Копія
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Постанова
Іменем України
Справа № 2а-139/12/2770
27.02.13 м. Севастополь
Севастопольський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Ілюхіної Г.П.,
суддів Єланської О.Е. ,
Кукти М.В.
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Комунального підприємства "Орбіта" на постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополя (суддя Дудкіна Т.М.) від 24.04.2012 у справі № 2а-139/12/2770
за позовом Комунального підприємства "Орбіта" (просп. Жовтневої Революції, 52/36а, м. Севастополь, 99038)
до Державної податкової інспекції в Гагарінському районі м. Севастополя Державної податкової служби (вул. Пролетарська, 24, м. Севастополь, 99014)
про скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду міста Севастополь від 24.04.2012 у задоволенні позову Комунальному підприємству "Орбіта" до Державної податкової інспекції в Гагарінському районі м. Севастополя Державної податкової служби, - відмовлено.
Судове рішення мотивовано тим, що заборгованість Комунального підприємства "Технічна група", яка залишилася непогашеною після його ліквідації шляхом приєднання до КП "Орбіта", правомірно обліковується відповідачем за останнім підприємством як правонаступником; правонаступництво стосується й обов'язку ліквідованого підприємства щодо своєчасної сплати податкових зобов'язань з орендної плати за землю; суд вважає правомірним покладення на позивача відповідальності за несвоєчасне погашення відповідних узгоджених сум податкових зобов'язань з орендної плати за землю; крім того позивача було завчасно повідомлено про дату, час, місце та суть питання, за яким його посадові особи запрошені до відповідача, порядок проведення документальної невиїзної перевірки відповідачем не був порушений; позивачем не надані докази того, що відсутність його посадових осіб під час проведення перевірки, вплинула на її результати.
Не погодившись з рішенням суду, позивач - Комунальне підприємство "Орбіта", звернувся з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нове рішення по справі, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Доводи апеляційної скарги мотивовані тим, що постанова суду першої інстанції прийнята з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до невірного вирішення справи; відповідачем проведено перевірку без відома підприємства; підприємство не порушувало граничних строків сплати сум податкових зобов'язань, оскільки відповідні суми обліковувалися за Комунальним підприємством "Технічна група", яке ліквідовано та правонаступником якого є позивач; відповідач кредиторських вимог до Комунального підприємства "Технічна група" під час ліквідаційної процедури не заявив, й на теперішній час втратив право на пред'явлення до позивача вимог, пов'язаних з КП "Технічна група".
В судове засідання, призначене на 27.02.2013, позивач та відповідач явку уповноважених представників не забезпечили, про дату, час та місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином та своєчасно, про причини неявки суд не повідомили, відповідач надав заперечення на апеляційну скаргу, в яких просить в її задоволенні відмовити.
До суду апеляційної інстанції представник позивача надав пояснення, в яких зазначив, що 10.05.2011 ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду у справі №2а-1151/10/2770 за позовом Прокурора Гагарінського району м.Севастополя в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в Гагарінському районі м.Севастополя до КП «Орбіта» прийнято відмову від позовних вимог в сумі 104459,66грн., з яких: 104194,62грн. - сума заборгованості перед бюджетом по орендній платі, 265,04 грн. - пеня, у зв'язку з тим, що сесією міської ради КП «Технічна група» (КП «Орбіта») був продовжений строк дії договору оренди земельної ділянки в частині надання нового строку на будівництво, станом на 10.05.2011 за КП «Технічна група» (КП «Орбіта») була наявна заборгованість в сумі 1012,56грн, так як сума боргу в розмірі 104194,62грн. була погашена шляхом подачі уточненої декларації, сума боргу в розмірі 32535,05грн. також погашена шляхом подачі уточненої декларації на підставі рішення сесії міської ради, сума боргу в розмірі 55076,05грн. була погашена несвоєчасно, у зв'язку з чим були нараховані штрафні санкції в розмірі 10815,21грн., позивач визнає штрафні санкції в розмірі 10815,21грн.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
Суд, керуючись положеннями пункту 2 частини першої статті 197 Кодексу адміністративного судочинства України, визнав за можливе перейти до письмового провадження по справі.
Розглянувши справу в порядку статей 195, 197 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів встановила наступне.
Гагарінською районною державною адміністрацією у місті Севастополі 29.12.1994 здійснена реєстрація юридичної особи - Комунального підприємства "Технічна група" (ідентифікаційний код 22305993), про що здійснений запис (включення відомостей про юридичну особу до ЄДР) за номером 1 076 120 0000 001754.
28.09.2007 між Севастопольською міською Радою та Комунальним підприємством "Технічна група" укладений договір оренди, згідно якого КП "Технічна група" отримує у платне користування строком на 25 років земельну ділянку для будівництва продовольчого мікрорайонного ринку, яка знаходиться у м. Севастополі, по вул. Шевченко, в районі будинку №52, загальною площею 0,6000 га (арк.с.104-113).
Нормативна грошова оцінка земельної ділянки на період будівництва до здачі об'єкта в експлуатацію складає 627566,00 грн., на наступний період - 3137832,00 грн. (пункт 2.3 вказаного Договору).
Річна орендна плата за використання земельної ділянки встановлюється згідно з Методикою визначення розміру орендної плати при складанні договорів оренди, затвердженою рішенням міської Ради №1348 від 14.10.2003, у розмірі 3 % від грошової оцінки земельної ділянки (пункт 4.1 вказаного Договору).
Розмір щорічної орендної плати за користування земельною ділянкою складає: на період будівництва: 627556,00 грн. х 0,03 = 18826,98 грн.; на наступний період: 3137832,00 грн. х 0,03 = 94134,96 грн. (пункт 4.2 вказаного Договору).
У підпункті 4.4 статті 4 вказаного договору зазначено, що орендна плата за земельну ділянку сплачується Орендатором щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного періоду місяця, у національній валюті, на спеціальний бюджетний рахунок.
29.06.2010 до вказаного вище договору оренди земельної ділянки сторонами договору була укладена додаткова угода (арк.с.100-103).
Гагарінською районною у м. Севастополі радою 31.03.2010 прийнято рішення №1067 про припинення юридичної особи - Комунального підприємства "Технічна група" шляхом приєднання до Комунального підприємства "Орбіта" (арк.с.15-16).
Рішенням Гагарінської районної у м. Севастополі ради від 22.10.2010 №1230 затверджений передаточний акт про правонаступництво по всіх зобов'язаннях юридичної особи КП "Технічна група".
23.11.2010 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців внесено запис №10761120007001754 про державну реєстрацію припинення КП "Технічна група" шляхом приєднання до КП "Орбіта" (арк.с.9).
29.03.2011 до договору оренди земельної ділянки, на підставі рішення Гагарінської районної у м. Севастополі ради від 31.01.2011 №358 були внесені зміни в частині заміни сторони договору - КП "Технічна група", на КП "Орбіта" (арк.с.96-97, 98-99).
29.11.2011 Гагарінською районною у м. Севастополі радою прийнято рішення №2109 про розірвання договору оренди від 28.09.2007 та надання відповідної земельної ділянки у постійне користування Комунальному підприємству "Орбіта" (арк.с.94-95).
За довідкою відповідача, Комунальне підприємство "Технічна група" (ідентифікаційний код 22305993) станом на 01.10.2010 мало податковий борг перед бюджетом з орендної плати за землю в сумі 25273,16 грн., у тому числі з пені - 4585,51 грн.
12.12.2011 на адресу КП "Орбіта" було направлено повідомлення №6209/10/15-332 про запрошення посадових осіб платника податків на 22.12.2011, для ознайомлення та підписання акта перевірки (арк.с.38).
15.12.2011 копія наказу від 12.12.2011 №1747 "Про проведення документальної невиїзної перевірки КП "Орбіта" ЄДРПОУ 20702980 була одержана директором КП "Орбіта" на руки, що підтверджується підписом на оборотній сторінці наказу (арк.с.37).
22.12.2011 працівником Державної податкової інспекції у Гагарінському районі м.Севастополя проведена документальна невиїзна перевірка Комунального підприємства "Орбіта" (ідентифікаційний код 20702980) з питання повноти і своєчасності погашення узгоджених податкових зобов'язань по орендній платі за земельні ділянки державної і комунальної власності КП "Технічна група" (ідентифікаційний код 22305993) за період серпень 2009 року - грудень 2010 року, за результатами складений акт №6426/15-316/20702980 від 22.12.2011, в якому встановлені порушення граничних термінів сплати узгоджених податкових зобов'язань за перевіряємий період на загальну суму 190038,39 грн., строком більше 30 днів, та КП Орбіта" як правонаступник КП "Технічна група", несе встановлену статтею 126 Податкового кодексу України відповідальність (арк.с.8-11).
Після одержання позивачем акту перевірки №6426/15-316/20702980 від 22.12.2011, ним були подані до відповідної податкової інспекції заперечення на такий акт перевірки (арк.с.48).
Заперечення платника податків залишені відповідачем без задоволення, із зазначенням про обґрунтованість висновків акта перевірки №6426/15-316/20702980 від 22.12.2011 (арк.с.49).
18.01.2012 на підставі акта перевірки №6426/15-316/20702980 від 22.12.2011 щодо Комунального підприємства "Орбіта" відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №0000121530 про застосування штрафних санкцій у розмірі 38007,68 грн. (190038,39 грн. х 20 %) (арк.с.12).
Позивач звернувся з позовом про скасування акта №6426/15-316/20702980 від 22.11.2011 та податкового повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у Гагарінському районі м. Севастополя №0000121530 від 12.01.2012.
Ухвалою Окружного адміністративного суду м.Севастополя від 23.01.2012 відмовлено у відкритті провадження в адміністративній справі в частині вимог про скасування акта №6426/15-316/20702980 від 22.11.2011.
Обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши правову оцінку обставин у справі та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, судова колегія вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню частково з наступних підстав.
Правовідносини сторін регулюються Конституцією України, Податковим кодексом України, Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (далі - Закон N 2181).
Статтею 19 Конституції України зобов'язує орган влади діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з частинами першою та другою статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або в результаті ліквідації; юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.
Частиною третьою статті 59 Господарського кодексу України передбачено, що у разі приєднання одного або кількох суб'єктів господарювання до іншого суб'єкта господарювання до цього останнього переходять усі майнові права та обов'язки приєднаних суб'єктів господарювання.
Підпунктом 8.7 пункту 8 Порядку обліку платників податків, зборів (обов'язкових платежів), затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 19.02.1998 № 80, у редакції Наказу Державної податкової адміністрації України від 24.07.2006 № 427, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 22 серпня 2006 р. за N 994/12868, встановлено:
Платник податків, який реорганізовується та має податкові зобов'язання та/або податковий борг, після розміщення у визначених законодавством друкованих засобах масової інформації повідомлення про реорганізацію подає до органу державної податкової служби за місцем свого обліку: заяву про припинення платника податків за формою N 8-ОПП (додаток 8); копію рішення про реорганізацію; у довільній формі план реорганізації, в якому зазначається порядок розподілу податкових зобов'язань та/або податкового боргу між іншими платниками податків - правонаступниками із зазначенням видів податків, сум і часток податків, а також часток активів, що передаються правонаступникам, чи інших критеріїв, за якими визначені частки податків. План реорганізації має бути підписаний уповноваженими особами платника податків, який реорганізується, та уповноваженими особами платників податків - правонаступників. Підписи таких осіб засвідчуються в установленому законодавством порядку.
Підрозділ погашення прострочених податкових зобов'язань органу державної податкової служби за місцезнаходженням платника податків у взаємодії з іншими підрозділами та органами державної податкової служби за місцем обліку правонаступників як платників податків розглядає отримані документи у місячний строк від дня отримання заяви за формою N 8-ОПП. За результатами такого розгляду органом державної податкової служби приймається відповідне рішення, яке доводиться до відома платника податків.
При врегулюванні податкової заборгованості або податкового боргу платника податків, що здійснюється відповідно до пункту 13.1 статті 13 Закону № 2181, податковий орган приймає рішення про узгодження плану реорганізації або відмову в узгодженні плану реорганізації. Рішення про відмову в узгодженні плану реорганізації приймається у разі, коли за висновками податкового органу така реорганізація може призвести до неналежного виконання податкових зобов'язань платником податків, який реорганізовується, або якщо розподіл податкових зобов'язань та/або податкового боргу між правонаступниками не відповідає вимогам Закону N 2181.
У цьому випадку платник податків може погасити податковий борг або переглянути план реорганізації в частині розподілу податкових зобов'язань (боргу) правонаступнику (правонаступникам) та повторно звернутись до органу державної податкової служби для його узгодження.
Після завершення всіх процедур, пов'язаних з розподілом, передачею та забезпеченням податкового боргу і податкових зобов'язань, орган державної податкової служби приймає рішення про узгодження плану реорганізації платника податків.
У разі реорганізації платника податків шляхом злиття, приєднання, перетворення до облікових справ правонаступників долучаються облікові справи реорганізованих платників податків. Якщо правонаступник перебуває на обліку в іншому органі державної податкової служби, ніж реорганізований платник податків, після завершення реорганізації та зняття його з обліку облікова справа реорганізованого платника податків передається до органу державної податкової служби, де перебуває на обліку правонаступник.
Дані щодо стану розрахунків з бюджетом платника податків, реорганізацію якого завершено, підрозділами обліку та звітності розносяться до карток особових рахунків правонаступників відповідно до Закону N 2181 згідно з узгодженим планом реорганізації та з урахуванням вимог пункту 1.7 Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 18.07.2005 N 276, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 02.08.2005 за N 843/11123.
Відповідно до статті 2 Закону України "Про плату за землю" використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель, розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.
Відповідно до статті 15 зазначеного Закону власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок, а також орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
За правилом статті 17 Закону України "Про плату за землю" податкове зобов'язання з земельного податку, а також з орендної плати за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця. Земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності громадянами сплачується рівними частками до 15 серпня і 15 листопада.
Згідно з підпунктами 287.3, 287.4 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Статтею 126 Податкового кодексу України визначено, що у разі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
З урахуванням висновку суду щодо правонаступництва Комунального підприємства "Орбіта" прав та обов'язків Комунального підприємства "Технічна група", у тому числі щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), зокрема, самостійно визначених Комунальним підприємством "Технічна група" сум податкових зобов'язань з орендної плати за землю за 2009 та 2010 роки, судова колегія погоджується висновком суду першої інстанції щодо правомірності покладення на позивача відповідальності за несвоєчасне погашення відповідних узгоджених сум податкових зобов'язань з орендної плати за землю за цей період.
При викладених обставинах, позовні вимоги підлягали задоволенню частково.
Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Згідно зі статтею 70 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Частиною другою статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Належних та допустимих доказів на підтвердження правомірності прийняття оскаржуваного рішення відповідачем не надано.
На підставі викладеного, судова колегія дійшла висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню частково, постанова суду першої інстанції - скасуванню, з прийняттям нової про задоволення позовних вимог частково.
Керуючись частиною третьою статті 24, статтями 94, 160, 167, частиною першою статті 195, статтею 197, пунктом 3 частини першої статті 198, пунктом 1 частини першої статті 202, статтями 207, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1.Апеляційну скаргу Комунального підприємства "Орбіта" на постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 24.04.2012 у справі № 2а-139/12/2770 задовольнити частково.
2. Постанову Окружного адміністративного суду міста Севастополя від 24.04.2012 у справі № 2а-139/12/2770 скасувати.
3. Прийняти нову постанову.
4. Позовні вимоги задовольнити частково.
5. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в Гагарінському районі м. Севастополя Державної податкової служби №0000121530 від 12.01.2012 в частині застосування штрафних санкцій в сумі 27192,47грн.
6.В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
7. Стягнути з Державного бюджету України на користь Комунального підприємства "Орбіта" (просп. Жовтневої Революції, 52/36а, м. Севастополь, 99038) витрати по сплаті судового збору в сумі 34,55грн.
Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копій особам, які беруть участь у справі.
Постанову може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою касаційна скарга на судові рішення подається безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення ухвали в повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення ухвали в повному обсязі.
Головуючий суддя підпис Г.П.Ілюхіна
Судді підпис О.Е.Єланська
підпис М.В. Кукта
З оригіналом згідно
Головуючий суддя Г.П.Ілюхіна
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2013 |
Оприлюднено | 05.03.2013 |
Номер документу | 29714584 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Ілюхіна Ганна Павлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні