Рішення
від 20.10.2011 по справі 4/385
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 4/385 20.10.11

За позовом Відділу культури Васильк івської міської ради Київськ ої області

До Інспекції державного архі тектурно-будівельного контр олю у Київській області

Про визнання постанови недійс ною

С уддя Борисенко І.І.

Представники:

Від позивача Марти нюк В.І.

Від відповідача Г ринько Л.Б.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач звернувся до суд у з позовом про визнання неді йсною постанови № 44 від 01.06.2011 Інс пекції державного архітекту рно-будівельного контролю у Київській області про наклад ення штрафу за правопорушенн я у сфері містобудування.

Відповідач позовні вимоги не визнає, свої заперечення в иклав у письмовому відзиві н а позовну заяву від 22.09.2011р.

За клопотанням сторін, с пір вирішено у більш тривали й строк, ніж встановлено част иною першою ст.69 ГПК України.

Розглянувши надані учасн иками судового процесу докум енти і матеріали, заслухавши пояснення представників сто рін, з' ясувавши обставини, н а яких ґрунтуються позовні в имоги і заперечення проти по зову, об' єктивно оцінивши в сукупності докази, які мають значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, Го сподарський суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

26.05.2011 р. головним державним інспектором Центрального ре гіону Інспекції Плющем О.С. було проведено перевірку д одержання вимог містобудівн ого законодавства під час ре конструкції фасадів та шатро вої покрівлі школи естетично го виховання за адресою: Київ ська обл., м. Васильків, вул. Вол одимирська, 1.

В ході проведення вказаної перевірки було встановлено порушення ст. 5 Закону України "Про основи містобудування", а саме: будівельні роботи з рек онструкції фасадів та шатров ої покрівлі школи естетичног о виховання (школи мистецтв) з гідно договорів підряду №16 ві д 02.03.2009 р. (акт виконаних робіт №16 /02 за березень 2009 р.), №15 від 02.03.2009 р. (а кт виконаних робіт №15/02 за бере зень 2009 р.), №02/06 від 05.06.2009 р. (акт вико наних робіт №02/06 за червень 2009 р. ), за адресою: Київська обл., м. В асильків, вул. Володимирська , 1. проведені без затвердженої і погодженої в установленом у порядку проектної документ ації, про що було складено акт від 26.05.2011 р., протокол №41-11 про пра вопорушення у сфері містобуд ування від 26.05.2011 р. та припис про усунення порушень №41-11 від 26.05.2011 р.

01.06.2011 р. першим заступником на чальника Інспекції Старод убцем О.М. розглянуто справ у про правопорушення у сфері містобудування Відділом кул ьтури та на підставі протоко лу №41-11 про правопорушення у сф ері містобудування від 26.05.2011 р. та припису про усунення пору шень №42-11 від 26.05.2011 р. вирішено нак ласти на Відділ культури штр аф у розмірі 26 530,75 грн., про що бул о винесено постанову №44 про на кладення штрафу за правопору шення у сфері містобудування .

Спір у справі виник у зв' яз ку із невідповідністю, на дум ку позивача, постанови Інспе кції про накладення штрафу з а правопорушення у сфері міс тобудування №44 від 01.06.2011 р. вимог ам ч. 1 ст. 250 Господарського код ексу України.

В обґрунтування своїх вимо г Позивач посилається на нас тупне.

Пунктом 2 Положення про інсп екції державного архітектур но-будівельного контролю в А втономній Республіці Крим, о бластях, мм. Києві і Севастопо лі, затвердженого наказом Мі ністерства регіонального ро звитку та будівництва Україн и від 19.11.2007 р. № 317 (надалі - "Положе ння") встановлено, що Інспекці ї державного архітектурно-бу дівельного контролю у своїй діяльності керуються Консти туцією та законами України, а ктами Президента України, ак тами Кабінету Міністрів Укра їни, наказами Міністерства р егіонального розвитку та буд івництва та Державної архіте ктурно-будівельної інспекці ї, а також цим Положенням.

За змістом п. 3 Положення осн овними завданнями інспекцій державного архітектурно-буд івельного контролю є участь у формуванні та реалізації д ержавної політики у сфері бу дівництва, містобудування та архітектури; виконання в меж ах компетенції дозвільних, р еєстраційних функцій та здій снення контролю і нагляду у с фері будівництва, містобудув ання та архітектури.

Відповідно до п.п. 6 п. 4 Положе ння Інспекції державного арх ітектурно-будівельного конт ролю відповідно до покладени х на них завдань проводять у в становленому порядку переві рки: відповідності виконання будівельних робіт, будівель них матеріалів, виробів і кон струкцій вимогам державних с тандартів, будівельних норм і правил, технічним умовам, за твердженим проектним рішенн ям; своєчасності та якості пр оведення передбачених норма тивно-технічною і проектною документацією замірів, випро бувань, а також ведення журна лів робіт та іншої виконавчо ї документації; наявності у в иконавця будівельних робіт у передбачених законодавство м випадках сертифікатів на б удівельні матеріали, вироби і конструкції; додержання вс тановленого порядку прийнят тя в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів.

Підпунктом 12 пункту 5 Положе ння встановлено, що Інспекці ї державного архітектурно-бу дівельного контролю мають пр аво складати протоколи та ро зглядати справи про правопор ушення, пов'язані з недодержа нням екологічних вимог під ч ас проектування, розміщення, будівництва, реконструкції та прийняття в експлуатацію об'єктів чи споруд, недодержа нням державних стандартів, н орм і правил під час проектув ання і будівництва, а також са мовільним будівництвом буди нків або споруд відповідно д о статті 2446 Кодексу України пр о адміністративні правопору шення і Закону України "Про ві дповідальність підприємств , їх об'єднань, установ та орга нізацій за правопорушення у сфері містобудування". Від ім ені інспекцій державного арх ітектурно-будівельного конт ролю розглядати справи про п равопорушення і накладати ст ягнення мають право начальни ки інспекцій державного архі тектурно-будівельного контр олю та їх заступники.

Згідно із ч.ч. 1, 2 ст. 2 Закону Ук раїни "Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, уст анов та організацій за право порушення у сфері містобудув ання" справи про правопоруше ння, передбачені цим Законом , розглядаються Державною ар хітектурно-будівельною інсп екцією України та її територ іальними органами (далі - інсп екції державного архітектур но-будівельного контролю). Ін спекції державного архітект урно-будівельного контролю з дійснюють державний нагляд з а додержанням підприємствам и вимог містобудівної докуме нтації, місцевих правил забу дови населених пунктів, буді вельних норм, державних стан дартів, норм і правил при здій сненні проектування, будівел ьних робіт, виготовленні буд івельних матеріалів, виробів і конструкцій.

Тобто, Інспекція є органом, уповноваженим державою на зд ійснення контролю за додержа нням вимог законодавства у с фері будівництва, містобудув ання та архітектури, яка у сво їй діяльності керується в т.ч . Господарським кодексом Укр аїни.

Відповідно до ч. 1 ст. 238 Господ арського кодексу України за порушення встановлених зако нодавчими актами правил здій снення господарської діяльн ості до суб'єктів господарюв ання можуть бути застосовані уповноваженими органами дер жавної влади або органами мі сцевого самоврядування адмі ністративно-господарські са нкції, тобто заходи організа ційно-правового або майновог о характеру, спрямовані на пр ипинення правопорушення суб 'єкта господарювання та лікв ідацію його наслідків.

Статтею 239 Господарського к одексу України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання відповідно до своїх пов новажень та у порядку, встано вленому законом, можуть заст осовувати до суб'єктів госпо дарювання таку адміністрати вно-господарську санкцію як адміністративно-господарсь кий штраф.

Згідно з ч. 1 ст. 241 Господарськ ого кодексу України адмініст ративно-господарський штраф - це грошова сума, що сплачуєт ься суб'єктом господарювання до відповідного бюджету у ра зі порушення ним встановлени х правил здійснення господар ської діяльності.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни "Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, уст анов та організацій за право порушення у сфері містобудув ання" підприємства, їх об'єдна ння, установи та організації незалежно від форм власност і, які здійснюють проектуван ня, роботи по будівництву, рек онструкції, реставрації та к апітальному ремонту, виготов ляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, а так са мо які є замовниками у будівн ицтві або поєднують функції замовника і підрядчика, несу ть відповідальність у вигляд і штрафу за такі правопоруше ння: зокрема, проведення буді вельних робіт без дозволу на їх виконання або без затверд женої проектної документаці ї - у розмірі п'ятдесяти відсот ків вартості цих робіт.

Частинами 1-4 ст. 3 Закону Укра їни "Про відповідальність пі дприємств, їх об'єднань, устан ов та організацій за правопо рушення у сфері містобудуван ня" підставою для розгляду сп рави про правопорушення у сф ері містобудування є протоко л, складений уповноваженою н а те особою інспекції держав ного архітектурно-будівельн ого контролю за результатами перевірки. Разом з протоколо м складається припис про усу нення допущених порушень. У п 'ятнадцятиденний термін з дн я одержання протоколу про пр авопорушення питання про нак ладення штрафу розглядаєтьс я посадовою особою інспекції державного архітектурно-буд івельного контролю. Рішення посадової особи інспекції де ржавного архітектурно-будів ельного контролю про накладе ння штрафу оформляється пост ановою про накладення на під приємство штрафу за правопор ушення у сфері містобудуванн я відповідно до цього Закону .

Отже, в даному випадку накла дений відповідачем постанов ою №44 від 01.06.2011 р. штраф є адмініс тративно-господарською санк цією за вчинене правопорушен ня у сфері містобудування, за стосування якої регламентов ано главою 27 Господарського к одексу України та Законом Ук раїни "Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, уст анов та організацій за право порушення у сфері містобудув ання".

Із матеріалів справи вбача ється, що на підставі складен ого головним державним інспе ктором Центрального регіону Інспекції Плющем О.С. про токолу №41-11 про правопорушенн я у сфері містобудування від 26.05.2011 р. першим заступником нач альника Інспекції Староду бцем О.М. було винесено пост анову №44 про накладення штраф у за правопорушення у сфері м істобудування від 01.06.2011 р., якою згідно із Законом України "Пр о відповідальність підприєм ств, їх об'єднань, установ та о рганізацій за правопорушенн я у сфері містобудування" вир ішено накласти на Відділ кул ьтури штраф у розмірі 26 530,75 грн.

Згідно з ч. 1 ст. 250 Господарськ ого кодексу України адмініст ративно-господарські санкці ї можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання про тягом шести місяців з дня вия влення порушення, але не пізн іш як через один рік з дня пору шення цим суб'єктом встановл ених законодавчими актами пр авил здійснення господарськ ої діяльності, крім випадків , передбачених законом.

Тобто, граничним строком за стосування даного виду санкц ій (штрафу за вчинене правопо рушення у сфері містобудуван ня) до суб'єкта господарюванн я є шість місяців з дня виявле ння порушення правил ведення господарської діяльності, а ле не більше ніж один рік з дня скоєння правопорушення у сф ері господарювання.

В ході проведення головним державним інспектором Центр ального регіону Інспекції Плющем О.С. перевірки було в становлено порушення ст. 5 Зак ону України "Про основи місто будування", а саме: будівельні роботи з реконструкції фаса дів та шатрової покрівлі шко ли естетичного виховання (шк оли мистецтв) згідно договор ів підряду №16 від 02.03.2009 р. (акт вик онаних робіт №16/02 за березень 20 09 р.), №15 від 02.03.2009 р. (акт виконаних р обіт №15/02 за березень 2009 р.), №02/06 ві д 05.06.2009 р. (акт виконаних робіт №02 /06 за червень 2009 р.), за адресою: Ки ївська обл., м. Васильків, вул. В олодимирська, 1, проведені без затвердженої і погодженої в установленому порядку проек тної документації, про що бул о складено акт від 26.05.2011 р., прото кол №41-11 про правопорушення у с фері містобудування від 26.05.2011 р . та припис про усунення поруш ень №41-11 від 26.05.2011 р.

Тобто, факт здійснення буді вельних робіт, за виконання я ких позивача було притягнуто до відповідальності у вигля ді штрафу у розмірі 26 530,75 грн. за вчинене правопорушення у сф ері містобудування, мав місц е у березні та червні 2009 року.

В той же час, постановою про накладення штрафу за правоп орушення у сфері містобудува ння №44 від 01.06.2011 р. на Відділ куль тури накладено штраф у розмі рі 26 530,75 грн. за порушення ст. 5 За кону України "Про основи міст обудування".

Таким чином, постанову №44 ві д 01.06.2011 р. про накладення штрафу з Відділу культури за правоп орушення у сфері містобудува ння винесено з порушенням пр иписів ст. 250 Господарського к одексу України.

Посилання відповідача на т е, що таке правопорушення є тр иваючим адміністративним пр оступком судом відхиляються з огляду на наступне.

Відповідно до абз. 6 п. 2 листа Державної архітектурно-буді вельної інспекції №40-19-6656 від 06.12. 2010 р. триваючі правопорушення характеризуються тим, що осо ба, яка вчинила якісь певні ді ї чи бездіяльність, перебува є надалі у стані безперервно го продовження цих дій (безді яльності).

Тобто, триваючі правопоруш ення безперервно порушують з акон протягом якогось часу (н априклад, здійснення господа рської діяльності без отрима ння дозвільної документації тощо).

В той же час, із акту від 26.05.2011 р . вбачається, що згідно догово рів підряду №16 від 02.03.2009 р. (акт ви конаних робіт №16/02 за березень 2009 р.), №15 від 02.03.2009 р. (акт виконаних робіт №15/02 за березень 2009 р.), №02/06 в ід 05.06.2009 р. (акт виконаних робіт № 02/06 за червень 2009 р.) в школі естет ичного виховання (школа мист ецтв) були виконані пев ні будівельні роботи.

Отже, в даному випадку має м ісце сталого правопорушення , оскільки такі роботи вже бул и виконані підрядником на мо мент складання актів виконан их робіт №16/02 та №15 за березень 20 09 р. та акту виконаних робіт №02/ 06 за червень 2009р.

Посилання відповідача не т е, що роботи тривали у 2010-2011 році не відповідають мотивувальн ій частині постанови в части ні визначення правопорушенн я, за яке застосовано санкцію . Виконання робіт без дозволу на відміну від експлуатації приміщення без введення в ек сплуатацію не є триваючим пр авопорушенням.

Згідно ст. 9 Кодексу України про адміністративні правопо рушення адміністративним пр авопорушенням (проступком) в изнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає н а громадський порядок, власн ість, права і свободи громадя н, на встановлений порядок уп равління і за яку законом пер едбачено адміністративну ві дповідальність. Адміністрат ивна відповідальність за пра вопорушення, передбачені цим Кодексом, настає, якщо ці пору шення за своїм характером не тягнуть за собою відповідно до закону кримінальної відп овідальності.

Згідно ст. 12 Кодексу України про адміністративні правопо рушення адміністративній ві дповідальності підлягають о соби, які досягли на момент вч инення адміністративного пр авопорушення шістнадцятирі чного віку.

Таким чином, суб' єктом адм іністративній відповідальн ості за Кодексом України про адміністративні правопоруш ення є фізична особа.

Отже, твердження відповіда ча про скоєння Відділом куль тури триваючого адміністрат ивного проступку суперечить нормам чинного законодавств а.

Крім того, посилання відпов ідача на лист Міністерства ю стиції України №22-34-1465 від 01.12.2003 р. я к на обґрунтування факту три ваючого правопорушення судо м відхиляються з огляду на те , що даний лист має інформацій ний характер та виданий Міні стерством юстиції України 01.12 .2003 р. до набрання чинності Госп одарським кодексом України.

Згідно із ст. 4 Закону Україн и "Про відповідальність підп риємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопору шення у сфері містобудування " рішення у справах про правоп орушення у сфері містобудува ння, передбачені цим Законом , може бути оскаржено до госпо дарського суду. При цьому вик онання постанови про накладе ння штрафу зупиняється до пр ийняття відповідного рішенн я або ухвали господарським с удом.

За таких обставин, постанов а першого заступника начальн ика Інспекції Стародубцем О.М. про накладення штрафу з а правопорушення у сфері міс тобудування №44 від 01.06.2011 р., якою на Відділ культури накладено штраф у розмірі 26 530,75 грн., прийн ята з порушенням ч. 1 ст. 250 Госпо дарського кодексу України, а тому підлягає визнанню судо м недійсною.

Витрати по оплаті держмита та інформаційно-технічного забезпечення судового проце су, згідно ст. 49 ГПК України пок ладаються на відповідача.

Керуючись ст.ст. 49, 82-85 ГПК Укра їни, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити повн істю.

Визнати недійсною постано ву № 44 від 01.06.2011 Інспекції держав ного архітектурно-будівельн ого контролю у Київській обл асті (03680, м. Київ, вул.. Івана Клим енка, 5/2, код ЄДРПОУ 37783132) про накл адення штрафу на Відділ куль тури Васильківської міської ради Київської області (0 8600, Київська обл.., м. Васильків, в ул.. Володимирська, 2, код ЄДРПО У 23566810) за порушення у сфері міст обудування.

Стягнути з Інспекції держа вного архітектурно-будівель ного контролю у Київської об ласті (03680, м. Київ, вул. Івана Кли менка, 5/2, код ЄДРПОУ 37783132) на кори сть Відділу культури Васильк івської міської ради Київськ ої області (08600, Київська обл., м. Васильків, вул. Володимирськ а, 2, код ЄДРПОУ 23566810) 85 (вісімдесят п' ять) грн. державного мита т а 236 (двісті тридцять шість) грн .. витрат на інформаційно-техн ічне забезпечення судового п роцесу.

Наказ видати відповідно до ст. 116 ГПК України.

Рішення набирає законної с или в порядку, встановленому ст. 85 Господарського процесуа льного кодексу України.

Рішення може бути оскаржен е в апеляційному порядку та в строки, встановлені ст. 93 Госп одарського процесуального к одексу України.

Суддя І.І.Борисенко

Повне рішення складено: 24 .10.2011р.

Дата ухвалення рішення20.10.2011
Оприлюднено09.11.2011
Номер документу18983973
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання постанови недійс ною С уддя Борисенко І.І

Судовий реєстр по справі —4/385

Судовий наказ від 15.11.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гринько С.Ю.

Ухвала від 24.01.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Чумаченко Т.А.

Ухвала від 08.11.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гринько С.Ю.

Рішення від 20.10.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Ухвала від 30.09.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Гринько С.Ю.

Ухвала від 06.10.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Ухвала від 29.07.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Ухвала від 10.01.2008

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Баула Л.П.

Рішення від 24.09.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Борисенко І.І.

Постанова від 31.03.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Заріцька А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні