Ухвала
від 11.04.2012 по справі 2а-16636/11/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-16636/11/2670 Головуючий у 1-й інстанції: інстанції Амельохін В.В.

Суддя-доповідач: Міщук М.С.

У Х В А Л А

Іменем України

"11" квітня 2012 р. м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді суддів: секретар Міщука М.С. Денісова А.О., Кучми А.Ю. Бодюк В.А. розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва (далі -ДПІ або відповідач) на постанову та окрему ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва у справі за позовом Міжнародного благодійного фонду «Повернення» (далі -фонд «Повернення»або позивач) до ДПІ про визнання неправомірними дії та зобов'язання вчинити певні дії, -

встановив:

10 листопада 2011 року фонд «Повернення»звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва із позовом, у якому просив визнати дії ДПІ неправомірними та зобов'язати відповідача прийняти рішення про включення фонду «Повернення»до Реєстру неприбуткових організацій і установ.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач вказує, що відповідачем протиправно відмовлено у включені фонду «Повернення»до Реєстру неприбуткових установ.

Окружний адміністративний суд міста Києва постановою від 28 листопада 2011 року позов фонду «Повернення»задовольнив.

Також Окружний адміністративний суд 28 листопада 2011 року постановив окрему ухвалу, якою зобов'язав ДПІ провести перевірку та вирішити питання щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників ДПІ, які відмовили позивачу у прийнятті документів.

В апеляційних скаргах ДПІ зазначає, що пункт 11.5 статті 11 Статуту фонду «Повернення»не відповідає вимогам статті 157 Податкового кодексу України, а отже присвоїти такій організації статус неприбуткової органи податкової служби не мають права. Теж вказує, що підстав для постановлення окремої ухвали не має, оскільки посадові особи ДПІ, не включивши позивача до Реєстру неприбуткових організацій, діяли в межах чинного законодавства України.

Перевіривши за матеріалами справи наведені у скарзі доводи колегія суддів вважає, що апеляційні скарги не підлягають замовленню виходячи з наступного.

З матеріалів справи вбачається, що 25 березня 2011 року проведені Установчі збори Міжнародного благодійного фонду «Повернення», на яких затверджено Статут фонду «Повернення».

Зазначений Статут зареєстрований Департаментом легалізації об'єднань громадян, державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та інформагентств Міністерства юстиції України 09.06.2011року (Наказ №1539/5, Свідоцтво №1123).

На виконання вимог статті 8 Закону України «Про благодійництво та благодійні організації»від 16.09.1997 року №531/97-ВР, позивачем подано заяву до ДПІ про постановлення на облік та включення до Реєстру неприбуткових організацій і установ.

Листом від 13.10.2011року №37427/10/15-111 відповідач повідомив, що позивач не визнаний неприбутковою організацією та не включений до Реєстру неприбуткових організацій у зв'язку з тим, що організацією порушено вимоги Наказу ДПА України від 24.01.2011року №37 «Про затвердження Положення про Реєстр неприбуткових організацій та установ», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.02.2011р. №161/18899 та статті 157 Податкового кодексу України, оскільки статут позивача не відповідає чинному законодавству, а саме п. 11.5 статті 11.

Рішенням №313/15-01 від 14.10.2011року Державна податкова інспекція у Печерському районі м. Києва відмовила позивачу у внесенні установи до Реєстру неприбуткових організацій і установ на підставі статті 157 Податкового кодексу України.

Задовольняючи позовні вимоги суд виходив з того, що Статут фонду «Повернення»зареєстрований Міністерством юстиції України, на підставі чого видано Свідоцтво №1123, яке не анульовано в судовому порядку, а отже підстав для не включення в Реєстр неприбуткових організацій і установ з підстав, визначених відповідачем, не має.

Постановляючи окрему ухвалу суд першої інстанції визначив, що посадова особа ДПІ, відмовляючи у включені позивача до Реєстру неприбуткових організацій і установ діяла всупереч вимогам чинного законодавства, а саме одноособово визначило за собою право, яке надано виключно реєструючому органу - Міністерству юстиції України встановлювати прибутковість відповідних установ, підприємств чи організацій.

З даним висновком колегія погоджується з огляду на наступне.

Відповідно до статті 8 Закону України «Про благодійництво та благодійні організації» №531/97-ВР від 16.09.1997 року благодійна організація набуває права юридичної особи з моменту її державної реєстрації.

Державна реєстрація всеукраїнських та міжнародних благодійних організацій здійснюється Міністерством юстиції України, а місцевих благодійних організацій, а також відділень (філій, представництв) всеукраїнських, міжнародних благодійних організацій - відповідними місцевими органами виконавчої влади.

Зареєстрована благодійна організація вноситься до реєстру благодійних організацій, що ведеться органом, який здійснює державну реєстрацію, з присвоєнням відповідного номера. Порядок ведення реєстру встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Благодійна організація зобов'язана після отримання свідоцтва про державну реєстрацію у місячний термін стати на облік у податкових органах за її місцезнаходженням.

Рішення про державну реєстрацію благодійної організації може бути анульоване у судовому порядку у разі встановлення реєструючим органом факту фальсифікації установчих документів або ненадання/несвоєчасного надання повідомлення про зміни у статутних документах або структури власності юридичної особи - засновника або за наявності особи, яка здійснює прямий або опосередкований вплив на юридичну особу - засновника та/або одержує значну частину прибутку від її діяльності, що внесена до переліку осіб, пов'язаних із здійсненням терористичної діяльності.

Таким чином єдиним уповноваженим органом вирішувати питання щодо надання статусу благодійної та/або неприбуткової організації, установі є Міністерство юстиції України, а також відповідні її підрозділи.

З матеріалів справи вбачається, що Статут позивача, як неприбуткової організації, зареєстрований Департаментом легалізації об'єднань громадян, державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та інформагентств Міністерства юстиції України 09.06.2011року, про що видано Свідоцтво №1123 (а.с.10,11).

Що ж до прав ДПІ, то згідно своїх нормативних документів - Наказу ДПА України від 24.01.2011року №37 «Про затвердження Положення про Реєстр неприбуткових організацій та установ», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 09.02.2011р. №161/18899, зокрема пунктом 4 розділу ІІ цього Положення передбачено, зо за результатами розгляду справи, установчих документів органом державної служби за місцезнаходженням неприбуткової установи та організації приймається рішення про: внесення, повторне внесення неприбуткової установи або організації до Реєстру; відмови у внесенні неприбуткової установи або організації до Реєстру; присвоєння неприбутковій установі або організації іншої ознаки неприбутковості.

Тобто внесення положень до установчих документів благодійної організації щодо її прибутковості чи неприбутковості не належить до компетенції податкового органу.

Щодо оскарження окремої ухвали суду першої інстанції, слід вказати таке.

Відповідно до частини 1 статті 166 Кодексу адміністративного судочинства України суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним суб'єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону. Про вжиті заходи суд повідомляється не пізніше одного місяця після надходження окремої ухвали.

Враховуючи те, що ДПІ не наділене правом визнавати організацію неприбутковою, колегія вважає обґрунтованим висновок суду першої інстанції про винесення окремої ухвали на адресу Державної податкової служби України з метою проведення перевірки та вирішення питання щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників ДПІ, якими було відмовлено фонду «Повернення»у включенні до Реєстру неприбуткових організацій.

Отже, доводи апеляційних скарг не спростовують висновків суду першої інстанції, зроблених у відповідності з вищеназваними нормами матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим колегія суддів вважає за необхідне відхилити апеляційну скаргу.

Керуючись статтями 166, 195, 196, 199, 199, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України суд, -

ухвалив:

Апеляційні скарги Державної податкової інспекції у Печерському районі міста Києва залишити без задоволення, а постанову та окрему ухвалу Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 листопада 2011 року - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Міщук М.С.

Судді: Денісов А.О.

Кучма А.Ю.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2012
Оприлюднено24.04.2012
Номер документу23581055
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-16636/11/2670

Постанова від 24.11.2015

Адміністративне

Верховний Суд України

Кривенко В.В.

Окрема ухвала від 28.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 04.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 29.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 11.04.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Міщук М.С.

Ухвала від 11.04.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Міщук М.С.

Постанова від 28.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні