Постанова
від 24.03.2009 по справі 9/270-07
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

9/270-07

ВИЩИЙ  ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  УКРАЇНИ  

 ПОСТАНОВА          

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ          

 24 березня 2009 р.                                                                                    № 9/270-07  

Вищий  господарський суд  України у складі колегії  суддів:

Муравйова О.В. –головуючогоКоробенка Г.П.Фролової Г.М.

за участю представників:

позивачаТкач О.О. –дов. від 18.01.2007 року

відповідачаБачинський В.Г. –дов. від 20.03.2009 року

розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу

Консорціуму "ЄДАПС"

на постановуЖитомирського апеляційного господарського суду від 27.11.2008 року

у справі№ 9/270-07 господарського суду Вінницької області

за позовомКонсорціуму "ЄДАПС"

доНавчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області

провідміну торгів (тендеру)

ВСТАНОВИВ:

Розпорядженням Заступника Голови Вищого господарського суду України  А.Й.Осетинського від 23.03.2009 року у зв'язку з перебуванням   судді Полянського А.Г. у відпустці, для розгляду касаційної скарги у справі № 9/270-07 господарського суду Вінницької області, утворено колегію суддів у складі: головуючий – Муравйов О.В., судді: Коробенко Г.П., Фролова Г.М.

У липні 2007 року Консорціум "ЄДАПС" звернувся до господарського суду Вінницької області з позовною заявою до Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області про відміну проведення торгів (тендеру) на закупівлі товарів "студентські та учнівські квитки", замовником яких виступає Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Вінницькій області.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що на порушення вимог статей 20, 21 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", статті 18 Господарського кодексу України, статей 4, 13, 15, 16 Закону України "Про захист економічної конкуренції" відповідачем була порушена процедура проведення торгів. Зокрема, відповідачем була надана лише електронна копія тендерної документації, на якій відсутні підписи уповноважених осіб та відтиск печатки відповідача. Керуючись статтею 371 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" позивач просить відмінити проведення торгів (тендеру) на закупівлю товарів "студентські та учнівські квитки", замовником яких виступає відповідач.

Рішенням господарського суду Вінницької області від 10.09.2008 року (суддя: Матвійчук В.), залишеним без змін постановою Житомирського апеляційного господарського суду від 27.11.2008 року (судді: Веденяпін О.А. –головуючий, Іоннікова І.А., Черпак Ю.К.) у справі № 9/270-07 господарського суду Вінницької області у задоволенні позову відмовлено.

Мотивуючи судові рішення господарські суди  зазначають про те, що враховуючи положення статті 28 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", відсутні підстави для відміни торгів. Крім того, суд зазначає, що зазначені позивачем порушення можуть бути підставою для відміни торгів виключно до моменту їх проведення, а тому заявлена позивачем вимога не відповідає встановленому законом способу захисту порушеного права.

Не погоджуючись з постановою суду, Консорціум "ЄДАПС" звернувся до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою на постанову Житомирського апеляційного господарського суду від 27.11.2008 року у справі № 9/270-07 господарського суду Вінницької області, в якій просить рішення та постанову у справі скасувати та задовольнити позовні вимоги, мотивуючи касаційну скаргу доводами про порушення та неправильне застосування судом норм матеріального і процесуального права, зокрема, статей 28, 36, 371 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти". Зокрема, заявник зазначає про те, що суд неповно з'ясував обставини, що мають значення для справи.

Відзиви на касаційну скаргу не надано.

Заслухавши доповідь судді –доповідача, пояснення представників сторін, присутніх в судовому засіданні, перевіривши наявні матеріали справи на предмет правильності юридичної оцінки обставин справи та повноти їх встановлення в постанові, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Згідно статті 108 Господарського процесуального кодексу України Вищий господарський суд України переглядає за касаційною скаргою (поданням) рішення місцевого господарського суду та постанови апеляційного господарського суду.

Відповідно до вимог статті 1117 Господарського процесуального кодексу України переглядаючи у касаційному порядку судові рішення, касаційна інстанція на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права. Касаційна інстанція не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові господарського суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати нові докази або додатково перевіряти докази.

Як встановлено судом, з метою упорядкування роботи в загальнодержавній автоматизованій системі обліку видачі документів про освіту у Вінницькій області, удосконалення організацій роботи по виконанню постанови Кабінету Міністрів України №1260 від 12.11.1997 року "Про документи про освіту та вчені звання" (із змінами та доповненнями), організації дієвого та ефективного контролю за виконанням наказів Міністерства освіти і науки України №810 від 10.12.2003 року "Про затвердження студентського та учнівського квитків державного зразка" та №811 від 10.12.2003 року "Про затвердження Положення про ІВС "ОСВІТА" та Порядку, замовлення, видачі та обліку документів про освіту державного зразка" та у зв'язку з необхідністю оптимально доцільного спрямування витрат бюджетних коштів, направлених на замовлення та отримання документів про освіту, студентських та учнівських квитків державного зразка обласним управлінням освіти і науки Вінницької облдержадміністрації було видано наказ №312 від 25.10.2006 року "Про зміну Виконавця замовлення видачі та обліку документів про освіту, студентських та учнівських квитків державного зразка у Вінницькій області".

Дані дії управління освіти і науки Вінницької обласної державної адміністрації були затверджені наказом Міністерства освіти і науки України №13 від 17.01.2007 року "Про створення інформаційного вузла в складі науково - методичного центру професійно - технічної освіти у Вінницькій області".

У зв'язку із замовленням документів про освіту, студентських та учнівських квитків для навчальних закладів Вінницької області навчально-методичним центром відповідно до плану закупівель оголошено проведення відкритих торгів із зменшенням ціни, двоступеневих торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти.

Судом встановлено, що керуючись Законами України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (був чинним на момент проведення торгів), "Про охорону прав на винаходи і корисні моделі", "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", "Про захист економічної конкуренції" Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Вінницькій області уклав угоду з Товариством з обмеженою відповідальністю "Європейське консалтингове агентство", власником Інформаційної системи в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" щодо забезпечення розміщення інформації в інформаційній системі в мережі Інтернет.

Навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Вінницькій області підпорядкований Міністерству освіти і науки України, управлінню освіти і науки Вінницької облдержадміністрації, фінансується за кошти державного бюджету.

На виконання постанови Кабінету міністрів України від 05.07.2004 року № 841 "Про створення і впровадження державної інформаційно-виробничої системи в галузі освіти" та відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 10.12.2003 року №811 "Про затвердження Положення про ІВС "ОСВІТА" та "Порядку замовлення, видачі та обліку документів про освіту державного зразка", з метою забезпечення достовірності, цілісності та безпеки передачі інформації про освіту та видані студентські та учнівські квитки, був створений в рамках єдиного виробничого циклу ІВС "ОСВІТА", до якого належали такі етапи: збір замовлень на створення квитків та первинних даних, формування замовлень на створення студентських (учнівських) квитків, формування в електронному вигляді зображень карток квитків, що містять персональні дані та відтворення їх на пластиковому носії інформації, передавання пластикових карток квитків замовнику.

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 10.12.2003 року №810, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.12.2003 року за №1243/8564 зі змінами та доповненнями, внесеними наказом Міністерства освіти і науки від 28.09.2004 року №760 студентські та учнівські квитки повинні виготовлятися саме із синтетичного матеріалу (тесліну), покритим полімерною плівкою гарячого ламінування.

Судом встановлено, що тендерним комітетом Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області на підставі протоколу засідання тендерного комітету від 09.07.2007 року прийнято рішення про внесення змін до тендерної документації на закупівлю студентських та учнівських квитків, яким  було прийнято рішення про перенесення дати подання та розкриття тендерних пропозицій на 20.07.2007 року (оголошення від 02.07.2007 року за №27062107 в інформаційному бюлетені Тендерної палати України №27(98), направлено Консорціуму "ЄДАПС" 10.07.2007 року).

Засідання тендерного комітету Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області відбулось 20.07.2007 року о 10 год. 00 хв., про що свідчить протокол про розкриття тендерних пропозицій.

Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Вінницькій області надіслана тендерна документація шести підприємствам за їх поданням.

Судом встановлено, що на засідання тендерного комітету 20.07.2007 року до Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області поступило три тендерні пропозиції від:

- ЗАТ "Науково - дослідний інститут прикладних інформаційних технологій", вул. Смілянська, 4, м. Київ, 03151, ідентифікаційний код з ЄДРПОУ 30674051;

- ТОВ "Регіональний центр "Студсервіс", вул. Пушкінська, 79/1,   м. Харків, 61022, ідентифікаційний код з ЄДРПОУ 31631511);

- центру нових інформаційних технологій, вул.Кодельницька,4, м.Львів (ідентифікаційний код з ЄДРПОУ 4610137200).

Тендерним комітетом одноголосно прийнято рішення про визначення переможцем торгів ЗАТ "Науково-дослідний інститут прикладних інформаційних технологій" (протокол оцінки тендерних пропозицій від 23.07.2007 року).

Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції надіслано вказаному підприємству 24.07.2007 року та  31.07.2007 року укладено договір підряду №388.

При цьому, судом встановлено, що Консорціум "ЄДАПС" не приймав участі в торгах, тендерних пропозицій від нього не поступало, представник консорціуму на засіданні тендерного комітету присутній не був.

Судом відзначено, що відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 15.12.2004 року №939 "Про затвердження Положення про Вузли державної інформаційно-виробничої системи для інформаційного та документального забезпечення фізичних і юридичних осіб даними з питань освіти (ІВС "ОСВІТА")" виготовлення пластикових карток студентських та учнівських квитків може здійснюватись лише центральним та інформаційно-виробничими вузлами "ІВС "ОСВІТА". Серед інформаційно-виробничих вузлів "ІВС "Освіта" станом на 20.09.2007 року Консорціум "ЄДАПС" не значиться, про що свідчить лист Державного підприємства "Державний Центр прикладних технологій" № 306 від 24.09.2007 року.

Позовна заява консорціуму "ЄДАПС" надійшла до господарського суду  Вінницької  області  24 липня  2007 року за вхідним №3041, що підтверджується штампом вхідної кореспонденції суду на оригіналі позовної заяви, тобто вже після проведення торгів.

На адресу відповідача позовна заява Консорціуму "ЄДАПС" також надійшла вже після проведення торгів, про що свідчить відповідний запис у книзі вхідної документації та повідомлення про вручення поштового відправлення.

Відповідно до листа Антимонопольного комітету України №20-29.2/11-584-дз від 07.07.2008 року станом на 07.07.2008 року будь-яких позовних заяв до Комітету за позовом Консорціуму "ЄДАПС" до Навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області не надходило.

Статтею 36 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" передбачено, що з метою захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і свобод у сфері закупівель будь-який учасник або інша особа має право оскаржити рішення, дії або бездіяльність замовника до Комісії, або до суду згідно з цим Законом.

У відповідності до статті 371 вказаного вище закону у випадку оскарження процедур закупівель, рішень, дій або бездіяльності замовника у судовому порядку позивач в обов'язковому порядку направляє Державному казначейству України, Антимонопольному комітету України, замовнику, а також Тендерній палаті України завірену копію позовної заяви протягом трьох робочих днів після її подання до суду, до якої додаються документальне підтвердження подання до суду, а також завірена копія ухвали суду про відкриття (порушення) провадження у справі. У разі, якщо на момент направлення копії позовної заяви ухвала суду ще не надійшла, позивач зобов'язаний направити завірену копію ухвали суду протягом 20 календарних днів з моменту направлення копії позовної заяви.

Замовник, з моменту надходження копії позовної заяви, призупиняє процедуру закупівлі та не має права укладати договір про закупівлю, крім випадків, коли за скаргою цієї ж самої особи з такого самого приводу Комісією було прийнято рішення в порядку, передбаченому статтею 37 цього Закону.

В статті 28  Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" наведено вичерпний перелік підстав відміни торгів, зокрема, торги відміняються у разі, якщо: на участь у торгах було подано менше трьох тендерних пропозицій щодо предмета закупівлі, визначеного замовником у тендерній документації;  було відхилено всі тендерні пропозиції відповідно до вимог статті 27 цього Закону;  замовник порушив вимоги цього Закону щодо оприлюднення інформації; якщо до оцінки допущено тендерні пропозиції менше ніж трьох учасників; комісією чи судом прийняте рішення про відміну торгів; торги відміняються частково (за лотом), якщо було подано менше трьох тендерних пропозицій до відповідного лота.

Судом зазначено, що аналіз положень статті 28  Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" свідчить про відсутність підстав для відміни торгів. Крім того, зазначені порушення в силу вищевказаної норми можуть бути підставою для відміни торгів виключно до моменту їх проведення.

Врахувавши викладене, суд дійшов обґрунтованого висновку, що позовні вимоги про відміну проведення торгів (тендеру) на закупівлю товарів "студентські та учнівські квитки" не підлягають задоволенню.

За таких обставин, твердження заявника про порушення і неправильне застосування судом норм матеріального та процесуального права при прийнятті  постанови не знайшли свого підтвердження та суперечать матеріалам справи.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що постанова у справі прийнята у відповідності з нормами матеріального та процесуального права, підстав для її зміни чи скасування не вбачається.

На підставі викладеного, керуючись статтями 1115, 1117, пунктом 1 статті 1119, статтею 11111 Господарського процесуального кодексу України, Вищий господарський суд України, -           

                        

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу Консорціуму "ЄДАПС" залишити без задоволення.

Постанову Житомирського апеляційного господарського суду від 27.11.2008 року у справі № 9/270-07 господарського суду Вінницької області залишити без змін.

Головуючий                                                                              О.Муравйов

Судді                                                                                          Г.Коробенко

                                                                                                Г.Фролова

Дата ухвалення рішення24.03.2009
Оприлюднено11.04.2009
Номер документу3333227
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/270-07

Постанова від 24.03.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Фролова Г.М.

Ухвала від 06.03.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Фролова Г.М.

Постанова від 27.11.2008

Господарське

Житомирський апеляційний господарський суд

Веденяпін О.А.

Рішення від 10.09.2008

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Ухвала від 21.07.2008

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Ухвала від 07.07.2008

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Ухвала від 17.06.2008

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Ухвала від 27.05.2008

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Постанова від 01.04.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Фролова Г.М.

Ухвала від 18.03.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Фролова Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні