Ухвала
від 11.11.2015 по справі 2а-17095/11/2670
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

У Х В А Л А

11 листопада 2015 року м. Київ К/800/1573/13

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

Сороки М.О., Смоковича М.І., Голяшкіна О.В.,

провівши попередній розгляд адміністративної справи за позовом ОСОБА_4 до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, треті особи - кредитна спілка «Турбота», ОСОБА_5, ОСОБА_6 про визнання дій протиправними, скасування розпорядження, рішення та зобов'язання вчинити дії, за касаційною скаргою ОСОБА_4 на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 лютого 2012 року і ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 21 серпня 2012 року, -

встановив:

У листопаді 2011 року ОСОБА_4 як вкладник коштів, розміщених у кредитній спілці «Турбота», звернулась до суду з вказаним позовом, у якому просила:

визнати протиправним та скасувати розпорядження Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України № 338 від 09.06.2011;

визнати протиправним та скасувати рішення Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України № 64-КС від 06.06.2011 щодо виключення з Державного реєстру фінансових установ кредитної спілки «Турбота» при Міжнародній організації «Жіноча громада»;

визнати протиправними дії та бездіяльність Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України у вигляді невиконання всіх заходів впливу передбачених чинним законодавством до кредитної спілки «Турбота» при Міжнародній організації «Жіноча громада» шляхом відсторонювання керівництва від управління фінансовою установою та призначення тимчасової адміністрації, порушення питання про ліквідацію установи;

визнати протиправними дії та бездіяльність Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України в зв'язку з відсутністю належного контролю за виконанням спілкою розпорядження 11.12.209 № КС-432/09-90 та 29.12.2009 року № КС-432/09-125;

зобов'язати Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України відновити КС «Турбота» при Міжнародній організації «Жіноча громада» в Державному реєстрі (код за ЄДРПОУ 24369359);

визнати протиправними дії Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України по видачі розпорядження № 338 від 09.06.2011 та рішення № 64-КС 06.06.2011;

визнати протиправним дії та бездіяльність Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України в зв'язку з неналежним наглядом та контролем за фінансовою діяльністю кредитної спілки «Турбота» при міжнародній організації «Жіноча громада» за період 2009-2011 року;

зобов'язати Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України вжити заходів по забезпеченню належного та ефективного контролю та нагляду за фінансовою діяльністю кредитної спілки «Турбота» при Міжнародній організації «Жіноча громада».

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 лютого 2012 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 21 серпня 2012 року, у задоволенні позову відмовлено.

У касаційні скарзі ОСОБА_4, посилаючись на порушення судами норм матеріального і процесуального права, просить рішення судів попередніх інстанцій скасувати, справу направити на новий судовий розгляд або для продовження розгляду.

Перевіривши за наявними у справі матеріалами доводи, викладені у касаційній скарзі, правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права і правової оцінки обставин у справі у межах, визначених статтею 220 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України), колегія суддів прийшла до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Встановлено, що в зв'язку із систематичним невиконанням вимог розпоряджень про усунення порушень вимог законодавства про фінансові послуги Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, а саме: № КС-432/09-90 від 11.12.2009, № КС-432/09-125 від 29.12.2009, № КС-431/10-237 від 12.08.2010; № КС-431/10-396 від 28.12.2010, відповідачем прийнято рішення № 64-КС від 06.06.2011 «Про виключення інформації про кредитну спілку «Турбота» при Міжнародній організації «Жіноча громада» з Державного реєстру фінансових установ та анулювання свідоцтва про реєстрацію фінансової установи», яким вирішено виключити інформацію про кредитну спілку «Турбота» при Міжнародній організації «Жіноча громада» з Державного реєстру фінансових установ та анулювати свідоцтво про реєстрацію фінансової установи.

Розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України № 338 від 09.06.2011 «Про схвалення рішення Комісії - в.о. директора департаменту тимчасового адміністрування фінансово-крединтих установ щодо виключення інформації про кредитну спілку «Турбота» при Міжнародній організації «Жіноча громада» з Державного реєстру фінансових установ та анулювання свідоцтва про реєстрацію фінансової установи» постановлено схвалити рішення Комісії - в.о. директора департаменту тимчасового адміністрування фінансово-крединтих установ від 06.06.2011 № 64-КС щодо виключення інформації про кредитну спілку «Турбота» при Міжнародній організації «Жіноча громада» з Державного реєстру фінансових установ та анулювання свідоцтва про реєстрацію фінансової установи, у зв'язку з систематичним невиконанням кредитною спілкою заходів впливу.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції, з яким погодився апеляційний суд, виходив з наступного.

Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлює Закон України № 2664-III від 12.07.2001 «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг» (далі - Закон № 2664-III).

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 20 Закону № 2664-III державне регулювання діяльності з надання фінансових послуг здійснюється шляхом ведення державних реєстрів фінансових установ і реєстрів осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, та ліцензування діяльності з надання фінансових послуг.

Уповноважений орган у межах своєї компетенції здійснює реєстрацію та веде Державний реєстр фінансових установ (у редакції на час прийняття спірних рішень пункт 2 частини 1 статті 28 Закон № 2664-III).

У пункті 2 Розділу І Положення про Державний реєстр фінансових установ, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України № 41 від 28.08.2003, визначено поняття унесення інформації про фінансову установу до Реєстру - унесення юридичної особи до Реєстру для набуття нею статусу фінансової установи, виключення фінансової установи з Реєстру, а також учинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Положенням, шляхом унесення інформації до Реєстру.

За змістом пункту 34 Розділу V Положення про внесення інформації про кредитні спілки до Державного реєстру фінансових установ, затвердженого розпорядженням Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України № 1099 від 22.06.2004 рішення про виключення інформації про кредитну спілку з Реєстру та анулювання Свідоцтва може бути прийняте Нацкомфінпослуг за наявності підстав, зазначених у пункті 1 розділу VIII Положення про Державний реєстр фінансових установ. Підставою для виключення інформації про кредитну спілку з Реєстру також може бути, зокрема, систематичне невиконання заходів впливу, застосованих Держфінпослуг та/або Нацкомфінпослуг до кредитної спілки.

За таких обставин, враховуючи систематичне невиконання заходів впливу, застосованих до кредитної спілки «Турбота» при Міжнародній організації «Жіноча громада», суди попередніх інстанцій дійшли висновку про те, що спірні рішення Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України є правомірними та обґрунтованими, прийнятими з підстав та у спосіб, визначених законодавством.

Між тим судами зазначено, що виключення кредитної спілки з Державного реєстру фінансових установ не є наслідком її ліквідації, а також не звільняє від обов'язку виконання зобов'язань.

У частині 3 статті 9 Закону України «Про кредитні спілки» № 2908-III від 20.12.2001, передбачено, що ліквідація кредитної спілки провадиться:

за рішенням її вищого органу управління;

на підставі рішення Уповноваженого органу про скасування державної реєстрації кредитної спілки у зв'язку з виявленими фактами фальсифікації чи викривлення інформації, яка була подана кредитною спілкою на момент її державної реєстрації і мала істотне значення для прийняття відповідного рішення Уповноваженим органом. Таке рішення Уповноваженого органу може бути оскаржене кредитною спілкою в суді;

за рішенням суду, в тому числі в разі заняття діяльністю без відповідної ліцензії чи діяльністю, забороненою законом, в разі неплатоспроможності кредитної спілки, в інших випадках, передбачених законом, за поданням Уповноваженого органу, позовом членів або кредиторів кредитної спілки.

З урахуванням описаного суди попередніх інстанцій дійшли висновку про відсутність з боку Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України порушених прав ОСОБА_4 як вкладника коштів, розміщених у кредитній спілці «Турбота».

З такими висновками погоджується колегія суддів Вищого адміністративного суду України і доводи касаційної скарги їх не спростовують.

Відповідно до частини 3 статті 220-1 КАС України суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.

Керуючись ст. ст. 220, 220-1, 223, 224, 230, 231 КАС України, суд,

у х в а л и в:

Касаційну скаргу ОСОБА_4 відхилити, а постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 17 лютого 2012 року і ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 21 серпня 2012 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строк та у порядку, визначеними статтями 237, 238, 239-1 КАС України.

Судді:

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення11.11.2015
Оприлюднено16.11.2015
Номер документу53438984
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-17095/11/2670

Ухвала від 11.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сорока М.О.

Ухвала від 06.11.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сорока М.О.

Ухвала від 23.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 30.11.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 10.01.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сорока М.О.

Ухвала від 21.08.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шостак О.О.

Постанова від 17.02.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні