9/270-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
21036, м. Вінниця, Хмельницьке шосе, 7 тел. 66-03-00, 66-11-31 http://vn.arbitr.gov.ua
І м е н е м У к р а ї н и
РІШЕННЯ
10 вересня 2008 р. Справа 9/270-07
за позовом консорціуму «Едапс», м. Київ
до Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти
у Вінницькій області, м. Вінниця
про відміну торгів (тендеру).
Суддя В. Матвійчук
при секретарі судового засідання Т. Кармаліта, за участю представників:
від позивача - не з‘явився;
від відповідача - В. Бачинський, К. Якименко, В. Бурка за довіреностями.
СУТЬ СПОРУ:
Заявлено позов про відміну проведення торгів (тендеру) на закупівлю товарів «студентські та учнівські квитки», замовником яких виступає Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Вінницькій області.
Позовні вимоги мотивовані тим, що в порушення вимог статей 20, 21 Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти», статті 18 Господарського кодексу України, статей 4, 13, 15, 16 Закону України «Про захист економічної конкуренції» відповідачем була порушена процедура проведення торгів. Зокрема, відповідачем була надана лише електронна копія тендерної документації, на якій відсутні підписи уповноважених осіб та відтиск печатки відповідача.
Відповідач заперечує проти позову з підстав викладених у відзиві за № 221 від 16.08.2007р..
Рішенням господарського суду Вінницької області від 30.08.2007р., залишеним без змін постановою Житомирського апеляційного господарського суду від 04.12.2007р. в даній справі, у позові відмовлено.
Постановою Вищого господарського суду України від 01.04.2008р. вказані судові рішення скасовано з тих підстав, що судами не звернуто уваги та не надано оцінки даті позовної заяви та опису вкладення у цінний лист. Не звернуто уваги на те, що позивач звернувся до суду з позовом, керуючись статтею 371 Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти», не з'ясовано, чи виконані позивачем вимоги щодо направлення документів, відповідно до частини 2 статті 371 даного Закону України, крім того, судами не з'ясовано, коли замовник отримав копію позовної заяви та, відповідно, чи виконав замовник вимоги частини 3 статті 371 цього Закону.
Повно та всебічно оцінивши наявні у справі докази, заслухавши пояснення учасників судового процесу, судом встановлено наступне.
З метою упорядкування роботи в загальнодержавній автоматизованій системі обліку видачі документів про освіту у Вінницькій області, удосконалення організацій роботи по виконанню Постанови Кабінету Міністрів України № 1260/1260-97/ від 12.11.1997р. «Про документи про освіту та вчені звання»(із змінами та доповненнями), організації дієвого та ефективного контролю за виконанням наказів Міністерства освіти і науки України № 810 від 10. 12.2003р. «Про затвердження студентського та учнівського квитка державного зразка» №811 від 10.12.2003р. «Про затвердження Положення про ІВС «Освіта» та Порядку, замовлення, видачі та обліку документів про освіту державного зразка» та у зв'язку з необхідністю оптимально доцільного спрямування витрат бюджетних коштів, направлених на замовлення та отримання документів про освіту, студентських та учнівських квитків державного зразка обласним управлінням освіти і науки Вінницької облдержадміністрації було видано наказ №312 від 25.10.2006 року «Про зміну Виконавця замовлення видачі та обліку документів про освіту, студентських та учнівських квитків державного зразка у Вінницькій області».
Дані дії управління освіти і науки Вінницької ОДА були затверджені Наказом Міністерством освіти і науки України № 13 від 17.01.2007 року «Про створення інформаційного вузла в складі Науково - методичного центру професійно - технічної освіти у Вінницькій області».
У зв'язку з замовленням документів про освіту, студентських та учнівських квитків для навчальних закладів Вінницької області Навчально-методичним центром відповідно до плану закупівель було оголошено проведення відкритих торгів із зменшенням ціни, двоступеневих торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти.
Керуючись Законом України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» (що був чинним на момент проведення торів), Законом України «Про охорону прав на винаходи і корисні моделі», Законом України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах», Законом України «Про захист економічної конкуренції»Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Вінницькій області уклав угоду з товариством з обмеженою відповідальністю «Європейське консалтингове агентство», власником Інформаційної системи в мережі Інтернет «Портал «Державні закупівлі України»щодо забезпечення розміщення інформації в інформаційній системі в мережі Інтернет.
Навчально - методичний центр професійно-технічної освіти у Вінницькій області підпорядкований Міністерству освіти і науки України, управлінню освіти і науки Вінницької облдержадміністрації, фінансується за кошти державного бюджету.
На виконання постанови Кабінету міністрів України від 05.07.2004р. № 841 «Про створення і впровадження державної інформаційно-виробничої системи в галузі освіти»та відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 10.12.2003р. №811 «Про затвердження Положення про ІВС «ОСВІТА»та «Порядку замовлення, видачі та обліку документів про освіту державного зразка», з метою забезпечення достовірності, цілісності та безпеки передання інформації про освіту та видані студентські та учнівські квитки, був створений в рамках єдиного виробничого циклу ІВС «ОСВІТА», до якого належали такі етапи: збір замовлень на створення квитків та первинних даних, формування замовлень на створення студентських (учнівських) квитків, формування в електронному вигляді зображень карток квитків, що містять персональні дані та відтворення їх на пластиковому носії інформації, передавання пластикових карток квитків замовнику.
Позивач вказує як на порушення в тендерній документації на виготовлення студентських та учнівських квитків із синтетичного матеріалу (тесліну), який покривається полімерною плівкою гарячого ламінування.
Однак, відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 10.12.2003 р. № 810, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 26.12.2003 р. за №1243/8564 із змінами та доповненнями, внесеними наказом Міністерства освіти і науки від 28.09.2004 р. № 760 студентські та учнівські квитки повинні виготовлятися саме із синтетичного матеріалу (тесліну), покритим полімерною плівкою гарячого ламінування.
Тендерним комітетом Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області на підставі Протоколу засідання тендерного комітету від 09.07.2007р. (т.1, а. с. 64-67) було прийнято рішення про внесення змін до тендерної документації на закупівлю студентських та учнівських квитків (оголошення від 02.07.2007 за №27062107 в інформаційному бюлетені Тендерної палати України № 27 (98) , яке було направлено позивачу по справі консорціуму «ЕДАПС» 10.07.2007 р. (т.1, а.с.35-40). Зокрема, цими змінами було прийнято рішення про внесення дати подання та розкриття тендерних пропозицій на 20.07.2007р.
Засідання тендерного комітету Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області відбулося 20.07. 2007 року о 10.00 год. (протокол про розкриття тендерних пропозицій від 20.07.2007р. (т.2, а.с.133).
Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Вінницькій області була надіслана тендерна документація шести підприємствам за їх поданням.
На засідання тендерного комітету 20.07.2007 року до Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області поступило три тендерні пропозиції:
ЗАТ «Науково - дослідний інститут прикладних інформаційних технологій», вул. Смілянська, 4, м. Київ, 03151, ідентифікаційний код з ЄДРПОУ 30674051;
ТОВ «Регіональний центр «Студсервіс», Центр нових інформаційно технологій, вул. Пушкінська. 79/1, м. Харків, 61022, ідентифікаційний код з ЄДРПОУ 31631511);
Центр нових інформаційних технологій, вул. Кодельницька, 4, м. Львів (ідентифікаційний код з ЄДРПОУ 4610137200).
Тендерним комітетом одноголосно прийнято рішення про визначення переможцем торгів ЗАТ «Науково-дослідний інститут прикладних інформаційних технологій»(протокол оцінки тендерних пропозицій від 23.07.2007р. (т.1, а.с.158).
Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції надіслано вказаному підприємству 24.07.2007р. (т.1, а.с.139). З переможцем тендерних торгів укладено договір підряду №388 від 31.07.2008 року (т.1 а. с. 136-137).
Консорціум «ЄДАПС»участі в торгах не приймав, тендерних пропозицій від нього не поступило, представника при засіданні тендерного комітету не було.
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 15.12.2004р. № 939 «Про затвердження «Положення про Вузли державної інформаційно-виробничої системи для інформаційного та документального забезпечення фізичних і юридичних осіб даними з питань освіти (ІВС Освіта)» виготовлення пластикових карток студентських та учнівських квитків може здійснюватись лише центральним та інформаційно-виробничими вузлами «ІВС Освіта». Серед інформаційно-виробничих вузів «ІВС Освіта» станом на 20.09.2007р. консорціум «ЄДАПС» не значиться, про що свідчить лист Державного підприємства «Державний Центр прикладних технологій» № 306 від 24.09.2007р.
У відповідності до ст. 37-1 Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти», у випадку оскарження процедури закупівлі, позивач в обов'язковому порядку направляє Державному казначейству України, Антимонопольному комітету України, замовнику, а також Тендерній палаті України завірену копію позовної заяви протягом трьох робочих днів після її подання до суду, до якої додаються документальне підтвердження подання до суду, а також завірена копія ухвали суду про відкриття (порушення) провадження у справі. У разі, якщо на момент направлення копії позовної заяви ухвала суду ще не надійшла, позивач зобов'язаний направити завірену копію ухвали суду протягом 20 календарних днів з моменту направлення копії позовної заяви. Замовник, з моменту надходження копії позовної заяви, призупиняє процедуру закупівлі та не має права укладати договір про закупівлю, крім випадків, коли за скаргою цієї ж самої особи з такого самого приводу Комісією було прийнято рішення в порядку, передбаченому статтею 37 цього Закону.
В той же час, хоча позовна заява консорціуму «ЄДАПС»була направлена до суду 18.07.2007 року, надійшла вона до Господарського суду Вінницької області та відповідно отримала документальне підтвердження подання до суду 24.07.2007 року, вхідний номер 3041, що підтверджується штампом суду на оригіналі позовної заяви, тобто вже після проведення торгів. Також на адресу відповідача позовна заява поступила вже після проведення торгів, а саме, 27.07.2007 року, вхідний номер 220, що підтверджується відповідним записом у Книзі вхідної документації.
Крім того, відповідно до листа Антимонопольного комітету України № 20-29.2/11-584-дз від 07.07.2008р., станом на 07.07.2008р. будь-яких позовних заяв до Комітету за позовом Консорціуму «ЕДАПС»до Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області не надходило.
З наведеного випливає, що позивачем не дотримано норм ст. 37-1 цього Закону.
В зв'язку з вищевикладеним, відповідно до наявних в справі доказів, суд вважає, що у відповідача були відсутні підстави для обов'язкового зупинення процедури закупівлі в порядку, передбаченому ст. 37-1 Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти».
Статтею 28 Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти» встановлено вичерпний перелік підстав відміни торгів. Так, торги відміняються у разі, якщо:
- на участь у торгах було подано менше трьох тендерних пропозицій щодо
предмета закупівлі, визначеного замовником у тендерній документації;
- було відхилено всі тендерні пропозиції відповідно до вимог статті 27 цього Закону;
- замовник порушив вимоги цього Закону щодо оприлюднення інформації;
- якщо до оцінки допущено тендерні пропозиції менше ніж трьох учасників;
- комісією чи судом прийняте рішення про відміну торгів;
- торги відміняються частково (за лотом), якщо було подано менше трьох тендерних пропозицій до відповідного лота.
Враховуючи вищезазначені положення ст. 28 Закону України «Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", суд вважає, що відсутні підстави для відміни торгів. Крім того, зазначені порушення можуть бути підставою відміни торгів виключно до моменту їх проведення, а тому, така вимога позивача не відповідає встановленому законом способу захисту порушеного права.
Відповідно до ст. ст. 4-3, 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 43 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об‘єктивному дослідженні.
Враховуючи, що позивачами не надано будь яких інших доказів в підставу своїх вимог, а тому суд вважає, що в позовних вимогах, з підстав викладених в позові слід відмовити.
Керуючись ст.ст.43, 32, 33, 43, 49, 82, 84, 85, 115 Господарського процесуального кодексу України, -
В И Р І Ш И В:
В задоволенні позову консорціуму «ЕДАПС»про відміну проведення торгів (тендеру) на закупівлю товарів «студентські та учнівські квитки», замовником яких виступає Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Вінницькій області відмовити.
Рішення оформлено та підписано 12.09.2008р.
Суддя В. Матвійчук
віддрук. прим.:
1 - до справи
2 - позивачу
3 - відповідачу
Суд | Господарський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 10.09.2008 |
Оприлюднено | 18.09.2008 |
Номер документу | 2025015 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Вінницької області
Матвійчук В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні