Ухвала
від 13.11.2012 по справі 2а-1870/9234/11
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 листопада 2012 року м. Київ К/9991/47839/12

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

головуючого Донця О.Є.,

суддів: Логвиненка А.О.,

Мороза В.Ф.,

розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Суми Сумської області на постанову Сумського окружного адміністративного суду від 31.01.2012 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 29.05.2012 року у справі за позовом Державної податкової інспекції у м. Суми Сумської області до Приватного підприємства Виробничо-комерційна фірма «Сам склю», третя особа -виконавчий комітет Сумської міської ради, про скасування державної реєстрації змін до установчих документів,

в с т а н о в и л а:

У грудні 2011 року Державна податкова інспекція у м. Суми звернулася до Сумського окружного адміністративного суду з позовом до Приватного підприємства Виробничо-комерційна фірма «Сам склю», третя особа -виконавчий комітет Сумської міської ради, про скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Постановою Сумського окружного адміністративного суду від 31.01.2012 року у задоволенні позовних вимог Державній податковій інспекції у м. Суми було відмовлено.

Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 29.05.2012 року апеляційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Суми було залишено без задоволення, а постанову Сумського окружного адміністративного суду від 31.01.2012 року -без змін.

У касаційній скарзі Державна податкова інспекція у м. Суми, не погоджуючись з даними рішеннями, посилаючись на допущені судами порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову Сумського окружного адміністративного суду від 31.01.2012 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 29.05.2012 року та ухвалити нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги.

Заслухавши доповідь судді -доповідача, колегія суддів вважає, що касаційна скарга Державної податкової інспекції у м. Суми задоволенню не підлягає, оскільки рішення судів першої та апеляційної інстанцій постановлені з додержанням норм матеріального та процесуального права, правова оцінка обставинам у справі дана вірно, а доводи касаційної скарги є необґрунтованими і не надають підстав, які передбачені статтями 225 - 229 Кодексу адміністративного судочинства України для зміни чи скасування судового рішення.

Судами встановлено, що 26.10.2006 року виконавчим комітетом Дніпропетровської міської ради Дніпропетровської області за адресою: 49000, Дніпропетровська область, Бабушкінський район, м. Дніпропетровськ, вул. Леніна, будинок 10 зареєстровано Приватне підприємство Виробничо-комерційна фірма «Сам склю». 08.07.2011 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було внесено інформацію про внесення змін до установчих документів Приватного підприємства Виробничо-комерційна фірма «Сам склю»в частині зміни місцезнаходження юридичної особи та внесено дані про нову юридичну адресу підприємства -40000, Сумська область, Зарічний район, м. Суми, вул. Дзержинського, буд. 21. 16.08.2011 року державним реєстратором виконавчого комітету Сумської міської ради до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесений запис № 10 про взяття на облік Приватного підприємства Виробничо-комерційна фірма «Сам склю».

Відповідно до даних довідки Державної податкової інспекції в м. Суми про встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків від 05.12.2011 року № 16, місцезнаходження Приватного підприємства Виробничо-комерційна фірма «Сам склю»за адресою: Сумська область, Зарічний район, м. Суми, вул. Дзержинського, буд. 21 не встановлено.

Відповідно до статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру. Обов'язковій державній реєстрації підлягають зміни до установчих документів юридичної особи, шляхом внесення відповідних змін до записів ЄДР.

Статтею 16 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»визначено, що Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з Єдиного державного реєстру.

Згідно із частиною 1 статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Частиною 3 статті 8 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»встановлено, що установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.

Отже, до повноважень державного реєстратора не відноситься здійснення перевірки інформації, що міститься в документах, наданих для державної реєстрації змін на предмет їх відповідності законодавству статутним документам, та перевірка повноважень осіб, які приймали участь в установчих або загальних зборах. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи, тобто саме юридична особа зобов'язана надати державному реєстратору достовірні данні щодо реєстрації.

Згідно з вимогами статті 29 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи:

- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;

- примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів;

- оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію або документ, що підтверджує внесення плати за публікацію у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату оригіналів установчих документів;

- два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;

- документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Законом україни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців»державному реєстратору заборонено вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, які не передбачені статтею 29 цього Закону.

Порядок та умови внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, визначені статтею 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Так, частиною 1 вказаної статті визначено, що у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), подає (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.

Частинами 12 та 14 статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців»передбачено, що у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки.

У разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

За вказаних обставин суди попередніх інстанцій дійшли правильного висновку про те, що Державним реєстратором виконавчого комітету Сумської міської ради при виконанні ним своїх посадових обов'язків були дотримані вимоги статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», а відсутність юридичної особи -Приватного підприємства Виробничо-комерційна фірма «Сам склю»за місцезнаходженням, не може мати наслідком скасування або визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження юридичної особи.

Так, податковим органом не було надано доказів того, що проведені реєстраційні записи, містять недостовірну інформацію, оскільки сам факт складання позивачем повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням не може розцінюватися як недостовірна інформація, оскільки дане повідомлення є складовою частиною дій щодо внесення державним реєстратором запису в ЄДРПОУ про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.

З урахуванням вищенаведеного суди попередніх інстанцій дійшли правильного висновку щодо відмови у задоволенні позовних вимог.

Відповідно до частини 1 статті 220 Кодексу адміністративного судочинства України, суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.

Керуючись статтями 220, 220 1 , 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,

у х в а л и л а:

Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Суми -залишити без задоволення, а постанову Сумського окружного адміністративного суду від 31.01.2012 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 29.05.2012 року у справі за позовом Державної податкової інспекції у м. Суми Сумської області до Приватного підприємства Виробничо-комерційна фірма «Сам склю», третя особа -виконавчий комітет Сумської міської ради, про скасування державної реєстрації змін до установчих документів -без змін.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Головуючий О.Є. Донець

судді: А.О. Логвиненко

В.Ф. Мороз

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення13.11.2012
Оприлюднено30.11.2012
Номер документу27726709
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1870/9234/11

Постанова від 31.01.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

Постанова від 31.01.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

Ухвала від 13.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 29.05.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 19.03.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Постанова від 31.01.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

Ухвала від 21.12.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

Ухвала від 21.12.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

Ухвала від 21.12.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

І.Г. Шевченко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні