Рішення
від 22.07.2008 по справі 3/91
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

3/91

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22.07.08                                                                                 Справа № 3/91

За позовом

Державного підприємства "Донецька залізниця", м.Донецьк, в особі Дебальцевської дирекції залізничних перевезень Донецької залізниці, м. Дебальцеве Донецької області

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Феб", м. Антрацит Луганської області

про стягнення  44 895 грн. 00 коп.

                                                                                               Суддя Доманська М.Л.

Представники сторін:

від позивача – Лебеда В.П. (дов. від 22.04.08 № Н-01/1388),

від відповідача –Голубицький Є.І.

встановив:

                     

Суть спору: заявлено вимогу про стягнення з відповідача на користь позивача     штрафу у сумі 44 895 грн. 00 коп.

Відповідно до ст. 77 ГПК України у судовому засіданні оголошувались перерви з 03.07.08 по 11.07.08, з 11.07.08 по 17.07.08, з 17.07.08 по 22.07.08.

Відповідач у відзиві на позов, зданому у судовому засіданні 17.07.08 проти позову заперечує, та клопотанням, зданим у судовому засіданні 22.07.08, просить на підставі ст.233 ГК України зменшити розмір штрафних санкцій до 5986 грн., посилаючись те, що позивач фактичних збитків у даному випадку не поніс, заявлений розмір штрафних санкцій  надмірно високий.

          Представник позивача заперечень щодо вказаного клопотання відповідача не надав.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши доводи представників сторін, суд  прийшов до наступного.

Згідно зі ст.6 Статуту залізниць України (далі-Статут) накладна –основний перевізний документ встановленої форми, оформлений відповідно до Статуту та Правил перевезення вантажу і наданий залізниці відправником разом з вантажем. Накладна є обов'язковою двосторонньою письмовою формою угоди на перевезення вантажу, яка укладається між відправником та залізницею; накладна супроводжує вантаж на всьому шляху перевезення до станції призначення.

По залізничній накладній від 29.02.08 № 50051329 відповідачем до одержувача –Трипольська ТЕС був відправлений вантаж –вугілля марки антрацит АШ.

           05.03.08 на станцію Дебальцеве-Сортувальна Донецької залізниці прибули вагони з вугіллям антрацит №№ 66091485, 60917648, 65787152 за накладною № 50051329 маршрутом зі станції Антрацит Донецької залізниці до станції Трипілля-Дніпровське Південно-Західної залізниці.

Відповідно ст.24 Статуту вантажовідправники несуть відповідальність за всі наслідки неправильності, неточності або неповноти відомостей, зазначених ними у накладній, а залізниця має право перевіряти правильність відомостей, зазначених у накладній відправником.

Згідно ст.37 Статуту маса вантажу має бути визначена відправником у  накладній під час здавання вантажів для перевезення.

Відповідно до ст.24 Статуту залізниць України та на підставі акту загальної форми від 05.03.08 № 337,  залізницею було здійснено контрольне переважування  вагонів  №№ 66091485, 60917648, 65787152 на станції Дебальцеве-Сортувальна Донецької залізниці.  За результатами переважування вантажу на тензометричних вагонних вагах станції Дебальцеве-Сортувальна Донецької залізниці, справний стан та проведення вчасної повірки яких підтверджено наданим позивачем технічним паспортом цих ваг,  було встановлено наступне. Так, відправником , тобто відповідачем у справі, у вагоні №  66091485 було зазначено масу “нетто” вантажу –69000 кг; після переважування вантажу, результати якого засвідчені належно складеним комерційним актом БН № 683738/29  від 05.03.08 (а.с.13), маса вантажу “брутто” –88800 кг, тара–22000 кг, маса “нетто” –66800кг, що менше, ніж зазначено у провізних документах на 2200 кг; у вагоні №  60917648 було зазначено масу “нетто” вантажу –69000 кг; після переважування вантажу, результати якого засвідчені належно складеним комерційним актом БН № 683736/27  від 05.03.08 (а.с.11), маса вантажу “брутто” –92500 кг, тара–21400 кг, маса “нетто” –71100кг, що більше, ніж зазначено у провізних документах на 2100 кг;  у вагоні №  65787152 було зазначено масу “нетто” вантажу –69000 кг; після переважування вантажу, результати якого засвідчені належно складеним комерційним актом БН № 683737/28  від 05.03.08 (а.с.12), маса вантажу “брутто” –94000 кг, тара–22400 кг, маса “нетто” –71600кг, що більше, ніж зазначено у провізних документах на 2600 кг. Про складання вказаних комерційних актів зроблена відмітка на зворотному боці накладної № 50051329.

Відповідно до ст.129 Статуту для засвідчення обставин невідповідності маси вантажу з даними, зазначеними у транспортних документах, складається комерційний акт.

Згідно з п.2.1 розділу 2 “Правил оформлення перевізних документів”, затверджених наказом Мінтрансу  України від 21.11.00 № 644 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 24.11.2000 № 863/5084 (далі - Правил оформлення перевізних документів),  графи комплекту перевізних документів - “маса вантажу в кг, визначена відправником” заповнюються вантажовідправником, вказується маса вантажу у кілограмах.

Відповідно до п.5.5 розділу 5 Правил оформлення перевізних документів, якщо під час перевезення вантажу або на станції його призначення буде виявлено неправильне зазначення у накладній відомостей про адресу одержувача, його код, назву вантажу, його кількість, то з відправника стягується штраф згідно зі ст.122 Статуту. Факт неправильного зазначення відправником зазначених відомостей засвідчується актом загальної форми, якщо за цим фактом не складався комерційний акт.

Таким чином, факт неправильного зазначення  відправником в накладній маси вантажу засвідчено належними доказами - комерційними актами від 05.03.08 БН № 683736/27, БН № 683737/28, БН № 683738/29 у розумінні ст. 129 Статуту та п. 5.5 Правил оформлення перевізних документів.

Крім того, дані контрольного переваження зафіксовані залізницею у Книзі обліку контрольних переважувань, де вказано, що у вагоні №  66091485 було зазначено масу “нетто” вантажу –69000 кг; фактично  маса “нетто” –66800кг, що менше, ніж зазначено у провізних документах на 2200 кг; у вагоні №  60917648 було зазначено масу “нетто” вантажу –69000 кг; фактично маса “нетто” –71100кг, що більше, ніж зазначено у провізних документах на 2100 кг;  у вагоні №  65787152 було зазначено масу “нетто” вантажу –69000 кг; факттично маса “нетто” –71600кг, що більше, ніж зазначено у провізних документах на 2600 кг..

Як вбачається з матеріалів справи, виявлений при контрольному переваженні надлишок вугілля відвантажено у вагон № 60047339,  відправлено вантажоодержувачу та отримано останнім.

Відповідно до ст.10 Закону України “Про залізничний транспорт”, ст.ст.118,122 Статуту за неправильно зазначену у накладній  масу вантажу з відправника стягується штраф у розмірі п'ятикратної  провізної плати за всю відстань перевезення.

Вартість  провозу вугілля у  вагонах №№ 66091485, 60917648, 65787152 - 2993 грн. 00 коп.. Тобто розмір штрафу в даному випадку складає: 2993 грн. 00 коп. х 5 х 3 = 44895 грн. 00 коп..

Заперечення відповідача за відзивом відхиляються господарським судом за необґрунтованістю, враховуючи вищевикладене, та оскільки у відповідності зі ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

  За таких обставин, вина відповідача у неправильному зазначенні відомостей у накладній від 29.02.08 № 50051329 є такою, що підтверджена матеріалами справи, але  позов підлягає задоволенню частково з огляду на наступне.

Як вбачається з клопотання відповідача, зданому у судовому засіданні 22.07.08, у ньому йдеться про застосування судом до спірних відносин  ст. 233 ГК України, якою передбачено, що у разі якщо належні до сплати штрафні санкції надмірно великі порівняно із збитками кредитора, суд має право зменшити розмір санкцій. При цьому має бути взято до уваги: ступінь виконання зобов'язання боржником; майновий стан сторін, які беруть участь у зобов'язанні; не лише майнові, але й інші інтереси сторін, що заслуговують на увагу. Якщо порушення зобов'язання не завдало збитків іншим учасникам господарських відносин, суд може з урахуванням інтересів боржника зменшити розмір належних до сплати штрафних санкцій.  

Виходячи з обставин справи, вказаної норми закону, відсутності заперечень позивача щодо вказаного клопотання відповідача, суд дійшов висновку про можливість зменшення обґрунтовано заявленого позивачем штрафу до 5986 грн. 00 коп., задовольнити позов в цій частині позовних вимог, відмовивши у задоволенні решти позову.

Відповідно до ст.ст.44,46,47-1, 49 ГПК України витрати по держмиту та на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу стягуються з відповідача.

          На підставі викладеного, Статуту залізниць України, ст.233 ГК України, керуючись ст. ст. 44, 46, 47-1, 49, 82, 84, 85 ГПК України, суд

          

в и р і ш и в:

          1.Позов задовольнити частково.

           2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Феб", Луганська область, м. Антрацит, вул. Леніна,12, код 25362365,  на користь ДП "Донецька залізниця", м. Донецьк, вул. Артема, 68, код 01074957, в особі Дебальцевської дирекції залізничних перевезень Донецької залізниці, Донецька область,                    м. Дебальцеве,  вул. Леніна,12, код 25946445,

штраф у сумі 5986 грн. 00 коп., 448 грн. 95 коп. –витрат по держмиту, 118 грн.00 коп. - витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видати наказ  після набрання рішенням законної сили.

3.У задоволені решти позову відмовити.

          Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання, оформленого відповідно до ст. 84 ГПК України.

          Дата підписання рішення –23.07.08

        Суддя                                                                                     М.Л.Доманська

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення22.07.2008
Оприлюднено11.09.2008
Номер документу1988604
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/91

Ухвала від 11.03.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Грєхова О.А.

Рішення від 28.04.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков Станіслав Георгійович

Ухвала від 03.01.2013

Господарське

Господарський суд Львівської області

Мазовіта А.Б.

Ухвала від 06.07.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Мамченко Ю. А.

Ухвала від 20.07.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Мамченко Ю. А.

Ухвала від 14.06.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Мамченко Ю. А.

Ухвала від 10.09.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Турецький І.М.

Рішення від 06.11.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сівакова В.В.

Ухвала від 21.10.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сівакова В.В.

Ухвала від 17.04.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Дерепа В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні