ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
Вн. № 38/398
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
17 лютого 2012 року № 2а-17095/11/2670
Окружний адміністрати вний суд міста Києва у складі :
головуючого судді Шейко Т.І .,
суддів: Марулін ої Л.О.
Катющенк а В.П.
розглянувши у письмовому п ровадженні адміністративну справу
за позовом ОСОБА_2
до Державної комісії з регул ювання ринків фінансових пос луг України
третя особа 1 Кредитної спілки «Турбот а»
третя особа 2 ОСОБА_3
третя особа 3 ОСОБА_4
про визнання протиправними д ії, скасування розпорядження , рішення та зобов' язання вч инити певні дії
встановив:
Позивачка звернулась до Окружного адміністративног о суду міста Києва з позовом д о відповідача, в якому просит ь:
- визнати протиправним та ск асувати Розпорядження № 338 від 09.06.2011 року;
- визнати протиправним та ск асувати рішення Держфінпосл уг 06.06.2011 року № 64-КС про виключенн я з Державного реєстру фінан сових установ кредитної спіл ки «Турбота»при Міжнародній організації «Жіноча громада »;
- визнати протиправним дії т а бездіяльність Держфінспос луг, що проявилися в невикона нні всіх заходів впливу пере дбачених чинним законодавст вом до КС «Турбота»при Міжна родній організації «Жіноча г ромада»шляхом відсторонюва ння керівництва від управлін ня фінансовою установою та п ризначення тимчасової адмін істрації, та порушення питан ня про ліквідацію установи;
- визнати протиправним дії т а бездіяльність Держфінпосл уг по відсутності належного контролю за виконанням спілк ою Розпорядження 11.12.209 року № КС -432/09-90 та 29.12.2009 року № КС-432/09-125;
- зобов' язати Держфінпосл уг, відновити КС «Турбота»пр и Міжнародній організації «Ж іноча громада»в державному р еєстрі (код за ЄДРПОУ 24369359;
- визнати дії Держфінпослуг по видачі Розпорядження № 338 в ід 09.06.2011 року та рішення 06.06.2011 року № 64-КС протиправними;
- визнати протиправним дії т а бездіяльність Держфінпосл уг, що проявилися в неналежно му нагляді та контролі за фін ансовою діяльністю кредитно ї спілки «Турбота»при міжнар одній організації «Жіноча гр омада»за період 2009-2011 року;
- зобов' язати Держфінпосл уг вжити заходів по забезпеч енню належного та ефективног о контролю та нагляду за фіна нсовою діяльністю кредитної спілки «Турбота»при Міжнаро дній організації «Жіноча гро мада»;
- винести іншу постанову, як а б гарантувала поновлення п орушених прав позивача та ін тересів на повернення вкладе них коштів до кредитної спіл ки «Турбота»при Міжнародній організації «Жіноча громада ».
В обґрунтування позовних в имог позивач посилався на об ставини, викладенні в позовн ій заяві та на те, що відповіда ч порушивши спосіб, умови та ф орми Державного регулювання ринків фінансових послуг вс тановлені діючим законодавс твом, при реалізації своїх по вноважень порушив його права свободи та інтереси, як спожи вача фінансових послуг та пр авовий режим власності.
Відповідач позовні вимоги не визнав, посилаючись на обс тавини, викладені письмових запереченнях.
Суд, ознайомившись з адміні стративним позовом, додатков ими поясненнями, дослідивши докази, наявні у матеріалах с прави, дійшов висновку про ві дмову в задоволенні позовних вимог.
Законом України «Про фінан сові послуги та державне рег улювання ринків фінансових п ослуг» встановлено загальні правові засади у сфері надан ня фінансових послуг, здійсн ення регулятивних та наглядо вих функцій за діяльністю з н адання фінансових послуг.
Метою цього Закону є створе ння правових основ для захис ту інтересів споживачів фіна нсових послуг, правове забез печення діяльності і розвитк у конкурентоспроможного рин ку фінансових послуг в Украї ні, правове забезпечення єди ної державної політики у фін ансовому секторі України
Статтею 20 Закону України «П ро фінансові послуги та держ авне регулювання ринків фіна нсових послуг»визначено фор ми державного регулювання ри нків фінансових послуг.
В пункті 1 частини 1 зазначен ої норми Закону визначено, що державне регулювання діяльн ості з надання фінансових по слуг здійснюється, зокрема ш ляхом ведення державних реєс трів фінансових установ.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 28 Зако ну України «Про фінансові по слуги та державне регулюванн я ринків фінансових послуг»Д ержфінпослуг у межах своєї к омпетенції здійснює реєстра цію та веде Державний реєстр фінансових установ (далі - Реє стр).
Порядок ведення Реєстру ви значено Положенням про Держа вний реєстр фінансових устан ов, затвердженим розпоряджен ням Держфінпослуг від 28.08.2003 № 41, з ареєстрованим в Міністерств і юстиції України 11.09.2003 року за № 797/8118.
Спеціальним нормативно-пр авовим актом, що визначає пор ядок внесення інформації про кредитні спілки до Реєстру є Положення про внесення інфо рмації про кредитні спілки д о Державного реєстру фінансо вих установ, затверджене роз порядженням Держфінпослуг в ід 22.06.2004 року №1099, зареєстроване в Міністерстві юстиції Украї ни 07.07.2004 року за №847/9446.
Відповідно до змісту абзац у 3 пункту 1 розділу І Положенн я про Державний реєстр фінан сових установ, унесення інфо рмації про фінансову установ у до Реєстру -це врегульована нормативно - правовими актам и діяльність Держфінпослуг, яка здійснюється шляхом унес ення інформації про юридичну особу до Реєстру для набуття нею статусу фінансової уста нови, виключення інформації про фінансову установу з Реє стру, а також учинення інших р еєстраційних дій, які передб ачені цим Положенням, шляхом унесення інформації до Реєс тру.
При цьому, схвалення Держфі нпослуг, як колегіальним орг аном, рішень директорів депа ртаментів Держфінпослуг про внесення інформації щодо юр идичної особи до Державного реєстру фінансових установ а бо виключення такої інформац ії, а також рішень про видачу, анулювання, зупинення або по новлення ліцензій на надання фінансових послуг передбаче но та віднесено до її виключн ої компетенції підпунктом 5 п ункту 10 Положення про Державн у комісію з регулювання ринк ів фінансових послуг України , затвердженого постановою К абінету Міністрів України ві д 03.02.2010 року № 157.
Згідно з пунктом 34 розділу V П оложення про внесення інформ ації про кредитні спілки до Д ержавного реєстру фінансови х установ рішення про виключ ення інформації про кредитну спілку з Реєстру та анулюван ня свідоцтва про реєстрацію фінансової установи може бут и прийняте Держфінпослуг за наявності підстав, зазначени х у пункті 1 розділу VIII Положенн я про Державний реєстр фінан сових установ. Підставою для виключення інформації про к редитну спілку з Реєстру так ож може бути, зокрема, система тичне невиконання заходів вп ливу, застосованих Держфінпо слуг до кредитної спілки.
Як встановлено судом, причи ною звернення позивача до су ду з даними позовними вимога ми слугувало те, що Департаме нтом тимчасового адміністру вання фінансово-кредитних ус танов, Розпорядженням № 338 від 09.06.11 року, схвалено рішення чле на комісії в.о. директора Депа ртаменту тимчасового адміні стрування фінансово-кредитн их установ від 06.06.11 року № 64-КС пр о виключення інформації про кредитну спілку «Турбота»пр и Міжнародній організації Жі ноча громада з Державного ре єстру фінансових установ та анулювано свідоцтво про реєс трацію фінансової установи у зв'язку з систематичним неви конанням кредитною спілкою з аходів впливу, застосованих Держфінпослуг.
Систематичність невиконан ня заходів впливу, застосова них Держфінпослуг до Спілки, виникла в зв'язку з тим, що нею не виконувались вимоги розп оряджень Держфінпослуг про у сунення порушень вимог закон одавства про фінансові послу ги, а саме: від 11.12.2009 № КС-432/09-90; від 29.12 .2009 № КС-432/09-125; від 12.08.2010 № КС-431/10-237; від 28.12 .2010 № КС-431/10-396.
Відповідно до абзацу 5 пункт у 3 розділу IV Положенням про Де ржавний реєстр фінансових ус танов загальний порядок веде ння Реєстру включає, зокрема , оформлення і видачу свідоцт ва про реєстрацію фінансової установи.
Відповідно до пункту 8 розді лу І Положення про Державний реєстр фінансових установ д окументом, що підтверджує ст атус фінансової установи, є с відоцтво про реєстрацію фіна нсової установи.
Отже, виключення фінансово ї установи з Реєстру позбавл яє її статусу фінансової уст анови та можливості мати дію че свідоцтво про реєстрацію фінансової установи.
Згідно з пунктом 3 розділу І Положення про внесення інфо рмації про кредитні спілки д о Державного реєстру фінансо вих установ, свідоцтво про ре єстрацію фінансової установ и оформлюється Держфінпослу г та видається без зазначенн я в ньому строку дії і втрачає чинність після прийняття Де ржфінпослуг рішення про викл ючення інформації про кредит ну спілку з Реєстру та анулюв ання свідоцтва про реєстраці ю фінансової установи.
Отже, чинним законодавство м прямо визначено повноважен ня Держфінпослуг щодо анулюв ання свідоцтва про реєстраці ю фінансової установи.
Також суд звертає увагу на т е, що Держфінпослуг до Спілки було застосовано не захід вп ливу, із переліку тих, що визна чені в статті 40 Закону України «Про фінансові послуги та де ржавне регулювання ринків фі нансових послуг», а застосов ано одну із форм державного р егулювання, що визначена в ча стині 1 статті 20 цього Закону, а саме: виключення інформації про фінансову установу з Дер жавного реєстру фінансових у станов та анулювання свідоцт ва про реєстрацію фінансової установи.
Що стосується посилань поз ивача на те, що Держфінпослуг має виключну компетенцію ви ключати кредитні спілки з Де ржавного реєстру з фінансови х установ, тільки після їх лік відації і затвердження їх лі квідаційного балансу, то суд вважає за необхідне зазначи ти наступне.
Частина третя статті 9 Зак ону України «Про кредитні сп ілки»визначає, що ліквідація кредитної спілки провадитьс я, в тому числі, за рішенням її вищого органу управління; за рішенням суду, в тому числі в разі заняття діяльністю без відповідної ліцензії чи діял ьністю, забороненою законом, в разі неплатоспроможності кредитної спілки, в інших вип адках, передбачених законом, за поданням Уповноваженого органу, позовом членів або кр едиторів кредитної спілки.
Тобто, якщо Позивач вважає за доцільне порушити питанн я про ліквідацію Спілки, в ньо го як у члена останньої відпо відно до закону є відповідне право.
В той же час, самостійне вик лючення Відповідачем спілки з реєстру не пов' язується з ліквідацією цієї спілки.
Згідно з положенням част ини 1 статті 21 Закону України « Про фінансові послуги та дер жавне регулювання ринків фін ансових послуг»державне рег улювання ринків фінансових п ослуг здійснюється, зокрема, щодо інших ринків фінансови х послуг - спеціально уповно важеним органом виконавчої в лади у сфері регулювання рин ків фінансових послуг, тобто Держфінпослуг.
Відповідно до ст. 20 Закону У країни «Про фінансові послуг и та державне регулювання ри нків фінансових послуг»держ авне регулювання діяльності з надання фінансових послуг здійснюється шляхом: 1) веденн я державних реєстрів фінансо вих установ та ліцензування діяльності з надання фінансо вих послуг; 2) нормативно-право вого регулювання діяльності фінансових установ; 3) нагляду за діяльністю фінансових ус танов; 4) застосування уповнов аженими державними органами заходів впливу; 5) проведення інших заходів з державного р егулювання ринків фінансови х послуг.
Як встановлено судом, Держ фінпослуг здійснювала та зді йснює нагляд за діяльністю к редитних спілок, в тому числі кредитною спілкою «Турбота» , в межах своєї компетенції та повноважень, передбачених з аконодавством, зокрема, Зако ном України «Про фінансові п ослуги та державне регулюван ня ринків фінансових послуг» , Положенням про Державну ком ісію з регулювання ринків фі нансових послуг України, зат вердженого постановою Кабін ету Міністрів України від 03.02.20 10 року № 157, та Законом України « Про кредитні спілки».
Виходячи з наведених поло жень чинного законодавства, рішення члена Комісії - в. о. ди ректора департаменту тимчас ового адміністрування фінан сово-кредитних установ від 06.0 6.2011 №64-КС щодо виключення інфор мації про кредитну спілку «Т урбота»при міжнародній орга нізації «Жіноча громада»з Де ржавного реєстру фінансових установ та анулювання свідо цтва про реєстрацію фінансов ої установи прийнято Держфін послуг правомірно, обґрунтов ано, з підстав та в спосіб, виз начених законодавством Укра їни.
До того ж, суд звертає увагу позивача на те, що виключення Спілки з Державного реєстру фінансових установ не звіль няє її від обов'язку виконанн я раніше взятих зобов'язань з а укладеними з членами креди тної спілки договорами.
Отже, підсумовуючи вищевик ладене доводи, викладені в ад міністративному позові ОС ОБА_2 в підтвердження того, щ о Держфінпослуг якимось чино м перешкодило їй як члену Спі лки отримати свої вкладені к ошти, є такими, що необґрунтов ані положеннями чинного зако нодавства, а позовні вимоги т акими, що не підлягають задов оленню.
На підставі наведе ного, керуючись ст. 124 Конститу ції України, ст. ст. 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України, Окружний а дміністративний суд міста Ки єва, -
постановив:
Позов ОСОБ А_2 залишити без задоволенн я.
Постанова набирає законної сили у відповіднос ті зі ст. 254 Кодексу адміністра тивного судочинства України .
Постанова може бути оскаржена за правилами, вста новленими ст. ст. 185 - 187 Кодексу а дміністративного судочинст ва України.
Головуючий Суддя Т.І. Шейко
Судді Л.О. Маруліна
В.П. Катющенко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2012 |
Оприлюднено | 27.03.2012 |
Номер документу | 22117341 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шейко Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні