cpg1251
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м.Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
29 березня 2012 року № 2а-16381/10/2670
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:
головуючого судді Аблова Є.В.,
при секретарі Мальчик І.Ю.,
за участю сторін:
представника позивача -Мартинова К.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Шевченківському районі м. Києва до товариства з обмеженою відповідальністю «Брабусгруп»за участю третьої особи - Шевченківської районної у м. Києві державної адміністрації про визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації та припинення юридичної особи,-
В С Т А Н О В И В:
Державна податкова інспекція у Шевченківському районі м. Києва (надалі -ДПІ у Шевченківському районі м. Києва, позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Брабусгруп»(надалі -ТОВ «Брабусгруп», відповідач) за участю третьої особи - Шевченківської районної у м. Києві державної адміністрації про визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації ТОВ «Брабусгруп»з 01.02.2010 року № 1 074 102 0000 035726 та припинення юридичної особи.
Аналізуючи фінансово-господарську діяльність ТОВ «Брабусгруп», та посилаючись на пояснення ОСОБА_2, який являється засновником та директором ТОВ «Брабусгруп», позивач дійшов висновку, що підприємство займалося підприємницькою діяльністю з порушенням вимог чинного законодавства України, не уповноважені особи здійснювали діяльність від його імені з метою надання іншим суб'єктам підприємницької діяльності необхідних умов для ухилення від сплати податків.
Ухвалою суду від 16.11.2010р. відмовлено у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом ДПІ у Шевченківському районі м. Києва до ТОВ «Брабусгруп»за участю третьої особи Шевченківської районної у м. Києві державної адміністрації про визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації та припинення юридичної особи в частині позовних вимог щодо визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації ТОВ «Брабусгруп», оскільки позивач не вправі виходити за межі наданих йому законом повноважень, до яких не віднесено контроль за дотриманням законодавства у сфері державної реєстрації юридичних осіб, у тому числі щодо дотримання порядку реєстрації, а вимога про визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації може бути пред'явлена до суду органом, що здійснює державну реєстрацію або учасником юридичної особи,
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю, просив суд позов задовольнити.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, письмових заперечень суду не надав.
Представник третьої особи у судове засідання не з'явився, подав до суду клопотання про розгляд справи без його участі.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку про безпідставність позовних вимог виходячи з наступного.
ТОВ «Брабусгруп»(код ЄДРПОУ 36947977) взято на облік ДПІ у Шевченківському районі м. Києва 03.02.2010 року за № 38384.
Свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість ТОВ «Брабусгруп»отримало 10.02.2010 року № 100268882.
Відповідно до пояснень ОСОБА_2, який являється засновником та директором ТОВ «Брабусгруп», ніякі документи як директор та засновник товариства щодо фінансово-господарської діяльності підприємства він не підписував, декларації до податкових органів за місцем реєстрації підприємства не підписував і не здавав. Ніякі договори, податкові накладні, акти виконаних робіт також не підписував. Де знаходяться фінансово-господарські статутні документи та печатка ТОВ «Брабусгруп», йому не відомі.
На підставі зазначеного позивач зазначає, що є достатні підстави вважати, що підприємство ТОВ «Брабусгруп», використовувалось невстановленими особами для прикриття незаконної діяльності.
Даючи правову оцінку правовідносинам, що виникли суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців» від 15.05.2003р. № 755-IV, регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб -підприємців і є спеціальним нормативним актом з цих питань.
Згідно з частиною 1 статті 33 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців» юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.
Згідно з частиною другою статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є:
- визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути;
- провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом;
- невідповідність мінімального розміру статутного фонду юридичної особи вимогам закону;
- неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону;
- наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
Суд приходить до висновку, що даний перелік підстав для припинення юридичної особи є виключним та розширеному тлумаченню не підлягає.
Відповідно до п. 17 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»(в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
З системного аналізу вищезазначених норм права вбачається, що суб'єкт владних повноважень може звернутись до адміністративного суду з позовом виключно у випадках та з підстав, передбачених законом.
Виходячи з положень п. 17 ст. 11, п. 3 ч. 1 ст. 10, ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»(в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) стосовно функцій податкової служби з контролю за своєчасністю подання платниками податків податкових звітів, декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, в кореспонденції з положеннями ч. 2 ст. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», органи державної податкової служби можуть звертатися з вимогами про припинення юридичної особи не в усіх випадках, визначених статтею 38 зазначеного закону, а лише в тих, коли податкові органи діють на реалізацію своєї владної компетенції.
Тому органи державної податкової служби вправі звертатися з вимогою про припинення суб'єктів господарювання лише в разі, якщо підставою позову є неподання таким суб'єктом протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності згідно із законодавством.
Суд звертає увагу, що відповідно до Довідки від 20.10.2010 року №24/15-05, наданої ДПІ у Шевченківському районі м. Києва останню звітність з податку на прибуток до ДПІ у Шевченківському районі м. Києва товариством було подано за 1 квартал 2010 року.
Таким чином у суду відсутні законні підстави для прийняття рішення про припинення юридичної особи.
Відповідно до частини першої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 94, 158-163 КАС України суд,-
П О С Т А Н О В И В:
В задоволенні позовних вимог Державної податкової інспекції у Шевченківському районі відмовити повністю.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Окружний адміністративний суд міста Києва апеляційної скарги на постанову протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає до Київського апеляційного адміністративного суду.
Якщо апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Суддя Аблов Є.В.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.03.2012 |
Оприлюднено | 27.04.2012 |
Номер документу | 23674669 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Аблов Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні