Ухвала
від 27.04.2012 по справі 2-а-275/2009
АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 22-а/2390/1185/12Головуючий по 1 інстанції Категорія 10.3.3 Орленко В.В. Доповідач в апеляційній інстанції Корнієнко Н. В. УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 квітня 2012 року Колегія суддів судової палати в цивільних справах апеляційного суду Черкаської області в складі:

головуючогоКорнієнко Н.В. суддівГончар Н.І.,, Пономаренка В.В. розглянувши в порядку письмового провадження в місті Черкаси апеляційну скаргу ОСОБА_5 на постанову Соснівського районного суду м.Черкаси від 19 травня 2009 року по справі за позовом ОСОБА_5 до Управління праці та соціального захисту населення Соснівської районної в м.Черкаси ради про визнання дій протиправними, перерахунок та стягнення заборгованості з виплат одноразової допомоги при народженні дитини та допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, -

в с т а н о в и л а :

16 лютого 2009 року ОСОБА_5 звернулася до суду з позовом до Управління праці та соціального захисту населення Соснівської районної в м.Черкаси ради про визнання дій протиправними, перерахунок та стягнення заборгованості з виплат одноразової допомоги при народженні дитини та допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. Мотивувала свої вимоги тим, що вона є матір'ю дочки ОСОБА_6, ІНФОРМАЦІЯ_1.

УПСЗН Соснівської районної ради в м.Черкаси їй була призначена одноразова допомога при народженні дитини в розмірі 8 500 грн. з поетапною її виплатою. Крім того, відповідачем була призначена допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в розмірі 130 грн. щомісячно. Вважає, що допомога при народженні дитини повинна надаватися відповідно до ст.12 ЗУ «Про державну допомогу сім'ям з дітьми» у сумі кратній 22,6 прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років, встановленого на день народження дитини. Дані виплати їй гарантовані державою на підставі ст.ст. 41-43 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності і витратами, обумовленими народженням і похованням».

Розмір допомоги не відповідає вимогам, встановленим Конституцією України, оскільки відповідно до ч.3 ст.46 Конституції України інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечити рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, визначеного законом.

Відповідачем порушене її право на соціальний захист, яке в даному випадку включає право на її забезпечення під час догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку. У результаті цього їй заподіяно матеріальну шкоду у вигляді недоотримання 2919 грн. допомоги по догляду за дитиною до трьох років та 2 122,04 грн. недоплаченої допомоги при народженні дитини, а всього 5041,04 грн., яку вона просила відшкодувати, стягнувши її з відповідача, а дії відповідача щодо прийняття рішення про призначення їй допомоги по догляду за дитиною до трьох років визнати протиправними.

Постановою Соснівського районного суду м.Черкаси від 19 травня 2009 року в задоволенні позову ОСОБА_5 відмовлено.

В апеляційній скарзі ОСОБА_5 просить скасувати постанову суду, як незаконну та необґрунтовану, винесену з неправильним застосуванням норм матеріального права та ухвалити нове рішення про задоволення її позовних вимог.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України апеляційний розгляд справи відбувається в порядку письмового провадження.

Вивчивши матеріали справи та доводи апеляції, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає до задоволення.

Судом встановлено, що позивачка є матір'ю дочки ОСОБА_6, ІНФОРМАЦІЯ_1 та в зв'язку з цим отримувала соціальну допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

Статтею 4 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" визначено, що покриття витрат на виплату державної допомоги сім'ям з дітьми здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України у вигляді субвенцій до місцевих бюджетів.

Згідно до ст. 15 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми", в редакції, яка діяла до 01.01.2008 р., допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років.

Відповідно до пунктів 7, 14 статті 71 та статті 56 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік" на 2007 рік було зупинено, зокрема, дію статті 43 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" та статті 15 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми".

При цьому, передбачено, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку відповідно до Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" та Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" здійснюється за рахунок коштів відповідної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам у розмірі, що дорівнює різниці між 50 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 90 гривень для незастрахованих осіб та не менше 23 відсотків прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, для застрахованих осіб, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Щодо відмови в задоволенні районним судом вимог позивачки в частині зобов'язання провести перерахунок та виплату допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за 2008 рік, з урахуванням Рішення Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року N 10-рп/2008, судова колегія виходить з наступного.

Пунктами 23 та 25 розділу II Закону України від 28.12.2007 року N 107-VI "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" було внесено зміни до законів України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" та "Про державну допомогу сім'ям з дітьми", згідно з якими допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку з 1 січня 2008 року виплачується відповідно до Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми" як незастрахованим в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування, так і застрахованим особам, а також в частині визначення розміру такої допомоги.

Рішенням Конституційного суду України від 22 травня 2008 року N 10-рп/2008 (справа щодо предмета та змісту закону про Державний бюджет України) визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними) положення пункту 25 розділу II Закону України від 28.12.2007 року N 107-VI стосовно внесення змін до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням".

Відповідно до пунктів 5 та 6 вказаного Рішення Конституційного Суду України положення Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення.

Одночасно з цим, слід зазначити, що цим Рішенням Конституційного Суду України не визнано неконституційними положення пункту 23 Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" щодо внесення змін до Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми", які діяли по 31 грудня 2008 року та продовжують діяти в 2009 році.

Тому не підлягає до задоволення позов з тих же підстав і щодо зобов'язання відповідача провести перерахунок та виплату позивачці допомоги в 2009 році.

Враховуючи викладене колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо відмови позивачці в задоволенні позову про зобов'язання відповідача провести перерахунок та виплату їй допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, починаючи з її народження і до досягнення нею трирічного віку у розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до 6-ти років, оскільки з 1 січня 2008 року згідно п. 23 Розділу II Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" було внесено зміни до ст. 15 Закону України "Про державну допомогу сім'ям з дітьми", відповідно до яких допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановленим для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130 грн., вказане положення Закону діє у часі, неконституційним не визнавалось і тому судом в цій частині також прийняте правильне рішення.

Крім того, ставлячи питання про стягнення з відповідача відповідних сум, позивачкою не враховано, що за змістом Закону України "Про компенсацію громадянам втрати частини грошових доходів у зв'язку з порушенням термінів їх виплати" така компенсація стосується лише втрати нарахованої компенсації у зв'язку з порушенням термінів її виплати. В даному випадку недоотримана компенсація не нараховувалася та виплата її не передбачалася.

Керуючись ст.ст. 198, 200, 205, 206 КАС України, колегія суддів, -

у х в а л и л а :

Постанову Соснівського районного суду м.Черкаси від 19 травня 2009 року по справі за позовом ОСОБА_5 до Управління праці та соціального захисту населення Соснівської районної в м.Черкаси ради про визнання дій протиправними, перерахунок та стягнення заборгованості з виплат одноразової допомоги при народженні дитини та допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України на протязі двадцяти днів з дня набрання нею законної сили.

Головуючий :

Судді :

СудАпеляційний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення27.04.2012
Оприлюднено08.05.2012
Номер документу23826958
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-275/2009

Ухвала від 23.10.2018

Адміністративне

Енергодарський міський суд Запорізької області

Бульба О. М.

Ухвала від 24.04.2018

Адміністративне

Енергодарський міський суд Запорізької області

Бульба О. М.

Ухвала від 26.01.2018

Адміністративне

Енергодарський міський суд Запорізької області

Вільямовська Н. О.

Ухвала від 27.04.2012

Адміністративне

Апеляційний суд Черкаської області

Корнієнко Н. В.

Ухвала від 18.04.2012

Адміністративне

Апеляційний суд Черкаської області

Корнієнко Н. В.

Ухвала від 23.03.2012

Адміністративне

Апеляційний суд Черкаської області

Трюхан Г. М.

Постанова від 05.04.2012

Адміністративне

Апеляційний суд Черкаської області

Трюхан Г. М.

Постанова від 12.08.2009

Адміністративне

Тетіївський районний суд Київської області

Лісовенко П. І.

Ухвала від 12.03.2009

Адміністративне

Харцизький міський суд Донецької області

Кодолов В.О.

Постанова від 05.06.2009

Адміністративне

Дергачівський районний суд Харківської області

Нев'ядомський Денис Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні