ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"20" грудня 2011 р. м. Київ К-55174/09
Колегія суддів Вищого адм іністративного суду України у складі:
Головуючого судді - Черпіцької Л.Т.
Суддів - Розваляєвої Т.С.
Калашнікової О.В.
Леонтович К.Г.
Чалого С.Я.
при секретарі - Сірик Ю.В.
за участю представника: ГПУ - Зарудяна Н.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу
за касаційною скаргою Товариства з обмеженою в ідповідальністю "Фірма "Дорі с"
на постанову Київського ап еляційного адміністративно го суду від 28.10.2009р.
у справі №2-а-229/08
за позовом Товариства з обмеженою в ідповідальністю "Фірма "Дорі с"
до Київського міського гол ови - Чернівецького Леоні да Михайловича
третя особа ОСОБА_9
за участю Прокуратури м. Києва
про скасування розпоряджен ня
ВСТАНОВИЛА:
В липні 2008 року Товариств о з обмеженою відповідальніс тю «Фірма «Доріс»звернулось до Подільського районного с уду м. Києва із позовом до Київ ського міського голови - Черновецького Леоніда Михай ловича, в якому просило ска сувати розпорядження № 261 від 03 липня 2008 року «Про заборону б удівництва на території дитя чого майданчика на вул. Лук' янівській, 77 у Шевченківсько му районі м. Києва».
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що вказане розпорядже ння порушує інтереси Товарис тва, яке на підставі наявної д озвільної документації вист упає забудовником житлового комплексу з вбудованими неж итловими приміщеннями та па ркінгом по вул. Лукянівській , 77 у м. Києві. Тому, на думку поз ивача, спірне розпорядження було видане в порушення вимо г діючого законодавства, оск ільки відповідач не наділени й повноваженнями вчиняти дії по забороні проведення буді вництва.
Постановою Подільського р айонного суду м. Києва від 19 се рпня 2008 року позовні вимоги ТО В «Фірма «Доріс»задоволено п овністю. Визнано незаконним та скасовано розпорядження Київського міського голови № 261 від 03.07.2008 року «Про заборону будівництва на території ди тячого майданчика на вул. Лук ' янівській, 77 у Шевченківсь кому районі м. Києва».
Суд першої інстанції виход ив з того, що позивачем було ви конано всі вимоги чинного за конодавства України, необхід ні для здійснення будівельни х робіт, а порушень будівницт ва житлового комплексу з вбу дованими нежитловими приміщ еннями та паркінгом з облашт уванням тимчасової огорожі н а період робіт за адресою: вул . Лук' янівська. 77 в м. Києві доп ущено не було.
Постановою Київського апе ляційного адміністративног о суду від 28 жовтня 2009 року апел яційну скаргу Толстушко С вітлани Юхимівни задоволе но. Постанову Подільського р айонного суду м. Києва від 19 се рпня 2008 року скасовано. Прийня то нову постанову, якою в зад оволенні позову відмовлено .
Суд апеляційної інстанції вмотивував свої висновки ти м, що позивач у відповідності до проектної документації, п овинен був вирішити питання про перенесення існуючого ди тячого майданчика, розташова ного на вул. Лук'янівській, 77 у Ш евченківському районі м. Киє ва і тим самим забезпечити но рмальні умови експлуатації п отенційної забудови, не пору шуючи при цьому умови п.п. 3.10 п.3 р ішення Київської міської рад и № 152/3616 від 06.10.2005 року.
На постанову Київського ап еляційного адміністративно го суду від 28 жовтня 2009 року над ійшла касаційна скарга Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Фірма "Доріс", в якій ск аржник, посилаючись на поруш ення норм процесуального пра ва ставить питання про її ска сування та залишення в силі р ішення суду першої інстанції .
Заслухавши доповідь судді , пояснення представників ст орін, перевіривши і обговори вши доводи касаційної скарги , проаналізувавши правильніс ть застосування судом апеля ційної інстанції норм процес уального права, колегія судд ів Вищого адміністративного суду України приходить до ви сновку, що касаційна скарга н е підлягає задоволенню з нас тупних підстав.
Судами попередніх інстанц ій встановлено, що 3 липня 2008 ро ку Київським міським голово ю - Черновецьким Л.М. було видано розпорядження №261 «Про заборону будівництва на тер иторії дитячого майданчика н а вул. Лук' янівській, 77 у Шевч енківському районі м. Києва» .
З тексту зазначеного Розпо рядження № 261 вбачається, що во но стосувалося наступних пит ань:
1. Головному управлінню міст обудування, архітектури та д изайну міського середовища в иконавчого органу Київської міської ради (Київської місь кої державної адміністрації ), Головному управлінню земел ьних ресурсів виконавчого ор гану Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Головному уп равлінню охорони культурної спадщини виконавчого органу Київської міської ради (Київ ської міської державної адмі ністрації), управлінню охоро ни навколишнього природного середовища виконавчого орга ну Київської міської ради (Ки ївської міської державної ад міністрації) та Шевченківськ ій районній у м. Києві державн ій адміністрації терміново в жити заходів щодо усунення п орушень порядку будівництва житлового будинку на вул. Лук 'янівській, 77 у Шевченківськом у районі.
2. Інспекції державного архі тектурно-будівельного контр олю у м. Києві розглянути пита ння щодо виявлених порушень порядку спорудження об'єкта містобудування на вул. Лук'ян івській, 77 у Шевченківському р айоні м. Києва та в установлен ому порядку прийняти рішення щодо анулювання дозволу на в иконання будівельних робіт.
3. Головному управлінню капі тального будівництва викона вчого органу Київської міськ ої ради (Київської міської де ржавної адміністрації) перев ірити дотримання вимог статт і 241 Закону України "Про планув ання і забудову територій" пр и будівництві житлового буди нку на вул. Лук'янівській, 77 у Ше вченківському районі м. Києв а та за участю правоохоронни х і контролюючих органів з'яс увати наявність або відсутні сть шахрайських дій з коштам и громадян при будівництві ж итла.
4. Головному управлінню конт ролю за благоустроєм м. Києва виконавчого органу Київсько ї міської ради (Київської міс ької державної адміністраці ї) в установленому порядку ан улювати ордер (дозвіл) на тимч асове порушення благоустрою та його відновлення у зв'язку з будівництвом житлового бу динку на вул. Лук'янівській, 77 у Шевченківському районі.
5. Головному управлінню житл ового господарства, Головном у управлінню контролю за бла гоустроєм м. Києва виконавчо го органу Київської міської ради (Київської міської держ авної адміністрації), Київсь кому комунальному об'єднанню зеленого будівництва та екс плуатації зелених насаджень міста "Київзеленбуд" та Шевче нківській районній в м. Києві державній адміністрації зді йснити заходи щодо поновленн я благоустрою на земельній д ілянці на вул. Лук'янівській, 7 7.
З аналізу оскаржуваного Ро зпорядження № 261 слід дійти ви сновку, що ним не заборонялос я будівництво по вул. Лук'яні вській, 77. З матеріалів справи вбачається, що Постійною ком ісією з питань техногенно-ек ологічної безпеки та надзвич айних ситуації, відповідно д о протоколу № 38 від 14.06.2008р. (а.с. 110, т .2) було заборонено виконання б удь-яких робіт на цій ділянці на період вивчення проектно -кошторисної та дозвільної д окументації та прийняття ост аточних рішень Київською міс ькою державною адміністраці єю.
Отже, саме для з' ясування п итання, поставленого у числе нних зверненнях членів відпо відної територіальної грома ди про незаконність будівниц тва по вул. Лук' янівській , 77, у межах своїх повноважень, вик онуючи свій обов' язок голов и територіальної громади м. К иєва, керуючись абз. 13 додатку до рішення Київської місько ї ради № 28/ 3492 від 06.10. 2005р. та протоко лом №38 зазначеної Постійної к омісії, Київський міський го лова видав Розпорядження, як им доручив відповідним служб ам КМДА здійснити перевірку законності отримання дозвіл ьних документів та за резуль татами перевірки, відповідно до чинного законодавства, зд ійснити певні дії.
Оскаржуване Розпорядження № 261 є доручення голови КЕДА ві дповідним службам здійснити перевірку щодо дотримання в имог чинного законодавства Т ОВ "Фірма "Доріс" при споруджен ні об' єкта містобудування.
Таким чином, колегія суддів приходить до висновку, що пре дметом спору у даній справі є саме відповідність розпоряд ження Київського міського г олови № 261 від 03 липня 2008 року нор мам чинного законодавства.
Натомість, суд першої інста нції, розглядаючи справу та п риймаючи рішення по суті поз овних вимог закцентував уваг у на законності будівництва житлового будинку по вул. Лук ' янівська, 77, що не є предмето м спору позовної заяви, яка ро зглядається.
Позивач мотивує свої позов ні вимоги тим, що оскаржуване Розпорядження порушує інтер еси Товариства, та було видан е в порушення вимог діючого з аконодавства, оскільки відпо відач не наділений повноваже ннями вчиняти дії по заборон і проведення будівництва.
Натомість, за твердженням п редставника відповідача, під ставою для прийняття вказано го розпорядження стала потр еба у проведенні перевірки щ одо правомірності будівниц тва житлового будинку на вул . Лукянівській, 77 у Шевченківс ькому районі м. Києва, з метою забезпечення належного за хисту інтересів громадян, як і проживають вздовж прилегл ої території.
Вирішуючи питання про за конність або незаконність ос каржуваного рішення суб' єк ту владних повноважень, суда м належало зробити висновки на відповідність цього рішен ня приписам ч.3 ст.2 КАС України .
Згідно ч. ст.. 2 КАС України у с правах щодо оскарження рішен ь, дій чи бездіяльності суб'єк тів владних повноважень адмі ністративні суди перевіряют ь, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни; 2) з використанням повн оваження з метою, з якою це пов новаження надано; 3) обґрунтов ано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення (вчинен ня дії); 4) безсторонньо (неупер еджено); 5) добросовісно; 6) розсу дливо; 7) з дотриманням принцип у рівності перед законом, зап обігаючи несправедливій дис кримінації; 8) пропорційно, зок рема з дотриманням необхідно го балансу між будь-якими нес приятливими наслідками для п рав, свобод та інтересів особ и і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на у часть у процесі прийняття рі шення; 10) своєчасно, тобто прот ягом розумного строку.
Підставами для визнання рі шення недійсним (нечинним) є н евідповідність його вимогам чинного законодавства та/аб о визначеній законом компете нції органу, який прийняв це р ішення. При цьому обов' язко вою умовою визнання рішення недійсним (нечинним) є також п орушення у зв' язку з його пр ийняттям прав та охоронювани х законом інтересів підприєм ства чи організації - позивач а у справі.
Відповідно до п. 34 ст. 26 Зак ону України «Про місцеве са моврядування в Україні»від 21.05.1997 року № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР), до виключної компетен ції сільських, селищних, місь ких рад належить зокрема вир ішення відповідно до закону питань регулювання земельни х відносин.
Як вбачається з п.п.3 п. «а»ч.1 с т. 31 Закону №280/97-ВР, до відання в иконавчих органів сільських , селищних, міських рад належа ть делеговані повноваження, до яких серед іншого входить здійснення в установленому порядку державного контролю за дотриманням законодавств а, затвердженої містобудівно ї документації при плануванн і та забудові відповідних те риторій; зупинення у випадка х, передбачених законом, буді вництва, яке проводиться з по рушенням містобудівної доку ментації і проектів окремих об'єктів, а також може заподія ти шкоди навколишньому приро дному середовищу.
Згідно п.20 ч.3 ст. 42 Закону № 280/97- ВР, сільський, селищний, місь кий голова має право видава ти розпорядження у межах с воїх повноважень.
Відповідно до ст.12 рішення Київської міської ради від 28. 11.2002 року № 102/262 «Про затвердження Регламенту Київської місько ї ради в новій редакції», Київ ській міський голова є голов ною посадовою особою територ іальної громади м. Києва і зді йснює повноваження відповід но до Законів України « Про мі сцеве самоврядування в Украї ні», «Про столицю України - міс то-герой Київ»та інші пов новаження, якщо вони не відне сені до виключної компетенці ї Київради.
З урахуванням наведеного, к олегія суддів зазначає, що ви кладені обставини та наведен і норми діючого законодавств а України, дають підстави зро бити висновок про правомірні сть виданого оскаржуваного р озпорядження Київського міс ького голови № 261 від 03 липня 2008 р оку.
За таких обставин судова ко легія дійшла висновку, що суд ом апеляційної інстанції пов но і правильно встановлені ф актичні обставини справи, ха рактер правовідносин сторін і вірно застосовано до них но рми матеріального права.
Згідно із ст. 220 КАС України с уд касаційної інстанції пере віряє правильність застосув ання судами першої та апеляц ійної інстанцій норм матеріа льного та процесуального пра ва, правової оцінки обставин у справі і не може досліджува ти докази, встановлювати та в изнавати доведеними обстави ни, що не були встановлені в су довому рішенні, та вирішуват и питання про достовірність того чи іншого доказу.
Керуючись статтями 220, 221, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративног о судочинства України, колег ія суддів Вищого адміністрат ивного суду України
УХВАЛИЛА:
Касаційну скаргу Товари ства з обмеженою відповідаль ністю "Фірма "Доріс" залишити без задоволення, а постанову Київського апеляційного адм іністративного суду від 28.10.2009р . залишити без змін.
Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення т а може бути переглянута в пор ядку ст.ст. 235-2391 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни.
Судді
Суддя Л.Т. Черпіцька
Суд | Вищий адміністративний суд України |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2011 |
Оприлюднено | 10.01.2012 |
Номер документу | 20661943 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вищий адміністративний суд України
Черпіцька Л.Т.
Адміністративне
Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області
Петруня Н.В.
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Коротких Андрій Юрійович
Адміністративне
Великописарівський районний суд Сумської області
Семенова О.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні