Постанова
від 21.02.2012 по справі 2а/2570/7/2012
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Спр ава № 2а/2570/7/2012

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 лютого 2012 р. м. Чернігів

Чернігівський окружний а дміністративний суд у складі :

Головуючого судді Ткаченко О.Є.,

за участю секретаря Серкіної О.С.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у справу за адміністративним позовом Державного підприєм ства «Остерське лісове госпо дарство» до Державної фінанс ової інспекції в Чернігівськ ій області про визнання прот иправною та скасування вимог и,

В С Т А Н О В И В :

05.03.2011 року Державне підпри ємство «Остерське лісове гос подарство» (далі - ДП «Остер ське лісове господарство») з вернулось до суду з адмініст ративним позовом до Державно ї фінансової інспекції в Чер нігівській області (далі - Д ФІ в Чернігівській області) т а просить визнати протиправн ою та скасувати вимогу від 28.11.2 011 року № 07-18/1292. Свої вимоги мотив ує тим, що в період з 06.09.2011 року по 07.11.2011 року КРВ в Козелецькому р айоні проведено планову реві зію фінансово-господарської діяльності ДП «Остерське лі сове господарство» за період з 01.01.2009 року по 31.08.2011 року, за резул ьтатами якої складено акт ві д 07.11.2011 року № 7-24/53. Ревізією виявл ено ряд порушень. На підставі вказаного акту КРВ в Козелец ькому районі винесено вимоги по усуненню недоліків, виявл ених ревізією ДП «Остерське лісове господарство», від 28.11.20 11 року № 07-18/1292. Проте, з такими вис новками КРВ в Козелецькому р айоні позивач не погоджуєтьс я з наступних підстав. Так, умо ви виплати винагороди за вис лугу років встановлені підпр иємством з урахуванням вимог п. 5.9 Галузевої угоди між Держа вним комітетом лісового госп одарства України і Профспілк ою працівників лісового госп одарства України на 2010-2012 роки. Р озмір реально виплаченої вин агороди за вислугу років був обумовлений фінансовими мож ливостями підприємства, як п ередбачено відповідним Поло женням до Колективного догов ору. На підприємстві колекти вним договором встановлено р яд винагород, кожна з яких не п ов' язана з іншими, носить са мостійний характер і виплачу ється при наявності фінансов ої можливості. Ці винагороди не являються обов' язковими умовами оплати праці, а є лише додатковим заохоченням прац івників до покращення якості виконуваних ними робіт. Пред ставник позивача наголошує н а тому, що в ході ревізії ДП «О стерське лісове господарств о» звертало увагу на те, що вип лата такої винагороди здійсн ювалась за наказом директора підприємства саме з розраху нку можливості підприємства . При цьому чистий річний приб уток згідно фінансового звіт у за результатами роботи за 201 0 рік становить 40 тис. грн., що є м еншим порівняно з результата ми роботи за 2009 рік. Таким чином , представник позивача вважа є рішення щодо невірного нар ахування заробітної плати, а саме: нарахування винагород и за вислугу років працівник ам підприємства, недоплати п рацівникам підприємства ціє ї винагороди на загальну сум у 222424,64 грн. та завдання працівни кам підприємства матеріальн ої шкоди на цю ж суму, викладен і в акті за № 7- 24/53 від 07.11.2011 року про результати ревізії фінансов о-господарської діяльності Д П «Остерське лісове господа рство» та викладені у вимозі від 28.11.2011 року за № 07-18/1292 про усуне ння недоліків, виявлених про веденою ревізією ДП «Остерсь ке лісове господарство», не в ідповідають вимогам норм тру дового законодавства і є неп равомірними.

В судовому засіданні предс тавники позивача позов підтр имали повністю та просили йо го задовольнити, посилаючись на обставини, викладені в поз овній заяві.

Представники відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнали, просили су д відмовити в їх задоволенні в повному обсязі та вказали н а те, що ревізію в ДП «Остерськ е лісове господарство» було проведено у відповідності до вимог чинного законодавства , що регулюють проведення рев ізій органами державної конт рольно-ревізійної служби. Ре візією виявлено ряд порушень , про що складено акт від 07.11.2011 ро ку № 7-24/53. З метою усунення поруш ень, виявлених ревізією, об' єкту контролю були направлен і вимоги від 28.11.2011 № 07-18/1292. Представ ники відповідача вказують на те, що розмір винагороди за ви слугу років працівникам підп риємства у колективному дого ворі занижені в порівнянні з Галузевою угодою, тоді, як п.1.6 Галузевої угоди передбачено : «Сторони здійснюють контро ль за виконанням норм і полож ень Угоди, які є обов'язковими , як мінімальні гарантії для з астосування при укладанні ко лективних договорів на Підпр иємствах. Підприємства відпо відно до своїх повноважень в колективних договорах можут ь установлювати вищі чи дода ткові, порівняно з Угодою та ч инним законодавством, гарант ії, трудові та соціально - побу тові пільги. Норми і положенн я колективних договорів вваж аються недійсними, якщо вони погіршують становище праців ників у порівнянні з цією Уго дою та чинним законодавством .» Також, у позовній заяві зазн ачено, що умови винагороди за вислугу років встановлені з урахуванням вимог п.5.9 Галузе вої угоди. Проте, у п. 5.9 передба чено «Винагороди за вислугу років та за підсумками робот и за рік здійснюються відпов ідно до Положень, передбачен их колективним договором. По ложення про порядок та умови виплати винагороди за вислу гу років працівникам Підприє мств Держкомлісгоспу Україн и додається (додаток 8 до Угоди )». Крім того, ст. 97 Закону Украї ни «Про оплату праці» передб ачено, що форми і системи опла ти праці, норми праці, розцінк и, тарифні сітки, ставки, схеми посадових окладів, умови зап ровадження та розміри надбав ок, доплат, премій, винагород т а інших заохочувальних, комп енсаційних і гарантійних вип лат встановлюються підприєм ствами, установами, організа ціями самостійно у колективн ому договорі з дотриманням н орм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною та галузевими (регіональним и) угодами. За таких обставни п редставники відпмовідача вв ажають позовні вимоги необгр унтованими та такими, що не пі длягають задоволенню.

Вивчивши матеріали справи , заслухавши пояснення сторі н, з' ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуєтьс я позов, оцінивши докази, які м ають юридичне значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, суд вважає, що по зовні вимоги не підлягають з адоволенню з наступних підст ав.

Відповідно до статті 1 Закон у України «Про державну конт рольно-ревізійну службу в Ук раїні» державна контрольно-р евізійна служба складається з Головного контрольно-реві зійного управління України, контрольно-ревізійних управ лінь в Республіці Крим, облас тях, містах Києві і Севастопо лі, контрольно-ревізійних пі дрозділів (відділів, груп) в ра йонах, містах і районах у міст ах.

Контрольно-ревізійне упра вління в Чернігівській облас ті діє на підставі Положення про Контрольно-ревізійні уп равління в Автономній Респуб ліці Крим, областях, містах Ки єві і Севастополі, затвердже ного наказом Головного контр ольно-ревізійного управлінн я України № 11 від 09.01.2011 року.

Головними завданнями держ авної контрольно-ревізійної служби відповідно до статті 2 вказаного Закону, є, зокрема , здійснення державного фіна нсового контролю за використ анням і збереженням державни х фінансових ресурсів, необо ротних та інших активів, прав ильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним вико ристанням коштів і майна, ста ном і достовірністю бухгалте рського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої вл ади, в державних фондах, у бюдж етних установах і у суб'єктів господарювання державного с ектору економіки, а також на п ідприємствах і організаціях , які отримують (отримували, в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або вико ристовують (використовували у періоді, який перевіряєтьс я) державне чи комунальне май но (далі підконтрольні устан ови), виконанням місцевих бюд жетів, розроблення пропозиці й щодо усунення виявлених не доліків і порушень та запобі гання їм у подальшому.

Інспектування здійснюєтьс я у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансов о-господарської діяльності п ідконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявл ення наявних фактів порушенн я законодавства, встановленн я винних у їх допущенні посад ових і матеріально відповіда льних осіб. Результати ревіз ії викладаються в акті.

Судом встановлено, що в пері од з 06.09.2011 року до 07.11.2011 року включн о відповідно до п. 2.13 Плану робо ти ГоловКРУ на III квартал 2011 рок у на підставі направлень на п роведення ревізії № 69, № 70, № 71 ві д 06.09.2011 року та № 72 від 20.09.2011 року, ви даних КРВ в Козелецькому рай оні, головним контролером-ре візором ОСОБА_1, головним контролером-ревізором ОСО БА_2, старшим контролером-ре візором ОСОБА_3, провідним контролером-ревізором ОСО БА_4 була проведена планова ревізія фінансово-господарс ької діяльності ДП «Остерськ е лісове господарство» за пе ріод з 1 січня 2009 року до 31 серпня 2011 року у відповідності до пит ань програми ревізії та робо чого плану.

За результатами проведено ї ревізії 07.11.2011 року КРВ в Козел ецькому районі складено акт за № 7-24/53 про результати ревізі ї фінансово - господарської д іяльності ДП «Остерське лісо ве господарство» за період з 1 січня 2009 року до 31 серпня 2011 рок у (а.с. 11-36).

Ревізією було виявлено ряд порушень. Зокрема в п. 7.2 «Ревіз ія витрат на оплату праці» ко нтролерами-ревізорами зазна чено, що встановлено факт нев ірного нарахування заробітн ої плати, а саме: нарахування в инагороди за вислугу років. В результаті цього працівника м ДП «Остерське лісове госпо дарство» за 2010 рік не доплачен о вказаної винагороди на заг альну суму 222424,64 грн., чим праців никам завдано матеріальної ш коди на цю ж суму та порушено П оложення про умови виплати в инагороди за вислугу років п рацівників державних лісого сподарських підприємств Дер жкомлісгоспу України, затвер дженого наказом Держкомлісг оспу України від 03.07.2001 року № 63 «П ро затвердження Галузевого п ереліку виробництв, професій та посад, на яких можуть встан овлюватись доплати працівни кам за умови праці на підприє мстві Держкомлісгоспу Украї ни» додаток № 6 переліку та ст. 94 Кодексу законів про працю Ук раїни № 332 від 10.12.1971 року, ст. 2 Зако ну України «Про оплату праці » від 24.03.1995 року № 108/95.

Крім того, Колективним договором підприємства розм іри винагороди за вислугу ро ків занижені в порівнянні з Г алузевою угодою, тоді, як п.1.6. Г алузевої угоди між державним комітетом лісового господар ства України і профспілки пр ацівників лісового господар ства на 2010-2012 роки, зареєстрован ої в Міністерстві праці і соц іальної політики України 13.03.201 0 року, передбачено, що норми і положення Колективних догов орів вважаються недійсними, якщо вони погіршують станови ще працівників у порівняні з цією Угодою та чинним законо давством.

Не погоджуючись з такими ви сновками ревізії про допущен і порушення, акт було підписа но ДП «Остерське лісове госп одарство» 15.11.2011 року з заперече ннями, викладеними у листі ві д 16.11.2011 року за № 1591 (а.с. 37).

За результатами розгляду з аперечень КРВ в Козелецькому районі за підписом начальни ка відділу Коваленко В. Ф. надав висновок, викладений у листі від 24.11.2011 року за № 07-25/1266, яки й отримано ДП «Остерське ліс ове господарство» 28.11.2011 року (а. с. 40).

Пунктом 7 статті 10 Закону Укр аїни «Про державну контрольн о-ревізійну службу в Україні » передбачено право органів державної контрольно-ревізі йної служби пред'являти кері вникам та іншим службовим ос обам підконтрольних установ , що ревізуються, вимоги щодо у сунення виявлених порушень з аконодавства з питань збереж ення і використання державно ї власності та фінансів, вилу чати в судовому порядку до бю джету виявлені ревізіями при ховані і занижені валютні та інші платежі, ставити перед в ідповідними органами питанн я про припинення бюджетного фінансування і кредитування , якщо отримані підприємства ми, установами та організаці ями кошти і позички використ овуються з порушенням чинног о законодавства.

Так, на підставі акту ревізі ї КРВ в Козелецькому районі н аправлено до ДП «Остерське л ісове господарство» вимоги п о усуненню недоліків, виявле них ревізією, викладених в ли сті від 28.11.2011 року № 07-18/1292 (а.с. 42).

Пунктом 2 вказаних вимог зоб ов' язано ДП «Остерське лісо ве господарство» провести до нарахування та виплатити пра цівникам лісгоспу надбавку з а вислугу років в сумі 222424,64 гри. У зв' язку з тяжким фінансов им становищем підприємства р озробити графік та провести виплату поетапно.

Відповідно до частини 2 стат ті 15 Закону України «Про держа вну контрольно-ревізійну слу жбу в Україні» законні вимог и службових осіб державної к онтрольно-ревізійної служби є обов'язковими для виконанн я службовими особами об'єкті в, що ревізуються.

Відповідно до статті 97 Зако ну України «Про оплату праці » форми і системи оплати прац і, норми праці, розцінки, тариф ні сітки, ставки, схеми посадо вих окладів, умови запровадж ення та розміри надбавок, доп лат, премій, винагород та інши х заохочувальних, компенсаці йних і гарантійних виплат вс тановлюються підприємствам и, установами, організаціями самостійно у колективному д оговорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених зако нодавством, генеральною та г алузевими (регіональними) уг одами.

Статтею 5 Закону України «Пр о колективні договори і угод и» передбачено, що умови коле ктивних договорів і угод, укл адених відповідно до чинного законодавства, є обов' язко вими для підприємств, на які в они поширюються, та сторін, як і їх уклали. Умови колективни х договорів або угод, що погір шують порівняно з чинним зак онодавством становище праці вників, є недійсними, і заборо няється включати їх до догов орів і угод. Забороняється вк лючати до трудових договорів умови, що погіршують станови ще працівників порівняно з ч инним законодавством, колект ивними договорами та угодами .

Відповідно до положень ста тті 2 Закону України «Про опла ту праці» основна заробітна плата - це винагорода за викон ану роботу відповідно до вст ановлених норм праці (норми ч асу, виробітку, обслуговуван ня, посадові обов' язки). Вона встановлюється у вигляді та рифних ставок (окладів) і відр ядних розцінок для робітникі в та посадових окладів для сл ужбовців. Додаткова заробітн а плата - це винагорода за прац ю понад установлені норми, за трудові успіхи та винахідли вість і за особливі умови пра ці. Вона включає доплати, надб авки, гарантійні і компенсац ійні виплати, передбачені чи нним законодавством; премії, пов' язані з виконанням вир обничих завдань і функцій. Ін ші заохочувальні та компенса ційні виплати. До них належат ь виплати у формі винагород з а підсумками роботи за рік, пр емії за спеціальними система ми і положеннями, компенсаці йні та інші грошові і матеріа льні виплати, які не передбач ені актами чинного законодав ства або які провадяться пон ад встановлені зазначеними а ктами норми. В доповнення цих положень статистичний облік заробітної плати здійснюєть ся за такими ж видами згідно І нструкції зі статистики заро бітної плати, затвердженої н аказом Держкомстату України від 13 січня 2004 року за № 5.

Згідно із частиною 1 статті 15 Закону України «Про оплату п раці» форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні сітки, схеми посадов их окладів, умови запровадже ння та розміри надбавок, допл ат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсацій них і гарантійних виплат вст ановлюються підприємствами у колективному договорі з до триманням норм і гарантій, пе редбачених законодавством, г енеральною та галузевими (ре гіональними) згодами. У разі, к оли колективний договір на п ідприємстві не укладено, вла сник або уповноважений ним о рган зобов' язаний погодити ці питання з виборним органо м первинної профспілкової ор ганізації (профспілковим пре дставником), що представляє і нтереси більшості працівник ів, а у разі його відсутності - з іншим уповноваженим на пре дставництво органом.

Нарахування заробітної пл ати та додаткових виплат пра цівникам проводиться згідно умов колективного договору на 2009 - 2011 роки, укладеного між ад міністрацією підприємства, в особі директора ДП “Остерсь ке лісове господарство” І.П . Данилець та голови Профк ому В.П. Судак.

Пунктом 1.4 додаток 8 до Угоди передбачено, що винагорода з а вислугу років виплачується працівникам (щомісячно, щокв артально або один раз на рік) в залежності від фінансового стану підприємства у відсотк ах до тарифної ставки (окладу і посадового окладу) за основ ною посадою залежно від стаж у роботи в таких розмірах:

- стаж роботи від 1 до 3 ро ків - 5 (розмір винагороди у в ідсотках до тарифної ставки окладу і посадового окладу - мінімальні розміри винагоро ди за вислугу);

- стаж роботи від 3 до 5 ро ків - 10 (розмір винагороди у в ідсотках до тарифної ставки окладу і посадового окладу - мінімальні розміри винагоро ди за вислугу);

- стаж роботи від 5 до 10 р оків - 15 (розмір винагороди у відсотках до тарифної ставк и окладу і посадового окладу - мінімальні розміри винаг ороди за вислугу);

- стаж роботи від 10 до 15 р оків - 20 (розмір винагороди у відсотках до тарифної ставк и окладу і посадового окладу - мінімальні розміри винаг ороди за вислугу);

- стаж роботи від 15 до 20 р оків - 25 (розмір винагороди у відсотках до тарифної ставк и окладу і посадового окладу - мінімальні розміри винаг ороди за вислугу);

- понад 20 років - 30 (розм ір винагороди у відсотках до тарифної ставки окладу і пос адового окладу - мінімальні розміри винагороди за вислу гу).

Представники позивача заз начають, що умови винагороди за вислугу років встановлен і з урахуванням вимог п.5.9 Галу зевої угоди.

У п. 5.9 передбачено, що винаго роди за вислугу років та за пі дсумками роботи за рік здійс нюються відповідно до Положе нь, передбачених колективним договором. Положення про пор ядок та умови виплати винаго роди за вислугу років праців никам Підприємств Держкомлі сгоспу України додається (до даток 8 до Угоди).

Колективним договором ДП « Остерське лісове господарст во» у 2010 році передбачено розм ір винагороди у відсотках до тарифної ставки:

- стаж роботи від 1 до 3 ро ків - 6 (розмір винагороди у в ідсотках до тарифної ставки окладу і посадового окладу - мінімальні розміри винагоро ди за вислугу);

- стаж роботи від 3 до 5 ро ків - 8 (розмір винагороди у в ідсотках до тарифної ставки окладу і посадового окладу - мінімальні розміри винагоро ди за вислугу);

- стаж роботи від 5 до 10 р оків - 10 (розмір винагороди у відсотках до тарифної ставк и окладу і посадового окладу - мінімальні розміри винаг ороди за вислугу);

- стаж роботи від 10 до 15 р оків - 12 (розмір винагороди у відсотках до тарифної ставк и окладу і посадового окладу - мінімальні розміри винаг ороди за вислугу);

- стаж роботи від 15 до 20 р оків - 12 (розмір винагороди у відсотках до тарифної ставк и окладу і посадового окладу - мінімальні розміри винаг ороди за вислугу);

- понад 20 років - 12 (розм ір винагороди у відсотках до тарифної ставки окладу і пос адового окладу - мінімальні розміри винагороди за вислу гу).

Отже, розмір винагород и за вислугу років працівник ам підприємства у колективно му договорі занижені в порів нянні з Галузевою угодою, тод і, як пунктом 1.6 Галузевої угод и передбачено, що сторони зді йснюють контроль за виконанн ям норм і положень Угоди, які є обов'язковими, як мінімальні гарантії для застосування п ри укладанні колективних дог оворів на Підприємствах. Під приємства відповідно до свої х повноважень в колективних договорах можуть установлюв ати вищі чи додаткові, порівн яно з Угодою та чинним законо давством, гарантії, трудові т а соціально - побутові пільги . Норми і положення колективн их договорів вважаються неді йсними, якщо вони погіршують становище працівників у пор івнянні з цією Угодою та чинн им законодавством.

Таким чином, недоплата прац івникам підприємства винаго роди за вислугу років склала 222424,64 грн., а, отже, КРВ в Козелець кому районі правомірно пункт ом 2 оскаржуваних вимог зобов ' язано ДП «Остерське лісове господарство» провести дона рахування та виплатити праці вникам лісгоспу надбавку за вислугу років в сумі 222424,64 гри.

Пунктом 10 частини 1 статті 10 З акону України «Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні» передбачено прав о органів державної контроль но-ревізійної служби звертат ися до суду в інтересах держа ви, якщо підконтрольною уста новою не забезпечено виконан ня вимог щодо усунення виявл ених ревізією порушень закон одавства з питань збереження і використання активів.

Згідно із статтею 15 Закону У країни «Про державну контрол ьно-ревізійну службу в Украї ні» законні вимоги службових осіб державної контрольно-р евізійної служби є обов' язк овими для виконання службови ми особами об' єктів, що реві зуються.

Відповідно до частини 1 стат ті 2 Кодексу адміністративно го судочинства України завда нням адміністративного судо чинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, п рав та інтересів юридичних о сіб у сфері публічно-правови х відносин від порушень з бок у органів державної влади, ор ганів місцевого самоврядува ння, їхніх посадових і службо вих осіб, інших суб'єктів при з дійсненні ними владних управ лінських функцій на основі з аконодавства, в тому числі на виконання делегованих повно важень.

Відповідно до частини 1 стат ті 19 Конституції України прав овий порядок в Україні грунт ується на засадах, відповідн о до яких ніхто не може бути пр имушений робити те, що не пере дбачено законодавством.

Частиною 1 статті 9 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлено, що су д при вирішенні справи керує ться принципом законності, в ідповідно до якого органи де ржавної влади, органи місцев ого самоврядування, їхні пос адові і службові особи зобов 'язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Частиною 1 статті 71 Кодексу а дміністративного судочинст ва України передбачено, що ко жна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться її вимоги та запереченн я, крім випадків, встановлени х статтею 72 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и.

Відповідач як суб'єкт владн их повноважень довів правомі рність та обґрунтованість ви мог КРВ в Козелецькому район і від 28.11.2011 року № 07-18/1292.

На підставі викладеного, су д приходить до висновку, що по зовні вимоги ДП «Остерське л ісове господарство» є необґр унтованими та не підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 122, 158-163, 167 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

В задоволенні позовних в имог Державного підприємств а «Остерське лісове господар ство» до Державної фінансово ї інспекції в Чернігівській області про визнання протипр авною та скасування вимоги в ідмовити повністю.

Постанова набирає зако нної сили після закінчення с троку на апеляційне оскаржен ня, встановленого ст. 167 Кодекс у адміністративного судочин ства України.

Постанова може бути оскаржена до Київського апе ляційного адміністративног о суду в порядку та строки, пер едбачені ст. ст. 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.

Суддя Ткаченко О.Є.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.02.2012
Оприлюднено07.03.2012
Номер документу21761962
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2570/7/2012

Постанова від 06.01.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Ткаченко О.Є.

Ухвала від 16.01.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Смірнова О.Є.

Ухвала від 06.01.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Смірнова О.Є.

Постанова від 07.06.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Земляна Г.В.

Постанова від 21.02.2012

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Ткаченко О.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні