Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
31 січня 2012 р. справа № 2а/0570/399/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Логойди Т. В.
при секретарі Чегринець А.М.
з участю представників позивача ОСОБА_1 і ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Ворошиловському районі міста Донецька до Державної інспекції з контролю за цінами в Донецькій області про стягнення капіталізованих платежів,
в с т а н о в и в :
У грудні 2012 року Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Ворошиловському районі міста Донецька звернулося до суду з вказаним адміністративним позовом, в якому зазначало, що відповідач, який перебуває у нього на обліку, знаходиться в стадії ліквідації. Оскільки позивачем здійснюються страхові виплати постраждалим, які ушкодили здоров'я під час роботи на підприємстві, тому просив стягнути з відповідача суму капіталізованих платежів в розмірі 139 765,96 грн.
В судовому засіданні представники позивача підтримали позовні вимоги та просили задовольнити позов.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час і місце розгляду справи повідомлявся належним чином. Причин неявки суду не повідомив, заяв про відкладення розгляду справи не надсилав.
Враховуючи наведене суд вирішує справу на підставі наявних у ній доказів.
Судом встановлено, що Державна інспекція з контролю за цінами в Донецькій області як платник страхових внесків зареєстрована у Відділенні виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Ворошиловському районі міста Донецька.
Постановою Кабінету Міністрів України від 28 березня 2011 року №346 припинено діяльність вказаної юридичної особи шляхом її ліквідації.
На виконання вказаної постанови Міністерством економіки України прийнято наказ від 08 червня 2011 року №484 «Деякі питання ліквідації Державної інспекції з контролю за цінами та її територіальних органів», п.п. 1 й 2 якого наказано утворити комісії з проведення ліквідації Державної інспекції з контролю за цінами на чолі із заступником начальника Державної інспекції з контролю за цінами ОСОБА_3 та її територіальних органів (далі - комісії) на чолі з начальниками (заступниками начальників) таких органів за переліком згідно з додатком. Установлено, що комісії здійснюють керівництво діяльністю Державної інспекції з контролю за цінами та її територіальних органів на період до завершення їх ліквідації.
За результатами перевірки правильності нарахування, повноти і своєчасності перерахування страхових внесків та витрачання коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України позивачем складено акт від 13 грудня 2011 року №760, яким встановлено що працівник Державної інспекції з контролю за цінами в Донецькій області ОСОБА_4 отримує страхові виплати та інші соціальні послуги внаслідок нещасного випадку на виробництві.
У зв'язку з наведеним позивачем зроблено розрахунок капіталізації платежів для продовження страхових виплат особам, потерпілим на підприємстві протягом їх життя, - сума капіталізованих платежів становила 139 765,96 грн.
15 грудня 2011 року листом №04/03-1251 позивач повідомив голову ліквідаційної комісії про суму капіталізованих платежів.
Однак, відповідач вважав, що сума капіталізованих платежів сплаті не підлягає через те, що його ліквідація не пов'язана з банкрутством, у зв'язку з чим кошти сплачено не було.
Судом також встановлено, що станом на день розгляду справи Державна інспекція з контролю за цінами у Донецькій області перебуває в стадії ліквідації, яка не пов'язана з банкрутством, з Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України не виключена.
Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.
Ліквідація юридичної особи відповідно до вимог законодавства відбувається без правонаступництва; юридична особа є такою, що припинилася чи є ліквідованою, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення (ч. 2 ст. 104 та ч. 5 ст. 111 Цивільного кодексу України).
Згідно зі ст. 46 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» фінансування Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві здійснюється за рахунок, зокрема, капіталізованих платежів, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2000 року № 765 прийнято Порядок капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, відповідно до п. 1 якої капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів. Пункт 2 Порядку визначає порядок розрахунку щодо кожного платежу, що підлягає капіталізації.
Іншого нормативно-правового акту, який визначав би порядок капіталізації платежів, Кабінетом Міністрів України прийнято не було.
Відповідно до ст. 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії, уповноважена ним особа або ліквідатор після закінчення процедури ліквідації, передбаченої законом, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстраторові певні документи, в тому числі, зокрема, довідку відповідного органу про відсутність заборгованості із сплати страхових коштів фондів соціального страхування.
Отже, статтею 46 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» законодавець зобов'язав страхувальника проводити капіталізацію страхових виплат у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у всіх випадках ліквідації страхувальника не залежно від підстави такої ліквідації.
Оскільки капіталізовані платежі сплачені не були, тому вони підлягають стягненню з відповідача в судовому порядку.
Аналогічна правова позиція неодноразово висловлювалася в рішеннях Вищого адміністративного суду України, зокрема, в ухвалах від 04 листопада 2010 року в справі № К-6533/08, від 20 квітня 2011 року в справі № К/9991/1045/11, від 09 червня 2011 року в справі №К-25422/10.
Керуючись статтями 23, 94, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в :
Позов Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Ворошиловському районі міста Донецька до Державної інспекції з контролю за цінами в Донецькій області про стягнення капіталізованих платежів задовольнити.
Стягнути з Державної інспекції з контролю за цінами в Донецькій області (код ЄДРПОУ 21954169) на користь на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Ворошиловському районі міста Донецька (р/р № 37171400900004 в УДКУ в Донецькій області, МФО 834016, ЄДРПОУ 25968688) суму капіталізованих платежів у розмірі 139 765 (сто тридцять дев'ять тисяч сімсот шістдесят п'ять) грн. 96 (дев'яносто шість) коп.
Постанова набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 КАС України, і може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції у порядку, визначеному статтею 186 КАС України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Логойда Т. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.01.2012 |
Оприлюднено | 24.02.2012 |
Номер документу | 21492320 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Логойда Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні