Постанова
від 03.04.2012 по справі 9/200
ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУ Д УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"03" квітня 2012 р. Справа № 9/200

Вищий господарський с уд України у складі колегії с уддів :

головуючого судді Овечкіна В.Е.,

суддів Чернова Є.В,

Цвігун В.Л. (доповідач),

розглянув касаційну ска ргу

Заступника прокурора Хер сонської області в інтересах держави в особі: Головного уп равління Держкомзему в Херсо нській області

на постанову від 18.01.2012 р. Київського апел яційного господарського суд у

у справі №9/200 господарського суду м . Києва

за позовом Заступника прокурора Хер сонської області в інтересах держави в особі: Головного уп равління Держкомзему в Херсо нській області

до 1. Херсонської об ласної державної адміністра ції;

2. Генічеської райо нної державної адміністраці ї;

3. Відділу Держкомзему у Генічеському районі Херсо нської області;

4. Товариства з обмежен ою відповідальністю "Фірма В АМ"

про визнання незаконним і ск асування розпорядження голо ви облдержадміністрації від 15.10.2009 р., визнання недійсним дог овору оренди від 07.12.2009 р., скасув ання реєстрації договору та повернення земельної ділянк и

за участю представників:

позивача: не з'явився;

відповідача 1: не з'явився;

відповідача 2: ОСОБА_1., що діє на підставі довіреності від 16.01.2012, №302/04-11/02/13;

відповідача 3: не з'явився;

відповідача 4: ОСОБА_2., що діє на підставі довіреності від 19.09.2011, б/н;

Генеральної прокуратури У країни: старший прокурор від ділу Ходаківський М.В., посвід чення №18, дійсне до 18.01.2014;

ВСТАНОВИВ:

Рішенням господарськ ого суду міста Києва від 25.10.2011 (с уддя Г. Бондаренко), залишеним без змін постановою Київськ ого апеляційного господарсь кого суду від 18.01.2011 (судді О. Поля к, Л. Кропивна, С. Рудченко) у зад оволенні позову про визнання незаконним і скасування роз порядження голови облдержад міністрації від 15.10.2009 №1265, визнан ня недійсним договору оренди від 07.12.2009 р., скасування реєстра ції договору та повернення з емельної ділянки відмовлено . Рішення судів обґрунтовані посиланням на ст.ст. 13,19,41 Консти туції України, ст.ст. 21,39 ЗУ "Про м ісцеві державні адміністрац ії", ст.ст. 123,124 ЗК України, п. 1 Пере хідних положень Земельного к одексу України, п.п. 1,3 Постанов и Кабінету Міністрів України від 31.03.2004 №427 "Про затвердження п орядку вибору земельних діля нок для розміщення об'єктів" т а тим, що оскаржуване розпоря дження відповідає нормам зак онодавства, чинного на момен т його винесення.

Не погоджуючись із прийнят ими у справі судовими актами , заступник прокурора Херсон ської області в інтересах де ржави в особі Головного упра вління Держкомзему в Херсонс ькій області звернувся із ка саційною скаргою, в якій прос ить скасувати рішення господ арського суду міста Києва ві д 25.11.2011 та постанову Київського апеляційного господарськог о суду від 18.01.2012 та прийняти нов е рішення, яким задовольнити позовні вимоги прокурора. Вв ажає, що судом неправильно за стосовано приписи ст.ст. 123,124 ЗК України, п. 1 Перехідних полож ень ЗК України, не застосован о ст.ст. 134, 151 ЗК України. Зазнача є, що оскаржуваним розпорядж ення порушено порядок переда чі земельних ділянок в оренд у, оскільки торги (аукціон) щод о передачі земельної ділянки в оренду не проводилися.

Ознайомившись з матеріал ами та обставинами справи на предмет надання їм попередн іми судовими інстанціями нал ежної юридичної оцінки та по вноти встановлення обставин , дотримання норм матеріальн ого та вимог процесуального права, згідно з вимогами ст.1115 Г осподарського процесуально го кодексу України, колегія с уддів дійшла висновку, що кас аційна скарга підлягає за доволенню частково з нас тупних підстав.

Відповідно ст.1117 Господарс ького процесуального кодекс у України, переглядаючи у кас аційному порядку судові ріше ння, касаційна інстанція на п ідставі встановлених фактич них обставин справи перевіря є застосування судами попере дніх інстанцій норм матеріал ьного та процесуального прав а. Касаційна інстанція не має права встановлювати або вва жати доведеними обставини, щ о не були встановлені у рішен ні або постанові господарськ ого суду чи відхилені ним, вир ішувати питання про достовір ність того чи іншого доказу, п ро перевагу одних доказів на д іншими, збирати нові докази або додатково перевіряти до кази.

Судами попередніх інстанц ій встановлено наступне.

У 2007 році ТОВ фірма "ВАМ" зверн улася до Генічеської районно ї державної адміністрації Хе рсонської області із клопота нням щодо відведення земельн ої ділянки.

Розпорядженням Голови рай онної державної адміністрац ії від 23.11.2007 року "Про надання зг оди на підготовку матеріалів погодження місця розташуван ня об' єктів (пляжна зона) на з емельних ділянках, розташова них на території Арбатської стрілки" надано згоду ТОВ фір мі "ВАМ" на підготовку матеріа лів погодження місця розташу вання пляжної зони для відпо чиваючих, яка прилягає до тер иторії земельної ділянки, пр аво довгострокової оренди як ої придбано на конкурентних засадах, під розміщення дитя чого розважального центру ор ієнтованою площею 0,75 га (піски , код згідно з формою 6-зем 69) із з емель державної власності (з емлі запасу рекреаційного пр изначення), розташованих за м ежами населеного пункту Стрі лкове на території Стрілківс ької сільської ради, для офор млення права користування зе млею шляхом укладення догово ру оренди строком на 49 років.

Відповідно до акта вибору т а обстеження земельної ділян ки, передбаченої під розміще ння пляжної зони для відпочи ваючих товариству з обмежено ю відповідальністю "ВАМ" від 27 .11.2007 року, постійно діюча коміс ія, створена розпорядженням голови Генічеської райдержа дміністрації від 05.06.2006р. № 385 та в ід 07.08.2007р. № 816, дійшла висновків, щ о обстежена земельна ділянка придатна для розміщення пля жної території для відпочива ючих, яка прилягає до територ ії земельної ділянки, право д овгострокової оренди якої пр идбано на конкурентних засад ах, під розміщення дитячого р озважального центру ТОВ "ВАМ ". Надано згоду приступити до р озміщення після оформлення п роекту землеустрою щодо відв едення земельної ділянки згі дно до Земельного кодексу Ук раїни та отримання документі в, що посвідчують право корис тування земельною ділянкою у відповідності до ст. 125, 126 Земел ьного кодексу України.

Згідно висновку Відділу зе мельних ресурсів у Генічеськ ому районі № 07/61 від 18.01.2008 року пог оджено місце розташування пл яжної зони для відпочиваючих для оформлення права корист ування на земельну ділянку н а умовах оренди на 49 років Тов ариству з обмеженою відповід альністю "ВАМ" орієнтованою п лощею 0,75 га піски. При цьому заз начено, що зібрані матеріали в місячний термін необхідно направити на розгляд в Геніч еську районну державну адмін істрацію для отримання згоди на розробку проекту землеус трою щодо відведення земельн ої ділянки.

Пунктом 2 розпорядження гол ови Генічеської районної дер жавної адміністрації "Про на дання дозволу на розробку пр оекту землеустрою щодо відве дення земельної ділянки в ор енду (пляжна зона) на територі ї Арбатської Стрілки" № 96 від 01. 02.2008 року надано дозвіл ТОВ фір ма "ВАМ" на розробку проекту зе млеустрою щодо відведення в оренду строком на 49 років земе льної ділянки орієнтованою п лощею 0,75 га для розміщення пля жної зони для відпочиваючих із земель запасу рекреаційно го призначення за межами нас еленого пункту села Стрілков е на території Стрілківської сільської ради.

На замовлення ТОВ фірма "ВАМ " товариством з обмеженою від повідальністю "Санта" розроб лено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянк и в оренду строком на 49 років д ля розміщення пляжної зони д ля відпочиваючих площею 0,5658 га , розташованої за межами насе леного пункту с. Стрілкове на території Стрілківської сіл ьської ради Генічеського рай ону Херсонської області, із з емель рекреаційного признач ення Стрілківської сільсько ї ради (кадастровий номер зем ельної ділянки 6522185200:11:014:1693).

Згідно висновку № 07/709 від 08.05.2008 року щодо надання земельної ділянки та погодження землев порядної документації Відді лом земельних ресурсів у Ген ічеському районі погоджено п роект землеустрою щодо відве дення земельної ділянки в ор енду строком на 49 років товари ству з обмеженою відповідаль ністю фірма "ВАМ" для розміщен ня пляжної зони для відпочив аючих площею 0, 5658 га із земель з апасу рекреаційного признач ення на території Стрілківсь кої сільської ради Генічеськ ого району Херсонської облас ті.

Розпорядженням Голови рай онної державної адміністрац ії № 741 від 13.10.2009 року погоджено п роект землеустрою щодо відве дення земельної ділянки в ор енду на 49 років товариству з о бмеженою відповідальністю ф ірма "ВАМ" для розміщення пляж ної зони для відпочиваючих п лощею 0,5658 га із земель запасу р екреаційного призначення, ро зташованої на території Стрі лківської сільської ради.

Пунктами 1, 2, 3 розпорядження Херсонської обласної держав ної адміністрації № 1265 від 15.10.2009 року "Про затвердження проек ту землеустрою, щодо відведе ння, надання в оренду земельн ої ділянки та встановлення р озміру орендної плати за кор истування нею" затверджено т овариству з обмеженою відпов ідальністю фірмі "ВАМ" проект землеустрою, щодо відведенн я в оренду строком на 49 років з емельної ділянки площею 0, 5658 га (землі рекреаційного призна чення, піски) із земель, розташ ованих на території Стрілків ської сільської ради Генічес ького району, для розміщення пляжної зони для відпочиваю чих. Надано товариству з обме женою відповідальністю фірм а "ВАМ" в оренду земельну ділян ку, вказану в пункті 1 даного р озпорядження. Установлено ро змір орендної плати за корис тування земельною ділянкою, зазначеною в пункті 2 цього ро зпорядження, - 1989,62 грн. на рік, що становить 12% від нормативної грошової оцінки.

На підставі розпорядження № 1265 від 15.10.2009 року між Генічеськ ою райдержадміністрацією та товариством з обмеженою від повідальністю фірма "ВАМ" 07.12.2009 року було укладено договір о ренди землі б/н, за умовами яко го орендодавець надає, а орен дар приймає у строкове (строк ом на 49 років) платне користув ання земельну ділянку загаль ною площею 0,5658 га, із земель рек реаційного призначення, яка розташована за межами населе ного пункту с. Стрілкове Гені чеського району Херсонської області, на території Стрілк івської сільської ради для р озміщення пляжної зони для в ідпочиваючих.

За встановлених обставин с прави, із застосуванням прип исів ст.ст. 13,19,41 Конституції Укр аїни, ст.ст. 21,39 ЗУ "Про місцеві де ржавні адміністрації", ст.ст. 1 23,124 ЗК України, п. 1 Перехідних по ложень Земельного кодексу Ук раїни, п.п. 1,3 Постанови Кабінет у Міністрів України від 31.03.2004 №4 27 "Про затвердження порядку ви бору земельних ділянок для р озміщення об'єктів" суди дійш ли висновку про те, що акт вибо ру та обстеження земельної д ілянки від 27.11.2007 є відповідним р ішенням органу, яким погодже но місце розташування спірно го об'єкта в розумінні абз. 3 п. 1 Перехідних положень Земельн ого кодексу України. Отже, в да ному випадку, передача земел ьної ділянки в оренду мала зд ійснюватися в порядку, перед баченому ст. 123 Земельного код ексу України у попередній ре дакції, тобто без проведення земельних торгів (аукціону). Р озпорядження голови Херсонс ької обласної державної адмі ністрації від 15.10.2009 року № 1265 "Про затвердження проекту землеу строю щодо відведення, надан ня в оренду земельної ділянк и та встановлення розміру ор ендної плати за користування нею" винесено з дотриманням в становленого ст. ст. 123, 124 Земель ного кодексу України порядку надання в оренду земельних д ілянок юридичним особам, а ві дтак правові підстави для йо го скасування відсутні. Крім того, апеляційним судом відм овлено у задоволенні позовни х вимог про визнання недійсн им договору оренди землі від 07.12.2009 року, укладеного між Гені чеською районною державною а дміністрацією та товариство м з обмеженою відповідальніс тю фірмою "ВАМ" щодо земельної ділянки площею 0,5658 га на терит орії Стрілківської сільсько ї ради Генічеського району, з ареєстрованого у Генічесько му районному відділі Херсонс ької регіональної філії ДП "Ц ентр державного земельного к адастру" 15.02.2010 року за № 4АА002179-041072000001 , у зв'язку з відсутністю право вих підстав. Додатково, в оска ржуваній постанові зазначен о, що так як позовні вимоги в ч астині зобов' язання відпов ідача-3 скасувати державну ре єстрацію договору оренди зем лі від 07.12.2009 року та зобов' язан ня відповідача-4 повернути де ржаві в особі Херсонської об ласної державної адміністра ції земельну ділянку є похід ними від вимог про скасуванн я розпорядження держадмініс трації та визнання договору оренди землі недійсним, у зад оволенні яких відмовлено, ап еляційний суд дійшов висновк у про те, що вказані вимоги так ож не підлягають задоволенню .

З огляду на встановлені суд ами обставини справи, колегі я суддів вважає, що судами поп ередніх інстанцій до встанов лених обставин справи неправ ильно застосовані норми мате ріального права, що регулюют ь спірні правовідносини.

Відповідно до частини друг ої ст. 19 Конституції України о ргани державної влади та орг ани місцевого самоврядуванн я, їх посадові особи зобов'яза ні діяти лише на підставі, в ме жах повноважень та у спосіб, щ о передбачені Конституцією т а законами України.

В силу приписів ст.ст. 6,21,41 ЗУ "П ро місцеві державні адмініст рації" та ст. 17 ЗК України район ні державні адміністрації ма ють право розпоряджатися зем лями державної власності від повідно до закону шляхом при йняття відповідних актів.

При цьому, місцеві державні адміністрації, відповідно д о ст.6 ЗУ "Про місцеві державні адміністрації" на виконання Конституції України, законі в України, актів Президента У країни, Кабінету Міністрів У країни, міністерств та інших центральних органів виконав чої влади, власних і делегова них повноважень голова місце вої державної адміністрації в межах своїх повноважень ви дає розпорядження, а керівни ки управлінь, відділів та інш их структурних підрозділів - накази. Розпорядження голів місцевих державних адмініст рацій, прийняті в межах їх ком петенції, є обов'язковими для виконання на відповідній те риторії всіма органами, підп риємствами, установами та ор ганізаціями, посадовими особ ами та громадянами.

Згідно ч. 2 ст. 21 Закону Україн и "Про місцеві державні адмін істрації" (в редакції, чинній н а момент прийняття вищевказа ного акта вибору та обстежен ня земельної ділянки) місцев а державна адміністрація роз поряджається землями держав ної власності відповідно до закону.

Відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 39 Зако ну України "Про місцеві держа вні адміністрації" (в редакці ї, чинній на момент прийняття акта вибору та обстеження зе мельної ділянки) голови місц евих державних адміністраці й, зокрема, утворюють для с прияння здійсненню повн оважень місцевих державних а дміністрацій консультативн і, дорадчі та інші допоміжні о ргани, служби та комісії, член и яких виконують свої функці ї на громадських засадах, а та кож визначають їх завдання, ф ункції та персональний склад .

Пунктами 1, 3 Постанови Кабін ету Міністрів України "Про за твердження Порядку вибору зе мельних ділянок для розміщен ня об' єктів" № 427 від 31.03.2004р. закр іплено, що цей Порядок визнач ає механізм вибору юридичним и особами земельних ділянок для розміщення об'єктів. Юрид ична особа, заінтересована у відведенні земельної ділянк и, звертається з клопотанням до сільської, селищної, міськ ої ради, районної, Київської ч и Севастопольської міської д ержадміністрації, до повнова жень якої належить вирішення питання про вибір земельної ділянки.

Пункт 4 зазначеного Порядку передбачає, що сільська, сели щна, міська рада, районна, Київ ська чи Севастопольська місь ка держадміністрація реєстр ує клопотання в день його под ання з присвоєнням реєстраці йного номера, розглядає клоп отання і в п'ятиденний строк п ісля реєстрації надсилає пос тійно діючій комісії з питан ь вибору земельних ділянок д ля розміщення об'єктів (далі - комісія), утвореній відповід ною радою або держадміністра цією. До складу комісії включ аються заступник голови сіль ської, селищної, міської ради або заступник голови місцев ої держадміністрації (голова комісії), а також представник и районного (міського) органу земельних ресурсів, природо охоронного органу, санітарно -епідеміологічної служби, ор ганів містобудування і архіт ектури та охорони культурної спадщини. Результати роботи комісії оформляються актом.

В силу приписів ст. 124 ЗК Укра їни в редакції, чинній на моме нт винесення рішення, переда ча в оренду земельних діляно к, що перебувають у державній або комунальній власності, з дійснюється на підставі ріше ння відповідного органу вико навчої влади або органу місц евого самоврядування шляхом укладення договору оренди з емельної ділянки. Набуття пр ава оренди земельних ділянок , що перебувають у державній а бо комунальній власності, зд ійснюється виключно на аукці онах, крім земельних ділянок , на яких розташовані об'єкти н ерухомого майна, які перебув ають у власності громадян і ю ридичних осіб і в яких відсут ні акції (частки, паї), що належ ать державі. Не допускається проведення аукціонів щодо д ілянок, які (або будівлі на яки х) орендують бюджетні устано ви, музеї, підприємства і гром адські організації у сферах культури і мистецтв (у тому чи слі національні творчі спілк и та їх члени (під творчі майст ерні). Крім того, цією ж статте ю передбачено, що передача в о ренду земельних ділянок гром адянам і юридичним особам із зміною їх цільового признач ення та із земель запасу під з абудову здійснюється за прое ктами відведення в порядку, в становленому статтями 118, 123 цьо го Кодексу (ч.3). їх повноважень щодо вилучення цих ділянок, а також Верховною Радою Украї ни.

У п.12 Перехідних положень Зе мельного кодексу України заз начено, що до розмежування зе мель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність, та земель, зазначе них в абзаці третьому цього п ункту) в межах населених пунк тів здійснюють сільські, сел ищні, міські ради, а за межами населених пунктів - органи ви конавчої влади.

Згідно з абз. 3 п. 1 Перехідних положень Земельного кодексу України у разі прийняття відповідними органами рішен ня про погодження місця р озташування об'єкта або про н адання дозволу на розробленн я проекту відведення земельн ої ділянки до 1 січня 2008 року, пе редача в оренду таких земель них ділянок із земель держав ної та комунальної власності здійснюється без проведення земельних торгів (аукціонів ).

З наведеного вбачається, що Постійно діюча комісія, ство рена Розпорядженнями голови Генічеської райдержадмініс трації від 05.06.2006 №385 та 07.08.2007 №816, якою було прийнято акт вибору та о бстеження земельної ділянки , передбаченої під розміщенн я пляжної зони для відпочива ючих товариству з обмеженою відповідальністю "ВАМ" від 27.11.2 007 року, не наділена повноваже ннями щодо розпорядження зем ельними ділянками державної власності, а тому суди попере дніх інстанцій дійшли помилк ового висновку про те, що акт в ибору та обстеження земельно ї ділянки від 27.11.2007 року є відпо відним рішенням органу, яким погоджено місце розташуванн я спірного об'єкта в розумінн і абз. 3 п. 1 Перехідних положень Земельного кодексу України.

Зважаючи на неправильну пр авову оцінку доказів у справ і, суди дійшли передчасного в исновку, що пред'явлені проку рором позовні вимоги не підл ягають задоволенню.

Разом з тим, відповідно до с т. 21 ЦК України суд визнає неза конним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, вида ний органом державної влади, органом влади Автономної Ре спубліки Крим або органом мі сцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивіль ного законодавства і порушує цивільні права або інтереси . Таким чином, обов'язковими ум овами скасування розпорядже ння голови Херсонської облас ної державної адміністрації від 15.10.2009 "Про затвердження про екту землеустрою щодо відвед ення, надання в оренду земель ної ділянки та встановлення розміру орендної плати за ко ристування" є невідповідніст ь останнього нормам чинного законодавства та порушення н им прав та законних інтересі в позивача.

Статтею 6 ЗУ "Про державний к онтроль за використанням та охороною земель" передбачено , що до повноважень спеціальн о уповноваженого органу в иконавчої влади з питань земельних ресурсів у сфері д ержавного контролю за викори станням та охороною земель н алежить серед інших внесе ння до органів виконавчої вл ади або органів місцевого са моврядування клопотань щодо приведення у відповідні сть із законодавством прийня тих ними рішень з питань регу лювання земельних відносин, використання та охорони земе ль; припинення будівництва т а експлуатації об'єктів у раз і порушення вимог земельного законодавства України до по вного усунення виявлених пор ушень і ліквідації їх наслід ків; припинення права корист ування земельною ділянкою ві дповідно до закону та інших.

Компетенція Головного упр авління Держкомзему в област і визначена в Положенні про у правління, затвердженому нак азом Державного комітету Укр аїни із земельних ресурсів в ід 17.06.2008 №123, зареєстрованому в Мі ністерстві Юстиції України 1 0.07.2088 №623/15314. Зміст цього положення суди не досліджували і не з'яс овували питання чи порушує о скаржуване розпорядження де ржадміністрації цивільні пр ава або інтереси позивача у с праві, хоча відповідно до ст. 2 1 ЦК України суд визнає незако нним та скасовує правовий ак т індивідуальної дії, видани й органом державної влади, ор ганом влади Автономної Респу бліки Крим або органом місце вого самоврядування, якщо ві н суперечить актам цивільног о законодавства і порушує ци вільні права або інтереси.

На підставі викладеного, ко легія суддів погоджується з доводами прокурора про непра вильне застосування судами п опередніх інстанцій норм мат еріального права.

Крім цього суди не надали на лежної правової оцінки розпо рядженню голови Генічеської районної державної адмініст рації №1 від 08.01.2009 "Про внесення з мін до розпорядження голови районної державної адмініст рації від 01.02.2008 №96"; не досліджува ли відповідність спірного до говору оренди землі законода вству, що діяло на момент його укладення; не розглядали поз овні вимоги в частині скасув ання реєстрації спірного дог овору та повернення земельно ї ділянки.

Відповідно до приписів ст. 1 117 ГПК України касаційна інста нція не має права встановлюв ати або вважати доведеними о бставини, що не були встановл ені у рішенні або постанові г осподарського суду чи відхил ені ним, вирішувати питання п ро достовірність того чи інш ого доказу, про перевагу одни х доказів над іншими, збирати нові докази або додатково пе ревіряти докази, що виключає прийняття нового рішення у д аній справі.

Пунктом 11 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 24.10.2011 №11 "Про деякі пи тання застосування розділу Х ІІ1 Господарського процесуал ьного кодексу України" встан овлено, що відповідно до част ини першої статті 47 ГПК судове рішення приймається за резу льтатами обговорення усіх об ставин справи, а частиною пер шою статті 43 названого Кодекс у передбачено всебічний, пов ний і об' єктивний розгляд в судовому процесі всіх обста вин справи в їх сукупності. Не додержання судом першої або апеляційної інстанції цих но рм процесуального права, якщ о воно унеможливило встановл ення фактичних обставин, які мають значення для правильн ого розгляду справи, також є п ідставою для скасування судо вого рішення з передачею спр ави на новий розгляд до відпо відного суду (пункт 3 частини п ершої статті 1119 ГПК), оскільки к асаційна інстанція не має пр ава сама встановлювати або в важати доведеними обставини , що не були встановлені у ріше нні або постанові місцевого чи апеляційного господарськ ого суду чи відхилені ним, вир ішувати питання про достовір ність того чи іншого доказу, п ро перевагу одних доказів на д іншими, збирати нові докази або додатково перевіряти до кази.

Порушення судами норм проц есуального права, зокрема ст . 43 ГПК України щодо всебічног о, повного і об' єктивного ро згляду в судовому процесі вс іх обставин справи є підстав ою для скасування прийнятих у справі рішення господарськ ого суду міста Києва від 25.10.2011 т а постанови Київського апеля ційного господарського суду від 18.01.2012. Касаційний суд на під ставі ст.1119 ГПК України направ ляє справу на новий розгляд.

Під час нового розгляду спр ави необхідно усунути зазнач ені порушення, ретельно досл ідити обставини справи на пі дставі належних та допустими х доказів для підтвердження певних обставин, з'ясувати, чи є Головне управління Держко мзему у Херсонській області належним позивачем у справі, уточнити, хто є власником спі рної земельної ділянки - Хер сонська обласна державна адм іністрація чи Генічеська рай онна державна адміністрація та кому вона повинна бути пов ернута (т. 1, арк. 13, п. 4). Правильно застосувати норми матеріаль ного права та винести законн е, обґрунтоване рішення суду .

Керуючись ст.ст. 1115, 1117, 1119, 11111 Госп одарського процесуального к одексу України, - Вищий господ арський суд України -

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу Зас тупника прокурора Херсонськ ої області в інтересах держа ви в особі Головного управлі ння Держкомзему в Херсонські й області задовольнити частк ово.

Рішення господарського су ду міста Києва від 25.10.2011 та пост анову Київського апеляційно го господарського суду від 18.0 1.2012 - скасувати.

Справу направити на новий р озгляд до господарського суд у міста Києва.

Головуючий, суддя В. Овечкін

Судді: Є. Чернов

В. Цвігун

СудВищий господарський суд України
Дата ухвалення рішення03.04.2012
Оприлюднено12.04.2012
Номер документу22453044
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —9/200

Ухвала від 25.06.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Подобєд Ігор Миколайович

Рішення від 11.06.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гончаров С.А.

Ухвала від 25.05.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гончаров С.А.

Ухвала від 04.05.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гончаров С.А.

Ухвала від 17.04.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Гончаров С.А.

Постанова від 03.04.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Цвігун В. Л.

Рішення від 25.10.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Ухвала від 16.09.2011

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Подобєд Ігор Миколайович

Ухвала від 11.10.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Ухвала від 22.09.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні