Рішення
від 18.10.2011 по справі 7/619-41/431-64/225
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 7/619-41/431-64/225 18.10.11

за позовом: Публічного а кціонерного товариства «Киї вводоканал»,

до відповідача-1: Київськ ої міської державної адмініс трації,

до відповідача-2: Головн е управління соціального зах исту населення виконавчого о ргану Київської міської ради (Київської міської державно ї адміністрації)

про стягнення заборгов аності 14 018 422,22 грн.,

Суддя Зеленіна Н.І.,

при секретарі судового з асідання Наумкіній П.В.,

від позивача: ОСОБА_1, дов . № 338 від 30.09.2011 року,

від відповідача-1: не з' яви вся,

від відповідача-2: не з' яви вся,

Суть спору:

14.09.2009 року Публічне акціоне рне товариство «Київводокан ал»(далі - позивач) звернуло сь до Господарського суду мі ста Києва із позовом до Київс ької міської державної адмін істрації (далі - відповідач -1) та Головного управління соц іального захисту населення в иконавчого органу Київської міської ради (Київської місь кої державної адміністрації ) (далі - відповідач-2) про стяг нення заборгованості 14 018 422,22 гр н. (згідно із заявою про уточне ння позовних вимог від 05.11.2010 рок у).

В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на те, що Розпорядженням Викона вчого органу Київської міськ ої ради (Київської міської де ржавної адміністрації) № 712 ви значено надання з 01.06.2009 до 31.12.2009 що місячної адресної безготівк ової допомоги (далі - допомога ) окремим категоріям соціаль но незахищених верств населе ння м. Києва, що визначена як в ідсоток від тарифів, які діют ь з 01.06.2009, а саме 51 % від тарифу з во допостачання та водовідведе ння холодної та гарячої води та 28,7 % від тарифу з гарячого во допостачання. Плату за комун альні послуги для соціально незахищених верств населенн я м. Києва визначено як різниц ю між нарахуваннями за комун альні послуги за тарифами, як і діють з 01.06.2009, та адресної безг отівкової допомоги.

Постановою Вищого господа рського суду України від 26 лип ня 2011 року постанову Київсько го апеляційного господарськ ого суду від 16 травня 2011 року та рішення господарського суду міста Києва від 07 лютого 2011 рок у скасовано, справу №7/619-41/431 пере дано на новий розгляд до госп одарського суду міста Києва.

02.08.2011 року, згідно із протокол ом автоматизованого розподі лу справ у Господарському су ді міста Києва справу переда но на новий розгляд судді Зел еніній Н.І.

Ухвалою Господарського су ду міста Києва від 05.08.2011 року сп раву № 7/619-41/431 прийнято до провад ження суддею Зеленіною Н.І. та присвоєно їй номер 7/619-41/431-64/225, роз гляд справи призначено на 02.09.20 11 року.

Ухвалою суду від 02.09.2011 року ро згляд справи було відкладено на 27.09.2011 року у зв' язку із неяв кою в судове засідання предс тавника відповідача.

У судовому засіданні 27.09.2011 ро ку судом було оголошено пере рву до 18.10.2011 року в порядку ст. 77 Г ПК України.

У судовому засіданні 18.10.2011 ро ку представник позивача позо в підтримав та просив суд про його задоволення.

У судове засідання 18.10.2011 року представник відповідача-1 не з' явився, про причини неявк и суд не повідомив, про час і м ісце судового засідання пові домлявся належним чином.

У судове засідання 18.10.2011 року представник відповідача-2 не з' явився, про причини неявк и суд не повідомив, про час і м ісце судового засідання пові домлявся належним чином.

У судовому засіданні 18.10.2011 ро ку судом оголошено вступну т а резолютивну частини рішенн я.

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши докази та оці нивши їх в сукупності, суд вст ановив наступне.

25.06.2009 року Виконавчим органом Київської міської ради (Київ ською міською державною адмі ністрацією) видано Розпорядж ення № 712 «Про надання щомісяч ної адресної безготівкової д опомоги окремим категоріям с оціально незахищених верств населення м. Києва в зв'язку з поетапним приведенням тариф ів на комунальні послуги до е кономічно обґрунтованих вит рат»(надалі - Розпорядження № 712).

Розпорядженням № 712 визначе но надання з 01.06.2009 до 31.12.2009 щомісяч ної адресної безготівкової д опомоги (далі - допомога) окрем им категоріям соціально неза хищених верств населення м. К иєва, що визначена як відсото к від тарифів, які діють з 01.06.2009, а саме 51 % від тарифу з водопоста чання та водовідведення холо дної та гарячої води та 28,7 % від тарифу з гарячого водопоста чання. Плату за комунальні по слуги для соціально незахище них верств населення м. Києва визначено як різницю між нар ахуваннями за комунальні пос луги за тарифами, які діють з 0 1.06.2009, та адресної безготівково ї допомоги.

У відповідності до п.8 Розпо рядження № 712 надання адресної допомоги здійснюється в меж ах загальних асигнувань, пер едбачених Головному управлі нню соціального захисту насе лення виконавчого органу Киї вської міської ради (Київськ ої міської державної адмініс трації) в бюджеті м. Києва на 2009 рік.

Позивач є єдиним в м. Києві п ідприємством питного водопо стачання, яке відповідно до с т. 1 Закону України «Про питну воду та питне водопостачання »надає споживачам послуги з централізованого питного во допостачання за допомогою ко мплексу об'єктів, споруд, розп одільних водопровідних мере ж, пов'язаних єдиним технолог ічним процесом виробництва т а транспортування питної вод и.

Відповідно п. 9.1 Розпоряджен ням № 712 розмір допомоги визна чається як різниця між розмі ром плати за комунальні посл уги (тепло-, водопостачання та водовідведення) за тарифами , які діють з 01.06.2009, з урахуванням пільг, субсидій та компенсац ій та розміром плати за комун альні послуги (тепло-, водопос тачання та водовідведення) з а тарифами, що діяли до 01.06.2009, з ур ахуванням пільг, субсидій та компенсацій. Розмір допомог и розраховується на підставі довідок, а у період з 01.06.2009 до 01.09.200 9 розраховується на підставі довідок для отримання допом оги або списків, наданих упра вліннями праці та соціальног о захисту населення районних у місті Києві державних адмі ністрацій.

Згідно даних районних упра влінь праці та соціального з ахисту населення м. Києва, сум а нарахувань щомісячної адре сної безготівкової допомоги окремим категоріям соціальн о незахищених верств населен ня м. Києва за період з 01.06.2009 по 31. 12.2009 за надані послуги з холодн ого водопостачання та водові дведення складає 14 018 422,22 грн.

Таким чином Позивачем, при р озгляді справи №7/619-41/431-64/225, було п овно доведено та документаль но підтверджено суму заборго ваності Відповідачів у розмі рі 14 018 422,22 грн.

Згідно п. 16 Рішення Київсько ї міської ради від 08.10.2009 року № 323 /2392 отримані суми коштів Голов не управління соціального за хисту населення виконавчого органу Київської міської ра ди (Київської міської держав ної адміністрації) перерахов ує у п'ятиденний термін поста чальникам відповідних послу г, а суми коштів, що передбачен і для відшкодування витрат п о квартирній платі, - управлін ням праці та соціального зах исту населення для подальшог о проведення ними розрахункі в з житловими організаціями всіх форм власності.

Таким чином обов' язок пер ераховувати кошти постачаль никам відповідних послуг пок ладено на Головне управління соціального захисту населен ня виконавчого органу Київсь кої міської ради (Київської м іської державної адміністра ції) (Відповідач-2).

Господарським судом міста Києва не беруться до уваги по силання відповідачів на те, щ о в бюджеті м. Києва на 2009 рік ко шти на відшкодування щомісяч ної адресної безготівкової д опомоги, відповідно до розпо рядження від 25.06.2009 № 712, не були пе редбачені та бюджетні асигну вання не надходили до Головн ого управління, оскільки Гол овне фінансове управління ви конавчого органу київської м іської ради (КМДА) в листі від 24.07.2009 №048-3-3-04/8904 визнало заборгован ість по компенсаціям та зазн ачило, що в міському бюджеті м . Києва на 2009 рік враховані вида тки на надання часткових ком пенсацій населенню на оплату житлово-комунальних послуг в сумі 15 000 000,00 грн. (Лист від 24.07.2009 №048- 3-3-04/8904 наявний в матеріалах спра ви).

Також Господарський суд мі ста Києва не погоджується з т вердженням відповідачів про те, що заборгованість, яка вин икла внаслідок нарахувань що місячної адресної безготівк ової допомоги окремим катего ріям населення міста Києва є збитками, та зазначили що кре дитор, вимагаючи відшкодуван ня збитків, має довести три пе рші умови відповідальності, зокрема факт порушення боржн иком зобов'язання, розмір зби тків, причинний зв'язок.

Також позивач просив стягн ути з Головного управління с оціального захисту населенн я виконавчого органу Київськ ої міської ради (Київської мі ської державної адміністрац ії) на користь Публічного акц іонерного товариства "Акціон ерна компанія "Київводоканал " заборгованість, яка виникла внаслідок нарахувань щоміся чної адресної безготівкової допомоги окремим категоріям населення міста Києва, за пер іод з 01 червня 2009 року по 31 грудн я 2009 року за надані послуги з хо лодного водопостачання та во довідведення. Свої позовні в имоги Публічне акціонерне то вариство "Акціонерна компані я "Київводоканал" обґрунтову є тим, що відповідачі, встанов ивши пільгу у відсотковому в ідношенні до тарифу в поруше ння норм чинного законодавст ва, не відшкодовують йому різ ницю.

У відповідності до ст. 509 Циві льного кодексу України зобов 'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) з обов'язана вчинити на корист ь другої сторони (кредитора) п евну дію (передати майно, вико нати роботу, надати послугу, с платити гроші тощо) або утрим атися від певної дії, а кредит ор має право вимагати від бор жника виконання його обов'яз ку. Зобов'язання виникають з п ідстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

Частиною 4 статті 11 Цивільно го кодексу України встановле но, що у випадках, встановлени х актами цивільного законода вства, цивільні права та обов 'язки виникають безпосереднь о з актів органів державної в лади, органів влади Автономн ої Республіки Крим або орган ів місцевого самоврядування .

Відповідно до ст. 193 Господар ського кодексу України суб'є кти господарювання та інші у часники господарських відно син повинні виконувати госпо дарські зобов'язання належни м чином відповідно до закону , інших правових актів, догово ру, а за відсутності конкретн их вимог щодо виконання зобо в'язання - відповідно до вимог , що у певних умовах звичайно с тавляться. До виконання госп одарських договорів застосо вуються відповідні положенн я Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Згідно зі ст. 173 Господарсько го кодексу України один суб' єкт господарського зобов' я зання повинен вчинити певну дію на користь іншого суб' є кта, а інший суб' єкт має прав о вимагати від зобов' язаної сторони виконання її обов' язку.

Згідно зі ст. ст. 525, 526 Цивільно го кодексу України зобов'яза ння має виконуватися належни м чином відповідно до умов до говору та вимог цього Кодекс у, інших актів цивільного зак онодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповід но до звичаїв ділового оборо ту або інших вимог, що звичайн о ставляться. Одностороння в ідмова від зобов'язання або о дностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або з аконом.

Як зазначалось вище 25 червн я 2009 року виконавчим органом К иївської міської ради (Київс ькою міською державною адмін істрацією) видано Розпорядже ння № 712 «Про надання щомісячн ої адресної безготівкової до помоги окремим категоріям со ціально незахищених верств н аселення м. Києва в зв'язку з п оетапним приведенням тарифі в на комунальні послуги до ек ономічно обґрунтованих витр ат», а тому заявлена позиваче м сума випливає безпосереднь о з актів органів місцевого с амоврядування та підлягає за доволенню.

Відповідно до пп. 1 п. а ч. 1 ст. 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самовря дні) повноваження, щодо встан овлення за рахунок власних к оштів і благодійних надходже нь додаткових до встановлени х законодавством гарантій що до соціального захисту насел ення.

Частиною 3 ст. 19 Закону Україн и «Про державні соціальні ст андарти та державні соціальн і гарантії»передбачено, що о ргани місцевого самоврядува ння при розробці та реалізац ії місцевих соціально-економ ічних програм можуть передба чати додаткові соціальні гар антії за рахунок коштів місц евих бюджетів.

Судом встановлено, що Рішен ням Київської міської ради в ід 08.10.2009 року № 323/2392 обов' язок пе рераховувати кошти постачал ьникам відповідних послуг по кладено на Головне управлінн я соціального захисту населе ння виконавчого органу Київс ької міської ради (Київської міської державної адміністр ації) (відповідач-2).

Відповідно до п. 1 Положення про Головне управління соці ального захисту населення ви конавчого органу Київської м іської ради (Київської міськ ої державної адміністрації) останнє є структурним підроз ділом виконавчого органу Киї вської міської ради (Київськ ої міської державної адмініс трації), підзвітним та підкон трольним Київській міській р аді.

Відповідно до ч. 2 ст. 196 ГК Укра їни у разі якщо це передбачен о законодавством або договор ом, зобов'язання повинно вико нуватися солідарно. При солі дарному виконанні господарс ьких зобов'язань застосовуют ься відповідні положення Цив ільного кодексу України, якщ о інше не передбачено законо м.

Відповідно до ч. 1 ст. 541 ЦК Укра їни солідарний обов'язок або солідарна вимога виникають у випадках, встановлених дог овором або законом, зокрема у разі неподільності предмета зобов'язання.

Відповідно до ч. 1 ст. 543 ЦК Укра їни у разі солідарного обов'я зку боржників (солідарних бо ржників) кредитор має право в имагати виконання обов'язку частково або в повному обсяз і як від усіх боржників разом , так і від будь-кого з них окре мо.

ПАТ «Київводоканал»заявле но позов до Київської місько ї державної адміністрації та Головного управління соціал ьного захисту населення вико навчого органу Київської міс ької ради (Київської міської державної адміністрації), а о тже вони повинні відповідати за позовом солідарно.

Згідно ч. 1 ст. 33, ст. 34 ГПК Україн и кожна сторона повинна дове сти ті обставини, на які вона п осилається як на підставу св оїх вимог і заперечень. Госпо дарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи.

Обставини справи, які відпо відно до законодавства повин ні бути підтверджені певними засобами доказування, не мож уть підтверджуватись іншими засобами доказування.

За таких обставин суд прихо дить до висновку, що позовні в имоги підлягають задоволенн ю.

Витрати по сплаті державно го мита та витрати на інформа ційно-технічне забезпечення судового процесу, відповідн о до статті 49 ГПК України тако ж покладаються на відповідач ів.

Керуючись статтею 124 Консти туції України, статтями 49, 82-85 Г осподарського процесуально го кодексу України, Господар ський суд міста Києва, -

В И Р І Ш И В :

1. Позов задовол ьнити.

2. Стягнути солідарно з Головного управління соціал ьного захисту населення вико навчого органу Київської міс ької ради (Київської міської державної адміністрації) (03165, м. Київ, проспект Комарова, буд . 7, ЄДРПОУ 03193465) та Київської місь кої державної адміністрації (виконавчого органу Київськ ої міської ради) (01044, м. Київ, вул . Хрещатик, 36, код ЄДРПОУ 00022527) на к ористь Публічного акціонерн ого товариства «Київводокан ал»(0144, м. Київ, вул. Хрещатик, 26, ЄД РПОУ 00022527) суму нарахувань щомі сячної адресної безготівков ої допомоги окремим категорі ям соціально незахищених вер ств населення міста Києва за період з 01.06.2009 року по 31.12.2009 року з а надані послуги з холодного водопостачання та водовідве дення в розмірі 14 018 422,22 грн.

3. Стягнути солідарно з Головного управління соціал ьного захисту населення вико навчого органу Київської міс ької ради (Київської міської державної адміністрації) (03165, м. Київ, проспект Комарова, буд . 7, ЄДРПОУ 03193465) та Київської місь кої державної адміністрації (виконавчого органу Київськ ої міської ради) (01044, м. Київ, вул . Хрещатик, 36, код ЄДРПОУ 00022527) на к ористь Публічного акціонерн ого товариства «Київводокан ал»(0144, м. Київ, вул. Хрещатик, 26, ЄД РПОУ 00022527) 25 500,00 грн. витрат з держа вного мита та 236,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забез печення судового процесу.

4. Після вступу рішення в законну силу видати накази .

На рішення може бути под ана апеляційна скарга до Киї вського апеляційного господ арського суду через Господар ський суд міста Києва протяг ом десяти днів з дня його прог олошення.

Суддя Н. І. Зеленіна

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення18.10.2011
Оприлюднено18.11.2011
Номер документу19178027
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —7/619-41/431-64/225

Постанова від 10.11.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Плюшко І.А.

Ухвала від 29.10.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Плюшко І.А.

Постанова від 12.08.2015

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Гончаров С.А.

Ухвала від 03.08.2015

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Гончаров С.А.

Ухвала від 30.06.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Зеленіна Н.І.

Ухвала від 18.06.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Зеленіна Н.І.

Ухвала від 18.05.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондарчук В.В.

Ухвала від 07.05.2015

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондарчук В.В.

Постанова від 17.09.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Плюшко І.А.

Ухвала від 27.08.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Плюшко І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні