Рішення
від 09.09.2008 по справі 11/107
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

11/107

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

справа №  11/107

09.09.08

За позовомПриватного підприємства "Економ - Ш"

до  Відділу приватизації комунального майна Подільського району міста Києва

прозобов'язання укласти на виконання рішення договір купівлі-продажу  

Суддя Смирнова Ю.М.

Представники:

від позивача       Новікова В.О. –представник

від відповідача  Путіна Т.Є. –представник

В судовому засіданні 09.09.2008 р. на підставі ч. 2 ст. 85 ГПК України за згодою представника позивача було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом про зобов'язання Відділу приватизації комунального майна Подільського району міста Києва укласти на виконання рішення ІХ сесії Подільської районної у м. Києві ради ХV скликання від 29.05.2008р. № 364 "Про затвердження переліку об'єктів комунальної власності Подільського району м. Києва, що підлягають приватизації та внесення змін до рішень райради від 07.02.2006 № 448, від 25.12.2003 № 187, від 01.03.2007 № 134, від 12.07.2007 № 227" (додаток 1 пункт 1) договір купівлі-продажу нежилого приміщення, що розташоване по вул. Межигірська, 32 літера А в м. Києві з Приватним підприємством "Економ - Ш".

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач неправомірно відмовив позивачу щодо укладення договору  купівлі-продажу, не виконуючи рішення Подільської районної у м. Києві ради від 29.05.2008 р. № 364 “Про затвердження переліку об'єктів комунальної власності Подільського району м. Києва, що підлягають приватизації та внесення змін до рішень райради від 07.02.2006 № 448, від 25.12.2003 № 187, від 01.03.2007 № 134, від 12.07.2007 № 227” щодо приватизації нежилого приміщення, розташованого по вул. Межигірська, 32 літера А в м. Києві.

Відповідач проти позову заперечує, посилаючись на те, що згідно висновку Головного управління культури, мистецтв та охорони культурної спадщини будинок № 32 по вул. Межигірській, в якому розташовані приміщення, що підлягають приватизації, є щойно виявленим об'єктом культурної спадщини (наказ управління охорони пам'яток історії, культури та історичного середовища Київської міської державної адміністрації від 16.05.1994р. №10). В зв'язку з тим, що об'єкт є щойно виявленим об'єктом культурної спадщини, відділом приватизації було відмовлено позивачу в укладанні договору купівлі-продажу нежилого приміщення у відповідності до положень Закону України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини»від 01.02.2005 р., яким заборонено здійснювати приватизацію пам'яток культурної спадщини до затвердження Верховною Радою переліку пам'яток культурної спадщини, які не підлягають приватизації.

Дослідивши наявні матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

06.12.2007 р. між Комунальним підприємством "Оренда" та Приватним підприємством "Економ - Ш" (далі - позивач) укладено Договір № 2027/07 оренди нерухомого майна (нежилих будівель, споруд, приміщень) комунальної власності територіальної громади Подільського району м. Києва (далі - Договір) (належним чином засвідчена копія міститься в матеріалах справи).

01.05.2008 р. між Комунальним підприємством "Оренда" та позивачем було укладено Додаткову угоду про зміну і доповнення до договору № 2027/07 від 06.12.2007 р. оренди нежитлового приміщення по вул. Межигірській, 32 літ. А.

Відповідно до умов Договору та Додаткової угоди Комунальне підприємство "Оренда" на підставі розпорядження Подільської районної у м. Києві державної адміністрації від 06.12.2007 р. № 1957 та уточнення поверхових планів (згідно даних БТІ) передало, а позивач прийняв в оренду приміщення (будівлю, споруду) н/підвалу, вартість якого визначена експертним шляхом, по вул. Межигірській, 32, літ. А, площею 209,0 кв.м. для розміщення пункту побутового обслуговування населення.

Згідно рішення Подільської районної у м. Києві ради від 29.05.2008 р. № 364 “Про затвердження переліку об'єктів комунальної власності Подільського району м. Києва, що підлягають приватизації та внесення змін до рішень райради від 07.02.2006 № 448, від 25.12.2003 № 187, від 01.03.2007 № 134, від 12.07.2007 № 227” та Додатку 1 до рішення Подільської районної у м. Києві ради від 29.05.2008 р. № 364 позивачу надано дозвіл на приватизацію шляхом викупу нежилого приміщення по вул. Межигірській, 32, літера А. Доказів скасування вказаного рішення або визнання його недійсним в установленому законом порядку суду не надано.

На виконання ч. 1 ст. 23 Закону України “Про охорону культурної спадщини”, 17.06.2007 р. позивач уклав із Головним управлінням охорони культурної спадщини  виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) Охоронний договір № 1676 на об'єкт культурної спадщини за адресою: вул. Межигірська, 32, за яким позивач взяв на себе зобов'язання щодо охорони частини щойно виявленого об'єкту культурної спадщини (за видом - архітектури) за адресою: вул. Межигірська, 32 (технічна адреса приміщень: вул. Межигірська,32 літ. А).

Головне управління охорони культурної спадщини виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) своїм Висновком стосовно приватизації нежилих приміщень у будинку № 32 на вулиці Межигірській, який є щойно виявленим об'єктом культурної спадщини, затвердженим 17.06.2008 р., надало згоду на приватизацію, у встановленому законодавством порядку, Приватним підприємством "Економ - Ш" нежитлових приміщень цокольного поверху загальною площею 209,0 кв.м. у будинку за адресою вул. Межигірська, 32 у Подільському районі м. Києва.

Листом  № б/н від б/д позивач звернувся до відповідача з проханням підготувати документи до підписання договору купівлі-продажу нежилого приміщення за адресою вул. Межи гірська, 32 літ. А загальною площею 209,0 кв.м.

Відділ приватизації комунального майна Подільського району м. Києва листом              № 06/615 від 23.07.2008 відмовив позивачу укласти договір купівлі-продажу нежилих приміщень в будинку за адресою вул. Межигірська, 32 літера А з посиланням на заборону, встановлену Законом України “Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини”.

Відповідно до ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Стаття 60 Закону України “Про місцеве самоврядування” встановлює, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Відповідач у питаннях приватизації нежитлових приміщень по вул. Межигірській, 32, літера А , повинен діяти лише на підставі закону, в даному випадку –Закону України “Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)” відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 8  цього закону, з моменту прийняття рішення про приватизацію підприємства здійснюється його підготовка до приватизації.

Положеннями статей 2, 3, 5 Закону України “Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)” визначено порядок проведення приватизації невеликих державних підприємств, та зокрема, встановлено наступне. Об'єктами малої приватизації є цілісні майнові комплекси невеликих державних підприємств, віднесених Державною програмою приватизації до групи А; окреме індивідуально визначене майно; об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти. У випадках, коли до складу підприємств входять структурні підрозділи (магазини, перукарні, майстерні, їдальні тощо), які можуть бути виділені у самостійні підприємства, об'єктами малої приватизації є названі структурні підрозділи. Не можуть бути об'єктами малої приватизації будівлі (споруди, приміщення) або їх окремі частини, які становлять національну, культурну та історичну цінність і перебувають під охороною держави. Приватизація об'єктів малої приватизації здійснюється шляхом викупу або продажу з аукціону, при цьому продавцями об'єктів малої приватизації, що перебувають у загальнодержавній та комунальній власності, є відповідно: Фонд державного майна України, його регіональні відділення та

представництва; органи приватизації, створені місцевими Радами, а покупцями можуть

бути юридичні особи, які визнаються покупцями відповідно, до Закону України “Про

приватизацію майна державних підприємств”.          

Відповідно до приписів ст. 7 Закону України “Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)” Фонд державного майна України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, місцеві Ради затверджують за поданням органів приватизації переліки об'єктів, які перебувають відповідно у загальнодержавній власності, власності Автономної Республіки Крим та комунальній власності і підлягають викупу.

Статтею 8 Закону України “Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)” встановлено, що з моменту прийняття рішення про приватизацію підприємства здійснюється його підготовка до приватизації. Підготовка об'єкта малої приватизації до продажу здійснюється органами приватизації, які: визначають ціну продажу об'єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, або початкову вартість продажу об'єкта на аукціоні, за конкурсом; готують та публікують інформацію про об'єкти малої приватизації у відповідних інформаційних бюлетенях та місцевій пресі, інших друкованих виданнях, визначених органами приватизації. Строк підготовки об'єкта малої приватизації до продажу не повинен перевищувати двох місяців з дня прийняття рішення про включення його до відповідного переліку об'єктів, що підлягають приватизації.

Таким чином, підготовка об'єкту приватизації (нежиле приміщення у по вул. Межигірській, 32, літера А у м. Києві) мала відбутися протягом двох місяців з дня винесення рішення Подільською районною у м. Києві радою від 29.05.2008 р. року та на підставі законодавства, яке було чинне на момент виникнення відносин по приватизації вказаного об'єкту.

Відповідно до положень Закону України “Про охорону культурної спадщини” об'єкт культурної спадщини - це визначне місце, споруда (витвір), комплекс (ансамбль), їхні частини, пов'язані з ними рухомі предмети, а також території чи водні об'єкти, інші природні, природно-антропогенні або створені людиною об'єкти незалежно від стану збереженості, що донесли до нашого часу цінність з археологічного, естетичного, етнологічного, історичного, архітектурного, мистецького, наукового чи художнього погляду і зберегли свою автентичність; нерухомий об'єкт культурної спадщини –об'єкт культурної спадщини, який не може бути перенесений на інше місце без втрати його цінності з археологічного, естетичного, етнологічного, історичного, архітектурного, мистецького, наукового чи художнього погляду та збереження своєї автентичності; при цьому пам'ятка - це об'єкт культурної спадщини, який занесено до Державного реєстру нерухомих пам'яток України.

Згідно з абз.1 ч.1 та абз.3 ч.1 ст.18 Закону України “Про охорону культурної спадщини” визначено, що об'єкти культурної спадщини, що є пам'ятками (за винятком пам'яток, відчуження або передача яких обмежується законодавчими актами України) можуть бути відчужені іншій юридичній або фізичній особі за наявності погодження відповідного органу охорони культурної спадщини. Перелік пам'яток, які не підлягають приватизації, затверджується Верховною Радою України.

Статтею 1 Закону України “Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини” заборонено приватизацію пам'яток культурної спадщини до затвердження Верховною радою України переліку пам'яток культурної спадщини, які не підлягають приватизації.

Таким чином, зі змісту Закону України “Про охорону культурної спадщини” та Закону України “Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини” вбачається, що пам'яткою є об'єкт культурної спадщини, який занесено до Державного реєстру нерухомих пам'яток України, тобто саме на ці об'єкти розповсюджується дія заборони.

З матеріалів справи вбачається і сторонами не заперечується, що нежиле приміщення, розташоване в по вул. Межигірській, 32 літера А є щойно виявленим об'єктом культурної спадщини (за видом архітектури). При цьому відповідачем не надано доказів включення цього приміщення до Державного реєстру нерухомих пам'яток України, а отже не надано доказів, що вказане приміщення є пам'яткою культурної спадщини. Таким чином, відповідачем не доведено, що дія Закону України “Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини” розповсюджується на приватизацію зазначеного нежитлового приміщення по вул. Межигірській, 32, літера А.

Згідно з положеннями ст.ст. 17, 18 Закону України “Про охорону культурної спадщини” встановлено, що пам'ятка, крім пам'ятки археології, може перебувати у державній, комунальній або приватній власності. Суб'єкти права власності на пам'ятку визначаються згідно із законом. Об'єкти культурної спадщини, що є пам'ятками (за винятком пам'яток, відчуження або передача яких обмежується законодавчими актами України) можуть бути відчужені, а також передані власником або уповноваженим ним органом у володіння, користування чи управління іншій юридичній або фізичній особі за наявності погодження відповідного органу охорони культурної спадщини. Порядок надання погоджень встановлюється центральним органом виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини. Перелік пам'яток, які не підлягають приватизації, затверджується Верховною Радою України.

Статтею 325 ЦК України встановлено, що суб'єктами права приватної власності є фізичні та юридичні особи. Юридичні особи можуть бути власниками будь-якого майна, за винятком окремих видів майна, які відповідно до закону не можуть їм належати.

Таким чином, суд дійшов висновку, що доводи, надані відповідачем в обґрунтування причин відмови позивачу в проведенні приватизації спірного об'єкту, є необґрунтованими та такими, що не відповідають дійсності, оскільки положення Закону України “Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини” щодо заборони приватизації пам'яток культурної спадщини не поширюються на нежиле приміщення загальною площею 209,0 кв.м по вул. Межигірській, 32, літера А, які розташовані в будинку, що є щойно виявленим об'єктом, а не пам'яткою культурної спадщини.

Зважаючи на вищевикладене відповідач зобов'язаний діяти у відповідності до ст. 4 Закону України “Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)” та у відповідності до Положення про відділ приватизації комунального майна Подільського району міста Києва, затвердженого рішенням Подільської районної в м. Києві ради № 16 від 22.06.2006 року, виконати свої обов'язки продавця та здійснити необхідні дії по виконанню рішення ІХ сесії Подільської районної у м. Києві ради ХV скликання від 29.05.2008 р. № 364, а саме укласти договір купівлі-продажу нежилого приміщення, що розташоване по вул. Межигірська, 32 літера А в м. Києві з Приватним підприємством "Економ - Ш".

Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Згідно з ч. 2 ст. 34 ГПК України обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Враховуючи викладене, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 49 ГПК України судові витрати (85 грн. державного мита та 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу) підлягають стягненню з відповідача на користь позивача.

Керуючись ст.ст. 32, 33, 34, 43, 44, 49, 82-85 ГПК України, Господарський суд міста Києва -          

В И Р І Ш И В:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Зобов'язати Відділ приватизації комунального майна Подільського району міста Києва (04070, м. Київ, вул. Щекавицька, 42/48, код 26200699) укласти на виконання рішення ІХ сесії Подільської районної у м. Києві ради ХV скликання від 29.05.2008р. № 364 "Про затвердження переліку об'єктів комунальної власності Подільського району м. Києва, що підлягають приватизації та внесення змін до рішень райради від 07.02.2006 № 448, від 25.12.2003 № 187, від 01.03.2007 № 134, від 12.07.2007 № 227" (додаток 1 пункт 1) договір купівлі-продажу нежилого приміщення, що розташоване по вул. Межигірська, 32 літера А в м. Києві з Приватним підприємством "Економ - Ш" (02105, м.Київ, вул. Тампере, 17/2, кв. 111, код 34727012).

3. Стягнути з Відділу приватизації комунального майна Подільського району міста Києва (04070, м. Київ, вул. Щекавицька, 42/48, код 26200699, р/р № 37182004001012 в УДК м. Києва, МФО 820019) на користь Приватного підприємства "Економ - Ш" (02105, м.Київ, вул. Тампере, 17/2, кв. 111, код 34727012) 85 (вісімдесят п'ять) грн. 00 коп. державного мита та 118 (сто вісімнадцять) грн. 00 коп.  витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання, оформленого відповідно до ст. 84 ГПК України, та може бути оскаржене в порядку та строки, визначені ГПК України.

Суддя                                                                                                          Ю.М. Смирнова

                                                                                Дата підписання рішення: 15.09.2008 р.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення09.09.2008
Оприлюднено26.11.2008
Номер документу2367986
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/107

Ухвала від 05.10.2021

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Якимчук Л.М.

Ухвала від 10.08.2021

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Якимчук Л.М.

Ухвала від 22.08.2011

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 14.12.2015

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Зварич О.В.

Ухвала від 23.12.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Винокуров К.С.

Рішення від 07.05.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Мельниченко Ірина Федорівна

Ухвала від 01.07.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Грязнов В. В.

Ухвала від 17.06.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Грязнов В. В.

Судовий наказ від 04.03.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Грязнов В. В.

Ухвала від 06.08.2015

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Якимчук Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні