48/277
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 48/277
17.10.11
За позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Бізнес-Оператор "Чотири сезони"
доУправління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у місті Києва ради
за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні
відповідача:1. Головного управління комунальної власності міста Києва
2. Київської міської ради
3. Товарної біржі "Укрспецресурс"
прозобов'язання укласти договір купівлі-продажу
за участюпрокуратури міста Києва
Головуючий суддя Бойко Р.В.
Судді: Смирнова Ю.М.
Спичак О.М.
Представники сторін:
від позивача:Ледовський О.С., Бузанов М.М.
від відповідача:Фім Л.В.
від третьої особи 1:Пірогова О.Б.
від третьої особи 2:Телицька В.А.
від третьої особи 3:не з'явився
від прокуратури:Греськів І.І.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Бізнес-Оператор "Чотири сезони" (надалі –"Товариство") звернулося до господарського суду міста Києва з позовом до Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у місті Києва ради (надалі –"Управління") про зобов'язання укласти договір купівлі-продажу.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Товариство є переможцем аукціону з продажу нежилих приміщень з №1 по №7 (групи приміщень №14) загальною площею 86,50 кв.м., які розташовані в м. Києві по вул. Гоголівська, 48 (літ. А), а Управління ухиляється від укладання договору купівлі-продажу вказаних приміщень, у зв'язку з чим позивач вказує на наявність підстав для зобов'язання відповідача укласти відповідний договір купівлі-продажу.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 27.06.2011 р. порушено провадження у справі, залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Головне управління комунальної власності міста Києва та Київську міську раду, розгляд справи призначено на 01.08.2011 р.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 01.08.2011 р. у зв'язку із неявкою представників відповідача та третьої особи 1 розгляд справи відкладено до 15.08.2011 р.
В судовому засіданні представником третьої особи 1 подано відзив на позовну заяву, в якому в задоволенні позову просить відмовити повністю.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 15.08.2011 р. у зв'язку із неявкою представника відповідача та невиконання сторонами вимог ухвал суду розгляд справи відкладено до 29.08.2011 р.
29.08.2011 р. до канцелярії суду від заступника прокурора міста Києва надійшов лист в тексті якого останній вказує на вступ у розгляд даної справи.
В судовому засіданні представником відповідача подано заперечення в тексті якого вказував, що позов подано до неналежного відповідача, оскільки Управління було ліквідовано з 31.10.2010 р., а спірне майно передано до комунальної власності територіальної громади міста Києва.
Представником третьої особи в судовому засіданні подано відзив на позовну заяву, в якому в задоволенні позову просив відмовити повністю, вказував на те, що як на момент публікації оголошення щодо продажу спірного майна на аукціоні, так і на момент проведення аукціону спірне майно перебувало в комунальній власності територіальної громади міста Києва, а тому уповноваженою особою щодо проведення процедури приватизації такого майна покладено саме на Головне управління комунальної власності міста Києва.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 29.08.2011 р. залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача –Товарну біржу "Укрспецресурс", розгляд справи відкладено до 14.09.2011 р.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 14.09.2011 р. вирішено здійснювати розгляд справи колегіально у складі трьох суддів.
Розпорядженням заступника Голови господарського суду міста Києва від 14.09.2011 р. для здійснення колегіального розгляду справи №48/277 визначеного наступний склад суду: суддя Бойко Р.В. (головуючий), судді: Смирнова Ю.М. та Спичак О.М.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 15.09.2011 р. колегією суддів прийнято до провадження справу №48/277 та призначено її до розгляду на 10.10.2011 р.
Ухвалою господарського суду міста Києва від 10.10.2011 р. у зв'язку із необхідністю витребування додаткових доказів розгляд справи відкладено до 17.10.2011 р.
Представники позивача та прокуратури в судове засідання з'явилися, надали додаткові пояснення, позовні вимоги підтримують та просять задовольнити їх повністю.
В судове засідання представник відповідача з'явився, проти позову заперечує, в його задоволенні просить відмовити повністю.
Представники третіх осіб 1, 2 в судове засідання з'явилися, проти позову заперечують.
Третя особа 3, повідомлена про час і місце судового засідання належним чином, що підтверджується відмітками на звороті ухвал суду та рекомендованими повідомленнями про вручення поштових відправлень, своїх повноважних представників в судове засідання не направила, про поважні причини неявки суд не повідомила.
В судовому засіданні судом оголошено вступну та резолютивну частину рішення.
У судових засіданнях складалися протоколи згідно статті 81-1 Господарського процесуального кодексу України.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників учасників судового процесу, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд міста Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Шевченківської районної у м. Києві ради VIII сесії V скликання від 23.07.2010 р. №881 "Про приватизацію об'єктів комунальної власності та внесення змін до деяких рішень Шевченківської районної у м. Києві ради" включено до переліку об'єктів комунальної власності Шевченківського району м. Києва, що підлягають приватизації шляхом продажу на аукціоні нежитлове приміщення площею 86,5 кв.м., що розташоване за адресою: вул. Гоголівська, 48, літ. А (надалі –"спірне майно").
Відповідно до протоколу №2 про підсумки аукціону з продажу майна, що належить територіальній громаді Шевченківського району міста Києва, затвердженого Головою ліквідаційної комісії Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у місті Києва ради 21.01.2011 р., переможцем по лоту №3 (нежилі приміщення з №1 по №7 (групи приміщень №14) загальною площею 86,50 кв.м., які розташовані в м. Києві по вул. Гоголівська, 48 (літ. А)) визнано Товариство.
Заявою, отриманою відповідачем 24.01.2011 р., позивач направив на адресу відповідача примірник договору купівлі-продажу нежитлового приміщення придбаного на аукціоні щодо придбання спірного майна.
Листом №27 від 28.01.2011 р. відповідач повідомив позивача про відмову від підписання договору у зв'язку із порушенням процедури його укладення.
Спір у справі стосується наявності правових підстав для спонукання відповідача укласти договір купівлі-продажу комунального майна, визнання такого договору укладеним та зобов'язання відповідача передати спірне майна.
Спірне майно належить до комунальної власності, а тому правовідносини щодо укладання договору купівлі-продажу такого майна регулюються в т.ч. положеннями законодавства про приватизацію.
На момент прийняття рішення про включення нежитлового приміщення площею 86,5 кв.м., що розташоване за адресою: вул. Гоголівська, 48, літ. А до переліку об'єктів комунальної власності Шевченківського району м. Києва, що підлягають приватизації шляхом продажу на аукціоні спірне майно належало до комунальної власності територіальної громади Шевченківського району міста Києва, а тому Шевченківська районна у місті Києві рада рішенням №881 від 23.07.2010 р. правомірно включила таке майно до переліку об'єктів, які підлягають приватизації шляхом продажу на аукціоні.
Відповідно до частини 1 ст. 4 Закону України "Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" продавцями об'єктів малої приватизації, що перебувають у державній та комунальній власності, є відповідно: Фонд державного майна України, його регіональні відділення та представництва; органи приватизації, створені місцевими Радами.
За змістом Положення про Управління з питань комунального майна, приватизації та підприємництва Шевченківської районної у місті Києві ради, затвердженого рішенням Шевченківської районної у місті Києві ради від 20.05.2010 р. №862 Управління є виконавчим органом районної ради, що створюється радою, їй підзвітне, підконтрольне і підпорядковане (п.1.1), а за змістом глави ІІІ "Функції управління" виконує продаж об'єктів приватизації, в т.ч. на аукціоні та за конкурсом, та здійснює повноваження власника щодо майна, яке приватизується відповідно до прийнятих ним рішень (п.п. 3.1.10, 3.1.11).
З огляду на приписи ст.ст. 8, 24, 52, 135 Господарського кодексу України саме Шевченківська районна у місті Києві рада, якою створено Управління, повноважена приймати рішення щодо його діяльності (в т.ч. його припинення).
Рішенням Шевченківської районної у місті Києві ради №973 від 28.10.2010 р. вирішено припинити діяльність Управління шляхом ліквідації (п. 1), зобов'язано ліквідаційну комісію в двохмісячний строк з дня публікації повідомлення про припинення Управління вчинити дії на виконання рішень Шевченківської районної у м. Києві ради, які є обов'язковими до виконання Управлінням, але не були виконані на момент прийняття цього рішення, відповідно до чинного законодавства (п.5.6).
Тобто, власник визначив повноваження Управління (органу приватизації, створеного відповідною радою) виконати раніше прийняті рішення в двохмісячний строк з дня публікації повідомлення про припинення Управління.
Оголошення про припинення Управління було оприлюднено в Бюлетені Державної реєстрації (офіційного спеціалізованого друкованого засобу масової інформації) №161/2 (21/2) від 03.11.2010 р.
Таким чином, повноваження Управління на здійснення встановлених п.п. 3.1.10, 3.1.11 Положення повноважень закінчилися 03.01.2011 р., а тому після вказаної дати відсутні підстави вважати наведену особою органом приватизації в розумінні ст. 4 Закону України "Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)".
За змістом ст. 17 Закону України "Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" аукціон проводиться відповідним органом приватизації або уповноваженою ним особою. Протокол у триденний термін надсилається відповідному органу приватизації та затверджується ним.
Протокол про підсумки аукціону з продажу спірного майна №2 затверджено головою ліквідаційної комісії Управління 21.01.2011 р., тобто після спливу визначеного Шевченківською районною у місті Києві радою строку повноважень ліквідаційної комісії Управління по виконанню раніше прийнятих нею рішень про приватизацію майна.
Таким чином, протокол про підсумки аукціону з продажу спірного майна №2 від 21.01.2011 р. не затверджено органом приватизації (в розумінні ст. 4 Закону України "Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)"), а тому відсутні підстави вважати, що приватизація спірного майна здійснена у відповідності із передбаченим чинним законодавством порядком.
Згідно із абз. 3 ч. 1 ст. 23 Закону України "Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" у разі придбання об'єкта приватизації на аукціоні, за конкурсом договір купівлі-продажу між покупцем і продавцем укладається не пізніш як у п'ятиденний термін з дня затвердження органом приватизації результатів аукціону, конкурсу.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 Закону України "Про приватизацію державного майна" одним із принципів на основі яких здійснюється приватизація є законність.
Встановлені судом порушення порядку приватизації спірного майна виключають можливість як зобов'язання відповідача укласти договір купівлі-продажу спірного майна, так і визнання такого договору укладеного.
Наведене виключає можливість задоволення похідної вимоги про зобов'язання передати майно, оскільки згідно частин 5, 6 статті 23 Закону України "Про приватизацію майна невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" правовою підставою для внесення коштів та передачі майна за актом є договір купівлі-продажу.
Суд відзначає, що пунктом 5 рішенням Київської міської ради "Про питання комунальної власності територіальної громади міста Києва" від 02.12.2010 р. №284/5096 установлено, що прийняті, але не виконані рішення районних у м. Києві рад у зв'язку з ліквідацією відповідних рад щодо розпорядження об'єктами комунальної власності територіальних громад районів у місті Києві, є чинними та підлягають виконанню згідно з вимогами законодавства України відповідним уповноваженим органом.
Згідно із п. 33 ст. 7 Положення про Головне управління комунальної власності м. Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Головне управління комунальної власності м. Києва відповідно до покладених на нього завдань здійснює продаж об'єктів приватизації та їх відчуження згідно з рішеннями Київської міської ради.
Отже, рішення Шевченківської районної у місті Києві ради №881 від 23.07.2010 р. підлягає виконанню Головним управлінням комунальної власності міста Києва.
Крім того, як із доданого до заяви з пропозицією укласти договір купівлі-продажу проекту договору, направленого згідно ст. 188 Господарського кодексу України, так із тексту прохальної частини позову, позивач пропонував відповідачу (в заяві) та просить суд (в позовній заяві) укласти договір купівлі-продажу від 24.01.2010 р.
При цьому, на вказану дату не існувало навіть рішення органу місцевого самоврядування про включення спірного майна до переліку об'єктів, які підлягають приватизації.
За таких обставин, в задоволенні позовних вимог з викладених у позові Товариства з обмеженою відповідальністю "Бізнес-Оператор "Чотири сезони" правових підстав необхідно відмовити.
Відповідно до вимог ст. 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати покладаються на позивача.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд –
ВИРІШИВ:
В задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Бізнес-Оператор "Чотири сезони" відмовити повністю.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Головуючий суддя Р.В. Бойко
Судді: Ю.М. Смирнова
О.М. Спичак
Дата підписання повного тексту рішення –24.10.2011 р.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2011 |
Оприлюднено | 10.11.2011 |
Номер документу | 19021511 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Бойко Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні