13/17-5036-2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"29" лютого 2012 р.Справа № 13/17-5036-2011
За позовом Публічного акціонерного товариства "Концерн Стирол"
до відповідача Одеської залізниці
про стягнення 45919,37 грн.
Суддя Панченко О.Л.
Представники:
від позивача не з'явився;
від відповідача Яцук Є.В.
По справі оголошена перерва до 29.02.2012р. згідно зі ст. 77 ГПК України.
Суть спору: Публічне акціонерне товариство "Концерн Стирол" звернулося до суду з позовом, в якому просить стягнути з Одеської залізниці заборгованість у сумі 45919,37 грн., що виникла внаслідок недостачі карбаміду, відвантаженого за залізничною накладною від 16.07.2011р. № 53459996.
Представник відповідача позов не визнає з підстав, викладених у запереченнях на позов.
Беручи до уваги, що:
Згідно з накладною від 16.07.2011р. № 53459996 позивач відвантажив на адресу ВАТ "Одеський припортовий завод" карбамід. На станції призначення Чорноморська при переважуванні вагонів була виявлена недостача вантажу: в вагоні № 59257378 –3590 кг, в вагоні № 58885443 –3400 кг, в вагоні № 59241158 –3380 кг, в вагоні № 59256354 –4250 кг, в вагоні № 59256347 –3150 кг, в вагоні № 59065474 –3130 кг. Згідно з переуступним написом, зазначеним у додатку до гр. 53 залізничної накладної від 16.07.2011р. № 53459996, право на пред'явлення претензії та позову передано вантажоодержувачем ВАТ "Одеський припортовий завод" вантажовідправнику ПАТ "Концерн Стирол", у зв'язку з чим позивач просить стягнути з відповідача суму позову.
Недостача карбаміду у вагонах № 59257378, № 58885443, № 59241158 зафіксована комерційним актом № БО 638264/106 від 19.07.2011р., з якого вбачається, що на станцію призначення Чорноморська вантаж надійшов в технічно справних вагонах, завантажений вантажовідправником. В вагоні № 59257378 на важелі, фіксуючому верхні завантажувальні люки, ЗПП відправника М 912415 не пошкоджений, здійснює свої функції, відповідає документу. Верхні завантажувальні люки щільно закриті, запірний важіль штанги вигнутий, на всіх 4-х люках контрольний захист спиляний. При відкритті 1, 2, 4 люків навантаження нерівномірне, є поглиблення. В вагоні № 58885443 ЗПП М 912468 справний, не пошкоджений, здійснює свої функції, відповідає документу. Верхні завантажувальні люки щільно закриті, над 2 та 4 - важіль штанги зрушений, на 3 –важіль не зафіксований. При відкритті люків навантаження нерівномірне, є поглиблення. В вагоні № 59241158 ЗПП М 912423 справний, відповідає документу, виконує свої функції. Верхні завантажувальні люки щільно закриті та зафіксовані. Важіль штанги підпиляний та зрушений. На даху вагону розсип вантажу карбаміду.
Недостача карбаміду у вагонах № 59256354, № 59256347, № 59065474 зафіксована комерційним актом № БО 638263/105 від 19.07.2011р., з якого вбачається, що на станцію призначення Чорноморська вантаж надійшов в технічно справних вагонах, завантажений вантажовідправником. В вагоні № 59256354 біля 2 та 3 верхніх завантажувальних люків є розсип вантажу. На важелі, фіксуючому верхні завантажувальні люки, ЗПП відправника М 923302 справний, не пошкоджений, доступу до вантажу немає. В вагоні № 59256347 ЗПП М 886960 справний, не пошкоджений, доступу до вантажу немає. Біля 1 та 2 завантажувальних люків розсип вантажу. В вагоні № 59065474 ЗПП М 887000 справний, не пошкоджений, доступу до вантажу немає, біля 4 люка розсип вантажу. В зазначених вагонах верхні завантажувальні люки щільно закриті та зафіксовані.
Вищезазначене також підтверджується актами загальної форми від 18.07.2011р. №№ 4206, 4207, від 19.07.2011р. №№ 4209, 4210, 4211.
Запірно-пломбувальні пристрої застосовуються для одночасного пломбування та запирання вагонів, відносяться до групи охоронних технічних засобів одноразового використання. В вищезазначених вагонах всі ЗПП відправника справні, не пошкоджені та здійснюють свої функції, що свідчить про відсутність доступу до вантажу. За таких обставин дані факти свідчать про збереження залізницею вантажу під час перевезення.
Згідно з ч. 1 ст. 909 Цивільного кодексу України за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов'язується доставити довірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов'язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.
Укладення договору перевезення вантажу підтверджується складенням транспортної накладної (коносамента або іншого документа, встановленого транспортними кодексами (статутами) (ч. 3 ст. 909 ЦК України).
Відповідно до пункту "а" статті 111 Статуту залізниць України залізниця звільняється від відповідальності за втрату, недостачу, псування або пошкодження вантажу у разі, коли вантаж надійшов у непошкодженому вагоні (контейнері) з непошкодженими пломбами відправника чи без пломб, коли таке перевезення дозволено Правилами, а також якщо вантаж прибув у непошкодженому відкритому рухомому складі, завантаженому засобами відправника, якщо немає ознак втрати, псування або пошкодження вантажу під час перевезення.
Зважаючи на вищевикладене, позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Відповідно до ст.ст. 44, 49 ГПК України судові витрати покладаються на позивача.
Керуючись ст.ст. 44, 49, 77, 82, 84, 85 ГПК України, суд
ВИРІШИВ:
В задоволені позовних вимог Публічному акціонерному товариству "Концерн Стирол" відмовити повністю.
Рішення господарського суду набирає законної сили згідно зі ст. 85 ГПК України.
Суддя Панченко О.Л.
Повний текст рішення складений та підписаний 05.03.2012р.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 29.02.2012 |
Оприлюднено | 16.03.2012 |
Номер документу | 21839281 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Панченко О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні