ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"01" березня 2012 р. С права № 5023/9558/11
Колегія суддів у складі:
головуючий суддя Сіве рін В. І., суддя Терещенк о О.І. , суддя Медуниця О .Є.
при секретарі Новіковій Ю .В.
за участю представників:
позивача - ОСОБА_1, дов. №137 від 01.11.2011 року
відповідача - ОСОБА_2, до в. б/н від 02.11.2009 року
третіх осіб - 1) не з"явився, 2) ОСОБА_3, дов. №08-11/50/2-12 від 04.01.2012 рок у
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у приміщен ні Харківського апеляційно го господарського суду апеля ційну скаргу позивача (вх. № 442 Х /1-18) на рішення господарського суду Харківської області ві д 12.01.2012 року у справі № 5023/9558/11
за позовом Регіонального в ідділення Фонду державного м айна України по Харківській області, м. Харків,
до Комунального підп риємства "Харківське міське бюро технічної інвентаризац ії", м. Харків,
треті особи, які не заявляют ь самостійних вимог на предм ет спору, - 1) Харківський облік ово-економічний технікум ін тернат ім. Ф.Г. Ананченка, м. Хар ків, 2) Харківська міська рада, м. Харків,
про зобов"язання вчинити пе вні дії,
ВСТАНОВИЛА:
У позовній заяві д о господарського суду Харків ської області позивач (Ре гіональне відділення Фонду д ержавного майна України по Х арківській області) просив з обов' язати відповідача (Ко мунальне підприємство "Харкі вське міське бюро технічної інвентаризації") здійснити р еєстрацію права власності за державою Україна на об' єкт незавершеного будівництва по вул. Полтавський шлях, 133 в м . Харків, який перебуває на ба лансі Харківського обліково -економічного технікуму інт ернату ім. Ф.Г.Ананченка, видат и витяг про державну реєстра цію права на нього.
Рішенням господарського суду Харківської області ві д 12.01.2012 року у справі № 5023/9558/11 (суддя Яризько В.О.) у задоволенні п озовних вимог відмовлено.
Позивач не погодився з вказ аним рішенням місцевого госп одарського суду, вважає його винесеним з порушенням та не правильним застосуванням но рм матеріального і процесуал ьного права. Подав до Харківс ького апеляційного господар ського суду апеляційну скарг у, просить оскаржуване ним рі шення скасувати повністю, п озовні вимоги задовольнити п овністю.
Апеляційну скаргу обгрун товує тим, що позивачем до КП " Харківське міське бюро техні чної інвентаризації" були на дані визначені Тимчасовим п оложенням про порядок держав ної реєстрації права власнос ті та інших речових прав на не рухоме майно", затвердженим н аказом Міністерства юстиції України від 07.02.2002р. № 7/5 документ и, що підтверджують право на з емельну ділянку та дозвіл на виконання будівельних робіт .
Однак, як вважає позивач, не зважаючи на достатність підс тав для реєстрації права вла сності на об'єкт незавершено го будівництва по вул. Полтав ський шлях 133 міста Харків за Д ержавою Україна, листом Ком унального підприємства "Ха рківське міське бюро тех нічної інвентаризації" від 21.1 0.2011р. № 9341 РВ ФДМУ по Харківській області було відмовлено у зд ійсненні реєстрації з огля ду на відсутність документ ів, визначених вищезазначе ним положенням.
Ухвалою Харківського апел яційного господарського суд у від 03.02.2012 року (колегія суддів у складі: головуючий суддя С іверін В.І., суддя Терещенко О. І., суддя Медуниця О.Є.) апеляці йну скаргу позивача було при йнято до провадження та приз начено її до розгляду на 16.02.2012 р оку на 09:30 год.
Ухвалою Харківського апел яційного господарського суд у від 16.02.2012 року розгляд справи було відкладено на 01.03.2012 року на 11:00 год. у зв"язку з неявкою в суд ове засідання представника в ідповідача.
Представник позивача у суд ових засіданнях 16.02.2012 року та 01.03 .2012 року підтримав апеляційну скаргу.
Відповідач у відзиві на апе ляційну скаргу та його предс тавник у судовому засіданні 01.03.2012 року вказує на те, що листо м вих. №9314 від 21.10.2011 року КП «Харкі вське міське бюро технічної інвентаризації»повідомило позивача, що для проведення д ержавної реєстрації права вл асності на об'єкт незавершен ого будівництвом необхідно н адати документи, передбачені Тимчасовим положенням про п орядок державної реєстрації права власності та інших реч ових прав на нерухоме майно", з атвердженим наказом Міністе рства юстиції України від 07.02.20 02р. № 7/5 , а саме - документи, що пос відчують право на земельну д ілянку та дозвіл на виконанн я будівельних робіт, їх копії , документи, що підтверджують оплату за проведення держав ної реєстрації прав, видачу в итягу про державну реєстраці ю прав та інші документи, пере дбачені цим положенням, які п озивач не надав.
При цьому, відповідач зазн ачив, що не заперечує проти за доволення позову та просив у такому разі не покладати на н ього судові витрати.
Представник третьої особи - Харківської міської ради у с удовому засіданні 16.02.2012 року пі дтримав апеляційну скаргу по зивача, вважає рішення місце вого господарського суду вин есеним з порушенням та непра вильним застосуванням норм м атеріального і процесуально го права, просить його скасув ати повністю та задовольнити позов.
Представники третіх осіб у судове засідання 01.03.2012 року не з"явились, хоча належним чино м повідомлялись про дату, час та місце його проведення, про що свідчать наявні в матеріа лах справи поштові повідомле ння №6115824710558 та №6115824710540 про вручення їм копій ухвали, якою було при значено розгляд апеляційної скарги в даному судовому зас іданні.
А тому колегія суддів розгл ядає апеляційну скаргу за ві дсутності представників тре тіх осіб за наявними у справі матеріалами відповідно до с татті 75 Господарського проце суального кодексу України.
Заслухавши усні пояснення представників сторін та тре тьої особи - Харківської місь кої ради, ознайомившись з дов одами апеляційної скарги, до слідивши обставини і матеріа ли справи, в тому числі наявні у ній докази, відповідність в икладених в рішенні висновкі в цим обставинам і доказам, а т акож перевіривши додержання та правильність застосуванн я судом першої інстанції нор м матеріального та процесуал ьного права, колегія суддів дійшла висновку, що апеляцій на скарга задоволенню не під лягає, а рішення господарськ ого суду першої інстанції сл ід залишити без змін, виходяч и з наступного.
Як свідчать матеріали спра ви та було вірно встановлено місцевим господарським судо м, відповідно до рішення Вико навчого комітету Харківсько ї міської ради від 01.03.1968р. № 93-14 Хар ківському обліково-економіч ному технікуму-інтернату ім. Ф.Г. Ананченка було надано доз віл на будівництво гуртожитк у на його території по вул. Све рдлова (в подальшому вул. Полт авський шлях) 133 міста Харкова .
Рішенням виконавчого комі тету Харківської міської рад и від 11.02.1987р. № 52-10 Харківському об ліково-економічному техніку му-інтернату ім. Ф.Г. Ананченка було відведено земельну діл янку орієнтовною площею 0,61 га для проведення реконструкці ї технікуму з побудовою житл ового блоку по вул. Свердлова (в подальшому вул. Полтавськи й шлях) 133 міста Харкова, а рішен ням Виконавчого комітету Ха рківської міської ради від 13.0 7.1994р. № 364 було встановлено строк даної реконструкції до 1996 рок у.
Як зазначає позивач у позо вній заяві, після початку у 1994 р оці будівництва заплановано го гуртожитку, фінансування проведення будівельних робі т було припиненим за відсутн істю необхідних для цього ко штів, що обумовило припиненн я у 1996 році будівництва на рівн і 2-го поверху, а в подальшому у 2001-2002 роках його добудови ще на один до 3-го поверху.
Листом Харківського облік ово-економічного технікуму-і нтернату ім. Ф.Г. Ананченка від 24.06.2011р. № 10/1-300 РВ ФДМУ по Харківськ ій області було доведено нам ір включити об'єкт незаверше ного будівництва зазначеног о гуртожитку по вул. Полтавсь кий шлях, 133, до переліку об'єкті в державної власності, що під лягають приватизації.
Позивачем також було надан о лист Міністерства соціальн ої політики України від 22.06.2011р. № 6456/0/14-11/04, до сфери управляння як ого віднесений Харківський обліково-економічний технік ум-інтернат ім. Ф.Г. Ананченка, з погодженням передачі зазн аченого об'єкту до сфери упра вління Фонду державного майн а України для приватизації.
Позивач у позовній заяві в казує на те, що розпочавши роз гляд питання про приватизаці ю зазначеного об'єкту незаве ршеного будівництва, він зве рнувся за отриманням відпові дних документів щодо його сп орудження до державних архів них установ міста Харкова та Харківської області, а також до інспекції ДАБК у Харківсь кій області.
Харківською міською радою листом від 19.07.2011р. № 457/0/45-11 РВ ФДМУ п о Харківській області було п овідомлено про необхідність вжиття термінових заходів п о приведенню вказаного об'єк ту незавершеного будівництв а по вул. Полтавський шлях, 133, м іста Харкова у належний сані тарний стан, з огляду на підго товку до проведення в Україн і фінальної частини чемпіона ту Європи з футболу 2012 року.
Після отримання документі в щодо спорудження зазначено го об'єкту незавершеного буд івництва по вул. Полтавський шлях 133 міста Харкова, РВ ФДМУ п о Харківській області зверну лось до Комунального підприє мства "Харківське міське бюр о технічної інвентаризації" з листом від 19.10.2011р. № 08-6055, яким про сило провести державну реєст рацію права власності на ньо го за Державою Україна та вид ати відповідний витяг про де ржавну реєстрацію у відповід ності до Тимчасового положен ня про порядок державної реє страції права власності та і нших речових прав на нерухом е майно, затвердженого наказ ом Міністерства юстиції Укра їни від 07.02.2002р. № 7/5 .
З листом РВ ФДМУ по Харківс ькій області від 19.10.2011р. № 08-6055 бул и надані наступні документи
- копія листа Харківського обліково-економічного техні куму-інтернату ім. Ф.Г. Ананчен ка від 24.06.2011 № 10/1-300 щодо приватиза ції ОНБ;
- копія листа Управління Де ржкомзему у місті Харків від 12.10.2011 № 6141/08;
- копія інформації балансо утримувача про ОНБ за формою 1-НБ;
- копія рішення виконкому Х арківської міської ради від 11.02.1987 № 52-10;
- копія дозволу на виконанн я будівельних робіт від 03.11.1995 № 92;
- копія рішення виконкому Х арківської міської ради від 25.09.2001 № 1657;
- копія плану земельної ділянки, відведеної Харкі вському обліково-економічн ому технікуму-інтернату ім. Ф .Г. Ананченка.
На дане звернення КП "Харкі вське міське бюро технічної інвентаризації" надало відпо відь за вих. № 9341 від 21.10.2011р., в якій повідомило позивача, що КП "Ха рківське міське бюро технічн ої інвентаризації" в своїй ді яльності керується Тимчасов им Положенням "Про порядок де ржавної реєстрації прав влас ності та інших речових прав н а нерухоме майно", затверджен ого Міністерством юстиції України № 7/5 від 07.02.2002р. і зареєс трованого Міністерством юст иції України 18.02.2002р. за № 157/6445.
Згідно з пунктом 4.2. Тимчасов ого Положення у разі проведе ння державної реєстрації вин икнення, переходу або припин ення права власності на об'єк т незавершеного будівництва до заяви про державну реєстр ацію прав заявником, (заявник ами) додаються документи, що п освідчують право на земельну ділянку, та дозвіл на виконан ня будівельних робіт, їх копі ї, документи, що підтверджуют ь оплату за проведення держа вної реєстрації прав, видачу витягу про державну реєстра цію прав та надання витягу з р еєстру прав, а також: інші доку менти, визначені Положенням.
Одночасно відповідач пові домив позивача про те, що згід но зі статтею 126 Земельного ко дексу України право власнос ті на земельну ділянку посві дчується державним актом; пр аво оренди земельної ділянки посвідчується договором оре нди землі, зареєстрованим ві дповідно до закону, а докумен тів, що підтверджуюють право власності або право користу вання на земельну ділянку за вказаною адресою, позивачем не надано.
Таким чином, відповідач за значив, що для проведення дер жавної реєстрації прав власн ості на об'єкт незавершеного будівництва за адресою вул. П олтавський Шлях, 133, в м. Харкові позивачу необхідно надати в ищезазначені документи.
Позивач вважає, що відпові дачем порушені його права ві дмовою в оформленні та видач і свідоцтва про право держав ної власності на об'єкт нерух омості, що свідчить, на думку п озивача, про невизнання та ос порювання відповідачем тако го права.
Отже, як вірно зазначив гос подарський суд першої інстан ції, предмет спору у даній спр аві пов"язаний з визнанням пр ава державної власності на о б'єкт нерухомості з підстав в ідмови відповідачем в оформл енні такого права суб'єкта го сподарювання, що входить до с фери управління центральног о органу державної виконавчо ї влади, через ненадання ним н еобхідних документів для офо рмлення такого права.
Статтею 326 Цивільного кодек су України встановлено, що ві д імені та в інтересах держав и Україна право власності зд ійснюють відповідно органи д ержавної влади. Управління м айном, що є у державній власно сті, здійснюється державним и органами, а у випадках, перед бачених законом, може здійсн юватися іншими суб'єктами.
Відповідно до частини п'ят ої статті 22 Господарського ко дексу України держава реаліз ує право державної власності у державному секторі економ іки через систему організаці йно-господарських повноваже нь відповідних органів управ ління щодо суб'єктів господа рювання, що належать до цього сектора і здійснюють свою ді яльність на основі права гос подарського відання або прав а і оперативного управління.
Статтею 392 Цивільного кодек су України встановлено, що вл асник майна може пред'явити п озов про визнання його права власності, якщо це право оспо рюється або не визнається ін шою особою, а також у разі втра ти ним документа, який засвід чує його право власності.
Частиною 3 ст. 331 ЦК України п ередбачено, що до завершення будівництва (створення ма йна) особа вважається власн иком матеріалів, обладнанн я тощо, які були використані в процесі цього будівництва (створення майна).
У разі необхідності особ а, зазначена в абзаці першому цієї частини, може укласти договір щодо об'єкта незав ершеного будівництва, право власності на який реєструє ться органом, що здійснює дер жавну реєстрацію прав на не рухоме майно на підставі док ументів, що підтверджують п раво власності або користув ання земельною ділянкою дл я створення об'єкта нерухом ого майна, проектно-кошторис ної документації, а також док ументів, що містять опис об'єк та незавершеного будівництв а.
Частиною першою статті 182 Ц ивільного кодексу України вс тановлено, що право власност і та інші речові права на неру хомі речі, обмеження цих прав , їх виникнення, перехід і прип инення підлягають державній реєстрації.
Відповідно до частини 4 ста тті 182 Цивільного кодексу Укра їни порядок проведення держа вної реєстрації прав на неру хомість та підстави відмови в ній встановлюються законом .
Статтею 4 Закону України "Пр о державну реєстрацію речови х прав на нерухоме майно та їх обмежень" встановлено, що обо в'язковій державній реєстрац ії підлягають, речові права н а нерухоме майно, що знаходит ься на території України, фіз ичних та юридичних осіб, держ ави, територіальних громад, і ноземців та і осіб без громад янства, іноземних юридичних осіб, міжнародних організаці й, іноземних держав.
Як вірно зазначив господа рський суд першої інстанції, відповідач в своїй діяльнос ті керується Тимчасовим поло женням про порядок реєстраці ї прав власності на нерухоме майно, затвердженого наказо м Міністерства юстиції Украї ни від 7 лютого 2002 року № 7/5.
При цьому, відповідно до п. 1.4 вказаного Тимчасового поло ження про порядок реєстрації прав власності на нерухоме м айно, обов'язковій державні й реєстрації підлягають пр аво власності та інші речов і права на нерухоме майно, ро зміщене на території України , що належить фізичним та юр идичним особам, державі в осо бі органів, уповноважених уп равляти державним майном, ін оземцям та особам без громад янства, іноземним юридичним особам, міжнародним організа ціям, іноземним державам, а та кож територіальним громадам в особі органів місцевого са моврядування.
Право власності на об'єкт н езавершеного будівництва пі длягає державній реєстрації у разі необхідності укладен ня правочину щодо об'єкта нез авершеного будівництва, пунк том 1.7 Тимчасового положення п ро порядок реєстрації прав в ласності на нерухоме майно п ередбачено, що державна реєс трація прав проводиться реєс тратором БТІ за наявності ма теріалів технічної інвентар изації, підготовлених тим БТ І, реєстратор якого проводи ть державну реєстрацію прав на цей об'єкт.
Відповідно до пункту 3.8 Тимч асового положення Тимчасово го положення про порядок реє страції прав власності на не рухоме майно державній реєс трації підлягають виключно з аявлені права за умови їх від повідності законодавству і п оданим документам. Реєстрато ру БТІ забороняється тлумач ити права або самостійно вно сити зміни до відомостей про заявлені права.
Згідно з пунктом 3.10 Тимчасов ого положення Тимчасового по ложення про порядок реєстрац ії прав власності на нерухом е майно одночасно з прийнятт ям рішення про державну реєс трацію прав реєстратор БТІ в носить записи до відповідног о розділу Реєстру прав. На кож ний об'єкт, права щодо якого підлягають державній реєст рації та право власності на я кий заявлено вперше, реєстра тор БТІ одночасно з внесенн ям запису до відповідного ро зділу Реєстру прав присвоює реєстраційний номер такому о б'єкту, який залишається незм інним протягом усього часу й ого існування. У разі переход у права власності та інших р ечових прав на об'єкт, права щодо якого підлягають держ авній реєстрації, або зміни в його описі реєстраційний но мер такого об'єкта залишаєть ся незмінним, а відповідно до п. 3.1 зазначеного положення пі сля внесення запису до відп овідного розділу Реєстру пра в реєстратор БТІ видає витяг про державну реєстрацію пра в, який є невід'ємною частиною правовстановлюючого докуме нта, а у разі проведення держа вної реєстрації права власно сті та інших речових прав на нерухоме майно на правовста новлюючому документі також р обить відмітку (штамп) про дер жавну реєстрацію прав за фо рмою, визначеною у додатку 8.
Відповідно до пункту 4.2 Тим часового положення про поряд ок реєстрації прав власності на нерухоме майно у разі про ведення державної реєстрац ії виникнення, переходу або п рипинення права власності н а об'єкт незавершеного буді вництва до заяви про держав ну реєстрацію прав заявник ом (заявниками) додаються док ументи, що посвідчують право на земельну ділянку та дозв іл на виконання будівельних робіт, їх копії, документи, щ о підтверджують оплату за п роведення державної реєстра ції прав, видачу витягу про державну реєстрацію прав та надання витягу з Реєстру пра в, а також інші документи, виз начені Положенням.
Отже, місцевий господарськ ий суд правильно вказав на те , що Комунальне підприємство "Харківське міське бюро техн ічної інвентаризації" здійсн ює реєстрацію права власност і на нерухоме майно і у даній с праві, не перебуваючи з позив ачем у правовідносинах щодо здійснення ним прав володінн я, користування та розпорядж ення майном, не оспорює та не п ретендує на таке право.
При цьому, позивач, не нада вши доказів, що підтверджуют ь його право власності на спі рний об'єкт, та заявляючи вимо ги про реєстрацію такого пра ва, фактично просить, у зв"язку цим, визнати факт наявності у нього права власності на спі рний об'єкт, що не входить до к омпетенції відповідача, що с відчить про відсутність пору шення прав позивача зі сторо ни відповідача в розумінні с татті 1 Господарського проце суального кодексу України.
Таким чином, відповідач не оспорюючи право державної в ласності на об'єкт нерухомос ті, а відмовив в реєстрації пр ава власності з підстав нена дання усіх необхідних докуме нтів для оформлення такого п рава, що є підставою для відмо ви в задоволенні позовних ви мог.
Аналогічна правова позиці я викладена в постанові Верх овного суду України від 03.10.2011р. по справі № 9/217.
Відповідно до ст. 111-28 ГПК Укр аїни рішення Верховного Суд у України, прийняте за насл ідками розгляду заяви про перегляд судового рішенн я з мотивів неоднакового за стосування судом (судами) ка саційної інстанції одних і тих самих норм матеріальног о права у подібних правовідн осинах, є обов'язковим для вс іх суб'єктів владних повнова жень, які застосовують у свої й діяльності нормативно-прав овий акт, що містить зазначен у норму права, та для всіх суді в України. Суди зобов'язані пр ивести свою судову практику у відповідність із рішеннями Верховного Суду України. Нев иконання судових рішень Верх овного Суду України тягне з а собою відповідальність, вс тановлену законом.
Таким чином, на думку колег ії суддів, місцевий господар ський суд дійшов вірного вис новку щодо відсутності доста тніх правових підстав для за доволення позову.
Апеляційну скаргу позива ч обгрунтовує тим, що ним до КП "Харківське міське бюро техн ічної інвентаризації" були н адані визначені зазначеним Т имчасовим положенням докуме нти, що підтверджують право н а земельну ділянку та дозвіл на виконання будівельних ро біт, проте, не зважаючи на дост атність підстав для реєстрац ії права власності на об'єкт незавершеного будівництва п о вул. Полтавський шлях 133 міст а Харкова за Державою Україн а, листом Комунального під приємства "Харківське місь ке бюро технічної інвентари зації" від 21.10.2011р. № 9341 РВ ФДМУ по Х арківській області було відм овлено у здійсненні цього, з огляду на відсутність док ументів, визначених Тимчас овим положенням про порядок державної реєстрації права в ласності та інших речових пр ав на нерухоме майно", затверд женим наказом Міністерства ю стиції України від 07.02.2002р. № 7/5.
Однак, колегія суддів вважа є такі посилання безпідставн ими.
Позивач, посилаючись в апел яційній скарзі на наявність у нього права на земельну діл янку під спірним майном та до зволу на будівництво, зазнач ає на те, що відповідно до ріше ння виконавчого комітету Хар ківської міської ради від 01.03.19 68р. № 93-14 Харківському обліково -економічному технікуму-інте рнату ім. Ф.Г. Ананченка було н адано дозвіл на будівництво гуртожитку на його території по вул. Свердлова (в подальшом у вул. Полтавський шлях) 133 міст а Харкова.
Також, як вказує позивач, рі шенням виконавчого комітету Харківської міської ради ві д 11.02.1987р. № 52-10 Харківському облік ово-економічному технікуму-і нтернату ім. Ф.Г. Ананченка бул о відведено земельну ділянку орієнтовною площею 0,61 га для п роведення реконструкції тех нікуму з побудовою житлового блоку по вул. Свердлова (в под альшому вул. Полтавський шля х) 133 міста Харкова, а рішенням В иконавчого комітету Харківс ької міської ради від 13.07.1994 рок у № 364 було встановлено строк д аної реконструкції до 1996 року .
При цьому, ані відповідного договору оренди земельної д ілянки, ані акту на право пост ійного користування або на п раво власності, які відповід но до статті 126 Земельного код ексу України є єдиними право встановлюючими документами , позивач не надав і в матеріал ах справи вони відсутні.
Також позивачем не надано д оказів продовження строку ре конструкції, що виключає ная вність у нього чинного на дан ий час дозволу на будівництв о.
Таким чином, колегія судді в зазначає, що місцевий госпо дарський суд, приймаючи оска ржуване рішення, повністю до слідив обставини, які мають з начення для справи, правильн о застосував норми матеріаль ного та процесуального права , а тому підстави для скасуван ня або зміни вказаного рішен ня відсутні.
Враховуючи викладене та ке руючись статтями 33, 43, 99, 101, пункто м 1 статті 103, статтею 105 Господар ського процесуального кодек су України, колегія суддів,-
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скаргу зал ишити без задоволення.
Рішення господарського су ду Харківської області від 12.0 1.2012 року у справі № 5023/9558/11 залишит и без змін.
Дана постанова набирає зак онної сили з дня її підписанн я і може бути оскаржена протя гом двадцяти днів до Вищого г осподарського суду України.
Головуючий суддя (підпис) Сіверін В. І.
Суддя (підпис) Терещенко О.І.
Суддя (підпис) Медуниця О.Є .
Згідно з оригіналом
секретар суду Колєснік Н.Ю.
06.03.2012
Повний текст постанов и складено 06.03.2012 року.
Суд | Харківський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2012 |
Оприлюднено | 22.03.2012 |
Номер документу | 21966478 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Харківський апеляційний господарський суд
Терещенко О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні