ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
11 травня 2012 р. Справа № 2а/0270/1601/12
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Яремчука Костянтина Олександровича,
за участі секретаря судового засідання: Щербатюк Любові Євгеніївни
представника позивачів: Балтака О.О.
представника відповідача - Гайсинської районної державної адміністрації: Капкан Л.С.
представника відповідача - відділу Держкомзему у Гайсинському районі Вінницької області: Мехед О.М.
представника третьої особи - ДП "Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою": Герасимчука О.О.
представника третьої особи - ФГ "ОСОБА_5": ОСОБА_5
представника третьої особи: ОСОБА_6
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи
за позовом: фізичної особи-підприємця ОСОБА_7, сільськогосподарського виробничого кооперативу "Нива"
до: Гайсинської районної державної адміністрації, відділу Держкомзему у Гайсинському районі Вінницької області, треті особи, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору державне підприємство "Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", фермерське господарство "ОСОБА_5", фізична особа-підприємець ОСОБА_6
про: визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ :
До Вінницького окружного адміністративного суду із адміністративним позовом звернулися фізична особа-підприємець ОСОБА_7 та сільськогосподарський виробничий кооператив "Нива", у якому просили визнати протиправними дії Гайсинської районної державної адміністрації щодо оголошення, встановлення умов та проведення 07 лютого 2012 року поновленого аукціону з набуття права оренди земельних ділянок, а саме: ділянки № НОМЕР_1 за ме жами населеного пункту, територія Гранівської сільської ради, площа 11,5856 га, кадастровий номер 0520880900:01:001:0014; та ділянки № НОМЕР_2 за межами населено го пункту, територія Гранівської сільської ради, площа 13,7175 га, кадастровий номер 0520880900:01:004:0018; визнати протиправними та скасувати рішення Гайсинської районної державної адміністрації про проведення аукціону з набуття права оренди земельної ділянки, що оформлені протоколами №1а та №2а від 07 лютого 2012 року, а також зобов'язати Гайсинську районну державну адміністрацію провести повторний ау кціон з набуття права оренди земельних ділянок, а саме: ділянки №НОМЕР_1, за межами населеного пункту, територія Гранівської сільської ради, площа 11,5856 га, кадас тровий номер 0520880900:01:001:0014; та ділянки № НОМЕР_2 за межами населеного пу нкту, територія Гранівської сільської ради, площа 13,7175 га, кадастровий номер 0520880900:01:004:0018 з належним повідомленням усіх заінтересованих осіб про дату, час та місце проведення аукціону.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивачі зазначили, що дії Гайсинської районної державної адміністрації щодо оголошення, встановлення умов та проведення 07 лютого 2012 року поновленого аукціону з набуття права оренди земельних ділянок є протиправними та незаконними, а тому прийняті за результатами проведеного поновленого аукціону рішення Гайсинської РДА підлягають скасуванню, оскільки прямо суперечать приписам чинного законодавства України, яке регулює суспільні правовідносини у даній сфері. Разом з тим, на думку позивачів, належним способом відновлення порушених їх прав є зобов'язання райдержадміністрацію провести повторний аукціон з набуття права оренди земельних ділянок з належним повідомленням усіх заінтересованих осіб про дату, час та місце проведення аукціону.
27 квітня 2012 року представником позивачів подано до суду заяву про зміну предмету позову, яка на підставі статті 137 Кодексу адміністративного судочинства України прийнята судом як заява про доповнення до предмету позову. У цій заяві представник позивача просив визнати протиправними дії Гайсинської районної державної адміністрації щодо оголошення, встановлення умов та проведення 07 лютого 2012 року поновленого аукціону з набуття права оренди земельних ділянок, а саме: ділянки № НОМЕР_1 за ме жами населеного пункту, територія Гранівської сільської ради, площа 11,5856 га, кадастровий номер 0520880900:01:001:0014; та ділянки № НОМЕР_2 за межами населено го пункту, територія Гранівської сільської ради, площа 13,7175 га, кадастровий номер 0520880900:01:004:0018; визнати протиправними та скасувати рішення Гайсинської районної державної адміністрації про проведення аукціону з набуття права оренди земельної ділянки, що оформлені протоколами №1а та №2а від 07 лютого 2012 року; зобов'язати Гайсинську районну державну адміністрацію провести повторний ау кціон з набуття права оренди земельних ділянок, а саме: ділянки №1, за межами населеного пункту, територія Гранівської сільської ради, площа 11,5856 га, кадас тровий номер 0520880900:01:001:0014; та ділянки № НОМЕР_2 за межами населеного пу нкту, територія Гранівської сільської ради, площа 13,7175 га, кадастровий номер 0520880900:01:004:0018 з належним повідомленням усіх заінтересованих осіб про дату, час та місце проведення аукціону; скасувати державну реєстрацію договорів оренди земельних ділянок, право оре нди на які отримали фермерське господарство "ОСОБА_5" на підставі рішення Гайсинської РДА про проведення аукціону з набуття права оренди земельної ді лянки, яке оформлене протоколом №1а від 07 лютого 2012 року, та фізична особа-підприємець ОСОБА_6 на підставі рішення Гайсинської РДА про проведення аукціону з набуття права оренди земельної ділянки, яке оформлене протоколом № 2а від 07 лютого 2012 року; визнати протиправними та скасувати розпорядження Гайсинської райдержадміністрації №85 від 13 березня 2012 року та №96 від 21 березня 2012 року "Про надання в оренду земельної ділянки для рибогосподарських потреб та встановлення розміру орендної плати за користування на території Гранівської сільської ради".
Ухвалою суду від 27 квітня 2012 року до участі у справі в якості другого відповідача залучено відділ Держкомзему у Гайсинському районі Вінницької області.
Ухвалою від 11 травня 2012 року провадження у справі в частині вимог щодо визнання протиправними та скасування рішень Гайсинської районної державної адміністрації про проведення аукціону з набуття права оренди земельної ділянки, що оформлені протоколами №1а та №2а від 07 лютого 2012 року, закрито.
В судовому засіданні представник позивачів позовні вимоги підтримав та просив їх задовільнити, посилаючись на обставини, що викладені в позовній заяві.
Представники Гайсинської районної державної адміністрації, відділу Держкомзему у Гайсинському районі Вінницької області та державного підприємства "Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" проти позову заперечили, посилаючись на обставини, викладені в письмових запереченнях. Додатково представники Гайсинської райдержадміністрації та ДП "Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" пояснили, що, приймаючи рішення про проведення поновленого аукціону в день проведення первісного аукціону, Виконавець торгів керувався положеннями пункту 3.18 Тимчасового порядку, якими передбачено, що за умови достатньої кількості учасників Організатор поновлює торги по об'єкту в день проведення аукціону.
ФОП ОСОБА_6 та представник ФГ "ОСОБА_5" також проти позову заперечили та просили відмовити в задоволенні позовних вимог. Також додатково пояснили, що оскільки вони знали про можливість проведення у цей же день поновленого аукціону (у разі відмови підписати протоколи переможцем первісного аукціону), тому після закінчення основного аукціону з'ясовували у особи, що його проводила, чи не відмовився переможець торгів від підписання протоколів. Після того, коли їм стало відомо про відмову ФОП ОСОБА_8 від підписання протоколів, вони звернулися до Організатора аукціону із відповідними заявами про поновлення аукціону у цей же день.
Заслухавши пояснення представників сторін та третіх осіб, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.
В газеті "Вінниччина" № 2 (22644) від 09 січня 2012 року опубліковано повідомлення про проведення 07 лютого 2012 року в залі засідань Гайсинської РДА аукціону з продажу права оренди вільних земельних ділянок, які розташовані за межами населеного пу нкту Гранівської сільської ради Гайсинського району Вінницької області, а саме: став "Галаїв", площа 11,5856 га, цільове призначення - землі водного фонду для ри богосподарських потреб, стартова ціна продажу права оренди - 13109 грн., термін оренди - 25 років; став "Слюсарський", площа 26,0348 га, цільове призначення - зе млі водного фонду для рибогосподарських потреб, стартова ціна продажу права оре нди - 14970 грн., термін оренди - 25 років.
Позивачі, ознайомившись з вказаним оголошенням та маючи бажання придбати право оренди на вищевказані об'єкти водного фонду, звернулись до Гайсинської ра йонної державної адміністрації, де їм було повідомлено, що відповідно до договору №196 про надання послуг з організації та проведення аукціону з набуття права оре нди земельних ділянок від 12 січня 2012 року, укладеного між організатором - Гайсинсь кою РДА та виконавцем - ДП "Вінницький науково-дослідний та проектний інсти тут землеустрою", виконавець бере на себе зобов'язання по підготовці та проведен ню аукціону з набуття права оренди земельних ділянок, що належать до державної власності і мають статус земель водного фонду Гранівської сільської ради Гайсинсь кого району Вінницької області, а тому особам, які виявили бажання взяти участь у даному аукціоні необхідно звернутися безпосередньо до ДП "Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою".
ФОП ОСОБА_7 та СВК "Нива", звернувшись до державного підприємства "Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою", уклали з останнім договори про визначення умов участі в аукціоні з набуття права оренди земельних ділянок, попередньо надавши всі необхідні документи та сплативши від повідні суми реєстраційних та гарантійних внесків, після чого їм були вручені квит ки учасників аукціону та надані інформаційні пакети учасників аукціону.
07 лютого 2012 року в приміщенні Гайсинської районної державної адміністрації Вінни цької області проведено аукціон з набуття права оренди земельних ділянок, які ма ють статус земель водного фонду, а саме: лот №1 - земельна ділянка №1, за межами населеного пункту, територія Гранів ської сільської ради площею 11,5856 га, кадастровий номер 0520880900:01:001:0014 (став "Галаїв"); лот №2 - земельна ділянка №2, за межами населеного пункту, територія Гра нівської сільської ради площею 13,7175 га, кадастровий номер 0520880900:01:004:0018 (став "Слюсарський").
Крім ФОП ОСОБА_7 та СВК "Нива" в торгах в якості учасників взяли участь ще чотири особи: фермерське господарство "ОСОБА_5", фізична особа-підприємець ОСОБА_6, фізична особа-підприємець ОСОБА_8 та фізична особа-підприємець ОСОБА_9.
Переможцем проведеного аукціону, тобто особою, яка запропонувала найвищу ціну за обидва лоти, виявився учасник №5 - фізична особа-підприємець ОСОБА_8.
Так, за лот №1 ним була запропонована ціна 14813НОМЕР_1,70 грн. без ПДВ, а за лот №2 - 170658,00 грн. без ПДВ. Результа ти проведеного аукціону оформлено протоколами №1 та №2 від 07 лютого 2012 р.
Проте, переможець невдовзі по завершенню аукціону відмовився від підписання протоколів аукціону. У зв'язку з цим, цього ж дня проведено поновлений аукціон з на буття права оренди вищезазначених земельних ділянок водного фонду, про час про ведення якого позивачі повідомлені не були.
У поновленому аукціоні взяли участь лише два учасники, а саме: фермерське господарство "ОСОБА_5" та фізична особа-підприємець ОСОБА_6, які і виявились переможцями поновленого аукціону. Так, особою, яка запропонувала найвищу ціну за лот №НОМЕР_1, ви явилось фермерське господарство "ОСОБА_5", яке запропонувало за да ний лот 19663,50 грн. без ПДВ, а особою, яка запропонувала найвищу ціну за лот №НОМЕР_2, став ОСОБА_6, який запропону вав за даний лот 20958 грн. без ПДВ. Результати поновленого аукціону оформлено протоколами №1а та №2a від 07 лютого 2012 року.
Вважаючи, що їх права порушені, ФОП ОСОБА_7 та СВК "Нива" звернулися з відповідними скаргами до ДП "Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеуст рою", в яких просили визнати аукціон недійсним та забезпечити проведення повтор ного аукціону, однак в задоволенні даних скарг їм було відмовлено.
На підставі протоколів №1а та №2a від 07 лютого 2012 року між Гайсинською райдержадміністрацією та ФГ «ОСОБА_5», ФОП ОСОБА_6 були укладені договори купівлі-продажу права оренди земельних ділянок.
В подальшому, розпорядженнями Гайсинської районної державної адміністрації №96 від 21 березня 2012 року та №85 від 13 березня 2012 року надано в оренду ФГ «ОСОБА_5»та ФОП ОСОБА_6 земельні ділянки для рибогосподарських потреб в зв'язку з набуттям права оренди на конкурентних засадах, а також зобов'язано орендарів оформити договори оренди землі.
14 березня 2012 року між Гайсинською районною державною адміністрацією та фермерським господарством "ОСОБА_5" укладено договір оренди землі, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 21 березня 2012 року за №05208809400339.
22 березня 2012 року між Гайсинською районною державною адміністрацією та ОСОБА_6 укладено договір оренди землі, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 18 квітня 2012 року за №05208809400384.
Даючи правову оцінку діям відповідачів щодо організації проведення аукціону, видання розпоряджень та здійснення державної реєстрації договорів оренди землі, суд зважає на таке.
Правовідносини, що виникли між особами, які беруть участь у справі, а саме процедура підготовки, організації та проведення земельних аукціонів з передачі права оренди на земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності, в тому числі земельні ділянки на яких передбачається здійс нення діяльності у галузі сільськогосподарського виробництва, регулюються Земельним кодексом України та деталізована Тимча совим порядком набуття права оренди на землі державної та комунальної власності на конкурентних засадах, затвердженим рішенням Вінницької обласної ради №48 від 28 грудня 2010 року (далі - Порядок).
Так, у відповідності до пункту 12 розділу X "Перехідні положення" Земельного кодексу України до розмежування земель державної та комунальної власності повноважен ня щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність, та земель, зазначених в абзаці другому цього пункту) в межах населених пунктів здій снюють відповідні сільські, селищні, міські ради з урахуванням вимог абзацу тре тього цього пункту, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Згідно із частиною НОМЕР_1 статті 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за ре зультатами аукціону.
Відповідно до частини НОМЕР_1 статті 134 ЗК України земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розта шованими на них об 'єктами нерухомого майна державної або комунальної власнос ті, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних то ргах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.
Земельні торги проводяться у формі аукціону. У земельних торгах можуть брати участь громадяни і юридичні особи, які сплатили реєстраційний та гарантійний внески і можуть бути покупцями від повідно до законодавства України (стаття 135 ЗК України).
Тимчасовим порядком конкретизовано процедуру підготовки, організації та проведення земельних аукціонів з передачі права оренди на земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної та комунальної власності, в тому числі земельні ділянки, на яких передбачається здійснення діяльності у галузі сільськогосподарського виробництва.
Пунктом НОМЕР_1.3 цього Порядку визначено, що право оренди земельних ділянок державної чи комунальної власності підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених Земельним кодексом України та цим Порядком.
Формою земельних торгів є аукціон. Єдиним критерієм визначення переможця торгів в цьому випадку є найвища ціна об'єкту аукціону (пункт НОМЕР_1.6 Порядку).
При цьому, особливу увагу суд звертає на положення пункту НОМЕР_1.11 Порядку, якими передбачено, що Організатор забезпечує рівні умови участі в земельних торгах всіх заявників.
У відповідності до пункту 3.17 Порядку після закінчення торгів по лоту ліцитатор ого лошує про продаж лота, називає адресу земельної ділянки або її місцерозташування, ціну продажу, аукціонний номер переможця торгів і викликає переможця для підпи сання протоколу, який ведеться під час аукціону. До протоколу заноситься назва лота, стартова ціна та результати торгів (остаточна ціна продажу, реквізити переможця). Протокол підписується переможцем і ліцитатором та затверджується організатором в день проведення аукціону.
Переможець торгів, який відмовився від підписання протоколу аукціону, позбавляється права на подальшу участь в аукціоні. Запис про його відмову від підписання протоколу вноситься до протоколу. Запис про відмову робиться в протоколі і підписується при присутності двох незацікавлених осіб і ліцитатором та затверджується організатором в день проведення аукціону. Сума гарантійного внеску в такому випадку переможцю не повертається. За умови достатньої кількості учасників за даним лотом організатор поновлює торги по цьому об'єкту в день проведення аукціону (пункт 3.18 Порядку).
Таким чином, із аналізу наведеного випливає, що Організатор торгів, враховуючи відмову переможця аукціону від підписання протоколів, для того, щоб поновити торги по даним об'єктам в той же день повинен був повідомити всіх учасників аукціону про таке рішення з метою забезпечення рівних умов участі в торгах.
Однак, 07 лютого 2012 року повторно проведено торги за участі лише двох учасників попередніх торгів - ФОП ОСОБА_6 та ФГ "ОСОБА_5" без повідомлення ФОП ОСОБА_7, СВК "Нива" та ФОП ОСОБА_9, чим не забезпечено дотримання принципу рівності усіх заявників в участі в земельних торгах.
При цьому, суд критично оцінює пояснення представників Гайсинської районної державної адміністрації та ДП «Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою»щодо обґрунтованості прийнятого рішення про можливість проведення поновленого аукціону у той самий день без повідомлення всіх заявників, що брали участь в первісних торгах, посилаючись при цьому на достатню кількість учасників, оскільки пункт 3.18 Тимчасового порядку в частині поновлення аукціону в той самий день слід застосовувати в поєднанні із положеннями пункту НОМЕР_1.11 цього ж Порядку, адже рівність заявників повинна бути забезпечена як під час проведення основного аукціону, так і в ході проведення поновленого або повторного аукціонів.
Тобто, оскільки основні засади проведення аукціону закріплені у розділі НОМЕР_1 Тимчасового порядку (особливо суд звертає увагу на принцип рівності заявників, що передбачений п.НОМЕР_1.11 Порядку), тому ними слід керуватися на всіх етапах проведення як основного, так і поновленого та повторного аукціонів.
Проте, в даному випадку Організатор та Виконавець, приймаючи рішення про можливість проведення аукціону в цей же день (оскільки з'явилися два претенденти), не дотрималися принципу рівності всіх заявників такого аукціону, що призвело до дискримінації тих учасників, що були основними конкурентами ФОП ОСОБА_8 під час проведення первісного аукціону. При цьому, суд звертає увагу на тому, що вони не приймали участі в поновленому аукціоні з незалежних від них причин.
Посилання представників Організатора та Виконавця на ту обставину, що Тимчасовим порядком не передбачено обов'язку повідомляти заявників про можливість прийняття участі у поновленому аукціоні не може слугувати підставою для недотримання загальних засад проведення аукціону (які стосуються в тому числі й поновленого та повторного аукціонів), що гарантовані розділом НОМЕР_1 Тимчасового порядку.
Відтак, приймаючи рішення про проведення аукціону в цей же день, Організатору та Виконавцю слід було з'ясувати у інших учасників попереднього аукціону про їх бажання чи небажання взяти участь у поновлених торгах або, принаймні, повідомити їх про те, що переможець основного аукціону відмовився від підписання протоколів, тому прийнято рішення про проведення поновленого аукціону в цей же день, оскільки до Організатора з відповідними заявами звернулися ФГ «ОСОБА_5»та ФОП ОСОБА_6
І лише за відмови таких учасників від участі в поновленому аукціоні можливе проведення його у форматі двох претендентів -ФГ «ОСОБА_5»та ФОП ОСОБА_6
З огляду на викладене, суд звертає увагу на тому, що обґрунтування підставності прийнятого рішення про можливість проведення у цей же день поновленого аукціону за умови достатньої кількості учасників може мати місце, якщо таким рішенням не порушено прав та інтересів будь-якого учасника первісного аукціону.
В даному контексті слід звернути увагу на положення частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, якими визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, в тому числі обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації.
Більше того, про порушення окремих умов проведення поновленого аукціону свідчить проведення самого аукціону в неробочий час. Так, журнал реєстрації учасників поновленого аукціону підтверджує те, що представник ФГ «ОСОБА_5»зареєструвався о 17 годині 14 хвилин, а ФОП ОСОБА_6 -о 17 годині 20 хвилин, і це при тому, що робочий час працівників Гайсинської районної державної адміністрації 07 лютого 2012 року тривав до 17 годин 15 хвилин (випливає з пояснень представника райдержадміністрації).
Також судом встановлено, що окремі документи, які складалися за результатами поновленого аукціону оформлені із суттєвими помилками. Так, у протоколах №1а та №2а від 07 лютого 2012 року у таблиці із зазначенням учасників аукціону вказано всіх учасників первісного аукціону, що не узгоджується із кількістю учасників, що брали участь в самих торгах. До таких висновків суд дійшов з огляду на те, що протокол відображає хід проведення самих торгів, а тому зазначення у ньому недостовірних відомостей свідчить про упередженість особи, що його складала.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що при проведенні поновленого аукціону не було забезпечено рівних умов участі всіх заявників у земельних торгах, а відтак, вимоги позивачів щодо визнання протиправними та скасування розпоряджень Гайсинської райдержадміністрації №85 від 13 березня 2012 року та №96 від 21 березня 2012 року "Про надання в оренду земельної ділянки для рибогосподарських потреб та встановлення розміру орендної плати за користування на території Гранівської сільської ради" підлягають задоволенню.
Крім того, суд звертає увагу на те, що відповідно до протоколів №1 та №2 переможцем за лот №НОМЕР_1 була запропонована ціна 14813НОМЕР_1,70 грн., а за лот №НОМЕР_2 - 170658,00 грн., в той час, як ФОП ОСОБА_7 за лот №НОМЕР_1 пропонував ціну 145509,90 грн., а СВК "Нива" за лот №НОМЕР_2 - 166167 грн.
Однак, як видно із протоколів №1а та №2а ФГ «ОСОБА_5»та ФОП ОСОБА_6 стали переможцями аукціонів, запропонувавши за лот №НОМЕР_1 та лот №НОМЕР_2 19663,50 грн. та 20958 грн. відповідно.
Наведене свідчить, що при проведенні аукціону не тільки порушено права позивачів, а й не досягнуто мети такого аукціону -поповнення місцевого бюджету, чим порушено економічні інтереси держави, адже продаж лотів №НОМЕР_1 та №НОМЕР_2 відбувся за цінами нижчими в декілька разів, ніж були запропоновані ФОП ОСОБА_7 та СВК "Нива" під час первісного аукціону.
На підставі викладеного суд вважає, що з метою відновлення прав позивачів на рівні умови участі в земельних торгах вимоги щодо зобов'язання Гайсинську райдержадміністрацію провести повторний аукціон з набуття права оренди вищевказаних земельних ділянок з дотриманням вимог чинного законодавства також підлягають задоволенню, оскільки саме проведення повторного аукціону є тим способом захисту порушених прав позивачів, що слід обрати в даному випадку. Крім того, Тимчасовим порядком передбачено можливість проведення повторного аукціону у разі, якщо аукціон проведений з порушенням вимог цього Порядку.
Натомість, вимога щодо визнання протиправними дій Гайсинської районної державної адміністрації щодо оголошення, встановлення умов та проведення 07 лютого 2012 року поновленого аукціону з набуття права оренди земельних ділянок, а саме: ділянки № НОМЕР_1 за ме жами населеного пункту, територія Гранівської сільської ради, площа 11,5856 га, кадастровий номер 0520880900:01:001:0014; та ділянки № НОМЕР_2 за межами населено го пункту, територія Гранівської сільської ради, площа 13,7175 га, кадастровий номер 0520880900:01:004:0018, не може бути задоволеною, оскільки відповідно до договору №196 про надання послуг з організації та проведення аукціону з набуття права оренди земельних ділянок, укладеного між Гайсинською РДА (Організатор) та ДП "Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" (Виконавець) 12 січня 2012 року, Організатор доручає, а Виконавець бере на себе обов'язок надати послуги з організації та проведення аукціону з продажу права оренди земельних ділянок водного фонду. Відтак, у суду відсутні підстави визнавати дії райдержадміністрації щодо оголошення, встановлення умов та проведення поновленого аукціону протиправними, адже остання таких дій не вчиняла.
З приводу вимог позивачів про скасування державної реєстрації договорів оренди земельних ділянок, право оре нди на які отримали фермерське господарство "ОСОБА_5" на підставі рішення Гайсинської райдержадміністрації про проведення аукціону з набуття права оренди земельної ді лянки, яке оформлене протоколом №1а від 07 лютого 2012 року, та фізична особа-підприємець ОСОБА_6 на підставі рішення Гайсинської райдержадміністрації про проведення аукціону з набуття права оренди земельної ділянки, яке оформлене протоколом № 2а від 07 лютого 2012 року, то суд виходить з того, що судовий орган не може підміняти державний орган, рішення чи дії якого оскаржуються, приймаючи замість такого органу інше рішення, яке б відповідало закону.
Разом з тим, з метою надання повного захисту правам та інтересам позивачів, з урахуванням положень статті 11 КАС України суд вважає за необхідне вийти за межі позовних вимог та зобов'язати відділ Держкомзему у Гайсинському районі Вінницької області скасувати державну реєстрацію договорів оренди землі від 14 березня 2012 року та від 22 березня 2012 року.
З приводу розподілу судових витрат суд звертає увагу на лист Вищого адміністративного суду України №2135/11/13-11 від 21 листопада 2011 року, яким роз'яснено особливості застосування частини НОМЕР_1 статті 94 КАС України. Так, у листі, зокрема, зазначено, що з урахуванням положень підпункту 3 пункту 9 розділу 6 Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України та пункту 19 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевого бюджетів або бюджетних установ, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України шляхом їх безспірного списання із рахунка суб'єкта владних повноважень - відповідача.
Відтак, з урахуванням частини 3 статті 94 КАС України на користь позивачів підлягають стягненню судові витрати в розмірі 10,80 гривень.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов задовільнити частково.
Визнати протиправним та скасувати розпорядження Гайсинської районної державної адміністрації №85 від 13 березня 2012 року "Про надання в оренду земельної ділянки для рибогосподарських потреб та встановлення розміру орендної плати за користування на території Гранівської сільської ради".
Визнати протиправним та скасувати розпорядження Гайсинської районної державної адміністрації №96 від 21 березня 2012 року "Про надання в оренду земельної ділянки для рибогосподарських потреб та встановлення розміру орендної плати за користування на території Гранівської сільської ради".
Зобов'язати відділ Держкомзему у Гайсинському районі Вінницької області скасувати державну реєстрацію договору оренди землі, що укладений 14 березня 2012 року між Гайсинською районною державною адміністрацією та фермерським господарством "ОСОБА_5", про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 21 березня 2012 року за №05208809400339.
Зобов'язати відділ Держкомзему у Гайсинському районі Вінницької області скасувати державну реєстрацію договору оренди землі, що укладений 22 березня 2012 року між Гайсинською районною державною адміністрацією та ОСОБА_6, про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 18 квітня 2012 року за №05208809400384.
Зобов'язати Гайсинську районну державну адміністрацію провести повторний аукціон з набуття права оренди на земельну ділянку, що розташована на території Гранівської сільської ради (за межами населеного пункту), площею 11,5856 га, кадастровий номер 0520880900:01:001:0014 згідно з вимогами чинного законодавства.
Зобов'язати Гайсинську районну державну адміністрацію провести повторний аукціон з набуття права оренди на земельну ділянку, що розташована на території Гранівської сільської ради (за межами населеного пункту), площею 13,7175 га, кадастровий номер 0520880900:01:004:0018 згідно з вимогами чинного законодавства.
В задоволенні решти вимог відмовити.
Стягнути з Державного бюджету України на користь ФОП ОСОБА_7 та сільськогосподарського виробничого кооперативу "Нива" судовий збір в розмірі 5,40 гривень шляхом його безспірного списання органом Державної казначейської служби України із рахунку Гайсинської районної державної адміністрації.
Стягнути з Державного бюджету України на користь ФОП ОСОБА_7 та сільськогосподарського виробничого кооперативу "Нива" судовий збір в розмірі 5,40 гривень шляхом його безспірного списання органом Державної казначейської служби України із рахунку відділу Держкомзему у Гайсинському районі Вінницької області.
Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Яремчук Костянтин Олександрович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.05.2012 |
Оприлюднено | 23.05.2012 |
Номер документу | 24078022 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні