Категорія №9
ПОСТАНОВА
Іменем України
26 грудня 2011 року Справа № 2а-9632/11/1270
Луганський окружний адмі ністративний суд у складі
головуючого судді - Петросян К.Є.
за участю секретаря - Ковіної І.В.
представників сторін:
позивача - Репа Ю.М. (наказ №307/05 ві д 23.07.2011),
ОСОБА_2 (дов. №266/-1 від 24.10.2011),
ОСОБА_3 (дов. №208/01 від 15.11.2011),
ОСОБА_4 (дов. №334/01 від 02.12.2011),
відповідача - ОСОБА_5 (дов. №10872 від 2 8.11.2011),
ОСОБА_6 (дов. №7369 від 04.08.2011),
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Св атівської обласної психіатр ичної лікарні до Контрольно- ревізійного управління в Луг анській області про скасуван ня розпорядження та окремих пунктів вимог,-
ВСТАНОВИВ:
24 жовтня 2011 року до Лугансько го окружного адміністративн ого суду надійшов адміністра тивний позов Сватівської обл асної психіатричної лікарні до контрольно-ревізійного у правління в Луганській облас ті (далі КРУ в Луганській обла сті) про скасування розпоряд ження про зупинення операцій з бюджетними коштами №25-14\251 від 14.10.2011, в обґрунтування якого за значив наступне.
КРУ в Луганській області з 2 0.06.2011 по 26.08.2011 за направленням нач альника управління від 17.06.2011 №51 3 здійснювалась планова виїз на ревізія фінансово-господа рської діяльності Сватівськ ої обласної психіатричної лі карні згідно з програмою рев ізії.
За результатами ревізії бу в складений акт ревізії фіна нсово-господарської діяльно сті в Сватівській обласній п сихіатричній лікарні за пері од з 01.01.2008 по 01.06.2011 №04-21/20 від 26.08.2011 (далі Акт), один екземпляр якого був отриманий позивачем 07.09.2011.
14.10.2011 керівником відповідача на підставі п.2 ч.1 ст.117 Бюджетно го кодексу України винесено розпорядження про зупинення операцій з бюджетними кошта ми №25-14/251, яке зобов' язує позив ача зупинити операції з бюдж етними коштами за рахунками №35418001001592, 35428002001592, 35426004001592, 35421009001592, 37115320230000 за КФ КВ 080201 за винятком операцій за кодами економічної класифік ації видатків 1110, 1120, 1132, 1133, 1340, 1160 зі сп лати податків і зборів (обов' язкових платежів), інших плат ежів до бюджету і державних ц ільових фондів, а також з вико нання рішень органів, яким ві дповідно до закону надано пр аво стягнення коштів на стро к до 15.11.2011 на підставі виявлених під час ревізії порушень бюд жетного законодавства , а сам е:
«при плануванні доходів та видатків за спеціальним фон дом кошторису на 2008-2011 роки і пор ушення вимог ст.60, п.3, 4 ст.13 Бюдже тного кодексу України від 21.06.20 11, від 08.07.2010, п.п.2 п.2 Переліку груп в ласних надходжень бюджетних установ, вимоги щодо їх утвор ення та напрями використання , затвердженого Постановою К МУ від 17.05.2002 №659, п.17, 18, 19 Порядку скла дання, розгляду, затвердженн я та основних вимог до викона ння кошторисів, затвердженог о Постановою КМУ від 28.02.2002 №228, у к ошторисах установи на 2008-2011 рок и не враховано доходи у сумі 49 8,31 тис. грн. та видатки у сумі 487,29 тис. грн. від господарської ді яльності підсобного господа рства. Здійснення видатків б ез наявності затверджених ко шторисів є порушенням вимог п.5 Порядку складання, розгляд у, затвердження та основних в имог до виконання кошторисі в, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2002 №228, п.1 ст.23, п.6 ст.78, п.5 ст .51 Бюджетного кодексу України від 21.06.2001, п.1 ст.23, п.6 ст.78, п.1, 2 ст.48 Бюд жетного кодексу України від 08.07.2010, ст.62 Закону України «Про де ржавний бюджет України на 2008 р ік» від 28.12.2007, ст.60 Закону України «Про державний бюджет Украї ни на 2009 рік» від 26.12.2008, ст.60 Закону України «Про державний бюдж ет України на 2010 рік» від 27.04.2010, п.2 Порядку обліку зобов' язань розпорядників бюджетних кош тів в органах Державного каз начейства України. затвердже ного наказом ДКУ від 09.08.2004 №136».
Позивач вважає розпорядже ння таким, що винесено з поруш енням норм матеріального та процесуального права і підля гає скасуванню, з огляду на на ступне.
Позивач не згоден з висновк ом відповідача про необхідні сть врахування лікарнею дохо дів та видатків від господар ської діяльності підсобного господарства, яке на думку ві дповідача є філією лікарні б ез права юридичної особи. Під собне господарство є самості йним госпрозрахунковим сіль ськогосподарським підприєм ством, що не фінансується з бю джетів будь-якого рівня та іс нує на повному госпрозрахунк у.
На даний час в суді перебува є справа щодо оскарження вис новків відповідача про відпо відальність лікарні за фінан сово-господарську діяльніст ь підсобного господарства, з а результатами проведеної ре візії лікарні у 2007 році. Тому. н а думку позивача, до винесенн я судом остаточного рішення включення лікарнею своїх дох одів та видатків від господа рської діяльності підсобно го господарства є безпідстав ним та необґрунтованим.
Крім того, в розпорядженні № 25-14/251 не визначено, що мають місц е порушення будь-якого пункт у ст.116 Бюджетного кодексу Укр аїни, що на думку позивача, є п орушенням норм процесуально го права.
Також зазначив, що рішення б уло прийнято після закінченн я терміну, передбаченого ч.3 ст .2 Порядку зупинення операцій з бюджетними коштами. Згідно описової частини розпорядже ння №25-14/251, порушеннями бюджетн ого законодавства є неврахув ання доходів та видатків від господарської діяльності пі дсобного господарства. Тому, якщо б ці порушення мали місц е, то зупинення операцій пови нно було накладатися лише на той рахунок, за якими провадя ться операції з підсобним го сподарством. Всі інші рахунк и, на думку позивача, не повинн і зупинятися, що також є поруш енням норм процесуального пр ава.
На підставі викладеного, пр осив суд скасувати в повному обсязі розпорядження про зу пинення операцій з бюджетним и коштами №25-14/251 від 14.10.2011.
Крім того, 14.11.2011 до Луганськог о окружного адміністративно го суду надійшов адміністрат ивний позов Сватівської обла сної психіатричної лікарні д о контрольно-ревізійного упр авління в Луганській області (далі КРУ в Луганській област і) про скасування окремих пун ктів вимоги від 10.10.2011 №12-04-14-14/9312. Ухв алою суду від 16.11.2011 було відкрит о провадження у зазначеній с праві (справа №2а-10719/11/1270).
Ухвалою суду від 23.11.2011 об' єд нано в одне провадження адмі ністративні справи №2а-9632/11/1270, № 2 а-10719/11/1270 за позовами Сватівсько ї обласної психіатричної лік арні до контрольно-ревізійно го управління в Луганській о бласті про скасування розпор ядження про зупинення операц ій з бюджетними коштами № 25-14/251 в ід 14.10.2011, та про скасування окре мих пунктів вимоги № 12-04-14-14/9312 від 10.10.2011, для спільного розгляду в одній адміністративній спра ві, із присвоєнням № 2а-9632/11/1270.
В обґрунтування позову про скасування окремих пунктів вимоги від 10.10.2011 №12-04-14-14/9312, позивач зазначив наступне.
КРУ в Луганській області з 2 0.06.2011 по 26.08.2011 за направленням нач альника управління від 17.06.2011 №51 3 здійснювалась планова виїз на ревізія фінансово-господа рської діяльності Сватівськ ої обласної психіатричної лі карні згідно з програмою рев ізії.
За результатами ревізії бу в складений акт ревізії фіна нсово-господарської діяльно сті в Сватівській обласній п сихіатричній лікарні за пері од з 01.01.2008 по 01.06.2011 №04-21/20 від 26.08.2011, один екземпляр якого був отримани й позивачем 07.09.2011.
Не погодившись з окремими п унктами акту ревізії, позива чем були внесені заперечення до зазначеного акту , але відп овідач з запереченнями не по годився і надіслав вимогу пр о усунення порушень від 10.10.2011 №1 2-04-14-14/9312.
Позивач не згоден з п.4, 5 зазн аченої вимоги, відповідно до яких:
- пунктом 4 вимоги відповіда ч визначає, що внаслідок зави щення натуральних показникі в та неврахування дебіторськ ої заборгованості при розрах унку потреби в бюджетних кош тах на оплату послуг з теплоп остачання за КЕКВ 1161 завищено потру в кошторисі на 2011 рік на 431038,18 грн., яку станом на 01.07.2011 не пр офінансовано. Зазначене є по рушенням вимог пункту 20 Поряд ку складання, розгляду, затве рдження та основних вимог до виконання кошторисів, затве рдженого постановою КМУ від 28.02.2022 №228 та вимагає звернутись д о Головного управління охоро ни здоровя Луганської облдер жадміністрації з пропозиціє ю скорочення асигнувань за К ЕКВ 1161 по загальному фонду кош торису на суму 431038,18 грн.
Позивач зазначає, що на 2011 рі к в кошторисі лікарні заклад ені кошти на оплату послуг з т еплопостачання за КЕКВ 1161 в су мі 4383175,00 грн. Загальна потреба т еплової енергії на 2011 рік скла дає 4602,59 Гкал.
Згідно проведених позивач ем розрахунків за січень-жов тень 2011 року лікарнею фактичн о спожито 3308,918 Гкал теплової ен ергії на суму 2779333,00 грн., а на лист опад-грудень 2011 року потреба с кладатиме 1293,672 Гкал, вартість я кої становить 1603842,80 грн. Тому, вв ажає, що завищення натуральн их показників при розрахунку потреби коштів на теплопост ачання не має.
- пунктом 5 вимоги відповіда ч визначає, що в порушення зак онодавчих актів України, при плануванні доходів та видат ків за спеціальним фондом ко шторису на 2008-2011 роки у кошторис ах лікарні на 2008-2011 роки не врахо вано доходів та видатків від господарської діяльності пі дсобного господарства, яке є відокремленим підрозділом л ікарні. Всього за період 01.01.2008 п о 01.06.2011 підсобним господарство м отримано доходів на 489307,81 грн. і здійснено видатків на 487 293,61 г рн.
У зв' язку із цим відповіда ч вимагає привести діяльніст ь підсобного господарства у відповідність до вимог чинно го законодавства, а саме:
- відповідно до вимог Бюджет ного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-VI та Порядку від 28.02.2002 №28 при пла нуванні доходів та видатків за спеціальним фондом коштор ису лікарні враховувати дохо ди та видатки підсобного гос подарства;
- видатки на здійснення виро бничої діяльності підсобног о господарства проводити від повідно до затверджених бюдж етних асигнувань;
- відповідно до вимог Бюджет ного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-VI та Порядку казначейського обслуговування місцевих бюд жетів, затвердженого наказом Держаного казначейства Укра їни від 04.11.2002 №205 зараховувати до ходи підсобного господарств а на рахунок, відкритий в орга нах Державного казначейства (за місцем обслуговування);
- дотримуватись вимог ст.45 Бю джетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-VI в частині заборони про ведення розрахунків з бюджет ом у не грошовій формі.
Позивач вважає, Підсобне го сподарство Сватівської обла сної психіатричної лікарні є юридичною особою, а відповід ач визнав його філією лікарн і в порушення норм матеріаль ного права.
Підсобне господарство є уч асником господарських відно син, яке здійснює господарсь ку діяльність, реалізуючи го сподарську компетенцію (суку пність господарських прав та обов' язків), має відокремле не майно і несе відповідальн ість за своїми зобов' язання ми в межах цього майна, крім ви падків, передбачених законод авством - тобто є юридичною особою.
З урахуванням викладеного , просить суд визнати не чинни ми та скасувати в повному обс язі пункти 4 та 5 вимоги КРУ в Лу ганській області №12-04-14-14/9312 від 10.1 0.2011.
Представники позивача у су довому засіданні підтримали заявлені позовні вимоги, над али пояснення, аналогічні пр ед' явленому позову, просили його задовольнити.
Представники відповідача у судовому засіданні проти п озову заперечували, надали с уду письмові заперечення, ві дповідно до яких пояснили на ступне.
Органи ДКРС при застосуван ні заходу впливу як зупиненн я операцій з бюджетними кошт ами керуються Бюджетним коде ксом України та Порядком зуп инення операцій з бюджетними коштами, затвердженого пост ановою КМУ від 19.01.2011 №21 (далі Поря док №21).
Під час контрольного заход у був встановлений факт пору шення бюджетного законодавс тва, який зафіксований в акті ревізії від 26.08.2011 №04-21/20, у зв' язк у із чим відповідно до п.2 Поря дку №21 було винесено оскаржув ане розпорядження.
Зазначене розпорядження б уло винесено на підставі акт у ревізії та протягом трьох д нів з дня його надходження. До управління подання разом з а ктом ревізії надійшло 12.10.2011, про що свідчить позначка на пода нні, а розпорядження прийнят о 14.10.2011. Отже, на думку відповіда ча, розпорядження про зупине ння №25-14/251 прийнято з дотриманн ям строків, передбачених Пор ядком №21.
Зупиненню підлягають опер ації на всіх рахунках, відкри тих за бюджетною програмою (к одом тимчасової класифікаці ї видатків та кредитування м ісцевих бюджетів), за якою вия влено порушення вимог бюджет ного законодавства, за винят ком операцій, визначених у п.3 Порядку . Тому, твердження поз ивача з даного факту є невірн им.
Враховуючи вищезазначене, відповідач вважає, що розпор ядження про зупинення операц ій з бюджетними коштами №25-14/251 в ід 14.10.2011 прийнято у відповіднос ті до вимог чинного законода вства.
Крім того, згідно із п.3.1, 3.5 Ста туту лікарні, до її складу вхо дить підсобне господарство у якості самостійного госпроз рахункового підрозділу, що д іє на підставі Статуту підсо бного господарства. Керівниц тво підсобним господарством здійснює директор, що призна чається та звільняється голо вним лікарем лікарні.
Пунктом 5.3 Статуту лікарні в становлено, що додатковими д жерелами фінансування лікар ні є кошти отримані, зокрема в ід реалізації продукції підс обного господарства та лікув ально-трудових майстерень, а також інших видів господарс ької діяльності.
До теперішнього часу підсо бне господарство діє на підс таві Тимчасового статуту, за твердженого від 27.03.1996 начальни ком Луганського обласного уп равління охорони здоров' я т а колишнім головним лікарем ОСОБА_7
В пункті 4 Тимчасового стату ту зазначено, що підсобне гос подарство діє на повному гос прозрахунку, має власний бал анс, користується і розпоряд жається належним йому майном , укладає угоди, та з часу реєс трації користується правами юридичної особи.
Під час ревізії було спрямо вано запит до Сватівської ра йдержадміністрації щодо вчи нення державним реєстраторо м реєстраційних дій стосовно підсобного господарства Сва тівської обласної психіатри чної лікарні. За отриманою ві дповіддю підсобне господарс тво не було зареєстровано в Є ДРПОУ.
Проте, згідно витягу з ЄДРПО У, наданого Головним управлі нням статистики у Луганській області на запит КРУ в Луганс ькій області, підсобне госпо дарство (код 01973696) зареєстрован о в органах статистики 02.12.1992 як відокремлений підрозділ лік арні без права юридичної осо би.
Крім того, згідно з пунктом 15 Тимчасового статуту, загаль не керівництво та контроль з а діяльністю підсобного госп одарства за діяльністю підсо бного господарства здійснює ться головним лікарем психіа тричної установи, у веденні я кого знаходиться господарст во.
Враховуючи вищевикладене, державна реєстрація підсобн ого господарства як окремої юридичної особи не відбулася . Тому, у відповідності до вимо г ч.1 ст.95 ЦК України, підсобне г осподарство як відокремлени й підрозділ лікарні здійснює частину її функцій. Відповід но, на думку представника від повідача, підсобне господарс тво є структурним підрозділо м лікарні без статусу юридич ної особи, всі його доходи та в идатки повинні бути врахован і у спеціальному фонді бюдже ту лікарні.
Стосовно доводів поз овної заяви щодо скасування пунктів 4 та 5 вимоги КРУ в Луга нській області від 10.10.2011 №12-04-14-14/9312, представники відповідача за значили наступне.
Під час ревізії було складе но розрахунок потреби за КЕК В 1161 «Оплата теплопостачання» на 2011 рік, з урахуванням наявно ї дебіторської заборгованос ті та фактичної потреби в теп ловій енергії. Зазначений ро зрахунок з боку позивача під писано економістом Попово ю Я.А., головним бухгалтером Тарєльник Н.С., в.о. головно го лікаря Тєрєховою І.Б.
На підставі викладеного, пр осили суд відмовити в задово ленні позову Сватівської обл асної психіатричної лікарні в повному обсязі.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, свідків О СОБА_10, ОСОБА_8, перевірив ши матеріали справи, розглян увши справу в межах заявлени х позовних вимог і наданих ст оронами доказів, оцінивши до кази відповідно до вимог ст.с т.69-72 КАС України, суд прийшов д о такого.
Згідно із ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративног о судочинства є захист прав, с вобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юриди чних осіб у сфері публічно-пр авових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб'єкті в при здійсненні ними владни х управлінських функцій на о снові законодавства, в тому ч ислі на виконання делеговани х повноважень, шляхом справе дливого, неупередженого та с воєчасного розгляду адмініс тративних справ.
У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди відпов ідно до вимог ч.3 ст.2 КАС Україн и перевіряють, чи прийняті (вч инені) вони: на підставі, у меж ах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використ анням повноваження з метою, з якою це повноваження надано ; обґрунтовано, тобто з урахув анням усіх обставин, що мають значення для прийняття ріше ння (вчинення дії); безсторонн ьо (неупереджено); добросовіс но; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед зак оном, запобігаючи несправедл ивій дискримінації; пропорці йно, зокрема з дотриманням не обхідного балансу між будь-я кими несприятливими наслідк ами для прав, свобод та інтере сів особи і цілями, на досягне ння яких спрямоване це рішен ня (дія); з урахуванням права о соби на участь у процесі прий няття рішення; своєчасно, тоб то протягом розумного строку .
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та Закона ми України.
Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого вирішує справи відповід но до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язко вість яких надана Верховною Радою України та застосовує інші нормативно-правові акти , прийняті відповідним орган ом на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, передбачен і Конституцією та законами У країни.
Згідно із ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довес ти ті обставини, на яких ґрунт уються її вимоги та заперече ння, крім випадків, встановле них статтею 72 цього Кодексу.
В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності відповідно до ч .2 ст.71 КАС України покладаєтьс я на відповідача, якщо він зап еречує проти адміністративн ого позову.
Статус державної контроль но-ревізійної служби в Украї ні, її функції та правові осно ви діяльності визначені Зако ном України від 26 січня 1993 року № 2939-XII «Про державну контрольн о-ревізійну службу в Україні ».
Відповідно до ст.1 Закону Ук раїни «Про державну контроль но-ревізійну службу в Україн і», державна контрольно-реві зійна служба складається з Г оловного контрольно-ревізій ного управління України, кон трольно-ревізійних управлін ь в Республіці Крим, областях , містах Києві та Севастополі , контрольно-ревізійних підр озділів (відділів, груп) в райо нах, містах і районах у містах .
Державна контрольно-ревіз ійна служба діє при Міністер стві фінансів України і підп орядковується Міністерству фінансів України. Контрольн о-ревізійні управління в Рес публіці Крим, областях, міста х Києві і Севастополі підпор ядковуються Головному контр ольно-ревізійному управлінн ю України. До складу обласних контрольно-ревізійних управ лінь входять контрольно-реві зійні підрозділи (відділи, гр упи) в районах, містах і района х у містах (стаття 4 Закону Укр аїни «Про державну контрольн о-ревізійну службу в Україні »). Контрольно-ревізійне упра вління в Луганській області діє на підставі Положення пр о Контрольно-ревізійні управ ління в Автономній Республіц і Крим, областях, містах Києві Севастополі, затвердженого Наказом Головного контрольн о-ревізійного управління Укр аїни №111 від 09.01.2001.
Головними завданнями держ авної контрольно-ревізійної служби відповідно до ст. 2 вка заного Закону, є, зокрема, здій снення державного фінансово го контролю за використанням і збереженням державних фін ансових ресурсів, необоротни х та інших активів, правильні стю визначення потреби в бюд жетних коштах та взяття зобо в'язань, ефективним використ анням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерськ ого обліку і фінансової звіт ності в міністерствах та інш их органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетн их установах і у суб'єктів гос подарювання державного сект ору економіки, а також на підп риємствах і в організаціях, я кі отримують (отримували в пе ріоді, який перевіряється) ко шти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або викори стовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майн о (далі - підконтрольні устано ви), виконанням місцевих бюдж етів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених нед оліків і порушень та запобіг ання їм у подальшому.
Державний фінансовий конт роль реалізується державною контрольно-ревізійною служб ою через проведення державно го фінансового аудита, перев ірки державних закупівель та інспектування.
Інспектування здійснюєтьс я у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансов о-господарської діяльності п ідконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявл ення наявних фактів порушенн я законодавства, встановленн я винних у їх допущенні посад ових і матеріально відповіда льних осіб. Результати ревіз ії викладаються в акті.
Порядок проведення інспек тування державною контрольн о-ревізійною службою затверд жений постановою Кабінету Мі ністрів України від 20 квітня 2 006 року № 550.
Згідно із статтею 10 Закону У країни від 26 січня 1993 року № 2939-XII « Про державну контрольно-реві зійну службу в Україні», голо вному контрольно-ревізійном у управлінню України, контро льно-ревізійним управлінням в Республіці Крим, областях, м істах Києві і Севастополі, ко нтрольно-ревізійним підрозд ілам (відділам, групам) у район ах, містах і районах у містах, серед іншого, надається прав о пред' являти керівникам та іншим службовим особам підк онтрольних установ, що ревіз уються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законода вства з питань збереження і в икористання державної власн ості та фінансів, вилучати в с удовому порядку до бюджету в иявлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші пл атежі, ставити перед відпові дними органами питання про п рипинення бюджетного фінанс ування і кредитування, якщо о тримані підприємствами, уста новами та організаціями кошт и і позички використовуються з порушенням чинного законо давства.
За приписами частини 2 статт і 15 Закону України «Про держав ну контрольно-ревізійну служ бу в Україні» законні вимоги службових осіб державної ко нтрольно-ревізійної служби є обов' язковими для виконанн я службовими особами об' єкт ів, що ревізуються.
Судом встановлено, що Сваті вська обласна психіатрична л ікарня зареєстрована в якост і суб' єкта господарювання - юридичної особи 14.02.2000 за реєстр аційним №13741200000000142 (т.1 а.с.9).
Відповідно до пункту 1.2.2.2 пла ну роботи Контрольно-ревізій ного управління в Луганській області на ІІ квартал 2011 року н а підставі направлення від 16.0 6.2011 р. № 513, головним контролером -ревізором відділу інспектув ання у соціальній сфері та ку льтури КРУ в Луганській обла сті Плешаковим К.А. провед ено планову ревізію фінансов о-господарської діяльності в Сватівській обласній психіа тричній лікарні за період з 01. 01.2008р. по 01.06.2011.
За результатами пров еденої ревізії Відповідачем складено акт ревізії фінанс ово-господарської діяльност і в Сватівській обласній пси хіатричній лікарні за період з 01.01.2008 по 01.06.2011 № 04-21/20 (т.1 а.с.101-186), яким з окрема встановлено:
- при плануванні доходів та видатків за спеціальним фонд ом кошторису на 2008-2011 роки в пору шення вимог статті 69, пункту 3 с татті 13 Бюджетного кодексу Ук раїни від 21.06.2001 № 2542 (діяв до 01.01.2011), пі дпункту 2 пункту 2 Переліку гру п власних надходжень бюджетн их установ, вимоги щодо їх утв орення та напрями використан ня, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.05.2002 № 659 (діяла до 18.03.2011), пункті в 3,4 статті 13 Бюджетного кодекс у України від 08.07.2010 № 2456-IV (діє з 01.01.2011 ), пунктів 17, 18 та 19 Порядку від 28.02.2 002 № 228, у кошторисах лікарні на 20 08-2011 роки та станом на момент за вершення ревізії 26.08.2011 не врахо вано доходів та видатків від господарської діяльності пі дсобного господарства. Тим с амим також не дотримано прин ципу повноти бюджетної систе м, на якому відповідно до вимо г пункту 4 статті 7 Бюджетного кодексу України від 21.06.2001 № 2542 та Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-IV (по відповідних пер іодах чинності) ґрунтується бюджетна система України, як им передбачено, що до складу б юджетів, що здійснюються від повідно до нормативно-правов их актів органів державної в лади, органів влади Автономн ої Республіки Крим, органів м ісцевого самоврядування.
В порушення вимог пункту 2 с татті 78 та статті 48 Бюджетного кодексу України від 21.06.2001 та пу нкту 2 ст. 78, ст. 43 Бюджетного коде ксу України від 08.07.2010 та вимог п . 5.3. Порядку казначейського об слуговування місцевих бюдже тів, затвердженого наказом Д КУ від 04.11.2002 № 205 розрахунково-кас ове обслуговування коштів пі дсобного господарства не зді йснювалось. Підсобне господа рство взагалі не мало розрах ункового рахунку за весь пер іод, що підлягав ревізії.
В обгрунтування такого вис новку ревізії в акті ревізіє зазначається, що згідно із пу нктами 3.1., 3.5. статуту лікарні до її складу входить підсобне г осподарство у якості самості йного госпрозрахункового пі дрозділу, що діє на підставі с татуту підсобного господарс тва. Керівництво підсобним г осподарством здійснює дирек тор, який призначається та зв ільняється головним лікарем лікарні. Пунктом 5.3 Статуту лі карні встановлено, що додатк овими джерелами фінансуванн я лікарні є кошти отримані ві д реалізації продукції підсо бного господарства та лікува льно-трудових майстерень, а т акож інших видів господарськ ої діяльності. Відповідно до пункту 5.5.5. Статуту, господарсь ку діяльність лікарні склада є надання платних медичних, г осподарських та транспортни х послуг підприємствам, орга нізаціям, установам різних ф орм власності і населенню. До теперішнього часу підсобне господарство діє на підставі Тимчасового статуту, затвер дженого 27.03.1996 начальником Луга нського обласного управлінн я охорони здоров' я та колиш нім головним лікарем ОСОБА _7 Згідно із пунктом 3.5. Статут у лікарні та пунктом 9 Тимчасо вого статуту підсобного госп одарства, останнє має право в ідкривати розрахункових рах унок в банку, але фактично за в есь період, що підлягав ревіз ії, підсобне господарство ро зрахункового рахунку не мав. В пункті 4 Тимчасового статут у зазначено, що підсобне госп одарство діє на повному госп розрахунку, має власний бала нс, користується і розпорядж ається належним йому майном, укладає угоди, та з часу держа вної реєстрації користуєтьс я правами юридичної особи.
Під час ревізії було спрямо вано запит до Сватівській ра йдержадміністрації щодо вчи нення державним реєстраторо м реєстраційних дій стосовно підсобного господарства Сва тівської обласної психіатри чної лікарні. За отриманою ві дповіддю підсобне господарс тво не було зареєстровано в Є ДРПОУ. Проте, відповідно до ви тягу з Єдиного державного ре єстру підприємств та організ ацій України, наданого Голов ним управлінням статистики у Луганській області на запит КРУ в Луганській області, під собне господарство (код 01973696) за реєстровано в органах статис тики 02.12.1992 як відокремлений під розділ лікарні без права юри дичної особи.
Згідно із пунктом 15 Тимчасо вого статуту, загальне керів ництво та контроль за діяльн істю підсобного господарств а здійснюється головним ліка рем медичної установи, у веде нні якого знаходиться господ арство.
Крім того, актом ревізії вст ановлено, що за КЕКВ 1161 «Оплата теплопостачання» завищено п отребу в кошторисі на 2011 рік на 431 038, 18 грн., яку станом на 01.07.2011 не п рофінансовано, що є порушенн ям вимог пункту 20 Порядку від 28.02.2002 № 228.
В обгрунтування такого вис новку ревізії в акті ревізіє зазначається, що в кошторисі лікарні на 2011 рік (без дати) під писаним начальником Головно го управління охорони здоров ' я Луганської облдержадмін істрації за загальним фондом затверджено бюджетних асигн увань на 26 312 465,00 грн., з яких за КЕ КВ 1161 на 4 583 175,00 грн. Як зазначено в розрахунку до кошторису на 201 1 рік за КЕКВ 1161 розрахунок здій снено за натуральними показн иками теплової енергії за 2010 р ік у кількості 4 602,59 Гкал (гаряче водопостачання - 2 553,27 Гкал, на теплопостачання - 2 049,32 Гкал) т а за тарифом 901,16 грн. за 1 Гкал, як ий діяв на початок 2011 року. Врах овуючи вартість 1 Гкал та кіль кість натуральних показникі в загальна сума розрахунку д о кошторису за КЕКВ 1161 склала 4 147 670,00 грн. (4 602,59*901,16). Згідно із інфор мацією від 10.12.2010 № 251/1 надавача по слуг з централізованого пост ачання теплової енергії КП « Сватове-тепло», лікарні було запропоновано у кошторисі п ередбачити додаткову суму че рез прогнозне підвищення тар ифу близько 30% на протязі 2011 рок у та уникнення кредиторської заборгованості. У зв' язку і з чим лікарнею було зроблено додатковий розрахунок до ко шторису за КЕКВ 1161 на суму 435 505,35 г рн., що на 10,5 % більше від суми пер винного розрахунку. Загальна сума розрахунку до кошторис у за КЕКВ 1161 склала 4 583 175, 00 грн.
Ревізією було встановлено , що за даними журналу обліку т еплової енергії за 2010 рік ліка рнею фактично спожито теплов ої енергії в кількості 4 260,18 Гка л, в тому числі: на гаряче водо постачання - 2 370,23 Гкал, на тепл опостачання - 1 889,95 Гкал, , що на 342,41 Гкал менше, ніж враховано в розрахунку до кошторису на 201 1 рік за КЕКВ 1161. Грошовий вираз завищення натуральних показ ників споживання теплової ен ергії становив 340 965,65 грн. (342,41*901,16+342,4 1*901,16*10,5%).
Згідно з даними відповіді в ід КП «Сватове-тепло», отрима ної на запит КРУ в Луганській області, станом на 01.01.2011 перед л ікарнею рахувалася кредитор ська заборгованість у сумі 310 061,14 грн., яка на відповідну дату не відображена в обліку ліка рні. Зазначена заборгованіст ь не врахована при складанні проекту кошторису на 2011 рік.
14.10.2011 р. на підставі зазначено го Акту ревізії Відповідачем було прийнято Розпоряджен ня про зупинення операцій з бюджетними коштами № 25-14/251, яким за порушення вимог ст. 69, п. 3, 4 ст . 13, п. 1 ст. 23, п. 6 ст. 78, п. 5 ст. 51 Бюджетно го кодексу України від 21.06.2001, п. 1 ст. 23, п. 1, 2 ст. 48, п. 6 ст. 78 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010, пп. 2 п . 2 Переліку груп власних надхо джень бюджетних установ, вим оги щодо їх утворення та напр ями використання, затверджен ого постановою КМУ від 17.05.2002 № 659, п. 5, 17, 18, 19, Порядку складання, роз гляду, затвердження та основ них вимог до виконання кошто рисів, затвердженого постано вою КМУ від 28.02.2002 № 228, ст. 62 Закону У країни «Про державний бюджет України на 2008 рік» від 28.12.2007, ст. 60 З акону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» від 2 6.12.2008 року, ст. 60 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2010 рік» від 27.04.2010, п. 2.1 Порядку об ліку зобов' язань розпорядн иків бюджетних коштів в орга нах Державного казначейства України, затвердженого нака зом ДКУ від 09.08.2004 № 136, через невра хування у кошторисах установ и на 2008-2011 роки доходів та видатк ів від господарської діяльно сті підсобного господарства , здійснення цих видатків без наявності затверджених кошт орисів, Відповідач зобов' яз ав зупинити операції з бюдже тними коштами за рахунками № 35418001001592, 35428002001592, 35426004001592, 35421009001592, 37115320230000 за КФК В 080201 за винятком операцій за к одами економічної класифіка ції видатків 1110, 1120, 1132, 1133, 1340, 1160, зі спл ати податків і зборів (обов' язкових платежів), інших плат ежів до бюджету і державних ц ільових фондів, а також з вико нання рішень органів, яким ві дповідно до закону надано пр аво стягнення коштів, на стро к до 15 листопада 2011 р. включно (т. 1 а.с.11).
10.10.2011 р. на підставі порушень т а недоліків, що відображені в акті ревізії від 26.08.2011 № 04-21/20 відп овідачем було прийнято Вимог у про усунення порушень № 12-04-14-14 /9312 (т.1 а.с.90-93).
Пунктом 4 зазначеної вимоги визначено, що внаслідок зави щення натуральних показникі в та неврахування дебіторськ ої заборгованості при розрах унку потреби в бюджетних кош тах на оплату послуг з теплоп остачання за КЕКВ 1161 завищено потребу в кошторисі на 2011 рік н а 431 038,18 грн., яку станом на 01.07.2011 не п рофінансовано. Зазначене є п орушенням вимог пункту 20 Поря дку складання, розгляду, затв ердження та основних вимог д о виконання кошторисів, затв ердженого постановою Кабіне ту Міністрів України від 28.02.2002 № 228. У зв' язку із чим вимагаєть ся звернутись до Головного у правління охорони здоров' я Луганської облдержадмініст рації з пропозицією скорочен ня асигнувань за КЕКВ 1161 по заг альному фонду кошторису на с уму 431 038,18 гривень.
Пунктом 5 Вимоги зазначено, що в порушення вимог статті 69, пункту 3 статті 13 Бюджетного к одексу України від 21.06.2001 № 2542 (дія в до 01.01.2011), підпункту 2 пункту 2 Пе реліку груп власних надходже нь бюджетних установ, вимоги щодо їх утворення та напрями використання, затвердженого Постановою Кабінету Міністр ів України від 17.05.2002 № 659 (діяла до 18.03.2011), пунктів 3,4 статті 13 Бюджетн ого кодексу України від 08.07.2010 № 2456-IV(діє з 01.01.2011), пунктів 17, 18 та 19 Поря дку від 28.02.2002 № 228 при плануванні доходів та видатків за спеці альним фондом кошторису на 2008 -2011 роки у кошторисах лікарні н а 2008-2011 роки не враховано доході в та видатків від господарсь кої діяльності підсобного го сподарства, яке є відокремле ним підрозділом лікарні. Всь ого за період з 01.01.2008 по 01.06.2011 підсо бним господарством отримано доходів на 489 307,81 грн. та здійсне но видатків на 487 293,61 грн.
Здійснення видатків на 489 307,81 грн. без наявності затвердже них кошторисів є порушенням вимог пункту 5 Порядку від 28.02.2002 № 228, пункту 1 статті 23, пункту 6 ст атті 78, пункту 5 статті 51 Бюджет ного кодексу України від 21.06.2001 № 2542-ІІІ, пункту 1 статті 23, пункту 6 статті 78, пунктів 1, 2 статті 48 Бю джетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-VІ, статті 62 Закону Украї ни «Про Державний бюджет Укр аїни на 2008 рік» від 28.12.2007 року № 107- V І, статті 60 Закону України «Пр о Державний бюджет України н а 2009 рік» від 26.12.2008 року № 835- VІ, стат ті 60 Закону України «Про Держа вний бюджет України на 2010 рік» від 27.04.2010 № 2154- VІ, пункту 2.1. Порядку обліку зобов' язань розпоря дників бюджетних коштів в ор ганах Державного казначейст ва України, затвердженого на казом ДКУ від 09.08.2004 № 136. В порушен ня вимог пункту 2 статті 78 та ст атті 48 Бюджетного кодексу Укр аїни від 21.06.2001 та пункту 2 ст. 78, ст. 43 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 та вимог п. 5.3. Порядку к азначейського обслуговуван ня місцевих бюджетів, затвер дженого наказом ДКУ від 04.11.2002 № 205 розрахунково-касове обслуг овування коштів підсобного г осподарства не здійснювалос ь. Підсобне господарство вза галі не мало розрахункового рахунку за весь період, що під лягав ревізії.
В порушення вимог п. 2.2, 2.3 Інст рукції обліку коштів, розрах унків та інших активів бюдже тних установ, затвердженої н аказом ДКУ від 26.12.2003 № 242, п. 11.3 Поряд ку обслуговування державног о бюджету за видатками, затве рдженого наказом ДКУ від 25.05.2004 № 89 готівка, що надходила до кас и підсобного господарства ви користовувалась виключно на виплату заробітної плати та частково в підзвіт без попер еднього зарахування на реєст раційні рахунки.
У більшості випадках розра хунки з контрагентами підсоб ним господарством проводили сь шляхом взаємозаліків, що є порушенням вимог п. 6 ст. 45 Бюдж етного кодексу України від 08.0 7.2010 № 2456.
У зв' язку із чим вимагаєть ся привести діяльність підсо бного господарства у відпові дність до вимог чинного зако нодавства, а саме:
- відповідно до вимог Бюджет ного кодексу України від 08.07.2010 № 2456 та Порядку від 28.02.2002 № 228 при пла нуванні доходів та видатків за спеціальним фондом коштор ису лікарні враховувати дохо ди та видатки підсобного гос подарства;
- видатки на здійснення виро бничої діяльності підсобног о господарства проводити від повідно до затверджених бюдж етних асигнувань;
- відповідно до вимог Бюджет ного кодексу України від 08.07.2010 № 2456 та Порядку казначейського обслуговування місцевих бюд жетів, затвердженого наказом Державного казначейства Укр аїни від 04.11.2011 № 205 зараховувати д оходи підсобного господарст ва на рахунок, відкритий в орг анах Державного казначейств а (за місцем обслуговування);
- дотримуватись вимог ст. 45 Бю джетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456 в частині заборони про ведення розрахунків з бюджет ом у не грошовій формі.
Що стосується пункту 5 оскар жуваної Вимоги № 12-04-14-14/9312 від 10.10.201 1, слід зазначити наступне.
Частиною 1 статті 95 Цивільно го кодексу України визначено , що філія - це відокремлений підрозділ юридичної особи, щ о розташований поза її місце знаходженням та здійснює всі або частину її функцій. Тобто , законодавчо визначена необ хідність співпадіння здійсн юваних філією функцій із фун кціями юридичної особи.
Як вбачається з витягу із ЄД РПОУ Сватівської обласної пс ихіатричної лікарні, ідентиф ікаційний код - 01983387, дата держав ної реєстрації - 14.02.2000 р., види ді яльності - 85.11.1. Разом з тим. ві дповідно до зазначеного витя гу відсутні відомості щодо д іяльності лікарняних заклад ів, та дані про відокремлені п ідрозділи юридичної особи (т .2 а.с.13).
Статут Сватівської обласн ої психіатричної лікарні, за тверджений 01 лютого 2000 року гол овою Луганської обласної рад и. Відповідно до пункту 2.1., 2.2. ро зділу 2 Статуту основною мето ю діяльності Сватівської обл асної психіатричної лікарні є: надання спеціалізованої в исококваліфікованої лікува льно-діагностичної та соціал ьно-відновлювальної допомог и особам, що страждають психі чними хворобами та пограничн ими розладами, в умовах стаці онару, а також виконання на ос нові діючих законів і за особ ливо встановленими правилам и експертних функцій; предме том діяльності - медична пр актика (т.1 а.с.5-8).
Тимчасовий статут Підсобн ого господарства Сватівсько ї обласної психіатричної лік арні, затверджений 27 березня 1996 р. головним лікарем Сватівс ької обласної психіатричної лікарні та начальником Луга нського управління охорони з доров' я Луганської обласно ї державної адміністрації (т .1 а.с.70-76).
Відповідно до пункту 2 розді лу І Тимчасового статуту, мет ою Підсобного господарства С ватівської обласної психіат ричної лікарні є забезпеченн я лікувального закладу, у від анні якого воно знаходиться, необхідною сільськогоспода рською продукцією (овочевою, молочною, м' ясною та інше) дл я поліпшення харчування хвор их; залучення психічно хвори х з терапевтичними цілями в т рудові процеси та навчання ї х тим чи іншим видам сільсько господарських професій.
Порівняльний аналіз зазна чених вище положень свідчить , що здійснювані Сватівською обласною психіатричною ліка рнею функції не охоплюють ті функції, які здійснює Підсоб не господарство Сватівської обласної психіатричної ліка рні.
Частиною 3 ст. 95 Цивільного ко дексу України встановлено, щ о філії не є юридичними особа ми, вони наділяються майном ю ридичної особи, що їх створил а, і діють на підставі затверд женого нею положення.
Згідно ч. 1 ст.16 Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців», Єдиний держ авний реєстр створюється з м етою забезпечення органів де ржавної влади, а також учасни ків цивільного обороту досто вірною інформацією про юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців з Єдиного державно го реєстру.
Відповідно до ст. 28 Закону Ук раїни «Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців», відомос ті про відокремлені підрозді ли юридичної особи залучають ся до її реєстраційної справ и та включаються до Єдиного д ержавного реєстру.
В Єдиному державному реєст рі містяться такі відомості про відокремлені підрозділи юридичної особи: ідентифіка ційний код юридичної особи; і дентифікаційний код філії, п редставництва; повне наймену вання відокремленого підроз ділу; місцезнаходження відок ремленого підрозділу; види д іяльності відокремленого пі дрозділу; прізвище, ім'я та по батькові осіб, які мають прав о вчиняти юридичні дії від ім ені юридичної особи на підст аві довіреності, у тому числі підписувати договори, їх реє страційні номери облікових к арток платників податків; да ту постановки на облік та зня ття з обліку в органах статис тики, державної податкової с лужби, Пенсійного фонду Укра їни; дату та номер запису про в ключення відомостей до Єдино го державного реєстру, дату т а номери запису про внесення змін до нього; місце проведен ня запису про включення відо мостей до Єдиного державного реєстру; місцезнаходження р еєстраційної справи юридичн ої особи; прізвище, ім'я та по б атькові посадової особи, що в несла до Єдиного державного реєстру запис про включення відомостей про відокремлени й підрозділ юридичної особи, внесла запис про зміни до від омостей про відокремлений пі дрозділ або запис про закрит тя відокремленого підрозділ у юридичної особи.
Виконавчий орган юридично ї особи або уповноважена ним особа зобов'язані подати (над іслати поштовим відправленн ям з описом вкладення) держав ному реєстратору за місцезна ходженням юридичної особи за повнену реєстраційну картку про створення відокремленог о підрозділу та рішення орга ну управління юридичної особ и про створення відокремлено го підрозділу або повідомлен ня встановленого зразка про закриття відокремленого під розділу.
Відповідно до матеріалів с прави, відомості про прийнят тя органом управління Сватів ської обласної психіатрично ї лікарні рішення про створе ння філії Сватівської обласн ої психіатричної лікарні Під собне господарство Сватівсь кої обласної психіатричної л ікарні, яке є обов' язковим д ля внесення до ЄДРПОУ даних п ро відокремлений підрозділ ю ридичної особи, відсутні.
Згідно із Цивільним кодекс ом Української РСР від 18.07.1963, що діяв до 01.01.2004, юридична особа пр ипиняється шляхом ліквідаці ї або реорганізації (злиття, п оділу або приєднання).
Відповідно до Цивільного к одексу України, що є чинним на сьогодні та діє з 01.01.2004 року, юри дична особа припиняється в р езультаті передання всього с вого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - прав онаступникам (злиття, приєдн ання, поділу, перетворення) аб о в результаті ліквідації.
Відповідно до ч.6 Положення про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій У країни, затвердженого постан овою Кабінету Міністрів Укра їни від 22.01.96 № 118, ідентифікаційн ий код зберігається за суб'єк том, якому він присвоєний, про тягом усього періоду його іс нування і є єдиним. У разі пере творення юридичної особи за правонаступником зберігаєт ься її ідентифікаційний код. У разі припинення юридичної особи шляхом приєднання до і ншої юридичної особи та ство рення на базі юридичної особ и, що припинилася, відокремле ного підрозділу ідентифікац ійний код такої юридичної ос оби залишається за відокремл еним підрозділом. В інших вип адках припинення юридичної о соби присвоєння її ідентифік аційного коду новоствореним суб'єктам забороняється.
Згідно листа Головного упр авління статистики в Лугансь кій області № 13-49/113 від 18.11.2011, Допом іжне господарство Сватівськ ої обласної психіатричної лі карні внесено до ЄДРПОУ на пі дставі реєстраційної картки звітних статистичних одиниц ь від 27.04.1994, згідно з якою ознака особи - юридична, дата реєст рації - 02.12.1992 (т.2 а.с.10).
За даними Свідоцтва № 36/2120, вид аного 15.12.1993 Луганським обласни м управлінням статистики, на йменування звітної статисти чної одиниці - Підсобне сіл ьське господарство обласної психіатричної лікарні з від ділу охорони здоров' я Луган ського облвиконкому, ідентиф ікаційний код - 01973696, територі я 1309240501, міністерство, відом ство, угрупування - 1005, види ді яльності - 21000, форма власност і - державна (т.1 а.с.69).
З інформації, наданої Управ лінням Пенсійного фонду Укра їни в Сватівському районі Лу ганської області № 4226/08-09 від 01.12.201 1, Підсобне господарство Сват івської психіатричної лікар ні (код ЄДРПОУ 01973696) зареєстрова но в Управлінні Пенсійного ф онду України в Сватівському районі Луганської області як юридична особа 18.02.1991 року на пі дставі відомостей про реєстр ацію (Додаток №1 до інструкції про порядок стягнення та обл іку страхових внесків на дер жавне соціальне страхування до Пенсійного фонду СРСР). 15.12.199 3 р. платником надано Свідоцтв о Луганського обласного упра вління статистики від 15.12.1993 р. № 36/2120 (т.2 а.с.51-60).
З інформації, наданої Сваті вською міжрайонною державно ю податковою інспекцією Луга нської області, Підсобне гос подарство Сватівської психі атричної лікарні, податковий номер 01973696, взято на податковий облік в Сватівській МДПІ 30.04.1991 за № 78. На момент взяття на облі к вказане господарство мало статус юридичної особи. Стан ом на 01.12.2011 згідно реєстраційни х баз Сватівської МДПІ Підсо бне господарство Сватівсько ї ОПЛ рахується як СПД без пра ва юридичної особи. Зазначен і зміни були внесені на підст аві інформації суб' єкту інф ормаційного обміну, уповнова женого вчиняти будь-які реєс траційні дії стосовно платни ків податків, а саме на підста ві інформації Головного упра вління статистики в Луганськ ій області від 14.11.07 № 13-48/5055, за якою організаційно-правова форма по Підсобному господарству Сватівської ОПЛ 610- філія (інши й відокремлений підрозділ). А ле на даний час у Світівської МДПІ не має документального підтвердження змін реєстрац ійних даних по платнику пода тків від державного реєстрат ора Сватівської РДА та самог о платника податків (т.2 а.с.42-50).
Відповідно до наданої Сват івською міжрайонною виконав чою дирекцією Фонду соціаль ного страхування з тимчасово ї втрати працездатності від 02.12.2011 №1135/01-10, Підсобне господарст во Сватівської психіатрично ї лікарні зареєстровано як с трахувальник зі статусом юри дичної особи у Фонді 26.11.2011 під р еєстраційним номером 440430000036. Дл я реєстрації було надано зая ву відповідного зразка та ко пію свідоцтва про реєстрацію у Луганському обласному упр авлінні статистики. З момент у реєстрації зміни до відомо стей про платника не вносили ся (т.2 а.с.136-138).
Крім того, як вбачається з л иста Головного Управління Де ржавного казначейства Украї ни в Луганській області від 22. 11.2011 №01-26/532, перерахунки грошових коштів Сватівською обласною психіатричною лікарнею на р ахунки Підсобного господарс тва Сватівської обласної пси хіатричної лікарні за період з 01.01.2008 по дійсний час не здійсн ювалися. Одночасно, на рахунк и Сватівської обласної психі атричної лікарні кошти від П ідсобного господарства Сват івської обласної психіатрич ної лікарні за період з 01.01.2008 по дійсний час не надходили (т.1 а .с.232).
Згідно поданих сторонами т а отриманих на вимогу суду до казах, відомості про припине ння юридичної особи - Підсо бного господарства Сватівсь кої обласної психіатричної л ікарні, якому присвоєно іден тифікаційний код 01973696, шляхом п риєднання до Сватівської обл асної психіатричної лікарні та створення на базі припине ної юридичної особи - Підсо бного господарства Сватівсь кої обласної психіатричної л ікарні, відокремленого підро зділу, відсутні.
Зазначені обставини підтв ерджено також поясненнями св ідків ОСОБА_10 та ОСОБА_8 , опитаних в ході судового зас ідання.
Так, зокрема свідок ОСОБА _9 зазначив, що він працює зав ідуючим господарством Сваті вської психіатричної лікарн і та за сумісництвом в.о. дирек тора Підсобного господарств а Сватівської обласної психі атричної лікарні з 15.10.2010. Підсоб не господарство існує за рах унок госпрозрахунку, зареєст ровано як платник податків. М ета Підсобного господарства - здійснення господарської діяльності на підставі стат уту. Ніяких звітів головному лікарю Сватівської психіатр ичної лікарні діяльності во ни не надають. Отриманий приб уток направляють на погашенн я обов' язкових платежів. Кр ім того, пояснив, що ним здійсн ювались заходи щодо перереєс трації Підсобного господарс тва відповідно до вимог Зако ну України «Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців», од нак державним реєстратором в перереєстрації в усній форм і було відмовлено, оскільки н еобхідна була нова редакція Статуту.
Свідок ОСОБА_8 пояснив, щ о він працював на посаді дире ктора Підсобного господарст ва Сватівської психіатрично ї лікарні з березня 1998 року по б ерезень 2004 року. З моменту прий няття його на посаду директо ра і до моменту звільнення Пі дсобне господарство існувал о як самостійна юридична осо ба. Відповідно до рішення Сва тівської міської Ради народн их депутатів від 01.02.2001, Підсобно му господарству було надано землю у постійне користуван ня, про що видано відповідний акт на право постійного кори стування землею (т.1 а.с.230). Підсо бне господарство Сватівсько ї обласної психіатричної лік арні (ідентифікаційний код 0197 3696) з моменту набуття чинності Законом України «Про держав ну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємці в» від 15.005.2003, заміну раніше вида ного свідоцтва про державну реєстрацію на свідоцтво про державну реєстрацію єдиного зразка, як то передбачено пун ктом 2 розділу VІІІ прикінцеви х положень зазначеного Закон у, не проводило.
При цьому, слід зазначити, щ о чинним законодавством Укра їни не заміна свідоцтва про д ержавну реєстрацію не визнач ена як підстава для автомати чного припинення юридичної о соби.
Виходячи з вищенаведеного , суд не погоджується з виснов ками ревізії КРУ в Луганські й області, вкладеними в акті р евізії, стосовно того, що Підс обне господарство є відокрем леним підрозділом Сватівськ ої психіатричної лікарні.
Суд критично оцінює посила ння відповідача в обґрунтува ння своїх висновків на надан ий Головним управлінням стат истики в Луганській області витяг із ЄДРПОУ, з наступних п ідстав.
Відповідно до статті 6 Закон у України «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців», дер жавний реєстратор на територ ії відповідної адміністрати вно-територіальної одиниці п ередає органам державної ста тистики (далі - органи статист ики), державної податкової сл ужби, Пенсійного фонду Украї ни повідомлення та відомості з реєстраційних карток про в чинення реєстраційних дій, я кі передбачені цим Законом, у тому числі щодо створення аб о ліквідації відокремлених п ідрозділів юридичних осіб.
Згідно ч. 1 ст. 18 Закону Україн и «Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців», якщо відомо сті, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєст ру, були внесені до нього, то т акі відомості вважаються дос товірними і можуть бути вико ристані в спорі з третьою осо бою, доки до них не внесено від повідних змін.
Згідно із листа Головного у правління статистики в Луган ській області № 13-49/113 від 18.11.2011, над ана Головним управлінням ста тистики в Луганській області інформація ЄДРПОУ щодо Допо міжного господарства Сватів ської обласної психіатрично ї лікарні може бути не актуал ьною, органи статистики є кор истувачами Єдиного державно го реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців і дії органів статистики щодо внесення даних до ЄДРПОУ є по хідними від дій державних ре єстраторів.
Як вбачається з витягу із ЄД РПОУ, виданого державним реє стратором Виконавчого коміт ету Луганської міської ради, державним реєстратором відо мості про Допоміжне господар ство Сватівської обласної пс ихіатричної лікарні (ідентиф ікаційний код 01973696) як відокрем лений підрозділ Сватівської обласної психіатричної ліка рні (ідентифікаційний код 01983387 ) до ЄДРПОУ не включалися (т.1 а.с .37).
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку пр о те, що пункт 5 Вимоги КРУ в Луг анській області № 12-04-14-14/9312 від 10.10 .2011 не ґрунтується на вимогах ч инного законодавства Україн и, суперечить фактичним обст авинам справи, а, відтак, підля гає скасуванню.
Оскаржуване позивачем Ро зпорядження про зупинення операцій з бюджетними кошта ми №25-14/251 від 14.10.2011 було винесено н а строк до 15.11.2011. Тобто, з 16.11.2011 опер ації з бюджетними коштами Св атівською обласною психіатр ичною лікарнею відновлено. Р азом з тим, оскільки суд прийш ов до висновку про скасуванн я пункту 5 вимоги КРУ в Лугансь кій області через не відпові дність його вимогам закону, с уд вважає, що з таких же підста в підлягає скасуванню і Роз порядження № 25-14/251 від 14.10.2011, оск ільки воно було внесено з пор ушенням вимог чинного законо давства.
Щодо обраного позивачем сп особу захисту порушеного пра ва в даній частині позову, суд вважає за необхідне зазначи ти наступне.
Встановлені статтями 105, 162 Ко дексу адміністративного суд очинства України способи зах исту порушеного права не є ви черпними.
Відповідно до пункту 1 части ни 3 статті 105 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни адміністративний позов мо же містити вимоги про скасув ання або визнання не чинним р ішення відповідача - суб' єк та владних повноважень повні стю чи окремих його положень .
У справах щодо оскарження р ішень суб' єкта владних повн оважень суд перевіряє, зокре ма законність таких рішень, з а результатом чого, згідно з п унктом 1 частини 2 статті 162 Коде ксу адміністративного судоч инства України, у разі задово лення адміністративного поз ову може прийняти постанову про визнання протиправним рі шення суб' єкта владних повн оважень і про скасування або визнання його не чинним.
Тобто, для забезпечення зах исту порушених прав, свобод т а інтересів фізичних осіб, пр ав та інтересів юридичних ос іб під час розв' язання спор у, адміністративний суд пере дусім повинен зробити виснов ок про протиправність рішенн я суб' єкта владних повноваж ень, наслідком чого є його ска сування.
З огляду на викладене, суд в важає за необхідне вийти за м ежі заявлених позовних вимог для повного захисту прав, сво бод та інтересів позивача. Ві дтак суд вважає Розпорядже ння КРУ в Луганській област і № 25-14/251 від 14.10.2011 протиправним, а тому підлягаючим скасуванн ю.
Що стосується оскаржувано го позивачем пункту 4 Вимоги К РУ в Луганській області №12-04-14-14/ 9312 від 10.10.2011, суд вважає вимоги по зову в цій частині необґрунт ованими та такими, що не підля гають задоволенню, з наступн их підстав.
Пунктами 8, 9 Порядку ск ладання, розгляду, затвердже ння та основних вимог до вико нання кошторисів бюджетних у станов, затвердженого постан овою Кабінету Міністрів Укра їни від 28.02.2002 року № 228 (надалі - П орядок №228), передбачено, що оде ржувач бюджетних коштів - це с уб'єкт господарювання, грома дська чи інша організація, як а не має статусу бюджетної ус танови, уповноважена розпоря дником бюджетних коштів на з дійснення заходів, передбаче них бюджетною програмою, та о тримує для їх здійснення кош ти бюджету. Одержувач викори стовує бюджетні кошти на під ставі плану використання бю джетних коштів, що містить ро зподіл бюджетних асигнуван ь, затверджених у кошторисі відповідного розпорядника б юджетних коштів.
Пунктом 14 вказаного Порядку № 228 встановлено, що проекти к ошторисів складаються усім а установами на наступний б юджетний рік, якщо ці установ и функціонували до початку р оку, на який плануються видат ки бюджету та/або надання кре дитів з бюджету.
Згідно пункту 20 Порядку, під час визначення обсягів вид атків бюджету та/або надання кредитів з бюджету розпор ядників нижчого рівня головн і розпорядники повинні врах овувати об'єктивну потребу в коштах кожної установи, в иходячи з її основних виробн ичих показників і контингент ів, які встановлюються для у станов (кількість класів, учн ів у школах, ліжок у лікарнях , дітей у дошкільних закладах тощо), обсягу виконуваної ро боти, штатної чисельності, не обхідності погашення дебіто рської і кредиторської забор гованості та реалізації окр емих програм і намічених зах одів щодо скорочення витрат у плановому періоді.
Пунктом 22 Порядку № 228 встано влено, що показники видатків бюджету та надання кредитів з бюджету, що включаються до проекту кошторису, повинні б ути обґрунтовані відповідни ми розрахунками за кожним ко дом економічної класифікаці ї видатків або класифікації кредитування бюджету і дета лізовані за видами та кількі стю товарів (робіт, послуг) і з зазначенням вартості за од иницю. одиницю.
Пунктом 47 Порядку № 228, передб ачено, що зміни до планів вико ристання бюджетних коштів і помісячних планів використа ння бюджетних коштів вносять ся в порядку, встановленому д ля їх затвердження, за формою , що відповідає плану викорис тання бюджетних коштів і пом ісячному плану використання бюджетних коштів. При цьому п лани використання бюджетних коштів і помісячні плани вик ористання бюджетних коштів н е перезатверджуються.
Як вбачається з матеріалів справи, кошторис Сватівсько ї обласної психіатричної лік арні був затверджений началь ником Управління охорони здо ров' я Луганської облдержад міністрації 31.12.2010 (т.2 а.с.163).
Відповідно до розрахунку п отреби по КЕКВ 1161 «Оплата тепл опостачання» на 2011 рік, розрах унок до кошторису здійснено за натуральними показниками теплової енергії за 2010 рік, а с аме: гаряче водопостачання 2 5 53,27 Гкал, теплопостачання - 2 049 ,32 Гкал, всього - 4 602,59 Гкал, що у г рошовому вираженні становит ь 4 147 670,00 грн. (т.2 а.с.81)
Згідно із планом натуральн их показників енергоносіїв н а 2011 рік розрахунок було зробл ено за тарифом у розмірі 901,16 гр н. за 1 Гкал. (т.2 а.с.81-84)
Згідно із довідкою про змін и помісячного плану асигнува нь із загального фонду бюдже ту на 2011 рік, позивачем було зро блено додатковий розрахунок до кошторису за КЕКВ 1161 на зага льну суму 4 583 175, 00 грн. (т.2 а.с.85).
Відповідно до відомості фа ктичного споживання теплово ї енергії Сватівською обласн ою психіатричною лікарнею за 2010 рік, згідно даних журналу об ліку теплової енергії у 2010 роц і позивачем спожито теплової енергії на опалення - 2370,23 Гка л, на гаряче водопостачання - 1 889,95 Гкал, всього - 4260,18 Гкал (т.2 а. с.116).
За інформацією Комунально го підприємства «Сватове-теп ло», зазначеною у листі №225/1 від 05.11.2010 споживання теплової енер гії збільшиться на 17,51 Гкал за р ік через підключення до цент ралізованого опалення двох г аражних боксів, та на 332,61 Гкал з а рік через надання послуг з г арячого водопостачання за но вим графіком (т.2 а.с.130).
Згідно із п. 3.1. Договору про п оставку теплової енергії № 9-ю р від 15.10.2007 року оплата здійснює ться щодекадно на підставі р ахунку.
Пунктом 3.4. зазначеного Дого вору встановлено, що при наяв ності лічільників теплової е нергії оплата здійснюється з а іх показаннями (т.2 а.с.15-23).
Відповідно до наданого поз ивачем розрахунку по КЕКВ 1161 « Оплата теплопостачання» у г рудні 2010 року, за даними теплол ічильника фактично було спож ито 573,857 Гкал, вартість яких скл адає 517 134,34 грн.; у січні 2011 року за даними теплолічильника факт ично було спожито 716,673 Гкал, вар тість яких складає 654 378,72 грн. (т.2 а.с.76).
КП «Сватове-тепло» до догов ору № 9 юр від 15.10.2007 було надано ра хунки: № 54 від 13.12.2010 р. на 192,7 Гкал на загальну суму з ПДВ 173 654,30 грн. (т .2 а.с.77); № 56 від 19.12.2010 р. на 724,6204 Гкал на загальну суму з ПДВ 653 001,77 грн. (т .2 а.с.78); № 59 від 23.12.2010 р. на Гкал на за гальну суму з ПДВ 546,17 грн. - всь ого на 917,9265 Гкал на загальну сум у 827202,24 грн. (т.2 а.с.79) Дані рахунки б ули зареєстровані та взяті н а облік Управлінням державно го казначейства у Сватівсько му районі та оплачені позива чем.
Таким чином, матеріалами сп рави підтверджується, що поз ивачем у грудні 2010 року були оп лачені фактично ненадані пос луги з теплопостачання у роз мірі 344,069 Гкал на суму 310 061,14 грн.
Згідно із наданого позивач ем розрахунку по КЕКВ 1161 «Опла та теплопостачання», вартіст ь фактично неотриманих у гру дні 2010 року послуг була врахов ана під час здійснення розра хунків з КП «Сватове-тепло» у січні 2011 року.
Отже матеріалами справі не спростовується наявність ст аном на 01.01.2011 року дебіторської заборгованості КП «Сватове- тепло» у сумі 310 061,14 грн. та її нев рахування позивачем у коштор исі на 2011 рік, що є порушенням П орядку складання, розгляду, з атвердження та основних вимо г до виконання кошторисів бю джетних установ, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 28.02.2002 року № 228.
Виходячи з вищевикладеног о, суд приходить до висновку, щ о позовні вимоги про скасува ння пункту 4 Вимоги № 12-04-14-14/9312 від 10.10.2011 не ґрунтуються на нормах чинного законодавства Украї ни та спростовуються фактичн ими обставинами справи, а, від так, не підлягають задоволен ню.
На підставі викладеного, до слідивши та проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов висновку, щодо часткового за доволення позовних вимог Сва тівської обласної психіатри чної лікарні.
Згідно частини 3 статті 94 КАС України, якщо адміністратив ний позов задоволено частков о, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йом у відповідно до задоволених вимог, а відповідачу до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
Квитанціями від 24.10.2011 за №3488.413.1 ( т.1 а.с.2) від 05.11.2011 №81 (т.1 а.с.194) позивач ем підтверджено сплату судов ого збору у загальному розмі рі 46,56 грн., яка частково повинн а бути стягнута з Державного бюджету України на користь п озивача.
На підставі ч.3 ст.160 КАС Украї ни, в судовому засіданні 26 гру дня 2011 року проголошено вступ ну та резолютивну частини по станови. Виготовлення постан ови у повному обсязі відклад ено на 29 грудня 2011 року, про що по відомлено сторонам після про голошення вступної та резолю тивної частини постанови в с удовому засіданні з урахуван ням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158 - 163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Св атівської обласної психіатр ичної лікарні до Контрольно- ревізійного управління в Луг анській області про скасуван ня розпорядження та окремих пунктів вимог задовольнити ч астково.
Визнати протиправним та скасувати в повному обсяз і «Розпорядження про зуп инення операій з бюджетними коштами» №25-14/251 від 14.10.2011.
Визнати протиправним та ск асувати в повному обсязі пун кт 5 вимоги Контрольно-ревізі йного управління в Луганські й області №12-04-14-14/9312 від 10.10.2011.
В решті заявлених вимог від мовити за необґрунтованістю .
Сягнути з Державного бюдже ту України на користь Сватів ської обласної психіатрично ї лікарні (92606, Луганська област ь Сватівський район, с.Соснов ий, кв.ім.Петрова. буд.2-17) судові витрати в сумі 28,23 грн.
Постанова суду може б ути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеля ційного адміністративного с уду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Луганський окружний адмін істративний суд. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає до суду апеляційної інстанц ії.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Постанова суду першої інст анції набирає законної сили після закінчення строку пода ння апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
Повний текст постанови ск ладено та підписано 29.12.2011 року.
Суддя К.Є. Петросян
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2011 |
Оприлюднено | 12.01.2012 |
Номер документу | 20567847 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.Є. Петросян
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні