ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 січня 2012 року справа № 2а-5036/11/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Клименчук Н.М. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом
Публічного акціонерного товариства «Екогінтекс»
до
Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у місті Києві та Київській області
про
визнання протиправним та скасування розпорядження № 70-В від 14.03.2011, зобов'язання вчинити дії
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Публічне акціонерне товариство «Екогінтокс»звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку у місті Києві та Київській області про визнання протиправним та скасування розпорядження № 70-В від 14.03.2011, зобов'язання вчинити дії.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено про прийняття відповідачем оскаржуваного розпорядження на підставі хибних висновків, на підставі чого воно є необґрунтованим та безпідставним.
В судовому засіданні представником позивача підтримано позов у повному обсязі та заявлено про скасування розпорядження, зобов'язання відповідача зупинити обіг акцій ПАТ «Екогінтокс».
Представник відповідача до суду не з'явився, жодних пояснень чи заперечень до суду не подавав. Про час, місце і дату розгляду справи повідомлений належним чином у відповідності до вимог ст. 35, 37 КАС України.
Розглянувши подані сторонами документи, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружним адміністративним судом міста Києва встановлено.
Позивач –Публічне акціонерне товариство «Екогінтокс», ідент. код –32589377.
22.11.2010 зборами акціонерів Позивача прийнято рішення про припинення ПАТ «Екогінтокс»шляхом ліквідації.
У зв'язку з цим 23.02.2011 позивачем подано до відповідача в Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, від 30.12.1998, № 222, заяву про зупинення обігу акцій (вих. № 04/02-2011 від 22.02.2011) разом із додатками.
За результатами розгляду вищезазначеної заяви, відповідачем винесено розпорядження № 70-в від 14.03.2011, яким відмовлено ПАТ «Екогінтокс»в зупиненні обігу акцій на підставі п. 8 розділу І Порядку скасування та реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій на підставі наявних у документах наступних порушень:
1) в заяві ПАТ «Екогінтокс»від 22.02.2011 вих. № 04/02-2011 не вірно зазначені відомості в розділі «Реквізити реєстроутримувача (депозитарію)», а саме: зазначені відомості щодо реєстратора ТОВ «Нотада», який здійснює діяльність щодо ведення реєстру власників іменних цінних паперів ПАТ «Екогінтокс», при цьому, відповідно до свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ПАТ «Екогінтокс»№ 552/10/1/10 від 28.10.2010 форма існування акцій –бездокументарна, що є порушенням п.п. «а» п. 1.1. розділу ІІ Порядку;
2) на загальних зборах акціонерів ПАТ «Екогінтокс»від 22.11.2010 рішення про ліквідацію товариства прийнято не від загальної їх кількості, що є порушенням ч. 5 ст. 42 Закону України «Про акціонерні товариства»;
3) до протоколу № 2/ПЧ позачергових загальних зборів акціонерів ПАТ «Екогінтокс»22.11.2010 не подано перелік акціонерів товариства, які зареєструвалися для участі у зазначених заборах, що є порушенням вимог ст. 40 Закону України «Про акціонерні товариства»;
4) до протоколу № 2/ПЧ позачергових загальних зборів акціонерів ПАТ «Екогінтокс»22.11.2010 не подано Протокол про підсумки голосування, що є порушенням вимог ч. 4 ст. 45 Закону України «Про акціонерні товариства»;
5) у довідці ПАТ «Екогінтокс»від 30.11.2010 вих. №05/11-2010 про персональне повідомлення акціонерів щодо проведення позачергових загальних зборів акціонерів ПАТ «Екогінтокс»22.11.2010, не зазначено дату складання переліку акціонерів, які мають бути повідомлені про проведення загальних зборі, що не відповідає вимогам ч. 3 ст. 35 Закону України «Про акціонерні товариства»;
6) Довідка ПАТ «Екогінтокс»від 30.11.2010 вих. № 06/11-2010 не відповідає вимогам пп. «б»п.1.1 розділу ІІ Порядку, а саме розділи «Розміщення раніше випущених в обіг цінних паперів»не зазначено результати попереднього випуску цінних паперів товариства, а також не зазначені відомості щодо випуску інших цінних паперів, окрім акцій ПАТ «Екогінтокс»; «Кількість за відсоток голосів акціонерів, що приймають рішення про ліквідацію»зазначені результати голосування щодо прийняття рішення про ліквідацію не відповідають вимогам ч. 5 ст. 42 Закону України «Про акціонерні товариства»;
7) повідомлення про проведення позачергових зборів акціонерів ПАТ «Екогінтокс», опубліковане в офіційному виданні Комісії «Відомості Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку»від 21.10.2010 № 196 (954), не містить дати складання переліку акціонерів, складеному в порядку, встановленому законодавством про депозитарну систему України, а також порядку ознайомлення акціонерів з матеріалами, з якими вони можуть ознайомитися під час підготовки до загальних зборів що є порушенням вимог ст.. 35 Закону України «Про акціонерні товариства»;
8) Відсутня довідка депозитарію, з яким укладено договір про обслуговування випуску цінних паперів ПАТ «Екогінтокс», що є порушенням вимог пп. «в»п. 1.1 розділу ІІ Порядку.
Вищезазначене розпорядження № 70-в від 14.03.2011 є предметом судового розгляду по справі.
Розглянувши надані документи та пояснення представників сторін, проаналізувавши чинне законодавство, суд вважає, що відмова відповідача у зупиненні обігу акцій позивача є необґрунтованою та немотивованою з огляду на таке.
Рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 222 від 30.12.1998 «Про затвердження Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій» визначено, що зупинення обігу акцій, відновлення обігу акцій, скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випусків акцій здійснюються уповноваженими особами Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку або її територіальних органів відповідно до цього Порядку.
Відповідно до п. 8 розділу І Порядку скасування реєстрації випусків акцій та анулювання свідоцтв про реєстрацію випуску акцій, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, від 30.12.1998, № 222 (далі –Порядку), відмова в зупиненні обігу акцій, відновленні обігу акцій, скасуванні реєстрації випусків акцій та анулюванні свідоцтв про реєстрацію випуску акцій складається у разі: а) невідповідності поданих документів вимогам чинного законодавства; б) порушення встановленого законодавством порядку припинення діяльності акціонерного товариства; в) виявлення на дату подання документів порушення порядку скликання та/або проведення загальних зборів акціонерів, на яких прийнято рішення про припинення діяльності акціонерного товариства.
Інші причини не можуть бути підставами для відмови у зупиненні обігу акцій, відновленні обігу акцій, скасуванні реєстрації випусків акцій та анулюванні свідоцтв про реєстрацію випуску акцій.
В оскаржуваному розпорядженні відповідачем зазначено, що в заяві ПАТ «Екогінтокс»від 22.02.2011 вих. № 04/02/-2011 не вірно зазначені відомості в розділі «Реквізити реєстроутримувача (депозитарію)», а саме: зазначені відомості щодо реєстратора ТОВ «Нотада», який здійснює діяльність щодо ведення реєстру власників іменних цінних паперів ПАТ «Екогінтокс», при цьому відповідно до свідоцтва про реєстрацію випуску акцій ПАТ «Екогінтокс» № 552/10/1/10 від 28.10.2010 форма існування акцій –без документарна.
Судом встановлено про безпідставність вищезазначених висновків відповідача, оскільки при встановлені вищезазначених висновків відповідачем не взято до уваги лист ПАТ «Екогінтокс»від 22.02.2011, № 07/02-2011, яким відповідачеві повідомлено про дематеріалізацію акцій ПАТ «Екогінтокс»(свідоцтво від 28.10.2010, реєстраційний номер 552/10/1/10); а також доведено до відома, що внаслідок здійснення 25.11.2010 запису в ЄДР про припинення підприємницької діяльності за № 1 068 11 0001 0005587, ПАТ «Екогінтокс»не укладало договір про відкриття рахунків у цінних паперах з обраним зберігачем, а також не було укладено договір про обслуговування емісії цінних паперів з обраним депозитарієм.
Таким чином, відсутність у поданих відповідачеві документах реквізитів депозитарію зумовлено відсутністю такого договору взагалі з підстав перебування у стані припинення підприємницької діяльності ПАТ «Екогінтокс».
Стосовно порушення ПАТ «Екогінтокс»положень ч. 5 ст. 42 Закону України «Про акціонерні товариства», а саме прийняття рішення про ліквідацію ПАТ «Екогінтокс»на загальних зборах акціонерів не від загальної кількості акціонерів, судом встановлено наступне.
Відповідно до положень ч.1 ст. 42 Закону України «Про акціонерні товариства», що визначає порядок прийняття рішень загальними зборами, одна голосуюча акція надає акціонеру один голос для вирішення кожного з питань, винесених на голосування на загальних зборах акціонерного товариства, крім проведення кумулятивного голосування.
Відповідно до положень ч. 5 цієї статті, рішення загальних зборів з питань, передбачених пунктами 2-7, 23 частини другої статті 33 цього Закону, приймається більш як трьома чвертями голосів акціонерів, які зареєструвалися для участі у загальних зборах та є власниками голосуючих з відповідного питання акцій. Статутом приватного акціонерного товариства можуть бути передбачені інші питання, рішення щодо яких приймаються більш як трьома чвертями голосів акціонерів, які зареєструвалися для участі у загальних зборах та є власниками голосуючих з відповідного питання акцій, крім питань, визначених в абзаці другому частини третьої цієї статті.
З наявного в матеріалах справи протоколу № 2/ПЧ позачергових загальних зборів акціонерів ПАТ «Екогінтокс»від 22.11.2010 вбачається, що загальна кількість осіб, включених до переліку акціонерів, які мають право на участь у загальних зборах станом на 22.11.2010 становить 359 осіб, що складає загальна кількість голосів 10 000, що становить 100% статутного капіталу ПАТ «Екогінтокс».
Загальна кількість голосів акціонерів –власників голосуючих акцій товариства, які зареєструвалися для участі у загальних зборах становить 162 акціонери ПАТ «Екогінтокс», загальна кількість голосів –7 915, що складає 79,15% статутного капіталу ПАТ «Екогінтокс».
Враховуючи, що для участі в загальних зборах ПАТ «Екогінтокс»зареєстровано 79,15% від загальної кількості голосів, а «за»припинення діяльності ПАТ «Екогінтокс»проголосувало 7 751 акція, що становить 77,51% від загальної кількості голосів статутного капіталу (тобто, більше ніж 3/4 або 75% від загальної кількості голосів), висновки відповідача щодо порушення ПАТ «Екогінтокс»ч. 5 ст. 42 Закону України «Про акціонерні товариства»є хибними та не відповідають дійсним обставинам справи.
Стосовно порушення ПАТ «Екогінтокс»положень ст. 40 та ч. 4 ст. 45 Закону України «Про акціонерні товариства», а саме не подання до протоколу позачергових загальних зборів акціонерів товариства переліку акціонерів, що зареєструвалися для участі у зборах, а також неподання протоколу про підсумки голосування, судом встановлено наступне.
Відповідно до положень ст. 40 Закону України «Про акціонерні товариства», реєстрація акціонерів (їх представників) проводиться на підставі переліку акціонерів, які мають право на участь у загальних зборах, складеного в порядку, передбаченому законодавством про депозитарну систему України, із зазначенням кількості голосів кожного акціонера. Реєстрацію акціонерів (їх представників) проводить реєстраційна комісія, яка призначається наглядовою радою, а в разі скликання позачергових загальних зборів на вимогу акціонерів у випадках, передбачених частиною шостою статті 47 цього Закону, - акціонерами, які цього вимагають.
Перелік акціонерів, які зареєструвалися для участі у загальних зборах, підписує голова реєстраційної комісії, який обирається простою більшістю голосів її членів до початку проведення реєстрації. Акціонер, який не зареєструвався, не має права брати участь у загальних зборах.
Перелік акціонерів, які зареєструвалися для участі у загальних зборах, додається до протоколу загальних зборів.
Відповідно до положень ст. 45 зазначеного Закону, за підсумками голосування складається протокол, що підписується всіма членами лічильної комісії акціонерного товариства, які брали участь у підрахунку голосів.
Протокол про підсумки голосування додається до протоколу загальних зборів акціонерного товариства.
Відповідно до положень п.1 розділу ІІ Порядку, комісія з припинення акціонерного товариства (ліквідаційна комісія, ліквідатор тощо) (далі - комісія) повинна подати до реєструвального органу такі документи: а) заяву про зупинення обігу акцій; б) рішення загальних з борівакціонерів товариства про ліквідацію і призначення комісії, оформлене відповідним протоколом, який повинен бути пронумерований, прошнурований та засвідчений підписами голови та секретаря зборів, або копію постанови господарського суду про визнання боржника банкрутом, або копію постанови Правління Національного банку України про відкриття процедури ліквідації, що засвідчується головою комісії та печаткою товариства.
У разі, якщо рішення про ліквідацію і призначення комісії прийнято загальними зборами акціонерів, до реєструвального органу також подається довідка, засвідчена підписами голови і секретаря зборів, голови комісії та печаткою товариства, яка має містити відомості про: загальну кількість акціонерів на дату проведення загальних зборів; кількість та відсоток голосів акціонерів, що беруть участь у загальних зборах; найменування емітента та його місцезнаходження, ідентифікаційний код юридичної особи; розмір статутного фонду; мету та предмет діяльності; розміщення раніше випущених в обіг цінних паперів (перелік і результати попередніх випусків цінних паперів із зазначенням свідоцтв про реєстрацію випусків цінних паперів та органів, що видали відповідні свідоцтва /із зазначенням за кожним випуском кількості іменних акцій, простих та привілейованих акцій, процентних та безпроцентних облігацій, номінальної вартості та загальної суми випуску, форми випуску/); кількість та відсоток голосів акціонерів, що приймають рішення про ліквідацію; порядок голосування; в) довідку, засвідчену підписами та печаткою реєстратора про передачу йому реєстру власників іменних цінних паперів (при документарній формі) або депозитарію, з яким укладено договір про обслуговування випуску цінних паперів (при без документарній формі), із зазначенням ідентифікаційного коду юридичної особи та його місцезнаходження. Довідка також повинна містити дані щодо наявності державної частки у статутному фонді емітента на дату прийняття рішення про ліквідацію. г) копію опублікованого згідно з вимогами статті 43 Закону України "Про господарські товариства" повідомлення про проведення загальних зборів акціонерів товариства, на яких прийнято рішення про ліквідацію, та довідку, яка свідчить про персональне повідомлення акціонерів про проведення цих загальних зборів (згідно з порядком, установленим у статуті товариства), що засвідчуються підписом голови комісії та печаткою товариства.
Серед зазначених документів, які ліквідатор зобов'язаним подати до реєструвального органу не зазначено щодо необхідності подання протоколу загальних зборів акціонерів з додатками, зазначено лише необхідність подання протоколу загальних зборів. А тому висновки відповідача щодо порушення ПАТ «Екогінтокс»положень ст. 40 та ч. 4 ст. 45 Закону України «Про акціонерні товариства» є хибними та не відповідають дійсним обставинам справи.
Стосовно порушення ПАТ «Екогінтокс»положень ст. 35 Закону України «Про акціонерні товариства», а саме не зазначення у довідці № 05/11-2010 від 30.11.2010 про повідомлення акціонерів щодо проведення позачергових загальних зборів акціонерів дати складання переліку акціонерів, які мають бути повідомлені про проведення загальних зборів, а також не зазначення в повідомленні про проведення позачергових зборів акціонерів ПАТ «Екогінтокс», опублікованому в офіційному виданні Комісії «Відомості Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку»від 21.10.2010 № 196 (954), дати складання переліку акціонерів, складеного в порядку, встановленому законодавством про депозитарну систему України, а також порядку ознайомлення акціонерів з матеріалами, з якими вони можуть ознайомитися під час підготовки до загальних зборів, судом встановлено наступне.
Відповідно до положень ст. 35 Закону України «Про акціонерні товариства», письмове повідомлення про проведення загальних зборів акціонерного товариства та їх порядок денний надсилається кожному акціонеру, зазначеному в переліку акціонерів, складеному в порядку, встановленому законодавством про депозитарну систему України, на дату, визначену наглядовою радою, а в разі скликання позачергових загальних зборів на вимогу акціонерів у випадках, передбачених частиною шостою статті 47 цього Закону, - акціонерами, які цього вимагають. Встановлена дата не може передувати дню прийняття рішення про проведення загальних зборів і не може бути встановленою раніше, ніж за 60 днів до дати проведення загальних зборів.
Письмове повідомлення про проведення загальних зборів та їх порядок денний надсилається акціонерам персонально (з урахуванням частини другої цієї статті) особою, яка скликає загальні збори, у спосіб, передбачений статутом акціонерного товариства, у строк не пізніше ніж за 30 днів до дати їх проведення. Повідомлення розсилає особа, яка скликає загальні збори, або особа, яка веде облік прав власності на акції товариства у разі скликання загальних зборів акціонерами.
Товариство не пізніше ніж за 30 днів до дати проведення загальних зборів публікує в офіційному друкованому органі повідомлення про проведення загальних зборів.
У разі реєстрації акцій на ім'я номінального утримувача повідомлення про проведення загальних зборів та порядок денний надсилається номінальному утримувачу, який забезпечує персональне повідомлення акціонерів, яких він обслуговує.
Повідомлення про проведення загальних зборів акціонерного товариства має містити такі дані: 1) повне найменування та місцезнаходження товариства; 2) дата, час та місце (із зазначенням номера кімнати, офісу або залу, куди мають прибути акціонери) проведення загальних зборів; 3) час початку і закінчення реєстрації акціонерів для участі у загальних зборах; 4) дата складення переліку акціонерів, які мають право на участь у загальних зборах; 5) перелік питань, що виносяться на голосування; 6) порядок ознайомлення акціонерів з матеріалами, з якими вони можуть ознайомитися під час підготовки до загальних зборів.
З наявної в матеріалах справи копії довідки № 05/11-2010 від 30.11.2010 та копії оголошення ПАТ «Екогінтокс», опублікованого у «Відомостях Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку»від 21.10.2010 № 196 вбачається, що ПАТ «Екогінтокс»дійсно допущені порушення, встановлені відповідачем, проте суд бере до уваги доводи позивача, згідно яких кількість голосів акціонерів, які голосували як за прийняття рішення про припинення діяльності товариства, так і за затвердження проміжного ліквідаційного балансу вказує на те, що кількість акціонерів, що брали участь у голосуванні, перевищує вимогу закону щодо ѕ голосів акціонерів, а відтак акціонери належним чином були повідомленні про дату, час і місце позачергових зборів, а тому їх права не порушено.
Стосовно невідповідності довідки ПАТ «Екогінтокс»від 30.11.2010 вих. № 06/11-2010 вимогам пп. «б»п. 1.1. розділу ІІ Порядку, а саме у розділі «Розміщення раніше випущених в обіг цінних паперів» не зазначено результати попереднього випуску цінних паперів товариства, а також незазначені відомості щодо випуску інших цінних паперів, окрім акції ПАТ «Екогінтокс»судом встановлено наступне.
Судом прийнято до уваги надані позивам докази щодо проведення процедури припинення юридичної особи у всіх фондах.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України , органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Згідно з ч.3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Всупереч наведеним вимогам, відповідачем правомірності прийнятого ним Розпорядження від 14.03.2011 № 70-В суду не доведено.
Частиною другою ст. 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень, в тому числі, з боку суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
За таких підстав, суд вважає обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню вимогу позивача про визнання незаконним вказаного Розпорядження.
Що стосується вимоги позивача про зобов'язання відповідача зупинити обіг акцій ПАТ «Екогінтокс», суд зазначає наступне.
Відповідно до Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»та п.4 Рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.07.2007 № 1611 «Про делегування повноважень з реєстрації випусків акцій, проспектів емісії акцій, змін до проспектів емісії акцій, звітів про результати розміщення акцій, реєстрації випусків облігацій підприємств, звітів про результати розміщення облігацій, скасування реєстрації випусків акцій та облігацій підприємств територіальним управлінням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку»зупинення обігу акцій віднесено до компетенції територіальних управлінь Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Рішення про зупинення або відмову у зупиненні обігу акцій відповідний територіальний орган Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає в установленому законом порядку, на підставі аналізу поданих документів та відповідно до вимог чинного законодавства.
Таким чином, діяльність органів державної влади регулюють закони та підзаконні акти, ці закони та підзаконні акти дають суб'єктам владних повноважень можливість користування певною свободою розсуду при вирішенні питань і встановлюють лише межі такої свободи, тобто наділяють їх дискреційними повноваженнями.
З огляду на норму ч. 2 ст. 19 Конституції України суд не може перебирати на себе повноваження, віднесені законом до компетенції інших органів.
Відповідно до частини 2 статті 11 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Проте, суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
При розгляді даної адміністративної справи суд прийшов до висновку про необхідність виходу за межі позовних вимог, оскільки встановлено наявність порушеного права позивача, проте запропонований позивачем спосіб захисту такого права виходить за межі компетенції адміністративного суду.
Таким чином, суд вважає необхідне зобов'язати відповідача повторно розглянути документи, подані позивачем для зупинення обігу акцій.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст.ст. 11, 69-71, 158-163 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва
ПОСТАНОВИВ:
1.Адміністративний позов задовольнити частково.
2.Визнати протиправним і скасувати Розпорядження Територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві та Київській області від 14.03.2011 № 70-В про відмову у зупиненні обігу акцій Публічного акціонерного товариства «Екогінтокс»
3.Зобов'язати Територіальне управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку в м. Києві та Київській області повторно розглянути яву Публічного акціонерного товариства «Екогінтокс» від 22.02.2011 та додані до неї документи для зупинення обігу акцій.
4.В іншій частині позову відмовити.
Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Н.М. Клименчук
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.01.2012 |
Оприлюднено | 30.01.2012 |
Номер документу | 21083903 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Клименчук Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні