ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2а/1770/2380/2011
15 березня 2012 року 09год. 50хв. м. Рівне
Рівненський окружний ад міністративний суд у складі судді Жуковської Л.А. за участ ю секретаря судового засідан ня Яковчук В.В. та сторін і інш их осіб, які беруть участь у сп раві:
позивача: представник не з'я вився ,
відповідача: представник н е з'явився ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за позовом
Товариства з обмежено ю відповідальністю "Віммер"
до Державної податкової інс пекції у м.Рівному Рівненськ ої області Державної податко вої служби
про скасування рішення
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмежено ю відповідальністю «ВІММЕР» (далі по тексту ТОВ «Віммер») звернулося з позовом до Держ авної податкової інспекції в м. Рівне (далі по тексту - ДПІ в м. Рівне) про скасування рішен ня №99 від 20 травня 2011 року про ан улювання реєстрації платник а податку на додану вартість .
Позовні вимоги обґрунтова ні наступними обставинами.
Так, 20 травня 2011 року Державно ю податковою інспекцією у м. Р івне прийнято рішення № 99, згі дно з яким ТОВ «Віммер» було а нульовано реєстрацію платни ка податку на додану вартіст ь (свідоцтво платника ПДВ 100220557 в ід 06 квітня 2009 року).
Як на підставу прийняття рі шення відповідач зазначив пі дпункт 184.1 ж) пункту 184.1 ст. 184 Под аткового кодексу України, ос кільки до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців внес ено запис про відсутність пі дтвердження відомостей про ю ридичну особу.
Вказує на той факт, що як вба чається зі змісту рішення пр о анулювання реєстрації плат ника податку на додану варті сть № 99 від 20 травня 2011 p., підставо ю для прийняття вказаного рі шення стала службова записка № 590/29-35 від 17.05.2011 року відділу реєс трації та обліку платників п одатку.
Крім того, зазначає, що відп овідно до абз. 4 ст. 1 Закону Укра їни «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців» Єдиний держ авний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (надалі-Єдиний державний реє стр) - це автоматизована систе ма збирання, накопичення, зах исту, обліку та надання інфор мації про юридичних осіб та ф ізичних осіб -підприємців.
Згідно з ч. 1 ст. 6 вказаного За кону державний реєстратор на території відповідної адмін істративно-територіальної о диниці оформлює та видає вип иски, довідки з Єдиного держа вного реєстру.
Відповідно до п.п. 5.2.11. п. 5.2. Поло ження про реєстрацію платник ів податку на додану вартіст ь, затвердженого Наказом ДПА України від 22.12.2010 р. № 978, рішення п ро анулювання реєстрації за ініціативою податкового орг ану приймаються за наявності відповідних підтвердних док ументів (відомостей). Такими д окументами є повідомлення де ржавного реєстратора, відомо сті з Єдиного державного реє стру щодо наявності запису п ро відсутність юридичної осо би або фізичної особи-підпри ємця за місцезнаходженням (м ісцем проживання) або запису про відсутність підтверджен ня відомостей про юридичну о собу.
На думку позивача, враховую чи вимоги вищевказаних поло жень Закону України «Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців» та Положення про реєст рацію платників податку на д одану вартість, правом надав ати відомості з Єдиного держ авного реєстру юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів, згідно яких можливо встан овити наявність в Єдиному де ржавному реєстрі юридичних о сіб та фізичних осіб -підприє мців запису про відсутність підтвердження відомостей пр о юридичну особу, надано держ авному реєстратору.
Оскільки рішення № 99 від 20.05.2011 року приймалося на підставі службової записки, а не на під ставі відповідних підтвердн их документів, які визначені Положенням про реєстрацію п латників податку на додану в артість, на момент його прийн яття у відповідача не було пі дстав здійснювати анулюванн я реєстрації платника податк у на додану вартість.
Відповідач позов не визнав , про що було подано письмове з аперечення вх.№19409/11 від 18.08.2011 року .
У своєму запереченні вказу є, що Державна податкова інсп екція у м. Рівне, розглянувши а дміністративний позов визна ння недійсним рішення, запер ечує проти заявлених позовни х вимог позивача у даній спра ві, вважаючи їх безпідставни ми та необґрунтованими з нас тупних підстав.
Відділ адміністрування ПД В повідомляє, що ТОВ «Віммер» зареєстровано платником ПДВ 06.04.2009р. Свідоцтво платника ПДВ №100220557, на бланку ф. №2-ПДВ, серія Н Б№ 134170 .
Згідно із п.3.1.6, ч.1, ст..6 Закону У країни «Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців» від 15 тра вня 2003 року N 755-IV, державний реєс тратор на території відповід ної адміністративно-територ іальної одиниці передає орга нам державної податкової сл ужби повідомлення та відомос ті з реєстраційних карток пр о вчинення реєстраційних дій , які передбачені цим Законом , у тому числі щодо створення а бо ліквідації відокремлених підрозділів юридичних осіб.
Відповідно до абз. «Ж» п.184.1 ст .184 Податкового Кодексу Україн и від 02.12.2010р. № 2755-IV реєстрація пла тника податку на додану варт ість діє до дати її анулюванн я, яка проводиться шляхом вик лючення з реєстру платників податку і відбувається у раз і якщо в Єдиному державному р еєстрі юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців наяв ний запис про відсутність юр идичної особи або фізичної о соби за місцезнаходженням (м ісцем проживання) або запис п ро відсутність підтвердженн я відомостей про юридичну ос обу.
Зазначає, що згідно п.4.33 нака зу від 28 лютого 2007 року N 110 «Про за твердження Порядку взаємод ії між структурними підрозді лами органів державної подат кової служби з питань реєстр ації та обліку платників под атків», анулювання реєстраці ї платника податку на додану вартість за ініціативою орг ану ДПС відбувається на підс таві акта про анулювання Сві доцтва платника податку на д одану вартість за ф. N 6-ПДВ, затв ердженого керівником органу ДПС та складеного відповідн ою комісією. Склад цієї коміс ії затверджується розпорядж енням відповідного органу ДП С головою комісії призначаєт ься заступник керівника орга ну ДПС, який відповідно до роз поділу обов'язків є кураторо м підрозділів оподаткування юридичних фізичних) осіб або керівник підрозділу оподатк ування юридичних (фізичних) о сіб.
У разі неподання платником податків заяви про анулюван ня реєстрації за наявності з аконодавчих підстав для тако го анулювання, пропозиції та відповідні матеріали комісі ї з анулювання реєстрації пл атників ПДВ надають підрозді ли реєстрації та обліку плат ників податків.
Вказує, що комісією, створе ною відповідно до наказу ДПІ у м. Рівне від 27.05.2010p. №363 прийнято Рішення № 99 про анулювання ре єстрації платника ПДВ позива ча , дата анулювання свідоцтв а № 100220557 - 20 травня 2011 року.
Вважає, що під час винесенн я рішення про анулювання сві доцтва платника ПДВ позивача , ДПІ у м. Рівне керувалася вик лючно законом і при цьому жод ної норми порушено не було.
В судове засідання предста вник позивача не прибув, пода в клопотання про розгляд спр ави без його участі, в якому за значив, що позов підтримує в п овному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про дату, час та місце розг ляду справи повідомлений нал ежним чином.
Оскільки в матеріалах спра ви є достовірні докази про по відомлення сторін про дату, ч ас і місце розгляду справи, од нак представники сторін в су дове засідання не з'явилися т а немає перешкод для розгляд у справи в судовому засіданн і, то відповідно до ч. 6 ст. 12, ч. 1 ст . 41 ч.6 ст. 128 КАС України, її розгля д відбувся без фіксування су дового засідання.
До початку судового засіда ння в адміністративній справ і відповідно до положень ст. 55 КАС України, суд допустив про цесуальне правонаступництв о, шляхом заміни відповідача - Державної податкової інсп екції в м. Рівне на Державну по даткову інспекцію у м.Рівном у Рівненської області Держав ної податкової служби (підст ава виписка з Єдиного держав ного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Серія ААВ №062222 та наказ №1 від 01.03 .2012 року Державної податкової інспекції у м.Рівному Рівнен ської області Державної пода ткової служби).
Перевіривши матеріали спр ави і оцінивши наявні докази в їх сукупності, суд приходит ь до висновку, що позов підля гає задоволенню, виходячи з н аступного.
Як встановлено судом, ТОВ «В іммер» зареєстровано платни ком ПДВ 06.04.2009р. Свідоцтво платни ка ПДВ №100220557, на бланку ф. №2-ПДВ, с ерія НБ№ 134170 .
20 травня 2011 року Державною по датковою інспекцією у м. Рівн е прийнято рішення № 99, згідно з яким ТОВ «Віммер» було анул ьовано реєстрацію платника п одатку на додану вартість (св ідоцтво платника ПДВ 100220557 від 06 квітня 2009 року).
Відповідно до рішення № 99 ві д 20.05.2011 року підставою прийнятт я такого рішення відповідач зазначив підпункт 184.1 ж) пункту 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України, оскільки до Єдиного державного реєстру юридични х осіб та фізичних осіб-підпр иємців внесено запис про від сутність підтвердження відо мостей про юридичну особу.
Як вбачається з рішення, яке стало предметом спору в дані й справі, формальною підстав ою для його прийняття стала с лужбова записка № 590/29-35 від 17.05.2011 р оку відділу реєстрації та об ліку платників податку.
Відповідно до ч. ч. 11, 14 ст. 19 Зак ону України від 15.05.2003, № 755-IV "Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підпри ємців" юридична особа зобов'я зана подавати (надсилати) щор оку протягом місяця, що наста є за датою державної реєстра ції, починаючи з наступного р оку, державному реєстратору для підтвердження відомосте й про юридичну особу реєстра ційну картку про підтверджен ня відомостей про юридичну о собу. У разі ненадходження в у становлений частиною одинад цятою цієї статті строк реєс траційної картки про підтвер дження відомостей про юридич ну особу державний реєстрато р зобов'язаний надіслати рек омендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати, вст ановленої для подання реєстр аційної картки, юридичній ос обі повідомлення щодо необхі дності подання державному ре єстратору зазначеної реєстр аційної картки. У разі непода ння юридичною особою протяго м місяця з дати надходження ї й відповідного повідомлення реєстраційної картки про пі дтвердження відомостей про ю ридичну особу державний реєс тратор повинен внести до Єди ного державного реєстру запи с про відсутність підтвердже ння зазначених відомостей да тою, яка встановлена для черг ового подання реєстраційної картки про підтвердження ві домостей про юридичну особу.
Згідно до п.п. «ж»п. 184.1 ст. 184 Под аткового кодексу України реє страція діє до дати анулюван ня реєстрації платника подат ку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платник ів податку і відбувається у р азі якщо в Єдиному державном у реєстрі юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців на явний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженн ям (місцем проживання) або зап ис про відсутність підтвердж ення відомостей про юридичну особу.
Згідно п. 184.2 ст. 184 Податкового кодексу України анулювання реєстрації на підставі, ви значеній у підпункті "а" пункт у 184.1 цієї статті, здійснюєтьс я за заявою платника податк у, а на підставах, визначених у підпунктах "б"-"и" пункту 184.1 ці єї статті, може здійснювати ся за заявою платника податк у або за самостійним рішення м відповідного органу держав ної податкової служби. Свідо цтво про реєстрацію платни ка податку вважається анульо ваним з дати анулювання реєс трації платника податку.
Відповідно до п.п. «ж» п. 1 Роз ділу V Положення про реєстрац ію платників податку на дода ну вартість, затвердженого н аказом ДПА України від 22.12.2010 рок у № 978, зареєстрованого в Мініс терстві юстиції України 29 гру дня 2010 р. за N 1400/18695 (далі - Положен ня), реєстрація діє до дати ану лювання, яке відбувається у в ипадках, визначених пунктом 184.1 статті 184 розділу V Кодексу, я кщо: в Єдиному державному реє стрі юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців наявни й запис про відсутність юрид ичної особи або фізичної осо би за її місцезнаходженням (м ісцем проживання) або запис п ро відсутність підтвердженн я відомостей про юридичну ос обу.
Згідно до п. 5 Розділу V Положе ння анулювання реєстрації за ініціативою відповідного по даткового органу може бути з дійснене на підставах, визна чених у підпунктах "б" - "и" пункт у 184.1 статті 184 розділу V Кодексу (підпункти "б" - "и" пункту 1 цього розділу). Податкові органи зд ійснюють постійний монітори нг платників ПДВ, включених д о Реєстру, та приймають рішен ня про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існуван ня відповідних підстав. Ріше ння про анулювання реєстраці ї за ініціативою податкового органу приймаються за наявн ості відповідних підтвердни х документів (відомостей). Так ими документами є: повідомле ння державного реєстратора, відомості з Єдиного державно го реєстру щодо наявності за пису про відсутність юридичн ої особи або фізичної особи - п ідприємця за місцезнаходжен ням (місцем проживання) або за пису про відсутність підтвер дження відомостей про юридич ну особу (підстава - підпункт " ж" пункту 184.1 статті 184 розділу V К одексу). За наявності зазначе них підтвердних документів ( відомостей) податковий орган приймає рішення про анулюва ння реєстрації особи - платни ка ПДВ незалежно від здійсне ння податковим органом докум ентальних та камеральних пер евірок такої особи і їх резул ьтатів, а також обов'язку тако ї особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплач увати податок на додану варт ість відповідно до законодав ства. Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за і ніціативою податкового орга ну оформляється за формою N 6-Р ПДВ (додаток 6). Таке рішення ск ладається у двох примірниках комісією, утвореною відпові дно до розпорядження податко вого органу, та підписується керівником податкового орга ну. У рішенні про анулювання р еєстрації платника ПДВ обов' язково вказується підстава д ля такого анулювання з посил анням на відповідні норми Ко дексу.
Судом встановлено, що держа вна реєстрація ТОВ “Віммер” була проведена 29 січня 2009 року , а тому підтвердження відомо стей про юридичну особу мало б бути здійснене з 30 січня по 01 березня 2011 року.
Крім того, позивачем в судов ому порядку було оскаржено д ії державного реєстратора Рі вненської міської ради Цюц юра О.М. щодо внесення запис у до Єдиного державного реєс тру юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців про відс утність підтвердження відом остей про юридичну особу щод о Товариства з обмеженою відповідальністю "Віммер" (ко д ЄДРПОУ 36349575, вул. Біла, буд. 16, м. Р івне) та зобов'язання анулюва ти (скасувати) зазначений зап ис (адміністративна справа № 2а/1770/2379/2011).
22 липня 2011 року Рівненським о кружним адміністративним су дом було винесено постанову в адміністративній справі № 2а/1770/2379/2011, якою зобов' язано дер жавного реєстратора Рівненс ької міської ради Цюцюра О. М. виключити (анулювати) зап ис з Єдиного державного реєс тру юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців від 16 тра вня 2011 року № 16081440001006403 про внесення інформації щодо відсутності підтвердження відомостей пр о юридичну особу - Товарист во з обмеженою відповідаль ністю "Віммер" (код ЄДРПОУ 36349575, в ул. Біла, буд. 16, м. Рівне). Дане су дове рішення набрало законно ї сили 11.10.2011 року.
У відповідності з ч. 1 ст. 255 КАС України постанова або ухвал а суду, яка набрала законної с или, є обов'язковою для осіб, я кі беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а та кож для всіх органів, підприє мств, установ та організацій , посадових чи службових осіб , інших фізичних осіб і підляг ає виконанню на всій територ ії України.
Крім того, згідно з ч. 2 ст. 255 КА С України обставини, які були встановлені постановою, що н абрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.
Враховуючи викладене, суд в важає обґрунтованими посила ння позивача в обґрунтування позовних вимог на дане судов е рішення. Дана обставина під тверджується долученою до ма теріалів адміністративної с прави довідки з Єдиного держ авного реєстру юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів щодо скасування реєстраці йної дії за судовим рішенням , що зазначається вище (1 608 144 0001 00640 3).
Відповідно до частини 3 ста тті 2 КАС України у справах щод о оскарження рішень, дій чи бе здіяльності суб' єктів влад них повноважень адміністрат ивні суди перевіряють, чи при йняті вони на підставі, у межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України; обґрунтован о, тобто з урахуванням усіх об ставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудлив о.
Відповідно до ч.2 ст.71 КАС Укр аїни в адміністративних спра вах про протиправність рішен ь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді й чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.
Вирішуючи питання щодо роз поділу судових витрат, суд ке рується вимогами ч.1 ст.94 КАС Ук раїни, згідно з якими, якщо су дове рішення ухвалене на кор исть сторони, яка не є суб' єк том владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відпові дного місцевого бюджету, якщ о іншою стороною був орган мі сцевого самоврядування, його посадова чи службова особа). В иходячи з цього, сплачений по зивачем судовий збір у розмі рі 3 грн. 40 коп. підлягає компенс ації з Державного бюджету Ук раїни.
З урахуванням встановлени х у судовому засіданні факті в, суд прийшов до висновку, що відповідач не діяв у межах по вноважень та у спосіб, що пере дбачені Конституцією та зако нами України, а саме відповід ачем було неправомірно прийн ято рішення №99 від 20 травня 2011 р оку про анулювання реєстраці ї платника податку на додану вартість, як платника податк у на додану вартість, а тому по зовні вимоги є обґрунтованим и та підлягають задоволенню .
Керуючись статтями 160-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повн істю.
Визнати протиправним та ск асувати повністю з моменту п рийняття рішення Державної п одаткової інспекції у м.Рівн е від 20 травня 2011 року №99 про ану лювання реєстації платника п одатку на додану вартість Т овариства з обмеженою відп овідальністю "Віммер".
Присудити на користь позив ача Товариства з обмежен ою відповідальністю "Віммер" із Державного бюджету Украї ни судовий збір у розмірі 3 (тр и ) грн. 40 коп.
Постанова суду першої інс танції набирає законної сили після закінчення строку под ання апеляційної скарги, якщ о таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.
Апеляційна скарга подаєть ся до Житомирського апеляцій ного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апел яційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом десяти днів з дня отри мання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіст ь отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.
Суддя Жуковська Л.А.
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.03.2012 |
Оприлюднено | 28.03.2012 |
Номер документу | 22114239 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Жуковська Л.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні