Постанова
від 25.04.2012 по справі 10/15/221-10
РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 квітня 2012 року Справа № 10/15/221-10

Рівненський апеляційний господарський суд у складі колегії:

Головуючого судді Василишин А.Р.

судді Філіпова Т.Л. ,

судді Савченко Г.І.

при секретарі Довгалюк О.П.

за участю представників сторін:

позивача: ОСОБА_1 (довіреність № 1/27 від 1 лютого 2012 року)

відповідача: ОСОБА_2 (довіреність б\н від 23 квітня 23 квітня 2012 року); директор Хмельницького обласного стрілецько - спортивного клубу Товариства сприяння обороні України м. Хмельницький ОСОБА_3 (паспорт серії НОМЕР_1, виданий 18 липня 2001 року)

третя особа: не з'явився

розглянувши апеляційну скаргу відповідача Хмельницького обласного стрілецько-спортивного клубу Товариства сприяння обороні України м. Хмельницький на рішення господарського суду Хмельницької області від 03 серпня 2011 року р. у справі № 10/15/221-10 (суддя Виноградова В.В.)

за позовом Хмельницька обласна організація товариства сприяння обороні України м. Хмельницький

до Хмельницький обласний стрілецько-спортивний клуб Товариство сприяння обороні України м. Хмельницький

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Виконавчий комітет Хмельницької міської Ради м. Хмельницький

про визнання недійсним рішень загальних зборів членів Хмельницького обласного стрілецько-спортивного клубу товариства сприяння обороні України від 17 листопада 2008 року, 7 липня 2009 року, 27липня 2009 року про внесення змін до статуту.

Голова Рівненського апеляційного господарського суду, своїм розпорядженням від 24 квітня 2012 року вніс зміни до складу колегії суддів, в зв'язку з відрядженням судді Юрчука М.І.та визначив колегегію суддів у складі: головуючий суддя Василишин А.Р., судді Філіпова Т.Л., Савченко Г.І.

ВСТАНОВИВ :

Хмельницька обласна організація товариства сприяння обороні України (надалі - Позивач) звернувся до господарського суду Хмельницької області з позовом (т.1, а.с. 2-4) до Хмельницького обласного стрілецько-спортивного клубу Товариства сприяння обороні України (надалі - Відповідач), за участю третьої особи без самостійних вимог на стороні Відповідача - виконавчого комітету Хмельницької міської ради (надалі -Третя особа) про визнання недійсними рішень загальних зборів членів Хмельницького обласного стрілецько-спортивного клубу ТСОУ від 17 листопада 2008 року, 7 липня 2009 року, 27 липня 2009 року про внесення змін до статуту.

Рішенням господарського суду Хмельницької області від 27 жовтня 2010 року (т.2, а.с. 101-103) у даній справі, яке залишене без змін постановою апеляційної інстанції від 7 лютого 2011 року (т.2, а.с.125-127), позов задоволено. Визнано недійсним: рішення загальних зборів членів Відповідача про внесення змін до статуту Відповідача від 17 листопада 2008 року, рішення загальних зборів членів Відповідача про внесення змін до статуту Відповідача від 7 липня 2009 року, рішення загальних зборів членів Відповідача про внесення змін до статуту Відповідача від 27 липня 2009 року.

Постановою Вищого господарського суду від 28 квітня 2011 року судові акти місцевого та апеляційного господарських судів були скасовані та справу передано на новий розгляд до господарського суду Хмельницької області.

Рішенням господарського суду Хмельницької області від 3 серпня 2011 року позов задоволено (т.4, а.с.91-94)

Постановою Рівненського апеляційного господарського суду від 11 січня 2012 року (т.5, а.с. 50-60) рішення господарського суду Хмельницької області від 3 серпня 2011 року залишено без змін.

Постановою Вищого господарського суду України від 15 березня 2012 року (т.5, а.с. 87-92) постанову Рівненського апеляційного господарського суду від 11 січня 2011 року скасовано, справу передано на новий розгляд до Рівненського апеляційного господарського суду.

В судовому засіданні від 25 квітня 2012 року представник Позивача підтримав доводи викладені в апеляційній скарзі. Представник Відповідача заперечив проти доводів апеляційної скарги та надав пояснення в обґрунтування своєї позиції.

Заслухавши пояснення представників Позивача та Відповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши повноту з'ясування та доведеність всіх обставин, що мають значення для справи, дослідивши правильність застосування господарським судом першої інстанції норм процесуального та матеріального права при винесенні оскарженого рішення, судова колегія вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Рівненським апеляційним господарським судом встановлено, що Позивач є юридичною особою з організаційно-правовою формою -громадська організація, первинна державна реєстрація якої проведена 7 липня 1993 року. Дане підтверджується наявним у матеріалах справи свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи № 247663 Серії А00 та довідкою головного управління статистики в Хмельницькій області № 328046 (т.1, а.с.8,9).

Водночас, як вбачається із пунктів 1.1,1.4 статуту Позивача (т.1., а.с. 24-39), зареєстрованого в новій редакції Хмельницьким обласним управлінням юстиції від 23 січня 2007 року, Позивач є обласним громадським добровільним оборонно-патріотичним і спортивно-технічним об'єднанням громадян, складовою частиною Товариства сприяння обороні України. Позивач є правонаступником Хмельницької організації ДТСААФ УРСР.

Аналогічні положення існували у п.1.1, 1.4 попередньої редакції статуту Позивача, затвердженого бюро товариства сприяння обороні України від 30 березня 1993 року із змінами та доповненнями, внесеними на пленумі Хмельницького обласного комітету ТСОУ від 12 листопада 1998 року та затвердженими позачерговою обласною конференцією ТСОУ 25 березня 1999 року та погодженими управлінням юстиції Хмельницької ОДА 28 травня 1999 року ( т.1, а.с.10-23).

За пунктами 1.2 та 1.5 статуту Позивач у своїй діяльності керується чинним законодавством України, Статутом товариства сприяння обороні України і цим статутом та її діяльність поширюється на територію Хмельницької області.

Обласна організація товариства сприяння обороні України будується за виробничо-територіальним принципом. Організаційну основу Товариства складають первинні організації, які є складовою частиною товариства, обласна організація товариства сприяння обороні України для них є вищестоящою (пункт 4.1 Статуту).

Відповідно до пункту 2.2 статуту Позивача для виконання статутних завдань обласна організація товариства сприяння обороні України у встановленому законом порядку, зокрема, здійснює необхідну господарську, комерційну діяльність шляхом створення госпрозрахункових установ і організацій з статусом юридичної особи.

Пунктом 4.17 статуту Позивачем передбачено, що рішення про створення, ліквідацію або реорганізацію госпрозрахункових установ і організацій приймає бюро обласного комітету.

Аналогічні положення були відображені в статуті Позивача, затвердженому бюро товариства сприяння обороні України 30 березня 1993 року.

Як вбачається із виписки з протоколу № 32 рішення Бюро Президії ЦК ДОСААФ СРСР від 19 вересня 1954 року вирішено створити Хмельницький обласний стрілкові-спортивний клуб ДОСААФ СРСР ( т.1, а.с.73).

Відповідно до наказу голови Хмельницького обласного комітету ДТСААФ від 30 грудня 1966 року № 294 з 1 січня 1967 року відкрито госпрозрахунковий стрілково- спортивний клуб обласного комітету ДОСААФ. Для укомплектування клубу матеріально-спортивною базою, інвентарем і іншим майном наказано голові Хмельницького МК ДОСААФ передати у відання клубу на основі взаємозаліків з облкомітетом ДОСААФ всі тири в м. Хмельницькому з наявною в них зброєю, боєприпасами, інвентарем і іншим майном, керівнику морського клубу передати -кабінет № 4 , вантажний автомобіль ЗІЛ-151, старшому інспектору облкомітету ДТСААФ виділити при складі кімнату для збереження зброї і боєприпасів клубу на період до обладнання постійного сховища.

В подальшому, на підставі наказу Хмельницького обласного комітету ДТСААФ № 25 від 23 травня 1988 року керівником Хмельницького обласного стрілково-спортивного клубу ДТСААФ призначено ОСОБА_3.

В зв'язку із проголошенням незалежності України, Постановою УІІ ( позачергового ) з'їзду ДТСААФ України від 26 вересня 1991 року вирішено перетворити республіканську організацію ДТСААФ в самостійну оборонно-патріотичну організацію-товариство сприяння обороні України, яке є правонаступником ДТСААФ УРСР, єдиною громадською організацією на всій території України і в своїй практичній діяльності чітко керується Конституцією України, діючим законодавством і своїм статутом -товариства сприяння обороні України.

Згідно Статуту Товариства сприяння обороні України, затвердженого цим же з"їздом, зареєстрованого Міністерством юстиції України 10 листопада 1991 року (з подальшими змінами та доповненнями) (в редакції від 14 червня 2005 року) товариство сприяння обороні України України є всеукраїнським громадським добровільним оборонно-патріотичним і спортивно-технічним об'єднанням громадян та є правонаступником ДТСААФ УРСР ( підпункт 1.1., 1.4).

Товариство будується за виробничо-територіальним принципом, організаційну основу товариства складають первинні організації, які об'єднуються по території в районні, міжрайонні, міські та об'єднані міські організації, які входять до складу обласних організацій, які є для них вищестоящими і складають товариство сприяння обороні України ( пункт 4.1).

Згідно пункту 4.17 Статуту товариства сприяння обороні України бюро комітету обласної організації, в тому числі створює, ліквідовує або реорганізовує школи, професійно-технічні та вищі навчальні заклади,навчальні, спортивні , спортивно-технічні, промислові, ремонтні, будівельні, комерційні, інші госпрозрахункові організації у встановленому порядку за рахунок коштів товариства.

Згідно протоколу засідання бюро Президії Хмельницького обласного комітету товариства сприяння обороні України від 22 квітня 1992 року № 56, на яке були запрошені в тому числі ОСОБА_3- керівник обласного ССК, на підставі Статуту товариства сприяння обороні України з метою централізації і вдосконалення адміністративно-управлінського апарату організацій товариства сприяння обороні України, розташованих в одному приміщенні, вирішено об'єднати обласний стрілково-спортивний клуб з Хмельницьким міським комітетом товариства сприяння обороні України і назвати -об'єднаний спортивно-технічний клуб міського і районного комітетів товариства сприяння обороні України.

Згідно наказу Хмельницького обласного комітету від 4 травня 1992 року № 47 вирішено об'єднати обласний стрілково-спортивний клуб з Хмельницьким міським комітетом товариства сприяння обороні України і назвати -об'єднаний спортивно-технічний клуб міського і районного комітету, керівником призначити ОСОБА_3.

Наказом т.в.о. голови Хмельницького обласного комітету товариства сприяння обороні України № 47 від 7 липня 1993 року вирішено з 8 липня 1993 року створити в тому числі Хмельницький обласний спортивно-технічний клуб товариства сприяння обороні України на базі Хмельницького обласного спортивно-технічного клубу ДТСААФ , керівнику розробити Статут, надати на затвердження на бюро обласного комітету товариства сприяння обороні України і зареєструвати в місцевих органах влади.

Відповідно до Положення про обласний стрілково-спортивний клуб товариства сприяння обороні України, затвердженого бюром Позивача від 19 серпня 1993 року, обласний стрілково - спортивний клуб створюється рішенням обласного комітету товариства сприяння обороні України, здійснює свою діяльність під керівництвом обласного комітету товариства сприяння обороні України, має свій статут.

Постановою від 4 грудня 1993 року загальних зборів Відповідача затверджено Статут Відповідача (т.1, а.с.41-50).

19 вересня 1993 року бюром Позивача затверджено Статут Відповідача, який було зареєстровано 24 березня 1994 року розпорядженням Хмельницької міської адміністрації № 696 та 28 лютого 1995 року виконавчим комітетом Хмельницької міської ради народних депутатів видано свідоцтво про державну реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності №02722571.

За пунктами 1.1, 1.2 статуту Відповідача є навчально-спортивною організацією, призваною вести роботу по поширенню і розвитку стрілецького спорту серед молоді та людей старшого покоління з статусом юридичної особи, самостійним балансом, привласненим майном, має свій розрахунковий рахунок в банку, печатку і кутовий штамп та у своїй діяльності клуб керується Конституцією України, чинним законодавством, статутами товариства сприяння обороні України, обласної організації товариства сприяння обороні України.

Пунктом 1.5 Статуту передбачено, що Відповідач створюється рішенням бюро обласного комітету товариства сприяння обороні України.

Клуб виконує свою діяльність під керівництвом обласного комітету товариства сприяння обороні України і організовує роботу в тісному зв'язку з управлінням в справах молоді та спорту обласної держадміністрації, державними та громадськими організаціями (пункт 1.6 статуту).

Згідно з пункту 5.1 статуту начальник Відповідача призначається наказом голови обласного комітету з числа спеціалістів, які мають вищу освіту (середньо-спеціальну), відповідно профілю діяльності клубу та досвід роботи в організації спортивного, навчально-виховного процесу. Начальник клубу підпорядковується голові та заступнику голови обласного комітету товариства сприяння обороні України.

Відповідно до пункту 5.4 статуту посадові обов'язки начальника розробляються та затверджуються керівником обласного комітету товариства сприяння обороні України.

Майно клубу складає - основні та обігові фонди, які відображаються в його балансі. Майно, яке знаходиться у використанні клубу, а також придбане внаслідок господарської діяльності, являється власністю товариства сприяння обороні України і не підлягає приватизації, викупу та передачі без рішення обкому товариства сприяння обороні України і Центрального комітету товариства сприяння обороні України (пункт 8.1 статуту).

Пунктом 8.3 статуту передбачено, що клуб може здійснювати любий вид діяльності на засадах госпрозрахунку з використанням прибутку, який залишився в його розпорядженні після сплати податків та встановлених по нормах відрахувань вищестоящому комітету на проведення спортивно-масових заходів, розвиток технічних і прикладних видів спорту, створення та удосконалення спортивної, навчально-матеріальної бази, утримання штатних працівників, соціально-побутові потреби та інші міроприємства.

Контроль за фінансово-господарською діяльністю клубу здійснюється обласним комітетом і ревізійною комісією обкому товариства сприяння обороні України (пункт 8.6 статуту).

Відповідно до пункту 9.2 статуту ліквідація клубу проводиться по рішенню бюро обласного комітету товариства сприяння обороні України. Всі основні засоби, техніка, приміщення, майно, зброя, набої, грошові і матеріальні засоби обласного стрілецько - спортивного клубу використовуються по рішенню обласного комітету товариства сприяння обороні України.

Згідно довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України № 2215 від 19 листопада 2004 року, АА № 171759 від 21 липня 2008 року Відповідач є юридичною особою, за організаційно-правовою формою є організацією (установа, заклад) об'єднання громадян.

В матеріалах справи наявне реєстраційне посвідчення, видане Хмельницьким БТІ від 18 листопада 1996 року, згідно якого приміщення учбових класів і допоміжних приміщень по вул. Березневій, 3 в м. Хмельницькому зареєстровано за Хмельницьким міським комітетом товариства сприяння обороні України на підставі рішення Хмельницького міськвиконкому від 11 травня 1972 року № 117/6, про що внесено запис в реєстрову книгу № 2 за реєстровим номером 704 та свідоцтва про право власності від 23 березня 2000 року № 223, видане на підставі рішення виконкому Хмельницької міської ради від 23 березня 2000 року № 223, згідно якого учбово-стрілецький комплекс, який складається з п'яти споруд, який розташований в м. Хмельницькому, вул. Березнева, 3 зареєстрований на праві власності за товариством сприяння обороні України.

Згідно імперативних приписів частини 2 статті 35 Господарського процесуального кодексу України факти, встановлені рішенням господарського суду (іншого органу, який вирішує господарські спори), за винятком встановлених рішенням третейського суду, під час розгляду однієї справи, не доводяться знову при вирішенні інших спорів, в яких беруть участь ті самі сторони.

Постановою Житомирського апеляційного господарського суду від 2 квітня 2009 року у справі № 16/458-Н за позовом Хмельницької обласної організації товариства сприяння обороні України до Хмельницького обласного стрілецько-спортивного клубу Товариства сприяння обороні України, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача -виконавчого комітету Хмельницької міської ради про визнання незаконними загальних зборів членів Хмельницького обласного стрілецько спортивного клубу, недійсними прийнятих на них рішень, скасування державної реєстрації змін до статуту (залишеною без змін постановою Верховного Суду України від 13 жовтня 2009 року) визнано недійсними рішення загальних зборів членів Хмельницького обласного стрілецько-спортивного клубу Товариства сприяння обороні України від 26 грудня 2006 року, постановою Житомирського апеляційного господарського суду від 10 листопада 2009 року у справі № 16/429-Н за позовом Хмельницької обласної організації товариства сприяння обороні України до Хмельницького обласного стрілецько- спортивного клубу товариства сприяння обороні України, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача -виконавчого комітету Хмельницької міської ради про визнання незаконними загальних зборів членів Хмельницького обласного стрілецько- спортивного клубу, недійсними прийнятих на них рішень, скасування державної реєстрації змін до статуту (залишеною без змін постановою Вищого господарського суду України від 9 лютого 2010 року) визнано недійсними рішення загальних зборів членів Хмельницького обласного стрілецько-спортивного клубу Товариства сприяння обороні України від 18 вересня 2009 року.

При цьому судовими інстанціями встановлено, що згідно статті 13 Закону України "Про об'єднання громадян", пунктом 1.2 статуту Відповідача (в редакції 1993 року зі змінами 2000 року), Відповідач повинен керуватись у своїй діяльності статутами товариства сприяння обороні України, Позивача та своїм статутом. При цьому, статутом Відповідача в редакції 1993 року не віднесено до компетенції загальних зборів (конференції) членів Відповідача вирішення питання щодо внесення змін до установчих документів Відповідача.

Колегія суддів з врахуванням частини 2 статті 35 Господарського процесуального кодексу України вважає, що згадані юридичні факти не підлягають повторному доведенню чи переоцінці при розгляді даного спору.

Між тим, 17 листопада 2008 року, 7 липня 2009 року, 27 липня 2009 року загальними зборами членів Відповідача прийнято рішення про внесення змін до статуту Відповідача.

Рішенням загальних зборів членів Відповідача, оформлених протоколом № 7 від 7 липня 2009 року затверджено зміни до статуту, виклавши пункт 1.4 у іншій редакції (т.1, а.с.87).

Рішенням загальних зборів членів Відповідача, оформлених протоколом № 8 від 27 липня 2009 року затверджено зміни до статуту, виклавши його у новій редакції та доручено підписати нову редакцію директору клубу (т.1, а.с.88).

Рішенням № 11 від 17 листопада 2008 року загальних зборів членів Відповідача вирішено перейменувати Відповідача в Хмельницький обласний стрілецько-спортивний клуб.

Відповідно до частини 1 статті 80 Цивільного кодексу України юридичною особою є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку.

В силу дії частини 1 статті 92 Цивільного кодексу України, юридична особа набуває цивільних прав та обов'язків і здійснює їх через свої органи, які діють відповідно до установчих документів та закону.

Орган або особа, яка відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступає від її імені, зобов'язана діяти в інтересах юридичної особи, добросовісно і розумно та не перевищувати своїх повноважень (частина 3 статті 92 Цивільного кодексу України).

Відповідно до статті 87 Цивільного кодексу України для створення юридичної особи її учасники (засновники) розробляють установчі документи, які викладаються письмово і підписуються всіма учасниками (засновниками), якщо законом не встановлений інший порядок їх затвердження.

Однією з обов'язкових умов визнання акта недійсним є порушення у зв'язку з його прийняттям прав та охоронюваних законом інтересів позивача.

Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України „Про об'єднання громадян" об'єднанням громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації громадянами своїх прав і свобод.

Статтею 20 Закону України "Про об'єднання громадян" передбачено, що для здійснення цілей і завдань, визначених у статутних документах, зареєстровані об'єднання громадян користуються, зокрема, правом створювати установи та організації.

Частиною 1 статті 24 цього Закону визначено, що з метою виконання статутних завдань і цілей зареєстровані об'єднання громадян можуть здійснювати необхідну господарську та іншу комерційну діяльність шляхом створення госпрозрахункових установ і організацій із статусом юридичної особи, заснування підприємств в порядку, встановленому законодавством.

Частинами 3, 4 статті 11 Закону України „Про об'єднання громадян" рішення про заснування об'єднань громадян приймаються установчим з'їздом (конференцією) або загальними зборами. Засновниками спілок об'єднань громадян є об'єднання громадян.

Однак, на час проведення оскаржуваних загальних зборів членів Відповідача діяла редакція Статуту Відповідача, затверджена бюром Позивача 19 серпня 1993 року із змінами та доповненнями, зареєстрованими в Хмельницькому виконавчому комітеті 18 травня 2000 року за № 0669, за пунктами якого 1.5, 1.6, 5.1, 5.4, 8.6, 9.2 створення Відповідача, його ліквідація та реорганізація віднесена до компетенції бюро обласного комітету Позивача; а керівництво та контроль за діяльністю Відповідача - до компетенції обласного комітету товариства сприяння обороні України. Внесення змін до діючого статуту та затвердження нової редакції статуту не віднесено до компетенції загальних зборів членів Відповідача.

При цьому, пункт 4.17 статуту Позивача України передбачає, що рішення про створення, реорганізацію та ліквідацію спортивно-технічних об'єднань громадян приймає бюро обласного комітету Позивача, яке затверджує їхні статути.

Між тим, у матеріалах справи відсутні докази ухвалення бюро обласного комітету Позивача відповідних рішень.

За таких обставин, колегія суддів погоджується із висновком місцевого господарського суду про те, що оспорювані рішення загальних зборів членів Відповідача прийнято з перевищенням наданих їм повноважень та вважає обґрунтованим висновок місцевого суду про визнання недійсними рішень загальних зборів Відповідача від 17 листопада 2008 року, 7 липня 2009 року, 27 липня 2009 року.

За змістом статей 33 і 34 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог.

Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування (стаття 34 цього Кодексу).

Відповідно до статті 36 Господарського процесуального кодексу України письмовими доказами є документи і матеріали, які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору. Письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього. Оригінали документів подаються, коли обставини справи відповідно до законодавства мають бути засвідчені тільки такими документами, а також в інших випадках на вимогу господарського суду.

За приписами вказаної норми, письмові докази - це документи, в яких містяться відомості про певні обставини, що мають значення для справи, які повинні містити відомості, що мають значення для справи та виконані у формі цифрового, графічного запису або іншим способом, який дає змогу встановити достовірність документа.

На переконання колегії суддів, матеріали справи не містять беззаперечних доказів про створення та реєстрацію Відповідача як громадської організації у відповідності до вимог Закону України "Про об'єднання громадян".

Протокол засідання загальних зборів колективу Хмельницького обласного стрілецько-спортивного клубу ДТСААФ СРСР від 5 вересня 1991 року (т.3, а.с.6,7) на який посилається Відповідач, не може слугувати належним доказом створення Відповідача, як громадської організації як передбачено положенням Закону України "Про об'єднання громадян".

Крім того в реєстраційній картці про підтвердження відомостей про юридичну особу Відповідача від 16 листопада 2004 року, яка подавалася за підписом ОСОБА_3, організаційно-правовою формою юридичної особи визначено організацію, засновником вказано Позивача.

Також, у довідці № 148 про включення Відповідача до ЄДРПОУ від 15 січня 1998 року органом управління Відповідача значиться Позивач (т.1, а.с.110).

З огляду на наведені норми процесуального закону, доказування полягає не лише в поданні особами доказів, а й у доведенні їх переконливості, що апелянтом зроблено не було.

Статтею 1 Закону України "Про підприємства, установи та організації союзного підпорядкування, розташовані на території України" передбачалося, що майно та фінансові ресурси підприємств, установ, організацій та інших об'єктів союзного підпорядкування, розташованих на території України, є державною власністю України;

Постановою Верховної Ради України № 2268-12 від 10 квітня 1992 року до визначення правонаступників загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу PCP майно та фінансові ресурси розташованих на території України підприємств, установ та об'єктів, що перебували у віданні центральних органів цих організацій, тимчасово передані Фонду державного майна України.

За пунктом 1 постанови Верховної Ради України № 3943-12 від 4 лютого 1994 року до законодавчого визначення суб'єктів права власності майна загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу PCP, розташованого на території України, зазначене майно тимчасово є загальнодержавною власністю.

Відповідач зареєстрований за адресою: м. Хмельницький, вул. Березнева, 3, а згідно свідоцтва про право власності від 28 березня 2000 року, виданого на підставі рішення виконкому Хмельницької міської ради від 23 березня 2000 року № 223, учбово-стрілецький комплекс, який складається з п'яти споруд та який розташований в м. Хмельницькому, вул. Березнева, 3 зареєстрований на праві власності за Товариством сприяння обороні України.

З огляду на наведені норми апеляційний господарський суд вважає помилковими твердження Відповідача про те, що він був створений як громадська організація ДТСААФ СРСР та не підпорядковувався ДТСААФ УРСР, правонаступником якого стало товариство сприяння обороні України.

За таких обставин, колегія суддів вважає обґрунтованим висновок суду першої інстанції про те, що Відповідачем не надано суду достатніх доказів, які б підтверджували, що він створений та зареєстрований як громадська організація чи є первинною організацією Позивача.

В силу дії статтей 33, 38, 43,47 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності, коли кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, а суд, оцінивши подані по справі докази за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом, повинен прийняти рішення за результатами обговорення усіх цих обставин.

Водночас, Вищим господарським судом, скасовуючи постанову Рівненського апеляційного господарського суду від 11 січня 2011 року було встановлено, що під час розгляду даної справи справи Хмельницьким міськрайонним судом 4 жовтня 2011 року (т.5, а.с. 76) винесено постанову у справі № 2а/2218/5635/11 за адміністративним позовом ОСОБА_6 до виконавчого комітету Хмельницької міської ради (за участю третіх осіб без самостійних вимог: Хмельницького обласного стрілецько-спортивного клубу Товариства сприяння обороні України, Хмельницького обласного комітету ТСО України, про визнання недійсним розпорядження міської адміністрації Хмельницької міської ради народних депутатів). Зазначеною постановою визнано недійсним Розпорядження міської адміністрації Хмельницької міської Ради народних депутатів № 696 від 24 березня 1994 року в частині реєстрації Статуту Хмельницького обласного стрілецько-спортивного клубу Товариства сприяння обороні України. Ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 1 лютого 2012 року у справі № 2а-5635/2218/11 постанову Хмельницького міськрайонного суду від 4 жовтня 2011 року по справі № 2а/2218/5635/11 залишено без змін.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази, в розрізі з діючим Господарським процесуальним кодексом України, колегія апеляційного господарського суду приходить до висновку про неможливість взяття до уваги вищевказаних судових рішень (котрі не існували в правовій природі на момент винесення місцевим господарським судом оспорюваного рішення) під час перегляду в апеляційному порядку судового рішення по даній справі. При цьому Рівненський апеляційний господарський суд виходив з такого.

Згідно частини 1 статті 101 Господарського процесуального кодексу України: у процесі перегляду справи апеляційний господарський суд за наявними у справі і додатково поданими доказами повторно розглядає справу; додаткові докази приймаються судом, якщо заявник обґрунтував неможливість їх подання суду першої інстанції з причин, що не залежали від нього.

Аналіз даної норми процесу вказує на те, що додаткові докази, котрі можуть бути прийняті апеляційним судом і неможливість подачі яких має обґрунтувати апелянт, апріорі повинні існувати в правовій природі на момент винесення судом першої інстанції свого рішення, а їх не подача мала б виникнути з обставин непереборної сили, що не залежали від апелянта.

Водночас судові рішення, на котрі вказує апелянт не існували в правовій природі на момент винесення оспорюваного рішення.

З огляду на вищевказане, Рівненський апеляційний господарський суд констатує неможливість прийняття цих рішень, як додаткових доказів у розумінні частин 1 статті 101 Господарського процесуального кодексу України.

Відповідно, суд апеляційної інстанції не має права брати до уваги встановлені в даних рішеннях обставини, саме при розгляді апеляційної скарги на рішення суду, котре прийнято до їх прийняття.

При цьому суд апеляційної інстанції звертає увагу апелянта на існування норми господарського процесу, яка передбачає, перегляд судових рішень за нововиявленим обставинами, а саме на статтю 114 Господарського процесуального кодексу України. На переконання колегії суду дана обставина дана обставина (встановлення певних обставин в судових рішеннях, що прийнятті (набрали законної сили) після прийняття оспрюваного рішення)) є підставою для подачі заяви про перегляд оспорюваного рішення за ново виявленими обставинами, проте, в будь-якому разі не є підставою для скасування даного рішення.

Відповідно, суд враховуючи усе вищевказане, відхиляє доводи апеляційної скарги та не приймає як додаткові докази судові рішення, що набрали законної сили після винесення місцевим господарським судом оспорюваного рішення.

З урахуванням усього вищевказаного Рівненський апеляційний господарський суд залишає оспорюване рішення місцевого господарського суду без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.

Керуючись статтями 99, 101, 103- 105 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Рішення господарського суду Хмельницької області від 3 серпня 2011 року у справі № 10/15/221-10 залишити без змін, а апеляційну скаргу Хмельницького обласного стрілецько-спортивного клубу Товариства сприяння обороні України м. Хмельницький - без задоволення.

2. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття.

3. Постанову апеляційної інстанції може бути оскаржено у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня набрання постановою апеляційного господарського суду законної сили.

4. Справу № 10/15/221-10 повернути на адресу господарського суду Хмельницької області.

5. Копію постанови направити сторонам по справі.

Головуючий суддя Василишин А.Р.

Суддя Філіпова Т.Л.

Суддя Савченко Г.І.

Дата ухвалення рішення25.04.2012
Оприлюднено07.05.2012
Номер документу23797081
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —10/15/221-10

Ухвала від 28.01.2013

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Мельник О.В.

Ухвала від 29.08.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Бригинець Л.М.

Ухвала від 27.10.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Бригинець Л.М.

Постанова від 18.02.2013

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Мельник О.В.

Ухвала від 21.12.2012

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Мельник О.В.

Рішення від 26.11.2012

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Заверуха С.В.

Ухвала від 30.10.2012

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Заверуха С.В.

Постанова від 13.09.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Удовиченко О. С.

Ухвала від 23.08.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Удовиченко О. С.

Постанова від 25.04.2012

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Василишин А.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні