Постанова
від 24.04.2012 по справі 2а-139/12/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

24.04.12Справа №2а-139/12/2770

Окружний адміністративний суд міста Севастополя в складі:

судді -Дудкіної Т.М.,

при секретарі -Прокопенко О.О.,

за участю представників:

позивача -Таратуткіної В.В.,

відповідача -Обухової А.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Севастополі адміністративну справу за позовом Комунального підприємства «Орбіта»до Державної податкової інспекції у Гагарінському районі м. Севастополя Державної податкової служби про скасування податкового повідомлення-рішення,

встановив:

Комунальне підприємство «Орбіта»звернулось до Окружного адміністративного суду міста Севастополя з позовом до Державної податкової інспекції у Гагарінському районі м. Севастополя про скасування акта №6426/15-316/20702980 від 22.11.2011 та податкового повідомлення-рішення №0000121530 від 12.01.2012.

Позовні вимоги мотивовані таким: відповідачем проведено перевірку без відома підприємства; підприємство не порушувало граничних строків сплати сум податкових зобов'язань,оскільки відповідні суми обліковувалися за Комунальним підприємством «Технічна група», яке ліквідовано та правонаступником якого є позивач; відповідач кредиторських вимог до Комунального підприємства «Технічна група»під час ліквідаційної процедури не заявив, й на теперішній час втратив право на пред'явлення до позивача вимог, пов'язаних з КП «Технічна група».

Ухвалою суду від 23.01.2012 відмовлено у відкритті провадження в адміністративній справі в частині вимог про скасування акта №6426/15-316/20702980 від 22.11.2011.

Ухвалою від 23.01.2012 в частині вимог про скасування податкового повідомлення-рішення №0000121530 від 12.01.2012 відкрито провадження в адміністративній справі №2а-139/12/2770.

Ухвалою від 07.02.2012 закінчено підготовче провадження, справу призначено до судового розгляду.

Представник відповідача надав суду письмове заперечення на позов, у якому із заявленими вимогами не погодився, зазначив: рішенням Гагарінської районної у м. Севастополі ради №1067 від 31.03.2010 вирішено припинити юридичну особу -КП «Технічна група»шляхом приєднання до КП «Орбіта»; згідно зі статтею 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам -правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації; пунктом 3 статті 59 Господарського кодексу України передбачено, що у разі приєднання одного або кількох суб'єктів господарювання до іншого суб'єкта господарювання до цього останнього переходять усі майнові права та обов'язки приєднаних суб'єктів господарювання; до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців внесено запис №10761120007001754 від 23.11.2010 про припинення КП «Технічна група»шляхом приєднання до КП «Орбіта»; всі майнові права та обов'язки КП «Технічна група»перейшли до КП «Орбіта»; перевірку позивача проведено відповідно до вимог Податкового кодексу України /а.с.44-46/.

Судом встановлено, що на час розгляду справи правильна назва відповідача - «Державна податкова інспекція у Гагарінському районі м. Севастополя Державної податкової служби»/а.с.79/.

У судовому засіданні 24.04.2012 представник позивача заявлені вимоги підтримав, наполягав на їх задоволенні.

Представник відповідача у судовому засіданні 24.04.2012 проти позову заперечував, просив у задоволенні позову відмовити.

Вислухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Гагарінською районною державною адміністрацією у місті Севастополі 29.12.1994 здійснена реєстрація юридичної особи -Комунального підприємства «Технічна група» (ідентифікаційний код 22305993), про що здійснений запис (включення відомостей про юридичну особу до ЄДР) за номером 1 076 120 0000 001754.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платниками податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" пункту 15.1 статті 15 Податкового кодексу України, Комунальне підприємство «Технічна група»у періоди виникнення та існування спірних відносин було платником податків та зборів (обов'язкових платежів), у тому числі, орендної плати за землю.

28.09.2007 між Севастопольською міською Радою та Комунальним підприємством «Технічна група»укладений договір оренди, згідно якого КП «Технічна група»отримує у платне користування строком на 25 років земельну ділянку для будівництва продовольчого мікрорайонного ринку, яка знаходиться у м. Севастополі, по вул. Шевченко, в районі будинку №52, загальною площею 0,6000 га. /а.с.104-113/.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на період будівництва до здачі об'єкта в експлуатацію складає 627 566,00 грн., на наступний період -3 137 832,00 грн. (пункт 2.3 вказаного Договору).

Річна орендна плата за використання земельної ділянки встановлюється згідно з Методикою визначення розміру орендної плати при складанні договорів оренди, затвердженою рішенням міської Ради №1348 від 14.10.2003 р., у розмірі 3 % від грошової оцінки земельної ділянки (пункт 4.1 вказаного Договору).

Розмір щорічної орендної плати за користування земельною ділянкою складає: на період будівництва: 627 556,00 грн. х 0,03 = 18 826,98 грн.; на наступний період: 3 137 832,00 грн. х 0,03 = 94 134,96 грн. (пункт 4.2 вказаного Договору).

У підпункті 4.4 статті 4 вказаного договору зазначено, що орендна плата за земельну ділянку сплачується Орендатором щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного періоду місяця, у національній валюті, на спеціальний бюджетний рахунок.

29.06.2010 до вказаного вище договору оренди земельної ділянки сторонами договору була укладена додаткова угода /а.с.100-103/.

Гагарінською районною у м. Севастополі радою 31.03.2010 прийнято рішення №1067 про припинення юридичної особи -Комунального підприємства «Технічна група»шляхом приєднання до Комунального підприємства «Орбіта»/а.с.15-16/.

Рішенням Гагарінської районної у м. Севастополі ради від 22.10.2010 №1230 затверджений передаточний акт про правонаступництво по всіх зобов'язаннях юридичної особи КП «Технічна група».

23.11.2010 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців внесено запис №10761120007001754 про державну реєстрацію припинення КП «Технічна група»шляхом приєднання до КП «Орбіта»/а.с.9/.

29.03.2011 до згаданого вище договору оренди земельної ділянки, на підставі рішення Гагарінської районної у м. Севастополі ради від 31.01.2011 №358 /а.с.98-99/ були внесені зміни в частині заміни сторони договору - КП «Технічна група», на КП «Орбіта»/а.с.96-97/.

29.11.2011 Гагарінською районною у м. Севастополі радою прийнято рішення №2109 про розірвання договору оренди від 28.09.2007 та надання відповідної земельної ділянки у постійне користування Комунальному підприємству «Орбіта»/а.с.94-95/.

За довідкою відповідача, Комунальне підприємство «Технічна група» (ідентифікаційний код 22305993) станом на 01.10.2010 мало податковий борг перед бюджетом з орендної плати за землю в сумі 25 273,16 грн., у тому числі з пені -4 585,51 грн.

Згідно з частинами першою та другою статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам -правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації; юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Частиною третьою статті 59 Господарського кодексу України передбачено, що у разі приєднання одного або кількох суб'єктів господарювання до іншого суб'єкта господарювання до цього останнього переходять усі майнові права та обов'язки приєднаних суб'єктів господарювання.

Підпунктом 8.7 пункту 8 Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 19.02.1998 № 80, у редакції Наказу Державної податкової адміністрації України від 24.07.2006 р. N 427, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 22 серпня 2006 р. за N 994/12868, встановлено:

Платник податків, який реорганізовується та має податкові зобов'язання та/або податковий борг, після розміщення у визначених законодавством друкованих засобах масової інформації повідомлення про реорганізацію подає до органу державної податкової служби за місцем свого обліку: заяву про припинення платника податків за формою N 8-ОПП (додаток 8); копію рішення про реорганізацію; у довільній формі план реорганізації, в якому зазначається порядок розподілу податкових зобов'язань та/або податкового боргу між іншими платниками податків - правонаступниками із зазначенням видів податків, сум і часток податків, а також часток активів, що передаються правонаступникам, чи інших критеріїв, за якими визначені частки податків. План реорганізації має бути підписаний уповноваженими особами платника податків, який реорганізується, та уповноваженими особами платників податків - правонаступників. Підписи таких осіб засвідчуються в установленому законодавством порядку.

Підрозділ погашення прострочених податкових зобов'язань органу державної податкової служби за місцезнаходженням платника податків у взаємодії з іншими підрозділами та органами державної податкової служби за місцем обліку правонаступників як платників податків розглядає отримані документи у місячний строк від дня отримання заяви за формою N 8-ОПП. За результатами такого розгляду органом державної податкової служби приймається відповідне рішення, яке доводиться до відома платника податків.

При врегулюванні податкової заборгованості або податкового боргу платника податків, що здійснюється відповідно до пункту 13.1 статті 13 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (далі - Закон N 2181), податковий орган приймає рішення про узгодження плану реорганізації або відмову в узгодженні плану реорганізації. Рішення про відмову в узгодженні плану реорганізації приймається у разі, коли за висновками податкового органу така реорганізація може призвести до неналежного виконання податкових зобов'язань платником податків, який реорганізовується, або якщо розподіл податкових зобов'язань та/або податкового боргу між правонаступниками не відповідає вимогам Закону N 2181.

У цьому випадку платник податків може погасити податковий борг або переглянути план реорганізації в частині розподілу податкових зобов'язань (боргу) правонаступнику (правонаступникам) та повторно звернутись до органу державної податкової служби для його узгодження.

Після завершення всіх процедур, пов'язаних з розподілом, передачею та забезпеченням податкового боргу і податкових зобов'язань, орган державної податкової служби приймає рішення про узгодження плану реорганізації платника податків.

У разі реорганізації платника податків шляхом злиття, приєднання, перетворення до облікових справ правонаступників долучаються облікові справи реорганізованих платників податків. Якщо правонаступник перебуває на обліку в іншому органі державної податкової служби, ніж реорганізований платник податків, після завершення реорганізації та зняття його з обліку облікова справа реорганізованого платника податків передається до органу державної податкової служби, де перебуває на обліку правонаступник.

Дані щодо стану розрахунків з бюджетом платника податків, реорганізацію якого завершено, підрозділами обліку та звітності розносяться до карток особових рахунків правонаступників відповідно до Закону N 2181 згідно з узгодженим планом реорганізації та з урахуванням вимог пункту 1.7 Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 18.07.2005 N 276, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 02.08.2005 за N 843/11123.

Отже, заборгованість Комунального підприємства «Технічна група», яка залишилася непогашеною після його ліквідації шляхом приєднання до КП «Орбіта», правомірно обліковується відповідачем за останнім підприємством як правонаступником; правонаступництво стосується й обов'язку ліквідованого підприємства щодо своєчасної сплати податкових зобов'язань з орендної плати за землю.

22.12.2011 працівником Державної податкової інспекції у Гагарінському районі м. Севастополя проведена документальна невиїзна перевірка Комунального підприємства «Орбіта»(ідентифікаційний код 20702980) з питання повноти і своєчасності погашення узгоджених податкових зобов'язань по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності КП «Технічна група»(ідентифікаційний код 22305993) за період серпень 2009 року - грудень 2010 року.

За результатами перевірки складений акт №6426/15-316/20702980 від 22.12.2011 (далі за текстом -Акт перевірки).

В Акті перевірки зазначено, що встановлено порушення граничних термінів сплати узгоджених податкових зобов'язань за перевіряємий період на загальну суму 190 038,39 грн., строком більше 30 днів, й КП Орбіта»як правонаступник КП «Технічна група», несе встановлену статтею 126 Податкового кодексу України відповідальність.

На підставі акта перевірки №6426/15-316/20702980 від 22.12.2011 відносно Комунального підприємства «Орбіта»відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0000121530 від 18.01.2012 про застосування штрафних санкцій у розмірі 38 007,68 грн. (190 038,39 грн. х 20 %) /а.с.12/.

Доказів оскарження вказаного податкового повідомлення-рішення в адміністративному порядку сторони суду не надали.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про плату за землю»використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель, розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.

Відповідно до статті 15 зазначеного Закону власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок, а також орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

За правилом статті 17 Закону України «Про плату за землю»податкове зобов'язання з земельного податку, а також з орендної плати за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності громадянами сплачується рівними частками до 15 серпня і 15 листопада.

Згідно з підпунктами 287.3, 287.4 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Статтею 126 Податкового кодексу України визначено, що у разі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

З урахуванням висновку суду щодо правонаступництва Комунального підприємства «Орбіта»прав та обов'язків Комунального підприємства «Технічна група», у тому числі щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), зокрема, самостійно визначених Комунальним підприємством «Технічна група»сум податкових зобов'язань з орендної плати за землю за 2009 та 2010 роки, суд вважає правомірним покладення на позивача відповідальності за несвоєчасне погашення відповідних узгоджених сум податкових зобов'язань з орендної плати за землю.

Стосовно доводу позивача про порушення відповідачем порядку проведення документальної невиїзної перевірки, слід зазначити наступне.

Згідно з пунктом 79.1 статті 79 Податкового кодексу України документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.

Присутність платників податків під час проведення документальних невиїзних перевірок не обов'язкова (пункт 79.3 статті 79 Податкового кодексу України).

Як зазначено відповідачем, та підтверджено у позові позивачем, на адресу КП «Орбіта» було направлено повідомлення від 12.12.2011 №6209/10/15-332 про запрошення посадових осіб платника податків на 22.12.2011, для ознайомлення та підписання акта перевірки /а.с.38/.

Тобто позивача було завчасно повідомлено про дату, час, місце та суть питання, за яким його посадові особи запрошені до відповідача.

Копія наказу від 12.12.2012 №1747 «Про проведення документальної невиїзної перевірки КП «Орбіта»ЄДРПОУ 20702980 була одержана директором КП «Орбіта»на руки 15.12.2012, що підтверджується підписом на оборотній сторінці наказу /а.с.37/.

Таким чином, порядок проведення документальної невиїзної перевірки відповідачем не був порушений.

Слід також зауважити, що позивачем не надані докази того, що відсутність його посадових осіб під час проведення перевірки, вплинула на її результати.

Як вбачається з матеріалів справи, після одержання позивачем акта перевірки №6426/15-316/20702980 від 22.12.2011, ним були подані до відповідної податкової інспекції заперечення на такий акт перевірки /а.с.48/.

Заперечення платника податків залишені відповідачем без задоволення, із зазначенням про обґрунтованість висновків акта перевірки №6426/15-316/20702980 від 22.12.2011 /а.с.49/.

З огляду на викладене позовні вимоги задоволенню не підлягають.

Постанова складена у повному обсязі 28.04.2012.

Керуючись статтями 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову відмовити.

Постанова може бути оскаржена до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд міста Севастополя шляхом подачі апеляційної скарги, з надсиланням копії скарги до суду апеляційної інстанції.

Відповідно до частини другої статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Відповідно до частин першої, третьої статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя підпис Т.М. Дудкіна

Згідно з оригіналом

Суддя Т.М. Дудкіна

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення24.04.2012
Оприлюднено16.05.2012
Номер документу23993967
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-139/12/2770

Ухвала від 17.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 25.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Постанова від 27.02.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Ілюхіна Ганна Павлівна

Постанова від 24.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Дудкіна Т.М.

Ухвала від 23.01.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Дудкіна Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні