Постанова
від 16.03.2012 по справі 2а/0570/42/2012
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 березня 2012 р. с права № 2а/0570/42/2012

Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 10:30

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді Дмитріє ва В.С.

при секретарі

Донецький окружний адмін істративний суд в складі: гол овуючого судді - Дмитрієва В.С ., при секретарі судового засі дання Старостенко О.А.,

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1 керівник,

представника позивача - ОСОБА_2 за довіреністю від 01 .12.2011 року №01-01-12,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за позовом Малого приватного пі дприємства «Транспрактика» до Управління у справах захи сту прав споживачів у Донець кій області про скасування п останови від 05.12.2011 року №4563 про н акладання штрафу в розмірі 114 400 грн., -

В С Т А Н О В И В:

Позивач Мале прив атне підприємство «Транспра ктика» звернулося до Донецьк ого окружного адміністрати вного суду із позовом до Упра вління у справах захисту пра в споживачів у Донецькій обл асті про скасування постанов и Управління у справах захис ту прав споживачів у Донецьк ій області від 05.12.2011 року №4563 про накладання штрафу на Мале пр иватне підприємство «Трансп рактика» в розмірі 114 400 грн.

В обґрунтування позо ву зазначено, що 05.12.2011 року відп овідачем прийнята постанова про накладання штрафу на Мал е приватне підприємство «Тра нспрактика» за відмову спожи вачу в реалізації його прав в становлених частиною 1 ст. 8 За кону України «Про захист пра в споживачів» відносно безоп латного усунення недоліків т овару протягом 14 днів з дати й ого пред' явлення. Однак від повідачем не враховано, що за правилами п.2 ч. 1 ст. 8 Закону Укр аїни «Про захист прав спожив ачів» при пред' явленні спож ивачем вимоги про безплатне усунення недоліків товару во ни повинні бути усунуті прот ягом чотирнадцяти днів з дат и його пред' явлення або за з годою сторін в іншій строк. За значена усна домовленість пр о інший строк стосовно безпл атного усунення недоліків то вару між МПП «Транспрактика» та споживачем - ОСОБА_4 б ула досягнута. Про домовлені сть із споживачем було повід омлено працівникам Управлін ня, проте під час прийняття сп ірної постанови ці обставини не були враховані у зв' язку із відсутність письмових до казів щодо наявності домовле ності із споживачем. Позивач вважає постанову Управління у справах захисту прав спожи вачів у Донецькій області ві д 05.12.2011 року №4563 такою, що прийнят а без врахування всіх обстав ин по справі та просить її ска сувати.

Представники позива ча в судовому засіданні підт римали позовні вимоги та над али пояснення аналогічні тим , що викладені в позовній заяв і.

Представник відпові дача до суду не прибув, про дат у, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином .

Заслухавши пояснення представників позивача, пер евіривши матеріали справи, в ирішивши питання чи мали міс це обставини, якими обґрунто вувалися вимоги та заперечен ня, та якими доказами вони під тверджуються, чи є інші факти чні дані, які мають значення д ля вирішення справи, та доказ и на їх підтвердження, яку пра вову норму належить застосув ати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те , що позов не підлягає задовол енню з таких підстав.

Як встановлено судом , Мале приватне підприємство «Транспрактика» зареєстров ане як юридична особа викона вчим комітетом Донецької міс ької ради 26 серпня 1993 року, іден тифікаційний код 20379148, відпові дно до свідоцтва про державн у реєстрацію юридичної особи А00 № 744992.

Згідно довідки з ЄДРП ОУ від 23.03.2009 року серія АБ №045026 Мал е приватне підприємство «Тра нспрактика», серед іншого, зд ійснює технічне обслуговува ння та ремонт автомобілів.

Як встановлено судом , 22.10.2010 року гр. ОСОБА_4 в МПП «Т ранспрактика» придбано та вс тановлено на легковий трансп ортний засіб SKODA Oktavia (державний н омер НОМЕР_1) передпускови й підігрівач Webasto Top E (+ міні тайме р) вартістю 114 440 грн., строком га рантійного обслуговування 24 місяця. У лютому 2011 року передп усковий підігрівач Webasto Top E (+ міні таймер) перестав працювати у зв' язку з чим автомобіль бу ло передано до МПП «Транспра ктика» для ремонту.

14.10.2011 року гр. ОСОБА_4 звернувся до Управління у сп равах захисту прав споживачі в у Донецькій області зі скар гою, в якій посилався на поруш ення з боку МПП «Транспракти ка» законодавства в сфері за хисту прав споживачів, зокре ма на те, що підприємством пол омка не була усунена по цей ча с.

На підставі направлен ня №05-566 від 07.11.2011 року посадовими особами Управління у справа х захисту прав споживачів у Д онецькій області проведено п озапланову перевірку додерж ання вимог законодавства про захист прав споживачів МПП « Транспрактика». За результат ами проведеної перевірки вст ановлено факт відмови спожив ачу в реалізації його прав ус тановлених частиною 1 ст. 8 Зак ону України «Про захист прав споживачів» відносно безопл атного усунення недоліків то вару протягом чотирнадцяти д нів з дати його пред' явленн я (21.02.2011 року), оскільки інший стр ок письмово не обумовлювався , про що складено Акт від 10.11.2011 ро ку №006970.

05.12.2011 року виконуючим об ов' язки начальника Управлі ння у справах захисту прав сп оживачів у Донецькій області ОСОБА_3. прийнята постано ва №4563 про застосування Малог о приватного підприємства «Т ранспрактика» штрафу у розмі рі 114 400 грн. за відмову спожива чу в реалізації його прав уст ановлених частиною 1 ст. 8 Зако ну України «Про захист прав с поживачів».

Згідно наказу Держав ного комітету України з пита нь технічного регулювання та споживчої політики від 21.11.2011 ро ку №547-к на ОСОБА_3. покладен о виконання обов' язків нача льника Управління у справах захисту прав споживачів у До нецькій області у зв' язку і з звільненням ОСОБА_6 з по сади начальника.

Як пояснили у судовом у засіданні свідки ОСОБА_7 та ОСОБА_8, 21.02.2011 року вони бу ли присутніми у технічному п риміщені позивача під час ді алогу між директором МПП «Тр анспрактика» та власником тр анспортний засіб SKODA Oktavia, який зв ернувся із вимогою про ремон т передпускового підігрівач а Webasto Top E. У зв' язку з відсутніст ю відповідних комплектуючих директор МПП «Транспрактика » та власник транспортний за сіб SKODA Oktavia домовились про те, що після надходження запчастин відповідний ремонт буде зді йснений, про що підприємство м буде повідомлено в телефон ному режимі.

Як пояснив у судовому засіданні свідок ОСОБА_4, у жовтні 2010 року у МПП «Трансп рактика» було придбано та вс тановлено на власний транспо ртний засіб SKODA Oktavia передпусков ий підігрівач. У лютому 2011 року передпусковий підігрівач пе рестав працювати, тому автом обіль було передано до МПП «Т ранспрактика» для ремонту. У зв' язку з тимчасовою відсу тністю на підприємстві запча стин для ремонту директор МП П «Транспрактика» запропону вав ОСОБА_4 почекати декіл ька днів. Після отримання зап частин директор МПП «Транспр актика» обіцяв зателефонува ти ОСОБА_4 для погодження дати проведення ремонту. Одн ак тривалий час від МПП «Тран спрактика» не надходило теле фонних дзвінків стосовно рем онту передпускового підігрі вача. Декілька разів ОСОБА_ 4 телефонував до МПП «Транс практика», де йому було повід омлено про неможливість пров едення ремонту. Після зверне ння у жовтні 2011 року до Управлі ння у справах захисту прав сп оживачів у Донецькій області зі скаргою позивачем був зді йснений ремонт передпусково го підігрівача Webasto Top E на його ав томобілі SKODA Oktavia.

За таких обставин суд дійшов до висновку, оскільки в судовому засіданні свідок ОСОБА_4 пояснив, що питанн я ремонту повинно було виріш ено протягом декілька днів з моменту звернення до позива ча у лютому 2011 року, тому суд вв ажає необґрунтованим посила ння позивача на досягнення д омовленості із споживачем пр о проведення ремонту восени 2011 року.

Закон України "Про захи ст прав споживачів" від 12.05.1991 ро ку № 1023-XII (далі закон) регулює ві дносини між споживачами това рів, робіт і послуг та виробни ками і продавцями товарів, ви конавцями робіт і надавачами послуг різних форм власност і, встановлює права споживач ів, а також визначає механізм їх захисту та основи реаліза ції державної політики у сфе рі захисту прав споживачів.

Як встановлено ч. 1 ст . 8 Закону у разі виявлення про тягом встановленого гаранті йного строку недоліків спожи вач, в порядку та у строки, що в становлені законодавством, м ає право вимагати:

- пропорційного зменшення ц іни;

- безоплатного усунення нед оліків товару в розумний стр ок;

- відшкодування витрат на ус унення недоліків товару.

Згідно ч. 9 ст. 8 закону п ри пред'явленні споживачем в имоги про безоплатне усуненн я недоліків товару вони пови нні бути усунуті протягом чо тирнадцяти днів з дати його п ред'явлення або за згодою сто рін в інший строк.

Відповідно до ст. 23 Зак ону у разі порушення законод авства про захист прав спожи вачів суб'єкти господарюванн я сфери торговельного та інш их видів обслуговування, у то му числі ресторанного господ арства, несуть відповідальні сть за відмову споживачу в ре алізації його прав, установл ених частиною першою статті 8, частиною першою статті 9 і ча стиною третьою статті 10 цього Закону, - у десятикратному роз мірі вартості продукції вихо дячи з цін, що діяли на час при дбання цієї продукції, але не менше п'яти неоподатковуван их мінімумів доходів громадя н.

Відповідно до ст. 26 зак ону спеціально уповноважени й центральний орган виконавч ої влади у сфері захисту прав споживачів та його територі альні органи в областях, міст ах Києві та Севастополі, а на т ериторії Автономної Республ іки Крим - орган виконавчої вл ади Автономної Республіки Кр им у сфері захисту прав спожи вачів здійснюють державний к онтроль за додержанням закон одавства про захист прав спо живачів, забезпечують реаліз ацію державної політики щодо захисту прав споживачів і ма ють право накладати на суб'єк тів господарювання сфери тор гівлі і послуг, у тому числі ре сторанного господарства, стя гнення, передбачені статтею 23 цього Закону, в порядку, що ви значається Кабінетом Мініст рів України.

За приписами п. 3 Полож ення про порядок накладення та стягнення штрафів за пору шення законодавства про захи ст прав споживачів, яке затве рджене постановою Кабінету М іністрів України від 17.08.2002 рок у № 1177, накладати на суб'єктів г осподарювання штрафи, передб ачені пунктом 2 цього Положен ня, мають право Голова Держсп оживінспекції, його заступни ки, начальники територіальни х органів Держспоживінспекц ії та їх заступники.

Відповідно до п. 4 цьо го Положення рішення про нак ладення штрафів приймається на підставі відповідних акт ів перевірки суб'єкта господ арської діяльності та інших матеріалів, пов'язаних з цією перевіркою, за наявності пор ушень, зазначених у пункті 2 ць ого Положення, і оформляєтьс я постановою за формою, що вст ановлюється Мінекономрозви тку.

Таким чином, доводи п озовної заяви не знайшли сво го підтвердження в судовому засіданні, тому в задоволенн і позову Малого приватного п ідприємства «Транспрактика » слід відмовити.

На підставі вищевик ладеного та керуючись ст. ст. 2 -15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 1 51-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, -

П О С Т А Н О В И В :

В задоволенні позов у Малого приватного підприєм ства «Транспрактика» до Упра вління у справах захисту пра в споживачів у Донецькій обл асті про скасування постанов и від 05.12.2011 року №4563 про накладан ня штрафу в розмірі 114 400 грн. - відмовити.

Постанова прийнята у нарад чій кімнаті, вступна та резол ютивна частини проголошені у судовому засіданні 14 березня 2012 року у присутності предста вників позивача. У повному об сязі постанова виготовлена 1 9 березня 2012 року.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному по рядку до Донецького апеляцій ного адміністративного суду через Донецький окружний ад міністративний суд шляхом по дачі в 10-денний строк з дня її п роголошення. У разі застосув ання судом ч. 3 ст. 160 КАС України , а також прийняття постанови у письмовому провадженні ап еляційна скарга подається пр отягом 10 днів з дня отримання копії постанови. Копія апеля ційної скарги одночасно надс илається особою, яка її подає , до суду апеляційної інстанц ії.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає з аконної сили після закінченн я строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляц ійної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набир ає законної сили після повер нення апеляційної скарги, ві дмови у відкритті апеляційно го провадження або набрання законної сили рішенням за на слідками апеляційного прова дження.

Суддя Дмитрієв В.С.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.03.2012
Оприлюднено03.04.2012
Номер документу22251956
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/42/2012

Ухвала від 11.06.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар А.В.

Ухвала від 17.04.2012

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Гайдар А.В.

Ухвала від 29.03.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

Постанова від 16.03.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

Ухвала від 08.02.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

Ухвала від 31.01.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

Ухвала від 06.01.2012

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Дмитрієв В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні