Копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відмову у відкритті провадження у справі в частині позовних вимог
"21" грудня 2011 р. Справа № 2a-1870/9234/11
Суддя Сумського окружного адміністративного суду Шевченко І.Г. перевіривши матеріали адміністративного позову Державної податкової інспекції в місті Суми до приватного підприємства "Виробничо-комерційна фірма "Сам склю", третя особа: виконавчий комітет Сумської міської ради про скасування державної реєстрації змін до установчих документів,-
В С Т А Н О В И В:
До Сумського окружного адміністративного суду звернулася Державна податкова інспекції в м. Суми (далі по тексту - позивач, ДПІ в м. Суми) із адміністративним позовом до приватного підприємства "Виробничо-комерційна фірма "Сам склю" (далі по тексту - відповідач, ПП "ВКФ "Сам склю"), третя особа - виконавчий комітет Сумської міської ради, в якому просила:
- скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів ПП "ВКФ "Сам склю" (ідентифікаційний код 34682134),а саме: щодо зміни місцезнаходження з адреси 49000, м.Дніпропетровськ, Бабушкінський район, вул.Леніна, буд.10 на адресу-40000, Сумська область, м.Суми, вул. Дзержинського, буд.21.
- зобов’язати державного реєстратора виконавчого комітету Сумської міської ради внести запис про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи – ПП "ВКФ "Сам склю", що не пов’язані зі змінами в установчих документах та зняття його з обліку.
Перевіривши матеріали позову, вбачається необхідним відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом ДПІ в м. Суми в частині позовних вимог про зобов’язання державного реєстратора виконавчого комітету Сумської міської ради внести запис про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи – ПП "ВКФ "Сам склю", що не пов’язані зі змінами в установчих документах та зняття його з обліку, виходячи з наступного.
Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень ти у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч. 3 ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України суб’єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду у випадках, передбачених Конституцією та законами України.
Пунктом 5 ч. 2 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України.
При цьому, виходячи зі змісту статей 2,3 Кодексу адміністративного судочинства України, суб’єкт владних повноважень не має прав, у розумінні міри свободи поведінки, а лише наділений законодавцем певними повноваженнями, необхідними для реального виконання завдань та функцій держави, що покладені на нього.
Пунктом 8 частини першої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що позивачем в адміністративній справі може бути суб'єкт владних повноважень, на виконання повноважень якого подана позовна заява до адміністративного суду. Такий суб'єкт владних повноважень може бути позивачем у адміністративній справі лише у випадках, передбачених частиною четвертою статті 50 Кодексу адміністративного судочинства України, до переліку яких серед іншого віднесено в тому числі випадки, встановлені іншими законами.
З аналізу вказаних правових норм вбачається, що суб'єкт владних повноважень в адміністративному процесі має право на звернення до суду у порядку та у спосіб, які обмежені повноваженнями визначеними Конституцією та законами України.
Статтею 20 Податкового кодексу України визначені права органів державної податкової служби. Так, п.п. 20.1.12 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, передбачено право державної податкової служби у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Пунктом 67.2 ст.67 Податкового кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Повноважень на звернення до суду з іншими позовними вимогами, окрім визначених п. п. 20.1.20 та п. 67.2 Податкового кодексу України ДПІ в м. Суми чинним законодавством не надано.
Враховуючи наведене, жодним законом не передбачено повноваження державної податкової служби на звернення до суду із вимогами про зобов’язання державного реєстратора внести запис про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, що не пов’язані зі змінами в установчих документах та зняття його з обліку а тому вимогу про зобов’язання державного реєстратора виконавчого комітету Сумської міської ради внести запис про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи – ПП "ВКФ "Сам склю", що не пов’язані зі змінами в установчих документах та зняття його з обліку не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 109 КАС України, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.
Керуючись ст. ст. 107,109,186 КАС України, -
У Х В А Л И В:
Відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом Державної податкової інспекції в місті Суми до приватного підприємства "Виробничо-комерційна фірма "Сам склю", третя особа - виконавчий комітет Сумської міської ради, в частині позовних вимог зобов’язання державного реєстратора виконавчого комітету Сумської міської ради внести запис про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи –приватного підприємства "Виробничо-комерційна фірма "Сам склю", що не пов’язані зі змінами в установчих документах та зняття його з обліку.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в п’ятиденний строк з дня отримання копії ухвали.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя (підпис) І.Г. Шевченко
З оригіналом згідно
Суддя І.Г. Шевченко
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2011 |
Оприлюднено | 11.01.2012 |
Номер документу | 20592681 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
І.Г. Шевченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні