ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА
01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
15 лютого 2012 року № 2а-14508/11/2670
Окружний адміністра тивний суд міста Києва в скла ді судді Качура І.А., при секре тарі Хрімлі К.О., за участю пре дставників сторін:
від позивача: ОСО БА_1 (дов. від 16.09.2011),
від відповідача: ОСО БА_2 (дов.від 24.01.2012р. №220/9/10-017),
ОСОБ А_3.( дов. від 13.01.2012р. №69/9/10-017)
розглянувши у відкрит ому судовому засіданні адмін істративну справу за позовом Приватного підприємства «Б удспецпроект»до Державної п одаткової інспекції у Деснян ському районі м. Києва про ви знання протиправним та скасу вання податкових повідомлен ь рішень.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданн і 15.02.2012 року в 12 год. 26 хв. проголош ено вступну та резолютивну ч астини постанови. Виготовлен ня постанови у повному обсяз і відкладено, про що повідомл ено сторін після проголошенн я вступної та резолютивної ч астини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимо г ч.2 ст. 167 КАС України.
В С Т А Н О В И В:
До Окружного ад міністративного суду м. Києв а звернулось Приватне підпри ємство «Будспецпроект»(нада лі - Позивач) з адміністрати вним позовом до Державної по даткової інспекції у Деснянс ькому районі м. Києва (надалі - Відповідач) про визнання п ротиправним та скасування п одаткових повідомлень рішен ь.
Позовні вимоги обґр унтовує тим, що оскаржуване р ішення прийняте з порушенням норм чинного податкового за конодавства, порушують закон ні права та інтереси Позивач а, а відтак підлягає скасуван ню.
Відповідач проти зад оволення позову заперечував , вважав, що рішення в повній м ірі відповідає нормам чинног о законодавства і тому скасу ванню не підлягає.
Заслухавши по яснення позивача, розглянувш и подані документи і матеріа ли, всебічно і повно з' ясува вши фактичні обставини, на як их ґрунтується позов, оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, су д приходить до висновку, про т е, що позов не підлягає задов оленню , з огляду про наступне .
Підставою для нарах ування податку на прибуток приватних підприємств бул и матеріали перевірки, прове деної Відповідачем (Акт від 02. 08.2011) № 5459/23-5-32306496) про результат и планової виїзної документа льної перевірки Позивача (ко д ЄДРПОУ 32306496) з питання дотрима ння вимог податкового, валют ного та іншого законодавства за період 01.07.2009р. по 31.03.2011р.
За результатами перевірк и податку на прибуток за пері од з 01.07.2009р. 31.03.2011р., встановлено йо го заниження всього у сумі 663265, 00 грн., у тому числі за квартал 2 009 року в сумі 144563,00 грн., за III кварт ал 2009 року в сумі 344162,00 грн.. з кварт ал 2010 року в сумі 52008,00 грн. за II ква ртал 2010 року в сумі 54113,00 грн. за кв артал 2011) року в сумі 24065,00 грн. за IV квартал 2010 року в сумі 41431,00 грн. з квартал 2011 року в сумі 2923,00 грн., в результаті зроблено висново к, що Позивачем порушено норм и чинного податкового законо давства.
Зокрема, встановлено , що Позивачем на порушення п .5.1 та пп.5.2.1 п.5.2 ст. 5 Закону України від 28 грудня року № 334/94-ВР „П ро оподаткування прибутку підприємств" із змінами д оповненнями, згідно якого ва лові витрати виробництва та обігу (далі - валові витрат сум а будь-яких витрат платника п одатку у грошовій, матеріаль ній або нематеріальній форма х, здійснюваних як компенсац ія вартості товарів (робіт, по слуг), які придбаваються (виг отовляються) таким платником податку для їх подальшого ви користання у власній господа рській діяльності та суми бу дь-яких витрат, сплачених (нар ахованих) протягом звітного періоду у зв'язку з підготовк ою, організацією, веденням ви робництва, продажем продукці ї (робіт, послуг) і охороною пр аці, пов'язаних з господарськ ою діяльні підприємства, Поз ивачем до складу валових вит рат було віднесено вартість послуг по прибиранню прим іщень та інформаційно-конс ультаційні послуг, які не пов 'язані з організацією та веде нням господарської діяльнос ті товариства.
По взаєморозрахунках з ТО В „Статус-Плюс" (код за ЄДРПОУ 24226128, 242261204179, м. Київ) згідно Актів зд ачі-прийняття робіт (надання послуг) до загальної суми вал ових витрат включено суму п ослуг по прибиранню приміщен ь всього у 534600,00грн., за IV квартал 2009 року в сумі 59400,00 грн., за І кварт ал 2010 року в 178200,00 грн. за II квартал 2010 року в сумі 178200,00 грн. за IV кварт ал 2010 року в 118800,00 грн.
Згідно договорів від 16.01.2009р. № 16-01-2 та від 12.01.2010 р СП/1201-1, виконаве ць ТОВ „Статус-Плюс" зобов'яз ується надати послуги по пр ибиранню приміщення, а Замов ник ПП "Будспецпроект" в свою ч ергу, зобов'язується прийнят и і оплати надані послуги. В ак тах здачі-прийняття робіт (на дання послуг) зазначено що Т ОВ „Статус-Плюс" проводив роб оти по прибиранню приміщень за адресами (вул. Коцюбинсько го, 2-а, вул. Кіквідзе, 2/34 , просп ект Перемоги, 7, Інститутська , 15/5, вул. Грушевського, 9, вул. Сол ом'янська,16-б). Вище зазначені а дреси не пов'язані з організа цією, підготовкою та ведення м господарської діяльності П озивача.
Позивачем до складу валов их витрат віднесено вартість інформаційно - консультацій них послуг, які не пов'язані з організацією та веденням гос подарської діяльності товар иства а саме.
По взаєморозрахунках з ТО В „Євроконсалтиг - ЦБ" (код за Є ДРПОУ 3242 ІПН 324245626570, м. Київ) згідно Актів здачі - прийняття робіт (надання послуг загальної су ми валових витрат включено с уму консультаційно-інформац ійні послуг всього у сумі 137742,00г рн., у тому числі за III квартал 2009 року в сумі 21583,00 грн., IV квартал 20 09 року в сумі 17750, 00 грн., за І кварт ал 2010 року в сумі 16333,00 грн. кварта л 2010 року в сумі 23000,00 грн. за III квар тал 2010 року в сумі 15500,00 грн. кварт ал 2010 року в сумі 31883,00 грн. за І ква ртал 2011 року в сумі 11693,00 грн.
Відповідно даних актів вик онаних робіт, не можливо визн ачити, які види робіт включаю ть в себе зазначені послу ги, оскільки в первинних до кументах зазначені консул ьтаційно-інформаційні пос луг», не можливо визначи ти мету отримання зазнач ених послуг, тим самим немає м ожливості дійти висновку про фактичне надання послуг та ї х зв'язок з підготовкою, орга нізацією, веденням виробниц тва, продажем продукції (роб іт, послуг), використання ї х підприємством у власній господарській діяльності.
На порушення п.5.1 та пп.5.2.1 п.5 .2 ст. 5 Закону України від 28 груд ня 1 року № 334/94-ВР „Про опода ткування прибутку підприє мств" із змінами доповненн ями, згідно якого «валові вит рати виробництва та обігу (да лі - валові витрат сума будь-як их витрат платника податку у грошовій, матеріальній або н ематеріальній формах, здійсн юваних як компенсація вартос ті товарів (робіт, послуг), які придбаваються (виготовляють ся) таким платником податку д ля їх подальшого використанн я у власній господарській ді яльності»та «суми будь-яких витрат, сплачених (нарахован их) протягом звітного період у у зв'язку з підготовкою, орга нізацією, веденням виробницт ва, продажем продукції (робіт , послуг) і охороною праці, пов 'язаних з господарською діял ьні підприємства, Позивачем до складу валових витрат бул о віднесено вартість послуг по прибиранню приміщень та інформаційно-консультац ійні послуг, які пов'язані з організацією та веденням го сподарської діяльності това риства.
По взаєморозраху нках з ТОВ „Статус-Плюс" (код з а ЄДРПОУ 24226128) згідно Актів здач і-прийняття робіт (надання по слуг), до загальної суми валов их витрат включено суму пос луг по прибиранню приміщень всього у 534600,00грн., за IV квартал 2 009 року в сумі 59400,00 грн., за І кварт ал 2010 року в 178200,00 грн. за II квартал 2010 року в сумі 178200,00 грн. за IV кварт ал 2010 року в 118800,00 грн. Згідно дого ворів від 16.01.2009р. №16-01-2 та від 12.01.2010 р СП/1201-1, виконавець ТОВ „С татус-Плюс" зобов'язується надати послуги прибиранн ю приміщення, а Замовник (Пози вач) в свою чергу, зобов'язуй п рийняти і оплати надані посл уги. В актах здачі-прийняття р обіт (надання послуг) зазначе но, що ТОВ „Статус-Плюс" прово див роботи по прибиранню при міщення за адресами (вул.Коцю бинського,2-а, вул..Кіквідзе,2/34, п роспект Перемоги,7. Інститутс ька,15/5, вул. Грушевського,9, вул. С олом'янська,16-б). Вище зазначен і адреси не пов'язані з органі зацією, підготовкою та веден ням господарської діяльност і Позивача.
Позивачем до складу в алових витрат віднесено варт ість інформаційно - консульт аційних послуг, які не пов'яза ні з організацією та ведення м господарської діяльності товариства а саме, по взаємор озрахунках з ТОВ „Євроконсал тиг - ЦБ" згідно Актів здачі-пр ийняття робіт (надання послу г загальної суми валових вит рат включено суму на консул ьтаційно-інформаційні послу ги всього у сумі 137742,00грн., у тому числі за III квартал 2009 року в сум і 21583,00 грн., IV квартал 2009 року в сум і 17750,00 грн., за І квартал 2010 року в с умі 16333,00 грі квартал 2010 року в сум і 23000,00 грн. за III квартал 2010 року в с умі 15500,00 грн. квартал 2010 року в су мі 31883,00 грн. за І квартал 2011 року в сумі 11693,00 грн. Відповідно даних актів виконаних робіт, не мож ливо визначити, які види робі т включають в себе зазнач ені послуги, оскільки в первинних документах за значені консультаційно-інфо рмаційні послуги, не мож ливо визначити мету отрим ання зазначених послуг, тим с амим немає можливості дійти висновку про фактичне наданн я послуг та їх зв'язок з підго товкою, організацією, веден ням виробництва, пре продук ції (робіт, послуг) використа ння їх підприємством у вла сній господарській діяльно сті.
Надані акти здачі-пр ийняття робіт (надання послу г) Позивачем по наданню інфор маційно-консультаційних пос луг не містять даних щодо обс ягів та змісту надання послу г, інформацію по фактично пон есеним витратам на надання в ищезазначених послуг та не в ідповідають вимогам п.2 ст.9 За кону України «Про бухгалтерс ький облік та фінансов у звітність в Україні»№ 996-XIV ві д 16.07.1999 р. (надалі Закон - № 996- XIV). А саме, складенні з порушенн ям норм п. 2.4 «Положення про док ументальне забезпечення зап исів у бухгалтерському облік у», затверджене Наказом Міні стерства фінансів Україні ві д 24 травня 1995 року №88 та зареєстр овано в Міністерстві юстиції України 5 червня 1995 року за № 168/704 .
Статтею 3 Закону №996-XIV від 16.07. 1999 року «Про бухгалтерська об лік та фінансову звітність в Україні»передбачено, що мет ою ведення бухгалтерського о бліку і складання фінансової звітності є надання користу вачем для прийняття рішень щ одо повної, правдивої та неуп ередженої інформації про фін ансове становище, результаті в діяльності та рух грошових коштів підприємства.
Бухгалтерський облік є обо в'язковим видом обліку, який в едеться безперервно з дня ре єстрації підприємства до йог о ліквідації.
Згідно з п.1 та п.7 ст.9 ЗУ № 996-XIV пі дставою для бухгалтерського обліку господарських операц ій є первинні документи, які ф іксують факти здійснення гос подарських операцій. Первинн і документи повинні складати ся під час здійснення господ арських операцій, а якщо це не можливо безпосередньо після її закінчення.
Відсутність у первинних д окументах за результатами ви конання договорів про наданн я послуг (виконання робіт) інф ормації про конкретні послуг и, надані замовник) відсутніс ть зв'язку наданих звітів по в иконаних послугах з Актами з дачі-приймання наданих послу г та податковими накладними, а також відсутність звіту пр о надання юридичних, маркети нгових та інформаційно-консу льтаційних послуг позбавляє можливості дійти висновку п ро фактичне надання послуг т а їх зв'язок з продажем продук ції (робіт, послуг), використан ня їх підприємством у власні й господарські: діяльності.
Пунктом 1.32. ст.1. Закону Україн и ,,Про оподаткування прибутк у підприємств ,, визначено, що господарська діяльність - бу дь-яка діяльність особи, напр авлена на отримання доходу в грошовій, матеріальній або н ематеріальній формах, у разі коли безпосередня участь та кої особи в організації тако ї діяльності є регулярною, по стійною та суттєвою. Під безп осередньою участю слід розум іти зазначену діяльність осо би через свої постійні предс тавництва, філіали, відділен ня, інші відокремлені підроз діли, а також через довірену о собу, агента або будь-яку іншу особу, яка діє від імені та на користь перше особи.
За результатами повноти в изначення податкового креди ту за період 01.07.2009р по 31.03.2011р., вста новлено його завищення всьог о у сумі 2379574,00 грн., в тому числі з а липень 2009 р. в сумі 833,00 грн., за се рпень 2009 р. в сумі 78383,00грн., за вере сня 2009 р. в сумі 36433,00 грн., за жовтен ь 2009р. в сумі 41063,00 грн., за листопад 2009 р. :умі 68445,00 грн., за грудень 2009 р. р . в сумі 144430,00 грн., за січень 2010 р. в c yмі 106109,00 грн., за лютий 2010 р. в сумі 75 394,00 грн., за березень 2010 р. в сумі 263 55,0 грн. за квітень 2010 р. в сумі 12730,00 г рн., за травень 2010р. в сумі 59638,00 грн ., з діяльності. Також під час п еревірки не були надані звіт и про надання консультаційно -інформаційні послуг, відсут ність яких позбавляє можливо сті дійти висновку про факти чне надання послуг та їх зв'яз ок з продажем продукції (робі т, послуг), використання їх під приємством у власній господа рській діяльності.
Дані суми валових витрат в ідображені в рядку 04.1 Деклара цій з податку н прибуток за ві дповідні звітні періоди, які підписані директором ПП "Буд спецпроект" А.С Сенчик.
Письмове пояснення дирек тора суб'єкта господарювання Позивача щодо встановлених порушень до акту перевірки н е надавались.
За результатами повноти в изначення податкового креди ту за період 01.07.2009р по 31.03.2011р., вста новлено його завищення всьог о у сумі 2379574,00 грн., в тому числі з а липень 2009 р. в сумі 833,00 грн., за се рпень 2009 р. в сумі 78383,00грн., за вере сень 2009 р. в сумі 36433,00 грн., за жовте нь 2009 р .в сумі 41063,00 грн., за листопа д 2009 р. сумі 68445,00 грн., за грудень 2009 р. р. в сумі 144430,00 грн., за січень 2010 р . в cилу 106109,00 грн., за лютий 2010 р. в су мі 75394,00 грн., за березень 2010 р. в сум і 26355,0 грн.. за квітень 2010 р. в сумі 1 2730,00 грн., за травень 2010 р. в сумі 59638, 00 грн., з діяльності. Також під ч ас перевірки не були надані з віти про надання консультаці йно-інформаційні послуг, від сутність яких позбавляє можл ивості дійти висновку про фа ктичне надання послуг та їх з в'язок з продажем продукції (р обіт, послуг), використання їх підприємством у власній гос подарській діяльності.
По взаєморозрахунках з ПП „Кася" згідно Актів здачі-п рийняття робіт (надання посл уг), до загальної суми валових витрат включено суму консул ьтаційно-інформаційні послу ги всього у сумі 1643572,00грн., у тому числі за III квартал 2009 року в сум і 556667,00 грн., за IV квартал 2009 року в с умі 1086905,00 грн., Згідно договору в ід 21.07.2009р №КС-2107-01 виконавець ПП „К ася" зобов'язується надати по консультаційно-інформаційн і послуг, а Замовник ПП "Будспе цпроект" в свою чергу, зобов'яз ується прийняти і оплати над ані послуги. Відповідно дани х актів виконаних робіт, не мо жливо визначити, які види роб іт включають в себе зазначен і послуги, оскільки в первинн их документах зазначені саме «консультаційно-інформацій ні послуг», не можливо визнач ити мету отримання зазначени х послуг, тим самим немає можл ивості дійти висновку про фа ктичне надання послуг та їх з в'язок з підготовкою, організ ацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, по слуг), використання їх підпри ємством у власній господарсь кій діяльності. Також під час перевірки не були надані зві ти про надання консультаційн о-інформаційні послуг, відсу тність яких позбавляє можлив ості дійти висновку про факт ичне надання послуг та їх зв'я зок з продажем продукції (роб іт, послуг), використання їх пі дприємством у власній господ арській діяльності.
По взаєморозрахунках з ТО В „Електроцентрмонтаж" згідн о Актів здачі-прийняття робі т (надання послуг), до загально ї суми валових витрат включе но суму консультаційних посл уг всього у сумі 67946,00грн., за IV ква ртал 2009 року в сумі 9000,00 грн., за І к вартал 2010 року в сумі 13500,00 грн. за II квартал 2010 року в сумі 15250,00 грн. за III квартал 2010 року в сумі 15155,00 гр н. за IV квартал 2010 року в сумі 15041,00 грн. Договір про надання конс ультаційних послуг не уклада вся. Відповідно даних актів в иконаних робіт, не можливо ви значити, які види робіт включ ають в себе зазначені послуг и, оскільки в первинних докум ентах зазначені саме консуль таційні послуги, не можливо в изначити мету отримання зазн ачених послуг, тим самим нема є можливості дійти висновку про фактичне надання послуг та їх зв'язок з підготовкою, ор ганізацією, веденням виробни цтва, продажем продукції (роб іт, послуг), використання їх пі дприємством у власній господ арській діяльності. Також пі д час перевірки не були надан і звіти про надання консульт аційно-інформаційні послуг, відсутність яких позбавляє м ожливості дійти висновку про фактичне надання послуг та ї х зв'язок з продажем продукці ї (робіт, послуг), використання їх підприємством у власній г осподарській діяльності.
По взаєморозрахунках з ТО В „Світ-Формат" (код за ЄДРПОУ 32912920, ІПН 329129226502, м. Київ) згідно Акті в здачі-прийняття робіт (нада ння послуг), до загальної суми валових витрат включено сум у інформаційно-консультацій них послуг всього у сумі 269200,00гр н., за IV квартал 2009 року в сумі 203593,0 0 грн., за III квартал 2010 року в сумі 65607,00 грн., Згідно договору від 02.1 1.2009р № Ф021109/к виконавець ТОВ „Сві т-Формат" зобов'язується нада ти по консультаційно-інформа ційні послуг, а Замовник ПП "Бу дспецпроект" в свою чергу, зоб ов'язується прийняти і оплат и надані послуги. Відповідно даних актів виконаних робіт , не можливо визначити, які вид и робіт включають в себе зазн ачені послуги, оскільки в пер винних документах зазначені саме інформаційно-консульта ційні послуги, не можливо виз начити мету отримання зазнач ених послуг, тим самим немає м ожливості дійти висновку про фактичне надання послуг та ї х зв'язок з підготовкою, орган ізацією, веденням виробництв а, продажем продукції (робіт, п ослуг), використання їх підпр иємством у власній господарс ькій діяльності. Також під ча с звірки не були надані звіти про надання консультаційно- інформаційні послуг, відсутн ість яких позбавляє можливос ті дійти висновку про фактич не надання послуг та їх зв' я зок з підготовкою, організац ією і веденням виробництва, п родажем продукції (робіт, пос луг), використання їх підприє мством у власній господарськ ій діяльності. Також під час п роведення перевірки не були надані звіти про надання кон сультативно - інформаційні послуги, відсутність яких по збавляє можливості дійти вис новку про фактичне надання п ослуг та їх зв'язок з продажем продукції.
На порушення п.п. 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 З акону України «Про податок н а додану вартість» від 03.04.97р. № 1 68/97-ВР із змінами та доповнення ми передбачено, що податкови й кредит звітного періоду ск ладається із сум податків, на рахованих (сплачених) платни ком податку за ставкою, встан овленою пунктом 6.1 статті 6 та с таттею 8 цього Закону, протяго м такого звітного періоду у з в'язку з придбанням або вигот овленням товарів (у тому числ і при їх імпорті) та послуг з м етою їх подальшого використа ння в оподатковуваних операц іях у межах господарської ді яльності платника податку.
В наданих документах за ре зультатами виконання догово рів про надання послуг відсу тня інформація про конкретні послуги надані Позивачем ти м самим немає можливості дій ти висновку про фактичне над ання послуг та їх зв'язок з під готовкою, організацією, веде нням виробництва, продажем п родукції (робіт, послуг), викор истання їх підприємством у в ласній господарській діяльн ості.
Підпунктом 7.4.4. Закону Укра їни „Про податок на додану ва ртість,, від 03.04.1997р. за №168 із зміна ми та доповненнями передбаче но, якщо платник податку прид баває (виготовляє) матеріаль ні та нематеріальні активи (п ослуги), які не призначаються для їх використання в господ арській діяльності такого пл атника, то сума податку, сплач еного у зв'язку з таким придба нням (виготовленням), не включ ається до складу податкового кредиту.
До Відповідача був надісл аний акт від 25.07.2011р., №1697/23-4/34191967 склад ений ДПІ у Шевченківському р айоні м. Києва, щодо визнання н ікчемною угодою між ПП «ВИСТ АВКА - ЯРМАРОК «АГРО»та ПП "Буд спецпроект" за лютий 2011р., на су му ПДВ 274666,00 грн. Згідно акту бул о встановлено наступні поруш ення а саме:
- вимог п.3 ст. 5 та п.1 ст.7 Господ арського Кодексу України від 16.01.03р. №436-IV, якими визначено: суб'є кти господарювання та інші у часники відносин у сфері гос подарювання здійснюють свою діяльність у межах встановл еного правового господарськ ого порядку, додержуючись ви мог законодавства, відносини у сфері господарювання регу люються Конституцією Україн и, цим Кодексом, законами Укра їни, нормативно-правовими ак тами Президента України та К абінету Міністрів України, н ормативно-правовими актами і нших органів державної влади та органів місцевого самовр ядування, а також іншими норм ативними актами ПП «ВИСТАВКА - ЯРМАРОК «АГРО» не надано підтверджуючих документ ів щодо виникнення пода ткових зобов'язань.
- вимог п.2 ст.3 Закону У країни від 16.07.1999р. № 996-X1V "Про бухга лтерський облік та фінансову звітність в Україні " (зі змін ами та доповненнями), згідно я кого: "Бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку як ий ведеться підприємством, ф інансова, податкова, статист ична і другі види звітності, щ о використовують грошовий ви мірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку;
- п. 185.1 ст. 185, п. 188.1 ст.188, п. 187.1 ст .187 Податкового кодексу Україн и від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доп овненнями, де визначено, що:
п. 185.1 ст. 185, об'єктом оподаткув ання є операції платників по датків з постачання товарів та послуг, місце надання яких знаходиться на митній терит орії України;
-п. 188.1 ст.188: база оподаткуванн я операцій з постачання това рів/послуг визначається вихо дячи з їх договірної (контрак тної) вартості, але не нижче зв ичайних цін, визначених відп овідно до статті 39 цього Кодек су, з урахуванням загальноде ржавних податків та зборів (к рім податку на додану вартіс ть та акцизного податку на сп ирт етиловий, що використову ється виробниками - суб'єктам и господарювання для виробни цтва лікарських засобів, у то му числі компонентів крові і вироблених з них препаратів , крім лікарських засобів у ви гляді бальзамів та еліксирів ;
-п. 187.1 ст.187, датою виникнення податкових зобов'язань з пос тачання товарів/послуг вважа ється дата, яка припадає на по датковий період, протягом як ого відбувається будь-яка з п одій, що сталася раніше: дата з арахування коштів від покупц я/замовника на банківський р ахунок платника податку як о плата товарів/послуг, що підл ягають постачанню, а в разі по стачання товарів/послуг за г отівку - дата оприбуткування коштів у касі платника подат ку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у бан ківській установі, що обслуг овує платника податку.
До ДПІ у Деснянському райо ні м. Києва був надісланий акт від 22.03.2011 №625/15-2/36445186 складений ДПІ у Вишгородському районі, щодо визнання нікчемною угодою м іж ТОВ „Компанія „Вайлі с" та ПП "Будспецпроект" за гру день 2011р., на суму ПДВ 43213,00 грн. Згі дно акту було встановлено на ступні порушення.
Зокрема, ТОВ „Компанія „ Вайліс" на письмовий запит уп равління оподаткування юрид ичних осіб ДПІ у Вишгородськ ому районі від 28.02.2011 р. №1059/10/15-202/458 не надано жодних підтверджуючи х документів.
Відповідно до п. 1 ст. 9 Законо м України від 16.07.99 №996-XIV «Про бухг алтерський облік та фінансов у звітність в Україні»із змі нами та доповненнями (далі - За кон №996 - XIV підставою для бухгал терського обліку господарсь ких операцій є первинні доку менти, які фіксують факти зді йснення господарських опера цій. Первинні документи пови нні бути складені під час зді йснення господарської опера ції, а якщо це неможливо - безп осередньо після її закінченн я. Для контролю та впорядкува ння оброблення даних на підс таві первинних документів мо жуть складатися зведені облі кові документи.
Термін «первинний докумен т» визначено ст. 1 Закону №996-XIV, а саме це - документ, який м істить відомості про господа рську операцію та підтверджу є її здійснення.
Відповідно до п. 2 ст. 9 Зако ну №996-XIV первинні та зведені об лікові документи можуть бути складені на паперових або ма шинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: н азву документа (форми); дату і місце складання; назву підпр иємства, від імені якого скла дено документ; зміст та обсяг господарської операції, оди ницю виміру господарської оп ерації; посади осіб, відповід альних за здійснення господа рської операції і правильніс ть її оформлення; особистий п ідпис або інші дані, що дають з могу ідентифікувати особу, я ка брала участь у здійсненні господарської операції. Згі дно ст. 4 Закону №996 - XIV одним із ос новних принципів на яких ґру нтуються бухгалтерський обл ік є принцип превалювання су тності над формою, а саме: опер ації обліковуються відповід но до їх сутності, а не лише ви ходячи з юридичною форми.
Згідно пп. 7.2.3 п.7.2 ст. 7 Закону №168/97-ВР зі змінами та доповненн ями: податкова накладна скла дається у момент виникнення податкових зобов'язань прода вця (пунктом 4 «Порядку заповн ення податкової накладної за твердженого наказом ДПА Укра їни від 30.05.1997р. №165, передбачено, щ о сплачена (нарахована) сума П ДВ у податковій накладній по винна оповідати сумі податк ових зобов'язань з поставки т оварів (послуг) продавця у реє стрі отриманих та виданих по даткових накладних).
Також під час перев ірки питання перевірки повно ти обчислення та своєчасност і внесення до бюджету сум под атку з доходів фізичних осіб в частині правильності заст осування податкової соціаль ної пільги до доходу наймани х працівників встановлено бе зпідставне (без подання прац едавця заяви) зменшення сум н арахованих доходів у вигляді заробітної плати на суму под аткової соціальної пільги.
У відповідності до ч инного законодавства за акт ом перевірки визначена сум а податкового зобов'язання п о податку з доходів фізичних осіб в сумі 2884,00грн., в т.ч. основн ий платіж - 2307,00грн., штрафні санк ції - 577,00грн., згідно повідомле ння - рішення від 12.08.2011року № 0000581704. Підприємством визнач ене податкове зобов'язання перераховано до бюджету 25.08.2011 р оку в сумі 2900,00грн. Таким чином, в порушення пп. 7.2.3 п.7.2 ст. 7 Закону № 168 податок на додану вартіст ь»зі змінами та доповненнями Позивачем завищено податко вий кредит всього у сумі 1675407,00гр н.
Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАСУ у справах щодо оскарження ріш ень, дій чи бездіяльності суб 'єктів владних повноважень а дміністративні суди перевір яють, чи прийняті (вчинені) вон и: на підставі, у межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України; з використанням пов новаження з метою, з якою це по вноваження надано; обґрунтов ано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення (вчинен ня дії); безсторонньо (неупере джено); добросовісно; розсудл иво; з дотриманням принципу р івності перед законом, запоб ігаючи несправедливій дискр имінації; пропорційно, зокре ма з дотриманням необхідного балансу між будь-якими неспр иятливими наслідками для пра в, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких сп рямоване це рішення (дія); з ур ахуванням права особи на уча сть у процесі прийняття ріше ння; своєчасно, тобто протяго м розумного строку.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона по винна довести ті обставини, н а яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадкі в, встановлених статтею 72 цьог о Кодексу.
При цьому суд бере до уваг и положення ч. 2 ст. 71 Кодексу ад міністративного судочинств а України, згідно з якими в адм іністративних справах про пр отиправність рішень, дій чи б ездіяльності суб' єкта влад них повноважень обов' язок щ одо доказування правомірнос ті свого рішення, дії чи безді яльності покладається на від повідача, якщо він заперечує проти адміністративного поз ову.
Відповідачем як суб' єкто м владних повноважень доведе но правомірність прийнятого рішення, а відтак воно скасув анню не підлягає.
Керуючись статтями 9, 69-71, 94, 97, 158-163 Кодексу адміністративно го судочинства України, Окру жний адміністративний суд мі ста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позов них вимог Приватного підприє мства «Будспецпроект»до Де ржавної податкової інспекці ї у Деснянському районі м. Ки єва про скасування Розпоряд ження від 10.11.2011 року № 698, - відмови ти.
Постанова набирає законної сили згідно ст. 254 Код ексу адміністративного судо чинства України та може бути оскаржена до суду апеляційн ої інстанції за правилами, вс тановленими ст. ст. 185 -187 Кодексу адміністративного судочинс тва України.
Суддя І.А. Качур
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2012 |
Оприлюднено | 27.03.2012 |
Номер документу | 22119324 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Качур І.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні