Постанова
від 23.08.2011 по справі 2а-16761/11
МЕЛІТОПОЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

Дата документу 23.08.2011

Справа № 2а-16761

2011

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

„23” серпня 2011 року суддя М елітопольського міськрайон ного суду Запорізької област і Кучеренко В.В., розглянувши у відкритому судовому засідан ні в м. Мелітополі справу за ад міністративним позовом ОС ОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 д о Приватного підприємст ва «ГЕО», Управління земельн их ресурсів у Мелітопольсь кому районі, МРВ ЗРФ «Центр державного земельного кадас тру»Відділу Держкомзему у Мелітопольському районі, Мелітопольської районно ї ради, Мелітопольської р айонної державної адміністр ації про визнання неправомір ними дій (бездіяльності),

В С Т А Н О В И В:

Позивачі звернувся до М елітопольського міськрайон ного суду Запорізької област і з адміністративним позовом , в якому просить зобов`язати в ідповідачів затвердити прое кт землеустрою щодо відведен ня в оренду земельної ділянк и на для будівництва магазин у, кафе, СТО по АДРЕСА_1 та н адати з земель Семенівської сільської Ради в оренду стро ком на 10 років земельну ділянк у площею 1300,00 кв. м. по АДРЕСА_1 .

В судове засідання позивач і не з' явились, від них надій шло клопотання з проханням р озглядати справу у їх відсут ність, наполягають на заявле них позовних вимогах.

Представник відповідача - Мелітопольської районної державної адміністрації в с удове засідання не з' явився , надав до суду заяву, в якій пр осить розглядати справу за й ого відсутності, а також запе речення до позову, згідно яки х вважає, що позовні вимоги ОСОБА_6 необґрунтовані і не підлягають задоволенню.

Згідно ч. 1 ст. 2 КАС України, за вданням адміністративного с удочинства є захист прав, сво бод та інтересів фізичних ос іб, прав та інтересів юридичн их осіб у сфері публічно-прав ових відносин від порушень з боку органів державної влад и, органів місцевого самовря дування, їхніх посадових і сл ужбових осіб, інших суб' єкт ів при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень.

До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-я кі рішення, дії чи бездіяльні сть суб' єктів владних повно важень, крім випадків, коли що до таких рішень, дій чи бездія льності Конституцією, чизако нами України встановлено інш ий порядок судового провадже ння.

У відповідності до вимог ч.3 ст. 122 КАС України, особа, яка бе ре участь у справі, має право заявити клопотання про розг ляд справи за її відсутності , проти заявленого позову не з аперечує.

Представники відповідачів Приватного підприємств а «ГЕО», Управління земельни х ресурсів у Мелітопольськ ому районі, МРВ ЗРФ «Центр д ержавного земельного кадаст ру»Відділу Держкомзему у М елітопольському районі, Мелітопольської районної ради в судове засідання не з' явились, про час та дату слуха ння справи були сповіщені за вчасно та належним чином.

Відповідно до ч.1 ст. 41 КАС Укр аїни, у разі неявки у судове за сідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування с удового процесу за допомогою звукозаписувального техніч ного засобу не здійснюється.

Суд, дослідивши матеріали с прави, вважає, що позов підляг ає повному задоволенню за на ступними підставами.

Згідно з вимогами частини 2 статті 19 КАС України адмініст ративні справи з приводу оск арження правових актів індив ідуальної дії, а також дій чи б ездіяльності суб' єктів вла дних повноважень, які стосую ться інтересів конкретної ос оби, вирішуються адміністрат ивними судами за місцем прож ивання позивача.

У відповідності до вимог ч.1 ст.69 КАС України, доказами в ад міністративному судочинств і є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність о бставин, що обґрунтовують ви моги і заперечення осіб, які б еруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення с прави. Ці дані встановлюютьс я судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх п редставників, показань свідк ів, письмових і речових доказ ів, висновків експертів.

Згідно з вимогами ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона повин на довести ті обставини, на як их ґрунтуються її вимоги та з аперечення, крім випадків, вс тановлених ст. 72 цього Кодексу .

У відповідності з вимогами ч.2 ст. 71 КАС України, в адмініст ративних справах про протипр авність рішень, дій чи бездія льності суб' єкта владних по вноважень обов' язок щодо до казування правомірності сво го рішення, дії чи бездіяльно сті покладається на відповід ача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Судом встановлено, що розпо рядженням Мелітопольсько ї районної державної адмін істрації №223 від 29.03.2007р. погоджен о місце розташування земельн ої ділянки площею 0,15 га на тери торії Семенівської міської Р ади в короткострокову оренду строком на 5 років під розміще ння СТО, кафе та магазину авто запчастин.

Згідно із копією витягу із р ішенням Мелітопольської районної Ради №22 від 30.08.2007р. пог оджено місце розташування зе мельної ділянки площею 0,15 га н а території Семенівської міс ької Ради під розміщення СТО , кафе та магазину автозапчас тин.

Відповідно до ст.151 ЗК Україн и юридичні особи, зацікавлен і у вилученні (викупі) земельн их ділянок, зобов'язані до поч атку проектування погодити і з власниками землі і землеко ристувачами та сільськими, с елищними, міськими радами, де ржавними адміністраціями, Ра дою міністрів Автономної Рес публіки Крим, Кабінетом Міні стрів України і Верховною Ра дою України місце розташуван ня об'єкта, розмір земельної д ілянки та умови її вилучення (викупу) з урахуванням компле ксного розвитку території, я кий би забезпечував нормальн е функціонування на цій діля нці і прилеглих територіях у сіх об'єктів, умови проживанн я населення і охорону довкіл ля.

Місце розташування вказан ої земельної ділянки погодже но з відділом містобудування , архітектури та ЖКГ Мелітопо льського району, службою дер жпожарнагляду Мелітопольсь кого району, Мелітопольськ ою міжрайонною державною е кологічною інспекцією, Мел ітопольським центром елек трозв' язку №5, цехом лінійно -кабельних споруджень №6 Мелі топольського району, Службою автомобільних доріг, міжрай онним відділенням №6 ДАЇ РО УМ ВД України у Запорізької обл асті, ДАЇ УМВС України у Запор ізької області, Мелітопольсь ким районом електричних мере ж, ТОВ Мелітопольгаз, що підтв ерджується копією документі в, що мається в матеріалах спр ави.

Після вказаних розпорядже нь отримано позитивні виснов ки Мелітопольського рай онного відділу Архітектури т а містобудування, Мелітопо льського районної санітар но - епідеміологічної станці ї, Мелітопольського міні стерства охорони здоров' я У країни, Мелітопольського міжрайонного відділу еколо гічного контролю, відділу ку льтури Мелітопольської районної державної адмініст рації, Мелітопольського районного відділу земельних ресурсів, Запорізької облас ної інспекції по охороні пам `яток історії та культури.

08.12.2006 року складено акт вибор у та обстеження земельної ді лянки за підписами комісії у складі вище вказаних органі зацій.

Рішенням комісії з питань в регулювання земельних відно син Мелітопольської рай онної Ради №23 від 25.12.2007 року запр опоновано Мелітопольсько ї районної державної адмін істрації надати згоду на роз роблення проекту землеустро ю щодо відведення по передач і в оренду строком на 10 років з емельної ділянки загальною п лощею 0,15 га за рахунок земель з апасу сільськогосподарсько го призначення Семенівської сільської Ради для будівниц тва магазину та кафе.

Постановою Мелітопольсько го міськрайонного суду від 18.0 8.2010р. по справі №2-а-2217/2010 зобов`яза ти Мелітопольську район ну державну адміністрацію на дати нам згоду на розробленн я проекту землеустрою щодо в ідведення по передачі в орен ду строком на 10 років земельно ї ділянки загальною площею 0,15 Га за рахунок земель запасу с ільськогосподарського приз начення Семенівської сільсь кої Ради для будівництва маг азину та кафе.

У передбаченому законом по рядку проект землеустрою щод о відведення земельної ділян ки в оренду (уточнений розір 0, 13 Га) виготолено зареєстрован о у ЗРФ центру ДЗК 23.06.2011р., обмінн ий файл прийнято у ЗРФ центру ДЗК 24.06.2011р. за кадастровим номе ром 2323084000:02:012:0052.

Відповідно до п.г ст.10 ЗК Укра їни до повноважень районних рад у галузі земельних відно син на території району нале жить організація землеустро ю та затвердження землевпоря дних проектів;

Відповідно до ст.123 ЗК Україн и надання земельних ділянок державної або комунальної вл асності у користування здійс нюється на підставі рішень о рганів виконавчої влади або органів місцевого самовряду вання.

Відповідно до ст.124 ЗК Україн и передача в оренду земельни х ділянок, що перебувають у де ржавній або комунальній влас ності, здійснюється на підст аві рішення відповідного орг ану виконавчої влади або орг ану місцевого самоврядуванн я шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Особа, зацікавлена в одержа нні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності з а проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання доз волу на його розробку до відп овідної місцевої державної а дміністрації. У клопотанні з азначаються орієнтовний роз мір земельної ділянки та її ц ільове призначення. До клопо тання додаються графічні мат еріали, на яких зазначено баж ане місце розташування та ро змір земельної ділянки, пись мова згода землекористувача , засвідчена нотаріально (у ра зі вилучення земельної ділян ки). Відповідний орган викона вчої влади або орган місцево го самоврядування в межах їх повноважень у місячний стро к розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проек ту землеустрою щодо відведен ня земельної ділянки або над ає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність м ісця розташування земельної ділянки вимогам законів, при йнятих відповідно до них нор мативно-правових актів, а так ож генеральних планів населе них пунктів, іншої містобуді вної документації, схем земл еустрою і техніко-економічни х обґрунтувань використання та охорони земель адміністр ативно-територіальних утвор ень, проектів землеустрою що до впорядкування території н аселених пунктів, затверджен их у встановленому законом п орядку. Умови і строки розроб лення проектів землеустрою щ одо відведення земельних діл янок визначаються договором , укладеним замовником з вико навцем цих робіт відповідно до типового договору. Типови й договір на розроблення про екту землеустрою щодо відвед ення земельної ділянки затве рджується Кабінетом Міністр ів України.

Розроблений проект землеу строю щодо відведення земель ної ділянки подається комісі ї з розгляду питань, пов' яза них з погодженням документац ії із землеустрою. Комісія пр отягом трьох тижнів з дня оде ржання проекту надає відпові дному органу виконавчої влад и чи органу місцевого самовр ядування свій висновок щодо погодження проекту або відмо ви у його погодженні. У разі ві дмови у погодженні проекту в ін повертається заявнику у з азначений у цій частині стро к. Підставою відмови у погодж енні проекту може бути лише н евідповідність його положен ь вимогам законів та прийнят их відповідно до них нормати вно-правових актів. У разі якщ о місце розташування об' єкт а, розміри і межі земельної ді лянки, що пропонується до вил учення (викупу), та умови вилуч ення (викупу) цієї ділянки пог оджені згідно з вимогами ста тті 151 цього Кодексу, які під ча с розроблення проекту землеу строю щодо відведення земель ної ділянки не змінилися, про ект погодженню не підлягає. В ідповідний орган виконавчої влади або орган місцевого са моврядування у двотижневий с трок з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приймає р ішення про надання земельної ділянки у користування.

Крім того, Розпорядження Мелітопольської районної державної адміністрації № 223 від 29.03.2007р. та рішення Мелітоп ольської районної Ради від 30.08.2007р. №22 «Про погодження місця розташування земельних дялн ок»були винесени до 1.01.2008р., т.т. у даному випадку відповідач з обов' язан був прийняти ріше ння щодо затвердження проект у землустрою та про укладенн я з нами договору оренди без проведення земельних торгів (аукціонів), оскільки відпові дно до перехідних положено д о ЗК України у разі прийняття відповідними органами рішен ня про погодження місця розт ашування об' єкта або про на дання дозволу на розроблення проекту відведення земельно ї ділянки до 1 січня 2008 року пер едача в оренду таких земельн их ділянок із земель державн ої та комунальної власності здійснюється без проведення земельних торгів (аукціонів ).

Відповідно до ст. 19 Конститу ції України, органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та спосіб, що передбачені Конституцією України та зак онами України.

Згідно п. “а” ст. 17 Земельного кодексу України, до повноваж ень місцевих державних адмін істрацій у галузі земельних відносин належить розпорядж ення землями державної власн ості в межах, визначених цим К одексом.

Відповідно до п.12 Розділу 10 П ерехідних положень Земельно го кодексу України, до розмеж ування земель державної і ко мунальної власності повнова ження щодо розпорядження зем лями в межах населених пункт ів, крім земель, переданих у пр иватну власність та земель, н а яких розташовані державні, в тому числі казенні підприє мства, господарські товарист ва, у статутних фондах яких де ржаві належать частки (акції , паї), об' єкти незавершеного будівництва та законсервова ні об' єкти, здійснюють відп овідні сільські, селищні, міс ькі ради, а за межами населени х пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Таким чином, відповідно до в ищенаведених норм, до компет енції Мелітопольської р айонної державної адміністр ації входить вирішення питан ня про надання в оренду земел ьних ділянок.

Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни «Про оренду землі», оре нда землі - це засноване на дог оворі строкове платне володі ння і користування земельною ділянкою, необхідною оренда реві для проведення підприєм ницької діяльності та інших видів діяльності.

Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни «Про оренду землі», оре ндодавцями земельних діляно к, що перебувають у державній власності, є районні, обласні , Київська і Севастопольська міські державні адміністрац ії, Рада міністрів Автономно ї Республіки Крим та Кабінет Міністрів України в межах по вноважень, визначених законо м.

Статтею 2 Закону України «Пр о оренду землі», передбачено , що відносини, пов' язані з ор ендою землі, регулюються Зем ельним кодексом України, Цив ільним кодексом України, цим Законом, законами України, ін шими нормативно-правовими ак тами, прийнятими відповідно до них, а також договором орен ди землі.

Згідно ст. 11 Цивільного коде ксу України цивільні права т а обов' язки виникають із ді й осіб, що передбачені цими ак тами. Але за аналогією породж ують цивільні права та обов' язки. У випадках, встановлени ми актами цивільного законод авства, цивільні права та обо в' язки виникають безпосере дньо з актів органів державн ої влади, органів влади АР Кри м або органів місцевого само врядування.

Відповідно до ст. 5 ЦК Україн и, акти цивільного законодав ства регулюють відносини, як і виникли з дня набрання ними чинності. Акт цивільного зак онодавства не має зворотної дії у часі, крім випадків, коли він пом' якшує або скасовує цивільну відповідальність о соби. Якщо цивільні відносин и виникли раніше і регулювал ися актом цивільного законод авства, який, втратив чинніст ь, новий акт цивільного закон одавства застосовується до п рав та обов' язків, що виникл и з моменту набрання ним чинн ості.

Частиною 1 ст. 58 Конституції У країни, встановлено, що закон и та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом' якшують або скасовують відповідальність особи.

Згідно із зазначеним вище п равилом, дія закону чи іншого нормативно-правового акту п оширюється тільки на ті відн осини, які виникли після набу ття ним чинності.

Вказана норма є однією з найважливіших гарантій пр авової стабільності, впевнен ості суб' єктів права в тому , що їх правове становище не по гіршиться з прийняттям новог о закону чи іншого нормативн ого акту, а також необхідною у мовою довіри до держави і пра ва.

Ураховуючи означене, а тако ж враховуючи наявність відпо відних правових підстав та п огодження з позовом з боку ві дповідача Мелітопольсько ї районної державної адмін істрації, суд вважає за доціл ьне поданий ОСОБА_1, ОСОБ А_2, ОСОБА_3 адміністрати вний позов задовольнити цілк ом.

Керуючись ст.ст. 8,19,24,58 Констит уції України, ст.ст. 17, 123, 124, 152 Земе льного кодексу України, 2,6,17,19,69-71, 158-163,167 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позо в ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСО БА_3 до Приватного підпр иємства «ГЕО», Управління зе мельних ресурсів у Мелітоп ольському районі, МРВ ЗРФ « Центр державного земельного кадастру»Відділу Держкомзе му у Мелітопольському ра йоні, Мелітопольської ра йонної ради, Мелітопольськ ої районної державної адмі ністрації про визнання непра вомірними дій (бездіяльності ) - задовольнити.

Зобов`язати відповідачів з атвердити проект землеустро ю щодо відведення в оренду зе мельної ділянки для будівниц тва магазину, кафе, СТО по АД РЕСА_1 та надати з земель Сем енівської сілької Ради в оре нду строком на 10 років земельн у ділянку площею 1300,00 кв.м. по вул .Ломоносова за межами м.Меліт ополя ОСОБА_2, ОСОБА_1, ОСОБА_3.

Постанова може бути оскарж ена до Дніпропетровського ад міністративного апеляційно го суду через Мелітопольськи й міськрайонний суд шляхом п одачі апеляційної скарги про тягом десяти днів з дня отрим ання копії цієї постанови.

Постанова суду набирає зак онної сили після закінчення строку для подання апеляційн ої скарги, якщо апеляційну ск аргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова набирає за конної сили після розгляду с прави апеляційним судом.

Суддя: В.В.Кучеренко

СудМелітопольський міськрайонний суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення23.08.2011
Оприлюднено06.01.2012
Номер документу20517640
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-16761/11

Ухвала від 15.09.2011

Адміністративне

Автозаводський районний суд м.Кременчука

Савічев В. О.

Ухвала від 13.02.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грищенко Т.М.

Постанова від 23.08.2011

Адміністративне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

КучеренкоВ В. В.

Ухвала від 16.09.2011

Адміністративне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

КучеренкоВ В. В.

Ухвала від 17.10.2011

Адміністративне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

КучеренкоВ В. В.

Постанова від 05.10.2011

Адміністративне

Автозаводський районний суд м.Кременчука

Савічев В. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні