ГОСПОДАР СЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Д онецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
08.11.11 р. Сп рава № 21/66
Позивач: Державне підприє мство “Придніпровська заліз ниця”, м. Дніпропетровськ
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальніст ю “Збагачувальна фабрика №105” , м. Донецьк
про стягнення 17 825,00 грн.
Суддя Матюхін В.І.
Представники:
позивача: ОСОБА_1 - юр. К римської дирекції залізничн их перевезень
відповідача: ОСОБА_2 - з а дов.
Державним підприємством „Придніпровська залізниця” подано позов про стягнення з Товариства з обмеженою відп овідальністю “Збагачувальн а фабрика №105” 17 825,00грн. штрафу за неправильно зазначену у зал ізничній накладній № 49727472 масу вантажу за відправкою Цукур иха Донецької залізниці - Н ижньогірська Придніпровськ ої залізниці, вагон № 60874187.
В обґрунтування своїх вимо г позивач посилається на дан і комерційного акту БН 751209/2 від 14.03.2011р, залізничної накладної № 49727472 а також ст.ст. 24, 118, 122 Статуту з алізниць України.
Відповідач позов не визнав з посиланням, зокрема, на те, щ о залізницею на порушення Пр авил видачі вантажів перевір ка маси вантажу здійснювалас ь не у той спосіб, у який вона б ула визначена відправником ( вага вантажу ним була визнач ена шляхом обміру, а перевізн иком - зважуванням); комерці йний акт, на який посилається залізниця, без складення акт ів загальної форми, не є належ ним доказом невірного зазнач ення маси вантажу у накладні й.
Залізниця вважає заперече ння відповідача безпідставн ими, оскільки відповідно до п .22 Правил видачі вантажів пере вірка маси вантажу провадить ся, як правило, таким самим спо собом, яким цю масу було визна чено на станції відправлення ; згідно ст.129 Статуту залізниц ь України для засвідчення не відповідності маси вантажу с кладається саме комерційний акт, а не акт загальної форми.
19.10.2011р. у судовому засіданні в ідповідач надав доповнення д о відзиву на позовну заяву, ві дповідно до якого:
- згідно накладної № 497274 72 маса у вагоні № 60874187 була визна чена відправником шляхом обм іру;
- при проведенні коміс ійної перевірки маси вантажу на станції вантажоодержувач а маса визначалась комісією шляхом зважування на вагоних вагах;
- фактична вага менша д аних в залізничній накладній лише на 815кг;
- зазначена різниця ви никла внаслідок математично ї похибки при зважуванні на 150 -ти тонних вагах та визначені маси шляхом обміру.
З посиланням на тяжкий фіна нсовий стан підприємства від повідачем заявлене клопотан ня про зменшення штрафних са нкцій на підставі ст.233 Господ арського кодексу України і п .3 ст.83 Господарського процесу ального кодексу України до о днієї тисячі гривень.
Позивач проти зменшення шт рафу.
Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставників сторін у відкрито му судовому засіданні, госпо дарський суд встановив:
10.03.11р Товариство з обмеженою відповідальністю “Збагачув альна фабрика №105” (вантажовід правник) на адресу ТОВ “Донба с-Крим Інвест” (вантажоодерж увач) у напіввагоні № 60874 187 за залізничною накладною № 49727472 зі станції Цукуриха на ста нцію Нижньогірська відванта жило вугілля марки Г0-100 сухе. За накладною вага нетто - 68 500кг, бр утто - 92 400кг, тари - 23 900кг. Вага вантажу відповідачем була в изначена шляхом обміру.
14.03.11р. по прибутті зазначеног о вагону з вантажем на станці ю Нижньогірська Придніпров ської залізниці (станція пр изначення) за заявкою вантаж оодержувача було здійснене к онтрольне зважування.
При контрольному переважу ванні зазначеного вагону з в антажем на 150 тонних вагонних вагах станції з зупинкою без розчеплення виявилось: ваг а брутто 90 900кг, вага тари (з брус у) 23 900кг, вага нетто 67 000кг , що менше проти даних залізн ичної накладної на 1500кг.
Факт неправильності зазна чення маси вантажу підтвердж ується комерційним актом БН 751209/2 від 14.03.2011р., підписаним 3-ма пр ацівниками станції, зокрема начальником станції і прийом оздавальником, а також предс тавником вантажоодержувача .
На підставі ст.ст.118, 122 Статуту залізниць України за неправ ильно зазначену у залізничні й накладній масу вантажу поз ивачем на відповідача нарахо ваний штраф у сумі 17 825,00 грн. із р озрахунку: 3 565,00грн. (тариф) х 5.
Зважаючи на те, що:
· відповідно до п.2.1 Пра вил оформлення перевізних до кументів, затверджених Наказ ом Міністерства транспорту У країни від 21.11.2000р. № 644, вантажові дправник (у даному випадку ві дповідач) при заповненні пер евізних документів повинен б ув зазначити точну масу вант ажу;
· відповідно до ч.1 ст.24 С татуту залізниць України ван тажовідправники несуть відп овідальність за всі наслідки неправильності, неточності або неповноти відомостей, за значених ними у накладній;
· ч.2 ст.24 Статуту залізн иць України передбачене прав о залізниці перевіряти прави льність відомостей, зазначен их у накладній, а також кількі сть та масу вантажу, що зазнач аються у накладній;
· згідно зі ст.122 Статут у залізниць України за непра вильно зазначені у накладній масу, кількість місць вантаж у, його назву, код та адресу од ержувача з відправника, порт у стягується штраф у розмірі п'ятикратної провізної плат и за всю відстань перевезенн я (згідно зі статтею 118 Статуту );
· ст.129 Статуту залізни ць України встановлено: “Обс тавини, що можуть бути підста вою для матеріальної відпові дальності залізниці, вантажо відправника, вантажоодержув ача, пасажирів під час залізн ичного перевезення, засвідчу ються комерційними актами аб о актами загальної форми, які складають станції залізниць ”. Комерційний акт складаєть ся, зокрема, для засвідчення н евідповідності найменуванн я, маси і кількості місць вант ажу з даними, зазначеними у т ранспортних документах (п. ”а ”);
· пунктом 10 Правил скла дання актів передбачено: “Ко мерційний акт підписує на чальник станції (його засту пник), начальник вантажного району (завідувач вантажно го двору, складу, контейнерн ого відділу, контейнерного м айданчика, сортувальної пл атформи, старший прийомо здавальник) і прийомоздава льник станції, а також одержу вач, якщо він брав участь у пер евірці. Крім того, у разі необ хідності, до перевірки ванта жу і підписання акта можуть бути залучені також інші пр ацівники залізниці”;
· відповідно до п.27 Пра вил видачі вантажів, затверд жених Наказом Міністерства т ранспорту України від 21.11.2000р. № 644, вантаж вважається доставл еним без утрати, якщо різниця між масою, вказаною в пункті в ідправлення в залізничній на кладній, та масою, визначено ю на станції призначення, не перевищує норми природної вт рати і граничного розходженн я у визначенні маси нетто. Нор ма недостачі (сума норми прир одної втрати та граничного р озходження визначення маси н етто) для мінерального палив а становить 1,0% маси, зазначено ї в перевізних документах, то бто у даному випадку - 685,0кг, що м енше виявленої нестачі - 1 500к г;
· за зазначеним перев езенням провізна плата у нак ладній вказана 3 565,00грн., у зв'язк у з чим на виконання вказаних норм сума штрафу за неправил ьно зазначену у залізничних накладних масу вантажу склад ає 17 825,00 грн. із розрахунку: 3 565,00 гр н. х 5,
господарський суд вважає, щ о позов обґрунтований i підля гає задоволенню у повному об сязі.
Заперечення відповідача у частині щодо того, що залізни цею на порушення Правил вида чі вантажів перевірка маси в антажу здійснювалась не у то й спосіб, у який вона була визн ачена відправником (вага ван тажу ним була визначена шлях ом обміру, а перевізником - з важуванням) судом до уваги не взяті, оскільки:
- відповідно до п.22 Прав ил видачі вантажів перевірка маси вантажу провадиться, як правило, таким самим способо м, яким цю масу було визначено на станції відправлення;
- зважування є більш то чним способом визначення мас и вантажу у вагоні.
Клопотання відповідача пр о зменшення розміру штрафу с удом не задоволено, так як:
- розмір штрафу за дане прав опорушення визначений Кабін етом Міністрів України і під став вважати його надмірно в еликим у суду не має;
- відповідач не довів винятк овість випадку;
- ст.122 Статуту залізниць Укра їни не пов' язує стягнення ш трафу з наявністю (відсутніс тю) наслідків у перевізника в ід неправильності відомосте й, зазначених у накладній, чи з наявністю вини вантажоодерж увача;
- вірно зазначати у перевізн их документах масу вантажу є обов' язком вантажовідправ ника, який передбачений норм ативними актами, а не зобов' язанням у розумінні ст.173 Госп одарського кодексу України і глави 47 Цивільного кодексу Ук раїни.
Судові витрати в межах, вст ановлених законодавством, по кладаються на відповідача.
На підставі викладеного, ст .ст.24, 118, 122, 129 Статуту залізниць Ук раїни, Правил оформлення пер евізних документів та керуюч ись ст.ст.49, 82- 84, 85 Господарсько го процесуального кодексу Ук раїни, господарський суд, -
В И Р I Ш И В :
Позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю “Зб агачувальна фабрика №105” (83007, Д онецька область, м. Донецьк, ву л. Стратонавтів, 1 ”І”, п/р 26002301797268 в Філії головного управління ПАТ “Промінвестбанк” в Донец ькій області, МФО 334635, код ЄДРПО У 31832110) на користь Державного пі дприємства “Придніпровська залізниця” (49600, м. Дніпропетро вськ, пр. К.Маркса, 108, п/р 26006000012 в Дн іпропетровській філії АБ „ Експрес-банк”, МФО 306964, код ЕДР ПОУ 01073828) 17 825,00 грн. штрафу, 178,25грн. на відшкодування витрат по оп латі державного мита, 236,00 грн. - в ідшкодування оплати витрат н а інформаційно-технічне забе зпечення судового процесу.
Рішення набирає законної сили після закінчення деся тиденного строку з дня його п рийняття, а у разі подання ап еляційної скарги - після розг ляду справи апеляційною інст анцією, якщо його не скасован о.
Апеляційна скарга подаєть ся через місцевий господарсь кий суд, який розглянув справ у, протягом 10 днів з дня прийня ття рішення місцевим господа рським судом.
Суддя Матюхін В.І.
< Список > < Дов ідник >
< Список > < Довід ник >
Надруковано примірників:
1 - у справу;
1 - позивачу;
1 - відповідачу.
Виконала:
Тел.381-91-18
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 08.11.2011 |
Оприлюднено | 21.11.2011 |
Номер документу | 19158883 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Матюхін В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні