Ухвала
від 21.03.2012 по справі 2а-4443/11/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-4443/11/2670 Головуючий у 1-й інстанції: Амельохін В.В.

Суддя-доповідач: Губська О.А.

У Х В А Л А

Іменем України

"21" березня 2012 р. м. Київ

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Губської О.А.

суддів Парінова А.Б., Беспалова О.О.

при секретарі Рогальовій О.В.

за участю представника

відповідача Овсяннікової К.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Шевченківському районі м. Києва на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 05 жовтня 2011 року за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 до Державної податкової інспекції в Шевченківському районі м. Києва про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень від 07.07.2010 р. № 2402/17-04; від 30.09.2010 р. № 2402/17-04/1; від 03.01.2011 р. № 0000105704/0; від 07.07.2010 р. № 2401/17-04; від 30.09.2010 р. № 2401/17-04/1; від 03.01.2011 р. № 0000095704/0.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 05 жовтня 2011 року позов задоволено.

Не погоджуючись з вказаним рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просив його скасувати та постановити нове рішення, відмовити у задоволенні позовних вимог позивача.

В судове засідання з'явився представник відповідача, який апеляційну скаргу підтримав та просив її задовольнити з підстав, викладених в апеляційній скарзі.

Позивач до суду не з'явився, хоча він був належним чином повідомлений про дату, час і місце судового засідання, то колегія суддів вважає за можливе розглянути справу у його відсутності, відповідно до ч. 4 ст. 196 КАС України.

Заслухавши суддю-доповідача, представника відповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а постанова суду -без змін з таких підстав.

Суд першої інстанції прийшов до висновку про задоволення позову.

З таким висновком суду колегія суддів погоджується, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи, 22.06.2010р. Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі м. Києва проведена документальна перевірка позивача щодо дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 06.03.2008р. по 31.12.2009р. за результатами якої складено Акт про результати документальної планової виїзної перевірки дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_3 за період з 06.03.2008р.по 31.12.200 №105/17-04/НОМЕР_1.

Перевіркою встановлено порушення підпункту «а»пункту 19.1 статті 19 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»від 22.05.2003р. №889-ІV (зі змінами доповненнями) та розділу IV статті 13 Декрету Кабінету міністрів України від 26.12.1992р №13-92 «Про прибутковий податок з громадян», а саме заниження оподаткованого доходу за 2009р. на суму 107491,00 грн., на підставі чого, відповідно до пункту 7.1 статті 7 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб», донараховано податку з доходів фізичних осіб в розмірі 16123,65 грн.; підпункту 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 та пункту 9.3 статті 9 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997р. №168/97-ВР (зі змінами та доповненнями), а саме не подання до податкового органу заяви про реєстрацію платником, податку на додану вартість з 01.01.2009р. та не визначення податкових зобов'язань з податку на додану вартість за звітні періоди січень 2009 року в сумі 40000,00 грн. та квітень 2009 року в сумі 15270 грн., на підставі чого донараховано податку на додану вартість у розмірі 55270,00 грн.

На підставі Акту перевірки відповідачем винесені податкові повідомлення-рішення від 07.07.2010р. №2402/17-04, яким на підставі порушення підпункту «а»пункту 19.1 статті 19 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»від 22.05.2003р. №889-ІV (зі змінами та доповненнями) та розділу IV статті 13 Декрету Кабінету міністрів України від 26.12.1992р. №13-92 «Про прибутковий податок з громадян»донараховано податку з доходів фізичних осіб у розмірі 16123,65 грн.; від 07.07.2010р. №2401/17-04, яким на підставі порушення підпункту 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 та пункту 9.3 статті 9 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997р. №168/97-ВР (зі змінами та доповненнями) донараховано податку на додану вартість усього у розмірі 82905,00 грн. з яких за основним платежем 55270,00грн. та штрафні (фінансові) санкції у розмірі 27635,00 грн.

Не погоджуючись з прийнятими податковими повідомленнями-рішеннями, позивач оскаржив їх в адміністративному порядку.

За результатами адміністративного оскарження відповідачем прийнято податкові повідомлення-рішення від 30.09.2010 №2402/17-04/1 та від 30.09.2010 №2401/17-04/1.

Даючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.

В акті перевірки відповідач зазначає, що позивачем порушені вимоги статті 13 Декрету Кабінету Міністрів України «Про прибутковий податок з громадян»від 26.12.1992р. №13-92 та пункту 19.1 статті 19 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»від 22.05.2003р. №889-ІУ, а саме: заниження оподатковуваного доходу за звітний період 2009 року на 107491,00 грн. у зв'язку з віднесенням до валових витрат сум коштів при проведенні розрахунків з підприємствами за надані послуги та придбані матеріали, які мають ознаки фіктивності, зокрема в Акті перевірки визначено наступні підприємства, з якими позивач мав фінансового-господарські взаємовідносини: TOB «ІМС-Дім»(код ЄДРПОУ 33229617); ПП «Мегатек МК»(код ЄДРПОУ 33240541); TOB «Аміранта СЛТ»ЄДРПОУ 34866032); ДП «ТОНСІЛ»(код ЄДРПОУ 30471429).

Так, відповідно ст. 205 КК України фіктивне підприємництво, тобто створення або придбання суб'єктів підприємницької діяльності (юридичних осіб) з метою прикриття незаконної діяльності або здійснення видів діяльності, щодо яких є заборона.

Разом з тим, на думку колегії суддів, відповідачем не надані докази в підтвердження фіктивності підприємств, з якими позивач мав фінансово-господарські взаємовідносини.

Також, актом перевірки встановлено, позивач в 2008 році, перебуваючи на спрощеній системі оподаткування та сплачуючи єдиний податок, отримав на розрахунковий рахунок кошти від надання послуг в сумі 450000,00 грн. З 01.01.2009р. позивач перейшов на загальну систему оподаткування та згідно з підпунктом 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 та пункту 9.3 статті 9 Закону України від 3 квітня 1997 року №168/97-ВР «Про податок на додану вартість»(далі Закону про ПДВ) був зобов'язаний зареєструватися платником податку на додану вартість, так як перевищив загальну суму від здійснення операцій з поставки послуг 300000,00 грн. протягом останніх двадцяти календарних днів.

Однак, позивач не здійснив реєстрацію як платника податку на додану вартість, передбачену підпунктом 9.3 статті 9 Закону про ПДВ та не подав до податкової інспекції декларації з податку на додану вартість за місячні звітні періоди з січня по грудень 2009 року.

Перевіряючим органом на підставі банківських виписок та книги обліку доходів та витрат визначено податкові зобов'язання з податку на додану вартість за період з 01.01.2009р. по 31.12.2009р. у сумі 55270,00 грн. Податок, що не був сплачений приватним підприємцем, був розрахований за результатами перевірки відповідно до підпункту 6.1.1 пункту 6.1 статті 6 Закону про ПДВ та становить 20% бази оподаткування.

Відповідно до підпункту 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 Закону про ПДВ особа підлягає обов'язковій реєстрації як платник податку у разі коли загальна сума від здійснення операцій з поставки товарів (послуг), у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, що підлягають оподаткуванню згідно з цим Законом, нарахована (сплачена, надана) такій особі або в рахунок зобов'язань третім особам, протягом останніх дванадцяти календарних місяців сукупно перевищує 300 000 гривень (без урахування податку на додану вартість).

Згідно з пунктом 1.4 статті 1 Закону про ПДВ термін «поставка послуг»слід розуміти як-будь-які операції цивільно-правового характеру з виконання робіт, надання послуг, надання права на користування або розпорядження товарами, у тому числі нематеріальними активами, а також з поставки будь-яких інших, ніж товари, об'єктів власності за компенсацію, а також операції з безоплатного виконання робіт, надання послуг.

Відповідно до підпункту 7.3.1 пункту 7.3 статті 7 Закону про ПДВ датою виникнення податкових зобов'язань з поставки товарів (робіт, послуг) вважається дата, яка припадає на (податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

або дата зарахування коштів від покупця (замовника) на банківський рахунок платника податку як оплата товарів (робіт, послуг), що підлягають поставці, а в разі поставки товарів (робіт, послуг) за готівкові грошові кошти -дата їх оприбуткування в касі платника податку, а при відсутності такої -дата інкасації готівкових коштів у банківські установі, що обслуговує платника податку;

або дата відвантаження товарів, а для робіт (послуг) -дата оформлення документ що засвідчує факт виконання робіт (послуг) платником податку.

Так, перевіряючим не враховано того, що на виконання умов договору підряду №25/1 від 25.06.2008р., укладеного між TOB «О.Т.О»та СПД ОСОБА_3 роботи по виготовленню та встановленню столярних виробів для банківського офісу були виконані 2008 році, про що свідчать акти здачі-прийняття робіт №1/27/11 від 27.11.2008р., № 1/30/ та №2/30/2009 від 30.09.2008р., №1/31/10 від 31.10.2008р., №28/12/08/1 від 28.12.2008р. наявні у матеріалах даної справи. Кошти в оплату за виконані роботи надійшли у 2008 році сумі - 450000,00 грн. та у 2009 році у сумі - 276350,00 грн., про що свідчать виписки банківського рахунку за 2008 та 2009 роки.

Таким чином, відповідач не міг включити суму у розмірі 276350,00 грн. до податкових зобов'язань за 2009 рік, оскільки факт оплати за послуги не є першою подією якою пов'язано виникнення податкових зобов'язань відповідно до підпункту 7.3.1 пункту 7. статті 7 Закону про ПДВ.

Пунктом 10.1 статті 10 Закону України «Про податок на додану вартість»визначено, що платники податку несуть відповідальність за достовірність і своєчасність обчислення та внесення податку до бюджету відповідно до законодавства України.

Таким чином, колегія суддів приходить до висновку, що Державною податковою інспекцією у Шевченківському районі м. Києва не доведено правомірність та обґрунтованість прийняття податкових повідомлень -рішень.

Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правомірно відмовив у задоволенні позовних вимог позивача.

Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують і апеляційним судом відхиляються.

Відповідно до ст. 200 КАС України -суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду -без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в справі, підтвердженими доказами, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, то колегія суддів апеляційної інстанції підстав для його скасування не вбачає.

Керуючись ст.ст. 160, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Шевченківському районі м. Києва на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 05 жовтня 2011 року за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 до Державної податкової інспекції в Шевченківському районі м. Києва про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень -залишити без задоволення , а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва -без змін .

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя Губська О.А.

Судді: Парінов А.Б.

Беспалов О.О.

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.03.2012
Оприлюднено24.04.2012
Номер документу23574206
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4443/11/2670

Ухвала від 30.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 09.09.2015

Адміністративне

Верховний Суд України

Терлецький О.О.

Ухвала від 15.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 08.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Постанова від 05.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

Ухвала від 18.12.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 30.11.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Муравйов О.В.

Ухвала від 21.03.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Губська О.А.

Постанова від 05.10.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Амельохін В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні