ГОСПОДАР СЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Д онецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
12.01.12 р. Сп рава № 23/184
12.01.2012р. справа № 23/184
Позивач: Публічне акціонер не товариство ”Алчевський ме талургійний комбінат”, м. Алч евськ
до відповідача: Державного підприємства “Донецька залі зниця”, м. Донецьк
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору, на стороні позивача: Державне підприємство ”Рове нькиантрацит”, м. Ровеньки
про стягнення 1 801,61 грн.
Суддя Матюхін В.І.
Представники:
позивача: ОСОБА_1 - за дов іреністю
відповідача: ОСОБА_2 - за довіреністю
3-ї особи: ОСОБА_3. - за дові реністю
Публічним акціонерним то вариством “Алчевський метал ургійний комбінат” до Держав ного підприємства “Донецька залізниця” пред' явлено поз ов про стягнення вартості не стачі вантажу (антрацит у вол огому стані), відправленого 20. 07.2011р. (вантажовідправник - Де ржавне підприємство ”Ровень киантрацит”) за залізничною накладною №53560884 у напіввагоні № 67582460 у загальній сумі 1 801,61 грн.
В обґрунтування позову поз ивач посилається на те, що ваг он з вантажем на станцію Кому нарськ Донецької залізниці ( станція призначення) прибув з недостачею, яка підтвердже на складеним цією ж станцією комерційним актом від 22.07.2011р. Б А 785224/44. Нестача, на його думку, ви никла у зв' язку з незбереже нням вантажу під час перевез ення.
Третя особа надіслала відз ив на позовну заяву, у якому, з посиланням на ст.ст.110, 113 Статут у залізниць України, зазначи ла, що залізниця повинна відш кодувати збитки в повному об сязі.
Власник вантажу (продавець на початковому етапі) Держав не підприємство “Ровенькиан трацит” надало суду копію ра хунку на відвантажену продук цію № 73615 від 20.07.2011р., згідно якого вартість 1т антрациту за спір ною відправкою становить 774,84г рн. (з ПДВ).
Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши пояснення пре дставників сторін і 3-ї особи у відкритому судовому засідан ні, господарський суд встано вив:
20.07.2011р. Державне підприємство ”Ровенькиантрацит” (вантажо відправник) на адресу Публіч ного акціонерного товариств а “Алчевський металургійний комбінат” (вантажоодержувач ) у напіввагоні № 67582460 за залізни чною накладною №53560884 зі станці ї Ровеньки Донецької залізн иці на станцію Комунарськ До нецької залізниці відванта жило антрацит у вологому ста ні. За накладною вага нетто у в агоні - 69 000 кг, брутто - 91 000кг, т ара - 22 000 кг.
Згідно рахунку № 2007-24 ТОВ “ДТЕ К Трейдінг”, ціна 1 т вугілля А С 6-13 становить 998,81грн. без ПДВ.
Згідно рахунку відправник а (Державне підприємство “Ро венькиантрацит”) вартість 1т антрациту за спірною відпра вкою становить 774,84грн. (з ПДВ).
На станцію призначення ваг он прибув 22.07.2011р., де був складен ий акт загальної форми № 265 від 22.07.2011р. Підстава складання акту загальної форми - під час ог ляду було виявлене відсутніс ть маркування над 6,7 люками.
На підставі абз.2 ч.1 ст.52 Стату ту залізниць України (прибут тя вантажу з ознаками недост ачі під час перевезення у від критому рухомому складі) ван таж у напіввагонах видавався з перевіркою його маси предс тавниками станції Комунарсь к Донецької залізниці. За рез ультатами перевірки залізни цею був складений комерційни й акт БА 785224/44 від 22.07.2011р., згідно з я ким:
· навантаження в ваго ні нижче бортів 200мм, вантаж ма ркований вапном;
· по середині вагону н ад 6, 7 люками відсутнє маркува ння;
· двері і люки зачинен і, витікання вантажу відсутн є;
· вагон в технічному в ідношенні справний;
· зважування вагону п роводилося тензометричних в агонних терезах ПАТ “Алчевс ький металургійний комбінат ” два рази, нестача виявилася при кожному переважуванні;
· вага нетто зважуван ня вантажу 65 950, кг (брутто 87 950 кг, т ари з брусу 22 000кг), нестача вант ажу складає 3 050кг проти даних з алізничної накладної.
Комерційний акт підписано : з боку залізниці - заступнико м начальника станції з ванта жної і комерційної роботи, дв ома прийомоздавальниками, о дин з яких старший, з боку одер жувача - заступником началь ника вантажної служби.
Зважаючи на те, що:
Відповідно до ст.909 Цивільно го Кодексу України (ЦК) за дого вором перевезення перевізни к зобов' язаний доставити до вірений йому відправником ва нтаж в пункт призначення і ви дати його управомоченій на о тримання вантажу особі.
Згідно п.2 ст.924 ЦК перевізник відповідає за втрату, нестач у, псування або пошкодження п рийнятого до перевезення ван тажу у розмірі фактично запо діяної шкоди, якщо не доведе, щ о це сталося не з його вини.
Статтею 920 ЦК обумовлено: у ра зі порушення зобов' язань, щ о випливають із договору пер евезення, сторони несуть від повідальність, встановлену з а домовленістю сторін, якщо і нше не встановлено цим Кодек сом, іншими законами, транспо ртними кодексами (статутами) .
Відповідно до ст. 12 Закону Ук раїни “Про залізничний транс порт” залізниці повинні забе зпечувати збереження вантаж ів на шляху слідування та на з алізничних станціях.
Ст.23 Закону “Про залізнични й транспорт” передбачено, що перевізники несуть відпові дальність за зберігання ва нтажу з моменту його прийнят тя і до видачі одержувачу в м ежах, визначених Статутом за лізниць України. Частиною 2 ці єї ж статті встановлено, що за незбереження (втрату, неста чу, псування, пошкодження) пр ийнятого до перевезень ванта жу перевізники несуть відпов ідальність у розмірі фактичн о заподіяної шкоди, якщо не до ведуть, що втрата, нестача, псу вання, пошкодження виникли з незалежних від них причин.
Стаття 110 Статуту залізниць України передбачає, що заліз ниця несе відповідальність з а збереження вантажу з часу й ого прийняття до перевезення і до моменту видачі одержува чу.
Згідно з ст.113 Статуту заліз ниць України за незбереженн я прийнятого до перевезення вантажу залізниці несуть від повідальність у розмірі факт ично заподіяної шкоди, якщо н е доведуть, що втрата, нестача чи пошкодження виникли з не з алежних від перевізника при чин.
Згідно ст.26 Закону України “ Про залізничний транспорт” о бставини, які можуть служити підставою для матеріальної відповідальності перевізни ків вантажу засвідчуються ак тами; порядок і терміни склад ення актів визначаються Стат утом залізниць України.
Відповідно до ст.130 Статуту залізниць України право на пред'явлення до залізниці п ретензій та позовів у разі н едостачі, псування або пошко дження вантажу має одержувач - за умови пред'явлення накл адної, комерційного акта і до кумента, що засвідчує кількі сть і вартість відправленого вантажу.
Статтею129 Статуту залізниць України передбачено, що обст авини, що можуть бути підстав ою для матеріальної відпові дальності залізниці під час залізничного перевезення, за свідчуються комерційними ак тами або актами загальної фо рми, які складають станції за лізниць; для засвідчення мас и і кількості вантажу з даним и, зазначеними у транспортни х документах, складається ко мерційний акт.
Факт нестачі за спірним пер евезенням матеріалами справ и підтверджений, зокрема ком ерційним актом.
Залізниця не довела, що нест ача виникла з незалежних від перевізника причин.
Відповідно до ч.2 ст.114 Статут у залізниць України недостач а маси вантажу, за яку відшкод овуються збитки, в усіх випад ках обчислюється з урахуванн ям граничного розходження ви значення маси вантажу і пр иродної втрати вантажу під час перевезення.
Сума недостачi з урахування м норми недостачi (сума норми п риродної втрати маси вантажу i граничного розходження виз начення маси нетто) складає 1 293,98грн. із розрахунку: 1 670 кг (нес тача вантажу з урахуванням н орми недостачі 2%) х 774,84грн. (варт ість 1т антрациту, зданого до п еревезення з ПДВ).
Господарський суд вважає, щ о позов обґрунтований і підл ягає задоволенню частково у сумі 1 293,98грн. В іншій ча стині позов безпідставний і задоволенню не підлягає.
Судові витрати покладають ся на сторони пропорційно ро зміру задоволених вимог.
На підставі викладеного, ст .ст.909, 920, 924 п.2 Цивільного Кодексу України, ст.ст.307, 314 Господарсь кого кодексу України, ст.ст.23, 26 Закону України “Про залізни чний транспорт”, ст.113, ч.2 ст.114, ст .ст.115, 129 Статуту залізниць Укра їни, п.27 Правил видачі вантажі в і керуючись ст.ст. 49, 82-84, 85 Госпо дарського процесуального Ко дексу України, господарськи й суд, -
В И Р І Ш И В :
Позов задовольнити частко во.
Стягнути з Державного підп риємства “Донецька залізниц я” (83001, м. Донецьк, вул. Артема, 68, п /р № 2600101511508 у Донецькій філії Укр ексімбанку, МФО 334817, п/р 260390600019 у До нецькій філії АБ “Експрес-ба нк”, МФО 335838, код ЄДРПОУ 01074957) на ко ристь Публічного акціонерно го товариства “Алчевський ме талургійний комбінат” (94202, м. А лчевськ, Луганська область, в ул.. Шмідта, 4, п/р 2600919055 в Луганські й обласній дирекції АТ “Райф айзен Банк Аваль”, МФО 304007, код Є ДРПОУ 05441447) 1 293,98грн. основного бо ргу (вартість нестачі), 73,26грн. - відшкодування витрат по оп латі державного мита, 169,50грн. - в ідшкодування витрат на інфор маційно-технічне забезпечен ня судового процесу.
В іншій частині позову відм овити.
Рішення набирає законної с или після закінчення десятид енного строку з дня його прий няття, а у разі подання апеля ційної скарги - після розгляд у справи апеляційною інстанц ією, якщо його не скасовано.
Апеляційна скарга подаєть ся через місцевий господарсь кий суд, який розглянув справ у, протягом 10 днів з дня прийня ття рішення місцевим господа рським судом.
Суддя Матюхін В.І.
< Список > < Дов ідник >
< Список > < Довід ник >
Повний текст рішення скла дено 12.01.2012р.
Надру ковано примірників:
1 - до справи;
1 - позивачу;
1 - відповідачу.
1 - 3й особі
Вик
Тел.381-91-18
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 12.01.2012 |
Оприлюднено | 16.01.2012 |
Номер документу | 20751562 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Матюхін В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні