Постанова
від 27.07.2011 по справі 2а-2474/10/0770
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 2а-2474/10/0770

рядок статзвіту - 2.16

код - 08

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 липня 2011 року м. У жгород

Закарпатський окружний а дміністративний суд в скл аді:

головуючого - судді Іванч улинця Д.В.,

при секретарі судового зас ідання - Семаль Т.М.,

за участью:

представника позивача - Уп равління Держкомзему в Ужгор одському районі Закарпатськ ої області Головнича Юрія Ю рійовича;

представників відповідача - Державної інспекції з контр олю за цінами в Закарпатські й області Черкашина Анатол ія Сергійовича, Гаванець Євгена Михайловича,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні в залі с уду в м. Ужгороді адміністрат ивну справу за позовною заяв ою Управління Держкомзему в Ужгородському районі Закарп атської обалсті до Державної інспекції з контролю за ціна ми в Закарпатській області п ро визнання протиправним та скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до статті 160 частини 3 КАС України 27 липня 201 1 року було проголошено вступ ну та резолютивну частини по станови. Повний текст постан ови виготовлено та підписано протягом 01 серпня 2011 року.

Позивач - Головне управл іння Держкомзему в Ужгородсь кому районі Закарпатської об ласті звернулося до Закарпат ського окружного адміністра тивного суду з позовною заяв ою до Державної інспекції з к онтролю за цінами в Закарпат ській області, якою просить в изнати протиправним та скасу вати рішення Державної інспе кції з контролю за цінами в За карпатській області від 11 чер вня 2010 року яким до Управління Держкомзему в Ужгородському районі Закарпатської област і застосовано економічні сан кції за порушення державної дисципліни цін в сум| 161010,00 (Сто ш істдесят одна тисяча десять грн. 00 коп.); визнати протиправн им та скасувати припис Держа вної інспекції з контролю за цінами в Закарпатській обла сті від 11 червня 2010 року про вик онання законних вимог щодо у сунення порушень державної д исципліни цін.

Позовні вимоги мотивовані наступним. Актом перевірки, п роведеної державним інспект ором з контролю за цінами І вановчик І.О. в період з 27 тра вня 2010р. по 04 червня 2010 року, Держа вною інспекцією з контролю з а цінами в Закарпатській обл асті було встановлено, що Г оловним управлінням Держк омзему в Ужгородському район і Закарпатської області стяг нуто плату за види послуг (роб іт), які не передбачені визнач еними нормативними актами, щ о встановлюють відповідні пе реліки платних послуг.

Позивач вважає, що висновки акту є необгрунтованими та т акими що не відповідають нор мам чинного законодавства, о скільки відповідно до підпун кту 5 пункту 5 Положення "Про де ржавну інспекцію з контролю за цінами" затвердженого Пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 13.12.2000 року №1819, Держці нінспекція має право приймат и відповідно до законодавств а рішення про застосування а дміністративно-господарськ их санкцій за порушення поря дку формування, встановлення та застосування цін (тарифів ), і не вирішує питання чи пови нні надазатись послуги на пл атній основі чи безкоштовно.

Безпідставним вважає і вис новок перевірки про порушенн я за період, що перезірявся, ви мог "Розмірів оплати земельн о-кадастрових робіт та послу г", затверджених спільним Нак азом від 15.06.2001 року №97/298/124 Державн ого комітету України по земе льних ресурсах, Міністерства фінансів та Міністерства ек ономіки України тому, що зазн аченим нормативним актом зат верджено розмір оплати робіт та послуг, а не державні регул ьовані ціни й тарифи, по яким п роводяться розрахунки за вик онані земельно-кадастрові ро боти та надані послуги.

Безпідставним є і висновок перевірки про порушення за п еріод, що перевірявся, вимог "Р озмірів оплати земельно-када стрових робіт та послуг", затв ерджених спільним Наказом ві д 15.06.2001 року №97/298/124 Державного ком ітету України по земельних р есурсах, Міністерства фінанс ів та Міністерства економіки України тому, що зазначеним н ормативним актом затверджен о розмір оплати робіт та посл уг, а не державні регульовані ціни й тарифи, по яким проводя ться розрахунки за виконані земельно-кадастрові роботи т а надані послуги.

Згідно ч. 1 ст. 8 Закону Украї ни "Про ціни і ціноутворення", державне регулювання цін і т арифів здійснюється шляхом в становлення: державних фіксо ваних цін (тарифів); граничних рівнів цін (тарифів) або грани чних відхилень від державних фіксованих цін і тарифів.

Державним комітетом Украї ни по земельних ресурсах, Мін істерством фінансів України та Міністерством ексноміки України видано спільний нака з від 15.06.2001 року № 97/298/124, яким було з атверджено розміри оплати зе мельно-кадастрових робіт та послуг для застосування держ авними органами земельних ре сурсів. При цьому абзацом 2 пун кту 1 наказу визначено, що вико нання земельно-кадастрових р обіт та надання послуг, варті сть яких не встановлено, здій снюється за цінами, визначен ими договорами.

Згідно із п. 5 Порядку, дер жавні органи земельних ресур сів можуть виконувати та над авати на платній основі такі види земельно-кадастрових р обіт і послуг, зокрема: склада ння схем землеустрою, розроб лення техніко-економічних об ґрунтувань з використання й охорони земельних ресурсів, визначення меж земельних діл янок, а також виконання інших робіт щодо проведення земле устрою.

Відповідно до ст. 1 Закону У країни "Про землеустрій" від 22 .05.2003 року № 858-ІУ, види робіт із зе млеустрою - обстежувальні, ви шукувальні, топографо-геодез ичні, картографічні, проектн і та проектно-вишукувальні р оботи, що виконуються з метою складання документації із з емлеустрою. Документацією із землеустрою є затверджені в установленому порядку текст ові та графічні матеріали, як ими регулюється використанн я та охорона земель державно ї, комунальної та приватної в ласності, а також матеріали о бстеження і розвідування зем ель, авторського нагляду за в иконанням проектів тощо.

Згідно із п. 5 Порядку вико нання земельно-кадастрових р обіт та надання послуг на пла тній основі державними орган ами земельних ресурсів, держ авні органи земельних ресурс ів можуть виконувати та нада вати на платній основі також такі види земельно-кадастро вих робіт і послуг, як, надання консультацій з питань оформ лення прав на земельні ділян ки, державного земельного ка дастру, кількісної та якісно ї характеристики земельних у гідь, економічної та грошово ї оцінки земель, інших питань використання та охорони зем ель.

Актом перевірки зафіксова но, що позивачем у порушення п . 5 Порядку виконання земельно -кадастрових робіт та наданн я послуг на платній основі ст ягувалася плата за підготовк у та надання довідок та висно вків з надання земельних діл янок у користування, висновк ів щодо умов надання земельн их ділянок. Вважаємо, що вказа ний висновок Держцінінспекц ії є таким, що не ґрунтується н а вимогах чинного законодавс тва з огляду на наступне.

Пунктом 5 Порядку виконання земельно-кадастрових робіт та надання послуг на платній основі державними органами земельних ресурсів, до земел ьно-кадастрових робіт і посл уг, які можуть виконуватися т а надаватися на платній осно ві, віднесено надання консул ьтацій з питань оформлення п рав на земельні ділянки, інши х питань використання та охо рони земель.

Наказом Державного коміте ту України по земельних ресу рсах, Міністерства фінансів України та Міністерства екон оміки України "Про затвердже ння розмірів оплати земельно -кадастрових робіт та послуг " від 15 червня 2001 року № 97/298/124, видан ого в межах повноважень зазн ачених органів, наданих їм зг ідно п. 21 постанови Кабінету М іністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548 "Про встановлення п овноважень органів виконавч ої влади та виконавчих орган ів міських рад щодо регулюва ння цін (тарифів)", визначено в артість послуг щодо надання консультацій та довідок, зок рема, за підготовку висновкі в з надання земельних діляно к у користування на згмозлен ня юридичних та фізичних осі б для фізичних осіб -30 грн. та дл я юридичних осіб - 80 грн.; виснов ків щодо умов надання земель ної ділянки, технічних умов н а рекультивацію земель варті стю для юридичних осіб -70 грн.

Як зафіксовано в акті перев ірки, Управління Держкомзему в Ужгородському районі Зака рпатської області отримувал о плату за підготовку і вида-г у висновків з надання земель них ділянок у користування т а висновків щодо умов наданн я земельної ділянки для юрид ичних осіб в розмірах, встано влених вимогами наказу Держа вного комітету України по зе мельних ресурсах, Міністерст ва фінансів України та Мініс терства економіки України ві д 15.06.2001 року № 97/298/124.

З огляду на викладене, позив ач вважає, що діяв на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені чинним зак онодавством України.

Посилання в акті перевірки на те, що усні консультації, я кі надавались відповідно до укладених договорів та перед ували здійсненню землевпоря дних експертиз, як документі в дозвільного характеру, з вс тановленням розміру плати за надання консультацій наказо м Державного комітету Україн и по земельних ресурсах, Міні стерства фінансів України, М іністерства економіки Украї ни № 97/298/124 від 15 червня 2001 року, а не Законом України "Про дозвіль ну систему Укоаїни у сфері го сподарської діяльності" і що зазначене суперечить вимога м зазначеного Закону, позива ч вважає безпідставними, оск ільки висновки з надання зем ельних ділянок у користуванн я і висновки щодо умов наданн я земельної ділянки не підпа дають під визначення докумен та дозвільного характеру, ос кільки не дають право суб'єкт у господарювання на провадже ння певних дій у сфері господ арської діяльності, а є лише д окументами, які готуються в х оді оформлення документів, ш о посвідчують право на земел ьну ділянку.

Крім того, на підставі акту перевірки та рішення про зас тосування економічних санкц ій, Держцінінспекція винесла припис про виконання законн их вимог щодо усунення поруш ень державної дисципліни цін , шляхом припинення стягненн я плати за видачу висновків щ одо умов надання земельної д ілянки, висновків з надання з емельних ділянок у користува ння, відповідно до вимог ч.1 ст .4 Закону України «Про дозвіль ну систему України у сфері го сподарської діяльності»від 06 вересня 2005 р. № 2806 та п. 5 постанов и КМУ від 01 листопада 2000 №1619 «Про затвердження порядку викона ння земельно -кадастрових ро біт та надання послуг на плат ній основі державними органа ми земельних ресурсів». Пози вач вважає, що такий припис ви несено необгрунтовано і він підлягає скасуванню з тих са мих підстав.

А тому позивач просить позо вні вимоги задовольнити.

Відповідач - Державна інс пекція з контролю за цінами в Закарпатській області надал а свої заперечення, відповід но до яких зазначає, що позива чем невірно трактуються поло ження нормативно правових ак тів щодо повноважень та комп етенції Державної інспекції з контролю за цінами, коло пит ань, що є в компетенції інспек ції, не обмежено питаннями пр оведення перевірок та аналіз у формування і застосування лише регульованих цін і тари фів.

Згідно припису ст. 13 Закон у України «Про ціни і ціноутв орення»№ 507, припису ст. 19 Госпо дарського кодексу України та «Положення про Державну інс пекцію з контролю за цінами» , затвердженого постановою К абінету Міністрів України ві д 13 грудня 2000р. №1819, контрольно-на глядові функції з питань дод ержання центральними та місц евими органами виконавчої вл ади, підприємствами, установ ами та організаціями вимог щ одо формування, встановлення та застосування цін і тарифі в на продукцію і послуги, покл адено на відповідача - Держав ну інспекцію з контролю за ці нами.

Відповідно до підпунктів 1 т а 5 п. 5 Положення про Державну і нспекцію з контролю за цінам и, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України в ід 13 грудня 2000 №1819, Держцінінспе кції має право проводити в ор ганах виконавчої влади, підп риємствах, установах та орга нізаціях перевірки, пов'язан і з формуванням, встановленн ям та застосуванням цін і тар ифів та приймати рішення про вилучення до відповідного б юджету сум всієї необгрунтов ано одержаної підприємством , установою, організацією вир учки у результаті порушення державної дисципліни цін та штрафу у двократному її розм ірі.

Зазначеним нормативним ак том коло питань, що є в компете нції інспекції, не обмежено п итаннями проведення перевір ок та аналізу формування і за стосування лише регульовани х цін і тарифів.

Під час проведення перевір ки Управління Держкомзему в Ужгородському районі Закарп атської області, Державна ін спекція з контролю за цінами в Закарпатській області дія ла в межах правового поля.

Проведення цінової політи ки згідно припису п.3 ст.116 Конст итуції України віднесено до повноважень Кабінету Мініст рів України.

Оскільки Управління Держк омзему в Ужгородському район і Закарпатської області є ус тановою, створеною органом д ержавної влади та є неприбут ковою установою, відновідно до вищезазначених законодав чих актів, перелік платних по слуг, які можуть надаватись д аною -установою встановлюєть ся виключно Кабінетом Мініст рів України

Відповідно до наданих повн оважень, Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 01 листопада 2000 р. №1619 «Про зат вердження порядку виконання земельно-кадастрових робіт та надання послуг на платній основі державними органами земельних ресурсів», приписо м п.5 якої Кабінет Міністрів Ук раїни визначив перелік земел ьно-кадастрових робіт і посл уг, які можуть виконувати та н адавати Державні органи земе льних ресурсів.

Дана постанова, є єдиним нор мативним актом, який встанов лює перелік робіт і послуг, як і можуть виконувати та надав ати Державні органи земельни х ресурсів. Відповідно, перел ік робіт і послуг, які можуть в иконувати та надавати Держав ні органи земельних ресурсів , встановлений постановою Ка бінет Міністрів України від 01 листопада 2000 р. №1619 є детальним та вичерпним.

Хибним є твердження позива ча про те, що підготовка висно вків з надання земельних діл янок у користування належить до таких земельно-кадастров их робіт і послуг як «надання консультацій з питань оформ лення прав на земельні ділян ки, інших питань використанн я та охорони земель» і могла з дійснюватись на платній осно ві згідно п.5 Порядку виконанн я земельно-кадастрових робіт та надання послуг на платній основі державними органами земельних ресурсів, затвердж еного постановою Кабінету Мі ністрів України від 01.11.2000р. №1619, з урахуванням розмірів оплати , встановлених спільним нака зом Державного комітету Укра їни по земельних ресурсах, Мі ністерства фінансів України , Міністерства економіки Укр аїни від 15.06.01р. №97/298/124.

У висновках Управління Дер жкомзему в Ужгородському рай оні Закарпатської області з надання земельних ділянок за значається про те, що головни м управлінням розглянуто мат еріали щодо розміщення певни х об'єктів на певній земельні й ділянці, матеріали погодже ні іншими установами, органі заціями та органами влади, і в иходячи з вищенаведеного, Уп равління Держкомзему в Ужгор одському районі Закарпатськ ої області не заперечує прот и розміщення даного об'єкту п ри дотриманні чинного законо давства та певних умов.

Як випливає із змісту зазна чених висновків, вони не мают ь жодних ознак документу кон сультативного характеру.

Управлінням Держкомзему в Ужгородському районі Закарп атської області розмір плати за підготовку висновків з на дання земельних ділянок визн ачений п.2 таблиці 6.1 Розмірів о плати не застосовувася, прот е застосовувався розмір плат и, встановлений п.9 таблиці 6.1 Ро змірів оплати земельно-кадас трових робіт та послуг, який н е має жодного відношенням -по слуги «надання консультацій з питань оформлення прав на з емельні ділянки, інших питан ь використання та охорони зе мель».

Відповідно до ч.3 ст.1 Закону У країни «Про дозвільну систем у України у сфері господарсь кої діяльності»від 06.09.05р. №2806, до кумент дозвільного характер у - дозвіл, висновок, погодженн я, свідоцтво тощо, який дає суб 'єкту господарювання право н а. провадження певних дій щод о здійснення господарської д іяльності. Частиною 1 ст.4 вище вказаного закону визначено, що платність або безоплатніс ть видачі документа дозвільн ого характеру встановлюєтьс я виключно законами.

Чинним законодавством стя гнення плати за видачу висно вку з надання земельної діля нки, не встановлено. Отже, стяг нення управлінням плати за в идачу висновків з надання зе мельних ділянок, є порушення м вимог Закону України «Про д озвільну систему України у с фері господарської діяльнос ті»від 06.09.05р. №2806.

З огляду на вищевикладене в ідповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимо г.

У судовому засіданні пред ставник позивача позовні вим оги підтримав з мотивів, що на ведені в позовній заяві.

У судовому засіданні предс тавники відповідача запереч или проти позовних вимог з мо тивів, що наведені у заперече нні проти позову.

Заслухавши представників сторін, розглянувши подані д окументи та матеріали справи , всебічно і повно з'ясувавши в сі фактичні обставини, на яки х ґрунтуються позовні вимоги , об'єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, суд приходит ь до висновку, що позов із наве дених у ньому мотивів необґр унтований і у задоволенні по зовних вимог слід відмовити з наступних підстав.

У судовому засіданні вста новлено, що, Управління Держк омзему в Ужгородському район і Закарпатської області було зареєстровано Ужгородською районною державною адмініст рацією Закарпатської област і, 22 червня 2010 року було замінен о свідоцтво про державну реє страцію на Свідоцтво про дер жавну реєстрацію юридичної о соби Серії А01 №329384, місцезнаход женням є 88007, Закарпатська обла сть, місто Ужгород, площа Пете фі, будинок 14, офіс 14, ідентифік аційний код 22112076 (а.с. 41).

Згідно Акту перевірки в ід 04 червня 2010 року, проведеної державним інспектором з кон тролю за цінами Івановчик І .О. за період з 01 січня 2008р. по 30 к вітня 2010 року, Державною інспе кцією з контролю за цінами в З акарпатській області було вс тановлено, що Головним уп равлінням Держкомзему у Зака рпатській області, стягнуто плату за види послуг (робіт), я кі не передбачені визначеним и нормативними актами, що вст ановлюють відповідні перелі ки платних послуг (а.с.а.с. 11-17).

Згідно рішення про засто сування економічних санкцій за порушення державної дисц ипліни цін № 000016 від 11 червня 2010 р оку, управлінням Держкомзему в Ужгородському районі Зака рпатської області було поруш ено вимоги постанови КМ Укра їни від 01 листопада № 1619 «Про за твердження порядку виконанн я земельно-кадастрових робіт та надання послуг на платній основі державними органами земельних ресурсів», вирішен о вилучити в управління Держ комзему в Ужгородському райо ні Закарпатської області у д охід державного бюджету 53670,00 г рн. та 107340,00 грн. (а.с.а.с. 18).

Відповідно до підпунктів 1 т а 5 п. 5 Положення про Державну і нспекцію з контролю за цінам и, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1819 від 13 грудня 2000 року, Держціні нспекція має право: проводит и відповідно до законодавств а перевірку бухгалтерських к ниг, звітів, кошторисів, декла рацій, показників, що відобра жаються у розрахункових доку ментах незалежно від способу подання інформації, пов'язан их з формуванням, встановлен ням та застосуванням цін (тар ифів); знайомитися з установч ими документами та свідоцтво м про державну реєстрацію; пе ревіряти у посадових осіб, ві дповідальних за формування, встановлення та застосуванн я цін (тарифів), документи, що п освідчують особу; проводити перевірку достовірності дан их, наведених у документах з п итань порядку формування, вс тановлення та застосування д ержавних фіксованих та регул ьованих цін; приймати відпов ідно до законодавства рішенн я про застосування адміністр ативно-господарських санкці й за порушення порядку форму вання, встановлення та засто сування цін (тарифів).

Згідно п.1.4. Інструкції про порядок застосування економ ічних та фінансових (штрафни х) санкцій органами державно го контролю за цінами, затвер дженої спільним наказом Міні стерства економіки та з пита нь європейської інтеграції У країни та Міністарства фінан сів України від 03 грудня 2001 р. №29 8/519 та зареєстрованої в Мініст ерстві юстиції України 18 груд ня 2001 р. №1047/6228, підставою для заст осування економічних санкці й за порушення державної дис ципліни-цін є одержання суб'є ктами господарювання необгр унтованої виручки в результа ті порушення ними чинного в п еріоді, що перевіряється, пор ядку встановлення та застосу вання цін і тарифів, які регул юються уповноваженими орган ами відповідно до вимог зако нодавства.

Згідно абз. 2, 11 п.1.4. Інструкц ії про порядок застосування економічних та фінансових (ш трафних) санкцій органами де ржавного контролю за цінами, затвердженої спільним наказ ом Міністерства економіки та з питань європейської інтег рації України та Міністарств а фінансів України від 03 грудн я 2001 р. №298/519 та зареєстрованої в М іністерстві юстиції України 18 грудня 2001 р. №1047/6228, порушенням п орядку встановлення і застос ування цін, за які накладають ся економічні санкції, серед інших, є застосування цін (тар ифів) суб'єктами господарюва ння за види послуг (робіт), які не передбачені визначеними нормативно-правовими актами , що встановлюють для них відп овідні переліки платних посл уг.

Проведення цінової політи ки згідно припису п. 3 ст. 116 Конс титуції України віднесено до повноважень Кабінету Мініст рів України.

Згідно ст. 4 Закону України «Про ціни і ціноутворення»№ 507 від 03 грудня 1990 року, Кабінет М іністрів України забезпечує здійснення в республіці дер жавної політики цін; визнача є перелік продукції, товарів і послуг, державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи на які затверджуються відпо відними органами державного управління, крім сфери телек омунікацій, електроенергети ки, централізованого теплопо стачання, водопостачання та водовідведення; визначає пов новаження органів державног о управління в галузі встано влення і застосування цін (та рифів), а також по контролю за цінами (тарифами).

Приписом статті 7.11.8 Закону України «Про оподаткування п рибутку підприємств»від 28.12.94р . №334/94-ВР (в редакції Закону Укра їни №283/97-ВР від 22.05.97р.) встановлен о, що перелік платних послуг, я кі можуть надаватись установ ами, організаціями, які створ ені органами державної влади та є неприбутковими установ ами, встановлюється Кабінето м Міністрів України.

Приписом статті 7.11.8 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»від 28 г рудня 1994р. №334 встановлено, що пе релік платних послуг, які мож уть надаватись установами, о рганізаціями, які створені о рганами державної влади та є неприбутковими установами, встановлюється Кабінетом Мі ністрів України.

Оскільки Головне управлін ня Держкомзему у Закарпатськ ій області є установою, створ еною органом державної влади та є неприбутковою установо ю, відновідно до вищезазначе них законодавчих актів, пере лік платних послуг, які можут ь надаватись даною установою встановлюється виключно Каб інетом Міністрів України.

Згідно п. 5 Постанови Кабін ету Міністрів України «Про з атвердження порядку виконан ня земельно-кадастрових робі т та надання послуг на платні й основі державними органами земельних ресурсів»№1619 від 01.1 1.2000р., Державні органи земельни х ресурсів можуть виконувати та надавати на платній основ і такі види земельно-кадастр ових робіт і послуг: розробле ння нормативно-технічної та науково-методичної документ ації з питань землевпорядних , грунтових, геоботанічних, ра діологічних, лісотипологічн их, містобудівних та інших об стежень і розвідувань земель них угідь з метою отримання з емельно-кадастрової інформа ції; виготовлення планово-ка ртографічних матеріалів; про ведення спеціальних обстеже нь і розвідувань, в тому числі збирання, обробка, аналіз, збе рігання, надання та публікац ія земельно-кадастрової інфо рмації; проведення землевпор ядних та землеоціночних робі т, у тому числі грошова оцінка земель та експертна грошова оцінка земельних ділянок; пр оведення робіт з паспортизац ії земельних ділянок; внесен ня записів до державного реє стру земель; розроблення про ектів оптимізації структури земельних угідь новостворен их господарств; складання сх ем землеустрою, розроблення техніко-економічних обгрунт увань з використання й охоро ни земельних ресурсів, визна чення меж земельних ділянок, а також виконання інших робі т щодо проведення землеустро ю; проведення державної земл евпорядної експертизи; надан ня консультацій з питань офо рмлення прав на земельні діл янки, державного земельного кадастру, кількісної та якіс ної характеристики земельни х угідь, економічної та грошо вої оцінки земель, інших пита нь використання та охорони з емель; підготовка дублікатів державних актів на право вла сності на землю та на право по стійного користування земле ю, сертифікатів на право на зе мельну частку (пай); публікаці я матеріалів статистичних да них про стан та склад земельн их угідь; розповсюдження ста тистичної та іншої інформаці ї на паперових і електронних носіях; підготовка та виданн я довідників, збірників, бюле тенів, брошур, буклетів тощо; п ідготовка та надання аналіти чних записок щодо стану земе льних ресурсів України, земе льно-кадастрової інформації на замовлення, відомостей з б ази даних державного земельн ого кадастру; розроблення пр ограмного забезпечення та те хнології автоматизованої об робки даних; запровадження т а експлуатація програмно-тех нічних комплексів для збиран ня, обробки, систематизації, з берігання та аналізу земельн о-кадастрової інформації; пі дготовка та підвищення квалі фікації спеціалістів-землев порядників, супроводження пр оцесу автоматизованого веде ння державного земельного ка дастру, інших спеціалістів у галузі використання, оцінки та охорони земель; надання ви тягів з державного земельног о кадастру; надання витягів з Державного реєстру оцінювач ів з експертної грошової оці нки земельних ділянок.

Згідно ч. 1 ст. 9 Закону Украї ни «Про ціни і ціноутворення »№ 507 від 03 грудня 1990 року, держав ні фіксовані та регульовані ціни і тарифи встановлюються на ресурси, які справляють ви значальний вплив на загальни й рівень і динаміку цін, на тов ари і послуги, що мають виріша льне соціальне значення, а та кож на продукцію, товари і пос луги, виробництво яких зосер еджено на підприємствах, що з аймають монопольне (домінуюч е) становище на ринку.

У висновках головного упра вління Держкомзему в Закарпа тській області з надання зем ельних ділянок зазначається про те, що головним управлінн ям розглянуто матеріали щодо розміщення певних об'єктів н а певній земельній ділянці, м атеріали погоджені іншими ус тановами, організаціями та о рганами влади, і виходячи з ви щенаведеного, Головне управл іння Держкомзему у Закарпатс ькій області не заперечує пр оти розміщення даного об'єкт у при дотриманні чинного зак онодавства та певних умов.

Як випливає із змісту зазна чених висновків, вони не мают ь жодних ознак документу кон сультативного характеру.

Окрім цього, згідно п.5 Поряд ку виконання земельно-кадаст рових робіт та надання послу г на платній основі державни ми органами земельних ресурс ів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 листопада 2000р. №1619, надання консультацій з питань оформ лення прав на земельні ділян ки, інших питань використанн я та охорони земель може нада ватись на платній основі.

Вартість плати за цю послуг у встановлена п.2 таблиці 6.1 Роз мірів оплати земельно-кадаст рових робіт та послуг, встано влених спільним наказом Держ авного комітету України по з емельних ресурсах, Міністерс тва фінансів України, Мініст ерства економіки України від 15 червня 2001р. №97/298/124.

Даним пунктом встановлює ться плата за надання консул ьтацій з питань оформлення п рав на земельні ділянки, сумі жного землекористування, дер жавного земельного кадастру , кількісної та якісної харак теристики земельних угідь, е кономічної та грошової оцінк и земель, приватизації земел ьних ділянок шляхом викупу, п орядку приватизації та оренд и земельних ділянок, вилучен ня і надання земельних ділян ок для несільськогосподарсь ких потреб та попереднього п огодження місця розташуванн я об'єктів, інших питань викор истання та охорони ;земель то що.

Управлінням Держкомзему в Ужгородському районі Зака рпатської області розмір пла ти за підготовку висновків з надання земельних ділянок в изначений п.2 таблиці 6.1 Розмір ів оплати не застосовувася, п роте застосовувався розмір п лати, встановлений п.9 таблиці 6.1 Розмірів оплати земельно-к адастрових робіт та послуг, я кий не має жодного відношенн я до послуги «надання консул ьтацій з питань оформлення п рав на земельні ділянки, інши х питань використання та охо рони земель».

Таким чином, послуга по підг отовці висновків з надання з емельних ділянок не відносит ься до послуг з «надання конс ультацій з питань оформлення прав на земельні ділянки, інш их питань використання та ох орони земель», стягнення пла ти за надання даної послуги є порушенням вимог п.5 Порядку в иконання земельно-кадастров их робіт та надання послуг на платній основі державними о рганами земельних ресурсів, затвердженого постановою Ка бінету Міністрів України від 01 листопада 2000р. №1619.

Відповідно до ч.3 ст.1 Закону У країни «Про дозвільну систем у України у сфері господарсь кої діяльності»№ 2806 від 06 верес ня 2005р. №2806, документ дозвільног о характеру - дозвіл, висновок , погодження, свідоцтво тощо, я кий дає суб'єкту господарюва ння право на провадження пев них дій щодо здійснення госп одарської діяльності. Частин ою 1 ст.4 вищевказаного закону визначено, що платність або б езоплатність видачі докумен та дозвільного характеру вст ановлюється виключно закона ми.

Чинним законодавством не в становлено стягнення плати з а видачу висновку з надання з емельної ділянки. Отже, стягн ення управлінням плати за ви дачу висновків з надання зем ельних ділянок, є порушенням вимог Закону України «Про до звільну систему України у сф ері господарської діяльност і»№ 2806 від 06 вересня 2005р. №2806.

Згідно ст. 14 Закону Україн и «Про ціни і ціноутворення» № 507 від 03 грудня 1990 року, Вся необ грунтовано одержана підприє мством, організацією сума ви ручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що зді йснюється із залученням кошт ів Державного бюджету Україн и, бюджету Автономної Респуб ліки Крим, місцевих бюджетів , а також коштів державних під приємств, установ та організ ацій підлягає вилученню в до ход відповідного бюджету зал ежно від підпорядкованості п ідприємства, організації. Кр ім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штр аф у двократному розмірі нео бгрунтовано одержаної суми в иручки. Вказані суми списуют ься з рахунків підприємств і організацій в банківських у становах за рішенням суду.

Враховуючи обставини вста новлені у судовому засіданні , суд вважає позовні вимоги не обґрунтованими, та, зважаючи на це, такими, що непідлягають до задоволення.

Керуючись статтями 11, 70, 71, 86, 160-163 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позовних в имог Управління Держкомзему в Ужгородському районі Зака рпатської обалсті до Державн ої інспекції з контролю за ці нами в Закарпатській області про визнання протиправним т а скасування рішення - відмов ити повністю.

Постанова набирає законно ї сили в порядку, встановлено му статтею 254 КАС України.

Постанова суду може бути о скаржена до Львівського апел яційного адміністративного суду через Закарпатський ок ружний адміністративний суд шляхом подачі скарги про апе ляційне оскарження постанов и суду першої інстанції.

Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Головуючий Іванчулине ць Д.В.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.07.2011
Оприлюднено23.01.2012
Номер документу20955741
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2474/10/0770

Ухвала від 13.08.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Леонтович К.Г.

Ухвала від 16.07.2010

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

Ухвала від 18.06.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Леонтович К.Г.

Постанова від 27.07.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

Постанова від 27.07.2011

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

Ухвала від 25.06.2010

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Іванчулинець Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні