Постанова
від 03.07.2006 по справі 33/148
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

33/148

                                ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ  

                                                             ПОСТАНОВА

                                                        ІМЕНЕМ УКРАЇНИ  

03.07.06 р.                                                                                 Справа № 33/148

Господарський суд Донецької області, у складі головуючого судді Новікової Р.Г., при секретарі судового засідання Казеці О.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали

за позовною заявою Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів м. Донецьк

до Приватного підприємства "Марс" м. Дебальцеве

про: стягнення 1833грн.74коп.

в адміністративній справі №33/148.

за участю представників:

від позивача: Вдовін М.М. - за дов. від 25.04.2006р.

від відповідача: не з'явився

СУТЬ СПОРУ: Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів м.Донецьк звернулось до Приватного підприємства "Марс" м. Дебальцеве із позовом про стягнення адміністративно-господарських санкцій та нарахованої пені на загальну суму 1833грн.74коп.

В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на недотримання відповідачем вимог Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" №875-ХП від 21.03.1991р., екземпляр звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005р. за формою №10-Ш; розрахунок суми позову та пені.

Як зазначає позивач, відповідно до показників Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005р. (форма №10-Ш) середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу на підприємстві відповідача становила 11 осіб. З урахуванням цих даних та на підставі статті 19 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" №875-ХІІ від 21.03.1991р. норматив робочих місць становить 1 робочих місць. Фактично на підприємстві інваліди не працювали.

Відповідно до статті 20 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" сума адміністративно-господарських санкцій за 1 нестворене робоче місце для інваліда дорівнює 1813грн.64коп. На підставі статі 20 вищенаведеного закону позивачем була нарахована пеня за період з 15.04.2006р. по 19.05.2006р., яка дорівнює 20грн. 10коп.

Відповідач не забезпечив явку свого представника до суду, документи неодноразово витребувані судом ухвалами від 25.05.2006р., від 08.06.2006р., від 19.06.2006р. не надав. Як вбачається зі змісту повідомлень про вручення поштового відправлення відповідач отримував вказані ухвали суду та був повідомлений про дату, час та місце розгляду.

Ухвалою від 25.05.2006р. було порушено провадження у справі в адміністративній справі №33/148 та призначено попереднє засідання на 08.06.2006р.

У попередньому судовому засіданні суддею були роз'яснені процесуальні права та обов'язки сторонам, передбачені статтями 49, 51, 54, 65-68 Кодексу адміністративного судочинства України. Позивач не відмовився від адміністративного позову.

У зв'язку із неприбуттям представника відповідача у попереднє засідання, суд вдруге викликав представників сторін до суду на 19.06.2006р.

За наслідками попереднього засідання, на якому був присутній лише представник позивача, було винесено ухвалу про закінчення підготовчого провадження та призначена справа до судового розгляду на 03.07.2006р.

В судовому засіданні 03.07.2006р. головуючим були роз'яснені процесуальні права та обов'язки позивачу, передбачені статтями 49, 51, 54, 65-68 Кодексу адміністративного судочинства України. Також позивачу було повідомлено про можливість примирення згідно зі статтею 113 Кодексу адміністративного судочинства України.

Під час судового розгляду були досліджені: розрахунок суми позову, звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005рік; Лист Дебальцевського міського центру зайнятості №03-703 від 14.04.2006р.; уточнення розрахунку до адміністративного позову; Положення про Донецьке обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів, затверджене 10.06.2004р.

Заслухавши доводи позивача, дослідивши наявні докази у справі, ознайомившись з правовою позицією позивача, що викладена письмово, наявна у матеріалах справи, господарський суд встановив:

Наказом Міністерства праці та соціальної політики України №338 від 29.12.2004р. (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30.12.2004р. за №1671/10270) відповідно до пункту 2 Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1767 від 28.12.2001р., була затверджена форма №10-Ш поштова - річна „Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів".

Вказана форма поширюється на всі юридичні особи та їх відокремлені підрозділи незалежно від форми власності і організаційно-правових форм господарювання, на яких працює від 8 і більше осіб. Звіт складається підприємствами щорічно і до 1 лютого, наступного після звітного періоду, подається за місцем державної реєстрації територіальному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів.

Відповідно до показників статистичної звітності форми №10-Ш за 2005 рік, загальна кількість працюючих на підприємстві відповідача у 2005 році становила 11 особи, чисельність штатних працівників з числа інвалідів становила 0 осіб.

У рядку 03 Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2005рік за формою №10-ПІ, наданого до регіонального відділення Фонду соціального захисту інвалідів, відповідач зазначив, що кількість інвалідів - штатних працівників, які мають працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" №875-ХІІ від 21.03.1991 становить 1 особа.

Норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів визначається виключно Законом України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" №875-ХП від 21.03.1991.

Для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до частини першої статті 20 цього Закону підприємства (об'єднання), установи і організації, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), в установі, організації за кожне робоче місце, не зайняте інвалідом.

Для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форми власності та господарювання, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (об'єднанні), у відповідній установі, організації.

Розмір середньої заробітної плати на підприємстві за 2005рік становить 3629грн.64коп., таким чином, сума адміністративно-господарських санкцій за 1 робоче місце, не зайняте інвалідом дорівнює 1813грн.64коп.

Згідно із статтею 218 Господарського кодексу України підприємства зобов'язані вживати всіх залежних від них заходів для недопущення господарського правопорушення, яким, зокрема, є невиконання нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.

До числа таких заходів відносяться обов'язки підприємства, визначені у пунктах З, 5 та 14 Положення про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №314 від 03.05.1995р. Зокрема, у пункті 14 названого Положення передбачено, що підприємства інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціального захисту населення про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може використовуватися праця інвалідів.

Відповідно до наявних матеріалів справи (лист Дебальцевського міського центру зайнятості №03-703 від 14.04.2006р.) відповідач не повідомляв державну службу зайнятості чи органи соціального захисту населення про наявність вільних робочих місць для працевлаштування інваліда та потребу підприємства у 2005році в такій особі в цілому.

Відповідачем також не надано доказів здійснення інших заходів, направлених на виконання обов'язку встановленого Законом України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" №875-ХИ від 21.03.1991, а саме - визначення видів виробництв, цехів та дільниць, де доцільно використовувати працю інвалідів; розроблення і затвердження інструкції про робоче місце інваліда.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів м. Донецьк до Приватного підприємства "Марс" м. Дебальцеве суми штрафних санкцій у розмірі 1813грн.64коп.

Відповідно до пункту 4 Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1767 від 28.12.2001р. (далі - Порядок) суми штрафних санкцій сплачуються підприємствами самостійно не пізніше 15 квітня року, що настає за звітним.

Згідно із частиною 2 статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" №875-ХІІ від 21.03.1991р. порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

На підставі наведених положень позивачем була нарахована пеня у розмірі 20грн. 10коп. за період з 15.04.2006р. по 19.05.2006р.

Разом з тим, датою, з урахуванням положень статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" №875-ХП від 21.03.1991р, та пункту 4 Порядку, днем з якого починається застосування відповідальності за несвоєчасне виконання зобов'язань (сплати адміністративно-господарських санкцій) у вигляді нарахування пені є 16 квітня 2006р. Враховуючи механізм нарахування пені, застосований позивачем, сума пені за період з 16.04.2006р. по 19.05.2006р. становить 19грн.53коп.

З урахуванням викладеного, суд задовольняє позовні вимоги Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів м, Донецьк до Приватного підприємства "Марс" м. Дебальцеве про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 1813грн.64коп. та нарахованої пені 19грн.53коп.

Решта вимог позивача щодо стягнення пені у розмірі 0грн.57коп. задоволенню не підлягають через необґрунтованість.

На підставі норм матеріального права, передбачених ст.ст. 18, 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" №875-ХП від 21.03.1991 року, Положенням про робоче місце інваліда і про порядок працевлаштування інвалідів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №314 від 03.05.1995року, Порядком сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №1767 від 28.12.2001р., ст. 218 Господарського кодексу України, а також керуючись статтями 1, 2,4,5,6, 10, 11, 12, 14, 15,23,48,50,69-71,79,81,82,86,87,89,92,94,98, 107, 110, 111, 114, 121, 122-170, 254, 263 Прикінцевими та Перехідними положеннями Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

                                                           ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів м. Донецьк до Приватного підприємства "Марс" м. Дебальцеве про стягнення штрафних санкцій та пені за нестворені робочі місця для працевлаштування інвалідів в сумі 1833грн.74коп. - задовольнити частково.

Стягнути з Приватного підприємства "Марс" м. Дебальцеве (84700, м. Дебальцеве, вул. Харківська, 21, МФО 334215, ЗКПО 32406608) до Державного бюджету України (УДК у Донецькій області, ВДК м. Донецька, МФО 834016, ЄДРПОУ 24164870, код платежу 50070000) суму штрафних санкцій у розмірі 1813грн.64коп. та пеню за період з16.04.2006р. по 19.05.2006р. у розмірі 19грн.53коп.

Відмовити у задоволенні вимог про стягнення пені у розмірі 0грн.57коп.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.

    

          

Суддя                                                                                                Новікова Р.Г.           

                                                                                               

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення03.07.2006
Оприлюднено22.08.2007
Номер документу195271
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —33/148

Ухвала від 12.05.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Рудовська Інна Анатоліївна

Ухвала від 27.09.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 10.08.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 02.07.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Ухвала від 20.07.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Савченко А.А.

Рішення від 04.07.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мудрий С.М.

Постанова від 13.05.2011

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Жук Г.А.

Рішення від 07.09.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мудрий С.М.

Ухвала від 13.07.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мудрий С.М.

Ухвала від 08.06.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мудрий С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні