Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 квітня 2012 р. Справа № 2а/0570/1906/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 10-00
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Христофоров А.Б.
при секретарі Мірошниченко А.О.
за участю
представника позивача - Кияненка Д.О.,
представника відповідача - Помогаєва А.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Першотравневому районі Донецької області до Державної фінансової інспекції в Донецькій області про визнання протиправною та скасування вимоги,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Першотравневому районі Донецької області, звернулось до суду з позовною заявою до Володарського міжрайонного контрольно - ревізійного відділу про визнання протиправною та скасування вимоги.
Ухвалою суду від 14.03.2012 року у відповідності до ст. 52 КАС України замінено відповідача Володарський міжрайонний контрольно - ревізійний відділ на належного відповідача, - Державну фінансову інспекцію в Донецькій області.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач вказав, що Володарським міжрайонним контрольно -ревізійним відділом, за наслідками проведеної ревізії цільового та законного використання коштів Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Першотравневому районі Донецької області за період з 01.07.2010 р. по 30.09.2011 р., встановлені порушення та складено акт № 05-320/016.
На підставі вказаного акта на адресу Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Першотравневому районі Донецької області (далі за текстом - Фонд) направлено вимогу від 28.12.2011 року № 39-01-34/1783.
Зазначає, що наслідком прийняття вимоги є висновки контролюючого органу щодо порушень з боку позивача. Наголошує на тому, що висновки акта перевірки на підставі яких було прийнято спірну вимогу, що оскаржується є такими, що не відповідають дійсним обставинам справи.
Вважає висновок ревізорів про завищення потреби у коштах на 2011 рік та висновок про порушення, що виникли під час розрахунків з підзвітними особами в частині відшкодування на відрядження необґрунтованими та безпідставними, оскільки суперечать нормам чинного законодавства.
Вважає вимогу, що оскаржується, безпідставною, протиправною та такою, що підлягає скасуванню. Вказує, що спірна вимога порушує його права та інтереси, тому просить її скасувати.
Просить задовольнити позовні вимоги.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив їх задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, заперечував. Надав до суду пояснення, аналогічні викладеним у письмових запереченнях. Просив у задоволення позовних вимог відмовити.
Згідно наданих суду письмових заперечень зазначив, що: ревізією обґрунтованості потреби в коштах Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України Першотравневого відділення Фонду за період з 01.07.2010 р. по 31.12.2010 р. та 2011 рік встановлено, що показники видатків, включені до кошторисів за всіма кодами економічної класифікації видатків, обґрунтовано розрахунками, але при обґрунтуванні видатків за КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату» встановлено завищення потреби у коштах Фонду на 2011 рік, яке не профінансовано, на загальну суму 9988,0 грн.; ревізією розрахунків з підзвітними особами в частині правильності відшкодування витрат на відрядження встановлено випадки недоотримання працівниками сум (добових), які підлягали виплаті за час знаходження у відрядженні працівників Фонду за період з 01.08.2010 р. по 31.12.2010 р. на загальну суму 180,0 грн.
Вважає, що доводи адміністративного позову не спростовують суті встановлених порушень, а тому немає підстав для скасування спірної вимоги.
Суд, заслухавши представників сторін, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи адміністративного позову та заперечень проти нього, встановив наступне.
Позивач, Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Першотравневому районі Донецької області, згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, - є юридичною особою, ідентифікаційний код юридичної особи 25968352 (а.с.73).
Відповідач, Державна фінансова інспекція в Донецькій області (Далі за текстом, ДФІ в Донецькій області),- є юридичною особою, утворена шляхом перетворення територіальних органів Головного контрольно-ревізійного управління, набула усіх прав та обов'язків перетвореного органу Контрольно-ревізійного управління в Донецькій області.
ДФІ в Донецькій області здійснює свою діяльність у відповідності до Положення про Державну фінансову інспекцію в Донецькій області, затвердженого Головою Державної фінансової інспекції в Донецькій області 07.12.2011 року.
Головними завданнями державної контрольно-ревізійної служби відповідно до ст. 2 Закону України „Про державну контрольно-ревізійну службу в УкраїніВ» , є, зокрема, здійснення державного фінансового контролю за використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, правильністю визначення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективним використанням коштів і майна, станом і достовірністю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в міністерствах та інших органах виконавчої влади, в державних фондах, у бюджетних установах і у суб'єктів господарювання державного сектору економіки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримують (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовують (використовували у періоді, який перевіряється) державне чи комунальне майно (далі - підконтрольні установи), виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.
Державний фінансовий контроль реалізується державною контрольно-ревізійною службою через проведення державного фінансового аудита, перевірки державних закупівель та інспектування.
Інспектування здійснюється у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка повинна забезпечувати виявлення наявних фактів порушення законодавства, встановлення винних у їх допущенні посадових і матеріально відповідальних осіб. Результати ревізії викладаються в акті.
Відповідно до п. 1.1.5.4 плану контрольно-ревізійної роботи Володарського міжрайонного контрольно-ревізійного відділу (далі за текстом - Володарський МКРВ) на ІV квартал 2011 року, на підставі направлень від 31.10.2011 р. № 125, 126, виданих начальником Володарського МКРВ, старшим контролером-ревізором відділу Кучер К.О., начальником Тельбізовою В.І., було проведено планову ревізію цільового та законного використання коштів Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Першотравневому районі Донецької області за період з 01.07.2010 р. по 30.09.2011 р., за результатами якої встановлені порушення складено акт № 05-320/016. (далі за текстом - акт ревізії).(а.с. 33-58).
Акт ревізії підписаний начальником та головним бухгалтером Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Першотравневому районі Донецької області із запереченнями 29.11.2011 р.
Пунктом 7 ст. 10 Закону України „Про державну контрольно-ревізійну службу в УкраїніВ» встановлено право органів контрольно-ревізійної служби пред'являти керівникам та іншим службовим особам підконтрольних установ, що ревізуються, вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства з питань збереження та використання державної власності та фінансів.
Крім того, відповідно до п. 46 Порядку проведення інспектування державною контрольно-ревізійною службою, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2006 р. № 550 (далі - Порядок № 550), якщо вжитими в період ревізії заходами не забезпечено повне усунення виявлених порушень, органом служби у строк не пізніше ніж 10 робочих днів після реєстрації акта ревізії, а у разі надходження заперечень (зауважень) до нього - не пізніше ніж 3 робочих дні після надіслання висновків на такі заперечення (зауваження) надсилається об'єкту контролю письмова вимога щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства із зазначенням строку зворотного інформування.
На підставі вказаного акта Володарським міжрайонним контрольно-ревізійним відділом до Фонду було направлено вимогу від 28.12.2011 року № 39-01-34/1783 (Далі за текстом, - спірна вимога) (а.с.15-17).
Спірною вимогою Володарського МКРВ зобов'язано вжити заходів щодо виявлених порушень:
- «п.13. ст. 8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. та п. 2.1., п.2.7.11.1. Порядку складання та виконання бюджету Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затвердженого постановою правління Фонду від 03.10.2008 р. № 49, а саме, завищення потреби у коштах Фонду на 2011 рік, яку не профінансовано, внаслідок завищення в розрахунку до кошторису обов'язкового платежу єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від суми фонду оплати праці 1-го працівника, який є інвалідом, по ставці 36,8 % замість 8,41 % на загальну суму 9988,0 грн.»;
- «п. 1.5 «Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон», затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 р. № 88, а саме, недоотримання працівниками підзвітних сум (добових), які підлягали виплаті за час знаходження у відрядженні працівників Фонду за відповідний період, що призвело до недоотримання працівниками підзвітних сум під час відрядження у сумі 180,0 грн.».
05.12.2011 року за № 870 на ім'я В.о. начальника Володарського МКРВ Агджі Р.М. Відділенням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Першотравневому районі Донецької області було надано заперечення, на яке відповідачем 15.12.2011 року було надано висновок. Даний висновок вважається не затвердженим належним чином (відсутня печатка), однак, згідно діючого законодавства, наявність печатки є однією з основних ознак ідентифікації юридичної особи та юридичної сили документа, підтверджує відповідальність певної особи за його зміст ( а.с. 19-32).
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав:
- «Щодо порушення п.13. ст. 8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. та п. 2.1., п.2.7.11.1. Порядку складання та виконання бюджету Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затвердженого постановою правління Фонду від 03.10.2008 р. № 49, зазначається, що п. 2.7.11.2 Нарахування на заробітну плату (КЕКВ 1120) Порядку складання та виконання бюджету Фонду соціального страхування від нещасним випадків на виробництві та професійних захворювань України, затвердженого Постановою Фонду ССНВВ та ПЗ України від 03.10.2008 р. № 49, передбачено, що нарахування на заробітну плату (КЕКВ 1120) планується, виходячи із ФОП та відсотку нарахувань загальнообов'язкових страхових внесків на нього, внесків згідно з чинним законодавством, а також відсотку загальнообов'язкового страхового внеску до Пенсійного фонду України, нарахованого на суму допомоги у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю планового року. Також, при плануванні видатків на 2011 рік були враховані суми - нарахування єдиного соціального внеску до Пенсійного Фонду на загальну суму допомоги у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю планового року.
Ревізорами при проведенні розрахунку не прийнято до уваги, що період ревізії з 01.01.2011 р. по 30.09.2011 р., а фактично - до Розрахунку внесені дані за 2011 рік, з урахуванням IV кварталу 2012 року, який не підпадає до ревізуємого періоду.»
В судовому засідання встановлено, що кошти заплановані на 2011 рік вірно, оскільки при плануванні кошторису не було відомо чи буде продовжена інвалідність у начальника відділення, яка була дійсна до 01.02.2011 року.
Суд звертає увагу на те, що внесення змін до річного кошторису не входить до компетенції відділення Фонду та може привести до розбалансування бюджету в цілому.
Закон України В«Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатностіВ» від 23.09.1999 року № 1105-ХІV відповідно до Конституції України та Основ законодавства України про загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначає правову основу, економічний механізм та організаційну структуру загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які призвели до втрати працездатності або загибелі застрахованих на виробництві (далі - страхування від нещасного випадку).
Відповідно до ст. 15 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності» від 23.09.1999 року № 1105-XIV фонд соціального страхування від нещасних випадків - некомерційна самоврядна організація, що діє на підставі статуту, який затверджується її правлінням.
Ст. 46 даного Закону передбачено, що фонд соціального страхування від нещасних випадків провадить збір та акумулювання страхових внесків, має автономну, незалежну від будь - якої іншої систему фінансування, кошти для здійснення страхування від нещасного випадку не включаються до складу державного бюджету України.
Порядок складання та виконання бюджету Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затверджений Правлінням Фонду від 03.10.2008 року № 49 регулює відносини у структурі Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (далі - Фонду), що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджету Фонду на поточний рік та розгляду звіту про його виконання у бюджетному періоді.
Відповідно до зазначеного Порядку, бюджет Фонду - план формування фінансових ресурсів за рахунок акумулювання частки єдиного внеску та інших надходжень, одержання яких не суперечить законодавству та їх використання для забезпечення завдань і функції, передбачених законодавством про загальнообов'язкове державне соціальне страхування громадян від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання.
План асигнувань Фонду - щомісячний розподіл бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисі, який регламентує протягом року взяття бюджетних зобов'язань та здійснення платежів відповідно до зазначених зобов'язань (пп. 3 п. 1 Порядку № 49).
Згідно п. 2.1 Порядку № 49 проект бюджету Фонду формується виконавчою дирекцією Фонду на основі прогнозних макропоказників економічного і соціального розвитку України на наступний бюджетний період, покладених в основу проекту Державного бюджету, розрахунків надходжень і видатків бюджету Фонду, що здійснюються відповідно до затверджених методик та правил, пропозицій робочих органів виконавчої дирекції Фонду на плановий рік, з врахуванням погашення прогнозної, простроченої кредиторської заборгованості за звітний період поточного року у видатковій частині бюджету Фонду за тими видами видатків, за якими вона виникла.
Згідно Наказу управління Фонду в Донецькій області від 13.01.2011 р. № 10 «Про затвердження кошторисів робочих органів виконавчої дирекції фонду на 2011 рік», відділенню Фонду були доведені контрольні показники для кошторису видатків в розрізі КЕКВ, які затверджені правліннях Фонду, узгоджені із Міністерством праці та соціальної політики та Міністерством фінансів України. Згідно даних норм законодавства, відділенням Фонду у Першотравневому районі були зроблені розрахунки по КЕКВ 1120, виходячи із ФОП та відсотку нарахувань загальнообов'язкових страхових внесків на нього, внесків згідно з чинним законодавством, а також відсотку загальнообов'язкового страхового внеску до Пенсійного фонду України, нарахованого на суми допомоги у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю планового року.
У судовому засіданні встановлено, що різниця між затверджених кошторисом показників над фактичними видатками по КЕКВ 1120 це не планування завищеної потреби, а фактична економія коштів які перенесені на планові призначення грудня.
Ревізорами не враховано, що при плануванні на 2011 рік були враховані суми єдиного соціального внеску до Пенсійного Фонду на загальну суму нарахованих та виплачених лікарняних, а саме:
- 118800,0 грн. ФОП за 9 місяців 2011 року, з яких 29524,0 грн. - ФОП працюючих інвалідів, 89276,0 грн. - ФОП працюючих робітників;
- 35337,0 грн. - нарахування на заробітну плату, з яких 2483,0 грн. (8,41%) - працюючі інваліди, 32854,0 грн. (36,8 %) - всі працюючі робітники;
За 2011 рік фактично було нараховано та виплачено лікарняних у сумі 5818,0 грн., сума єдиного соціального внеску до Пенсійного Фонду складає 1932,0 грн. (5818,0х33,2%).
Відхилення по КЕКВ 1120 «Нарахування на заробітну плату» складає 131,0 грн. (37400,0 - 35337,0 - 1932,0).
Розрахунок виділення коштів за період з 01.01.2011 р. по 30.09.2011 р. (а.с.-14).
Як результат, відділенням Виконавчої дирекції Фонду в Першотравневому районі завищено потребу в коштах в кошторисі за 9 місяців 2011 року у сумі 131,0 грн., а не 9988,0 грн., як вказано відповідачем.
За таких підстав, суд вважає безпідставними доводи Володарського МКРВ щодо завищення позивачем потреби у коштах на 2011 рік на суму 9988,0 грн.
Окрім того, в акті ревізії зазначено, що порушення, встановлене відповідачем до матеріальної шкоди (збитків) не призвело.
- « Щодо недоотримання працівниками підзвітних сум (добових), які підлягали виплаті за час знаходження у відрядженні працівників Фонду за період з 01.08.2010 р. по 31.12.2010 р., суд вважає за необхідне зазначити, що в даному випадку здійснювалось направлення працівників у службові поїздки за маршрутними листами з відшкодуванням транспортних витрат згідно маршрутним листам, які відмічаються в табелі обліку використання робочого часу як години роботи».
Суд дійшов висновку про те, що робітники відділення направлялись, а не відряджались для виконання своїх службових обов'язків у робочий час з поверненням до робочого місця у той же день.
Згідно п. 1.5 «Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон» затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 13.03.1998 р. № 59, «за кожний день (включаючи день від'їзду та приїзду) перебування працівника у відрядженні в межах України, враховуючи вихідні, святкові й неробочі дні та час перебування в дорозі (разом з вимушеними зупинками), йому виплачуються добові в межах граничних норм, установлених постановою Кабінету Міністрів України від 23.04.99 N 663 ( 663-99-п ).
Визначення кількості днів відрядження для виплати добових проводиться з урахуванням дня вибуття у відрядження й дня прибуття до місця постійної роботи, що зараховуються як два дні.
При відрядженні працівника строком на один день або в таку місцевість, звідки працівник має змогу щоденно повертатися до місця постійного проживання, добові відшкодовуються як за повну добу.
Якщо відсутні відмітки в посвідченні про відрядження, то добові не виплачуються».
Таким чином, оскільки в даному випадку посвідчення про відрядження не існує, немає підстави для нарахування та виплати добових.
Також встановлено, що згідно наказу Виконавчої дирекції ФССНВВ в Донецькій області від 15.03.2011 р. № 135, направлення працівників у службові поїздки здійснюються за маршрутними листами з відшкодуванням транспортних витрат згідно маршрутних листів. Дані службові поїздки відмічаються в табелі обліку використання робочого часу як години роботи.
Підставою для бухгалтерського обліку господарської операції є первинні документи, що фіксують факт здійснення такої операції (п.1 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999р. № 996-XVI).
Такими первинними документами в даному випадку є :
1. накази начальника відділення Фонду про направлення відповідних працівників, із зазначенням дати, підстави направлення, пункту призначення та мети поїздки, підписами та печатками;
2. маршрутні листи, що містять підтвердження здійснення поїздки, відмітки про вибуття і прибуття в пункт призначення, вибуття з них і прибуття до місця роботи з підписами та печатками
3. квитки на проїзд (а.с. 89-106).
Таким чином, позивачем не порушені вимоги п. 1.5. даної Інструкції у зв'язку з тим, що при відсутності посвідчення про відрядження добові не виплачувались.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з п.п. 1, 2 ч.3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою повноваження надано.
Суд приходить до висновку, що відповідачем не доведено правомірність прийняття спірної вимоги щодо якої пред'явлені позовні вимоги.
Таким чином, суд вважає висновки акта ревізії необґрунтованими, а вимогу, що оскаржується, такою, що підлягає скасуванню.
Питання щодо судових витрат вирішити у відповідності до ст. 94 КАС України.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 2, 9, 24, 71, 94, 160, 167, 184, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Позовні вимоги Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Першотравневому районі Донецької області до Державної фінансової інспекції в Донецькій області про визнання протиправною та скасування вимоги, задовольнити.
Скасувати вимогу Володарського міжрайонного контрольно-ревізійного відділу від 28.12.2011 р. № 39-01-34/1783.
Постанова ухвалена у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини у судовому засіданні 04 квітня 2012 року
Повний текст постанови складений 09 квітня 2012 року.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Христофоров А.Б.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.04.2012 |
Оприлюднено | 20.04.2012 |
Номер документу | 22661611 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Христофоров А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні