Ухвала
від 25.06.2013 по справі 2а-139/12/2770
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"25" червня 2013 р. м. Київ К/800/16789/13

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

Головуючого: Маринчак Н.Є.,

Суддів: Костенка М.І., Рибченка А.О.,

розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Гагарінському районі м. Севастополя Державної податкової служби

на постанову Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 27 лютого 2013р.

у справі №2а-139/12/2770

за позовом Комунального підприємства «Орбіта» (надалі - КП «Орбіта»)

до Державної податкової інспекції у Гагарінському районі м. Севастополя Державної податкової служби (надалі - ДПІ у Гагарінському районі м.Севастополя)

про скасування податкового повідомлення-рішення, -

встановив:

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду м.Севастополя з позовом, в якому поставлено питання про скасування податкового повідомлення-рішення №0000121530 від 12.01.2012р.

Постановою Окружного адміністративного суду м.Севастополя від 24 квітня 2012р. у задоволенні позову відмовлено повністю.

Постановою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 27 лютого 2013р. рішення суду першої інстанції скасовано та прийнято у справі нове рішення, яким позовні вимоги КП «Орбіта» задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення ДПІ у Гагарінському районі м.Севастополя №0000121530 від 12.01.2012р. в частині застосування штрафних санкцій в сумі 27192,47грн. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено. Судовий збір стягнуто з Державного бюджету України на користь позивача в сумі 34,55грн.

Не погодившись з рішенням суду апеляційної інстанції, вказуючи на порушення норм процесуального права та неправильне застосування судом норм матеріального, відповідач звернувся із касаційною скаргою до Вищого адміністративного суду України, в якій ставить питання про скасування постанови суду апеляційної інстанції та залишення в силі постанови Окружного адміністративного суду м.Севастополя від 24 квітня 2012р.

Заслухавши доповідь судді, перевіривши матеріали справи та обговоривши доводи наведені у скарзі, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.

Як встановлено попередніми судовими інстанціями, контролюючим органом проведено документальну невиїзну перевірку КП «Орбіта» з питання повноти і своєчасності погашення узгоджених податкових зобов'язань по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності КП «Технічна група» за період серпень 2009р. - грудень 2010р., про що складений акт №6426/15-316/20702980 від 22.12.2011р.

Висновками перевірки вказано на порушення граничних термінів сплати узгоджених податкових зобов'язань за перевірений період на загальну суму 190038,39грн., строком більше 30 днів, та КП «Орбіта», як правонаступник КП «Технічна група», несе встановлену статтею 126 Податкового кодексу України відповідальність.

На підставі зазначених висновків прийнято оскаржуване повідомлення-рішення від 18.01.2012р. №0000121530 про застосування до КП «Орбіта» штрафних санкцій у розмірі 38007,68 грн..

Згідно з частинами першою та другою статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації; юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Частиною третьою статті 59 Господарського кодексу України передбачено, що у разі приєднання одного або кількох суб'єктів господарювання до іншого суб'єкта господарювання до цього останнього переходять усі майнові права та обов'язки приєднаних суб'єктів господарювання.

Підпунктом 8.7 пункту 8 Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого Наказом ДПА України від 19.02.1998р. №80, у редакції Наказу ДПА України від 24.07.2006р. №427, встановлено, що платник податків, який реорганізовується та має податкові зобов'язання та/або податковий борг, після розміщення у визначених законодавством друкованих засобах масової інформації повідомлення про реорганізацію подає до органу державної податкової служби за місцем свого обліку: заяву про припинення платника податків за формою N 8-ОПП (додаток 8); копію рішення про реорганізацію; у довільній формі план реорганізації, в якому зазначається порядок розподілу податкових зобов'язань та/або податкового боргу між іншими платниками податків - правонаступниками із зазначенням видів податків, сум і часток податків, а також часток активів, що передаються правонаступникам, чи інших критеріїв, за якими визначені частки податків. План реорганізації має бути підписаний уповноваженими особами платника податків, який реорганізується, та уповноваженими особами платників податків - правонаступників. Підписи таких осіб засвідчуються в установленому законодавством порядку.

Підрозділ погашення прострочених податкових зобов'язань органу державної податкової служби за місцезнаходженням платника податків у взаємодії з іншими підрозділами та органами державної податкової служби за місцем обліку правонаступників як платників податків розглядає отримані документи у місячний строк від дня отримання заяви за формою №8-ОПП. За результатами такого розгляду органом державної податкової служби приймається відповідне рішення, яке доводиться до відома платника податків.

При врегулюванні податкової заборгованості або податкового боргу платника податків, що здійснюється відповідно до п. 13.1 ст. 13 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», податковий орган приймає рішення про узгодження плану реорганізації або відмову в узгодженні плану реорганізації. Рішення про відмову в узгодженні плану реорганізації приймається у разі, коли за висновками податкового органу така реорганізація може призвести до неналежного виконання податкових зобов'язань платником податків, який реорганізовується, або якщо розподіл податкових зобов'язань та/або податкового боргу між правонаступниками не відповідає вимогам вказаного Закону. У цьому випадку платник податків може погасити податковий борг або переглянути план реорганізації в частині розподілу податкових зобов'язань (боргу) правонаступнику (правонаступникам) та повторно звернутись до органу державної податкової служби для його узгодження.

Після завершення всіх процедур, пов'язаних з розподілом, передачею та забезпеченням податкового боргу і податкових зобов'язань, орган державної податкової служби приймає рішення про узгодження плану реорганізації платника податків.

У разі реорганізації платника податків шляхом злиття, приєднання, перетворення до облікових справ правонаступників долучаються облікові справи реорганізованих платників податків. Якщо правонаступник перебуває на обліку в іншому органі державної податкової служби, ніж реорганізований платник податків, після завершення реорганізації та зняття його з обліку облікова справа реорганізованого платника податків передається до органу державної податкової служби, де перебуває на обліку правонаступник.

За даними ЄДРПОУ 23.11.2010р. КП «Технічна група» припинено шляхом приєднання до КП «Орбіта», тобто засвідчено перехід прав та обов'язків.

Згідно з підпунктами 287.3, 287.4 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Статтею 126 Податкового кодексу України визначено, що у разі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Між тим, податковим органом не доведено належними та допустимими доказами правомірності визначення позивачеві штрафних санкцій оскаржуваним рішенням в повному обсязі, у зв'язку з цим суд дійшов висновку про наявність підстав для часткового задоволення позовних вимог.

Доводи касаційної скарги не спростовують зазначених висновків суду.

За таких обставин, судами першої та апеляційної інстанцій, виконано всі вимоги процесуального законодавства, всебічно перевірено обставини справи, вирішено справу у відповідності з нормами матеріального права, постановлено обґрунтовані рішення, в яких повно відображені обставини, що мають значення для справи. Висновки суду про встановлені обставини і правові наслідки є вичерпними, відповідають дійсності і підтверджуються доказами, дослідженими у судовому засіданні, а тому підстав для їх перегляду з мотивів, викладених в касаційній скарзі не вбачається.

Керуючись статтями 220, 220 1 , 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ухвалив:

Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Гагарінському районі м.Севастополя Державної податкової служби - залишити без задоволення.

Постанову Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 27 лютого 2013 року - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута з підстав, в порядку та у строки встановлені ст.ст.236-238 КАС України.

Головуючий:


Н.Є. Маринчак

Судді:


М.І. Костенко


А.О. Рибченко

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення25.06.2013
Оприлюднено11.07.2013
Номер документу32300405
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-139/12/2770

Ухвала від 17.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 25.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Постанова від 27.02.2013

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Ілюхіна Ганна Павлівна

Постанова від 24.04.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Дудкіна Т.М.

Ухвала від 23.01.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Дудкіна Т.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні