Головуючий у 1 інстанції - Петросян К.Є.
Суддя-доповідач - Шальєва В. А.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 квітня 2012 року справа №2а-9632/11/1270 приміщення суду за адресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевченка, 26
6 квітня 2012 р. Донецькій апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
головуючого - судді Шальєвої В.А.
суддів Компанієць І.Д., Бишова М.В.,
розглянувши у порядку письмового провадження в приміщенні Донецького апеляційного адміністративного суду за адресою: м. Донецьк, б. Шевченка, 26, апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції в Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 26.12.2011 р. в справі № 2а-9632/11/1270 за позовом Сватівської обласної психіатричної лікарні до Контрольно-ревізійного управління в Луганській області про скасування розпорядження та часткове скасування вимоги,
В С Т А Н О В И В:
Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 26.12.2011 р. частково задоволений позов Сватівської обласної психіатричної лікарні до Контрольно-ревізійного управління в Луганській області про скасування розпорядження та часткове скасування вимоги, визнані протиправними та скасовані розпорядження про зупинення операцій з бюджетними коштами №25-14/251 від 14.10.2011 р. та пункт 5 вимоги Контрольно-ревізійного управління в Луганській області №12-04-14-14/9312 від 10.10.2011 р. В задоволенні позову в частині визнання протиправним та скасування пункту 4 вимоги відмовлено.
Державною фінансовою інспекцією в Луганській області, яка є правонаступником відповідача КРУ в Луганській області, подана апеляційна скарга, в якій апелянт просить скасувати постанову суду першої інстанції, ухвалити нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог. Апеляційна скарга мотивована порушенням судом першої інстанції норм матеріального права та невідповідністю висновків суду фактичним обставинам справи. Так, апелянт зазначає, що у зв'язку з встановленням факту порушення бюджетного законодавства, який зафіксований в акті ревізії від 26.08.2011 №04-21/20, у відповідності до приписів Бюджетного кодексу України та Порядку зупинення операцій з бюджетними коштами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.01.2011 р. №21, відповідачем винесено оскаржуване розпорядження. Крім того, розпорядження було застосовано на строк до 15.11.2011 р., тобто, на час прийняття судом постанови воно втратило чинність, операції з бюджетними коштами поновлені.
Що стосується п. 5 вимоги, відповідач зазначає, що згідно з п.3.1, 3.5 Статуту лікарні, до її складу входить підсобне господарство у якості самостійного госпрозрахункового підрозділу, що діє на підставі Статуту підсобного господарства. Керівництво підсобним господарством здійснює директор, що призначається та звільняється головним лікарем лікарні. Пунктом 5.3 Статуту лікарні встановлено, що додатковими джерелами фінансування лікарні є кошти отримані, зокрема від реалізації продукції підсобного господарства та лікувально-трудових майстерень, а також інших видів господарської діяльності. До теперішнього часу підсобне господарство діє на підставі Тимчасового статуту, затвердженого 27.03.1996 начальником Луганського обласного управління охорони здоров'я та колишнім головним лікарем. В пункті 4 Тимчасового статуту зазначено, що підсобне господарство діє на повному госпрозрахунку, має власний баланс, користується і розпоряджається належним йому майном, укладає угоди, та з часу реєстрації користується правами юридичної особи. Згідно з відповіддю державного реєстратора Сватівської райдержадміністрації підсобне господарство не зареєстровано в ЄДРПОУ. Згідно з витягом з ЄДРПОУ, наданого Головним управлінням статистики у Луганській області, підсобне господарство (код 01973696) зареєстровано в органах статистики 02.12.1992 р. як відокремлений підрозділ лікарні без права юридичної особи.
Відповідач вважає, що державна реєстрація підсобного господарства як окремої юридичної особи не відбулася, підсобне господарство є структурним підрозділом лікарні без статусу юридичної особи, всі його доходи та видатки повинні бути враховані у спеціальному фонді бюджету лікарні.
Особи, які беруть участь у справі, у судове засідання не з'явились, про дату, час і місце апеляційного розгляду повідомленні належним чином, у зв'язку з чим у відповідності до вимог ст. 197 КАС України справу розглянуто в порядку письмового провадження.
Колегія суддів, перевіривши доводи апеляційної скарги матеріалами справи, вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.
Апеляційний перегляд справи здійснюється у відповідності до ст. 195 КАС України в межах апеляційної скарги.
Судом першої інстанції встановлено, що Сватівська обласна психіатрична лікарня зареєстрована в якості юридичної особи 14.02.2000 р. за реєстраційним №13741200000000142.
Відповідно до пункту 1.2.2.2 плану роботи Контрольно-ревізійного управління в Луганській області на ІІ квартал 2011 року на підставі направлення від 16.06.2011 р. № 513, головним контролером-ревізором відділу інспектування у соціальній сфері та культури КРУ в Луганській області Плешаковим К.А. проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності в Сватівській обласній психіатричній лікарні за період з 01.01.2008р. по 01.06.2011 р., за результатами якої відповідачем складено акт ревізії, яким, зокрема встановлено, що при плануванні доходів та видатків за спеціальним фондом кошторису на 2008-2011 роки в порушення вимог статті 69, пункту 3 статті 13 Бюджетного кодексу України від 21.06.2001 № 2542 (діяв до 01.01.2011), підпункту 2 пункту 2 Переліку груп власних надходжень бюджетних установ, вимоги щодо їх утворення та напрями використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.05.2002 № 659 (діяла до 18.03.2011), пунктів 3,4 статті 13 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-IV (діє з 01.01.2011), пунктів 17, 18 та 19 Порядку від 28.02.2002 № 228, у кошторисах лікарні на 2008-2011 роки та станом на момент завершення ревізії 26.08.2011 не враховано доходів та видатків від господарської діяльності підсобного господарства. Тим самим також не дотримано принципу повноти бюджетної систем, на якому відповідно до вимог пункту 4 статті 7 Бюджетного кодексу України від 21.06.2001 № 2542 та Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-IV (по відповідних періодах чинності) ґрунтується бюджетна система України, яким передбачено, що до складу бюджетів, що здійснюються відповідно до нормативно-правових актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування. В порушення вимог пункту 2 статті 78 та статті 48 Бюджетного кодексу України від 21.06.2001 та пункту 2 ст. 78, ст. 43 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 та вимог п. 5.3. Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого наказом ДКУ від 04.11.2002 № 205, розрахунково-касове обслуговування коштів підсобного господарства не здійснювалось. Підсобне господарство взагалі не мало розрахункового рахунку за весь період, що підлягав ревізії. В обгрунтування такого висновку ревізії в акті ревізії зазначається, що згідно із пунктами 3.1, 3.5 статуту лікарні до її складу входить підсобне господарство у якості самостійного госпрозрахункового підрозділу, що діє на підставі статуту підсобного господарства. Керівництво підсобним господарством здійснює директор, який призначається та звільняється головним лікарем лікарні. Пунктом 5.3 Статуту лікарні встановлено, що додатковими джерелами фінансування лікарні є кошти отримані від реалізації продукції підсобного господарства та лікувально-трудових майстерень, а також інших видів господарської діяльності. Відповідно до пункту 5.5.5. Статуту, господарську діяльність лікарні складає надання платних медичних, господарських та транспортних послуг підприємствам, організаціям, установам різних форм власності і населенню. До теперішнього часу підсобне господарство діє на підставі Тимчасового статуту, затвердженого 27.03.1996 начальником Луганського обласного управління охорони здоров'я та колишнім головним лікарем. Згідно з пунктом 3.5. Статуту лікарні та пунктом 9 Тимчасового статуту підсобного господарства, останнє має право відкривати розрахункових рахунок в банку, але фактично за весь період, що підлягав ревізії, підсобне господарство розрахункового рахунку не мав. В пункті 4 Тимчасового статуту зазначено, що підсобне господарство діє на повному госпрозрахунку, має власний баланс, користується і розпоряджається належним йому майном, укладає угоди, та з часу державної реєстрації користується правами юридичної особи. Згідно з відповіддю державного реєстратора Сватівської райдержадміністрації підсобне господарство не зареєстровано в ЄДРПОУ. Згідно з витягом з ЄДРПОУ, наданого Головним управлінням статистики у Луганській області, підсобне господарство (код 01973696) зареєстровано в органах статистики 02.12.1992 р. як відокремлений підрозділ лікарні без права юридичної особи.
14.10.2011 р. на підставі зазначеного акту ревізії відповідачем прийнято розпорядження про зупинення операцій з бюджетними коштами № 25-14/251, яким за порушення вимог ст. 69, п. 3, 4 ст. 13, п. 1 ст. 23, п. 6 ст. 78, п. 5 ст. 51 Бюджетного кодексу України від 21.06.2001, п. 1 ст. 23, п. 1, 2 ст. 48, п. 6 ст. 78 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010, пп. 2 п. 2 Переліку груп власних надходжень бюджетних установ, вимоги щодо їх утворення та напрями використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.05.2002 № 659, п. 5, 17, 18, 19, Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228, ст. 62 Закону України „Про державний бюджет України на 2008 рік", ст. 60 Закону України „Про Державний бюджет України на 2009 рік", ст. 60 Закону України „Про Державний бюджет України на 2010 рік", п. 2.1 Порядку обліку зобов'язань розпорядників бюджетних коштів в органах Державного казначейства України, затвердженого наказом Державного казначейства України від 09.08.2004 № 136, через неврахування у кошторисах установи на 2008-2011 роки доходів та видатків від господарської діяльності підсобного господарства, здійснення цих видатків без наявності затверджених кошторисів, відповідач зобов'язав зупинити операції з бюджетними коштами за рахунками № 35418001001592, 35428002001592, 35426004001592, 35421009001592, 37115320230000 за КФКВ 080201 за винятком операцій за кодами економічної класифікації видатків 1110, 1120, 1132, 1133, 1340, 1160, зі сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), інших платежів до бюджету і державних цільових фондів, а також з виконання рішень органів, яким відповідно до закону надано право стягнення коштів, на строк до 15 листопада 2011 р. включно.
10.10.2011 р. на підставі акту ревізії від 26.08.2011 № 04-21/20 відповідачем прийнято вимогу про усунення порушень № 12-04-14-14/9312, пунктом 5 якої зазначено, що в порушення вимог статті 69, пункту 3 статті 13 Бюджетного кодексу України від 21.06.2001 № 2542 (діяв до 01.01.2011), підпункту 2 пункту 2 Переліку груп власних надходжень бюджетних установ, вимоги щодо їх утворення та напрями використання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.05.2002 № 659 (діяла до 18.03.2011), пунктів 3,4 статті 13 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-IV(діє з 01.01.2011), пунктів 17, 18 та 19 Порядку від 28.02.2002 № 228 при плануванні доходів та видатків за спеціальним фондом кошторису на 2008-2011 роки у кошторисах лікарні на 2008-2011 роки не враховано доходів та видатків від господарської діяльності підсобного господарства, яке є відокремленим підрозділом лікарні. Всього за період з 01.01.2008 по 01.06.2011 підсобним господарством отримано доходів на 489 307,81 грн. та здійснено видатків на 487 293,61 грн.
Здійснення видатків на 489 307,81 грн. без наявності затверджених кошторисів є порушенням вимог пункту 5 Порядку від 28.02.2002 № 228, пункту 1 статті 23, пункту 6 статті 78, пункту 5 статті 51 Бюджетного кодексу України від 21.06.2001 № 2542-ІІІ, пункту 1 статті 23, пункту 6 статті 78, пунктів 1, 2 статті 48 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456-VІ, статті 62 Закону України „Про Державний бюджет України на 2008 рік", статті 60 Закону України „Про Державний бюджет України на 2009 рі", статті 60 Закону України „Про Державний бюджет України на 2010 рік", пункту 2.1. Порядку обліку зобов'язань розпорядників бюджетних коштів в органах Державного казначейства України, затвердженого наказом Державного казначейства України від 09.08.2004 № 136. В порушення вимог пункту 2 статті 78 та статті 48 Бюджетного кодексу України від 21.06.2001 та пункту 2 ст. 78, ст. 43 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 та вимог п. 5.3. Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого наказом ДКУ від 04.11.2002 № 205 розрахунково-касове обслуговування коштів підсобного господарства не здійснювалось. Підсобне господарство взагалі не мало розрахункового рахунку за весь період, що підлягав ревізії. В порушення вимог п. 2.2, 2.3 Інструкції обліку коштів, розрахунків та інших активів бюджетних установ, затвердженої наказом ДКУ від 26.12.2003 № 242, п. 11.3 Порядку обслуговування державного бюджету за видатками, затвердженого наказом ДКУ від 25.05.2004 № 89 готівка, що надходила до каси підсобного господарства використовувалась виключно на виплату заробітної плати та частково в підзвіт без попереднього зарахування на реєстраційні рахунки. У більшості випадках розрахунки з контрагентами підсобним господарством проводились шляхом взаємозаліків, що є порушенням вимог п. 6 ст. 45 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456. У зв'язку з зазначеним вимагається привести діяльність підсобного господарства у відповідність до вимог чинного законодавства, а саме, відповідно до вимог Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456 та Порядку від 28.02.2002 № 228 при плануванні доходів та видатків за спеціальним фондом кошторису лікарні враховувати доходи та видатки підсобного господарства; видатки на здійснення виробничої діяльності підсобного господарства проводити відповідно до затверджених бюджетних асигнувань; відповідно до вимог Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456 та Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого наказом Державного казначейства України від 04.11.2011 № 205, зараховувати доходи підсобного господарства на рахунок, відкритий в органах Державного казначейства (за місцем обслуговування); дотримуватись вимог ст. 45 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456 в частині заборони проведення розрахунків з бюджетом у не грошовій формі.
Задовольняючи позовні вимоги в частині скасування п. 5 вимоги, суд першої інстанції виходив з того, підсобне господарство не є відокремленим підрозділом позивача, а є самостійною юридичною особою.
Колегія суддів вважає такий висновок суду першої інстанції обґрунтованим, виходячи з наступного.
Частиною 1 статті 95 Цивільного кодексу України визначено, що філія - це відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. Тобто, законодавчо визначена необхідність співпадіння здійснюваних філією функцій із функціями юридичної особи.
Як вбачається з витягу із ЄДРПОУ Сватівської обласної психіатричної лікарні, ідентифікаційний код - 01983387, дата державної реєстрації - 14.02.2000 р., види діяльності - 85.11.1. Разом з тим. відповідно до зазначеного витягу відсутні відомості щодо діяльності лікарняних закладів, та дані про відокремлені підрозділи юридичної особи.
Статут Сватівської обласної психіатричної лікарні затверджений 01 лютого 2000 року головою Луганської обласної ради. Відповідно до пункту 2.1, 2.2 розділу 2 Статуту основною метою діяльності Сватівської обласної психіатричної лікарні є надання спеціалізованої висококваліфікованої лікувально-діагностичної та соціально-відновлювальної допомоги особам, що страждають психічними хворобами та пограничними розладами, в умовах стаціонару, а також виконання на основі діючих законів і за особливо встановленими правилами експертних функцій; предметом діяльності - медична практика.
Тимчасовий статут Підсобного господарства Сватівської обласної психіатричної лікарні затверджений 27 березня 1996 р. головним лікарем Сватівської обласної психіатричної лікарні та начальником Луганського управління охорони здоров'я Луганської обласної державної адміністрації. Відповідно до пункту 2 розділу І Тимчасового статуту, метою Підсобного господарства Сватівської обласної психіатричної лікарні є забезпечення лікувального закладу, у віданні якого воно знаходиться, необхідною сільськогосподарською продукцією (овочевою, молочною, м'ясною та інше) для поліпшення харчування хворих; залучення психічно хворих з терапевтичними цілями в трудові процеси та навчання їх тим чи іншим видам сільськогосподарських професій.
Відтак, здійснювані Сватівською обласною психіатричною лікарнею функції не охоплюють ті функції, які здійснює Підсобне господарство Сватівської обласної психіатричної лікарні.
Частиною 3 ст. 95 Цивільного кодексу України встановлено, що філії не є юридичними особами, вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.
Згідно з ч. 1 ст.16 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.
Відповідно до ст. 28 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" відомості про відокремлені підрозділи юридичної особи залучаються до її реєстраційної справи та включаються до Єдиного державного реєстру.
В Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про відокремлені підрозділи юридичної особи: ідентифікаційний код юридичної особи; ідентифікаційний код філії, представництва; повне найменування відокремленого підрозділу; місцезнаходження відокремленого підрозділу; види діяльності відокремленого підрозділу; прізвище, ім'я та по батькові осіб, які мають право вчиняти юридичні дії від імені юридичної особи на підставі довіреності, у тому числі підписувати договори, їх реєстраційні номери облікових карток платників податків; дату постановки на облік та зняття з обліку в органах статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України; дату та номер запису про включення відомостей до Єдиного державного реєстру, дату та номери запису про внесення змін до нього; місце проведення запису про включення відомостей до Єдиного державного реєстру; місцезнаходження реєстраційної справи юридичної особи; прізвище, ім'я та по батькові посадової особи, що внесла до Єдиного державного реєстру запис про включення відомостей про відокремлений підрозділ юридичної особи, внесла запис про зміни до відомостей про відокремлений підрозділ або запис про закриття відокремленого підрозділу юридичної особи.
Виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобов'язані подати (надіслати поштовим відправленням з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи заповнену реєстраційну картку про створення відокремленого підрозділу та рішення органу управління юридичної особи про створення відокремленого підрозділу або повідомлення встановленого зразка про закриття відокремленого підрозділу.
З матеріалів справи вбачається, що відомості про прийняття органом управління Сватівської обласної психіатричної лікарні рішення про створення філії Сватівської обласної психіатричної лікарні Підсобне господарство Сватівської обласної психіатричної лікарні, яке є обов'язковим для внесення до ЄДРПОУ даних про відокремлений підрозділ юридичної особи, відсутні.
Цивільним кодексом Української РСР від 18.07.1963 р., що діяв до 01.01.2004 р., було встановлено, що юридична особа припиняється шляхом ліквідації або реорганізації (злиття, поділу або приєднання).
Відповідно до приписів Цивільного кодексу України, що є чинним на час розгляду справи та діє з 01.01.2004 року, юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації.
Відповідно до ч.6 Положення про Єдиний державний реєстр підприємств та організацій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.01.1996 р. № 118, ідентифікаційний код зберігається за суб'єктом, якому він присвоєний, протягом усього періоду його існування і є єдиним. У разі перетворення юридичної особи за правонаступником зберігається її ідентифікаційний код. У разі припинення юридичної особи шляхом приєднання до іншої юридичної особи та створення на базі юридичної особи, що припинилася, відокремленого підрозділу ідентифікаційний код такої юридичної особи залишається за відокремленим підрозділом. В інших випадках припинення юридичної особи присвоєння її ідентифікаційного коду новоствореним суб'єктам забороняється.
З листа Головного управління статистики в Луганській області № 13-49/113 від 18.11.2011 вбачається, що Допоміжне господарство Сватівської обласної психіатричної лікарні внесено до ЄДРПОУ на підставі реєстраційної картки звітних статистичних одиниць від 27.04.1994, згідно з якою ознака особи - юридична, дата реєстрації - 02.12.1992 р.
За даними Свідоцтва № 36/2120, виданого 15.12.1993 р. Луганським обласним управлінням статистики, найменування звітної статистичної одиниці - Підсобне сільське господарство обласної психіатричної лікарні з відділу охорони здоров'я Луганського облвиконкому, ідентифікаційний код - 01973696, територія 1309240501, міністерство, відомство, угрупування - 1005, види діяльності - 21000, форма власності - державна.
З інформації, наданої Управлінням Пенсійного фонду України в Сватівському районі Луганської області № 4226/08-09 від 01.12.2011, Підсобне господарство Сватівської психіатричної лікарні (код ЄДРПОУ 01973696) зареєстровано в Управлінні Пенсійного фонду України в Сватівському районі Луганської області як юридична особа 18.02.1991 року на підставі відомостей про реєстрацію (Додаток №1 до інструкції про порядок стягнення та обліку страхових внесків на державне соціальне страхування до Пенсійного фонду СРСР). 15.12.1993 р. платником надано Свідоцтво Луганського обласного управління статистики від 15.12.1993 р. № 36/2120.
За інформацією Сватівської міжрайонної державної податкової інспекції Луганської області, Підсобне господарство Сватівської психіатричної лікарні, податковий номер 01973696, взято на податковий облік в Сватівській МДПІ 30.04.1991 за № 78. На момент взяття на облік вказане господарство мало статус юридичної особи. Станом на 01.12.2011 згідно з реєстраційними базами Сватівської МДПІ Підсобне господарство Сватівської ОПЛ рахується як суб'єкт підприємницької діяльності без права юридичної особи. Зазначені зміни були внесені на підставі інформації суб'єкту інформаційного обміну, уповноваженого вчиняти будь-які реєстраційні дії стосовно платників податків, а саме на підставі інформації Головного управління статистики в Луганській області від 14.11.2007 № 13-48/5055, за якою організаційно-правова форма по Підсобному господарству Сватівської ОПЛ 610- філія (інший відокремлений підрозділ). Але на даний час у Світівської МДПІ не має документального підтвердження змін реєстраційних даних по платнику податків від державного реєстратора Сватівської РДА та самого платника податків.
Відповідно до наданої Сватівською міжрайонною виконавчою дирекцією Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності інформації від 02.12.2011 №1135/01-10, Підсобне господарство Сватівської психіатричної лікарні зареєстровано як страхувальник зі статусом юридичної особи у Фонді 26.11.2011 під реєстраційним номером 440430000036. Для реєстрації було надано заяву відповідного зразка та копію свідоцтва про реєстрацію у Луганському обласному управлінні статистики. З моменту реєстрації зміни до відомостей про платника не вносилися.
Крім того, як вбачається з листа Головного управління Державного казначейства України в Луганській області від 22.11.2011 №01-26/532, перерахунки грошових коштів Сватівською обласною психіатричною лікарнею на рахунки Підсобного господарства Сватівської обласної психіатричної лікарні за період з 01.01.2008 по теперішній час не здійснювалися. Одночасно, на рахунки Сватівської обласної психіатричної лікарні кошти від Підсобного господарства Сватівської обласної психіатричної лікарні за період з 01.01.2008 по теперішній час не надходили.
Відповідно до рішення Сватівської міської ради народних депутатів від 01.02.2001, Підсобному господарству було надано землю у постійне користування, про що видано відповідний акт на право постійного користування землею. Підсобне господарство Сватівської обласної психіатричної лікарні (ідентифікаційний код 01973696) з моменту набуття чинності Законом України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 15.005.2003, заміну раніше виданого свідоцтва про державну реєстрацію на свідоцтво про державну реєстрацію єдиного зразка, як то передбачено пунктом 2 розділу VІІІ прикінцевих положень зазначеного Закону, не проводило.
При цьому, слід зазначити, що чинним законодавством України не заміна свідоцтва про державну реєстрацію не визначена як підстава для автоматичного припинення юридичної особи.
В матеріалах справи відсутні відомості про реорганізацію юридичної особи - Підсобного господарства Сватівської обласної психіатричної лікарні, якому присвоєно ідентифікаційний код 01973696, шляхом приєднання до Сватівської обласної психіатричної лікарні та створення на базі припиненої юридичної особи - Підсобного господарства Сватівської обласної психіатричної лікарні, відокремленого підрозділу. Крім того, відсутні відомості про припинення юридичної особи - підсобного господарства Сватівської обласної психіатричної лікарні.
Виходячи з вищенаведеного, колегія суддів вважає обґрунтованими висновки суду першої інстанції про непідтвердження належними доказами, що Підсобне господарство є відокремленим підрозділом Сватівської психіатричної лікарні.
Колегія суддів не приймає доводи апелянта стосовно підтвердження статусу підсобного господарства як відокремленого підрозділу витягом, наданим Головним управлінням статистики в Луганській області із ЄДРПОУ, з наступних підстав.
Відповідно до статті 6 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" державний реєстратор на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці передає органам державної статистики (далі - органи статистики), державної податкової служби, Пенсійного фонду України повідомлення та відомості з реєстраційних карток про вчинення реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, у тому числі щодо створення або ліквідації відокремлених підрозділів юридичних осіб.
Згідно з ч. 1 ст. 18 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Листом Головного управління статистики в Луганській області № 13-49/113 від 18.11.2011 р. зазначено, що надана інформація ЄДРПОУ щодо Допоміжного господарства Сватівської обласної психіатричної лікарні може бути не актуальною, органи статистики є користувачами Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців і дії органів статистики щодо внесення даних до ЄДРПОУ є похідними від дій державних реєстраторів.
Як вбачається з витягу із ЄДРПОУ, виданого державним реєстратором виконавчого комітету Луганської міської ради, державним реєстратором відомості про Допоміжне господарство Сватівської обласної психіатричної лікарні (ідентифікаційний код 01973696) як відокремлений підрозділ Сватівської обласної психіатричної лікарні (ідентифікаційний код 01983387) до ЄДРПОУ не включалися.
З урахуванням зазначених обставин колегія суддів вважає цілком правомірним висновок суду першої інстанції про протиправність пункту 5 вимоги КРУ в Луганській області № 12-04-14-14/9312 від 10.10.2011 р.
Також колегія суддів вважає обґрунтованою постанову в частині визнання протиправним та скасування розпорядження про зупинення операцій з бюджетними коштами, оскільки порушення бюджетного законодавства, за які застосований такий захід впливу, частково непідтверджені, що встановлено постановою суду першої інстанції та даним судовим рішенням.
Що стосується доводів апелянта стосовно відсутності предмету спору в цій частині у зв'язку з втратою чинності розпорядженням, колегія суддів вважає їх необґрунтованими з огляду на те, суд першої інстанції визнав розпорядження протиправним, тобто, таким, що було прийнято з порушенням законодавства, а тому таке розпорядження втрачає чинність з часу його прийняття.
Такий спосіб захисту порушеного права, обраний судом, цілком узгоджується з завданням адміністративного судочинства щодо необхідності забезпечення захисту порушених прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб.
З урахуванням викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови не вбачається.
Керуючись ст. ст. 8, 9, 10, 11, 159, 160, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Державної фінансової інспекції в Луганській області на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 26.12.2011 р. в справі № 2а-9632/11/1270 залишити без задоволення.
Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 26.12.2011 р. в справі № 2а-9632/11/1270 за позовом Сватівської обласної психіатричної лікарні до Контрольно-ревізійного управління в Луганській області про скасування розпорядження та часткове скасування вимоги залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили.
Головуючий суддя: Шальєва В.А.
Судді: Компанієць І.Д.
Бишов М.В.
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2012 |
Оприлюднено | 25.05.2012 |
Номер документу | 24201231 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шальєва В. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні