Постанова
від 27.11.2008 по справі 9/270-07
ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

9/270-07

          

ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД



10002, м.Житомир, майдан Путятинський, 3/65  тел.(8-0412) 48-16-02

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 

 "27" листопада 2008 р.                                                           Справа № 9/270-07

Житомирський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого   судді                                                  

суддів:                                                                        

                                                                                   

при секретарі                                                             ,

за участю представників сторін:

від позивача: не з'явився;

від відповідача: Бурка В.Р. (довіреність №265 від 23.11.2008р.),        Бачинський В.Г. (довіреність №264 від 23.11.2008р.),

                            Якименко К.В. (довіреність №263 від 23.11.2008р.),

  

розглянувши апеляційну скаргу консорціуму "ЄДАПС"

на рішення господарського суду Вінницької області

від "10" вересня 2008 р. у справі № 9/270-07 (суддя Матвійчук В.В.)

за позовом консорціуму "ЄДАПС" (м. Київ)

до навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькійобласті

(м. Вінниця)

про відміну торгів (тендеру), -  

ВСТАНОВИВ:

  

У липні 2007 року консорціум "ЄДАПС" звернувся до господарського суду Вінницької області з позовом до навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області про відміну торгів (тендеру) на закупівлю товарів "студентські та учнівські квитки", замовником яких виступає навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Вінницькій області.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в порушення вимог ст.ст.20,21 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", ст.18 Господарського кодексу України, ст.ст.4,13,15,16 Закону України "Про захист економічної конкуренції" відповідачем була порушена процедура проведення торгів. Зокрема, відповідачем була надана лише електронна копія тендерної документації, на якій відсутні підписи уповноважених осіб та відтиск печатки відповідача.

Рішенням господарського суду Вінницької області від 30 серпня 2007 року у справі №9/270-07 в позові відмовлено.

Постановою Житомирського апеляційного господарського суду від 04 грудня 2007 року рішення  господарського суду Вінницької області від 30 серпня 2007 року залишено без змін, а апеляційну скаргу консорціуму "ЄДАПС" - без задоволення.

Постановою Вищого господарського суду України від 01 квітня 2008 року касаційну скаргу консорціуму "ЄДАПС" задоволено частково.

Постанову Житомирського апеляційного господарського суду від 04  грудня  2007 року та рішення  господарського суду Вінницької області від 30 серпня 2007 року скасовано.

Справу передано на новий розгляд до господарського суду Вінницької області.

Рішенням господарського суду Вінницької області від 10 вересня 2008 року у справі відмовлено у задоволенні позову .

Не погоджуючись із прийнятим рішенням, консорціум "ЄДАПС" подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати вищезазначене рішення та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги, посилаючись на неповне з"ясування обставин, що мають значення для справи та порушення норм матеріального і процесуального права.

В апеляційній скарзі консорціум "ЄДАПС" зазначає, що позовна заява була подана до дня проведення торгів, про що свідчить опис вкладення в цінний лист з відміткою поштового відділення та поштовою квитанцією, яка знаходиться в матеріалах справи.

Посилаючись на ст.ст.36,37-1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" позивач зауважує, що має право на звернення до суду.

Консорціум "ЄДАПС" вказує, що  листом №914/10 від 18 липня 2007 року ним надіслано на адресу Антимонопольного комітету України копію позовної заяви №898/6 від 16 липня 2007 року про відміну торгів (тендеру), про що свідчить повідомлення про вручення відправлення, що спростовує висновок суду першої інстанції про невиконання позивачем вимог ст.37-1 "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".

Позивач вважає, що вимоги абз. 2 п.6.1 та абз.2 п.7.1 Тендерної документації є незаконними, оскільки не ґрунтується на положеннях Господарського та Цивільного кодексів України.

Зауважує, що відповідачем не надано технічного опису учнівського квитка, не зазначено розрахунку кроку торгів, що в свою чергу порушує вимоги ст.21 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".

Відповідач у письмовому відзиві на апеляційну скаргу зазначає про необґрунтованість доводів скарги.

Представник позивача в судове засідання не з'явився.

В надісланій на адресу апеляційного господарського суду заяві представник позивача просить розглянути справу за його відсутністю.

Враховуючи зазначене та те, що позивача належним чином повідомлено про дату, час та місце апеляційного розгляду, колегія суддів вважає, що неприбуття в судове засідання представника позивача не перешкоджає судовому розгляду справи.

Представники відповідача в судовому засіданні заперечують проти доводів, викладених в апеляційній скарзі, просять залишити скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Заслухавши представників відповідача, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів апеляційного господарського суду вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

При цьому виходить з наступного.

Відповідно до ст.33 Господарського процесуального кодексу України  кожна сторона повинна  довести  ті  обставини,  на  які  вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Ст.34 вищевказаного Кодексу передбачено, що господарський   суд  приймає  тільки  ті  докази,  які  мають значення для справи.

Обставини справи, які  відповідно  до  законодавства  повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

З метою упорядкування роботи в загальнодержавній автоматизованій системі обліку видачі документів про освіту у Вінницькій області, удосконалення організацій роботи по виконанню постанови Кабінету Міністрів України №1260 від 12 листопада 1997 року "Про документи про освіту та вчені звання" (із змінами та доповненнями), організації дієвого та  ефективного контролю за виконанням наказів Міністерства освіти і науки України №810 від 10 грудня 2003 року "Про затвердження студентського та учнівського квитка державного зразка" та №811 від 10 грудня 2003 року "Про затвердження Положення про ІВС "ОСВІТА" та Порядку, замовлення, видачі та обліку документів про освіту державного зразка" та у зв'язку з необхідністю оптимально доцільного спрямування витрат бюджетних коштів, направлених на замовлення та отримання документів про освіту, студентських та учнівських квитків державного зразка обласним управлінням освіти і науки Вінницької облдержадміністрації було видано наказ №312 від 25 жовтня 2006 року "Про зміну Виконавця замовлення видачі та обліку документів про освіту, студентських та учнівських квитків державного зразка у Вінницькій області".

Дані дії управління освіти і науки Вінницької обласної державної адміністрації були затверджені наказом Міністерства освіти і  науки  України  №13   від  17  січня  2007 року "Про створення інформаційного вузла в складі науково - методичного центру професійно - технічної освіти у Вінницькій області".

У зв'язку із замовленням документів про освіту, студентських та учнівських квитків для навчальних закладів Вінницької області навчально-методичним центром відповідно до плану закупівель оголошено проведення відкритих торгів із зменшенням ціни, двоступеневих торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти.

Керуючись Законами України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні  кошти" (був чинним на момент проведення торів), "Про охорону прав на винаходи і корисні моделі", "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах", "Про захист економічної конкуренції" навчально-методичний центр професійно-технічної освіти у Вінницькій області уклав угоду з товариством з обмеженою  відповідальністю  "Європейське консалтингове агентство", власником Інформаційної системи в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" щодо забезпечення розміщення  інформації в інформаційній системі в мережі Інтернет.

Навчально - методичний центр професійно-технічної освіти у Вінницькій області підпорядкований Міністерству  освіти  і  науки  України,  управлінню  освіти  і  науки Вінницької  облдержадміністрації, фінансується за кошти державного бюджету.

На виконання постанови Кабінету міністрів України  від  05  липня  2004  року  № 841 "Про створення і впровадження державної інформаційно-виробничої системи в галузі освіти" та відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 10 грудня 2003 року №811 "Про затвердження Положення про ІВС "ОСВІТА" та "Порядку замовлення, видачі та обліку документів про освіту державного зразка", з метою забезпечення достовірності, цілісності  та безпеки передачі інформації про освіту та видані студентські та учнівські квитки, був створений в рамках єдиного виробничого циклу ІВС "ОСВІТА", до якого належали  такі етапи: збір замовлень на створення квитків та первинних даних, формування замовлень на створення студентських (учнівських) квитків, формування в електронному вигляді  зображень  карток квитків,  що  містять  персональні дані та відтворення їх на пластиковому носії інформації, передавання пластикових карток квитків замовнику.

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 10 грудня 2003 року №810, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 26 грудня 2003 року за №1243/8564 зі змінами та доповненнями, внесеними наказом Міністерства освіти і науки від 28 вересня 2004 року №760 студентські та  учнівські  квитки  повинні  виготовлятися  саме із синтетичного  матеріалу (тесліну), покритим полімерною плівкою гарячого ламінування.

Тендерним   комітетом   навчально-методичного  центру  професійно-технічної освіти у Вінницькій області на підставі протоколу засідання тендерного комітету від 09 липня 2007 року (а.с.64-67,т.1) прийнято рішення про внесення змін до тендерної документації на закупівлю студентських та учнівських квитків (оголошення від 02 липня 2007 року за №27062107 в інформаційному бюлетені Тендерної палати України №27 (98), яке було направлено консорціуму "ЄДАПС" 10 липня 2007 року (а.с.35-40,т.1). Зокрема, цими змінами було прийнято рішення про внесення дати подання та розкриття тендерних пропозицій на 20 липня 2007 року.

Засідання тендерного комітету навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області відбулось 20 липня 2007 року о 10 год. 00 хв., про що свідчить протокол про розкриття тендерних пропозицій (а.с.133,т.1).

Навчально-методичним центром професійно-технічної освіти у Вінницькій області надіслана тендерна документація шести підприємствам за їх поданням.

На засідання тендерного комітету 20 липня 2007 року до навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області поступило три тендерні пропозиції від:

ЗАТ  "Науково - дослідний інститут прикладних інформаційних  технологій",  вул. Смілянська, 4,  м. Київ, 03151, ідентифікаційний код з ЄДРПОУ 30674051;

ТОВ "Регіональний центр "Студсервіс", вул. Пушкінська, 79/1,   м. Харків, 61022, ідентифікаційний код з ЄДРПОУ 31631511);

центру нових інформаційних  технологій, вул.Кодельницька,4, м.Львів (ідентифікаційний код з ЄДРПОУ 4610137200).

Тендерним комітетом    одноголосно    прийнято    рішення    про    визначення переможцем торгів   ЗАТ "Науково-дослідний інститут прикладних інформаційних технологій"  (протокол  оцінки  тендерних  пропозицій  від  23  липня   2007  року (а.с.158-159,т.1).

Повідомлення    про    акцепт    тендерної    пропозиції    надіслано    вказаному підприємству 24 липня 2007 року (а.с.139,т.1). З переможцем тендерних торгів   укладено договір підряду №388 від 31 липня 2007 року (а.с.136-137,т.1).

Консорціум "ЄДАПС" не приймав участі в торгах, тендерних пропозицій від нього не поступало, представник консорціуму на засіданні тендерного комітету присутній не був.

Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 15 грудня 2004 року №939 "Про затвердження Положення про Вузли  державної інформаційно-виробничої  системи для інформаційного та документального забезпечення фізичних і юридичних осіб даними з питань освіти (ІВС "ОСВІТА")" виготовлення пластикових карток студентських та учнівських квитків може здійснюватись  лише  центральним та інформаційно-виробничими вузлами "ІВС "ОСВІТА". Серед інформаційно-виробничих вузлів "ІВС Освіта" станом на 20 вересня 2007 року  консорціум "ЄДАПС" не значиться, про що свідчить  лист державного підприємства "Державний Центр прикладних технологій" № 306 від 24 вересня 2007 року.

Позовна заява консорціуму "ЄДАПС" надійшла до господарського суду  Вінницької  області  24 липня  2007 року за вхідним №3041, що підтверджується штампом вхідної кореспонденції суду на оригіналі позовної заяви, тобто вже після проведення торгів (а.с.2-6, т.1).

На адресу відповідача позовна заява консорціуму "ЄДАПС" також надійшла вже після проведення торгів, про що свідчить відповідний запис у книзі вхідної документації та повідомлення про вручення поштового відправлення.

Відповідно до листа  Антимонопольного комітет України №20-29.2/11-584-дз  від 07 липня 2008 року станом на 07 липня 2008 року будь-яких позовних заяв до Комітету за позовом консорціуму "ЄДАПС" до навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Вінницькій області  не надходило (а.с.38, т.3).

Ст.36 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (далі - Закон) передбачено, що з метою захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і  свобод  у сфері закупівель будь-який учасник або інша особа має право  оскаржити  рішення,  дії  або  бездіяльність  замовника  до Комісії, або до суду згідно з цим Законом.

У відповідності до ст. 37-1 Закону у випадку оскарження процедур закупівель, рішень, дій або бездіяльності замовника у судовому порядку позивач в обов'язковому порядку направляє Державному казначейству України, Антимонопольному комітету України, замовнику, а також Тендерній палаті України завірену копію позовної заяви протягом трьох робочих днів після її подання до суду, до якої додаються документальне підтвердження подання до суду, а також завірена копія ухвали суду про відкриття (порушення) провадження у справі. У разі, якщо на момент направлення копії позовної заяви ухвала суду ще не надійшла, позивач зобов'язаний направити завірену копію ухвали суду протягом 20 календарних днів з моменту направлення копії позовної заяви.

Замовник, з моменту надходження копії позовної заяви, призупиняє процедуру закупівлі та не має права укладати договір про закупівлю, крім випадків, коли за скаргою цієї ж самої особи з такого самого приводу Комісією було прийнято рішення в порядку, передбаченому статтею 37 цього Закону.

Ст.28 Закону встановлено вичерпний перелік підстав відміни торгів. Так, торги відміняються у разі, якщо:

-          на участь у торгах було подано менше трьох тендерних пропозицій щодо

предмета закупівлі, визначеного замовником у тендерній документації;

-          було  відхилено всі тендерні пропозиції відповідно до вимог статті 27 цього Закону;

-          замовник порушив вимоги цього Закону щодо оприлюднення інформації;

-          якщо до оцінки допущено тендерні пропозиції менше ніж трьох учасників;

-          комісією чи судом прийняте рішення про відміну торгів;

-          торги відміняються частково (за лотом), якщо    було подано менше трьох тендерних  пропозицій  до відповідного лота.

З огляду на наведене, колегія суддів вважає, що у відповідача  були відсутні правові підстави для обов'язкового зупинення процедури закупівлі в порядку, передбаченому ст.37-1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".

Аналіз положень ст.28 Закону свідчить про відсутність підстав для відміни торгів. Крім того, зазначені порушення в силу вищевказаної норми можуть бути підставою для відміни торгів виключно до моменту їх проведення,  а тому заявлена позивачем вимога не відповідає встановленому законом способу захисту порушеного права.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком місцевого  господарського суду про  необґрунтованість позовних вимог.

Доводи консорціуму "ЄДАПС", викладені в апеляційній скарзі, не є переконливими, оскільки спростовуються вищевикладеним та не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства.

Рішення господарського суду Вінницької області від 10 вересня 2008 року у справі №9/270-07 відповідає чинному законодавству, фактичним обставинам і матеріалам справи, підстав для  його зміни чи скасування відсутні.

Керуючись ст.ст.  101,103,105 Господарського процесуального кодексу України, Житомирський апеляційний господарський суд

                                              

                                        

                                      ПОСТАНОВИВ:

1. Рішення господарського суду Вінницької області від 10 вересня 2008року у справі залишити без змін, а апеляційну скаргу  консорціуму "ЄДАПС" - без задоволення.

2. Справу № 9/270-07 повернути до  господарського суду Вінницької області.

Головуючий суддя                                                                  

судді:

                                                                                             

Віддрук. 4 прим.:

1 - до справи;

2,3 - сторонам;

4 - в наряд.  

 

Дата ухвалення рішення27.11.2008
Оприлюднено07.01.2009
Номер документу2640085
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/270-07

Постанова від 24.03.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Фролова Г.М.

Ухвала від 06.03.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Фролова Г.М.

Постанова від 27.11.2008

Господарське

Житомирський апеляційний господарський суд

Веденяпін О.А.

Рішення від 10.09.2008

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Ухвала від 21.07.2008

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Ухвала від 07.07.2008

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Ухвала від 17.06.2008

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Ухвала від 27.05.2008

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Постанова від 01.04.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Фролова Г.М.

Ухвала від 18.03.2008

Господарське

Вищий господарський суд України

Фролова Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні