ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 листопада 2011 р. Справа № 77469/09
Львівський апеля ційний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Онишкевича Т. В.,
суддів Сапіги В.П., Попк а Я.С.,
розглянувши у порядку пись мового провадження в м. Львов і апеляційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Калуського мі ськрайонного суду Івано-Фран ківської області від 02 жовтня 2009 року у справі за її позовом до управління праці та соціа льного захисту населення Кал уської міської ради Івано-Фр анківської області про зобов ' язання провести нарахуван ня та виплату недоплаченої г рошової допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку,
ВСТАНОВИВ :
У липні 2009 року ОСОБА_2 зв ернулася до суду з адміністр ативним позовом, у якому прос ила визнати неправомірними д ії управління праці та соціа льного захисту населення Кал уської міської ради Івано-Фр анківської області (далі - У ПСЗН Калуської міської ради) при нарахуванні та виплаті ї й допомоги до догляду за дити ною до досягнення нею триріч ного віку та стягнути з відпо відача на її користь недоотр иману суму такої допомоги за 2009 рік у розмірі 1786,93 грн.
Постановою Калуського міс ькрайонного суду Івано-Франк івської області від 02 жовтня 2 009 року у задоволенні вказаног о позову відмовлено.
У поданій апеляційній скар зі ОСОБА_2 просить зазначе ну постанову скасувати і ухв алити нову, якою задовольнит и заявлені нею позовні вимог и у повному обсязі, посилаючи сь на порушення судом першої інстанції норм матеріальног о і процесуального права та н еповноту з' ясування істотн их обставин справи. Апеляцій ну скаргу обґрунтовує тим, що закони про Державний бюджет України на певний рік не можу ть будь-яким чином змінювати визначене іншими законами У країни правове регулювання с успільних відносин, що стосу ється також і внесення змін щ одо порядку, підстав та розмі рів виплати зазначеної допом оги. При вирішенні справи про сить врахувати рішення Конст итуційного Суду України від 27.11.2008 року № 26-рп/2008.
Особи, які беруть участь у с праві, в судове засідання апе ляційного суду не з' явилися , а відтак на підставі п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України суд прийшов до в исновку про можливість розгл яду справи у порядку письмов ого провадження за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши матеріали сп рави та доводи апелянта у їх с укупності, апеляційний суд п риходить до переконання, що п одана апеляційна скарга задо воленню не підлягає.
Як правильно встановлено с удом першої інстанції, рішен ням Конституційного Суду Укр аїни від 22 травня 2008 року за № 10-р п/2008 визнано неконституційним , зокрема, п. 25 підпункт 12 розділ у II Закону України «Про Держан ий бюджет України на 2008 рік та п ро внесення змін до деяких за конодавчих актів України», я ким у Законі України «Про заг альнообов' язкове державне соціальне страхування у зв' язку з тимчасовою втратою пр ацездатності та витратами, з умовленими народженням та по хованням» було виключено ста ттю 43, що закріплювала право з астрахованої особи на отрима ння допомоги по догляду за ди тиною до досягнення нею трир ічного віку у розмірі, не менш ому розміру прожиткового мін імуму, встановленого законом .
Разом із тим, п. 23 розділу II цьо го ж Закону України «Про Держ аний бюджет України на 2008 рік т а про внесення змін до деяких законодавчих актів України» , яким було внесено зміни до За кону України «Про допомогу с ім' ям з дітьми», на предмет к онституційності не розгляда вся, у встановленому порядку неконституційним не визнавс я та своєї чинності не втрати в.
Так, згідно із ст. 13 Закону Ук раїни «Про допомогу сім' ям з дітьми» у редакції 2008 року пр аво на допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею тр ирічного віку за цим Законом має особа (один з батьків дити ни, усиновитель, опікун, баба, дід або інший родич), яка факти чно здійснює догляд за дитин ою (а не тільки не застрахован а в системі загальнообов' яз кового державного соціально го страхування особа, як пере дбачалося цією нормою Закону у попередній редакції).
З огляду на викладене апеля ційний суд приходить до пере конання, що у 2009 році право пози вачки ОСОБА_2 на отримання допомоги по догляду за дитин ою до досягнення нею трирічн ого віку, а також розмір цієї д опомоги врегульовувалися на самперед положеннями Закону України «Про допомогу сім' ям з дітьми» як спеціального закону, що був чиним у цей пер іод.
Відповідно до ч.1 ст. 15 Закону України «Про допомогу сім' ям з дітьми» (у редакції Закон у України від 28.12.2007 року № 107-VI) доп омога по догляду за дитиною д о досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що д орівнює різниці між прожитко вим мінімумом, встановленим для працездатних осіб, та сер едньомісячним сукупним дохо дом сім' ї в розрахунку на од ну особу за попередні шість м ісяців, але не менше 130 гривень .
З матеріалів справи вбачає ться, що відповідач належним чином та відповідно до вимог Закону України «Про Державн ий бюджет України на 2008 рік та п ро внесення змін до деяких за конодавчих актів України», З акону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» і Зак ону України «Про допомогу сі м' ям з дітьми» виконав свій обов' язок перед позивачкою ОСОБА_2 з виплати їй такої допомоги у спірний період.
Згідно із положеннями ч.2 ст . 6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють св ої повноваження у встановлен их цією Конституцією межах і відповідно до законів Украї ни.
З огляду на викладене суд ап еляційної інстанції вважає, що УПСЗН Калуської міської р ади, здійснивши позивачці ви плату щомісячної допомоги по догляду за дітьми до досягне ння ними трирічного віку у 2009 р оці в розмірі, встановленому вищевказаними Законами, ста ном на час проведення такої в иплати діяло на підставі, в ме жах повноважень та у спосіб, щ о передбачені чинними Закона ми України, тобто правомірно , а тому підстав для задоволен ня позовних вимог ОСОБА_2 про зобов' язання відповіда ча нарахувати та виплатити ї й спірну недоплату за 2009 рік не має.
Крім того, апеляційний суд п огоджується із висновками су ду першої інстанції про немо жливість покладення на відпо відача обов' язку з нарахува ння і виплати спірної допомо ги у майбутньому, оскільки за правилами адміністративног о судочинства захисту у судо вому порядку підлягають лише порушені права, свободи та ін тереси фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правов их відносин.
З огляду на викладене апеля ційний суд приходить до пере конання, що суд першої інстан ції, вирішуючи даний публічн о-правовий спір, правильно вс тановив фактичні обставини с прави та надав їм належну пра вову оцінку, а відтак апеляці йна скарга задоволенню не пі длягає.
Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 К АС України апеляційний суд,
УХВАЛИВ :
апеляційну скаргу ОСОБА _2 залишити без задоволення , а постанову Калуського місь крайонного суду Івано-Франкі вської області від 02 жовтня 2009 року у справі № 2а-846/09 - без змін .
Ухвала набирає законної си ли через п' ять днів після на правлення її копії особам, що беруть участь у справі, та мож е бути оскаржена до Вищого ад міністративного суду Україн и протягом двадцяти днів шля хом подання касаційної скарг и безпосередньо до суду каса ційної інстанції.
Головуючий суддя Т.В .Онишкевич
Судді В.П.Сапіга
Я.С.Попко
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.11.2011 |
Оприлюднено | 19.01.2012 |
Номер документу | 20873724 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні