Постанова
від 12.10.2011 по справі 2а-10957/11/0170/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 4 3, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

12 жовтня 2011 р. (17:00) Справа №2а-10957/11/0170/18

Окружний адміністрат ивний суд Автономної Республ іки Крим у складі головуючог о судді Панова О.І., при секрет арі Гнатенко І.О., розглянув у відкритому судовому засідан ні адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1

до Інспекції Державного ар хітектурно-будівельного кон тролю в АРК

про визнання відмови проти правною та спонукання до вик онання певних дій

за участю представників:

від позивача - ОСОБА_2, довіреність № б/н від 29.08.11,

від відповідача - не з' яв ився,

Суть спору: ОСОБА_1 (далі позивач) звернувся до Окружн ого адміністративного суду А Р Крим із адміністративним п озовом про визнання протипра вною відмови Інспекції Держа ного архітектурно-будівельн ого контролю в АР Крим, виклад ену у листі Інспекції Держан ого архітектурно-будівельно го контролю в АР Крим № 7/1-350 від 2 2.08.2011р. у реєстрації декларації на початок виконання будіве льних робіт від 17.08.2011р. з реконс трукції квартири НОМЕР_1 з надбудовою мансарди та збіл ьшенням поверховості до двох поверхів за адресою: АДРЕС А_1; зобов'язання Інспекції Д ержавного архітектурно-буді вельного контролю в АР Крим з ареєструвати декларацію О СОБА_1 про початок виконанн я будівельних робіт від 17.08.2011р. з реконструкції квартири Н ОМЕР_1 з надбудовою мансард и та збільшенням поверховост і до двох поверхів за адресою : АР Крим, м. Сімферополь, АДР ЕСА_1 без врахування зауваж ень, викладених у листі Інспе кції Держаного архітектурно -будівельного контролю в АР К рим № 7/1-350 від 22.08.2011р.

Позивач у судовому засідан ні 12.10.11 р. наполягав на задоволе нні позовних вимог у повному обсязі.

Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про час та день розгляду справи повідомлени й належним чином, 30.09.11 року від н ього надійшло заперечення на позов та клопотання про розг ляд справи за відсутності пр едставника.

Суд, враховуючи клопотання позивача, надання відповіда чем клопотання про розгляд с прави за відсутності предста вника, керуючись ст. 128 КАС Укра їни, ухвалив розглянути спра ву на підставі залучених до н еї документів.

Розглянувши матеріали спр ави, дослідивши надані доказ и, заслухавши представника п озивача, суд

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до договору куп івлі-продажу квартири від 23.12.20 05 року, посвідченого приватни м нотаріусом Сімферопольськ ого міського нотаріального о кругу АР Крим ОСОБА_3, пози вач придбав у власність квар тиру НОМЕР_1, яка знаходит ься за адресою: АР Крим, м. Сімф ерополь, АДРЕСА_1 (а.с.25-26).

Право власності позивача н а квартиру НОМЕР_1, яка зна ходиться за адресою: АР Крим, м . Сімферополь, АДРЕСА_1 під тверджується Витягом про реє страцію права власності на н ерухоме майно Кримського рес публіканського підприємств а “Сімферопольське міжміськ е бюро реєстрації та технічн ої інвентаризації” №9465373 від 28.12 .2005 р. (а.с.27).

Для проведення реконструк ції зазначеної квартири ТОВ “АРХСЕРВІС” було розроблено предпроектну пропозицію, як а була узгоджена головним ар хітектором Центральної райо нної ради м. Сімферополя, Голо вним державним санітарним лі карем ДЗ Сімферопольської СЕ С, Управлінням з питань нагля дово-профілактичної діяльно сті ГУ МНС України в АР Крим, н а підставі якої був складени й робочий проект реконструкц ії квартири НОМЕР_1 за адр есою: м. Сімферополь, АДРЕСА _1 (ліцензія НОМЕР_2) (а.с.19-22, 30-60, 72).

Позивачем від Комунальног о підприємства ЖЕО Центральн ого району м. Сімферополя отр имане погодження на реконстр укцію квартири НОМЕР_1 зі збільшенням поверховості до 2-го поверху з побудовою манса рди по АДРЕСА_1, про що свід чить довідка № 44123 від 30.09.11 року.

Позивач надав Інспекції ДА БК декларацію про початок ви конання будівельних робіт з реконструкції квартири, що н алежить йому на праві приват ної власності від 17.08.11 р.

Відповідач 22.08.2011 року повідом ив позивача про те, що подана н им декларація оформлена з по рушенням Порядку виконання б удівельних робіт, затверджен ого Постановою Кабінету Міні стрів України від 13.04.2011 року № 466, а саме не заповнено п. 13 “Інфор мація про містобудівні умови та обмеження забудови земел ьної ділянки”, не заповнено п . 14 “Інформація про земельну д ілянку”. За таких обставин ві дповідач відмовив у реєстрац ії декларації позивача на по чаток будівельних робіт (а.с.8) .

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України з авданням адміністративного судочинства є захист прав, св обод та інтересів фізичних о сіб, прав та інтересів юридич них осіб у сфері публічно-пра вових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб' єк тів при здійсненні ними влад них управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.

Ст.19 Конституції України вс тановлює, що органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов' язані діяти на п ідстава, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.

Оцінюючи правомірність ді й та рішень органу владних по вноважень, суд керується кри теріями, закріпленими у ст.2 КА С України, які певною мірою ві дображають принципи адмініс тративної процедури, які пов инен він дотримуватися при р еалізації дискреційних повн оважень владного суб' єкта, встановлюючи чи прийняті (вч инені) ним рішення (дії): 1) на пі дставі, у межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и; 2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано; 3) обґрунтовано, т обто з урахуванням усіх обст авин, що мають значення для пр ийняття рішення (вчинення ді ї); 4) безсторонньо (неупередже но); 5)добросовісно; 6) розсудлив о; 7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації; 8) пропорційно, зокрем а з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); 9) з ур ахуванням права особи на уча сть у процесі прийняття ріше ння; 10) своєчасно, тобто протяг ом розумного строку.

Ст. 36 Закону України “Про рег улювання містобудівної діял ьності” передбачено, що прав о на виконання будівельних р обіт, на об' єктах, що належат ь до I-III категорій складності, н адається після реєстрації де кларації про початок виконан ня будівельних робіт. Реєстр ацію декларації про початок виконання будівельних робіт проводять відповідні інспек ції державного архітектурно -будівельного контролю на бе зоплатній основі протягом п' яти робочих днів з дня надход ження декларації.

Відповідно до статті 32 зазн аченого Закону віднесення об ' єкта будівництва до тієї ч и іншої категорії складності здійснюється проектною орга нізацією і замовником будівн ицтва.

У п.2 ст. 32 Закону зазначено, що категорія складності об'єкт а будівництва визначається в ідповідно до державних будів ельних норм та стандартів на підставі класу наслідків (ві дповідальності) такого об'єк та будівництва.

Порядком виконання підгот овчих робіт та Порядком вико нання будівельних робіт затв ердженими постановою Кабіне ту Міністрів України від 13 кві тня 2011 р. № 466, визначені механізм виконання підготовчих робіт та процедура виконання буді вельних робіт. Згідно цих Пор ядків реєстрація декларації здійснюється з дотриманням вимог Закону України “Про до звільну систему у сфері госп одарської діяльності”. Декла рація приймається у дозвільн ому центрі за місцезнаходжен ням об'єкта. Реєстрацію декла рації проводить Інспекція за місцезнаходженням об'єкта н а безоплатній основі. Замовн ик (його уповноважена особа) з аповнює і подає особисто або надсилає рекомендованим лис том з описом вкладення до Інс пекції два примірники деклар ації за формою згідно з додат ком 2. У разі подання деклараці ї до дозвільного центру він п ередає її до Інспекції не піз ніше наступного робочого дня . Один примірник після провед ення реєстрації повертаєтьс я замовнику, другий - залишаєт ься в Інспекції, яка її зареєс трувала. Замовник згідно із з аконом відповідає за повноту та достовірність даних, зазн ачених у поданій ним деклара ції. Інспекція протягом п'яти робочих днів з дня надходжен ня декларації перевіряє повн оту даних, зазначених у декла рації та реєструє її. У разі ко ли декларація подана чи офор млена з порушенням установле них вимог, Інспекція поверта є її замовнику з обґрунтуван ням причин повернення у стро к, передбачений для її реєстр ації. Після усунення недолік ів, що спричинили повернення декларації, замовник може по вторно звернутися до Інспекц ії для реєстрації декларації . У разі коли Інспекція не заре єструвала декларацію або не повернула її в установлений строк, заявник набуває право на виконання будівельних ро біт на одинадцятий робочий д ень з дня, коли декларація пов инна бути зареєстрована, чи п овернута. У такому разі декла рація вважається зареєстров аною.

Згідно з п.8 ч. 1 ст. 1 Розділу I За кону України “Про регулюванн я містобудівної діяльності” , яким встановлюються правов і та організаційні основи мі стобудівної діяльності і спр ямований на забезпечення ста лого розвитку територій з ур ахуванням державних, громадс ьких та приватних інтересів, містобудівні умови та обмеж ення забудови земельної діля нки - документ, що містить комп лекс планувальних та архітек турних вимог до проектування і будівництва щодо поверхов ості та щільності забудови з емельної ділянки, відступів будинків і споруд від червон их ліній, меж земельної ділян ки, її благоустрою та озелене ння, інші вимоги до об' єктів будівництва, встановлені за конодавством та містобудівн ою документацією.

Для проведення реконструк ції зазначеної квартири ТОВ “АРХСЕРВІС” було розроблено предпроектну пропозицію, як а була узгоджена головним ар хітектором Центральної райо нної ради м. Сімферополя, Голо вним державним санітарним лі карем ДЗ Сімферопольської СЕ С, Управлінням з питань нагля дово-профілактичної діяльно сті ГУ МНС України в АР Крим, н а підставі якої був складени й робочий проект реконструкц ії квартири НОМЕР_1 за адр есою: м. Сімферополь, АДРЕСА _1 (ліцензія НОМЕР_2) (а.с.19-22, 30-60, 72).

Судом встановлено, що рекон струкцію квартири позивача з гідно розробленої предпроек тної пропозиції узгоджено го ловним архітектором Централ ьної районної ради м. Сімферо поля, Головним державним сан ітарним лікарем ДЗ Сімферопо льської СЕС, Управлінням з пи тань наглядово-профілактичн ої діяльності ГУ МНС України в АР Крим.

Матеріали справи підтверд жують дотримання позивачем в имог законодавства щодо наяв ності документів про признач ення відповідальних виконав ців робіт та відомостей про з дійснення авторського та тех нічного нагляду, відображенн я відповідних відомостей у д екларації на початок будівел ьних робіт.

Відповідно до ч.ч. 1,4 ст.41 Конст итуції України кожен має пра во володіти, користуватися т а розпоряджатися своєю власн істю. Право приватної власно сті є непорушним. Матер іали справи свідчать про те, щ о квартира, яка належить пози вачу знаходиться у багатоква ртирному будинку.

Згідно з ч.1 ст. 42 Земельного к одексу України (далі ЗК) земел ьні ділянки, на яких розташов ані багатоквартирні житлові будинки, а також віднесені до них будівлі, споруди, прибуди нкові території державної аб о комунальної власності, над аються у постійне користуван ня підприємствам, установам та організаціям, що здійснюю ть управління цими будинками .

Відповідно до довідки № 4123 ві д 30.09.11 року КП ЖЕО Центрального району м. Сімферополя є балан соутримувачем багатокварти рного будинку та фактичним з емлекористувачем, на якому р озташований багатоквартирн ий житловий будинок АДРЕСА _1, у зв' язку з чим позивач, я вляючись власником квартири у багатоквартирному будинку , в силу діючого законодавств а не може бути власником або к ористувачем земельної ділян ки на якій розташований цей б удинок.

За таких обставин, аналізую чи вищезазначені вимоги діюч ого законодавства, суд дійшо в висновку, що п. 13 “Інформація про містобудівні умови та об меження забудови земельної д ілянки”та п. 14 “Інформація про земельну ділянку” можуть бу ти заповнені лише власниками або користувачами земельної ділянки.

Приймаючи до уваги вищевик ладене, суд вважає, що відпові дач, відмовляючи позивачу у р еєстрації декларації на поча ток будівельних робіт з реко нструкції квартири АДРЕСА _1, з причини не заповнення п. п. 13, 14 декларації, враховуючи н аявність згоди фактичного зе млекористувача, на якому роз ташований багатоквартирний житловий будинок АДРЕСА_1 , діяв невмотивовано, не надав ши належної оцінки всім факт ичним обставинам, в наслідок чого не можна визнати такими , що відповідають вимогам чин ного законодавства дії щодо відмови у реєстрації такої д екларації, а отже суд вважає м ожливим визнати протиправно ю відмову відповідача у реєс трації вищезазначеної декла рації.

Суд також зауважує, що позов ні вимоги щодо зобов'язання І нспекції Державного архітек турно-будівельного контролю в АР Крим зареєструвати декл арацію ОСОБА_1 про початок виконання будівельних робіт від 17.08.2011р. з реконструкції ква ртири НОМЕР_1 з надбудовою мансарди та збільшенням пов ерховості до двох поверхів з а адресою: АДРЕСА_1 без вра хування зауважень, викладени х у листі Інспекції Держаног о архітектурно-будівельного контролю в АР Крим № 7/1-350 від 22.08.201 1р. не можуть бути задоволені с удом, оскільки суд не може зоб ов' язати суб' єкта владних повноважень прийняти рішенн я, які приймаються ним з викор истанням власного адміністр ативного розсуду, а також у зв 'язку з тим, що для прийняття т акого рішення необхідно досл ідження та вирішення додатко вих умов, які можуть мати знач ення для прийняття рішення щ одо реєстрації декларації по зивача. Суд вважає, що у даному випадку позивач вибрав нена лежний спосіб захисту свого порушеного права та вважає м ожливим з метою належного за хисту права позивача зобов' язати Інспекцію Державного архітектурно- будівельног о контролю в АР Крим повторно розглянути питання щодо реє страції декларації ОСОБА_1 на початок будівельних ро біт з реконструкції квартири НОМЕР_1 по АДРЕСА_1, без врахування зауважень, викла дених у листі Інспекції Держ аного архітектурно-будівель ного контролю в АР Крим № 7/1-350 ві д 22.08.2011р.

За таких обставин суд вважа є, що позовні вимоги належить задовольнити в повному обся зі.

Вступну та резолютивну час тину постанови проголошено 1 2.10.11 р. У повному обсязі постано ву складено та підписано 17.10.11 р .

На підставі викладеного, ке руючись статтями 160-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправною відм ову Інспекції Державного арх ітектурно- будівельного ко нтролю в АР Крим у реєстрації ОСОБА_1 декларації на поч аток будівельних робіт з рек онструкції квартири НОМЕР _1 по АДРЕСА_1, з підстав не заповнення п.п. 13, 14 Декларації .

3. Зобов' язати Інспекцію Де ржавного архітектурно- буд івельного контролю в АР Крим (95006, АР Крим, м. Сімферополь, вул . Крейзера, 6, код ЄДРПОУ 37543274) повт орно розглянути питання щодо реєстрації декларації ОСО БА_1 (АДРЕСА_1) на початок будівельних робіт з реконст рукції квартири НОМЕР_1 по АДРЕСА_1, без врахування з ауважень, викладених у листі Інспекції Держаного архітек турно-будівельного контролю в АР Крим № 7/1-350 від 22.08.2011р.

4. Стягнути з Державного бюд жету України на користь ОСО БА_1 (АДРЕСА_1) судовий збі р у розмірі 3,40 грн.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Панов О.І.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення12.10.2011
Оприлюднено28.12.2011
Номер документу20198201
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10957/11/0170/18

Ухвала від 13.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 15.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 12.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 12.02.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кукта Максим Валерійович

Ухвала від 30.03.2012

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Кукта Максим Валерійович

Постанова від 12.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Панов О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні