Рішення
від 04.11.2008 по справі 37/136-08
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

37/136-08

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,  

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"04" листопада 2008 р.                                                            Справа № 37/136-08

вх. № 4245/4-37

Колегія суддів господарського суду в складі:

Головуючий суддя   Доленчук Д. О. 

суддя                         Прохоров С.А.

суддя                         Бринцев О.В.

при секретарі судового засідання Івахненко І.Г.

за участю представників сторін:

прокурора - Горгуль Н.В. за посвідченням № 33 від 06.03.2008 р. позивача -  Агафонов Ю.М. за довіреністю № 30/1552 від 01.07.2008 р.  відповідача - не з'явився 3-й особи - не з'явився

розглянувши справу за позовом Харківського міського управління ГУМВС України в Харківській області,м. Харків; 3-я особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору – Регіональне відділення Фонду державного майна України в Харківській області, м. Харків    

до  КП "Харків-Сигнал", м. Харків

за участю Прокуратури м. Харкова  

про стягнення 638742,06 грн.

ВСТАНОВИЛА:

В провадженні господарського суду Харківської області знаходиться справа № 37/136-08 за позовом Харківського міського управління ГУМВС України в Харківській області (позивач), 3-я особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору – Регіональне відділення Фонду державного майна України в Харківській області, до Комунального підприємства "Харків-Сигнал" (відповідач) про вирішення питання про відшкодування недоотриманих грошових коштів Харківському міському управлінню ГУМВС України в Харківській області в сумі 319371,03 грн. та 319371,03 грн. до бюджету України. Справа розглядається за участю Прокуратури м. Харкова.

Запис розгляду судової справи здійснювався за допомогою технічних засобів, а саме: програмно-апаратного комплексу “Діловодство суду” на диск CD-R, серійний номер сісх-05068.

В обґрунтування позову позивач вказує на те, що власником нежитлової будівлі літ. „А-9" загальною площею 11234,7 кв. м, яка розташована за адресою: м. Харків, вул. Ярославська, № 1/29 є держава Україна в особі Харківського міського управління ГУМВС України в Харківській області та дана будівля знаходиться на балансі Харківського міського управління ГУМВС України в Харківській області з 1987 року, яким проводиться нарахування амортизаційних платежів та несуться видатки по всіх видах комунальних платежів. Дана будівля позначена єдиною літерою «А-9» та включає в себе літери: «А1-2» (двоповерхова прибудова) та «А2-3» (триповерхова прибудова). В триповерховій прибудові (літера «А2-3») знаходяться тир, актова зала ХМУ та КП «Харків-Сигнал», яке без згоди позивача займає його нежитлові приміщення. В порушення вимог ст.ст. 5, 9 Закону України «Про оренду державного майна та комунального майна» КП «Харків - Сигнал» не  уклало  договір оренди з Фондом Державного майна України та не узгодило питання оренди приміщень з Харківським міським управлінням ГУМВС України в Харківській області, у зв'язку з чим на теперішній час позивачем недоотримані грошові кошти, що підтверджується висновком Харківського науково - дослідного інституту судових експертиз Ім. Засл. проф. М.С. Бокаріуса.

Прокурор, через канцелярію господарського суду 15.08.2008 р. за вх. № 15160, надав письмові пояснення, які господарським судом залучені до матеріалів справи. В наданих поясненнях прокурор вказує на те, що нежитлові приміщення літ. "А2-3" по вул. Ярославській, 1/29 в м. Харкові є складовою частиною нежитлових приміщень літ. "А-9", розташованих з тією ж самою адресою, що підтверджується листом КП "ХМ БТІ" № 1583 від 10.04.2008 р. Вказана будівля знаходиться на балансі ХМУ ГУМВС України в Харківській області з 1987 року. З 1987 року по даний час позивач проводить нарахування амортизаційних платежів та несе видатки по всіх видах комунальних платежів. Відповідно до Розпорядження Харківського міського голови від 08.02.2005 р. № 311 на зазначені нежитлові приміщення отримано свідоцтво на право власності на нерухоме майно серії ЯЯЯ № 178021 від 09.02.2005 р., яким засвідчується, що нежитлові приміщення на праві державної власності належать державі Україна. Згідно з витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно № 6501759 від 15.02.2005 р. нежитлова будівля літ. "А-9" загальною площею 11234,70 кв.м., розташована за адресою: м. Харків, вул. Ярославська, № 1/29, включена до Єдиного реєстру об'єктів державної власності за реєстраційним номером 9892130. В адміністративній будівлі ХМУ ГУМВС України в Харківській області по вул. Ярославській, 1/29 в триповерховій прибудові (літ. "А2-3") знаходяться тир, актова зала ХМУ та комунальне підприємство "Харків-Сигнал", яке без згоди ХМУ ГУМВС України в Харківській області зайняло нежитлові приміщення управління. КП «Харків-Сигнал» не є структурним підрозділом ХМУ ГУМВС України в Харківській області та не підпорядковане МВС України. В порушення вимог ст.ст. 5, 9 Закону України «Про оренду державного майна та комунального майна» КП «Харків - Сигнал» не узгодило питання оренди приміщень з Харківським міським Управлінням ГУМВС України в Харківській області. Вказана незаконна бездіяльність відповідача призвела до збитків, що поніс позивач, а саме недоотримав грошові кошти за оренду державного майна у розмірі 319371,03 грн., та з тих самих же підстав було недоотримані грошові кошти у розмірі 319371,03 грн. бюджетом України, що підтверджується висновком Харківського науково-дослідного інституту судових експертиз ім. Засл. проф. М.С. Бокаріуса.

Сторони та прокурор в призначене судове засідання на 03.11.2008 р. не з'явилися, про причини не явки в судове засідання суд не повідомили.

Відповідач відзив на позовну заяву до суду не надав.

3-я особа, через канцелярію господарського суду 03.11.2008 р. за вх. № 19553, надала письмові пояснення по справі, які господарським судом залучаються до матеріалів справи. У наданих поясненнях 3-я особа вказує на те, що РВ ФДМУ не залучалось до передачі триповерхової прибудови літ. «А2-3» за адресою: м. Харків, вул. Ярославська, 1/29. Таким чином, відомості про передачу до власності територіальної громади м. Харкова вказаного майна, у РВ ФДМУ відсутні. РВ ФДМУ не є суб'єктом, якій здійснює розпорядження згаданим об'єктом, у зв'язку з чим вирішення питання компенсації за використання зазначеного вище майна 3-я особа залишає на розсуд суду.

Відповідач, через канцелярію господарського суду 14.08.2008 р. за вх. № 15137, надав клопотання про зупинення провадження у справі № 37/136-08 до вирішення касаційної скарги КП "Харків-Сигнал" на ухвалу господарського суду Харківської області від 16.07.2008 р. у справі № 37/136-08 Вищим господарським судом України, яке господарським судом залучено до матеріалів справи.

Господарський суд клопотання відповідача від 14.08.2008 р. вх. № 15137 про зупинення провадження у справі № 37/136-08 вважає за необхідне залишити без розгляду, оскільки 15.08.2008 р. господарським судом було зупинено провадження у справі № 37/136-08 до закінчення розгляду Вищим господарським судом України касаційної скарги  КП "Харків-Сигнал" на ухвалу господарського суду Харківської області від 16.07.2008 р. у справі № 37/136-08.

Беручи до уваги, що відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України обов'язок доказування і подання доказів покладено на сторони, суд згідно за статтею 75 Господарського процесуального кодексу України розглядає справу за наявними матеріалами.

У зв'язку з тим, що 3-х місячний строк вирішення спору закінчується 04.11.2008 р., а учасниками процесу були надані до суду всі докази, у судовому засіданні призначеному на 03.11.2008 року було оголошено про закінчення слухання справи по суті та було оголошено перерву до 04.11.2008 року о 17:30 год., у зв'язку з необхідністю підготовлення повного тексту рішення у справі.

До початку судового засідання призначеного на 04.11.2008 року о 17:30 год. прокурором та позивачем була надана заява про розгляд справи без застосування технічних засобів фіксації судового процесу, яка не суперечить чинному законодавству та не стосується розгляду справи по суті, тому дана заява господарським судом була задоволена.

Суд, дослідивши матеріали справи, встановив наступне.

Харківське міське управління ГУМВС України в Харківській області розташовано за адресою: м. Харків, вул. Ярославська, 1/29.

Згідно технічної інвентаризації за вищевказаною адресою трьох поверхова прибудова літ. «А2-3» та двох поверхова прибудова літера «А1-2» включені у склад нежитлової будівлі літ. «А-9» загальною площею 11234,7 кв.м. по вул. Ярославська, 1/29, що підтверджується листами КП «Харківське міське БТІ» № 1583 від 10.04.2008 р. Також,  КП «Харківське міське БТІ» повідомило Харківське міське управління ГУМВС України в Харківській області про те, що право власності на будівлю по вул. Чоботарська, 6, в бюро не зареєстровано та згідно матеріалів інвентаризаційної справи по вул. Чоботарська, 6, встановлено, що трьох поверхова прибудова літ. «А2-3» загальною площею 1907,1 кв.м. входить у склад нежитлової будівлі літ. «А-9» загальною площею 11234,7 кв.м. по вул. Ярославська, 1/29, яка зареєстрована за державою Україна.

Згідно з вимогами розпорядження Харківського міського голови від 08.02.2005 р. № 311 було видано свідоцтво про право власності на нерухоме майно від 09.02.2005 р. серії ЯЯЯ № 178021, а саме нежитлові будівлі: літ. «А-9» загальною площею 11234,7 кв.м., літ. «Б-1» загальною площею 58,5 кв.м., літ. «В-1» загальною площею 88,9 кв.м., літ. «Г-1» загальною площею 150,2 кв.м., літ. «Д-1» загальною площею 149,5 кв.м., розташовані в м. Харкові по вул. Ярославській за № 1/29, в якому було зазначено про те, що дані нежитлові будівлі належать державі Україна на праві державної власності.

Вказана будівля (літера "А-9") знаходиться на балансі ХМУ ГУМВС України в Харківській області з 1987 рок, що підтверджується довідкою Харківського міського управління ГУМВС України в Харківській області від 30.05.2008 р. № 108/1089 та листом ФДМУ № 10-15-9971 від 14.07.2008 р.

Крім того в матеріалах справи міститься лист МВС України від 02.07.2008 р. № 11541/Хм згідно якого МВС України, як орган уповноважений управляти державним майном, повідомляло, що за даними інформаційної бази Єдиного реєстру об'єктів державної власності, які належать до сфери управління Міністерства, на балансі Харківського міського управління ГУМВС за адресою: м. Харків, вул. Ярославська, 1/29 перебувають об'єкти нерухомого майна, а саме нежитлові будівлі ( літери: «А-9», «Б-1», «В-1», «Г-1» та «Д-1» сумарною загальною площею 11681,8 кв.м. Також, МВС України вказувало про те, що наведена інформація стосовна зазначеного нерухомого майна співпадає з даними Єдиного реєстру об'єктів державної власності, який відповідно до урядових рішень формується та ведеться ФДМУ і узгоджується з Державним комітетом статистики України.

Позивач у позові вказує на те, що в трьох поверховій прибудові до адміністративній будівлі ХМУ ГУМВС України в Харківській області по вул. Ярославській, 1/29 літ. «А2-3» знаходяться тир, актова зала ХМУ ГУМВС України та комунальне підприємство "Харків-Сигнал". КП «Харків-Сигнал» не є структурним підрозділом ХМУ ГУМВС України в Харківській області та не підпорядковане МВС України. Також, позивач вказує на те, що своє перебування КП «Харків-Сигнал» в адміністративній будівлі ХМУ ГУМВС України в Харківській області за адресою: вул. Ярославська, 1/29 обґрунтовує листом Головного управління Державної автомобільної інспекції Міністерства внутрішніх справ України від 31.10.2001 р. № 4/4146 та листом Управління Міністерства Внутрішніх Справ України в Харківській області від 16.08.2001 р. № 90/1521.

Дослідивши лист Управління Міністерства Внутрішніх Справ України в Харківській області від 16.08.2001 р. № 90/1521 господарським судом було встановлено, що Управління Міністерства Внутрішніх Справ України просило Харківського міського голову розглянути на засіданні міськвиконкому питання про реорганізацію СМЕУ ДАІ ХМУ УВМВС України в Харківській області в спеціалізоване монтажно - експлуатаційне підприємство Харківського міськвиконкому і прийняти відповідне рішення у згаданий термін.

Дослідивши лист Головного управлінням ДАІ МВС України від 31.10.2001 р. № 4/4146 господарським судом було встановлено, що Головне управлінням ДАІ МВС України просило у Харківського міського голови сприяння у прийнятті в комунальну власність територіальної громади м. Харкова спеціалізованого монтажно - експлуатаційного управління ДАІ ХМУ УВМВС України в Харківській області.

Рішенням виконавчого комітету Харківської міської ради від 20.02.2008 р. № 140 було вилучено з господарського відання комунального підрядного спеціалізованого підприємства по ремонту і будівництву автошляхів м. Харкова «Шляхрембуд» майно у кількості 495 одиниць загальною вартістю 7085507,82 грн.; надано в господарське відання КП «Харків-Сигнал» майно у кількості 495 одиниць загальною первісною вартістю 7085507, 82 грн. згідно додатку;  зобов'язано управління комунального майна та приватизації здійснити в установленому порядку передачу майна згідно з п.1, 2 цього рішення та укласти договір про передачу майна в господарське відання з КП «Харків-Сигнал». Згідно переліку майна, що передається в господарське відання комунальному підприємству «Харків-Сигнал» (додаток до рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 20.02.2008 р. № 140) КП «Харків-Сигнал» передавалася будівля АСУ-Д літ. «А-3» по вул. Чоботарській, 6 площею 1710,2 кв.м.

На підставі рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 20.02.2008 р. № 140 та розпорядження Управління комунального майна та приватизації Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради від 22.02.2008 р. № 137 між КП „Харків-Сигнал" та Управлінням комунального майна та приватизації Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради було укладено договір про передачу майна в господарське відання № 1323 від 22.02.2008 р. згідно якого КП „Харків-Сигнал" було передано в тому числі і нежитлову будівлю АСУ-Д по вул. Чоботарській, 6 «А-3» загальною площею 1710,2 кв.м., про що було складено акт прийому-передачі основних фондів.

Рішенням 16 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 21.11.2007 р. № 269/07 були внесені зміни до рішенням 15 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 03.10.2007 р. № 219/07 "Про створення комунального  підприємства "Сигнал" в результаті реорганізації шляхом виділення з комунального підрядного спеціалізованого підприємства по ремонту і будівництву автошляхів м. Харкова "Шляхрембуд", замінивши в назві та тексті рішення слово "Сигнал" на слова "Харків-Сигнал".

В матеріалах справи міститься розпорядження Управлінням комунального майна та приватизації Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради від 18.06.2008 р. № 791 яким було затверджено статут КП „Харків-Сигнал", юридична адреса: м. Харків, вул. Чоботарська, 6.

Крім того, в матеріалах справи міститься розпорядження Харківського міського голови від 28.05.2008 р. № 1082, яким було скасовано розпорядження Харківського міського голови від 08.02.2005 р. № 311 «Про видачу свідоцтва про право власності на нерухоме майно» щодо видачі свідоцтва про право власності державі Україна на нежитлові будівлі: літ. «А-9» загальною площею 11234,7 кв.м., літ. «Б-1» загальною площею 58,5 кв.м., літ. «В-1» загальною площею 88,9 кв.м., літ. «Г-1» загальною площею 150,2 кв.м., літ. «Д-1» загальною площею 149,5 кв.м., розташовані в м. Харкові по вул. Ярославській, 1/29.

Враховуючи те, що в матеріалах справи відсутні докази скасування свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 09.02.2005 р. серії ЯЯЯ № 178021, та приймаючи до уваги листи КП «Харківське міське БТІ» № 1583 від 10.04.2008 р. в яких вказується про те, що право власності на будівлю по вул. Чоботарська, 6, в КП «Харківське міське БТІ» не зареєстровано, а згідно матеріалів інвентаризаційної справи по вул. Чоботарська, 6 трьох поверхова прибудова літ. «А2-3» входить у склад нежитлової будівлі літ. «А-9» загальною площею 11234,7 кв.м. по вул. Ярославська, 1/29, яка зареєстрована за державою Україна, господарський суд приходить до висновку, що рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 20.02.2008 р. № 140,  розпорядження Управління комунального майна та приватизації Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради від 22.02.2008 р. № 137, та договір про передачу майна в господарське відання № 1323 від 22.02.2008 р., укладений між КП „Харків-Сигнал" та Управлінням комунального майна та приватизації Департаменту економіки та комунального майна Харківської міської ради, порушують права Харківського міського управлінням ГУМВС України в Харківській області щодо вищевказаного нерухомого майна, яке є власністю держави Україна.

За таких обставин господарський суд приходить до висновку, що КП „Харків-Сигнал" безпідставно займає частину нежитлової будівлі літ. «А-9» загальною площею 11234,7 кв.м., яка розташована в м. Харкові по вул. Ярославська, 1/29.

Дослідивши висновок спеціаліста - економіста № 3886 від 19.05.2008 р. Харківського науково - дослідного інституту судових експертиз Ім. Засл. проф. М.С. Бокаріуса господарським судом було встановлено, що на вирішення  спеціалісту   - економісту було поставлене питання щодо документального підтвердження висновків довідки «Про результати перевірки окремих питань в ХМУ ГУМВС України в Харківській області щодо нежитлової будівлі Харківського міського управляння ГУМВС України в Харківській області за адресою: м. Харків, вул. Ярославська, будинок № 1/29» та було надано довідку КРВ ГУМВС України в Харківській області від 14.05.2008 р. з додатками на 40 аркушах. В ході дослідження експертом було встановлено, що нежитлова будівля, в якій розташовано Харківське міське управління ГУМВС України в Харківській області, за адресою: м. Харків, вул. Ярославська, будинок 1/29, є Державною власністю та знаходиться в оперативному управління Харківського міського управління ГУМВС України в Харківській області. Зазначена будівля є цілісним майновим комплексом, який знаходиться на балансі ХМУ ГУМВС України в Харківській області під номером інвентарної справи № 72930, на рахунку бухгалтерського обліку № 103, за інвентарним номером 10310001. Також, в ході дослідження було встановлено те, що згідно рішення виконавчого комітету Харківської міської ради від 15.02.2006 р. № 158 з господарського видання комунального підрядного підприємства спеціалізованого підприємства по ремонту і будівництву автошляхів м. Харкова «Шляхрембуд» було вилучено 196,9 кв.м., які були надані комунальному підприємству «Муніципальне паркування», у зв'язку з чим в період з березня 2006 р. по березень 2008 р. КП „Харків - Сигнал" займало не житлові приміщення загальною площею 1710,2 кв. м. Крім того у даному висновку експерта було зазначено про те, що відповідно до вимог "Методики розрахунку і порядку використання орендної плати за оренду державного майна" при умові укладання договору оренди майна, розмір орендної плати, яку було повинно сплатити КП „Харків-Сигнал" за період з січня 2005 р. по березень 2008 р. дорівнює 638742,06 грн.

Згідно ст. 32 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Статтею 328 Цивільного кодексу України передбачено те, що право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом.

Відповідно до ч.1 та ч.2 ст. 319 Цивільного кодексу України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд; власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону.

Згідно з ст. 326 Цивільного кодексу України у державній власності є майно, у тому числі грошові кошти, яке належить державі Україна; від імені та в інтересах держави Україна право власності здійснюють відповідно органи державної влади; управління майном, що є у державній власності, здійснюється державними органами, а у випадках, передбачених законом, може здійснюватися іншими суб'єктами.

Частиною 1 ст. 9 Закону України «Про оренду державного майна та комунального майна» передбачено те, що фізичні та юридичні  особи,  які бажають укласти договір оренди,  направляють  заяву,  проект договору оренди, а також інші документи  згідно  з  переліком, що визначається Фондом державного майна  України  (далі  -  матеріали),  відповідному орендодавцеві, зазначеному  у  статті 5 цього Закону.

Відповідно до ч. 3 ст. 9 Закону України «Про оренду державного майна та комунального майна» орган, уповноважений управляти державним майном, розглядає подані  йому  матеріали  і  протягом  п'ятнадцяти  днів  після  їх надходження  надсилає  орендодавцеві  висновки  про умови договору оренди або про відмову в укладенні договору оренди.

Відповідно до ст. 22 Цивільного кодексу України особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування. Збитками є: втрати, яких особа зазнала у зв'язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки). Збитки відшкодовуються у повному обсязі, якщо договором або законом не передбачено відшкодування у меншому або більшому розмірі.

Збитки за своєю юридичною природою є грошовим вираженням майнової шкоди. Частиною 1 ст. 1166 Цивільного кодексу України встановлено, що майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.

Зобов'язання щодо відшкодування шкоди, як усі інші зобов'язання, відповідно до загальної норми частини 2 ст. 509 Цивільного кодексу України виникають з підстав встановлених статтею 11 цього кодексу, зі змісту якої впливає, що кожна із передбачених нею підстав має назву юридичного факту, тобто виникнення зобов'язання шкоди ґрунтується на фактах завдання цієї шкоди.

Як вбачається з системного аналізу норм чинного законодавства, що регулює дані правовідносини, для застосування вищевказаного виду відповідальності необхідною є наявність відповідних умов: завданої шкоди, протиправності у поведінці заподіювача шкоди, причинного зв'язку між першими двома елементами; вини заподіювача шкоди.

Частиною 2 статті 1166 Цивільного кодексу України закріплено принцип презумпції вини, а саме обов'язок доводити відсутність своєї вини покладено на особу, яка завдала шкоди.

Відповідно до ч.1 ст. 22 Бюджетного кодексу України головними  розпорядниками  бюджетних  коштів  можуть  бути виключно за  бюджетними  призначеннями,  передбаченими  законом про Державний  бюджет  України,  -  органи,  уповноважені   відповідно Верховною Радою України,  Президентом України, Кабінетом Міністрів України забезпечувати їх діяльність,  в  особі  їх  керівників,  а також  міністерства,  інші  центральні  органи  виконавчої  влади, Конституційний   Суд   України,  Верховний  Суд  України  та  інші спеціалізовані   суди;  установи  та  організації,  які  визначені Конституцією України або входять до складу Кабінету Міністрів  України, а також спеціально уповноважені законом органи на здійснення розвідувальної діяльності, Національна академія наук України, Українська академія аграрних наук, Академія медичних наук України,  Академія  педагогічних  наук  України, Академія правових наук  України,  Академія  мистецтв України, в особі їх керівників.

Частиною 2 ст. 22 Бюджетного кодексу України передбачено, що головні  розпорядники  коштів  Державного  бюджету України визначаються відповідно до пункту 1 частини першої цієї статті  та затверджуються   законом   про  Державний  бюджет  України  шляхом встановлення їм бюджетних призначень.

Однак, господарським судом було встановлено, що у позові позивачем не вказується якими саме розпорядниками  бюджетних  коштів не були недоотримані грошові кошти в сумі 319371,03 грн., тому господарський суд приходить до висновку, що позивачем не доведено господарському суду недоотримання бюджетом України грошових коштів в сумі 319371,03 грн.

З огляду на вище викладене та враховуючи те, що позивачем не було доведено господарському суду недоотримання бюджетом України грошових коштів в сумі 319371,03 грн., та те, що нежитлова будівля літ. „А-9" загальною площею 11234,7 кв.м., яка розташована за адресою: м. Харків, вул. Ярославська, 1/29, відповідно до свідоцтва про право власності на нерухоме майно від 09.02.2005 р. серії ЯЯЯ № 178021 належать державі Україна на праві державної власності та знаходиться на балансі Харківського міського управління ГУМВС України в Харківській області, останнім проводиться нарахування амортизаційних платежів та несуться видатки по всіх видах комунальних платежів, господарський суд приходить до висновку, що в задоволенні позовної вимоги позивача про відшкодування недоотриманих грошових коштів в сумі 319371,03 грн. до бюджету України необхідно відмовити, а позовну вимогу позивача про відшкодування недоотриманих грошових коштів в сумі 319371,03 грн. Харківському міському управлінню ГУМВС України в Харківській області необхідно задовольнити, оскільки між збитками позивача (недоотриманими грошовими коштами) у розмірі 319371,03 грн. та діями відповідача, яки виразилися у бездіяльності щодо укладання договору оренди державного майна та не узгодження питання оренди вищевказаних приміщень, існує причинний зв'язок та є вина відповідача.

За таких обставин господарський суд вважає, що позов позивача підлягає задоволенню в частині відшкодування недоотриманих грошових коштів (збитків) у розмірі 319371,03 грн. Харківському міському управлінню ГУМВС України в Харківській області, а в решті позову слід відмовити.

У зв'язку з тим, що позов підлягає частковому задоволенню господарський суд вважає за необхідне відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України стягнути з відповідача на користь позивача державне мито у розмірі, передбаченому статтею 3 Декрету Кабінету Міністрів України “Про державне мито”, що становить 3193,71 грн. та згідно зі статтею 44 Господарського процесуального кодексу України, Постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2005 р. № 1258 судові витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу у сумі 59,00 грн.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 5, 9 Закону України «Про оренду державного майна та комунального майна», ст. 22 Бюджетного кодексу України, ст.ст. 11, 22, 319, 326, 328, 509, 1166 Цивільного кодексу України, статтями 1, 4, 12, 22, 32, 33, 44, 49, 69, 75, ст.ст. 82-85 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів -

ВИРІШИЛА:

Позов задовольнити частково.

Стягнути з Комунального підприємства „Харків-Сигнал" (61012, м. Харків, Ленінський район, вул. Чоботарська, 6, код ЄДРПОУ 35586054, р/р 26006075090010 в АКБ "Базис", МФО 351760) на користь Харківського міського управляння ГУМВС України в Харківській області (61200, м. Харків, Ленінський район, вул. Ярославська, 1/29, код ЄДРПОУ 35244307, р/р 35210001000078 в Головному Управлінні Державного казначейства України в Харківській області, МФО 851011) -  недоотримані грошові кошти у сумі 319371,03 грн.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

В решті позову відмовити.

Стягнути з Комунального підприємства „Харків-Сигнал" (61012, м. Харків, Ленінський район, вул. Чоботарська, 6, код ЄДРПОУ 35586054, р/р 26006075090010 в АКБ "Базис", МФО 351760) на користь Харківського міського управляння ГУМВС України в Харківській області (61200, м. Харків, Ленінський район, вул. Ярославська, 1/29, код ЄДРПОУ 35244307, р/р 35210001000078 в Головному Управлінні Державного казначейства України в Харківській області, МФО 851011) -  3193,71 грн. державного мита та 59,00 грн. судових витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Головуючий суддя                                                                     Доленчук Д. О. 

суддя                                                                                            Прохоров С.А.

суддя                                                                                            Бринцев О.В.

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення04.11.2008
Оприлюднено13.11.2008
Номер документу2283982
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —37/136-08

Ухвала від 10.06.2011

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Фоміна В. О.

Ухвала від 12.01.2010

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Фоміна В. О.

Ухвала від 23.05.2011

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Фоміна В. О.

Постанова від 20.07.2011

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Фоміна В. О.

Рішення від 04.11.2008

Господарське

Господарський суд Харківської області

Доленчук Д.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні