23/200
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
21.02.12 р. Справа № 23/200
за позовом: Публічного акціонерного товариства ”Авдіївський коксохімічний завод” м. Авдіївка
до відповідача: Державного підприємства ”Донецька залізниця” м. Донецьк
про стягнення 3 081, 8 грн.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача: Державне відкрите акціонерне товариство ”Шахта ”Білоріченська” ДП ДХК ”Луганськвугілля” смт. Білоріченський
Суддя Забарющий М.І.
Представники сторін:
Від позивача: не з'явились
Від відповідача: не з'явились
Від третьої особи: не з'явились
В засіданні, яке відбулось 15.02.2012р., згідно ст.77 ГПК України
оголошувалась перерва до 21.02.2012р.
СУТЬ СПОРУ:
Позивач, публічне акціонерне товариство ”Авдіївський коксохімічний завод” м. Авдіївка, звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача, державного підприємства ”Донецька залізниця” м. Донецьк, 3 081, 8 грн. збитків у вигляді нестачі.
В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на:
- умови договору№ ДУК-01/07-19р/34/08ОС від 07.12.2007р., укладеного між позивачем та ТОВ ”Метінвест Холдинг”;
- відвантаження ДВАТ ”Шахта ”Білоріченська” ДП ДХК ”Луганськвугілля” на адресу ПАТ ”Авдіївський коксохімічний завод” у вагоні № 66242777 за накладною № 52789195 (основна) та № 52813102 (досилка) вугілля марки Г0-200 у кількості 69т;
- здійснення на станції Дебальцеве-Сортувальна Донецької залізниці перевірки маси вантажу у вищевказаному вагоні, внаслідок якої була виявлена нестача вугільної продукції у кількості 4,7т;
- засвідчення вищевказаної обставини в комерційному акті БМ 731682/144/27 від 25.06.2011р.;
- недоведеність залізницею відсутності її вини у незбереженні вантажу під час його перевезення;
- ст.308 Господарського кодексу України (далі - ГК України), ст.ст.24, 110, 114, 127, 129, 131 Статуту залізниць України та ст.ст. 12, 25 Закону України “Про залізничний транспорт”.
Відповідач в судовому засіданні 21.12.2011р. визнав позовні вимоги в розмірі 50% від заявленої суми, що зафіксовано в протоколі судового засідання, однак письмового відзиву на позов не надав.
Ухвалою про порушення провадження у справі № 23/200 від 09.12.2011р. господарський суд Донецької області залучив до участі у справі на стороні позивача в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, державне відкрите акціонерне товариство ”Шахта ”Білоріченська” ДП ДХК ”Луганськвугілля” смт. Білоріченський.
Від товариства з обмеженою відповідальністю ”Шахта ”Білоріченська” до суду надійшла заява № 02-2651 від 16.12.2011р. про заміну ДВАТ ”Шахта ”Білоріченська” ДП ДХК ”Луганськвугілля”, яке на стороні позивача залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на товариство з обмеженою відповідальністю Шахта ”Білоріченська”. Подана заява обгрунтована тим, що згідно ст.108 Цивільного кодексу України на підставі рішення позачергових загальних зборів акціонерів (протокол № 1/2010 від 19.11.2010р.) ДВАТ ”Шахта ”Білоріченська” ДП ДХК ”Луганськвугілля” реорганізовано шляхом перетворення у ТОВ ”Шахта ”Білоріченська”, яке згідно п.1.2. статуту останнього є правонаступником усіх прав та обов”язків ДВАТ ”Шахта ”Білоріченська” ДП ДХК ”Луганськвугілля”. Розглянувши дану заяву, суд здійснює заміну державного відкритого акціонерного товариства ”Шахта ”Білоріченська” ДП ДХК ”Луганськвугілля” (ЄДРПОУ 00176897) на товариство з обмеженою відповідальністю ”Шахта ”Білоріченська” (ЄДРПОУ 00176897).
Також від товариства з обмеженою відповідальністю ”Шахта ”Білоріченська” надійшла заява № 02-2651 від 16.12.2011р., в якій зазначено, що ДВАТ ”Шахта ”Білоріченська” ДП ДХК ”Луганськвугілля” були вжиті всі можливі заходи для збереження цілісності вантажу перед його транспортуванням і саме залізниця як перевізник повинна нести відповідальність за зберігання вантажу з моменту його прийняття і до видачі одержувачу.
Дослідивши матеріали справи та вислухавши пояснення представників сторін та третьої особи, суд встановив:
23.06.2011р. ДВАТ ”Шахта ”Білоріченська” ДП ДХК ”Луганськвугілля” (вантажовідправник) зі станції Збірна Донецкьої залізниці на станцію Авдіївка Донецької залізниці відвантажило на адресу публічного акціонерного товариства ”Авдіївський коксохімічний завод” за залізничною накладною № 52789195 (основна) у 33-х вагонах, в т.ч. і у вагоні № 66242777 вантаж (вугілля марки Г) у кількості 69т.
Наявна в матеріалах справи залізнична накладна № 52789195 свідчить про укладення між ДВАТ ”Шахта ”Білоріченська” ДП ДХК ”Луганськвугілля” (відправником) і ДП ”Донецька залізниця” (перевізником) договору перевезення вантажу на користь ПАТ ”Авдіївський коксохімічний завод” (одержувача) згідно ч.3 ст.909 ЦК України, ч.2 ст.307 ГК України та ст.6 Статуту залізниць України.
На станції Дебальцеве-Сортувальна Донецької залізниці згідно ч.2 ст.24 Статуту залізниць України залізниця здійснила контрольну перевірку маси вантажу, завантаженого у вагон № 66242777, і встановила недостачу вантажу у вищевказаному вагоні в кількості 4,7т. Дана обставина була засвідчена комерційним актом БН 731682/144/27 від 25.06.2011р., в якому зазначено наступне: за документом значиться - тара 22 000кг, нетто 69 000кг, фактично виявилось - брутто 86 300кг, тара з трафарету з обох сторін 22 000кг, нетто 64 300кг, що менше документу на 4 700кг; навантаження нижче борту на 200мм, розрівняне, маркування борознами; ліворуч 6,7 люк воронка 3000 х 2000мм х до дна вагону; порушене маркування; комісійна перевірка вагону здійснена на 200-тонних вагонних вагах станції.
Статтею 920 ЦК України закріплено, що у разі порушення зобов'язань, що випливають із договору перевезення, сторони несуть відповідальність, встановлену за домовленістю сторін, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами).
Відповідно до ст.12 Закону України “Про залізничний транспорт” залізниці забезпечують збереження вантажів на шляху слідування та на залізничних станціях.
Згідно ст.23 вищевказаного Закону перевізники несуть відповідальність за зберігання вантажу з моменту його прийняття і до видачі одержувачу в межах, визначених Статутом залізниць України. Частиною 2 цієї ж статті встановлено, що за незбереження (втрату, нестачу, псування, пошкодження) прийнятого до перевезень вантажу перевізники несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведуть, що втрата, нестача, псування, пошкодження виникли з незалежних від них причин. Аналогічна норма викладена і в ч.1 ст.314 ГК України.
Стаття 110 Статуту залізниць України передбачає, що залізниця несе відповідальність за збереження вантажу від часу його прийняття до перевезення і до моменту видачі одержувачу.
Відповідно до ст.113 Статуту залізниць України за незбереження прийнятого до перевезення вантажу залізниці несуть відповідальність у розмірі фактично заподіяної шкоди, якщо не доведуть, що втрата, нестача чи пошкодження виникли з не залежних від них причин.
Статтею 129 Статуту залізниць України закріплено, що обставини, що можуть бути підставою для матеріальної відповідальності залізниці під час залізничного перевезення, засвідчуються комерційними актами або актами загальної форми, які складають станції залізниць; для засвідчення невідповідності маси і кількості вантажу з даними, зазначеними у транспортних документах, складається комерційний акт.
Комерційний акт БН 731682/144/27 від 25.06.2011р. не містить посилань щодо наявності ознак просипання вантажу і будь-яких щілин у вагоні, через які просипання вантажу могло б бути. Однак, в акті загальної форми № 0012 від 24.06.2011р. є вказівка про: наявність зазору 30мм між люком і поперечною балкою; відсутність просипання вантажу та закладання щілини дошкою.
Залізниця не навела достатніх аргументів щодо відсутності вини у незбереженні вантажу. Тому суд вважає вимоги позивача обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.
Заперечення відповідача щодо недоведеності позивачем вартості недостачі суд відхилив тому, що: до позову доданий договір № ДУК-01/07-19р/34/08ОС від 07.12.2007р., який визначає вартість вугілля кам'яного; третя особа підтвердила, що вагон № 66242777 відвантажено ним на виконання умов договору, означеного у позові; ст.115 Статуту не обмежує перелік документів, які можуть свідчити про вартість вантажу.
На підставі ст.ст. 20, 173-175, 193, 224, 225, 306-308, 314 Господарського кодексу України, ст.ст. 23, 26 Закону України ”Про залізничний транспорт”, ст.ст. 24, 110, 113-115, 129 Статуту залізниць України та керуючись ст.ст. 33, 43, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -
В И Р I Ш И В :
Стягнути з державного підприємства ”Донецька залізниця” (м. Донецьк, вул. Артема, 68, р/р 260000000019 в ДФ АБ ”Експрес-Банку” м. Донецьк, МФО 335838, ЄДРПОУ 01074957) на користь публічного акціонерного товариства ”Авдіївський коксохімічний завод” (м. Авдіївка, проїзд Індустріальний, 1, р/р 26003962485538 в ПАТ ”ПУМБ” м. Донецьк, МФО 334851, ЄДРПОУ 00191075) - 3 081 грн. 80 коп. збитків та 1 411 грн. 50 коп. витрат на сплату судового збору.
Суддя Забарющий М.І.
В судовому засіданні 21.02.2012р. проголошено вступну та резолютивну частини рішення. Повний текст рішення складено та підписано 27.02.2012р.
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2012 |
Оприлюднено | 05.03.2012 |
Номер документу | 21678877 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Забарющий М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні