ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
28 листопада 2011 року 15:00 № 2а-16636/11/2670
Окружний адміністратив ний суд міста Києва у складі с удді Амельохіна В.В., при секре тарі Чупринко Н.І., розглянувш и у відкритому судовому засі данні адміністративну справ у
за позовом Міжнародного благодійно го фонду «Повернення»
до Державної податкової інс пекції у Печерському районі м. Києва
про визнання неправомірними дії та зобов' язання вчинит и певні дії,
за участю:
позивача - Мельник М.П.
відповідач - Диба Ю.Д.
На підставі частини трет ьої статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни в судовому засіданні 28 лист опада 2011 року проголошено вст упну та резолютивну частини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Міжнародний благодій ний фонд «Повернення»(далі п о тексту - позивач) звернувся з позовом до Державної податк ової інспекції у Печерському районі м. Києва (далі по текст у - відповідач) про визнання не правомірними дії відповідач а щодо відмови включення поз ивача до Реєстру неприбутков их організацій і установ та з обов' язання відповідача пр ийняти рішення про включення позивача до Реєстру неприбу ткових організацій і установ .
В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що від повідачем протиправно відмо влено у включені позивача до Реєстру неприбуткових устан ов.
В судовому засіданні пред ставник позивача позовні вим оги підтримав.
Відповідач проти заявлено го позову заперечив, посилаю чись на те, що відмовляючи поз ивачу у внесенні організації до Реєстру неприбуткових ус танов, податкова інспекція д іяла в межах повноважень над аних законодавством.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, всебічно і повно з' ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адмін істративний суд міста Києва, -
ВСТ АНОВИВ:
25 березня 2011 року провед ені Установчі збори Міжнарод ного благодійного фонду «Пов ернення», на яких затверджен о Статут Міжнародного благод ійного фонду «Повернення».
Зазначений Статут зареєст рований Департаментом легал ізації об' єднань громадян, державної реєстрації друков аних засобів масової інформа ції та інформагентств Мініст ерства юстиції України 09.06.2011р. Н аказом №1539/5, Свідоцтво №1123.
На виконання вимог статті 8 Закону України «Про благодій ництво та благодійні організ ації»від 16.09.1997р. №531/97-ВР, позиваче м до податкової інспекції по дано заяву про постановлення на облік та включення до Реєс тру неприбуткових організац ій і установ.
Державна податкова інспек ція у Печерському районі м. Ки єва рішенням від 14.10.2011р. №313/15-01 від мовила позивачу у внесенні у станови до Реєстру неприбутк ових організацій і установ.
Листом від 13.10.2011р. №37427/10/15-111 відпо відач повідомив, що позивач н е визнаний неприбутковою орг анізацією та не включений до Реєстру неприбуткових орган ізацій, в зв' язку з тим, що ор ганізацією порушено вимоги Н аказу ДПА України від 24.01.2011р. №37 « Про затвердження Положення п ро Реєстр неприбуткових орга нізацій та установ», зареєст рованого в Міністерстві юсти ції України 09.02.2011р. №161/18899 та статт і 157 Податкового кодексу Украї ни, оскільки статут позивача не відповідає чинному закон одавству, а саме п. 11.5 статті 11.
Частиною другою статті 19 К онституції України передбач ено, що органи державної влад и та органи місцевого самовр ядування, їх посадові особи з обов' язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.
Відповідно до частини тр етьої статті 2 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни у справах щодо оскаржен ня рішень, дій чи бездіяльнос ті суб' єктів владних повнов ажень адміністративні суди п еревіряють, чи прийняті (вчин ені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України; з використан ням повноваження з метою, з як ою це повноваження надано; об ґрунтовано, тобто з урахуван ням усіх обставин, що мають зн ачення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо ( неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням пр инципу рівності перед законо м, запобігаючи несправедливі й дискримінації; пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення; своєчасно, тобто пр отягом розумного строку.
Згідно з статтею 8 Закону У країни «Про благодійництво т а благодійні організації» благодійна організація н абуває права юридичної особ и з моменту її державної реєс трації.
Державна реєстрація всеук раїнських та міжнародних бла годійних організацій здійсн юється Міністерством юстиці ї України, а місцевих благоді йних організацій, а також від ділень (філій, представництв ) всеукраїнських, міжнародни х благодійних організацій - в ідповідними місцевими орган ами виконавчої влади.
Для державної реєстрації благодійної організації по даються такі документи: заяв а засновників (засновника) чи їх уповноважених, статут (пол оження), протокол установчих зборів (з'їзду, конференції), відомості про засновників (з асновника) та органи управлі ння благодійної організації , відомості про місцеві відді лення (філії, представництва ) благодійної організації, до кумент, що засвідчує сплату к оштів за державну реєстрацію .
Зареєстрована благодійна організація вноситься до реє стру благодійних організаці й, що ведеться органом, який зд ійснює державну реєстрацію, з присвоєнням відповідного н омера. Порядок ведення реєст ру встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Благодійна організація зо бов'язана після отримання св ідоцтва про державну реєстр ацію у місячний термін стати на облік у податкових органа х за її місцезнаходженням.
Відповідно до статей 63 та 64 П одаткового кодексу України, статті 5 Закону України «Про с истему оподаткування», п. 1 час тини першої статті 8 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні», Інструкц ії про порядок обліку платни ків податків і зборів, затвер дженої наказом ДПА України в ід 22.12.2010р. №979 та Наказу ДПА Украї ни від 24.01.2011р. №37 «Про затверджен ня Положення про Реєстр непр ибуткових організацій та уст анов»облік платників податк ів, в тому числі і неприбутков их організацій здійснюється органами державної податков ої служби у порядку, передбач еному законодавством.
Як вбачається з матеріалів справи відповідачем зроблен о висновок, що Статут позивач а не відповідає чинному зако нодавству, а саме п. 11.5 статті 11 С татуту Міжнародного благоді йного фонду «Повернення»не в ідповідає вимогам статті 157 По даткового кодексу України та Наказу ДПА України від 24.01.2011р. № 37 «Про затвердження Положенн я про Реєстр неприбуткових о рганізацій та установ», заре єстрованого в Міністерстві ю стиції України 09.02.2011р. №161/18899.
Пунктом 11.5 статті 11 Статуту М іжнародного благодійного фо нду «Повернення»передбачен о, що кошти та інше майно Фонду , в тому числі у випадках його ліквідації, використовуютьс я тільки на статутні завданн я і цілі Фонду.
Разом з тим, п.п. 2.2. п. 2 Статуту п ередбачені цілі (мета) Фонду, я кими є - сприяння поверненню з закордону предметів істор ії, культури, пам' ятників ку льтурної та наукової думки, о собистих архівів тощо, за різ них часів і з різних причин оп инившихся за кордоном.
Згідно з п. 2.3 Статуту основни ми завданнями Фонду є:
2.3.1. сприяння створення міжна родного іміджу України як де ржави з багатими культурними та історичними традиціями;
2.3.2. розвиток культурних, еко номічних та інших зв' язків між громадянами України та у країнською діаспорою;
2.3.3. пошук нових форм співпра ці громадян України ті інших країн;
2.3.4. налагоджування співпрац і та обміну досвідом із заруб іжними благодійними організ аціями аналогічного спрямув ання.
Пунктом 6.11 Статуту передбач ено, що кошти та майно Фонду, в тому числі в разі його ліквід ації, використовуються для в иконання цілей, визначених у Статуті, або передаються інш ій неприбутковій організаці ї відповідного типу.
Відповідно до статті 12 Зако ну України «Про благодійницт во та благодійні організації »статут (положення) благодій ної організації не повинен с уперечити законодавству Укр аїни.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що позивачем не по рушені норми зазначених вище нормативних актів, оскільки Статут організації чітко мі стить норму, якою передбачен о, що кошти та майно Фонду, в то му числі в разі його ліквідац ії, використовуються для вик онання цілей, визначених у Ст атуті, або передаються іншій неприбутковій організації в ідповідного типу.
Разом з тим, суд зазначає, що Конституцією та законами Ук раїни не передбачено право п одаткових органів перевірят и Статут (положення) організа ції на відповідність норм за конодавства України.
Законом України «Про благо дійництво та благодійні орга нізації»чітко передбачено, щ о орган, який здійснює держав ну реєстрацію (Міністерство юстиції України), може провод ити перевірку відомостей, що містяться в поданих докумен тах. За результатами розгляд у заяви приймається рішення про державну реєстрацію або відмову в державній реєстрац ії (стаття 8).
Крім того, статтею 8 Закону У країни «Про благодійництво т а благодійні організації», п ередбачено, що рішення про де ржавну реєстрацію благодійн ої організації може бути ану льоване у судовому порядку у разі встановлення реєструюч им органом факту фальсифікац ії установчих документів або ненадання/несвоєчасного над ання повідомлення про зміни у статутних документах або с труктури власності юридично ї особи - засновника або за ная вності особи, яка здійснює пр ямий або опосередкований впл ив на юридичну особу - засновн ика та/або одержує значну час тину прибутку від її діяльно сті, що внесена до переліку ос іб, пов'язаних із здійсненням терористичної діяльності.
Як вбачається, з матеріалів справи Статут Міжнародного благодійного фонду «Поверне ння»зареєстрований Міністе рством юстиції України, на пі дставі чого видано Свідоцтво №1123, яке не анульовано в судово му порядку, як то, передбачено статтею 8 Закону України «Про благодійництво та благодійн і організації».
Крім того, суд звертає увагу на те, що у податкового органу є право лише на винесення ріш ення про внесення, повторне в несення, включення, відмову у внесенні установи (організа ції) до/з Реєстру неприбутков их установ та організацій аб о присвоєння установі (орган ізації) іншої ознаки неприбу тковості. Визнавати організа цію неприбутковою повноваже нь у податкової інспекції не має.
Статут позивача зареєстро ваний Міністерством юстиції України в п. 1.3 якого передбаче но, що Фонд є неприбутковою ор ганізацією.
Таким чином, суд приходить д о висновку, що Державною пода тковою інспекцією у Печерськ ому районі м. Києва неправомі рно відмовлено Міжнародному благодійному фонду «Поверне ння»у включені до Реєстру не прибуткових організацій і ус танов.
Згідно з частиною першою ст атті 71 Кодексу адміністратив ного судочинства України кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення , крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Відповідно до частини друг ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб' єкт а владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.
Отже, відповідачем не довед ено правомірність та обґрунт ованість прийняття рішення п ро відмову у внесенні Міжнар одного благодійного фонду «П овернення»до Реєстру неприб уткових установ з урахування м вимог встановлених частино ю другою статті 19 Конституції України та частиною третьою статті 2 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлен их позовних вимог, системног о аналізу положень законодав ства України та доказів, наяв них у матеріалах справи, позо вні вимоги Міжнародного благ одійного фонду «Повернення» підлягають задоволенню у пов ному обсязі.
Відповідно до частини перш ої статті 94 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и якщо судове рішення ухвале не на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноваже нь, суд присуджує всі здійсне ні нею документально підтвер джені судові витрати з Держа вного бюджету України (або ві дповідного місцевого бюджет у, якщо іншою стороною був орг ан місцевого самоврядування , його посадова чи службова ос оба).
На підставі викладеного, к еруючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 К одексу адміністративного су дочинства України, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Міжнародного бла годійного фонду «Повернення »задовольнити повністю.
Визнати неправомірними ді ї Державної податкової інспе кції у Печерському районі м. К иєва щодо відмови включити М іжнародний благодійний фонд «Повернення»(код ЄДРПОУ 37771661) д о Реєстру неприбуткових орга нізацій і установ.
Зобов' язати Державну под аткову інспекцію у Печерсько му районі м. Києва прийняти рі шення про включення Міжнарод ного благодійного фонду «Пов ернення»(код ЄДРПОУ 37771661) до Реє стру неприбуткових організа цій і установ.
Присудити з Державного бюд жету України на користь Міжн ародного благодійного фонду «Повернення»судові витрати у розмірі 30,00грн. (тридцять гри вень).
Постанова може бути оска ржена до суду апеляційної ін станції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, шляхом подання через суд пер шої інстанції апеляційної ск арги.
Повний текст постанови в иготовлений 30.11.2011р.
Суддя В.В. Амельохін
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.11.2011 |
Оприлюднено | 29.12.2011 |
Номер документу | 20259814 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Амельохін В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні