Постанова
від 28.02.2012 по справі 2а-5473/11/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-5473/11/2670 Головуюч ий у 1-й інстанції: Смолій І.В.

Суддя-доповідач: Файдюк В .В.

ПОСТАНОВА

Іменем України

"28" лютого 2012 р. м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у склад і колегії суддів:

Головуючого судді Файдюка В.В.

суддів: Маслія В.І.

Чаку Є.В.

при секретарі: Роговській В.А.

розглянувши у від критому судовому засіданні а пеляційну скаргу Приватного підприємства «Корені» на по станову Окружного адміністр ативного суду м. Києва від 19 тр авня 2011 року у справі за адміні стративним позовом Державно ї податкової інспекції у Свя тошинському районі міста Киє ва до Приватного підприємств а «Корені»про стягнення заборгованості у розмірі 82 087, 04 грн., -

В С Т А Н О В И В :

Постановою Окружного адміністративного суду м. Ки єва від 19 травня 2011 року адміні стративний позов ДПІ у Свято шинському районі міста Києва до ПП «Корені»про стягне ння заборгованості у розмірі 82 087, 04 грн. - задоволено.

Не погоджуючись з прийня тим рішенням, відповідач зве рнувся до суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасу вати постанову суду першої і нстанції та ухвалити нову, як ою відмовити в задоволенні а дміністративного позову.

Суд, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, Приватне підприємст во «Корені»зареєстроване як юридична особа Святошинсько ю районною у м. Києві державно ю адміністрацією від 28 липня 1 995 року за № 10000633220, що підтверджує ться витягом з ЄДРПОУ, копія я кого наявна у матеріалах спр ави.

Взятий на облік як платник п одатків Державною податково ю інспекцією у Святошинськом у районі міста Києва.

Як вбачається з поданих поз ивачем документів сума основ ного боргу відповідача розра хована на підставі податкови х повідомлень-рішень № 0023631504/0 та 0023621504/0 від 05 листопада 2010 року про застосування штрафних санкц ій на суму 15 882, 37 грн. та податков их повідомлень-рішень № 0027071504/0, 00 27051504/0 та 0027061504/0 від 31 грудня 2010 року п ро застосування штрафних сан кцій на суму 61 140, 81 грн., а загалом 77 023, 18 грн.

Зазначені податкові рішен ня-повідомлення винесені поз ивачем на підставі Актів пер евірки дотримання вимог пода ткового законодавства в част ині своєчасності подання пла тіжних доручень до установ б анку по земельному податку № 2214/15-310 від 05 листопада 2010 року та № 2567/15-310 від 31 грудня 2010 року відпов ідно.

Відповідно до п. 2 ч. 4 статті 21 Закону України «Про оренду з емлі»- річна орендна плата за земельні ділянки, які перебу вають у державній або комуна льній власності, надходить д о відповідних бюджетів, розп оділяється і використовуєть ся відповідно до закону і не м оже бути меншою - для інших кат егорій земель - трикратного р озміру земельного податку, щ о встановлюється Законом Укр аїни «Про плату за землю».

Відповідно до змісту п. 8 ч. 1 с татті 14 Закону України «Про си стему оподаткування»- земель ний податок належить до зага льнодержавних податків та зб орів, а ч. 2 ст. 14 цього ж закону пе редбачено, що загальнодержав ні податки і збори (обов'язков і платежі) встановлюються Ве рховною Радою України і спра вляються на всій території У країни.

Згідно з ч. 1, 2 статті 2 Закону У країни «Про плату за землю»- в икористання землі в Україні є платним. Плата за землю спра вляється у вигляді земельног о податку або орендної плати , що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розм іри податку за земельні діля нки, грошову оцінку яких не вс тановлено, визначаються до ї ї встановлення в порядку, виз наченому цим Законом. Власни ки земельних ділянок, земель них часток (паїв) та землекори стувачі, крім орендарів та ін весторів - учасників угоди пр о розподіл продукції, сплачу ють земельний податок.

Відповідно до ч. 2 статті 4 Зак ону України «Про плату за зем лю» - ставки земельного подат ку, порядок обчислення і спла ти земельного податку не мож уть встановлюватись або змін юватись іншими законодавчим и актами, крім цього Закону. Зм іни і доповнення до цього Зак ону вносяться не пізніше ніж за три місяці до початку ново го бюджетного року і набираю ть чинності з початку нового бюджетного року.

З системного аналізу п. 8 ч. 1, ч . 2 статті 14 Закону України «Про систему оподаткування», ч. 1, 2 с татті 2, ч. 2 статті 4 Закону Укра їни «Про плату за землю»вбач ається, що повноваження щодо встановлення ставок земельн ого податку, як загальнодерж авного обов'язкового платежу , належить до виключних повно важень Верховної Ради Україн и та може реалізовуватись ли ше у вигляді внесення відпов ідних змін до Закону України «Про плату за землю». Натоміс ть, до повноважень органів мі сцевого самоврядування у сфе рі регулювання суспільних ві дносин щодо встановлення, на рахування та сплати земельно го податку відповідно до змі сту ч. 5 статті 7 Закону України «Про плату за землю»належит ь диференціація та затвердже ння ставок земельного податк у за земельні ділянки в межах ставок такого податку, встан овлених Законом України «Про плату за землю».

Згідно з ч. 1 статті 7 Закону У країни «Про плату за землю»- с тавки земельного податку з з емель, грошову оцінку яких вс тановлено, встановлюються у розмірі одного відсотка від їх грошової оцінки, за винятк ом земельних ділянок, зазнач ених у частинах п'ятій - десяті й цієї статті та частині друг ій статті 6 цього Закону.

Відповідно до ч. 4 статті 9 Код ексу адміністративного судо чинства України - у разі невід повідності нормативно-право вого акта Конституції Україн и, закону України, міжнародно му договору, згода на обов'язк овість якого надана Верховно ю Радою України, або іншому пр авовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юр идичну силу.

Враховуючи, що відповідно д о положень спеціальних закон ів у сфері сплати земельного податку повноваження щодо в становлення ставок такого по датку, як загальнодержавного обов'язкового платежу, належ ить до виключних повноважень Верховної Ради України та мо же реалізовуватись лише у ви гляді внесення відповідних з мін до Закону України «Про пл ату за землю», колегія суддів приходить до висновку про те , що п. 2 Рішення Київської місь кої ради № 944/944 від 25 грудня 2008 рок у «Про врегулювання питання користування земельними діл янками в місті Києві», яким вс тановлюються підвищені став ки земельного податку, не від повідає ч. 1, 2 статті 2, ч. 2 статті 4, ч. 1 статті 7 Закону України «П ро плату за землю», п. 8 ч. 1 статт і 14, ч. 2 статті 14 Закону України « Про систему оподаткування», а тому при визначенні ставки земельного податку, який під лягає сплаті суб'єктами госп одарської діяльності при вик ористанні земельних ділянок , право власності на які або пр аво оренди яких в установлен ому законодавством порядку н е оформлено (не переоформлен о), застосуванню підлягає ч. 1 с татті 7 Закону України «Про пл ату за землю».

Відповідно до п. 5.1 статті 5 За кону України «Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми» - податкове зобов'язання, с амостійно визначене платник ом податків у податковій дек ларації, вважається узгоджен им з дня подання такої податк ової декларації.

Зазначене податкове зобов 'язання не може бути оскаржен е платником податків в адмін істративному або судовому по рядку. Якщо у майбутніх подат кових періодах (з урахування м строків давності, визначен их статтею 15 цього Закону) пла тник податків самостійно вия вляє помилки у показниках ра ніше поданої податкової декл арації, такий платник податк ів має право надати уточнююч ий розрахунок.

Відповідно до п.п. 15.1.1 п. 15.1 стат ті 15 Закону України «Про поряд ок погашення зобов'язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами»- за винятком випадк ів, визначених підпунктом 15.1.2 ц ього пункту, податковий орга н має право самостійно визна чити суму податкових зобов'я зань платника податків у вип адках, визначених цим Законо м, не пізніше закінчення 1095 дня , наступного за останнім днем граничного строку подання п одаткової декларації, а у раз і, коли така податкова деклар ація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання.

Судом першої інстанції, при ухваленні оскаржуваної пост анови, помилково було не взят о до уваги наявний в матеріал ах справи уточнюючий податко вий розрахунок земельного по датку на 2009 рік, який був прийня тий позивачем 28 квітня 2010 року як податкова звітність і яки м зайво нарахована сума пода тків була скорегована.

З прийнятої позивачем пода ткової звітності вбачається що відповідач не мав раніше т а не має на час розгляду справ и апеляційним судом заборгов аності та прострочення плате жів земельного податку за сп ірний період, а тому позивач н е мав підстав для застосуван ня штрафних санкцій до відпо відача.

Крім того судом першої інст анції не враховані подані ві дповідачем платіжні доручен ня, які свідчать про своєчасн у та повну сплату податку за з емлю, як того вимагає Закон Ук раїни «Про плату за землю».

Отже судом першої інстанці ї при ухваленні оскаржуваної постанови було допущено пор ушення норм матеріального пр ава та не в повному обсязі дос ліджено обставини справи, що призвело до невірного її вир ішення по суті.

Відповідно до статті 202 КАС У країни - підставами для скасу вання постанови або ухвали с уду першої інстанції та ухва лення нового рішення, зокрем а, є неповне з'ясування судом о бставин, що мають значення дл я справи та порушення норм ма теріального або процесуальн ого права, що призвело до непр авильного вирішення справи а бо питання.

Керуючись ст. ст. 160, 198, 202, 205, 207, 212, 254 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу Пр иватного підприємства «Коре ні» - задовольнити.

Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 19 травня 2011 року - скасувати.

В задоволенні адміністрат ивного позову Державної пода ткової інспекції у Святошинс ькому районі міста Києва до П риватного підприємства «Кор ені»про стягнення забор гованості у розмірі 82 087, 04 грн. - відмовити.

Постанова набирає закон ної сили з моменту проголоше ння та може бути оскаржена пр отягом двадцяти днів з дня ск ладання в повному обсязі, тоб то з 06 березня 2012 року, шляхом по дачі касаційної скарги безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України.

Головуючий суддя Файдюк В.В.

Судді: Маслій В.І.

Чаку Є.В.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.02.2012
Оприлюднено28.03.2012
Номер документу22145984
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5473/11/2670

Ухвала від 15.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Постанова від 03.09.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Ухвала від 30.07.2015

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко В. В.

Ухвала від 20.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Постанова від 28.02.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Файдюк В.В.

Постанова від 19.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні