Ухвала
від 13.10.2011 по справі 2а-846/09
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 жовтня 2011 р. Справа № 9100/10

Колегія суддів Львів ського апеляційного адмініс тративного суду в складі :

головуючого судді: Ліщинсько го А.М.,

суддів: Носа С.П., Шавел я Р.М.,

розглянувши у порядку пись мового провадження в м. Львов і апеляційну скаргу управлін ня Пенсійного фонду України в Косівському районі Івано - Франківської області на пос танову Косівського районног о суду Івано - Франківської області від 23 листопада 2009 рок у по адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до упра вління Пенсійного фонду Укра їни в Косівському районі Іва но - Франківської області п ро визнання дій протиправним и, зобов' язання здійснити п ідвищення розміру пенсії, як дитині війни та стягнення не доплаченої щомісячної соціа льної допомоги,-

В С Т А Н О В И Л А:

ОСОБА_1 10.09.2009 року звернул ась в суд з адміністративним позовом до управління Пенсі йного фонду України в Косівс ькому районі Івано - Франкі вської області про визнання дій протиправними, зобов' яз ання здійснити підвищення ро зміру пенсії, як дитині війни та стягнення недоплаченої щ омісячної соціальної допомо ги.

Вимоги мотивовані тим, що ма є статус дитини війни, згідно ст.6 Закону України «Про соціа льний захист дітей війни», ма є право на одержання пенсії, п ідвищеної на 30 % мінімальної п енсії за віком. Однак, у зв'язк у із тим, що Законами України « Про Державний бюджет на 2007 - 20 08 роки» дія ст. 6 Закону України «Про соціальний захист діте й війни» була зупинена, не оде ржував вказаного підвищення . Оскільки рішеннями Констит уційного суду України від 09.07.20 07 року та від 22.05.2008 року визнано н еконституційними положення вказаних законів про бюджет , якими обмежувались соціаль ні гарантії, вважає, що має пра во на одержання недоплаченої суми пенсії за 2006-2008 роки. Проси ть визнати дії протиправними , зобов' язати здійснити під вищення розміру пенсії, як ди тині війни та стягнути недоп лачену щомісячну соціальну д опомогу.

Постановою Косівського ра йонного суду Івано - Франкі вської області від 23 листопад а 2009 року позов задоволено час тково. Визнано бездіяльність управління Пенсійного фонду України в Косівському район і Івано - Франківської обла сті по нарахуванню до пенсії ОСОБА_1 щомісячної соціал ьної допомоги в розмірі 30% мін імальної пенсії за віком пер едбаченої ст. 6 Закону України «Про соціальний захист діте й війни» протиправною. Зобов ' язано управління Пенсійно го фонду України в Косівсько му районі Івано - Франківсь кої області провести перерах ування та виплату ОСОБА_1 з щомісячної соціальної допо моги в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, з розміру вст ановленого ч. 1 ст. 28 Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання» відповідно до ст. 6 Закон у України «Про соціальний за хист дітей війни» в період з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року та з 22 травня 2008 року. В решті по зовних вимог відмовлено.

Суд виходив з того, що з огля ду на Рішення Конституційног о Суду України від 09.07.2007 року №6-р п/2007 та від 22.05.2008 року №10-рп/2008 позив ачці повинна була нараховува тись доплата до пенсії, однак безпідставно із-за відсутно сті належного фінансового за безпечення державних соціал ьних гарантій, цього відпові дачем зроблено не було, хоча п одібне не доведено останнім, а також невиконання чи ненал ежне виконання законів про в иплати через відсутність гро шей не є підставою для виправ дання дискримінуючої недопл ати державної соціальної під тримки дітям війни.

Відповідач постанову суду першої інстанції оскаржив, н е погодившись із зазначеним судовим рішенням, подав апел яційну скаргу, зазначивши, що оскаржувана постанова винес ена з порушенням норм матері ального права, просить скасу вати постанову та прийняти н ову, якою в задоволенні позов у відмовити.

Покликання маються на те, що законодавчо не вирішено вел ичину мінімальної пенсії за віком, щодо застосування для обчислення підвищення пенсі й особам, яким встановлений с татус дітей війни. Також не вн есені зміни в Закони України «Про Держаний бюджет Україн и на 2007-2008 роки» в частині збільш ення видатків для забезпечен ня державних соціальних гара нтій, які були предметом розг ляду в рішенні Конституційно го Суду України від 09.07.2007 року т а від 22.05.2008 року.

В разі відсутності клопота нь від усіх осіб, які беруть уч асть у справі, про розгляд спр ави за їх участю, суд апеляцій ної інстанції може розглянут и справу в порядку письмовог о провадження за наявними у с праві матеріалами, якщо спра ву може бути вирішено на осно ві наявних у ній доказів (ч. 1 ст . 197 КАС України із змінами і доп овненнями, внесеними згідно із Законом України від 07.07.2010 рок у N 2453-VI).

Судова колегія перевіривш и матеріали справи і обговор ивши підстави апеляційної ск арги, вважає за необхідне її з адовольнити частково.

Відповідно до ст. 202 КАС Украї ни суд апеляційної інстанції скасовує судове рішення та у хвалює нове, коли має місце не повне з' ясування судом обст авин, що мають значення для сп рави, недоведеність таких об ставин, невідповідність висн овків суду обставинам справи та порушення норм матеріаль ного або процесуального прав а, що призвело до неправильно го вирішення справи чи питан ня.

Судом встановлено, підтвер джено матеріалами справи, що ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 ро ку народження є дитиною війн и, у відповідності до Закону У країни «Про соціальний захис т дітей війни», що вбачається з відмітки в її пенсійному по свідченні.

Що стосується вимог позива чки за 2006 рік, то суд вірно вихо див з того, що вони задоволенн ю не підлягають, оскільки Зак оном України «Про Державний бюджет України на 2006 рік» було встановлено обмеження щодо подібної допомоги, яке на пре дмет конституційності не роз глядалось та неконституційн им визнано не було.

Згідно ст. 6 Закону України « Про соціальний захист дітей війни», дітям війни пенсії аб о щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціал ьна допомога, яка виплачуєть ся замість пенсії, підвищуєт ься на 30 відсотків мінімально ї пенсії за віком, розмір якої у 2007 році визначається прожит ковим мінімумом для осіб, які втратили працездатність, що урегульовано ч. 1 ст. 28 Закону У країни «Про загальнообов'язк ове державне пенсійне страху вання».

Статтею 62 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2007 рік» встановлено, що прож итковий мінімум осіб, які втр атили працездатність, встано влюється на рівні: з 1 січня - 380 гривень, з 1 квітня - 406 гриве нь, з 1 жовтня - 411 гривень. Разо м з тим, п. 12 ст. 71 і ст. 111 Закону Укр аїни «Про Державний бюджет У країни на 2007 рік» дія норм зако ну, які передбачали вищевказ ані виплати, була призупинен а.

09 липня 2007 року рішенням Конс титуційного Суду України за № 6-рп у справі за конституційн им поданням 46 народних депута тів України щодо відповіднос ті Конституції України (конс титуційності) положень стате й 29, 36, частини другої статті 56, ч астини другої статті 62, частин и першої статті 66, пунктів 7, 9, 12, 13 , 14, 23, 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46 статті 71, статей 98, 1 01, 103, 111 Закону України «Про Держ авний бюджет України на 2007 рік » (справа про соціальні гаран тії громадян) визнано такими , що не відповідають Конститу ції (є неконституційними) пол оження п. 12 ст. 71, ст. 111 Закону Укра їни «Про Державний бюджет Ук раїни на 2007 рік». З цього резюму ється висновок, що зупинення законом про Державний бюдже т України дії інших законів У країни щодо надання пільг, ко мпенсацій і гарантій, внесен ня змін до інших законів Укра їни, встановлення іншого (дод аткового) правового регулюва ння відносин, ніж передбачен о законами України, не відпов ідає статтям 1,3, частині другі й статті 6, частині другій стат ті 8, частині другій статті 19, ст аттям 21, 22, пункту 1 частини друг ої статті 92, частинам першій, д ругій, третій статті 95 Констит уції України.

Відповідно до Закону Украї ни «Про Державний бюджет Укр аїни на 2008 рік» встановлено, що прожитковий мінімум осіб, як і втратили працездатність, в становлюється на рівні: з 1 січ ня - 470 гривень, з 1 квітня - 481 г ривень, з 1 липня - 482 гривень, з жовтня - 498.

Законом України від 28 грудн я 2007 року N 107-VI «Про Державний бюд жет України на 2008 рік та про вне сення змін до деяких законод авчих актів України» внесено зміни до Закону України «Про соціальний захист дітей вій ни» та статтю 6 цього Закону ви кладено в такій редакції: «Ді тям війни (крім тих, на яких по ширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни , гарантії їх соціального зах исту») до пенсії або щомісячн ого довічного грошового утри мання чи державної соціально ї допомоги, що виплачується з амість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавк и, встановленої для учасникі в війни. Ветеранам війни, які м ають право на отримання підв ищення до пенсії або щомісяч ного довічного грошового утр имання чи державної соціальн ої допомоги, що виплачується замість пенсії, відповідно д о цього Закону та Закону Укра їни «Про статус ветеранів ві йни, гарантії їх соціального захисту» таке підвищення пр овадиться за їх вибором згід но з одним із законів». Зазнач ені зміни набрали чинності з 1 січня 2008 року.

Однак, після прийняття Конс титуційним Судом України від 22 травня 2008 року N 10-рп/2008 (справа щ одо предмета та змісту закон у про Державний бюджет Украї ни) відновлено право на підви щення пенсії на 30 відсотків мі німальної пенсії за віком, ос кільки зміни щодо розміру пе нсії дітям війни визнано так ими, що не відповідають Конст итуції України (є неконститу ційними).

Таким чином, із 1 січня по 22 тр авня 2008 року застосуванню до с пірних правовідносин підляг али приписи Закону України « Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України». Подібне не супереч ить практиці Європейського С уду з прав людини, що слід заст осовувати у відповідності до ч. 2 ст. 8 КАС України та ч. 1 ст. 17 За кону України «Про виконання рішень та застосування практ ики Європейського Суду з пра в людини».

Разом з тим, судом першої ін станції не враховано посилан ня представника відповідача на пропущення позивачем стр оку звернення до адміністрат ивного суду, який передбачен ий ч.2 ст.99 КАС України.

Так, згідно ч.1 ст.99 КАС Україн и (в редакції, що діяла на моме нт виникнення спірних правов ідносин), адміністративний п озов може бути подано в межах строку звернення до адмініс тративного суду, встановлено го цим Кодексом або іншими за конами.

Зважаючи на те, що підвищенн я до пенсії у розмірі 30 % мініма льної пенсії за віком не нара ховувалось відповідачем з 09.07 .2007 року та з 22.05.2008 року, колегія су ддів вважає, що в даному випад ку слід застосовувати річний строк звернення до суду відп овідно до ст.99 КАС України, оск ільки законодавством інших с троків з цього приводу не вст ановлено.

З огляду на викладене, колег ія суддів вважає, що позов під лягає до часткового задоволе ння, а саме в частині виплати п ідвищення до пенсії в розмір і 30% мінімальної пенсії за вік ом за період з 10.09.2008 року по 31.12.2008 р оку, оскільки вона не була вип лачена за помилкової аргумен тації відповідача, а саме від сутність бюджетних асигнува нь. Проте подібного не доведе но стороною відповідача у ві дповідності до ч. 2 ст. 71 КАС Укр аїни та разом з тим, невиконан ня чи неналежне виконання за конів про виплати через відс утність грошей для цього, не є підставою для виправдання д ій останнього.

Отже, судова колегія вважає , що доводи апеляційної скарг и являються частково суттєви ми і складають підстави для в исновку про неправильне заст осування судом першої інстан ції норм матеріального та пр оцесуального права, які приз вели до неправильного виріше ння справи, а також має місце н евідповідність висновків су ду обставинам справи.

Керуючись статтями 195, 197, 198 п. 3, 202, 205, 207, 254 Кодексу адміністратив ного судочинства України, ко легія суддів,-

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу управлі ння Пенсійного фонду України в Косівському районі Івано - Ф ранківської області задовол ьнити частково.

Постанову Косівського рай онного суду Івано - Франківсь кої області від 23 листопада 2009 року по адміністративній спр аві №2а-846/09 - скасувати та прий няти нову постанову, якою поз ов задовольнити частково.

Визнати дії управління Пен сійного фонду України в Косі вському районі Івано - Франкі вської області щодо не здійс нення перерахунку пенсії О СОБА_1 протиправними.

Зобов' язати управління П енсійного фонду України в Ко сівському районі Івано - Фран ківської області нарахувати та виплатити ОСОБА_1 підв ищення до пенсії у розмірі 30% м інімальної пенсії за віком, п ередбаченої ст. 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни» за період з 10 верес ня 2008 року по 31 грудня 2008 року з вр ахуванням ст. 28 Закону України «Про загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я» та виплачених сум.

В решті позовних вимог відм овити.

Постанова набирає законно ї сили через п'ять днів після н аправлення її копії особам, щ о беруть участь у справі, та мо же бути оскаржена протягом д вадцяти днів шляхом подання касаційної скарги безпосере дньо до суду касаційної інст анції.

Головуючий суддя А.М. Ліщинський

Судді С.П. Нос

Р.М. Шавель

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.10.2011
Оприлюднено23.12.2011
Номер документу19999469
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-846/09

Ухвала від 27.09.2010

Цивільне

Апеляційний суд Житомирської області

Товянська О. В.

Ухвала від 22.03.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос С.П.

Ухвала від 19.03.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Каралюс В.М.

Ухвала від 01.02.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Заверуха О.Б.

Ухвала від 28.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 19.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 24.11.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Д.М.

Ухвала від 21.11.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Т.В.

Ухвала від 13.10.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ліщинський А.М.

Ухвала від 06.10.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос С.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні