Рішення
від 06.03.2012 по справі 5011-20/1054-2012
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 5011-20/1054-2012 06.03.12

За позовом Лугансь кого обласного територіальн ого відділення Антимонополь ного

комітету Укра їни

До Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Компанія «Кама»

Про стягнення штрафу 17 000,00грн. та пені 10965,00грн.

Суддя П алій В.В.

Представники:

Від позивача ОСОБА_1 .- предст. (дов. від 01.02.2012р.)

Від відповідача ОСОБА_2 - предст. (дов. від 09.02.2012р.), ОСОБА _3.- предст.

(дов. від 09.02.20 12р.)

Обставини справи:

Луганське обласне територіальне відділення Ан тимонопольного комітету Укр аїни звернулось до Господарс ького суду міста Києва з позо вом до Товариства з обмежено ю відповідальністю «Компані я «Кама»про стягнення 17 000,00грн . штрафу та 10965,00грн. пені. Позовн і вимоги мотивовані тим, що ві дповідач протягом 2-х місяців з дня здійснення вручення рі шення органу Антимонопольно го комітету України про накл адення штрафу не сплатив сум у штрафу за вчинення порушен ня, передбачене п. 13 ст. 50 Закону України «Про захист економі чної конкуренції».

Ухвалою Господарського суду м. Києва від 31.01.2012р. суддею П алієм В.В. порушено проваджен ня у справі №5011-20/1054-2012, позовну зая ву прийнято до розгляду, розг ляд справи призначено на 15.02.2012р .

Представник позивача у с удовому засіданні 15.02.2012р. надав суду витребувані ухвалою су ду документи.

Представник відповідача н адав суду відзив на позовну з аяву, у якому проти позовних в имог заперечив, зазначаючи, щ о нарахування позивачем штр афу та пені згідно рішення №01- 24/29 від 05.05.2011р. є незаконним та нео бґрунтованим. Отже, таке ріше ння не відповідає вимогам за кону та порушує права відпов ідача.

Вказані документи долучен і судом до матеріалів справи та з резолюцією судді переда ні для подальшої реєстрації до канцелярії суду.

З метою витребування дода ткових доказів по справі, роз гляд справи 15.02.2012р. відкладено.

У судовому засіданні 28.02.2012р. с удом оголошено перерву до 06.03.20 12р. для надання можливості сто ронам спору надати суду дода ткові докази по справі.

У судовому засіданні 06.03.2012р. п редставник позивача надав су ду докази направлення листів на адресу відповідача.

Представник відповідача н адав суду письмові пояснення по справі, відповідно до яких просить суд у позові відмови ти.

Вказані документи долуче ні судом до матеріалів справ и та з резолюцією судді перед ані для подальшої реєстрації до канцелярії суду.

У судовому засідан ні 06.03.2012р. після закінчення розг ляду справи судом проголошен о вступну та резолютивну час тини рішення. Сторони повідо млені про дату складення пов ного рішення - 07.03.2012р.

Дослідивши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставників сторін, оглянувш и оригінали документів, суд, -

ВСТАНОВИВ:

05.05.2011р. розглянувши мате ріали справи №707 про порушення законодавства про захист ек ономічної конкуренції з боку ТОВ «Компанія «Кама»та накл адення штрафу, Адміністратив на колегія Луганського облас ного територіального відділ ення Антимонопольного коміт ету України, прийняла рішенн я №01-24/29 (надалі - Рішення), яким визнала дії ТОВ «Компанія «К ама»порушенням законодавст ва про захист економічної ко нкуренції, передбаченого п. 13. ст. 50 Закону України «Про захи ст економічної конкуренції» , у вигляді неподання інформа ції територіальному відділе нню Антимонопольному коміте ту України у встановлені гол овою територіального відділ ення строки.

Відповідно до пункту 2 рез олютивної частини Рішення за вчинене порушення законодав ства про захист економічної конкуренції на ТОВ «Компанія «Кама»накладено штраф у роз мірі 17000,00грн.

Також, у рішенні зазначено, що останнє підлягає виконанн ю у двомісячний строк з дня йо го одержання, про виконання р ішення необхідно повідомити Відділення у п' ятиденний т ермін з дня його виконання.

Проте, відповідач у встанов лений строк рішення не викон ав, повідомлення про виконан ня не надіслав.

На підставі викладеного, по зивач просить суд стягнути з відповідача 17 000,00грн. штрафу.

Згідно з п. 1 Постанови Плен уму ВГСУ від 26.12.2011р. №15 «Про деякі питання практики застосуван ня конкурентного законодавс тва»правовідносини, пов'язан і з обмеженням монополізму т а захистом суб'єктів господа рювання від недобросовісної конкуренції, є предметом рег улювання господарського зак онодавства, у тому числі й Гос подарського кодексу України (далі - ГК України), і відтак - го сподарськими, а тому справи, щ о виникають з відповідних пр авовідносин, згідно з частин ою третьою статті 21 Закону Укр аїни "Про судоустрій і статус суддів" розглядаються госпо дарськими судами.

До того ж відповідно до час тини першої статті 60 Закону Ук раїни "Про захист економічно ї конкуренції" заявник, відпо відач, третя особа мають прав о оскаржити рішення органів Антимонопольного комітету У країни повністю або частково до господарського суду у дво місячний строк з дня одержан ня рішення. Цей строк не може б ути відновлено.

З огляду на зміст наведеної норми, статті 4 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, згідно з якою юрисдикці я адміністративних судів пош ирюється на всі публічно-пра вові спори, крім спорів, для як их законом встановлений інши й порядок судового вирішення , справи зі спорів про оскарже ння рішень (розпоряджень) орг анів Антимонопольного коміт ету України підвідомчі госпо дарським судам і підлягають розглядові за правилами Госп одарського процесуального к одексу України (далі - ГПК).

Це стосується й розгляду сп рав за позовами органів Анти монопольного комітету Украї ни про стягнення з суб'єктів г осподарювання сум штрафів та пені у зв'язку з порушенням ко нкурентного законодавства, о скільки таке стягнення здійс нюється згідно саме з рішенн ями відповідних органів, при йнятими на підставі приписів названого Закону. Водночас і пунктом 3 частини першої стат ті 12 ГПК встановлено, що справ и за заявами органів Антимон опольного комітету України з питань, віднесених законода вчими актами до їх компетенц ії, підвідомчі господарським судам.

Відповідно до статті 251 Гос подарського кодексу України Антимонопольний комітет Укр аїни накладає штрафи на суб'є ктів господарювання - юридич них осіб за:

вчинення дій, передбачених статтями 29, 30 і 32 цього Кодексу, ухилення від виконання або н есвоєчасне виконання рішень Антимонопольного комітету У країни чи його територіальни х відділень про припинення п орушень антимонопольно-конк урентного законодавства, від новлення первинного стану аб о зміну угод, що суперечать ан тимонопольно-конкурентному законодавству;

створення, реорганізацію (з лиття, приєднання), ліквідаці ю суб'єктів господарювання, в ступ одного або декількох су б'єктів господарювання в об'є днання, придбання чи набуття будь-яким іншим способом у вл асність, одержання в управлі ння (користування) часток (акц ій, паїв) та активів (майна) у ви гляді цілісних майнових комп лексів підприємств чи їх стр уктурних підрозділів, а тако ж в оренду цілісних майнових комплексів підприємств чи ї х структурних підрозділів бе з згоди на це Антимонопольно го комітету України чи його о рганів у випадках, якщо закон ом передбачено необхідність одержання такої згоди;

неподання чи несвоєчасне п одання передбаченої законом інформації, або подання заві домо недостовірної інформац ії Антимонопольному комітет у України, його територіальн им відділенням.

Вчинення дій, визначених ци м Кодексом як недобросовісна конкуренція, юридичними осо бами, що не є суб'єктами господ арювання, тягне за собою накл адення на них Антимонопольни м комітетом України або його територіальними відділення ми штрафу в розмірі, передбач еному законом.

В силу ч. 1 ст. 3 Закону України “Про захист економічної кон куренції”, законодавство про захист економічної конкурен ції ґрунтується на нормах, ус тановлених Конституцією Укр аїни, і складається із цього З акону, законів України “Про А нтимонопольний комітет Укра їни”, “Про захист від недобро совісної конкуренції”, інших нормативно-правових актів, п рийнятих відповідно до цих з аконів.

Згідно ст. 1 Закону України “ Про Антимонопольний комітет України” Антимонопольний ко мітет України є державним ор ганом із спеціальним статусо м, метою діяльності якого є за безпечення державного захис ту конкуренції у підприємниц ькій діяльності та у сфері де ржавних закупівель. Особливо сті спеціального статусу Ант имонопольного комітету Укра їни обумовлюються його завда ннями та повноваженнями, в то му числі роллю у формуванні к онкурентної політики, та виз начаються цим Законом, іншим и актами законодавства і пол ягають, зокрема, в особливому порядку призначення та звіл ьнення Голови Антимонопольн ого комітету України, його за ступників, державних уповнов ажених Антимонопольного ком ітету України, голів територ іальних відділень Антимоноп ольного комітету України, у с пеціальних процесуальних за садах діяльності Антимонопо льного комітету України, над анні соціальних гарантій, ох ороні особистих і майнових п рав працівників Антимонопол ьного комітету України на рі вні з працівниками правоохор онних органів, в умовах оплат и праці.

Відповідно до ч. 1 ст. 22 цього З акону розпорядження, рішення та вимоги органу Антимонопо льного комітету України, гол ови територіального відділе ння Антимонопольного коміте ту України, вимоги уповноваж ених ними працівників Антимо нопольного комітету України , його територіального відді лення в межах їх компетенції є обов'язковими для виконанн я у визначені ними строки, якщ о інше не передбачено законо м.

Стаття 3 зазначеного Закону до основних завдань Антимон опольного комітету України в ідносить участь у формуванні та реалізації конкурентної політики, в частині, зокрема, з дійснення державного контро лю за дотриманням законодавс тва про захист економічної к онкуренції на засадах рівнос ті суб'єктів господарювання перед законом та пріоритету прав споживачів, запобігання , виявлення і припинення пору шень законодавства про захис т економічної конкуренції.

Згідно ст. 5 Закону України “ Про Антимонопольний комітет України” Антимонопольний ко мітет України здійснює свою діяльність відповідно до Кон ституції України, законів Ук раїни “Про захист економічно ї конкуренції”, “Про захист в ід недобросовісної конкурен ції”, цього Закону, інших зако нів та нормативно-правових а ктів, прийнятих відповідно д о цих законів.

Відповідно до ст. 3 Закону Ук раїни “Про Антимонопольний к омітет України” одними з осн овних завдань Антимонопольн ого комітету України, в тому ч ислі є: здійснення державног о контролю за дотриманням за конодавства про захист еконо мічної конкуренції та запобі гання, виявлення і припиненн я порушень законодавства про захист економічної конкурен ції.

Відповідно до ст. 25 Закону Ук раїни “Про Антимонопольний к омітет України” з метою захи сту інтересів держави, спожи вачів та суб' єктів господар ювання Антимонопольний комі тет України, територіальні в ідділення Антимонопольного комітету України у зв' язку з порушенням законодавства про захист економічної конку ренції органами влади, юриди чними чи фізичними особами п одають заяви, позови, скарги д о суду, в тому числі про зобов' язання виконати рішення орга нів Антимонопольного коміте ту України.

Згідно ст. 48 Закону України “ Про захист економічної конку ренції” за результатами розг ляду справи про порушення за конодавства про захист еконо мічної конкуренції органи Ан тимонопольного комітету Укр аїни приймають рішення, в том у числі про визнання вчиненн я порушення законодавства пр о захист економічної конкуре нції та накладення штрафу.

Згідно з ч. ч. 1, 2, 3 ст. 56 Закону Ук раїни “Про захист економічно ї конкуренції” рішення, розп орядження органів Антимоноп ольного комітету України, го лів його територіальних відд ілень надаються для виконанн я шляхом надсилання або вруч ення під розписку чи доведен ня до відома в іншій спосіб. Рі шення та розпорядження орган ів Антимонопольного комітет у України, голів його територ іальних відділень є обов' яз ковими до виконання. Особа, на яку накладено штраф за рішен нями органу Антимонопольног о комітету України, сплачує й ого у двохмісячний строк з дн я одержання рішення про накл адення штрафу.

Відповідно до вказаних нор м позивач має право приймати рішення про визнання вчинен ня відповідачем порушення за конодавства про захист еконо мічної конкуренції та наклад ення штрафу, який повинен бут и сплачений відповідачем у д вохмісячний строк з дня отри мання відповідного рішення, при цьому рішення Відділення є обов' язковим для виконан ня.

Копія Рішення надіслана ві дповідачу 06.09.2011р. на адресу: м. К иїв, вул. М. Раскової, 11Б/404. Корес понденція вручена працівник у відповідача 19.10.2011р., що підтве рджується повідомленням про вручення поштового відправл ення.

Згідно ч. 3 ст. 56 Закону Україн и “Про захист економічної ко нкуренції” особа, на яку накл адено штраф за рішенням орга ну Антимонопольного комітет у України, сплачує його у двом ісячний строк з дня одержанн я рішення про накладення штр афу.

Дане рішення Антимонополь ного комітету України на дан ий час є чинним, не скасовано т а не визнано судом недійсним .

Відповідно до п. 21 Постано ви Пленуму ВГСУ від 26.12.2011р. №15 «Пр о деякі питання практики зас тосування конкурентного зак онодавства»вирішуючи спори , пов'язані із зобов'язанням ви конати рішення Антимонополь ного комітету України чи йог о територіального відділенн я або про стягнення коштів (шт рафу, пені) на підставі такого рішення, господарським суда м необхідно мати на увазі, що с ам по собі факт неоскарження рішення особою, якої воно сто сується, не є безумовним свід ченням законності відповідн ого акта державного органу. Т обто для того, щоб дійти висно вку про обов'язковість викон ання рішення названого Коміт ету чи його територіального відділення, господарському с уду потрібно досліджувати це рішення на предмет його відп овідності вимогам законодав ства, якщо така відповідніст ь заперечується іншою сторон ою у справі. Однак господар ським судом не можуть братис я до уваги доводи особи, стосо вно якої прийнято рішення (за явника, відповідача, третьої особи в розумінні статті 39 За кону України "Про захист екон омічної конкуренції"), з приво ду незаконності та/або необґ рунтованості цього рішення, якщо такі доводи заявлено пі сля закінчення строків, вста новлених частиною другою ста тті 47 та частиною першою статт і 60 названого Закону, оскільки дана особа не скористалася с воїм правом на оскарження ві дповідного акта державного о ргану, а перебіг зазначеного строку виключає можливість перевірки законності та обґр унтованості рішення органу А нтимонопольного комітету Ук раїни.

У відзиві та додаткових п исьмових поясненнях містять ся заперечення відповідача п роти прийнятого рішення №01-24/29 у справі №707, проте, з урахуванн ям того, що такі доводи та запе речення заявлені відповідач ем після закінчення строків, встановлених частиною друго ю статті 47 та частиною першою статті 60 Закону України "Про з ахист економічної конкуренц ії" і у визначені законом стро ки (двомісячний строк з дня одержання рішення, який є при сікальним і не може бути відн овлено) відповідач не скор истався своїм правом на оска рження наведеного рішення, с уд не приймає доводи і запере чення відповідача щодо незак онності і необґрунтованості рішення №01-24/29 у справі №707 до ува ги.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач накладен ий на нього штраф, ані в двоміс ячний строк, ані станом на час вирішення спору, не сплатив, ч им порушив вимоги ч. 2 ст. 56 Зако ну України “Про захист еконо мічної конкуренції”.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що вимог и позивача про стягнення з ві дповідача штрафу у розмірі 17 0 00,00грн. є обґрунтованими та так ими, що підлягають задоволен ню.

Також, позивач просить суд с тягнути з відповідача 10965,00грн. пені за прострочення сплати штрафу.

Відповідно до ч. 5 ст. 56 Закону України “Про захист економі чної конкуренції” за кожний день прострочення сплати штр афу стягується пеня у розмір і півтора відсотка від суми ш трафу. Розмір пені не може п еревищувати розміру штрафу, накладеного відповідним ріш енням органу Антимонопольно го комітету України. Нарах ування пені припиняється з д ня прийняття господарським с удом рішення про стягнення в ідповідного штрафу.

Відповідно до ч. 7 ст. 56 Закону України “Про захист економі чної конкуренції” у разі нес плати штрафу у строки, передб ачені рішенням, та пені орган и Антимонопольного комітету України стягують штраф та пе ню в судовому порядку.

Таким чином, вимога позива ча про стягнення з відповіда ча 10965,00грн. пені за період прост рочення з 20.12.2011р. по 31.01.2012р., з ураху ванням вимог ч. 5 ст. 56 Закону Ук раїни “Про захист економічно ї конкуренції” вважається об ґрунтованою та такою, що підл ягає задоволенню у розмірі 1096 5,00грн., що не перевищує розміру штрафу.

Відповідно до ст. 44 ГП К України судові витрати скл адаються з судового збору, су м, що підлягають сплаті за про ведення судової експертизи, призначеної господарським с удом, витрат, пов'язаних з огля дом та дослідженням речових доказів у місці їх знаходжен ня, оплати послуг перекладач а, адвоката та інших витрат, по в'язаних з розглядом справи.

Розмір судового збор у, порядок його сплати, поверн ення і звільнення від сплати встановлюються законом

Згідно із ст. 49 ГПК Укр аїни судовий збір, від сплати якого позивач у встановлено му порядку звільнений, стягу ється з відповідача в доход б юджету пропорційно розміру з адоволених вимог, якщо відпо відач не звільнений від спла ти судового збору.

Згідно ст. 4 Закону України “Про судовий збір”, судовий з бір справляється у відповідн ому розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої закон ом на 1 січня календарного рок у, в якому відповідна заява аб о скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенн і до ціни позову та у фіксован ому розмірі.

Відповідно до п. 1 ст. 13 Закону України “Про Державний бюдж ет України на 2012 рік”, мінімаль на заробітна плата у місячно му розмірі з 1 січня 2012 року ста новить 1073 гривні.

Згідно п.п. 2 п. 2 ст. 4 Закону Укр аїни “Про судовий збір”, за по дання до господарського суду позовної заяви майнового ха рактеру справляється судови й збір у розмірі 2 відсотки цін и позову, але не менше 1,5 розмір у мінімальної заробітної пла ти та не більше 60 розмірів мін імальних заробітних плат, а і з позовних заяв немайнового характеру - 1 розмір мінімальн ої заробітної плати.

Таким чином, розмір судовог о збору за розгляд позовних з аяв в господарському суді ма йнового характеру становить не менше 1609,50 грн. та не біл ьше 64 380,00 грн.

Сума судового збору у розм ірі 1609,50грн. підлягає стягненню з відповідача в доход Держав ного бюджету України.

Враховуючи наведене, а тако ж те, що відповідач не оспорив ціну позову, позовні вимоги в изнаються обґрунтованими та такими, що підлягають задово ленню повністю.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 49, 82-85 Господарськ ого процесуального кодексу У країни, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позовні вимоги задов ольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «К омпанія «Кама»(м. Київ, вул. До рогожицька, 13, код 19358158) 17000,00грн. - ш трафу, 10965,00грн. - пені до Держав ного бюджету України, зараху вавши кошти до доходів загал ьного фонду Державного бюдже ту України за кодом бюджетно ї класифікації доходів 21081100, на р/р 31119106700002, код ЗКПО 37991503, отримувач : УДКС у м. Луганську.

3. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю «К омпанія «Кама»(м. Київ, вул. До рогожицька, 13, код 19358158) в доход Д ержавного бюджету України 1609, 50грн. - судового збору.

4. Після набрання рішенням з аконної сили видати накази.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному по рядку протягом 10 днів з дня йо го підписання.

Суддя В.В. Пал ій

Дата складення повног о тексту рішення - 07.03.2012р.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення06.03.2012
Оприлюднено19.03.2012
Номер документу21876822
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5011-20/1054-2012

Постанова від 28.08.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Бенедисюк І. М.

Ухвала від 16.08.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Бенедисюк І. М.

Ухвала від 08.06.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Харченко В.М.

Рішення від 06.03.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Палій В.В.

Ухвала від 15.02.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Палій В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні