19/359
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
36000, м. Полтава, вул.Зигіна, 1, тел. (0532) 610-421, факс (05322) 2-18-60, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04.03.2008 р. Справа № 19/359
м. Полтава
до Лубенського міського відділу земельних ресурсів, вул. К.Маркса, 19, м. Лубни, Полтавська область, 37500
про зобов'язання видати довідку
Суддя Безрук Т.М.
Секретар судового засідання Овсепян А.Г.
Представники:
від позивача: Овчаренко О.В., дов. від 04.03.08р.
від відповідача: не з'явився
Розглядається позовна заява про зобов'язання видати довідку про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, які перебувають у користуванні позивача, а саме земельні ділянки які знаходяться за адресами: м. Лубни, вул. Метереологічна, 41, площа ділянки 27747 кв.м. та м. Лубни, вул. Радянська, 94, площа ділянки 63706 кв.м.
Позивач на підставі ст. 49 КАС України заявою від 15.01.2008р. змінив позовні вимоги, та прохає зобов'язати Лубенський міський відділ земельних ресурсів протягом п'яти робочих днів з моменту прийняття рішення по справі видати Закритому акціонерному товариству "Лубнимеблі" довідку про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, які фактично перебувають у користуванні Товариства, за станом на 01.03.2007р. та 01.01.2008р.
Змінені позовні вимоги прийняті судом.
Розгляд справи проводиться щодо змінених позовних вимог.
В клопотанні від 29.01.2008р. позивач підтвердив свої вимоги в редакції заяви про зміну позовних вимог.
Відповідач проти позову заперечує, посилаючись на те, що фактичний розмір земельної ділянки, що перебуває в користуванні позивача, суттєво відрізняється від даних земельного кадастру.
Розглянувши матеріали справи, встановив:
Закрите акціонерне товариство "Лубнимеблі" (Позивач) на підставі Договору на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) від 26.11.96р., що зареєстрований в книзі договорів на право тимчасового користування землею 26.11.96р. за № 142 (надалі - Договір) являється титульним користувачем земельних ділянок у місті Лубни.
Рішенням Лубенської міської ради Полтавської області "Про затвердження грошової оцінки земель міста Лубни" від 16.02.07р. було затверджено матеріали грошової оцінки земель міста Лубни. Зазначеним Рішенням власників землі та землекористувачів (юридичних осіб) було зобов'язано в термін до 01.02.07р. отримати довідки про грошову оцінку землі у міському відділі земельних ресурсів і подати Лубенській об'єднаний державній податковій інспекції.
Виконуючи покладені Рішенням від 16.02.07р. обов'язки, Позивач у письмовому вигляді звернувся до Лубенського міського відділу земельних ресурсів з проханням надати довідку про грошову оцінку земельних ділянок, які перебувають у користуванні Позивача, з огляду на введену з 01.02.07р. нову грошову оцінку земель м. Лубни.
Листом від 24.05.07р. №289 Відповідач відмовив у задоволенні заяви Позивача і повідомив, що довідка про грошову оцінку буде надана після виконання Рішення Лубенської міської ради щодо укладення Позивачем договору оренди земельної ділянки.
Рішенням Лубенської міської ради від 20.10.06р. "Про вилучення, надання земельних ділянок у власність та користування юридичним і фізичним особам для різного цільового призначення" дія Договору на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) від 26.11.96р. в односторонньому порядку була припинена, а адміністрацію Позивача було зобов'язано в місячний термін виготовити технічну документацію на користування землею, заключити з міською радою договір оренди землі та зареєструвати його в органах земельних ресурсів.
Постановою Господарського суду Полтавської області від 20.03.07р. по справі №16/74 рішення Лубенської міської ради від 20.10.06р. в частині припинення Договору оренди землі від 26.11.96р. було скасоване. Постанова набрала законної сили.
Позивач повторно звернувся до Відповідача (лист вих. № 200 від 31.08.07р.) із проханням усунути порушення прав підприємства та надати інформацію про розмір нормативної грошової оцінки земельних ділянок, які перебувають у користуванні Товариства.
Листом вих. № 576 від 07.09.07р. Відповідач повторно відмовив у задоволенні заяви Позивача, мотивуючи свою відмову тим, що на час укладення Договору у користуванні Позивача знаходилось три земельних ділянки загальною площею 9,6447 га, а на даний час лише дві, площа однієї з яких декілька раз зазнавала змін в сторону зменшення у відповідності до прийнятих Лубенською міською радою рішень, а тому, оскільки площа земельних ділянок, зазначених у Договорі, не відповідає дійсності, відсутні підстави для розрахунку нормативної грошової оцінки.
Позивач прохає зобов'язати Лубенський міський відділ земельних ресурсів протягом п'яти робочих днів з моменту прийняття рішення по справі видати Закритому акціонерному товариству "Лубнимеблі" довідку про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, які фактично перебувають у користуванні Товариства, за станом на 01.03.2007р. та 01.01.2008р.
При вирішенні спору суд виходить з наступного.
Відповідно до ст. 13 Закону України "Про плату за землю" від 03.07.92р. №2535-ХІІ підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.
Обов'язок по веденню державного земельного кадастру покладається на уповноважений орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів (ч. 1 ст. 204 Земельного кодексу України).
Державний земельний кадастр призначений для забезпечення Рад народних депутатів, заінтересованих підприємств, установ, організацій і громадян вірогідними і необхідними відомостями про природний, господарський стан та правовий режим земель з метою організації раціонального використання та охорони земель, регулювання земельних відносин, землеустрою, обґрунтування розмірів плати за землю (п. 1 Положення про порядок ведення державного земельного кадастру, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.93р. № 15).
Відповідно до п.2 Положення про порядок ведення державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.93р. № 15, державний земельний кадастр включає дані реєстрації права власності, права користування землею та договорів на оренду землі, обліку кількості та якості земель, бонітування ґрунтів, зонування територій населених пунктів, економічної та грошової оцінки земель.
Таким чином, дані державного земельного кадастру (у тому числі щодо розміру земельної ділянки) формуються на підставі документів, що посвідчують право власності чи право користування землею.
Інформація, яка міститься у відповідній базі даних, повинна надаватися заінтересованим підприємствам за їх запитом, та відповідати інформації, яка зафіксована в кадастрі.
Під час розгляду справи сторонами не спростовувалося, що фактичний розмір земельної ділянки, що перебуває в користуванні позивача, суттєво відрізняється від даних земельного кадастру.
Відповідно до абз.20 п. 5 Порядку виконання земельно-кадастрових робіт та надання послуг на платній основі державними органами земельних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.11.2000 р. № 1619 (зі змінами та доповненнями) державні органи земельних ресурсів можуть виконувати та надавати на платній основі такі види земельно-кадастрових робіт і послуг, зокрема, надання витягів з державного земельного кадастру.
Позивачем поставлені вимоги про зобов”язання відповідача надати довідку про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, які фактично перебувають у користуванні позивача.
Чинним законодавством України не передбачені випадки надання державними органами земельних ресурсів користувачам інформації щодо земельних ділянок, які фактично перебувають в користуванні особи, відомості про які не внесено до державного земельного кадастру.
З огляду на викладене, позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
П О С Т А Н О В И В :
У позові відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява про апеляційне оскарження подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя Безрук Т.М.
Повний текст постанови складений:
Суд | Господарський суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2008 |
Оприлюднено | 05.10.2008 |
Номер документу | 2081124 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Полтавської області
Безрук Т.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні