cpg1251
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 5011-66/1399-2012 18.04.12
Суддя господарського суду міста Києва Гончаров С.А.
при секретарі судового засідання Прудніковій Н.В.
розглянув у відкритому судовому засіданні матеріали справи
за позовом : Київського міжрайонного екологічного прокурора Дніпровської екологічної прокуратури в інтересах держави в особі Київської міської ради
до відповідача-1: Товариства з обмеженою відповідальністю "Контур"
до відповідача-2: Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД""БМТ"
третя особа-1, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору з боку позивача : Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)
третя особа-2, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів: Дніпровська районна державна адміністрація міста Києва
про визнання недійсними договору відповідального зберігання та додатків до нього; зобов'язання відповідача-1 звільнити земельну ділянку та повернути її Київській міській раді, привівши її у попередній стан
за участю представників сторін:
від позивача: ОСОБА_3 за довіреністю № 225-КР-152 від 02.02.2012
від відповідача-1: ОСОБА_4 за довіреністю від 01.03.2012 року № 01/03-12
від відповідача-2: ОСОБА_5 за довіреністю № 01/11-01 від 1.11.11
від третьої особи-1: не з'явились
від третьої особи-2: не з'явились
СУТЬ СПОРУ:
Позивач, Київський міжрайонний екологічний прокурор Дніпровської екологічної прокуратури, звернувся в інтересах держави в особі Київської міської ради до господарського суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Контур" та Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД""БМТ" про визнання недійсними договору відповідального зберігання від 01.04.10 № 010410-01 та додатків до договору № 1 від 02.07.10, № 2 від 31.31.10, № 3 від 01.04.11 та № 4 від 30.12.11; зобов'язання відповідача-1 звільнити земельну ділянку близько 4345,62 кв.м. (нормативно грошова оцінка якої складає 5479895,82 грн.), яка використовується під розміщення майданчику для складування будівельних матеріалів (пісок та щебінь) в прибережно-захисній смузі річки Дніпро на о. Труханів, біля Московського мосту в Дніпровському районі м. Києва та повернути її Київській міській раді, привівши її у придатний для використання стан, звільнивши від будівель та споруд.
Ухвалою суду від 22 лютого 2012 року було залучено до участі у справі в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради
Ухвалою суду від 02 березня 2012 року було залучено до участі у справі в якості третьої особи, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору з боку відповідачів Дніпровську районну державну адміністрацію міста Києва.
Прокурором надані суду уточнення до позову, відповідно до яких прокурором уточнено та доповнено відомості щодо спірної земельної ділянки, не зачіпаючи та не змінюючи предмет позову.
Так, з урахуванням наданих уточнень, позовними вимогами прокурора, які є предметом розгляду у даній справі є:
1. визнання недійсними договору відповідального зберігання від 01.04.10 № 010410-01 та додатків до договору № 1 від 02.07.10, № 2 від 31.31.10, № 3 від 01.04.11 та № 4 від 30.12.11;
2. зобов'язання ТОВ "Контур" звільнити земельну ділянку близько 4345,62 кв.м. обліковий номер земельної ділянки (66:040:012), нормативно грошова оцінка якої складає 5479895,82 грн., яка використовується під розміщення майданчику для складування будівельних матеріалів в прибережно-захисній смузі річки Дніпро на острові Труханів у Дніпровському районі м. Києва та повернути її Київській міській раді, привівши її у попередній стан.
В обґрунтування позовних вимог прокурор посилався на те, що спірна земельна ділянка використовується відповідачем-1 під розміщення будівель, споруд та будівельних матеріалів без правовстановлюючих документів на неї, що є порушенням ст.ст. 125, 126 Земельного кодексу України; з огляду на те, що спірна земельна ділянка не передана у користування, вона належить до комунальної власності м. Києва і виключно позивач має право бути орендодавцем земельної ділянки. Прокурор стверджує, що укладений між відповідачами спірний договір відповідального зберігання та додатки до нього укладені з порушенням чинного законодавства України, що є підставою для визнання таких правочинів недійсними на підставі ст.ст. 203, 215 Цивільного кодексу України.
Позивачем позовні вимоги прокурора підтримано та пояснено суду, що Київська міська рада не приймала рішення про передачу у власність або користування відповідачу-1 спірної земельної ділянки та у відповідача-1 немає законних підстав для користування нею; натомість, між відповідачами було укладено спірний договір, який фактично передбачає оренду земельної ділянки.
Відповідач-1, згідно з відзивом на позовну заяву, проти позовних вимог заперечив, посилаючись на те, що спірна земельна ділянка використовується ним на законних підставах, в державному земельному кадастрі обліковується за ТОВ «Контур», а доводи прокурора про самовільне зайняття відповідачем-1 земельної ділянки не відповідають дійсності. Щодо вимог прокурора про визнання недійсними договору відповідального зберігання та додатків до нього, відповідачем-1 зазначено, що такі вимоги є необґрунтованими.
Відповідач-2 відзиву на позовну заяву не подав, в судовому засідання проти задоволення позовних вимог заперечив.
Третьою особою-1, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору з боку позивача, Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради, письмово пояснено суду, що в Головному управлінні земельних ресурсів у відповідності до діючого законодавства України запроваджено автоматизовану систему ведення земельного кадастру, яка не є самостійною інформаційною базою, оскільки містить в електронному вигляді інформацію про відомості та документи щодо встановлення в натурі (на місцевості) меж, розмірів та правового режиму земельних ділянок, зокрема, переданих за рішеннями Київської міської ради в користування або власність; інформацію про реєстрацію правовстановлюючих документів на земельні ділянки, про припинення права користування ними тощо.
Третьою особою-1 зазначено, що керуючись відповідною нормативно-правовою базою до автоматизованої системи була внесена інформація по спірній земельній ділянці на підставі виконаного СП «ТОПОС»комплексу топографо-геодезичних робіт по інвентаризації земельної ділянки, оформленого технічним звітом по встановленню зовнішніх меж землекористування в 2000 році.
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, суд ВСТАНОВИВ:
01.04.2010 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Контур»(зберігачем) та Товариством з обмеженою відповідальністю «ТД «БМТ»було укладено договір відповідального зберігання № 010410-01 (надалі -договір відповідального зберігання), відповідно до п. 1.1. якого його предметом є передача Поклажодавцем та приймання Зберігачем на відповідальне зберігання Піску (далі за договором - товар).
Пунктом 1.2. договору відповідального зберігання передбачено, що місце зберігання -правий берег ріки Дніпро -Труханів острів біля Московського мосту.
Додатком № 1 від 02.07.2010 року до договору відповідального зберігання № 010410-01 від 01.04.2010 року його сторонами внесено зміни до договору відповідального зберігання щодо розміру плати за зберігання товару.
Додатком № 2 від 31.12.2010 року до договору відповідального зберігання № 010410-01 від 01.04.2010 року його сторонами продовжено дію договору № 010410-01 від 01.04.2010 року до 31.12.2011 року включно.
Додатком № 3 від 01.04.2011 року до договору відповідального зберігання № 010410-01 від 01.04.2010 року його сторонами внесено зміни до договору відповідального зберігання щодо розміру плати за зберігання товару.
Додатком № 4 від 30.12.2011 року до договору відповідального зберігання № 010410-01 від 01.04.2010 року його сторонами вирішено внести зміни до п. 1.1. договору відповідального зберігання № 010410-01 від 01.04.2010 року та викласти його в наступній редакції: «1.1. Предметом цього договору є передача Поклажодавцем та приймання Зберігачем на відповідальне зберігання піску та щебеню». Цим саме додатком сторонами вирішено продовжити дію договору відповідального зберігання до 31.12.2012 року включно.
19.01.2012 року Головним спеціалістом Головного управління земельних ресурсів відповідно до порядку здійснення самоврядного контролю за використанням та охороною земель м. Києва, затвердженого рішенням сесії Київської міської ради від 25.09.2003 року № 16/890, ст.ст. 187, 189 Земельного кодексу України, на підставі звернення Київської міжрайонної екологічної прокуратури та направлення на перевірку (обстеження) від 17.01.2012 року № 70, проведено обстеження земельної ділянки за адресою: острів Труханів, біля Московського мосту в Дніпровському районі м. Києва, обліковий номер 66:040:012, результати проведення якого викладені в акті обстеження земельної ділянки № 19/04.
Обстеженням встановлено та в акті перевірки зафіксовано, що у відповідності до бази даних автоматизованої системи ПК «Кадастр»земельна ділянка поруч з Московським мостом на острові Труханів (обліковий номер 66:040:012, площа 4345,62 кв.м.) обліковується за товариством з обмеженою відповідальністю «Контур», майданчик для складування будівельних матеріалів. Обстеженням станом на 18.01.2012 року встановлено, що на вказаній земельній ділянці розміщені будівлі і споруди (цегляна споруда охорони, металевий контейнер, туалет); зазначене майно в Київському міському бюро технічної інвентаризації не зареєстровано; на земельній ділянці складуються та реалізуються будівельні матеріали (пісок та щебінь); земельна ділянка частково огороджена та охороняється; в Головному управлінні земельних ресурсів вказана земельна ділянка обліковується за ТОВ «Контур»на підставі технічного звіту по встановленню зовнішніх меж землекористування від 30.11.2007 року.
В акті обстеження зафіксовано, що правовстановлюючі документи на вказану земельну ділянку згідно ст.ст. 125, 126 Земельного кодексу України ТОВ «Контур»не оформлені.
Також, 19.01.2012 року Головним спеціалістом Головного управління земельних ресурсів відповідно до порядку здійснення самоврядного контролю за використанням та охороною земель м. Києва, затвердженого рішенням сесії Київської міської ради від 25.09.2003 року № 16/890, ст.ст. 187, 189 Земельного кодексу України, на підставі звернення Київської міжрайонної екологічної прокуратури та направлення на перевірку (обстеження) від 17.01.2012 року № 70, проведено перевірку з питання дотримання вимог земельного законодавства при використанні ТОВ «ТД «БМТ»земельної ділянки за адресою: острів Труханів, біля Московського мосту в Дніпровському районі м. Києва, обліковий номер 66:040:012. Результати наведеної перевірки викладені в акті перевірки дотримання вимог земельного законодавства № 24/04 від 19.01.2012 року.
Перевіркою встановлено та в акті перевірки зафіксовано, що у відповідності до бази даних автоматизованої системи ПК «Кадастр»земельна ділянка поруч з Московським мостом на острові Труханів (обліковий номер 66:040:012, площа 4345,62 кв.м.) обліковується за товариством з обмеженою відповідальністю «Контур», майданчик для складування будівельних матеріалів, острів Труханів.
Перевіркою з виїздом на місце встановлено, що частина вказаної земельної ділянки орієнтовною площею 0,23 га використовується ТОВ «ТД «БМТ»для складування будівельних матеріалів (піску та щебеню); документи, що посвідчують право власності або право користування землею, в тому числі на умовах оренди, у відповідності до вимог ст.ст. 125, 126 Земельного кодексу України, у ТОВ «ТД «БМТ»відсутні, що є порушенням умов земельного законодавства.
Як зазначалось, прокурор звернувся до суду з вимогами, зокрема, про зобов'язання ТОВ "Контур" звільнити земельну ділянку близько 4345,62 кв.м. обліковий номер земельної ділянки (66:040:012), нормативно грошова оцінка якої складає 5479895,82 грн., яка використовується під розміщення майданчику для складування будівельних матеріалів в прибережно-захисній смузі річки Дніпро на острові Труханів у Дніпровському районі м. Києва та повернути її Київській міській раді, привівши її у попередній стан.
Основним законом, яким регулюються земельні відносини, є Конституція України. Крім цього, земельні відносини регулюються іншими, прийнятими відповідно до Конституції законами і підзаконними актами, а саме законами України "Про землеустрій", "Про державний контроль за використанням та охороною земель", "Про місцеве самоврядування" та іншими законами, також Земельним кодексом України, прийнятим Верховною Радою України 25.10.2001 року, який набув чинності з 01.01.2002 року.
Відповідно до частини першої статті 13 Конституції України земля є об'єктом права власності Українського народу, від імені якого це право здійснюють органи державної влади і органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією, іншими законодавчими актами України.
Статтею 2 Земельного Кодексу України передбачено, що земельні відносини -це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб'єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.
Завданням земельного законодавства є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель.
Стаття 12 Земельного кодексу України встановлює повноваження сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин. Зокрема, до їх повноважень належить: розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; організація землеустрою; здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності; додержання земельного та екологічного законодавства.
Підстави набуття права на землю передбачені статтею 116 Земельного кодексу України. У цій статті врегульовані відносини щодо набуття громадянами та юридичними особами права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності. Підставою набуття права на землю у таких випадках є рішення органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.
На підставі рішень сільських, селищних, міських рад, а в окремих випадках -районних і обласних рад, земельні ділянки передаються у власність громадян і юридичних осіб із земель комунальної власності шляхом відведення їх в натурі (на місцевості) та оформлення відповідних правовстановлюючих документів.
Порядок надання у постійне користування земельних ділянок встановлений статтею 123 Земельного кодексу України. Так, згідно ч. 1 цієї статті надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: зміни цільового призначення земельних ділянок відповідно до закону; надання у користування земельних ділянок, межі яких не встановлені в натурі (на місцевості).
Надання у користування земельної ділянки, межі якої встановлені в натурі (на місцевості), без зміни її цільового призначення здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо складання документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою.
Відповідно ст. 123 Земельного кодексу України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідної сільської, селищної, міської, районної, обласної ради, Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації.
У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки).
Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних утворень, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.
Рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються: затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності); надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.
Згідно статті 125 Земельного кодексу України Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Відповідно до ст. 126 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку і право постійного користування земельною ділянкою посвідчується державними актами. Форми державних актів затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі, зареєстрованим відповідно до закону.
Визначення терміну „самовільне зайняття земельних ділянок" наведене в ст. 1 Закону України „Про державний контроль за використанням та охороною земель". За приписами цієї статті, самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.
Виходячи з матеріалів справи, рішення позивача про передачу Товариству з обмеженою відповідальністю "Контур" у власність спірної земельної ділянки або надання її у користування (оренду), відсутнє, в матеріалах справи відсутні вчинені Товариством з обмеженою відповідальністю "Контур" правочини щодо спірної земельної ділянки.
Як зазначалось, Київської міською радою пояснено суду, що міська рада не приймала рішення про передачу у власність або користування відповідачу-1 спірної земельної ділянки та у відповідача-1 немає законних підстав для користування нею.
Відповідно до ст. 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини справи, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог та заперечень.
Судом встановлено, що спірна земельна ділянка використовується Товариством з обмеженою відповідальністю "Контур" самовільно, з порушенням земельного законодавства, що підтверджується матеріалами справи, зокрема, актом обстеження земельної ділянки № 19/04 від 19.01.2012 року та актом перевірки дотримання вимог земельного законодавства № 24/04 від 19.01.2012 року.
Тобто, матеріалами справи підтверджується самовільне заволодіння Товариством з обмеженою відповідальністю "Контур" спірною земельною ділянкою, що не спирається на закон і відбувається з порушенням визначеного порядку надання земельних ділянок, що здійснюється без наявності відповідного рішення та/або вчинення правочину щодо спірної земельної ділянки.
Товариством з обмеженою відповідальністю "Контур" не надано суду документів, що підтверджують право відповідача на користування земельною ділянкою площею близько 4345,62 кв.м. обліковий номер земельної ділянки (66:040:012), нормативно грошова оцінка якої складає 5479895,82 грн., яка використовується під розміщення майданчику для складування будівельних матеріалів в прибережно-захисній смузі річки Дніпро на острові Труханів у Дніпровському районі м. Києва.
Відповідач-1 в обґрунтування законності зайняття ним спірної земельної ділянки посилається на те, що Розпорядженням Дніпровської районної державної адміністрації № 1013 переоформлено дозвіл на користування майданчиком, що знаходиться біля Московського мосту; 28.12.1999 року відповідачем-1 було прийнято у власність нерухоме майно, розміщене на майданчику площею 4000 кв.м. на правому березі р. Дніпро біля Московського мосту, а також на те, що спірна земельна ділянка обліковується за відповідачем-1 в державному земельному кадастрі.
Проте, такі посилання відповідача-1 суд не приймає до уваги, оскільки наведені обставини не є доказом наявності у Товариства з обмеженою відповідальністю "Контур" прав користування спірною земельною ділянкою в розумінні положень діючого законодавства України, зокрема, статей 125, 126 Земельного кодексу України.
Судом встановлено, що заходів щодо усунення порушень земельного законодавства відповідачем-1 не вжито, самостійно земельну ділянку 1 не звільнено.
Згідно статті 212 Земельного кодексу України самовільно зайняті земельні ділянки підлягають поверненню власникам землі або землекористувачам без відшкодування затрат, понесених за час незаконного користування ними. Підприємства, установи, організації та громадяни, винні у самовільному зайнятті земель, зобов'язані самостійно (за власний рахунок) привести ділянку до стану, придатного для використання, відновити порушені межові знаки, знести самовільно зведені будівлі.
Відповідно до ч.3 ст.212 цього Кодексу повернення самовільно зайнятих земельних ділянок провадиться за рішенням суду.
Таким чином, позовні вимоги про зобов'язання ТОВ "Контур" звільнити земельну ділянку близько 4345,62 кв.м. обліковий номер земельної ділянки (66:040:012), нормативно грошова оцінка якої складає 5479895,82 грн., яка використовується під розміщення майданчику для складування будівельних матеріалів в прибережно-захисній смузі річки Дніпро на острові Труханів у Дніпровському районі м. Києва та повернути її Київській міській раді, привівши її у попередній стан, є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Прокурором також заявлені до суду вимоги про визнання недійсними договору відповідального зберігання від 01.04.10 № 010410-01 та додатків до договору № 1 від 02.07.10, № 2 від 31.31.10, № 3 від 01.04.11 та № 4 від 30.12.11.
Статтею 203 Цивільного кодексу України встановлено загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину. Так, згідно ч. 1 зазначеної статті Цивільного кодексу України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства.
Відповідно до ч. 1 ст. 215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.
Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин) (ч. 3 ст. 215 Цивільного кодексу України).
Відповідно до ст. 936 Цивільного кодексу України за договором зберігання одна сторона (зберігач) зобов'язується зберігати річ, яка передана їй другою стороною (поклажодавцем), і повернути її поклажодавцеві у схоронності. Договором зберігання, в якому зберігачем є особа, що здійснює зберігання на засадах підприємницької діяльності (професійний зберігач), може бути встановлений обов'язок зберігача зберігати річ, яка буде передана зберігачеві в майбутньому. Договір зберігання є публічним, якщо зберігання речей здійснюється суб'єктом підприємницької діяльності на складах (у камерах, приміщеннях) загального користування.
Судом встановлено наявність у спірному договорі всіх істотних умов, передбачених для даного виду правочину
Предметом спірного договору, з урахуванням додатку № 4 від 30.12.2011 року є, передача Поклажодавцем та приймання Зберігачем на відповідальне зберігання піску та щебеню.
Судом встановлено, що положення спірного договору та додатків до нього щодо предмету договору, обов'язків сторін, оплати, вирішення спорів, дії договору є такими, що відповідають діючому законодавству України та у суду відсутні підстави для визнання такого договору та додатків до нього недійсними в повному обсязі.
Проте, як зазначалось, пунктом 1.2. договору відповідального зберігання № 010410-01 від 01.04.2010 року передбачено, що місце зберігання -правий берег ріки Дніпро -Труханів острів біля Московського мосту.
З матеріалів справи вбачається та судом встановлено, що земельна ділянка, яка визначена згідно спірного договору в якості місця зберігання піску та щебеню, переданого відповідачем-2 на зберігання відповідачу-1, є такою, що використовується самовільно, з порушенням вимог земельного законодавства.
За таких обставин суд робить висновок про те, що положення пункту 1.2 укладеного між відповідачами договору відповідального зберігання № 010410-01 від 01.04.2010 року щодо визначеного місця зберігання товару, суперечить діючому законодавству України, що є підставою для визнання недійсним цього пункту спірного договору на підставі ч. 1 ст. 203 та ч. 1 ст. 215 Цивільного кодексу України.
Разом з тим, суд не вбачає підстав для визнання недійсними інших положень договору відповідального зберігання від 01.04.10 № 010410-01 та додатків до договору № 1 від 02.07.10, № 2 від 31.31.10, № 3 від 01.04.11 та № 4 від 30.12.11.
З огляду на викладене, визнанню недійсним у судовому порядку підлягає пункт 1.2. договору відповідального зберігання № 010410-01 від 01.04.2010 року, а позовні вимоги прокурора в цій частині є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Судовий збір покладається на відповідачів пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 203, 215, 936 Цивільного кодексу України, ст.ст. 2, 12, 116, 123, 125, 126, 212 Земельного кодексу України, ст.ст. Закону України "Про оренду землі", ст.ст. 1, 2, 22, 32, 33, 35, 43, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України суд, -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Київського міжрайонного екологічного прокурора Дніпровської екологічної прокуратури в інтересах держави в особі Київської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "Контур", Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД""БМТ" про визнання недійсними договору відповідального зберігання від 01.04.10 № 010410-01 та додатків до договору № 1 від 02.07.10, № 2 від 31.31.10, № 3 від 01.04.11 та № 4 від 30.12.11; зобов'язання ТОВ "Контур" звільнити земельну ділянку близько 4345,62 кв.м. обліковий номер земельної ділянки (66:040:012), нормативно грошова оцінка якої складає 5479895,82 грн., яка використовується під розміщення майданчику для складування будівельних матеріалів в прибережно-захисній смузі річки Дніпро на острові Труханів у Дніпровському районі м. Києва та повернути її Київській міській раді, привівши її у попередній стан -задовольнити частково.
Визнати недійсним пункт 1.2. договору відповідального зберігання від 01.04.10 № 010410-01, укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю "Контур" та Товариством з обмеженою відповідальністю "ТД""БМТ".
Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю "Контур" (03113, м. Київ, проспект Перемоги, 62-Б, ЄДРПОУ 13682774) звільнити земельну ділянку близько 4345,62 кв.м. обліковий номер земельної ділянки (66:040:012), нормативно грошова оцінка якої складає 5479895,82 грн., яка використовується під розміщення майданчику для складування будівельних матеріалів в прибережно-захисній смузі річки Дніпро на острові Труханів у Дніпровському районі м. Києва та повернути її Київській міській раді, привівши її у попередній стан.
У задоволенні позовних вимог в іншій частині -відмовити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Контур" (03113, м. Київ, проспект Перемоги, 62-Б, ЄДРПОУ 13682774) на користь Державного бюджету України (Рахунок 31215206783001, одержувач: ГУ ДКСУ у м. Києві, банк одержувача: ГУ ДКСУ у м. Києві, ЄДРПОУ 37993783, МФО 820019, Код платежу 22030001) судовий збір в розмірі 670,63 грн.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ТД""БМТ" (03057, м. Київ, вул.. О.Довженка, 18, ЄДРПОУ 36946444) на користь Державного бюджету України (Рахунок 31215206783001, одержувач: ГУ ДКСУ у м. Києві, банк одержувача: ГУ ДКСУ у м. Києві, ЄДРПОУ 37993783, МФО 820019, Код платежу 22030001) судовий збір в розмірі 134,13 грн.
Суддя С.А. Гончаров
В судовому засіданні 18.04.2012 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення. Рішення складено в повному обсязі та підписане 23.04.2012р.
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2012 |
Оприлюднено | 03.05.2012 |
Номер документу | 23704603 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні