Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 березня 2012 р. справа № 2а/0570/1341/2012
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 1 5год. 23хв.
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Шинкарь ової І.В.
при секретарі Заднеп ровської В.О.
за участю
представника позивача Волосян Л.В.,
представника відповідача Мезенцева В.М.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу за позовом При ватного підприємства «Вироб ничо-комерційна фірма «Галат » до Державної податкової ін спекції у Київському районі м. Донецька про визнання прот иправним та скасування наказ у ДПІ №50 від 18.01.2012 року «Про прове дення документальної позапл анової виїзної перевірки» та визнання протиправним дії Д ПІ у Київському районі м. Доне цька з проведення перевірки ПП «ВКФ «Галат» на підставі н аказу №50 від 18.01.2012 року «Про пров едення документальної позап ланової виїзної перевірки», -
встановив:
Позивач, Приватне підприєм ство «Виробничо-комерційна ф ірма «Галат», звернувся до До нецького окружного адмініст ративного суду з позовом до Д ержавної податкової інспекц ії у Київському районі м. Доне цька про визнання протиправн им та скасування наказу ДПІ № 50 від 18.01.2012 року «Про проведення документальної позапланово ї виїзної перевірки» та визн ання протиправним дії ДПІ у К иївському районі м. Донецька з проведення перевірки ПП «В КФ «Галат» на підставі наказ у №50 від 18.01.2012 року «Про проведен ня документальної позаплано вої виїзної перевірки».
В обґрунтування позову пос илається на те, що порядок про ведення документальних поза планових перевірок визначен ий ст.78 Податкового кодек су України. Обставини, за наяв ності яких податковий орган має право ініціювати питання про проведення позапланових документальних перевірок, т акож перелічені у ст.78 Подат кового кодексу України. Н орми Податкового кодексу У країни надають право (можлив ість) проведення позапланово ї документальної позапланов ої перевірки, але за умови пев них обставин, тобто реалізац ія норм щодо проведення пере вірки реалізується за певних обставин, наявність якої є об ов'язковою, і ставить можливі сть проведення перевірки в з алежність. Отже, з викладеног о витікає, що проведення поза планових документальних пер евірок органами державної по даткової служби можливо тіль ки за умови наявності вищена ведених обставин (підстав) та оформлюється відповідним на казом керівника державної по даткової інспекції, в якому п овинні бути відображені підс тави для проведення такої пе ревірки.
Окрім цього, відповідно до п . 81.1 ст. 81 Податкового кодекс у України посадові особи орг ану державної податкової слу жби мають право приступити д о проведення документальних виїзних перевірок за наявно сті підстав для їх проведенн я, визначених цим кодексом, та за умови надання направленн я на перевірку. При цьому, напр авлення на проведення переві рки повинно містити наступні відомості: дата видачі, найме нування органу державної под аткової служби, реквізити на казу про проведення відповід ної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (об'єкта ), перевірка якого проводитьс я, мета, вид, підстави, дата поч атку та тривалість перевірки , посада та прізвище посадово ї (службової) особи, яка провод итиме перевірку.
Отже, як вбачається з о скаржуваного наказу про приз начення перевірки, у якості п ідстави для проведення такої перевірки зазначений п.п. 78.1.1 п . 78.1 ст. 78 Податкового кодекс у України, відповідно до яког о позапланова документальна перевірка призначається, як що «за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інфор мації виявлено факти, що свід чать про можливі порушення п латником податків податково го, валютного та іншого закон одавства, контроль за дотрим анням якого покладено на орг ани державної податкової слу жби, якщо платник податків не надасть пояснення та їх до кументальні підтвердження н а обов'язковий письмовий зап ит органу державної податков ої
служби протягом 10 робочих д нів з дня отримання запиту». О тже, відповідно до зазначено ї норми податковий орган має право призначати проведення позапланової перевірки у ра зі, коли платник податків не н адає протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту поясне ння та їх документального пі дтвердження. У якості підста ви для направлення на переві рку законодавство не передба чає такої обставини, як ненад ання пояснень та їх документ альне підтвердження не в пов ному обсязі. А з урахуванням т ого, що ПП «ВКФ «Галат» надало відповідь на запит податков ого органу у встановлений за коном строк, застосування у я кості підстави для призначен ня позапланової виїзної пере вірки позивача п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу Украї ни є необґрунтованим та безп ідставним.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, надав поясненн я, аналогічні обставинам, вик ладеним в позовній заяві.
Представник відповідача, у судовому засіданні позов не визнав, надав письмові запер ечення до матеріалів справи, в яких зазначив, що при аналіз і податкової звітності ПП «В КФ «Галат», наданої до ДПІ у Ки ївському районі м. Донецька, і нформаційної бази даних ДПА України «Автоматизована сис тема співставлення податков их зобов'язань та податковог о кредиту в розрізі контраге нтів» встановлено, що ПП «ВКФ «Галат» було включено до под аткового кредиту суми ПДВ по взаємовідносинам з зазначен ими контрагентами-постачаль никами.
Із аналізу вказаної інформ ації було зроблено висновок про можливість порушення с б оку ПП «ВКФ «Галат» податков ого законодавства та завищен ня суми податкового кредиту і валових витрат.
ДПІ у Київському районі м. Д онецька, звернулась до ПП «ВК Ф «Галат» із письмовим запит ом про подання інформації що до взаємовідносинам із ТОВ « Стім-Прауд», ТОВ «Стайлінгбу д компані» та ПП «Гамма-Терра », за період з 01.10.09 по 30.09.10, та включ ення результатів таких опера цій до податкового обліку.
У відповідь, підприємство н адано пояснення та їх докуме нтальне підтвердження щодо в заємовідносин між ПП «ВКФ «Г алат» та вказаними підприємс твами. Але пояснення та докум енти надані у неповному обся зі.
Надані не в повному обсязі п ояснення та документи не даю ть можливість інспекції зроб ити висновки щодо реального стану декларування підприєм ством своїх податкових зобов 'язань та визначити, чи мало мі сце порушення податкового за конодавства з боку підприємс тва. Тобто, інспекція не мала м ожливості здійснити свої зав дання та функції, зазначені у абз. 2 ст. 2, п. 1 ст. 10 Закону Україн и від 04.12.90 № 509 «Про державну пода ткову службу в Україні», а сам е здійснити контроль за доде ржанням податкового законод авства, правильністю обчисле ння, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державни х цільових фондів податків і зборів.
Враховуючи вказані обстав ини, з метою виконання функці й, покладених на інспекцію де ржавою, керівником інспекції і був виданий наказ № 50 від 18.01.12.
У зв'язку з чим, керуючись п.п .20.1.4, 20.1.6 п.20.1 ст.20, п.п.75.1 ст.75, п.п.78.1 ст.78, п. 82.2 ст.82 ПК України, в.о. голови ко місії з проведення реорганіз ації ДПІ у Київському районі м. Донецька, начальником інсп екції було прийнято рішення про проведення документальн ої позапланової виїзної пере вірки. Вказане рішення було о формлено наказом № 50 від 18.01.12.
Представник відповідача п росив в задоволенні позовних вимог відмовити в повному об сязі.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали та заслухавш и пояснення представників ст орін, всебічно і повно з'ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтується позов, об'є ктивно оцінивши докази, які м ають юридичне значення для р озгляду справи і вирішення с пору по суті, суд встановив на ступне.
Приватне підприємство «Ви робничо-комерційна фірма «Га лат» (далі по тексту ПП «ВКФ «Г алат») є юридичною особою, зар еєстроване Виконавчим коміт етом Донецької міської ради 08.05.2002 року, ідентифікаційний ко д 32001534, про що свідчить свідоцтв о про державну реєстрацію юр идичної особи, довідка з Єдин ого державного реєстру підпр иємств та організацій Україн и (а.с.10,11), перебуває на податков ому обліку в ДПІ у Київському районі м. Донецька з 14.05.2002 року з а №4045 згідно довідки про взятт я на облік платника податків за формою 4-ОПП від 17.03.2009 року №287/1 0/29-014-3. (а.с.20) Свою діяльність здій снює на підставі Статуту. (а.с. 12)
Відповідно до ст.2 Закону Ук раїни «Про державну податков у службу в Україні» завдання м органів державної податков ої служби є, зокрема, здійснен ня контролю за додержанням п одаткового законодавства, пр авильністю обчислення, повно тою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільови х фондів податків і зборів (об ов'язкових платежів), а також н еподаткових доходів, установ лених законодавством.
Як встановлено в ході судов ого розгляду, 23.12.2011 року позивач отримав запит (вихід. №26168/10/23-313 ві д 30.11.2011 року) про надання інформ ації та їх документального п ідтвердження щодо взаємовід носин із ТОВ «Стім-Прауд» за п еріод жовтень, грудень 2009 року , ТОВ «Стайлінгбуд компані» з а січень-липень 2010 року та ПП «Г амма-Терра» за період серпен ь, вересень 2010 року, та включенн я результатів таких операцій до податкового обліку з відп овідним їх відображенням у п одаткових деклараціях з пода тку на прибуток підприємства , податкових деклараціях з ПД В.
Податковий орган на підс таві п.п.20.1.6, 20.1.23 п.20.1 ст.20 та п.73.3 ст.73 Податкового кодексу Украї ни просить керівника ПП «ВКФ «Галат» в десятиденний терм ін надати інформацію та копі ї документів (засвідчені під писом платника податків або його посадовою особою) та скр іплені печаткою про фінансов о-господарську діяльність пі дприємства щодо взаємовідно син із ТОВ «Стім-Прауд», ТОВ «С тайлінгбуд компані» та ПП «Г амма-Терра». (а.с.22)
Позивачем на виконання заз наченого запиту супровідним и листами від 05.01.2012 року та від 12. 01.2012 року надано до ДПІ у Київсь кому районі м. Донецька вичер пний перелік копій документі в згідно правовідносин з ТОВ «Стім-Прауд» за період жовте нь, грудень 2009 року, ТОВ «Стайлі нгбуд компані» за січень-лип ень 2010 року та ПП «Гамма-Терра» за період серпень, вересень 20 10 року, на якому є відмітка под аткового органу, що документ и отримані та підпис. (а.с.23,24)
Статтею 20 Податкового к одексу України передбачені п рава органів державної подат кової служби, зокрема відпов ідно до п.20.1.4 проводити перевір ки платників податків (крім Н аціонального банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом та п.п.20.1.6 для здійсне ння функцій, визначених пода тковим законодавством, отрим увати безоплатно від платник ів податків, у тому числі благ одійних та інших неприбутков их організацій, у порядку, виз наченому цим Кодексом, інфор мацію, довідки, копії докумен тів (засвідчені підписом пла тника податків або його поса довою особою та скріплені пе чаткою (за наявності) про фіна нсово-господарську діяльніс ть, отримувані доходи, видатк и платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчис ленням та сплатою податків, д отриманням вимог іншого зако нодавства, здійснення контро лю за яким покладено на орган и державної податкової служб и, а також фінансову та статис тичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом.
Пунктом 21.1 ст.21 кодексу перед бачено, що посадові особи кон тролюючих органів зобов'язан і, зокрема, дотримуватися Кон ституції України та діяти ви ключно у відповідності з цим Кодексом та іншими законами України, іншими нормативним и актами; забезпечувати сумл інне виконання покладених на контролюючі органи функцій; забезпечувати ефективну роб оту та виконання завдань кон тролюючих органів відповідн о до їх повноважень.
В п.41.1 ст.41 Податкового ко дексу України зазначено, що к онтролюючими органами є:
п.п.41.1.1. органи державної пода ткової служби - щодо податків , які справляються до бюджеті в та державних цільових фонд ів, крім зазначених у підпунк ті 41.1.2 цього пункту, а також сто совно законодавства, контрол ь за дотриманням якого покла дається на органи державної податкової служби;
п.п.41.1.2. митні органи - щодо мит а, акцизного податку, податку на додану вартість, інших под атків, які відповідно до пода ткового законодавства справ ляються у разі ввезення (пере силання) товарів і предметів на митну територію України а бо територію спеціальної мит ної зони або вивезення (перес илання) товарів і предметів з митної території України аб о території спеціальної митн ої зони.
Згідно п.41.2 ст.41 кодексу, розме жування повноважень і функці ональних обов'язків між конт ролюючими органами визначає ться цим Кодексом та іншими н ормативно-правовими актами.
В п.41.4 ст.41 кодексу передбачен о, що інші державні органи не м ають права проводити перевір ки своєчасності, достовірнос ті, повноти нарахування та сп лати податків, у тому числі на запит правоохоронних органі в.
Статтею 42 Податкового к одексу передбачене листуван ня з платником податків, а сам е:
Податкові повідомлення - рі шення, податкові вимоги або і нші документи, адресовані ко нтролюючим органом платнику податків, повинні бути склад ені у письмовій формі, відпов ідним чином підписані та у ви падках, передбачених законод авством, завірені печаткою т акого контролюючого органу.
Документи вважаються нале жним чином врученими, якщо во ни надіслані за адресою (місц езнаходженням, податковою ад ресою) платника податків рек омендованим листом з повідом ленням про вручення або особ исто вручені платнику податк ів або його законному чи упов новаженому представникові.
Згідно п.61.1 ст.61 кодексу визна чений термін податковий конт роль, а саме це система заході в, що вживаються контролюючи ми органами з метою контролю правильності нарахування, п овноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дот римання законодавства з пита нь регулювання обігу готівки , проведення розрахункових т а касових операцій, патентув ання, ліцензування та іншого законодавства, контроль за д отриманням якого покладено н а контролюючі органи.
Податковий контроль здій снюється органами, зазначени ми у статті 41 цього Кодексу, в м ежах їх повноважень, встанов лених цим Кодексом.
Статтею 62 Податкового к одексу передбачені способи з дійснення податкового контр олю.
Податковий контроль здій снюється шляхом:
ведення обліку платників п одатків;
інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності орг анів державної податкової сл ужби;
перевірок та звірок відпов ідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотрим ання законодавства, контроль за дотриманням якого поклад ено на контролюючі органи, у п орядку, встановленому закона ми України, що регулюють відп овідну сферу правовідносин.
Відповідно до п.73.3 ст.73 кодекс у органи державної податково ї служби мають право звернут ися до платників податків та інших суб'єктів інформаційн их відносин із письмовим зап итом про подання інформації (вичерпний перелік та підста ви надання якої встановлено законом), необхідної для вико нання покладених на органи д ержавної податкової служби ф ункцій, завдань, та її докумен тального підтвердження.
Такий запит підписується к ерівником (заступником керів ника) органу державної подат кової служби і повинен місти ти перелік інформації, яка за питується, та документів, що ї ї підтверджують, а також підс тави для надіслання запиту.
Письмовий запит про поданн я інформації надсилається пл атнику податків або іншим су б'єктам інформаційних віднос ин за наявності хоча б однієї з таких підстав:
1) за результатами аналізу п одаткової інформації, отрима ної в установленому законом порядку, виявлено факти, які с відчать про порушення платни ком податків податкового, ва лютного законодавства, закон одавства у сфері запобігання та протидії легалізації (від миванню) доходів, одержаних з лочинним шляхом, або фінансу ванню тероризму та іншого за конодавства, контроль за дот риманням якого покладено на органи державної податкової служби;
2) для визначення рівня звич айних цін на товари (роботи, по слуги) під час проведення пер евірок;
3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податко вих деклараціях, поданих пла тником податків;
4) щодо платника податків по дано скаргу про ненадання та ким платником податків подат кової накладної покупцю або про порушення правил заповне ння податкової накладної;
5) у разі проведення зустріч ної звірки;
6) в інших випадках, визначен их цим Кодексом.
Запит вважається врученим , якщо його надіслано поштою л истом з повідомленням про вр учення за податковою адресою або надано під розписку плат нику податків або іншому суб 'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.
Платники податків та інші с уб'єкти інформаційних віднос ин зобов'язані подавати інфо рмацію, визначену у запиті ор гану державної податкової сл ужби, та її документальне під твердження протягом одного м ісяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інш е не передбачено цим Кодексо м). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладен их в абзацах першому та друго му цього пункту, платник пода тків звільняється від обов'я зку надавати відповідь на та кий запит.
Порядок отримання інформа ції органами державної подат кової служби за їх письмовим запитом визначається Кабіне том Міністрів України.
Аналогічні вимоги викладе ні в Постанові Кабінету Міні стрів України від 27.12.2010 року №1245 «Про затвердження Порядку пе ріодичного подання інформац ії органам державної податко вої служби та отримання інфо рмації зазначеними органами за письмовим запитом».
З метою отримання податков ої інформації органи державн ої податкової служби мають п раво проводити зустрічні зві рки даних суб'єктів господар ювання щодо платника податкі в. (п.73.5 ст.73 Податкового код ексу)
Зустрічною звіркою вважає ться співставлення даних пер винних бухгалтерських та інш их документів суб'єкта госпо дарювання, що здійснюється о рганами державної податково ї служби з метою документаль ного підтвердження господар ських відносин з платником п одатків та зборів, а також під твердження відносин, виду, об сягу і якості операцій та роз рахунків, що здійснювалися м іж ними, для з'ясування їх реал ьності та повноти відображен ня в обліку платника податкі в.
Зустрічні звірки не є перев ірками і проводяться в поряд ку, визначеному Кабінетом Мі ністрів України.
За результатами зустрічни х звірок складається довідка , яка надається суб'єкту госпо дарювання у десятиденний тер мін.
Суд бере до уваги, що відпов ідно до п.74.2 ст.74 Податкового кодексу України зібрана по даткова інформація та резуль тати її опрацювання використ овуються для виконання покла дених на органи державної по даткової служби функцій та з авдань.
Крім того, Податковим к одексом України в п.п.75.1.2 п.75.1 ст.7 5 передбачено, що документаль ною перевіркою вважається пе ревірка, предметом якої є сво єчасність, достовірність, по внота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодекс ом податків та зборів, а також дотримання валютного та інш ого законодавства, контроль за дотриманням якого покладе но на контролюючі органи, дот римання роботодавцем законо давства щодо укладення трудо вого договору, оформлення тр удових відносин з працівника ми (найманими особами) та яка п роводиться на підставі подат кових декларацій (розрахункі в), фінансової, статистичної т а іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерськ ого обліку, ведення яких пере дбачено законом, первинних д окументів, які використовуют ься в бухгалтерському та под атковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою пода тків та зборів, виконанням ви мог іншого законодавства, ко нтроль за дотриманням якого покладено на органи державно ї податкової служби, а також о триманих в установленому зак онодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової ін формації, у тому числі за резу льтатами перевірок інших пла тників податків.
Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу держав ної податкової служби і пров одиться за наявності хоча б о днієї з обставин, визначених цим Кодексом.
Документальною виїзною пе ревіркою вважається перевір ка, яка проводиться за місцез находженням платника податк ів чи місцем розташування об 'єкта права власності, стосов но якого проводиться така пе ревірка.
В п.78.1 ст.78 кодексу передбачен і обставини за наявності яки х здійснюється документальн а позапланова виїзна перевір ка, а саме:
- за наслідками перевірок ін ших платників податків або о тримання податкової інформа ції виявлено факти, що свідча ть про можливі порушення пла тником податків податкового , валютного та іншого законод авства, контроль за дотриман ням якого покладено на орган и державної податкової служб и, якщо платник податків не на дасть пояснення та їх докуме нтальні підтвердження на обо в'язковий письмовий запит ор гану державної податкової сл ужби протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту;
- платником податків не пода но в установлений законом ст рок податкову декларацію або розрахунки, якщо їх подання п ередбачено законом;
- платником податків подано органу державної податкової служби уточнюючий розрахуно к з відповідного податку за п еріод, який перевірявся орга ном державної податкової слу жби;
- виявлено недостовірність даних, що містяться у податко вих деклараціях, поданих пла тником податків, якщо платни к податків не надасть поясне ння та їх документальні підт вердження на письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робо чих днів з дня отримання запи ту;
- платником податків подано в установленому порядку орг ану державної податкової слу жби заперечення до акта пере вірки або скаргу на прийняте за її результатами податков е повідомлення-рішення, в яки х вимагається повний або час тковий перегляд результатів відповідної перевірки або с касування прийнятого за її р езультатами податкового пов ідомлення-рішення у разі, кол и платник податків у своїй ск арзі (запереченнях) посилаєт ься на обставини, що не були до сліджені під час перевірки, т а об'єктивний їх розгляд немо жливий без проведення переві рки. Така перевірка проводит ься виключно з питань, що стал и предметом оскарження;
- розпочато процедуру реорг анізації юридичної особи (кр ім перетворення), припинення юридичної особи або підприє мницької діяльності фізично ї особи - підприємця, порушено провадження у справі про виз нання банкрутом платника под атків або подано заяву про зн яття з обліку платника подат ків;
- платником подано декларац ію, в якій заявлено до відшкод ування з бюджету податок на д одану вартість, за наявності підстав для перевірки, визна чених у розділі V цього Кодекс у, та/або з від'ємним значенням з податку на додану вартість , яке становить більше 100 тис. гр ивень.
Документальна позапланова виїзна перевірка з підстав, в изначених у цьому підпункті, проводиться виключно щодо з аконності декларування заяв леного до відшкодування з бю джету податку на додану варт ість та/або з від'ємного значе ння з податку на додану варті сть, яке становить більше 100 ти с. гривень;
- щодо платника податку пода но скаргу про ненадання таки м платником податків податко вої накладної покупцю або пр о порушення правил заповненн я податкової накладної у раз і ненадання таким платником податків пояснень та докумен тального підтвердження на пи сьмовий запит органу державн ої податкової служби протяго м десяти робочих днів з дня йо го отримання;
- отримано постанову суду (у хвалу суду) про призначення п еревірки або постанову орган у дізнання, слідчого, прокуро ра, винесену ними відповідно до закону у кримінальних спр авах, що перебувають у їх пров адженні;
- органом державної податко вої служби вищого рівня в пор ядку контролю за діями або бе здіяльністю посадових осіб о ргану державної податкової с лужби нижчого рівня здійснен о перевірку документів обов' язкової звітності платника п одатків або матеріалів докум ентальної перевірки, проведе ної контролюючим органом ниж чого рівня, і виявлено невідп овідність висновків акта пер евірки вимогам законодавств а або неповне з'ясування під ч ас перевірки питань, що повин ні бути з'ясовані під час пере вірки для винесення об'єктив ного висновку щодо дотриманн я платником податків вимог з аконодавства, контроль за до триманням якого покладено на органи державної податкової служби.
Рішення про проведення док ументальної позапланової пе ревірки в цьому випадку прий мається органом державної по даткової служби вищого рівня лише у тому разі, коли стосовн о посадових осіб органу держ авної податкової служби нижч ого рівня, які проводили доку ментальну перевірку зазначе ного платника податків, розп очато службове розслідуванн я або порушено кримінальну с праву;
- у разі отримання інформаці ї про ухилення податковим аг ентом від оподаткування випл аченої (нарахованої) наймани м особам (у тому числі без доку ментального оформлення) заро бітної плати, пасивних доход ів, додаткових благ, інших вип лат та відшкодувань, що підля гають оподаткуванню, у тому ч ислі внаслідок неукладення п латником податків трудових д оговорів з найманими особами згідно із законом, а також зді йснення особою господарсько ї діяльності без державної р еєстрації. Така перевірка пр оводиться виключно з питань, що стали підставою для прове дення такої перевірки.
Як вбачається з матеріалів справи, ДПІ у Київському райо ні м. Донецька не здійснювала ся зустрічна звірка господар ської діяльності позивача з підприємствами контрагента ми, так як документи які були в итребувані у позивача були н адані останнім не в повному о бсязі, і таким чином зазначен і взаємовідносини відображе но у акті документальної поз апланової перевірки №418/23-3/32001534 в ід 02.02.2012 року.
З метою проведення перевір ки відповідачем був виданий наказ від 18.01.2012 року №50 «Про пров едення документальної позап ланової виїзної перевірки» н а підставі п.п.20.1.4, 20.1.6 п.20.1 ст.20, п.п.75.1 .2 п.75.1 ст.75, п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78, п.82.2 ст.82 По даткового кодексу України . (а.с.7)
Тобто, позивач проти провед ення зазначеної перевірки не заперечував, про що свідчить допуск посадових осіб подат кового органу до перевірки.
Посадові особи орган ів державної податкової служ би, відповідно до п.83.1 кодексу п ід час проведення перевірок підставами для висновків є:
документи, визначені цим Ко дексом;
податкова інформація;
експертні висновки;
судові рішення;
інші матеріали, отримані в п орядку та у спосіб, передбаче ні цим Кодексом або іншими за конами, контроль за дотриман ням яких покладений на орган и державної податкової служб и.
Тобто, із вищенаведеного мо жна зробити висновок, що дії Д ержавної податкової інспекц ії у Київському районі м. Доне цька по проведенню документа льної позапланової перевірк и є такими, що відповідають ді ючому законодавству, а саме п одаткова інформація була отр имана податковим органом від повідно до вимог ст.73 Податк ового кодексу України з над силанням письмового запиту п ро подання інформації (вичер пний перелік та підстави над ання якої встановлено законо м), необхідної для виконання п окладених на органи державно ї податкової служби функцій, завдань, та її документально го підтвердження. Такий запи т підписаний заступником кер івника органу державної пода ткової служби і містить пере лік інформації, яка запитуєт ься, та документів, що її підтв ерджують. Згідно з п.83.1 податко ва інформація була використа на податківцями під час доку ментальної позапланової виї зної перевірки, про що складе ний акт №418/23-3/32001534 від 02.02.2012 року. В ко дексі передбачено право пода ткового органу на проведення документальної позапланово ї виїзної перевірки за наслі дками перевірок інших платни ків податків або отримання п одаткової інформації виявле но факти, що свідчать про можл иві порушення платником пода тків податкового, валютного та іншого законодавства, кон троль за дотриманням якого п окладено на органи державної податкової служби, якщо плат ник податків не надасть пояс нення та їх документальні пі дтвердження на обов'язковий письмовий запит органу держа вної податкової служби протя гом 10 робочих днів з дня отрим ання запиту. (п.п.78.1.1 п.78.1 ст.78 кодек су)
Таким чином, у зв' язку з ти м, що як встановлено у ході суд ового розгляду справи, зустр ічна звірка з питань господа рських відносин позивача з Т ОВ «Стім-Прауд» за період жов тень, грудень 2009 року, ТОВ «Стай лінгбуд компані» за січень-л ипень 2010 року та ПП «Гамма-Терр а» за період серпень, вересен ь 2010 року Державною податково ю інспекцією у Київському ра йоні м. Донецька не здійснюва лася і відповідно довідка вс тановленої форми про результ ати такої зустрічної звірки не складалася, і позивачем бу ло допущено перевіряючих до перевірки, то суд вважає, що по зовні вимоги Приватного підп риємства «Виробничо-комерці йна фірма «Галат» в частині в изнання протиправним дії ДПІ у Київському районі м. Донець ка з проведення перевірки ПП «ВКФ «Галат» на підставі нак азу №50 від 18.01.2012 року «Про провед ення документальної позапла нової виїзної перевірки» зад оволенню не підлягають.
Розглянувши позовні вимог и в частині визнання протипр авним та скасування наказу Д ПІ №50 від 18.01.2012 року «Про проведе ння документальної позаплан ової виїзної перевірки» суд прийшов до висновку, що видан ня зазначеного наказу податк овим органом є необґрунтован им, так як вимогами Податко вого кодексу України перед бачено право на проведення д окументальної позапланової виїзної перевірки у разі, зок рема, за наслідками перевіро к інших платників податків а бо отримання податкової інфо рмації виявлено факти, що сві дчать про можливі порушення платником податків податков ого, валютного та іншого зако нодавства, контроль за дотри манням якого покладено на ор гани державної податкової сл ужби, якщо платник податків н е надасть пояснення та їх док ументальні підтвердження на обов'язковий письмовий запи т органу державної податково ї служби протягом 10 робочих дн ів з дня отримання запиту. У хо ді судового розгляду справи, судом встановлено, що позива ч на обов' язковий письмовий запит надав пояснення та док ументальне підтвердження з п итань зазначених в запиті. Ін ших підстав з цього приводу з аконодавством не передбачен о. Таким чином, позовні вимоги в частині визнання пр отиправним та скасування нак азу ДПІ у Київському районі м . Донецька №50 від 18.01.2012 року «Про проведення документальної п озапланової виїзної перевір ки» підлягають задоволенню.
З урахуванням вищевикладе ного, вимоги позивача підляг ають частковому задоволенню .
Відповідно до ст.ст.87, 94 КАС Ук раїни підлягають присудженн ю позивачеві з Державного бю джету України судові витрати , пропорційно задоволеним по зовним вимогам.
Керуючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59 , 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд,
постановив:
Позов Приватного підприєм ства «Виробничо-комерційна ф ірма «Галат» до Державної по даткової інспекції у Київськ ому районі м. Донецька про виз нання протиправним та скасув ання наказу ДПІ №50 від 18.01.2012 року «Про проведення документаль ної позапланової виїзної пер евірки» та визнання протипра вним дії ДПІ у Київському рай оні м. Донецька з проведення п еревірки ПП «ВКФ «Галат» на п ідставі наказу №50 від 18.01.2012 року «Про проведення документаль ної позапланової виїзної пер евірки», задовольнити частко во.
Визнати протиправним та ск асувати наказ Державної пода ткової інспекції у Київськом у районі м. Донецька №50 від 18.01.2012 року «Про проведення докумен тальної позапланової виїзно ї перевірки».
В іншій частині позовних ви мог відмовити.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Прива тного підприємства «Виробни чо-комерційна фірма «Галат» витрати по сплаті судового з бору у розмірі 16 грив ень 10 копійок.
Постанову ухвалено у нарад чій кімнаті та проголошено ї ї вступну та резолютивну час тину 06 березня 2012 року в присут ності представників сторін.
Постанову у повному обсязі складено 11 березня 2012 року.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі відкладення складання поста нови у повному обсязі апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Шинкарьова І.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2012 |
Оприлюднено | 27.03.2012 |
Номер документу | 22090199 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Васильєва Ірина Анатоліївна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Шинкарьова І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні